Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika kamu ingin tinggi, jangan hanya merenung gunung, panjatlah. Jika kamu ingin bijaksana, jangan merenung kitab, amalkanlah.
-- Meow (warga Ukhwah.com)

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 83
Ahli: 0
Jumlah: 83




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 2 hari yang lalu


Pengetahuan Am
Topik: bila si jahil berkata-kata.........


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Pengetahuan Am
    »» bila si jahil berkata-kata.........

Please Mendaftar To Post


Oleh bila si jahil berkata-kata.........

ikanemas
Warga 1 Bintang
Menyertai: 07.02.2004
Ahli No: 7064
Posting: 28
Dari: sungai nil

egypt  


posticon Posting pada: 11-02-04 08:09




banyak berlaku skrg si jahil dgn ilmunya yg cetek itu bertegang leher dengan si si alim yg banyak ilmunya.malah jika diperhatikan si jahil pula yg seolah2 sibuk 'mengeluarkan fatwa' jika ada isu dibangkitkan.hmm..salah satu tanda nak kiamat bila urusan agama diserahkan kepada bukan ahlinya.kenyataan yg dikeluarkan si jahil kalau tak dibendung boleh mengelirukan masyarakat.kita yg jahil skrg ni pun kena memperbanyakkan ilmu supaya tak tertipu!!apa komen anda??

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikanemasProfil   Hantar PM kepada ikanemas   Quote dan BalasQuote

perantausepi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.10.2003
Ahli No: 4762
Posting: 258
Dari: bumi bersejarah

Selangor  


posticon Posting pada: 11-02-04 08:38


begitulah hakikat manusia apabila sifat takabbur telah melingkari diri... akan sentiasa memandang dirinya sahaja lebih mahir dan pandai serta memandang orang lain rendah dan hina...

Bookmark and Share

    


  Member Information For perantausepiProfil   Hantar PM kepada perantausepi   Quote dan BalasQuote

linlord
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.10.2003
Ahli No: 4655
Posting: 98
Dari: Malaysia

Selangor  


posticon Posting pada: 12-02-04 09:09


emmm...bile si jahil berkate2,mmg nampak sgt menyimpang setiap hujah nye.....contoh terbaru dlm satu program tv bile membincangkan about haji....saye betul2 tak puas ati dgn jawapan diorang tapi takpe....alhamdulillah ade yang bijak pandai yang menegaskan kebenaran tanpa ditujukan kpd sesiape..tapi sape yang makan cili,die yang terase pedas.....kan?kan?

Bookmark and Share

    


  Member Information For linlordProfil   Hantar PM kepada linlord   Quote dan BalasQuote

hanim
Warga 4 Bintang
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 160
Posting: 236
Dari: melaka

Melaka  


posticon Posting pada: 16-02-04 18:37


sepatutnya terasa malu jika cetek ilmunya bila berlagak pandai dengan orang yang bijak pandai dalam ilmu agama......
ni la yang dikatakan hampir kiamat di mana mereka yang jahil akan ilmu pengetahuannya dimartabatkan sebagai org yg pandai....
sama2 la kita doakan supaya tidak terpesong dengan mereka yang jahil....

-----------------
yang meninggikan darjat seseorang itu ialah akal+ iman+ adab bukan asal keturunanya.......

Bookmark and Share

    


  Member Information For hanimProfil   Hantar PM kepada hanim   Quote dan BalasQuote

teman_siber
WARGA SETIA
Menyertai: 18.06.2003
Ahli No: 1493
Posting: 644
Dari: Kuala Lumpur

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 19-02-04 12:40


itu laa yang terjadi bila mengenengahkan 'org' yang tidak sepatutnya. kalau kita tgk semenjak dua menjak nie... pihakĀ² tertentu cuba menampilkan 'orgĀ²' yang macam nie untuk bercakap tentang halĀ² agama. maka rosaklah bagi mereka yang kurang ilmu agamanya bila mendengar pandangan atau 'fatwa' dari mereka ini... so apa tindakan yang bleh kita lakukan untuk membantu membendung gejala yang tak elok nie... tepuk dada tanya iman...

Bookmark and Share

    


  Member Information For teman_siberProfil   Hantar PM kepada teman_siber   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.097804 saat. Lajunya....