Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 09-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Setiap tindakan menghasilkan tindakbalas
-- Hukum Newton

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 67
Ahli: 0
Jumlah: 67




  Yang Masuk Ke Sini
Martyr: 5 hari yang lalu
Muslim1987: 12 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: AQ 4: macam da tak ada peserta lain saja...


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» AQ 4: macam da tak ada peserta lain saja...

Please Mendaftar To Post


Oleh AQ 4: macam da tak ada peserta lain saja...

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 17:53


salam..terbaca paper tentang peserta2 AQ4 kali ni..tapi konfuz lah..bagaimana boleh pula ada peserte termude seawal usia 13?saya rasa ni tak lain tak bukan pasal da tak ada calon lain yang ada untuk d ambil..daripada 12 org..yang ada 2 sahaj perempuan termasuk pserta muda ni...yang lain-lain lelaki..dan most of them 20-an..ada lah seorang 2 lain yang belasan tahun tapi dia ni muda sangt..memang lah tak kisah..tapi takkan tak ada yang ikut syarat 17-25 tu?erm...


__________________________________________________________________________

Pelajar 13 tahun peserta termuda AQ4

KUALA LUMPUR 13 Mei – Rancangan realiti televisyen, Akademi al-Quran musim keempat (AQ4) terbitan TV9 yang akan bermula 21 Mei ini disertai oleh seorang pelajar tingkatan satu, yang merupakan peserta paling muda setakat ini.

Siti Aishah Baain, 13, dari Kuantan, Pahang akan muncul bersama 12 peserta lain pada setiap Jumaat, pukul 9 malam di saluran televisyen berkenaan bermula tarikh itu.

Ketua Pengurusan Penjenamaan Kumpulan TV9, Rozaina Zainul Abidin berkata, pada musim ini, AQ4 muncul dengan pelbagai pembaharuan termasuk melonggarkan syarat had umur peserta seawal 13 tahun.

“Format juga berbeza iaitu kami menyelitkan pelbagai segmen supaya AQ4 tidak menjadi terlalu serius serta mudah difahami dan sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat,” katanya pada sidang akhbar AQ4 di sini semalam.

Sementara itu, Siti Aishah berkata, dia amat bersyukur diterima masuk dalam akademi tersebut kerana teringin menyertainya sejak musim pertama lagi.

“Bagaimanapun kerana faktor usia saya tidak dapat menyertainya dulu,” katanya.

Dia yang mula belajar membaca al-Quran sejak berusia 4 tahun lagi, nekad akan menggunakan semua peluang yang ada untuk menambah ilmu terutamanya dengan tenaga pengajar dan peserta-peserta lain yang lebih senior.


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

teacher_fizah
Warga Rasmi
Menyertai: 30.01.2010
Ahli No: 39181
Posting: 4
Dari: lahad datu

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 20:12


assalamualaikum..bagi peluang adik-adik kita ni asah bakat dan tingkatkan ilmu mereka...dengan melihat adik-adik yang muda boleh mendalami Al-Quran dengan baik mungkin boleh memberi iktibar dan motivasi kepada abang-abang dan kakak-kakak selain rakan sebaya mereka untuk mendalami Al-Quran....fikir positif....yang muda lah kena asuh.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For teacher_fizahProfil   Hantar PM kepada teacher_fizah   Quote dan BalasQuote

hidayattullah
Warga 1 Bintang
Menyertai: 22.12.2009
Ahli No: 38772
Posting: 33

blank   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 07:25


A'ah...beri peluang kat adik tu...
kita sendiri nak masuk....jauh lagi kemampuan tu....
Alhamdulillah, adik aishah ad kelebihan begitu....

Ap pun, kita tengok perkembangannya nanti...

Bookmark and Share

    


  Member Information For hidayattullahProfil   Hantar PM kepada hidayattullah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.10112 saat. Lajunya....