Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 04-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Ibnu al-Qayyim al-Jauziyah pernah berkata: Tidak dimungkiri bahawa hati itu dapat berkarat seperti berkaratnya besi dan perak. Alat yang dapat membersihkan hati berkarat adalah zikir. Zikir dapat membersihkan hati berkarat sehingga dapat berubah menjadi bening seperti cermin yang bersih. Apabila seseorang meninggalkan zikir, hatinya akan berkarat. Dan apabila ia berzikir, hatinya akan bersih.
--

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 64
Ahli: 0
Jumlah: 64




  Yang Masuk Ke Sini
Martyr: 1 hari, 43 minit yang lalu
Muslim1987: 7 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Pasangan lebih MUDA?


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Pasangan lebih MUDA?

Please Mendaftar To Post


Oleh Pasangan lebih MUDA?

angkabut
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18897
Posting: 251
Dari: KampungKU

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-03-10 09:59


:)..kenapa ek ramai sekarang ni memilih pasangan hidup yang lebih muda darinya..dikhususkan kepada kaum hawa...apa pendapat kawan-kawan

Bookmark and Share

    


  Member Information For angkabutProfil   Hantar PM kepada angkabut   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 23-03-10 15:40


Salam

antum di pihak mana?:-)

pendapat ana, pernah juga rakan sekelas masa IPT dulu..
dia beritahu antara sebab dia pilih perempuan lebih muda darinya:
- Lebih Memahami
- Mudah bertolak-ansur
- Boleh membimbing dirinya
- Mungkin mereka ada kemampuan untuk support family
- Pengalaman hidup mereka dan;
- Sifat keibuan mereka


Persoalannya: bukankah tanggungjawab suami 1/2 daripada kenyataan diatas. Ana sebelum ni pun berkawan dengan yang lebih muda dan bila dengan yang lebih tua dari ana, ada saja yang tak serasi.

pandangan peribadi ana, it's depands on individu. yang penting KEIKHLASAN, KEJUJURAN, KESETIAAN dan paling UTAMA..
pilihan dibuat kerana KASIH DAN CINTA PADA PENCIPTAmu (ALLAH).

Dengan melakukan apapun, jika meletakkan ALLAH ditempat pertama dan mengatasi segalanya, InsyaALLAH..segalanya menjadi baik dan berakhir pun dengan baik.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

angkabut
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18897
Posting: 251
Dari: KampungKU

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-05-10 22:14


thank you sinar......:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For angkabutProfil   Hantar PM kepada angkabut   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-05-10 22:17


hmm.... macam kata keluangman2001.. yang ada pun dah menyakiti, begitu jugalah yang muda pun dah menghilangkan keyakinan.......

(tak semua begitu) cari lah yang benar-benar serasi, bukan harini cakap serasi, esok ubah fikiran, kata tak serasi..langsung menyakitkan hati....

Pengalaman sekeliling sinar..,,, yang penting muda ke tua ke.. jodoh Allah tiada persoalannya. Ambilllah yang terbaik, ikut cara yang baik dalam panduan Islam.

InsyaAllah.:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-05-10 23:04


Pada 23-03-10 15:40 , SiNaRaBaDi posting:

!!! QUOTE !!!



.... yang penting KEIKHLASAN, KEJUJURAN, KESETIAAN dan paling UTAMA..
pilihan dibuat kerana KASIH DAN CINTA PADA PENCIPTAmu (ALLAH).

Dengan melakukan apapun, jika meletakkan ALLAH ditempat pertama dan mengatasi segalanya, InsyaALLAH..segalanya menjadi baik dan berakhir pun dengan baik.


Nak komen tapi rasanya setuju dengan pendapat ini....

Bookmark and Share

    


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

kluangman2001
Warga Rasmi
Menyertai: 03.05.2010
Ahli No: 39756
Posting: 18

blank   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 08:40


Pada 17-05-10 22:17 , SiNaRaBaDi posting:

!!! QUOTE !!!

hmm.... macam kata keluangman2001.. yang ada pun dah menyakiti, begitu jugalah yang muda pun dah menghilangkan keyakinan.......

(tak semua begitu) cari lah yang benar-benar serasi, bukan harini cakap serasi, esok ubah fikiran, kata tak serasi..langsung menyakitkan hati....

Pengalaman sekeliling sinar..,,, yang penting muda ke tua ke.. jodoh Allah tiada persoalannya. Ambilllah yang terbaik, ikut cara yang baik dalam panduan Islam.

InsyaAllah.:-)


Heee.... tak sangka pula kata-kataku boleh menjadi bual bicara....

Pengalaman itu mengajarku erti kehidupan....
Pengalaman itu membuatku sedar...
Pengalaman itu menjadikan aku bertambah matang...
Pengalaman itu mendekatkan aku kepada ALLAH YANG MAHA ESA, ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI, ALLAH YANG MAHA PENGAMPUN, ALLAH YANG MENENTUKAN KEHIDUPAN HAMBANYA....

Bookmark and Share

    


  Member Information For kluangman2001Profil   Hantar PM kepada kluangman2001   Quote dan BalasQuote

mohdazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.04.2010
Ahli No: 39608
Posting: 73
Dari: selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 09:44


jika Allah matlamatnya insyaallah selamat dunia akhirat


-----------------
http://cahayakehidupan-kebenaran.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohdazriProfil   Hantar PM kepada mohdazri   Quote dan BalasQuote

islia
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.07.2004
Ahli No: 10058
Posting: 109
Dari: kedah aman selalu

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 09:50


betul 2..pilih yang d rasakan serasi asalkan tidak membelakangkan Dia sebagai panduan..
tapi macam mana kalau yang muda d pilih..dugaan nak berhadapan dengan cakap-cakap masyarakat pula..hmmmmm iyalah..it can be considered as bukan selalu tjadi..
tapi jarang terjadi jika nak ikut adatnya pasangan..(pasangan lelaki lebih muda dari wanita)

Bookmark and Share

    


  Member Information For isliaProfil   Hantar PM kepada islia   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 21:20


Lebih eleok soalan ini dituju kepada yang sudah berkahwin. Mungkin ada tips dr yang berpengalaman.

Hehehe....

Bookmark and Share

    


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

angkabut
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18897
Posting: 251
Dari: KampungKU

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 21:43


betul juga tu...pengalaman tu penting buat kita semua kan..:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For angkabutProfil   Hantar PM kepada angkabut   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 21:50


ye.. tapi harus dilihat juga. Maksud tajuk ini ditujukan kepada wanita atau lelaki?

(Ana tekankan ini pada pasangan yang hendak berkahwin dalam kalangan muda ni... BUKAN pasangan BERCINTA.. ambil perhatian)

Sekadar perkongsian.., kebiasaannya...kalau wanita berumur dari lelaki.., maka wanita itu kena banyak berrtolak-ansur, bersabar & memberi motivasi pada pasangan.

Berlainan dengan wanita yang muda, mereka lebih perlukan persefahaman, bimbingan & teladan dari pasangan mereka.

Boleh dapatkan kepastian ini daripada mereka yang berpengalaman. InsyaAllah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 18-05-10 22:27


tak ada masalah nak kawin lelaki lebih muda atau wanita lebih muda , atau wanita lebih tua lelaki lebih tua....atau sebaya...yang penting kawin lelaki dengan wanita..... jangan kawin sama jantina.... tu perkahwinan songsang dan terlaknat namanya.

Nabi saw tunjukkan pada kita....baginda kawin wanita jauh lebih tua....yakni dengan khadijah.
kawin dengan wanita muda dan anak dara...yakni aisyah.....jadi apa masalahnya?....lebih muda atau lebih tua, hati boleh terima , tak ada masalah...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

hidayattullah
Warga 1 Bintang
Menyertai: 22.12.2009
Ahli No: 38772
Posting: 33

blank   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 08:22


Memula faham...soalan ni...kenapa wanita pilih pasangan yang lebih muda....betul tak... heheh
Ap pun, pendapat saya....pilih bakal suami yang lebih tua sebab yang dok tengok lah ni...kalau sebaya tu asyik gaduh saja...tak ada yang nak mngalah. kalau suami lebih tua....hormat tu lebih...sama-sama menuju kmatangan, prempuan kan biasany cepat matng dr lelaki....

Pendapat saja. semua brgantung pada diri kita sendiri.....

-Allah Maha Mengetahui-

Bookmark and Share

    


  Member Information For hidayattullahProfil   Hantar PM kepada hidayattullah   Quote dan BalasQuote

carrotsusu
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2008
Ahli No: 32924
Posting: 134
Dari: klate...

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 09:58


Ap pun, pendapat saya....pilih bakal suami yang lebih tua sebab yang dok tengok lah ni...kalau sebaya tu asyik gaduh saja...tak ada yang nak mngalah. kalau suami lebih tua....hormat tu lebih...sama-sama menuju kmatangan, prempuan kan biasany cepat matng dr lelaki....

Pendapat saja. semua brgantung pada diri kita sendiri.....

-Allah Maha Mengetahui-

stuju2...
ana pun prefer if suami tu lebih tua..
at least lebih matang dari kita...
kata suami pembimbing keluarga...huhu
org kata seelok2nya suami tu 5 tahun lebih tua...kan2??


-----------------
Senyum secantik ciptaan Allah dalam dirimu...senyum ye. because of your smile you make life more beautiful..^___^ .

Bookmark and Share

    


  Member Information For carrotsusuProfil   Hantar PM kepada carrotsusu   Quote dan BalasQuote

carrotsusu
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2008
Ahli No: 32924
Posting: 134
Dari: klate...

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 09:59


Pada 19-05-10 08:22 , hidayattullah posting:

!!! QUOTE !!!

Memula faham...soalan ni...Kenapa wanita pilih pasangan yang lebih muda....betul tak... heheh
Ap pun, pendapat saya....pilih bakal suami yang lebih tua sebab yang dok tengok lah ni...kalau sebaya tu asyik gaduh saja...tak ada yang nak mngalah. kalau suami lebih tua....hormat tu lebih...sama-sama menuju kmatangan, prempuan kan biasany cepat matng dr lelaki....

Pendapat saja. semua brgantung pada diri kita sendiri.....

-Allah Maha Mengetahui-


stuju2...
ana pun prefer if suami tu lebih tua..
at least lebih matang dari kita...
kata suami pembimbing keluarga...huhu
org kata seelok2nya suami tu 5 tahun lebih tua...kan2??


-----------------
Senyum secantik ciptaan Allah dalam dirimu...senyum ye. because of your smile you make life more beautiful..^___^ .

Bookmark and Share

    


  Member Information For carrotsusuProfil   Hantar PM kepada carrotsusu   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 10:17


betul atau tidak....
bila suami lebih muda, akan ada banyak ketidaksefahamannya..
banyaklah pertikaiannya nanti....

tapi macam mana ea siti Khadijah dengan Rasulullah S.A.W...
SubhanAllah..lagi indah perjalanan hidup mereka kan sahabat.

Semuanya berbalik kepada diri pasangan, jika ada persefahaman, mempercayai & boleh berkomunikasi dengan baik..rasanya, perkara muda & tua tak jadi masalah. Pilih & ambil lah mana pun, jika IMAN & TAQWA itu paksi utama... apapun yang datang.., InsyaAllah..mampulah mereka menjalani dengan cara bijaksana. Pendapat sinar saja ye.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 10:46


Kepada wanita wanita perempuan perempuan sekalian..

Pilih lah lelaki yang kamu menghormatinya...nescaya bahagia dan aman rumhatangga...umur itu subjektif, sudah tentu Siti Kahdijah lebih tua dari Nabi, tapi lihat sahaja bagaimana dia terlalu menghormati Nabi?

Sekali lagi nak kawin tua ke muda ke, tidak ada masalah asalkan perempuan itu menghormati lelaki. Ada banyak perkara perempuan menghormati lelaki, dan perkara2 itu bergantung kepada lelaki itu sendiri.

Dan kepada lelaki2 pula, jagalah tingkah laku, bahasa dan kesopanan kerana perempuan belajar menghormat anda melalui sifat anda sendiri.

LIhat dinegara Barat yang majoriti bukan agama Islam, tapi bila mana si isteri menghormati suama dan suami juga menyangi isteri maka harmoni lah rumahtangga

Begitu juga cara hidup Islam, jika suami rajin bersolat, mengaji,berzikir maka si isteri menjadi kagum dan hormat sekaligus turut sama membesarkan Allah. Maka hiduplah dengan aman dan damai dibawah rahmat Tuhanmu.

Wasalam


-----------------
Ya Allah,Ampunilahku,Rahmatilahku,Kayakanku, Angkatlah Darjatku,Rezekikanlahku,Berilah Hidayah, Sihatkanlahku dan Maafkanlahku


Bookmark and Share

    


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

carrotsusu
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2008
Ahli No: 32924
Posting: 134
Dari: klate...

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 10:57


Pada 19-05-10 10:46 , engrfeez posting:

!!! QUOTE !!!

Kepada wanita wanita perempuan perempuan sekalian..

Pilih lah lelaki yang kamu menghormatinya...nescaya bahagia dan aman rumhatangga...


“Jika datang (melamar) kepadamu orang yang engkau reda akan akan agama dan akhlaknya, maka kahwinlah dengannya. Jika kamu tidak menerima (lamaran) nescaya terjadi fitnah di bumi dan kerosakan yang luas.” (Hadis Riwayat Tirmidzi)


-----------------
Senyum secantik ciptaan Allah dalam dirimu...senyum ye. because of your smile you make life more beautiful..^___^ .

Bookmark and Share

    


  Member Information For carrotsusuProfil   Hantar PM kepada carrotsusu   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 11:41


!!! QUOTE !!!

Dan kepada lelaki2 pula, jagalah tingkah laku, bahasa dan kesopanan kerana perempuan belajar menghormat anda melalui sifat anda sendiri.


ada benarnya.....
lelaki dihormati kerana mereka layak dihormati, bukan 'dihormati' kerana ditakuti atau dibimbangi atas 'kekuatan fizikal' mereka berbanding golongan wanita ini...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 12:28


Hehehe... betul myhoney..

Lelaki sekarang ini hampeh banyak lah...

yang pandai agama bermain dengan kata-kata syurga terletak dibawah tapak kaki suami..isteri wajib dengar cakap suami, taat dan pelbagai lagi...

Yang kuat fizikal menunjuk kuat di sana sini..supaya isteri wanita hotmat pada nya...

Walhal sikap lelaki itu sendiri yang membuatkan isteri wanita jemu dengan lelaki...

Berubah lah kaum lelaki, buangkan ego..jadikan diri contoh kepada perempuan isteri dan anak-anak dengan perbuatan dan amal yang soleh..

(peringatan kepada diri sendiri)


-----------------
Ya Allah,Ampunilahku,Rahmatilahku,Kayakanku, Angkatlah Darjatku,Rezekikanlahku,Berilah Hidayah, Sihatkanlahku dan Maafkanlahku


Bookmark and Share

    


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

hidayattullah
Warga 1 Bintang
Menyertai: 22.12.2009
Ahli No: 38772
Posting: 33

blank   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 20:05


Tengok saja lah...kebanyakan wanita zaman sekarang... susah da nak cari walaupun hanya punya 1 daripada ciri-ciri yang ad pada saidatina khadijah .ha....(harap xkterlaluan prnyataan ni).

yang baik, alhamdulillah.... kita doakan yang belum jadi baik lagi tu...spy lebih menghormati suami khususnya...dan umumnya...orang-orang yang lain.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hidayattullahProfil   Hantar PM kepada hidayattullah   Quote dan BalasQuote

angkabut
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18897
Posting: 251
Dari: KampungKU

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 22:03


betul tu...entah lah kan...ramai dah yang berani drhaka...sory:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For angkabutProfil   Hantar PM kepada angkabut   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-05-10 22:04


Pada 19-05-10 12:28 , engrfeez posting:

!!! QUOTE !!!

Hehehe... betul myhoney..

Lelaki sekarang ini hampeh banyak lah...

yang pandai agama bermain dengan kata-kata syurga terletak dibawah tapak kaki suami..isteri wajib dengar cakap suami, taat dan pelbagai lagi...

Yang kuat fizikal menunjuk kuat di sana sini..supaya isteri wanita hotmat pada nya...

Walhal sikap lelaki itu sendiri yang membuatkan isteri wanita jemu dengan lelaki...

Berubah lah kaum lelaki, buangkan ego..jadikan diri contoh kepada perempuan isteri dan anak-anak dengan perbuatan dan amal yang soleh..

(peringatan kepada diri sendiri)



dalam menghormati lelaki yakni suami....sikap tunduk seorang isteri itu penting. tapi mestilah ketundukan yang ada asas yang benar.Malah isteri tidak memandang hormat pada lelaki yang dapat dikongkongnya. Lelaki seperti ini dipandang hina dan tidak layak untuk mendapat kepercayaan seorang wanita.

Kejadian lelaki yang lebih banyak dilengkapkan dengan kehandalan berfikir dan kesanggupan berjuang serta memikul akibat2 dan pelbagai tanggungjawab yang berat, adalah lebih sesuai dari wanita untuk memegang tampuk kepimpinan keluarga dan ketua dalam rumahtangga.Jesteru sebagai ketua, selayaklah dihormati oleh ahlinya yakni isteri dan anak-anak.

Namun bila islam serahkan tampuk kepimpinan dan ketua keluarga pada lelaki, maka bukanlah bertujuan lelaki itu bertindak sewenangnya terhadap perempuan dalam pentadbiran /tangga, malah sebaliknya ia berlaku adil dan mentadbir /tangga dengan saksama......tidak mengenepikan perundingan dan tidak menolak kerjasama antara keduanya kerana sesebuah rumahtangga itu utuh hasil semangat kerjasama lelaki dan wanita.

sekupang dua dari saya :-D


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Nu_uL
Warga 3 Bintang
Menyertai: 29.05.2010
Ahli No: 39911
Posting: 128
Dari: Kangar

Perlis   avatar


posticon Posting pada: 23-06-10 22:16


tak kisah pun muda setahun dua...janganlah beza banyak sangat..
suami muda pun bila dah kahwin darjatnya sangat tinggi....
macam tu juga Kalau suami tua pada kita....namun segalanya2 dah ditakdirkan...


-----------------
Jaga Diri,Hiasi Peribadi


Bookmark and Share

    


  Member Information For Nu_uLProfil   Hantar PM kepada Nu_uL   Quote dan BalasQuote

yuhada
Warga 3 Bintang
Menyertai: 13.10.2006
Ahli No: 26939
Posting: 130
Dari: kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 24-06-10 15:33


kalau dah ditakdirkan menjadi pasangan masing-masing, kenalah terima seadanya...
walaupun kadang-kadang kita menolak dengan sekeras-kerasnya semuanya ALLAH dah aturkan..


-----------------
UMMU IMRAN


Bookmark and Share

    


  Member Information For yuhadaProfil   Hantar PM kepada yuhada   Quote dan BalasQuote

jojoi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 06.10.2004
Ahli No: 11668
Posting: 107
Dari: klang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-06-10 16:22


Kalau suami lebih muda tapi berfikiran matang,rasanya ok saja...
Kalau suami lebih tua pun tapi tak berapa nak matang???
Mmm...
Bagi ana lah,tak perlulah di pandang dari segi umur sangat...
Akan tetapi,semuanya kuasa Allah...
dengan siapa pun kita di jodohkan,
redha terima seadanya;)


-----------------
Letakkan akal di depan,bukannya nafsu.Akal setidaknya masih boleh memandu manusia daripada nafsu yang terkadang terbiar tanpa bimbingan...


Bookmark and Share

    


  Member Information For jojoiProfil   Hantar PM kepada jojoi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.121634 saat. Lajunya....