Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 03-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Sesungguhnya kebajikan itu memberi cahaya kepada hati, kemurahan rezeki, kekuatan jasad dan disayangi oleh makhluk yang lain. Manakala kejahatan pula boleh menggelapkan rupa, menggelapkan hati, melemahkan tubuh, sempit rezeki dan makhluk lain mengutuknya
-- Ibnu Abbas

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 53
Ahli: 0
Jumlah: 53




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 6 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: malaysia akan dikenakan SEKATAN EKONOMI


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» malaysia akan dikenakan SEKATAN EKONOMI

Please Mendaftar To Post


Oleh malaysia akan dikenakan SEKATAN EKONOMI

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 15:03


US threatens sanctions over missing jets and church attacks



SHAH ALAM: The United States may slap economic sanctions if the Umno-led Barisan Nasional government fails to resolve two key issues considered crucial by the international community, according to diplomatic sources.

The latest edition of the Pakatan Rakyat weekly, Suara Keadilan, quoting the sources as saying that the administration of President Barrack Obama is demanding a detailed explanation from Prime Minister Najib Abdul Razak’s government on the two missing F-5E jet engines and the series of arson attacks on churches and other places of worship over the last two weeks.

It also quoted Wisma Putra sources as saying if Najib viewed these issues lightly then Washington could slap economic sanctions on Malaysia.


The United States is Malaysia’s number one trading partner and in recent years has been ranked among the top three foreign investors. In 2008, it was the second largest investor, with investments totalling RM8.7 billion.

Any economic sanction will have a painful effect on the country, which is already suffering from a large deficit.

Wisma Putra sources said Washington’s diplomatic note reflects the seriousness of the Obama administration, which until now had only voiced their objections with statements.

“After this, if the government still dilly-dallies and takes no serious move to resolve the issues, heavier pressure will be instituted, including economic sanctions,” said one source.

In an SMS revert to Suara Keadilan, the US embassy’s media officer, Tina Malone, said Washington took a serious view of media reports of the missing jet engines, which were manufactured in the US.

“The US Government views seriously reports of the missing F-5E jet engines supplied to Malaysia,” said the SMS.

“The US Government has asked the Malaysian Government to provide a comprehensive report in relation to investigations into the matter.”

One of the Wisma Putra sources also confirmed that Waashington had sent a diplomatic note to the Malaysian Government over the petrol bomb attacks and vandalism on Christian churches.

America’s fear was underscored by its Commissioner for International Religious Freedom, Leonard Leo, who said: “How the Malaysian leadership deals with this issue will determine the political and economic future of the country.”


tak lama lagi saya agak malaysia akan dimasukkan ke dalam senarai NEGARA PAKSI KEJAHATAN.......dan selepas ini pangkalan tentera asing pun akan ada di dalam negara..di butterworth sudah ada detachment kecil tetapi yang akan ada pangkalan besar lagi macam yang ada di jepun


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 15:07


dan saya rasa tiba masanya untuk masyarakat antarabangsa untuk terlibat dalam usaha ni untuk membuatkan pimpinan negara meletak jawatan


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 15:07


Pada 19-01-10 15:03 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

US threatens sanctions over missing jets and church attacks

"according to diplomatic sources".

The



ni yang confuse ni..siapa "diplomatic sources" ni...


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 15:09


Pada 19-01-10 15:07 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 15:03 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

US threatens sanctions over missing jets and church attacks

"according to diplomatic sources".

The



ni yang confuse ni..siapa "diplomatic sources" ni...




penting ke???rasanya tak perlu didedahkan sebab ni urusan diplomatik bukan urusan syarikat.....nak ke huru hara bila didedahkan sumber itu????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 19-01-10 15:17


Haram hukumnya untuk membenarkan kuasa kufar untuk campur tangan dalam soal pemerintahan ummat Islam walaupun yang memerintah itu adalah golongan sekular. Apatah lagi membenarkan penaraju ideologi kapitalisme, US, yang jelas berusaha memastikan keberlangsungan hagemoni mereka.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 15:19


Pada 19-01-10 15:17 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Haram hukumnya untuk membenarkan kuasa kufar untuk campur tangan dalam soal pemerintahan ummat Islam walaupun yang memerintah itu adalah golongan sekular. Apatah lagi membenarkan penaraju ideologi kapitalisme, US, yang jelas berusaha memastikan keberlangsungan hagemoni mereka.



pasal enjin pesawat hilang tu dah mereka yang buat jadi mereka kena tahu mana enjin buatan mereka pergi takut jatuh ke tangan yang tak sepatutnya......contoh senang adalah jika ada kes kapal terbang terhempas(sebab mereka pengeluar kapal terbang)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 15:47


bodoh punya rashdin. cuba tengok negara yang urusannya dicampuri oleh kuasa luar. mana negara yang selamat ? jangan jadi bangang.

menang sorak kampung tergadai.

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 19-01-10 16:19


Pada 19-01-10 15:19 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



pasal enjin pesawat hilang tu dah mereka yang buat jadi mereka kena tahu mana enjin buatan mereka pergi takut jatuh ke tangan yang tak sepatutnya......contoh senang adalah jika ada kes kapal terbang terhempas(sebab mereka pengeluar kapal terbang)



ke tangan yang tak sepatutnya tu siapa?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:23


Kalau terhempas memang ada sedikit tanggubgjawab yang harus dipikul oleh pengeluar.

kalau hilang bukan tanggungjawab mereka. itu adalah kelalaian pihak sendiri.

contoh kalau beli rumah, lepas tu rumah tu runtuh. tanggungjawab kepada developer. tapi kalau barang dalam rumah tu hilang takkan developer nak bertanggungjawab.

dalam kes enjin ersebut kapir laknat tu sibuk nak mencari pasal nak memasuki dan menghuru harakan keadaan negara.

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:32


Pada 19-01-10 15:47 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

bodoh punya rashdin. cuba tengok negara yang urusannya dicampuri oleh kuasa luar. mana negara yang selamat ? jangan jadi bangang.

menang sorak kampung tergadai.



hehehe siapa yang bodoh ni????senang-senang saja kata orang bodoh ya????

afrika selatan dulu pun negara luar masuk campur atas melawan dasar2 zalim tak ada pula tergadai siap nelson mandela jadi lagi presiden,begitu juga di negara dalam benua afrika dan amerika latin serta negara di benua lainyang mana mereka campur tangan asing tu sebab nak lawan wabak2 penyakit,lanun,perang saudara dan juga kebuluran dan juga ada lah nak rebut diamond.....ke anda nak bandingkan dengan negara2 teluk????

yang tu sebab minyak yang boleh cover sampai 500 tahun lagi tu yang negara2 teluk jadi pak turut dan diserang jika tak ikut perintah


jadi siapa yang bodoh dan bangang ni????ni baca tak sejarah????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

pejuang_terakhir
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2007
Ahli No: 30837
Posting: 533
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 19-01-10 16:36


"to win 100 victories in 100 battle is not the acme of skill.To subdue the enemy without fighting is the supreme excellence"


-----------------
abu muadz


Bookmark and Share

    


  Member Information For pejuang_terakhirProfil   Hantar PM kepada pejuang_terakhir   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:39


Pada 19-01-10 16:23 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

Kalau terhempas memang ada sedikit tanggubgjawab yang harus dipikul oleh pengeluar.

kalau hilang bukan tanggungjawab mereka. itu adalah kelalaian pihak sendiri.

contoh kalau beli rumah, lepas tu rumah tu runtuh. tanggungjawab kepada developer. tapi kalau barang dalam rumah tu hilang takkan developer nak bertanggungjawab.

dalam kes enjin ersebut kapir laknat tu sibuk nak mencari pasal nak memasuki dan menghuru harakan keadaan negara.



ni lagi satu........kalau hilang pun tengok lah juga enjin tu made in where????kalau made in malaysia tu jika hilang tak perlu lah campur tangan asing. nak hilang beratuss kali pun who care????...

masalahnya enjin tu made in america jadi tuan pengeluar kena lah tahu mana enjin tu pergi jika jatuh ke tangan menatang mana yang ada potensi lawan dia mesti dia tak nak....gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:40


Pada 19-01-10 16:36 , pejuang_terakhir posting:

!!! QUOTE !!!

"to win 100 victories in 100 battle is not the acme of skill.To subdue the enemy without fighting is the supreme excellence"



"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 19-01-10 16:44


Pada 19-01-10 16:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh



siapa pihak yang tak bertanggungjawab yang rashdin maksudkan?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:45


Pada 19-01-10 16:44 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh



siapa pihak yang tak bertanggungjawab yang rashdin maksudkan?



wuzaraa saya rasa anda faham tapi Kenapa seperti kurang faham????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:46


Sebelum kena sekat pun..Malaysia dah mampuih nak karam lah ni..

Rezab negara susut teruk.

Kedudukan kewangan Malaysia begitu goyah dengan rizab negara merosot teruk akibat pengaliran keluar modal asing sepanjang 12 bulan lalu, menurut laporan terbaru sebuah kumpulan kewangan berpengaruh.

UBS Investment Research, yang merangkumi kumpulan perbankan antarabangsa berpengkalan di Switzerland menyenaraikan Malaysia sebagai negara paling teruk di Asia yang mengalami penurunan rizab antarabangsa.


Ahli politik tempatan khuatir, keadaan kewangan negara akan bertambah buruk dengan kehilangan lebih banyak pelaburan asing susulan serangan ke atas gereja dan sekolah mubaligh Kristian sejak minggu lalu.

Perbuatan khianat itu dicetuskan oleh petualang yang cuba menimbulkan provokasi berhubung penggunaan kalimah Allah oleh sebuah penerbitan Kristian.

UBS menganggap aliran kewangan kritikal yang dialami kerajaan Umno-Barisan Nasional “amat luar biasa” memandangkan Malaysia mencatatkan lebihan akaun semasa paling besar di Asia iaitu sebanyak 17 peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK)
atau kira-kira RM120 bilion.

"Negara lain seperti China, Hong Kong, Singapura, Taiwan dan Thailand mencatatkan peningkatan ketara dalam simpanan antarabangsa dalam tempoh 12 bulan lalu tetapi rezab Malaysia hampir pupus sama sekali," kata laporan itu.

Menurut UBS, pengaliran keluar modal secara besar-besaran sepanjang tahun lalu menjejaskan rizab antarabangsa Malaysia dengan amat teruk yang jatuh lebih daripada 25 peratus.

UBS berkata pengaliran keluar modal dari Malaysia memuncak hampir 50 peratus daripada KDNK atau RM355 bilion pada kiraan nilai semasa.

"Angka ini amat mengejutkan. Ia adalah lebih dari dua kali ganda pengaliran keluar modal yang dialami oleh Rusia dan jauh lebih besar berbanding dengan negara membangun yang lain.

Malah pengaliran keluar modal yang dialami oleh Malaysia pada 2009 merupakan fenomena yang jauh lebih besar dan dahsyat daripada pengalaman krisis ekonomi Asia 1997-1998," menurut laporan enam muka surat itu.

Laporan oleh UBS Asia Securities Limited selanjutnya berkata ekonomi negara Rusia, Ukraine dan negara-negara Teluk mengalami pengaliran keluar modal asing akibat krisis ekonomi dunia.

Namun ketika ekonomi negara-negara terbabit kembali pulih, Malaysia masih dicengkam pengaliran keluar modal asing, menurut UBS .

"Modal asing masih keluar dari Malaysia secara berterusan dalam jumlah yang besar walaupun kebanyakan ekonomi negara pasaran membangun menunjukkan tanda kemasukan semula pelaburan asing," menurut laporan itu.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Mustapa Mohamed sebelum ini berkata Malaysia hanya mencatat pelaburan asing langsung sebanyak RM4.2 bilion sahaja bagi tempoh Januari-Mei 2009 berbanding RM46 bilion bagi 2008. :lol: :lol: :lol:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:46


yang dia tolong tu negara Islam ke? yang mana negara Islam yang kapir tu selamatkan?

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 19-01-10 16:51


Pada 19-01-10 16:45 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:44 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh



siapa pihak yang tak bertanggungjawab yang rashdin maksudkan?



wuzaraa saya rasa anda faham tapi Kenapa seperti kurang faham????



Cuba jelaskan, supaya saya faham.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:53


Pada 19-01-10 16:46 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

yang dia tolong tu negara Islam ke? yang mana negara Islam yang kapir tu selamatkan?



tak kira negara islam ke tak negara islam ke tak kerana prinsip yang mereka pegang iaitu


!!! QUOTE !!!

Every fight is our fight. Because what happens over here matters over there. We don't get to sit one out. Learning to use the tools of modern warfare is the difference between the prospering of your people, and utter destruction. We can't give you freedom. But we can give you the know-how to acquire it. And that, my friends, is worth more than a whole army base of steel. Sure it matters who's got the biggest stick, but it matters a helluva lot more who's swinging it."



-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 16:59


Pada 19-01-10 16:51 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:45 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:44 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh



siapa pihak yang tak bertanggungjawab yang rashdin maksudkan?



wuzaraa saya rasa anda faham tapi Kenapa seperti kurang faham????



Cuba jelaskan, supaya saya faham.


saya tanya wuzaraa jika enjin tu jatuh ke tangan mereka yang gila perang yang sudah ada sebuah pesawat siap dengan persenjataan yang hanya perlu pasang enjin apakah akan jadi????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 17:04


setakat ada 2 enjin. macam ceritera rajalawak lah pulak

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 17:06


orang yang gila perang tu ekau lah cik din oi.....hahaha

kemaruk sangat dengan US..sampai tak dapat hijrah ke US minta US parking sini pulak...
:lucu:


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 17:08


Pada 19-01-10 17:04 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

setakat ada 2 enjin. macam ceritera rajalawak lah pulak



:lucu: :lucu: :lucu: :lucu:


memang sah bezita ni kurang membaca :lucu: :lucu: :lucu: :lucu:


ingat dengan 2 ketul enjin tu tak boleh buat apa ka??? :lucu: :lucu: :lucu:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 17:10


Pada 19-01-10 17:06 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

orang yang gila perang tu ekau lah cik din oi.....hahaha

kemaruk sangat dengan US..sampai tak dapat hijrah ke US minta US parking sini pulak...
:lucu:




ni lagi satu.lain orang cakap lain dia tulis siap beri tuduhan lagi tu. :jangan: :jangan: :jangan: :jangan:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 19-01-10 17:19


Pada 19-01-10 16:59 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:51 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:45 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:44 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh



siapa pihak yang tak bertanggungjawab yang rashdin maksudkan?



wuzaraa saya rasa anda faham tapi Kenapa seperti kurang faham????



Cuba jelaskan, supaya saya faham.


saya tanya wuzaraa jika enjin tu jatuh ke tangan mereka yang gila perang yang sudah ada sebuah pesawat siap dengan persenjataan yang hanya perlu pasang enjin apakah akan jadi????



Yang gila berperang diseluruh pelusok duniakan Amerika.
Ada lagi ke yang lebih merbahaya dari Amerika?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 17:38


Pada 19-01-10 17:10 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 17:06 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

orang yang gila perang tu ekau lah cik din oi.....hahaha

kemaruk sangat dengan US..sampai tak dapat hijrah ke US minta US parking sini pulak...
:lucu:




ni lagi satu.lain orang cakap lain dia tulis siap beri tuduhan lagi tu. :jangan: :jangan: :jangan: :jangan:



tak mengapa.. ramai ahli ukhwah yang dah lama kenal siri kekaguman mu terhadap US ni..
tak adalah.. bukan ke dulu ekau yang teringin sangat putrajaya kena bom? sampai berpuluh kali up gambar yang sama.. imej grafik putrajaya di bom..
sengal pun ada juga.. org up sekali ekau up berkali2.. hahahaha


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 19:01


saya sebenarnya pelik dengan budak ni. seorang rakyat malaysia yang nak sangat negaranya kucar kacir. tak habis dengan cerita tak masuk akal "pengeboman putrajaya" dan banyak lagi kekecohan yang dibuat. Kenapa sangat nak mengagungkan us tu? ke sebab nak slhkn kerajaan lagi ni? kan dia ni suka sangat cari kesalahan. hari tu buat posting pasal ahli umno yang buat hal, hal kecik macam tu pun nak slhkn umno juga. .tu pun masuk sini juga nak dikecohkn. blambak lagi kes2 sebelah pihak dia tak pula letak sini.macam-macam

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

kumpulansenyum
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.05.2006
Ahli No: 24414
Posting: 305
Dari: UKM

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 21:49


tak payah lah nak bawa amerika masuk...cukup-cukup lah kita pernah di jajah dulu. takkan nak kena jajah lagi...


-----------------
Jom masuk syurga...


Bookmark and Share

    


  Member Information For kumpulansenyumProfil   Hantar PM kepada kumpulansenyum   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 19-01-10 22:27


Ini sumber daripada mana? Boleh percaya ke atau hanya provaksi?
Dan berapa penting isu ini untuk dikupaskan?

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 23:25


sebenarnya negara kita benci tapi rindu pada united states..susah sebab rakan dagang yang terbesar masih dua negara ni usa dan singapore...

berpolitik dalam urusan diplomatik memang kena handal tapi jangan sampai mencium bontot obama udah lah..

dalam rundingan free trade agreement misalnya, malaysia dikatakan negara yang paling susah nak dibawak berunding oleh usa, Kenapa? sebab dah macam penjajahan ekonomi pulak, tuntutan dah tak macam perjanjian tapi paksaan.

tapi kalau nak dikatakan sekatan ekonomi tak mungkin..usa banyak pelaburan langsung dan tak langsung...setakat isu enjin jet belum sampai tahap sekatan perlu dikenakan..


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 19-01-10 23:34


Pada 19-01-10 22:27 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

Ini sumber daripada mana? Boleh percaya ke atau hanya provaksi?
Dan berapa penting isu ini untuk dikupaskan?



ada dipetik dari dan juga di freemalaysiatoday

http://freemalaysiatoday.com/english/?p=7902




p/s------->ya Allah lembabnya p1 ni mengalahkan siput


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-01-10 00:30


Pada 19-01-10 17:38 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 17:10 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 17:06 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

orang yang gila perang tu ekau lah cik din oi.....hahaha

kemaruk sangat dengan US..sampai tak dapat hijrah ke US minta US parking sini pulak...
:lucu:




ni lagi satu.lain orang cakap lain dia tulis siap beri tuduhan lagi tu. :jangan: :jangan: :jangan: :jangan:



tak mengapa.. ramai ahli ukhwah yang dah lama kenal siri kekaguman mu terhadap US ni..
tak adalah.. bukan ke dulu ekau yang teringin sangat putrajaya kena bom? sampai berpuluh kali up gambar yang sama.. imej grafik putrajaya di bom..
sengal pun ada juga.. org up sekali ekau up berkali2.. hahahaha



ni lagi satu.....mengatakan bahawa saya kagum pada mereka dan dengan post pic putrajaya kena bom tu bukan ke tuduhan????

saya cuma kagum dari sejarah bagaimana mereka berjaya halau british tapi kita pula dijajah oleh british


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-01-10 00:32


Pada 19-01-10 19:01 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

saya sebenarnya pelik dengan budak ni. seorang rakyat malaysia yang nak sangat negaranya kucar kacir. tak habis dengan cerita tak masuk akal "pengeboman putrajaya" dan banyak lagi kekecohan yang dibuat. Kenapa sangat nak mengagungkan us tu? ke sebab nak slhkn kerajaan lagi ni? kan dia ni suka sangat cari kesalahan. hari tu buat posting pasal ahli umno yang buat hal, hal kecik macam tu pun nak slhkn umno juga. .tu pun masuk sini juga nak dikecohkn. blambak lagi kes2 sebelah pihak dia tak pula letak sini.macam-macam



dan ni pun dah dikira tuduhan kepada saya.......jika yang saya post tu pun dari lidah perdana negara tu mencari kesalahan ke????Kenapa tak salahkan wartawan yang cari makan tu????ada akal fikir


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-01-10 00:37


Pada 19-01-10 21:49 , kumpulansenyum posting:

!!! QUOTE !!!

tak payah lah nak bawa amerika masuk...cukup-cukup lah kita pernah di jajah dulu. takkan nak kena jajah lagi...




ya ke???saya menjengah ke sumber yang saya dapat berita ni dan terdapat komen-komen disana mengatakan mereka mahu isu ni menerima campur tangan antarabangsa antaranya

!!! QUOTE !!!

US, please do send your UN forces to Malaysia.... We have Terrorist in our state... and their background is BIG~! And They are so called the Biggest Islam Party in the World...

petrol bomb is a minor thing... but C4ing dead body.. that's top class terror.... kill people and trow them from a tall building... That's UNmoral doings....

The people will FULLY support your Peace Keeping event.


!!! QUOTE !!!

Good! Since the Rakyat cannot touch these UMNO bullies, let the Americans do it! I'm sure this Najis is not in Obama's good books! He didn't even realised Najis was there during The UN Climate Change Conference! That shows how little respect Obama has for this piece of thing! Well, i guess no leaders wants to associate themselves with a murderer, do they? UMNO, your long bullying days are over very soon! Will have the champagnes ready when that day comes!



-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-01-10 00:57


Pada 19-01-10 17:19 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:59 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:51 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:45 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:44 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 19-01-10 16:39 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.gila ke jika enjin tu jatuh ke tangan pihak2 yang tak bertanggungjawab........nanti bangunan apa nanti yang runtuh



siapa pihak yang tak bertanggungjawab yang rashdin maksudkan?



wuzaraa saya rasa anda faham tapi Kenapa seperti kurang faham????



Cuba jelaskan, supaya saya faham.


saya tanya wuzaraa jika enjin tu jatuh ke tangan mereka yang gila perang yang sudah ada sebuah pesawat siap dengan persenjataan yang hanya perlu pasang enjin apakah akan jadi????



Yang gila berperang diseluruh pelusok duniakan Amerika.
Ada lagi ke yang lebih merbahaya dari Amerika?


siapa yang pegang kerajaan amerika tu beserta ketua turus bersama dalam pentagon,ketua CIA dan etc????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 24-01-10 09:59


jadi mesti semua forummer di sini suka bila washington DC jadi begini pula kan



.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 24-01-10 10:01


white house musnah ni pun mesti semua suka kan

/


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 24-01-10 13:17


Perubahan yang di bawa Islam adalah perubahan mabda' iaitu perubahan ideologi Islam menggantikan ideologi kapitalisme. Ia dilakukan secara inqilab (revolusi) iaitu proses perubahan ideologi secara serta merta apabila negara menjadikan Islam sebagai qiyadah fikriah (dasar kepimpinan).

Ia telah dibuktikan oleh Rasulullah saw apabila penegakan negara Islam disambut dengan laungan nasyid, bukannya pertumpahan. Ia berbeza dengan revolusi selain Islam seperti Revolusi Bolshevik yang melibatkan pertumpahan darah. Sesiapa yang mengaitkan method penegakan ideologi Islam dengan kemusnahan harta benda, pertumpahan darah dan kehancuran peradaban adalah mereka yang akal fikirannya telah dirosakkan oleh imaginasi senteng dan telah didistorsi.

Sewajarnya bagi kita yang memperjuangkan Islam mempunyai gambaran yang jelas mengkristal tentang bagaimana perubahan yang ingin dibawa. Bukan gambaran kehancuran seperti di atas.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

pengembara707
Warga 2 Bintang
Menyertai: 21.12.2005
Ahli No: 21299
Posting: 70
Dari: di planet yang ketiga

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-01-10 13:28


Pada 19-01-10 15:07 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

dan saya rasa tiba masanya untuk masyarakat antarabangsa untuk terlibat dalam usaha ni untuk membuatkan pimpinan negara meletak jawatan




erm, komen-komen di free malaysian today sememangnya menginginkan kerajaan yang ada sekarang ini tumbang walau dengan cara apa sekalipun. Ini kerana disebabkan kebencian terhadap individu2 tertentu di dalam kerajaan ataupun ideologi di dalam kerajaan itu sendiri.


yang jelasnya doktorin "matlamat menghalalkan cara" merupakan satu pendekatan yang amat bahaya dari segi akidah dan salah jika kita sememangnya seorang yang benar-benar muslim.



erm, saya teringat mengenai sejarah di negeri johor yang meminta bantuan british , sumber
klik di sini ke link sumber


1. Berlaku perebutan kuasa yang mana sepatutnya Tengku husin (Tengku Long) anak sulung Sultan Mahmud Shah III dilantik sebagai sultan.

2. Perlantikan Sultan Abdul Rahman Muazzam Shah disokong kuat oleh Belanda kerana akan mendapat kuasa mentadbir pelabuhan seluruh Negeri Johor kecuali Riau dan Lingga.

3. British mula campur tangan atas kepentingan Singapura dan cuba mempengaruhi Sultan Abdul Rahman Muazzam Shah melantik Tengku Husin sebagai sultan.
Sultan Johor Ke-18 - Sultan Hussain Shah (Tengku husin / Tengku Long / 1819-1835)


4. Campurtangan British memberi peluang kepada Sultan Husin menjadi Sultan Johor tetapi sebelum Sultan Husin Shah tiba di Singapura, Raffles telah membuat perhubungan dengan Temenggung untuk membenarkan pembinaan loji dan meletakkan satu kompeni askarnya di Singapura.

5. Sultan Husin Shah dilantik sebagai sultan pada 6 Februari 1819.


6. Perjanjian Inggeris-Belanda pada 18 Mac 1824 membawa kepada perpecahan Empayar Kesultanan Melayu Johor.

7. Kuasa sultan husin Shah ke atas Singapura hilang setelah menandatangani perjanjian pada 2 Ogos 1824 dengan British (John Crowfard) untuk menyerahkan Singapura dan pulau sekitarnya.


-----------------


Catatan Saya


Bookmark and Share

    


  Member Information For pengembara707Profil   Hantar PM kepada pengembara707   Pergi ke pengembara707's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 24-01-10 22:54


Pada 24-01-10 13:17 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Perubahan yang di bawa Islam adalah perubahan mabda' iaitu perubahan ideologi Islam menggantikan ideologi kapitalisme. Ia dilakukan secara inqilab (revolusi) iaitu proses perubahan ideologi secara serta merta apabila negara menjadikan Islam sebagai qiyadah fikriah (dasar kepimpinan).

Ia telah dibuktikan oleh Rasulullah saw apabila penegakan negara Islam disambut dengan laungan nasyid, bukannya pertumpahan. Ia berbeza dengan revolusi selain Islam seperti Revolusi Bolshevik yang melibatkan pertumpahan darah. Sesiapa yang mengaitkan method penegakan ideologi Islam dengan kemusnahan harta benda, pertumpahan darah dan kehancuran peradaban adalah mereka yang akal fikirannya telah dirosakkan oleh imaginasi senteng dan telah didistorsi.

Sewajarnya bagi kita yang memperjuangkan Islam mempunyai gambaran yang jelas mengkristal tentang bagaimana perubahan yang ingin dibawa. Bukan gambaran kehancuran seperti di atas.



revolusi bolshevik tu kan dimulakan oleh stalin bagi membawa ajaran komunis yang diilhamkan oleh karl marx......lagipun teori yang digunakan pula adalah teori machiavelli........

wuzaraa,revolusi iran tu pula bagaimana?????revolusi tu pun banyak darah sudah tumpah untuk menjatuhkan shah iran...adakah ia juga salah????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 30-01-10 23:58


lagi ada tak yang suka bila washington dc kena seperti dalam pic tu????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

amirahni
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.06.2006
Ahli No: 24839
Posting: 134
Dari: SHAH ALAM

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 03-02-10 13:47


Kenapa mesti suka perang? keganasan?
Kalau bawa US masuk kita akan senasib dengan iraq...
Yang lebih merana ialah orang islam...
Akan ditindas....dah serata dunia US naya org islam ...siap pakat dengan israel..
Tolong buka minda...jangan melulu sebab rasa geram atau tak puas hati...
nak betulkan kerajaan sekarang kena cari org lebih baik dari mereka, bukannya kafir yang terang-terang Allah isytiharkan musuh islam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For amirahniProfil   Hantar PM kepada amirahni   Pergi ke amirahni's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-02-10 13:55


Pada 03-02-10 13:47 , amirahni posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa mesti suka perang? keganasan?
Kalau bawa US masuk kita akan senasib dengan iraq...
Yang lebih merana ialah orang islam...
Akan ditindas....dah serata dunia US naya org islam ...siap pakat dengan israel..
Tolong buka minda...jangan melulu sebab rasa geram atau tak puas hati...
nak betulkan kerajaan sekarang kena cari org lebih baik dari mereka, bukannya kafir yang terang-terang Allah isytiharkan musuh islam...



perang cuma jalan yang terakhir apabila semua jalan sudah tiada

apa pula US naya orang islam????Kenapa tak tulis kerajaan US naya orang islam sebab ia lebih spesifik dan tak kena pada rakyatnya yang ada yang tak sukakan perang


soalan saya pada anda dan semua forummer-------->ADAKAH ANDA SUKA BILA INI DAN JUGA GAMBAR DI ATAS TERJADI PADA MEREKA????

.

.

.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

amirahni
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.06.2006
Ahli No: 24839
Posting: 134
Dari: SHAH ALAM

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 09:37


Forumer sebelum ni tak tulis kerajaan ok saja..
United Stated=US=negeri-negeri bersekutu...kira kerajaan lah tu
kenapa nak tulis kerajaan US?


-----------------
BUAT YANG BETUL, BUAT DENGAN BETUL, BUAT BETUL-BETUL


Bookmark and Share

    


  Member Information For amirahniProfil   Hantar PM kepada amirahni   Pergi ke amirahni's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 15:22


Pada 09-02-10 09:37 , amirahni posting:

!!! QUOTE !!!

Forumer sebelum ni tak tulis kerajaan ok saja..
United Stated=US=negeri-negeri bersekutu...kira kerajaan lah tu
Kenapa nak tulis kerajaan US?




sebab dasar US mestilah orang dalam Capitol Hill yang buat.......Kenapa tak tengok orang-orang ni?????


rakyat dia mesti ada yang tak setuju.....lebih-lebih lagi selepas 9/11


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-02-10 01:54


Pada 19-01-10 16:46 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

yang dia tolong tu negara Islam ke? yang mana negara Islam yang kapir tu selamatkan?



negara bosnia tu apa pula????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.149658 saat. Lajunya....