Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-06-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika anda melakukan apa yang selalu anda lakukan, anda akan mendapat apa yang selalu anda dapat
-- Seminat NLP

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 54
Ahli: 0
Jumlah: 54




  Yang Masuk Ke Sini
jasadkudisini: 3 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 5 hari yang lalu
isa777_musa: 5 hari yang lalu
zam_rizal: 14 hari yang lalu
wanja: 24 hari yang lalu
MTMKi: 32 hari yang lalu
Kang: 32 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: apakah salah jika aku mengikuti yesus?


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» apakah salah jika aku mengikuti yesus?

Please Mendaftar To Post


Oleh apakah salah jika aku mengikuti yesus?

pencinta_yesus
Warga 2 Bintang
Menyertai: 10.12.2009
Ahli No: 38598
Posting: 57
Dari: sabah.labuan, yogyakarta,bandung.

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 07-01-10 22:20


apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?
.


-----------------
agamaku agama cinta, tiada kebencian yang ada hanya cinta. Aku tidak akan mengikuti agama yang mengajarkan kebencian dan permusuhan."islam, kristian, hindu


Bookmark and Share

    


  Member Information For pencinta_yesusProfil   Hantar PM kepada pencinta_yesus   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor  


posticon Posting pada: 07-01-10 22:45


Anda SALAH forum. Sila cari forum lain yang sesuai dengan anda.


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor  


posticon Posting pada: 07-01-10 22:45


Anda SALAH forum. Sila cari forum lain yang sesuai dengan anda.


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

pencinta_yesus1
Warga Rasmi
Menyertai: 07.01.2010
Ahli No: 38976
Posting: 16

blank   avatar


posticon Posting pada: 07-01-10 22:55


ha..ha..saya tahu, inilah sikap akhir hanan yang selalu ketakutan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For pencinta_yesus1Profil   Hantar PM kepada pencinta_yesus1   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 07-01-10 23:26


Pada 07-01-10 22:20 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?


idea triniti itu ciptaan Ketua Paderi Athynagorous. Ia langsung tidak masuk akal manusia yang waras. tiada hujah yang dikemukan kecuali andaian yang tidak masuk akal belaka.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 02:33


Pada 07-01-10 22:45 , Hanan posting:

!!! QUOTE !!!

Anda SALAH forum. Sila cari forum lain yang sesuai dengan anda.


betul... salah masuk... dia sesat agaknya... membazir waktu sahaja org macam ini...

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 02:38


Pada 07-01-10 22:20 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?



APAKAH SALAH...APAKAH SALAH.....kalau SAYA LEMPANG KAMU SEKALI ??

:-|

Sorry hanan .... luar kawalan sikit..... 8-)


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 02:54


Pada 08-01-10 02:38 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-01-10 22:20 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?



APAKAH SALAH...APAKAH SALAH.....kalau SAYA LEMPANG KAMU SEKALI ??

:-|

Sorry hanan .... luar kawalan sikit..... 8-)



Sabar cikgu.. hahaha! :lucu:


-----------------
'memartabatkan ummah dengan menegakkan kembali daulah khilafah islamiyah.."


Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

pausputih
Warga 2 Bintang
Menyertai: 09.09.2009
Ahli No: 37466
Posting: 63

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 03:13


emmm widan2(pencinta yesus).......

Sesungguhnya diri kami berlindung kepada Allah yang Maha Mengetahui daripada Syaitan laknatullah yang direjami...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Belas Kasih...

Wahai Allah zat yang memiliki kekuasaan yang Agung,yang memiliki wajah yang mulia,menguasai kalimat yang sempurna dan doa2 yang mustajab,penanggung Hasan dan Husin dr jiwa2 yang hak,dan sesungguhnya orang-orang yang kafir benar-benar akan menggelincirkan dengan pandangan mereka ketika mereka mendengar bacaan Al-Qur'an dan sesungguhnya Al-Qur'an itu tidak lain hanyalah peringatan,petunjuk bagi seluruh umat....
Dan yang mengijabahi Luqman Hakim,dan Sulaiman telah mewarisi Dawud A.S....

Allah zat yang Maha Pengasih lagi Maha memiliki singgahsana lagi Maha Mulia,panjangkanlah umur kami,sihatkanlah badan kami,kabulkanlah hajat kami,perbanyakkanlah harta benda dan zuriat kami,cintakanlah manusia semua,jauhkanlah permusuhan dari anak cucu Nabi Adam,orang-orang yang masih hidup dan agar tetap ancaman siksa bagi orang yang musyrik,munafiq dan kafir...

Dan katakanlah yang HAK pasti datang dan yang BHATIL pasti lenyap kerna sesungguhnya perkara bhatil itu pasti lenyap,dan diturunkan dr Al-Qur'an suatu yang jadi penawar dan rahmat bagi orang-orang yang beriman dan Al-Qur'an tidak akan membantu kepada orang yang berbuat aniaya,keburukan,kejahatan kecuali kerugian yang akan mereka dapat....

Wahai Allah lindungilah diri kami dr terlindung,tersesat dalam mendptkan,mgharap-harapkan rahmat,petunjuk,hidayahmu dalam meniti pancaran2 alam untuk hari ini dan hari2 yang bakal kami lalui mendatang agar senantiasa duduk dengan sebenar-benarnya,dengan sesungguh-sungguhnya pada kebenaran Islam,Insan dan Iman dlmana diri dpermudahkan dr tergelincir semasa meniti titian jambatan sebenar iaitu jambatan sirotul Mustaqimmu kelak...

Allah mencukupi kita, sebaik-baiknya zat yang mengurus, sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong..Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan Allah yang Maha Luhur dan Maha Agung...

Wahai tuhan kami berilah kami kebaikan dunia dan akhirat dan lindungilah kami dari siksaan neraka2mu itu Ya Allah...

Semoga Allah senantiasa mencurahkan rahmatnya atas makhluknya yang paling baik, cahaya Arsinya junjungan Nabi dan pemberi syafaat kami iaitu Muhammad s.a.w., seluruh keluarga dan para sahabat beliau semua...

Dengan rahmatmu wahai zat yang Maha Belas Kasih Tuhan Semesta Alam.....Amin


-----------------
Sesungguhnya yang baik itu belum tentu benar,namun sesungguh-sungguhnya yang benar itu sememangnya baik....


Bookmark and Share

    


  Member Information For pausputihProfil   Hantar PM kepada pausputih   Quote dan BalasQuote

cikgu_azhar
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.12.2009
Ahli No: 38867
Posting: 180
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 08:43


bukan lebih baik kita berdialog dengan pencinta yesus dari kita mengusir dia.....berdakwah biar dengan hikmah....berdebat biar dengan cara yang baik....dan tunjukkan dia bahawa kita sebagai muslim punyai nilai yang baik.........

Bookmark and Share

    


  Member Information For cikgu_azharProfil   Hantar PM kepada cikgu_azhar   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 08:49


erm.. cikgu azhar..
pencinta yesus ni nick saja yang baru, orangnya org lama..
orang Islam juga..cuma entah lah.. apa motifnya suka benar buat kecoh macam ni, mungkin nak test saja nak duga.. sejauh mana mungkin terernya ahli-ahli ukhwah ni.. jika nak dibandingkan dengan beliau..
lepas tanya soalan pelik-pelik.. dia sendiri akan jawab.. tapi jawapan dia pun pelik juga.. huhu..
biarkanlah cikgu, keputusan yang admin buat tu..setelah mengenali dan masak dengan siapa sebenarnya pencinta yesus ni..

tapi jangan risau.. takkan serik punya..
tak lama lagi datang lah balik dia dengan nick baru pula :)
nanti lama-lama cikgu azhar akan faham kenapa admin buat keputusan begitu


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 08-01-10 08:52


Pada 08-01-10 02:38 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-01-10 22:20 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?



APAKAH SALAH...APAKAH SALAH.....kalau SAYA LEMPANG KAMU SEKALI ??

:-|

Sorry hanan .... luar kawalan sikit..... 8-)



Apabila berhadapan dengan golongan kafir begini, kita tumpukan tentang soal ketuhanan sahaja. Tidak perlu kita berhujah perkara lain sedangkan mereka belum beriman dengannya. Kembalikan kepada soal ketuhanan. Pencinta-yesus itu sepertinya menganut apa yang didakwa agama Nabi Ibrahim. Ia sebenarnya adalah dakyah yang berasal dari kelompok yang cuba menyamaratakan semua agama samawi. Kelompok ini jaguh dalam dialog antara agama kerana dialog itu sendiri adalah untuk mencari titik persamaan antara agama dan bukannya mencari kebenaran agama. Konsep ketuhanan mereka sangat mudah dipatahkan, tak perlu risau atau terlalu emosi. Cuma kita perlu sedikit maklumat, dan paling penting kita bangunkan aqidah kita dengan jalan berfikir dan bukannya bertaqlid. Jika itu kita capai, berdebat dengan mana-mana agama bukan masalah bagi kita. Saya pelajarinya dari Hizbut Tahrir, jika berminat mari datang halaqah.

p/s: Saya mohon kepada Admin untuk buka kembali thread Bantahan Terhadap Agama Kristian. Mari kita dedahkan kebathilan agama cinta yang kononnya dianut Pencinta_Yesus itu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 08:56


Pada 08-01-10 02:54 , alKhattab posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-01-10 02:38 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-01-10 22:20 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?



APAKAH SALAH...APAKAH SALAH.....kalau SAYA LEMPANG KAMU SEKALI ??

:-|

Sorry hanan .... luar kawalan sikit..... 8-)



Sabar cikgu.. hahaha! :lucu:



hmm, kalau ada 'budak nakal' ... cik gu buat macam tu lah...

kita dah banyak 'tolak ansur'....tapi dia main-main. Maka kita tak boleh nak kompromi lagi dengan org yang main-mainkan perasaan kita.

saya rasa dia muslim, maka saya anggap tulisan dia 'mabuk'..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 08-01-10 09:01


Pada 08-01-10 08:56 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-01-10 02:54 , alKhattab posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-01-10 02:38 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-01-10 22:20 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?



APAKAH SALAH...APAKAH SALAH.....kalau SAYA LEMPANG KAMU SEKALI ??

:-|

Sorry hanan .... luar kawalan sikit..... 8-)



Sabar cikgu.. hahaha! :lucu:



hmm, kalau ada 'budak nakal' ... cik gu buat macam tu lah...

kita dah banyak 'tolak ansur'....tapi dia main-main. Maka kita tak boleh nak kompromi lagi dengan org yang main-mainkan perasaan kita.

saya rasa dia muslim, maka saya anggap tulisan dia 'mabuk'..



Seandainya ia asalnya Muslim, dari penulisannya syahadahnya telah gugur, senang kata murtad.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 09:03


kak myhoney.. orang dah kenalpasti siapa dia.. teman kak berdebat juga dulu yang jadi orang asli tu hihi..

bahaya sungguh dia buat begini..membahayakan diri sendiri dan orang lain..dari awal memang dah bahaya


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

usop79
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.07.2004
Ahli No: 9983
Posting: 171
Dari: Kedah - Teluk Intan - Muar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 09:13


Sesungguhnya semua mahkluk didunia diciptakan oleh Allah, dan semuanya hamba Allah, setiap mahkluk semuanya sama disisi Allah, Setiap yang tercipta ada faedahnya dan hikmahnya... cuma kita perlu akal fikiran memanafaatkannya, Setiap kebenaran pasti akan terserlah juga akhirnya... wallahualam...


-----------------
http://senikatalagu.blogspot.com/
http://selokamelayu.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For usop79Profil   Hantar PM kepada usop79   Pergi ke usop79's Website   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 09:46


Pada 08-01-10 09:01 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!



Seandainya ia asalnya Muslim, dari penulisannya syahadahnya telah gugur, senang kata murtad.



betul ke? :-o


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 08-01-10 10:00


Pada 08-01-10 09:46 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-01-10 09:01 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!



Seandainya ia asalnya Muslim, dari penulisannya syahadahnya telah gugur, senang kata murtad.



betul ke? :-o




“Barangsiapa mencari selain Islam sebagai agama, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.” (Q.s Ali Imran: 85).

Setelah Islam diturunkan, semua agama yang lain dinyatakan tidak sah, ditolak, diredhai dan tentu kufur, apabila agama tersebut dipeluk oleh ummat Muhammad. Ini jelas nampak pada sikap marahnya baginda Rasulullah saw. apabila menjumpai Umar bin Khattab membawa carikan Taurat. Kata baginda ketika itu:

“Apa (yang kamu bawa) ini, bukankah aku telah membawa (Al-Kitab) yang jelas dan jernih? Kalau sesiapa saudaraku Musa as. hidup pada zamanku, tentu beliau tidak akan susah-susah, kecuali mengikutiku.”                 (H.. Ahmad dan Al-Bazzar – dari Jabir)

Dan inilah yang ditegaskan oleh nas Al-Qur’an dan Al-Hadis:

“Dan kami turunkan Kitab ini kepadamu dengan membawa kebenaran untuk membenarkan kitab yang diturunkan kepadanya dan mengalahkannya.”             (Q.s Al-Maidah: 48)

    Kata “Muhaiminan ‘alaihi” di dalam ayat tersebut mempunyai makna “Musaithiran ‘alaihi” (mengalahkan), yang bererti bahawa Al-Qur’an diturunkan untuk menindih ajaran sebelumnya, sehingga apabila ada di antara ajaran sebelumnya yang diterima, bukan sebagai ajaran yang dijadikan alasan oleh ulama’ tentang kedudukan Islam sebagai penghapus (an-nasikh) bagi agama sebelumnya

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 10:06


apakah salah jika aku mengikuti yesus?apakah salah?
salahnya apa?

Ajaran mana nabi Isa yang anda ikut....nabi isa tak ajar adanya konsep ketuhanan anak beranak..
hairan menagapa ajaran nya setiasa bertukar sejak dulu sehingga menjadi beratus -ratus ktab

hairan jika kamu mengaku taat Allah, tetapi kamu tidak beriman dan mengingkari kenabian Nabi Muhammad, walhal bila Allah suruh mengakui kenabian Nabi Muhammad kamu engkar perintah Allah. Hatta Nabi Isa juga ada mengingatkan pengikutnya supaya mengakui kenabian Nabi Muhammad .


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 10:11


erk tak jelas lagi..

yang dimaksudkan kat atas tu murtad sebab dari "penulisan" sebegitu..

penerangannya pula kafir kalau masuk agama selain Islam.. kalau kononnya dia menulis begitu tapi bukannya percayakan agama lain, murtad juga ke?

memang nak tahu..maaflah kalau saya yang tak faham.


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 10:14


Pada 08-01-10 10:11 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

erk tak jelas lagi..

yang dimaksudkan kat atas tu murtad sebab dari "penulisan" sebegitu..

penerangannya pula kafir kalau masuk agama selain Islam.. kalau kononnya dia menulis begitu tapi bukannya percayakan agama lain, murtad juga ke?

memang nak tahu..maaflah kalau saya yang tak faham.



benar jangan mengherat diri dan orang lain kepada perbuatan yang sia-sia...


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

amira_aqilah
WARGA SETIA
Menyertai: 28.11.2005
Ahli No: 20523
Posting: 900
Dari: planet bumi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 08-01-10 10:17


Pada 08-01-10 09:13 , usop79 posting:

!!! QUOTE !!!

Sesungguhnya semua mahkluk didunia diciptakan oleh Allah, dan semuanya hamba Allah, setiap mahkluk semuanya sama disisi Allah, Setiap yang tercipta ada faedahnya dan hikmahnya...

saya setuju dengan ini...
dah2lah tu yang naik marah....boleh tahan jugak bahasa2 ahli ukhwah ni ye....saya tujukn kepada diri saya juga.
dia makhluk tuhan jugakkan...
sama macam kita. macam ni ke cara kita berdakwah...dakwah bukan hanya untuk org non-muslim..untuk org islam jugak....
jika dia tak faham dan mungkin conflict identity...kita fahamkan...

nampak sangat disini..hasilnya...kita umat islam yang pemarah..kuat melenting...adakah ini yang nabi kita ajarkan...

rindu saya pada ukhwah yang dulu...around year 2005/6..walaupun masing-masing ada pendapat sendiri...tapi kita masih berukhwah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For amira_aqilahProfil   Hantar PM kepada amira_aqilah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.108202 saat. Lajunya....