Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-07-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Hasil besar tidak dapat dicapai dengan sekali gerakan. Kita harus terus bergerak ke depan, selangkah demi selangkah seperti ketika kita berjalan.
-- Samuel Smile

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 150
Ahli: 0
Jumlah: 150




  Yang Masuk Ke Sini
yanokage: 13 hari yang lalu
Rashdin: 29 hari yang lalu
khalifah: 34 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Anwar Orang Ke 32 Pemikir Terbaik Dunia


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Anwar Orang Ke 32 Pemikir Terbaik Dunia

Please Mendaftar To Post


Oleh Anwar Orang Ke 32 Pemikir Terbaik Dunia

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 09:46


.


Anwar Ibrahim telah tersenarai sebagai orang yang ke 32 Pemikir Terbaik Dunia. Majalah Foreign Policy yang berpusat di Washington DC telah menyenaraikan 100 individu yang telah menyumbangkan buah fikiran terbaik mereka untuk kemakmuran masyarakat dunia.

Ben Bernanke tercatat sebagai orang pertama. thingy Cheney tercatat pemikir yang ke 13. Manakala Paul Kennedy, seorang sejarawan di Universiti Yale adalah pemikir yang ke 100.

Setelah disemak keseluruhan 100 nama pemikir terbaik dunia, saya tidak terjumpa nama Najib Razak, Mahathir apa tah lagi Abdullah Badawi.

Tahniah kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan tahniah juga kepada Pakatan Rakyat kerana mempunyai pemimpin yang ideanya diakui memberi manfaat kepada masyarakat sejagat.

Apalah nak jadi dengan Datuk Seri Najib ni. Satu apa pengiktirafan yang positif pun dia tidak dapat.


!!! QUOTE !!!

32. Anwar Ibrahim

for challenging the Muslim world to embrace democracy.

Opposition leader | People's Justice Party | Malaysia


Two decades ago, it would have been impossible to imagine Anwar pulling together rural Malays, ethnic Indians and Chinese, and Islamists into a coherent political bloc. Back then, Anwar was deputy prime minister in a ada facto single-party state that espoused preferential treatment for ethnic Malays. It was a policy that Anwar had pushed from his days as a youth leader right up until 1997, when he denounced his patron, then-Prime Minister Mahathir Mohamad, for corruption. He would spend the next six years in solitary confinement on trumped-up charges for that political betrayal. And he would leave jail in 2004 with a bold message for change in a country now at the forefront of the struggle for democracy in the Muslim world. Today, Anwar's political career is blossoming, despite a new, politically motivated indictment. Abroad, he has become an outspoken advocate of religious tolerance.

He sat down with Foreign Policy to talk about his big ideas:

On Muslim countries and the West: You can't just erase a period of imperialism and colonialism. You can't erase the fault lines, the bad policies, the failed policies, the war in Iraq, and support for dictators. That to me is the reality. But what is the problem? When you … apportion the blame only to the West or the United States. They want to deflect from the issue of repression, endemic corruption, and destruction of the institutions of governance.

On his time in prison: I spent a lot of time reading. I decided to focus on the great works and the classics. Friends from around the world were sending books, but it takes months for to vet them. There came a book on the Green Revolution at that time. The officer said, "Anything revolution -- out!" even though it was about agriculture. But the books kept coming. The officers were not even graduates, and were in English. They would say, "Anwar, out of 10 books, can you send back one?" So I would select something I had already read or something I was not interested in and say, "We should reject this."

On politics: Of course, you simplify the arguments , but the central thesis remains constant. People say, "Anwar, you are opportunistic. How can you talk about Islam and the Quran here, and then you talk about Shakespeare and quote Jefferson or Edmund Burke?" I say, it depends on the audience. You can't talk about Edmund Burke in some remote village in Afghanistan. Then you go to Kuala Lumpur and you quote T.S. Eliot. If I quote the Quran all the time to a group of lawyers, I am a mullah from somewhere!


http://www.foreignpolicy.com/articles/2009/11/30/the_fp_top_100_global_thinkers?page=0,26


tahniah sekali lagi dato seri,anda merupakan orang islam yang sudah diiktiraf di peringkat antarabangsa.....

Dato seri juga merupakan produk tulen Universiti Malaya sesuai dengan cogan kata UM-------->Melahirkan Pemimpin Sejak 1905 dan dato seri sudah buktikan.

p/s------->bangganya menjadi warga Universiti Malaya :-D :-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

faried
Warga 3 Bintang
Menyertai: 04.09.2006
Ahli No: 26185
Posting: 150
Dari: kedah

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 10:21


Pada 02-12-09 09:46 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.


Anwar Ibrahim telah tersenarai sebagai orang yang ke 32 Pemikir Terbaik Dunia. Majalah Foreign Policy yang berpusat di Washington DC telah menyenaraikan 100 individu yang telah menyumbangkan buah fikiran terbaik mereka untuk kemakmuran masyarakat dunia.



-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For fariedProfil   Hantar PM kepada faried   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 11:07


Pada 02-12-09 10:21 , faried posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 09:46 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.


Anwar Ibrahim telah tersenarai sebagai orang yang ke 32 Pemikir Terbaik Dunia. Majalah Foreign Policy yang berpusat di Washington DC telah menyenaraikan 100 individu yang telah menyumbangkan buah fikiran terbaik mereka untuk kemakmuran masyarakat dunia.




pemikir terbaik dunia .... :berfikir:

wallahuallam... :-D


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 12:00


takkan jadi pemikir sahaja? bila nak jadi pelaksana? oo lupa masih belum dapat kuasa.... hahahaha

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 16:25


Pada 02-12-09 12:00 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

takkan jadi pemikir sahaja? bila nak jadi pelaksana? oo lupa masih belum dapat kuasa.... hahahaha



tapi idea2 dia banyak digunakan di negara luar.....fyi,anwar adalah visit profesor di banyak negara2 maju :-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 17:16


Pada 02-12-09 12:00 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

takkan jadi pemikir sahaja? bila nak jadi pelaksana? oo lupa masih belum dapat kuasa.... hahahaha
hehe,,,betul3..kita kena selidik dulu siapa yang buat majalah tu. manalah tau lobi kuat ke...hehe..


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 17:24


Pada 02-12-09 17:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 12:00 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

takkan jadi pemikir sahaja? bila nak jadi pelaksana? oo lupa masih belum dapat kuasa.... hahahaha
hehe,,,betul3..kita kena selidik dulu siapa yang buat majalah tu. manalah tau lobi kuat ke...hehe..




aik,kena tengok lobi kuat juga ke????pelik-pelik,dah letak bukan si empunya diri yang pinta ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 17:27


Pada 02-12-09 17:24 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 17:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 12:00 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

takkan jadi pemikir sahaja? bila nak jadi pelaksana? oo lupa masih belum dapat kuasa.... hahahaha
hehe,,,betul3..kita kena selidik dulu siapa yang buat majalah tu. manalah tau lobi kuat ke...hehe..




aik,kena tengok lobi kuat juga ke????pelik-pelik,dah letak bukan si empunya diri yang pinta ;-)

hehehe. saya pernah terbaca artikel dalam internet mengenai hal ini. isu lobi melobi ini untuk tatapan umum. kalau saya jumpa artikel tu saya akan kemukakan di sini. ok, kalau saya jumpa lagilah..kalau tak jumpa tu jangan cakap pula saya menuduh...ehhehe


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 17:38


Pada 02-12-09 17:27 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 17:24 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 17:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 02-12-09 12:00 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

takkan jadi pemikir sahaja? bila nak jadi pelaksana? oo lupa masih belum dapat kuasa.... hahahaha
hehe,,,betul3..kita kena selidik dulu siapa yang buat majalah tu. manalah tau lobi kuat ke...hehe..




aik,kena tengok lobi kuat juga ke????pelik-pelik,dah letak bukan si empunya diri yang pinta ;-)

hehehe. saya pernah terbaca artikel dalam internet mengenai hal ini. isu lobi melobi ini untuk tatapan umum. kalau saya jumpa artikel tu saya akan kemukakan di sini. ok, kalau saya jumpa lagilah..kalau tak jumpa tu jangan cakap pula saya menuduh...ehhehe




silakan untuk mempost artikel itu ya jika ada kesempatan


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 21:30


kat Malaysia ni rasanya ada yang lebih baik pemikirannya berbanding Anwar....tak kena pulak rasanya kalau Anwar diangkat sebagai antara 'pemikir terbaik dunia'...

tapi mungkin dari 'kacamata' yang berbeza..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 02-12-09 21:40


ye myhoney memang sebegitu yang sebenarnya. perspektif berbeza dan penilaian berbeza.


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 03-12-09 14:28


hehhehe...
lobi kuat ha...

ni nak cerita pasal lobi ni..
najib menang saja pemilihan umno dan tak lama lepas itu naik jadi pm terus lantik anifah aman jadi menteri luar..
anifah aman ni adalah rakan bisnes dengan pelobi obama..
tugas pertama anifah adalah untuk melobi amerika..
maka bergerak lah si anifah aman ke amerika berjumpa juak2 obama ibni hussien...
maka diceritakan pada juak2 itu supaya jangan lagi berkawan dengan anwar ibni ibrahim tapi berkenal2an lah dengan tok jib bin jak...
maka dilaburlah berjuta2an ringgit untuk melaksanakan misi itu..
begitulah maklumannya..

p/s.. najib beli kapal selam dulu siapa yang melobi...hehhe..sudah lupa ka sama altantunya..wakaka...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 03-12-09 14:58


Pada 03-12-09 14:28 , Firdaus_Azimi posting:

!!! QUOTE !!!

hehhehe...
lobi kuat ha...

ni nak cerita pasal lobi ni..
najib menang saja pemilihan umno dan tak lama lepas itu naik jadi pm terus lantik anifah aman jadi menteri luar..
anifah aman ni adalah rakan bisnes dengan pelobi obama..
tugas pertama anifah adalah untuk melobi amerika..
maka bergerak lah si anifah aman ke amerika berjumpa juak2 obama ibni hussien...
maka diceritakan pada juak2 itu supaya jangan lagi berkawan dengan anwar ibni ibrahim tapi berkenal2an lah dengan tok jib bin jak...
maka dilaburlah berjuta2an ringgit untuk melaksanakan misi itu..
begitulah maklumannya..

p/s.. najib beli kapal selam dulu siapa yang melobi...hehhe..sudah lupa ka sama altantunya..wakaka...


hehehe...
anifah aman tu satu negeri saya tu..

hehehe..
cerita saja boleh tapi saya nak bukti, pasti ada buktikan sebab tu saudara bercerita....

hehehe


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

alhikam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 11.09.2007
Ahli No: 31028
Posting: 361
Dari: Syamal

Perlis  


posticon Posting pada: 03-12-09 22:06


Pada 02-12-09 21:30 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

kat Malaysia ni rasanya ada yang lebih baik pemikirannya berbanding Anwar....tak kena pulak rasanya kalau Anwar diangkat sebagai antara 'pemikir terbaik dunia'...

tapi mungkin dari 'kacamata' yang berbeza..



Ya .. ini kira sumbangan dalam dan antarabangsa . Anwar juga terlibat dalam menyumbangkan pemikiran meningkatkan ekonomi Turki dan juga sebahagian negara2 teluk .

Kalau nak buat dalam Malaysia .. kerajaan malaysia kenalah keluarkan majalah sendiri untuk malaysia sahaja .. mestilah no. 1 Najib tak begitu .....

Bookmark and Share

    


  Member Information For alhikamProfil   Hantar PM kepada alhikam   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 03-12-09 22:07


Pada 03-12-09 14:58 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


hehehe..
cerita saja boleh tapi saya nak bukti, pasti ada buktikan sebab tu saudara bercerita....



Dato Najib pernah berkata di Heritage Foundation di Washington DC:

” The United States has excellent access to Malaysian intelligence.”

(Maklumat perisikan Malaysia sentiasa tersaji untuk kegunaan Amerika )

Keseluruhan ucapan Najib dapat dibaca di sini: http://www.heritage.org/Research/AsiaandthePacific/HL742.cfm

Dalam ucapan tersebut Najib Tun Razak dengan bangga:

1. Menyatakan bantuan ketenteraan yang telah diberikan kepada Amerika sempena peperangan menentang keganasan ataupun sebelum2 itu.
2. Menyatakan kebanggaan Malaysia menangkap orang-orang yang tidak berdosa di bawah ISA demi untuk membantu Bush di dalam menghapuskan Islam di atas nama ”Menentang Keganasan”.
3. Menyatakan bahawa maklumat perisikan Malaysia sentiasa tersedia untuk digunakan oleh Amerika.
4. Najib gembira yang pesawat Tentera Amerika terbang melalui angkasa Malaysia lebih 1000 kali setahun. Malahan selepas September 11, jumlah itu makin bertambah. Sedangkan pesawat2 itu digunakan oleh Amerika untuk membunuh ramai orang Islam yang tidak berdosa di Iraq, Somalia dan Afghanistan.
5. b. Najib berbangga US Navy SEALS menjalankan latihan di Malaysia dua kali setahun. Sedangkan NAVY SEALS ini adalah alat Amerika untuk membunuh orang-orang Islam yang tidak berdosa seluruh dunia.

Jadi saya nak tanya ialah, apa hukumnya UMNO dan Najib Tun Razak? Bukankah ini bukti jelas bahawa Najib dan UMNO itu PENGKHIANAT NEGARA NOMBOR WAHID?

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

alhikam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 11.09.2007
Ahli No: 31028
Posting: 361
Dari: Syamal

Perlis  


posticon Posting pada: 03-12-09 22:13


Bukan nak bias .. tapi kalau tengok kat Malaysia sendiri pun kita boleh nampak sumbangan2 Anwar sendiri ketika berada di tampuk pemerintahan ... Antaranya ;

1 - Mewujudkan SMKA yang terbukti mengangkat martabat Islam dan Melayu sendiri tapi sayangnya sekarang peruntukan untuk mewujudkan SMKA telah dibekukan .. no more SMKA .

2- UIA .. nilailah sendiri

3- Memperkasakan Bahasa Melayu .. antara agendanya bahasa melayu merentasi kurikulum . Lepas anwar jatuh jadi Bahasa Malaysia balik dan jadi PPSMI ....

3- Projek perumahan rakyat dan rumah kos rendah .... masa jadi menteri kewangan .....

apa-apa pun projek SMKA tu yang paling saya suka dan nampak kesannya melahirkan tenagakerja muslim melayu yang berjaya .

Bookmark and Share

    


  Member Information For alhikamProfil   Hantar PM kepada alhikam   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 03-12-09 22:15


banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

alhikam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 11.09.2007
Ahli No: 31028
Posting: 361
Dari: Syamal

Perlis  


posticon Posting pada: 03-12-09 22:28


49. Tariq Ramadan
for dedicating his life to proving that Europe and Islam are not incompatible.
RELIGIOUS SCHOLAR | SWITZERLAND

Prof Dr Tariq Ramadhan ... ceramahnya membuka mata bukan sahaja orang Islam malah bukan Islam . Juga tersenarai . rasa-rasanya tak taulah kalau Prof ni pun melobi . ..

Bookmark and Share

    


  Member Information For alhikamProfil   Hantar PM kepada alhikam   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 03:54


Pada 03-12-09 22:28 , alhikam posting:

!!! QUOTE !!!

49. Tariq Ramadan
for dedicating his life to proving that Europe and Islam are not incompatible.
RELIGIOUS SCHOLAR | SWITZERLAND

Prof Dr Tariq Ramadhan ... ceramahnya membuka mata bukan sahaja orang Islam malah bukan Islam . Juga tersenarai . rasa-rasanya tak taulah kalau Prof ni pun melobi . ..

apa yang diBOLDkan tu hanya merujuk anwar ibrahim, saya tak kata semua yang tersenarai. rujuk semula posting saya terdahulu untuk kepastian.

KLIK - MAJALAH 32 PEMIKIR DUNIA

Untuk pengetahuan BI saya teruk tapi bolehlah faham-faham sikit.haha.jadi kalau salah pemahaman tu maaflah ye.

kalau dirujuk web majalah tersebut dan blog2 yang memperkatakan isu ini, kebanyakan yang dikatakan pemikir ini ada yang lebih kepada pembangkang negara masing-masing dan ada yang telah berjaya mengambil alihkuasa. untuk kepastian rujuk web tersebut. masyarakat dunia juga ada yang mempertikaikan senarai tersebut yakni sejauh mana apa yang mereka FIKIRKAN (GELARAN PEMIKIR) mampu mencetuskan idea yang bernas dan bukannya sekadar pemikiran umpama angin berlalu. rujuk kepada komen-komen yang diberikan.saya tak kata semua tapi sebilangan sahaja.


ini adalah yang dikatakan idea pemikir anuar dalam web tersebut.rujuk tangga pemikir ke 32 .
KLIK SINI -IDEA PEMIKIR

dan ini pula merujuk kepada pandangan dari penulis novel terkenal Faisal Tehrani dalam blognya menyebut ,

!!! QUOTE !!!

Petikan pandangan pemikir ke 32 terbaik di dunia ini menarik untuk dicerna.

1. Tentang sosok penulis 'Surah-surah Setan' yang menghina Rasulullah saw, isteri dan sahabat-sahabat baginda bernama Salman Rushdie: “I have read The Satanic Verses. I also read Midnight’s Children much earlier. I think he’s a profound writer." (Sumber ASIAWEEK, 11 November 1993)

2. Tentang usaha membawa pulang Chin Peng: "Bukan saya tidak simpati dengan mereka yang telah mengalami penderitaan dan ahli pasukan keselamatan yang telah berjuang untuk negara, tetapi kita telah menandatangani perjanjan damai." (Sumber di sini)

3. Tentang Menjatuhkan Kerajaan Secara Tidak Demokratik (Merestui Lompat Parti Secara Tidak Bermoral aka Penipuan 16 September):
"Pakatan Rakyat kini memiliki majoriti yang selesa untuk membentuk sebuah kerajaan baru yang stabil. Kerajaan baru yang mencerminkan masyarakat Malaysia yang majmuk." (Sumber di sini)

4. Tentang Melayu, Muslim dan pilihan sosial mereka:
"Islamically, it is indefensible that all Malays should have to be Muslims. Not all Arabs are Muslims, after all. But this case has become too political. It is better not to dwell on this issue. We should deal with poverty, rule of law, democracy. . .. I have Malay friends who no longer believe, who drink. But they don’t make an issue out of it." (Sumber di sini)

Demikianlah antara buah fikiran pemikir ke 32 terbaik di dunia
KLIK SINI

Mungkin kerana anwar selalu keluar negara dan berkongsi idea dengan pihak asing, maka antara itu juga anwar tersenarai.

dan ini melalui analisis oleh para blog,

!!! QUOTE !!!

Beza Anwar dan Tun cuma satu untuk layak tersenarai sebagai antara 100 pemikir terbaik dunia 2009 dalam Majalah Foreign Policy iaitu Tun tidak berkawan dengan yahudi dan Anwar berkawan yahudi. Hanya itu.

Kumbang buktikan. Moisés Naím iaitu Ketua Pengarang majalah Foreign Policy itu adalah kawan rapat Anwar dan juga seorang yahudi berpengaruh di Amerika Latin. Moises juga pernah menjemput Anwar ke dalam forum yang dipengerusikan beliau iaitu God is back: Politics and Religion in the XXIst Century pada Oktober 2006 anjuran Kumpulan G50 yang mana Moises bertindak sebagai ketua atau pengerusi Kumpulan G50. Moises juga banyak menulis mengenai Anwar di Foreign Policy dan seakan-akan bertindak sebagai tukang publisiti Anwar di luar negara. Beliau juga adalah Kolumnis di laman web CFR. Nak tahu apa CFR dan kaitannya dengan Anwar Ibrahim klik sini.

Itu jika kita lihat pada Ketua Pengarangnya, jika kita lihat pada majalah Foreign Policy itu sendiri diterbitkan oleh The Slate Group iaitu satu bahagian daripada syarikat induk Washingtonpost. Newsweek Interactive yang mana terlibat dalam penerbitan 2 majalah berpengaruh The Washington Post dan Newsweek. 2 Majalah ini juga pernah mempromosikan Anwar di dalam laman mereka. Klik sini dan sini.

Apa yang menariknya syarikat Washingtonpost.Newsweek Interactive ini adalah dimiliki oleh Donald Graham iaitu konglomerat yahudi terkenal di Amerika dan rakan baik Paul Wolfowitz yang juga seorang rakan yahudi Anwar. Tambah mengejutkan lagi 2 orang ini adalah ahli mesyuarat Bilderberg (ada kaitan Illuminati dan Freemason) yang terkenal di kalangan pengkaji konspirasi sebagai tukang catur segala krisis yang berlaku di dunia. Anda boleh baca di sini dan sini.

Fakta menarik tentang Donald Graham ini ialah beliau juga sebenarnya bertindak dan tergolong di dalam kumpulan yahudi yang mengawal media di dunia dan modus operandi beliau ini jelas sekali mempromosi yahudi dan mereka yang pro yahudi di makalah-makalah terbitan mereka. Sebagai bukti adalah senarai pemikir dunia tahun 2009 yang diterbitkan Majalah Foreign Policy ini sendiri, suku yang tersenarai adalah mereka yang berbangsa yahudi dan artikel majalah Foreign Policy ini juga kerap kali mempromosi bangsa yahudi.

Jadi terang lagi bersuluh Kenapa nama Tun Dr Mahathir dan negarawan-negarawan lain tidak tersenarai di dalam senarai pemikir terbitan majalah Foreign Policy itu walaupun mereka sebenarnya lebih layak iaitu kerana mereka tidak mempunyai hubungan rapat dan baik dengan yahudi.

Kepada Naib Ketua AMK yang menggesa untuk jangan dikaitkan lagi Anwar dengan Amerika dan Yahudi. Anda pergi cakap sendiri kepada ketua anda itu. Bukan kami yang memandai-mandai, Anwar sendiri yang mahu dikaitkan dengan Amerika dan Yahudi. Kami di sini hanya melaporkan kebenaran
KLIK SINI dan berlambak lagilah...mungkin akan ada mengatakan analisis atau pandangan ini sebab anwar ketua pembangkang direndah2kan oleh lawannya.terpulanglah..

Jadi, sama-sama kita fikirkan (KOT2 JADI PEMIKIR MALAYSIA PULAK..HAHA) Kenapa anwar tersenarai..

P/s : yang peliknya PM IRAN tak pula dapat sebab pemikiran dia untuk keharmonian masyarakat sejagat dan berlaga dengan barat. ahh..adalah disebaliknya..


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 04-12-09 11:33


Hah... Ben Bernanke, Ketua Federal Reserve, di posisi no.1?
Muslim yang sedikit cerdik sudah cukup untuk menilai penilaian ini.
Maka, jadilah cerdik sedikit ye... usah diperbodohkan dek orang-orang kafir tu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 12:20


Pada 03-12-09 22:13 , alhikam posting:

!!! QUOTE !!!

Bukan nak bias .. tapi kalau tengok kat Malaysia sendiri pun kita boleh nampak sumbangan2 Anwar sendiri ketika berada di tampuk pemerintahan ... Antaranya ;

1 - Mewujudkan SMKA yang terbukti mengangkat martabat Islam dan Melayu sendiri tapi sayangnya sekarang peruntukan untuk mewujudkan SMKA telah dibekukan .. no more SMKA .

2- UIA .. nilailah sendiri

3- Memperkasakan Bahasa Melayu .. antara agendanya bahasa melayu merentasi kurikulum . Lepas anwar jatuh jadi Bahasa Malaysia balik dan jadi PPSMI ....

3- Projek perumahan rakyat dan rumah kos rendah .... masa jadi menteri kewangan .....

apa-apa pun projek SMKA tu yang paling saya suka dan nampak kesannya melahirkan tenagakerja muslim melayu yang berjaya .



yang semua ni saya memang setuju sangat-sangat....nak tambah sikit,masa anwar jadi menteri pendidikan dulu pun anwar yang wajibkan semua pelajar sekolah yang beragama islam memakai baju kurung dan seluar panjang serta tudung..

masa tu juga subjek agama menjadi subjek wajib untuk lulus semua peperikasan besar dan juga memperkenalkan subjek fardhu ain di sekolah2 walaupun ditentang oleh mahathir.

teringat lagi masa anwar jadi menteri pendidikan dulu masa tu anwar ada majlis/mesyuarat rasmi kerajaan tak silap saya di selatan anwar dengan murah hati menderma serta bertegur sapa dengan semua orang termasuk rakyat biasa.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Aezza
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.09.2005
Ahli No: 18979
Posting: 264
Dari: Klang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 12:24


Pada 03-12-09 22:15 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam


sama seperti saya.. ada sesuatu yang membuat saya curiga tentang dia..

p/s: yang penting Yahudi tidak layak dibuat sebagai kawan. sekadar pandangan diri..


-----------------
Surah Muhammad: 7


Bookmark and Share

    


  Member Information For AezzaProfil   Hantar PM kepada Aezza   Pergi ke Aezza's Website   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 13:55


Pada 04-12-09 12:20 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 03-12-09 22:13 , alhikam posting:

!!! QUOTE !!!




yang semua ni saya memang setuju sangat-sangat....nak tambah sikit,masa anwar jadi menteri pendidikan dulu pun anwar yang wajibkan semua pelajar sekolah yang beragama islam memakai baju kurung dan seluar panjang serta tudung..

masa tu juga subjek agama menjadi subjek wajib untuk lulus semua peperikasan besar dan juga memperkenalkan subjek fardhu ain di sekolah2 walaupun ditentang oleh mahathir.

teringat lagi masa anwar jadi menteri pendidikan dulu masa tu anwar ada majlis/mesyuarat rasmi kerajaan tak silap saya di selatan anwar dengan murah hati menderma serta bertegur sapa dengan semua orang termasuk rakyat biasa.

ya dulu dan masa tu memang saya setuju, saya pun peminat dia dan masa tu juga saya juga lebih kepada pas dengan perjuangan mereka. tapi sekarang berdiri atas kaki sendiri dalam menilai pro dan kontra pihak2 ini.


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

kakisamun
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 630
Posting: 2852
Dari: perut ibuku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 15:41


.. anwar ibrahim ke :lol:..

.. adat lah.. ada kebaikan Anwar dan pasti ada juga keburukkannya seorang yang bernama Anwar.. lumrah.. begitu juga dengan Tun Mahathir.. ada juga kebaikkan tun.. dan tidak dinafikan ada juga keburukkan tun.. manusia.. jadi tidak perlulah terlalu fanatik mana-mana pun.. yang betul kita ikut.. politik sekarang ni mengata yang disana.. disana mengata yang disini.. musuh kita bertepuk tangan.. kita ni orang Islam yang majoritnya Melayu terlalu sibuk dengan politik.. semua perkara hendak dipolitikkan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For kakisamunProfil   Hantar PM kepada kakisamun   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 04-12-09 16:26


Pada 04-12-09 12:24 , Aezza posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 03-12-09 22:15 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam


sama seperti saya.. ada sesuatu yang membuat saya curiga tentang dia..

p/s: yang penting Yahudi tidak layak dibuat sebagai kawan. sekadar pandangan diri..



ketua pakatan rakyat tu... Kenapa pula nak curiga?
para sekularis dalam DAP dan ilmuan dalam PAS telah melatakkan kepercayaan kepada beliau sebagai pemimpin PAKATAN RAKYAT. Malah beliau dari sebelum pilihanraya lagi beliau disebut untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia dan Haji Hadi sebagai timbalan Perdana Menteri.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 17:31


Pada 04-12-09 12:24 , Aezza posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 03-12-09 22:15 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam


sama seperti saya.. ada sesuatu yang membuat saya curiga tentang dia..

p/s: yang penting Yahudi tidak layak dibuat sebagai kawan. sekadar pandangan diri..




pembetulan.....yang tak boleh dibuat kawan adalah zionis...sila bezakan antara yahudi dan zionis


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 17:42


Pada 04-12-09 12:24 , Aezza posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 03-12-09 22:15 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam


sama seperti saya.. ada sesuatu yang membuat saya curiga tentang dia..

p/s: yang penting Yahudi tidak layak dibuat sebagai kawan. sekadar pandangan diri..



curiga ??... menjauhi prasangka itu lebih utama, selagi tiada bukti / kesohihan tentang kejahatannya.

saya tiadalah meminati minda Anwar Ibrahim ini samentelah tokoh dalam Pas lebih saya yakini..

:-D


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 18:49


Sudah terdedah gambar Jamaluddin Jarjis berbincang dengan Paul Wolfowitz, bekas ahli Kabinet George Bush yang bertanggung jawab menyerang Iraq.

Dulu mereka tuduh Anwar Ibrahim ada hubungan dengan Paul Wolfowitz. Padahal Paul Wolfowitz tu yang datang pergi melawat Anwar masa Anwar sakit. Sekarang ni, JJ pergi sendiri jumpa Paul Wolfowitz di Washington.

Macam Zahid Hamidi pergi jumpa Perdana Menteri Israel tempohari. Dalam puak-puak UMNO gegak gempita tuduh Anwar agen Amerika, rupanya UMNO lebih agen dari segala agen Amerika.

Mengata Dulang paku Serpih, Mengata Orang Dia yang Lebih
null

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 21:53


Pada 04-12-09 11:33 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Hah... Ben Bernanke, Ketua Federal Reserve, di posisi no.1?
Muslim yang sedikit cerdik sudah cukup untuk menilai penilaian ini.
Maka, jadilah cerdik sedikit ye... usah diperbodohkan dek orang-orang kafir tu.



dan HT pula perlu bebaskan ahli2nya dari menjadi pengtaklid buta


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-12-09 21:54


Pada 03-12-09 22:15 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam



mahathir lagi banyak meragukan hahahahaha


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

kakisamun
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 630
Posting: 2852
Dari: perut ibuku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 07-12-09 08:04


Pada 04-12-09 21:54 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 03-12-09 22:15 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

banyak benda yang meragukan pasal Anwar ini...Wallahu'alam



mahathir lagi banyak meragukan hahahahaha



.. biarlah.. tapi Tun Mahathir tetap aku hormati.. :-D..

Bookmark and Share

    


  Member Information For kakisamunProfil   Hantar PM kepada kakisamun   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 07-12-09 09:27


Pada 04-12-09 21:53 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-12-09 11:33 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Hah... Ben Bernanke, Ketua Federal Reserve, di posisi no.1?
Muslim yang sedikit cerdik sudah cukup untuk menilai penilaian ini.
Maka, jadilah cerdik sedikit ye... usah diperbodohkan dek orang-orang kafir tu.



dan HT pula perlu bebaskan ahli2nya dari menjadi pengtaklid buta



taqlid tu apa Din,?
dan tagqlid buta itu apa?
Rashdin bagaimana pula?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 07-12-09 14:45


wahwahwah...
mesti panas ni..
cabar2 pula..
hehhehe...

p/s.. kita ni layak tengok saja..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-12-09 15:00


Pada 07-12-09 09:27 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-12-09 21:53 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-12-09 11:33 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Hah... Ben Bernanke, Ketua Federal Reserve, di posisi no.1?
Muslim yang sedikit cerdik sudah cukup untuk menilai penilaian ini.
Maka, jadilah cerdik sedikit ye... usah diperbodohkan dek orang-orang kafir tu.



dan HT pula perlu bebaskan ahli2nya dari menjadi pengtaklid buta



taqlid tu apa Din,?
dan tagqlid buta itu apa?
Rashdin bagaimana pula?


pengertian taqlid:

Daripada sudut bahasa arab bermaksud menggantung sesuatu di leher. Ini bermakna orang yang bertaklid itu tidak ubah seperti haiwan yang diikat lehernya dan mengikuti ke mana sahaja dirinya dibawa oleh tuannya. (Lihat : Lisanul Arab Jilid 1 masa. 469 cetakan Darul Hadith, Kaherah dan rujuk juga Al-Misbahul Munir Jilid 2, masa. 704)


Dari sudut takrifan fuqaha, Taqlid bermaksud : “Menerima perkataan atau pendapat seseorang tanpa berdasarkan hujah.” (Sila lihat takrifan yang diberikan oleh Imam As-Syi'razi dalam Syarah Al-Luma' Jilid 2, masa. 1005 dan At-Tahmid, Jilid 4, masa.395)


saya senang saja,jika sesuatu ulama atau orang yang berilmu buat silap saya tak agak-agak untuk tegur bukan hanya dengar saja apa yang diperkatakan bulat2.itu gunanya manusia diberi akal

Allah SWT pernah menyebut di dalam Al-Quran berkenaan ayat yang bermaksud : “Mereka menjadikan para ulama' dan rahib-rahib mereka sebagai tuhan selain daripada Allah.” (Surah At-Taubah : 31).


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 07-12-09 16:57


cuba Rashdin kaitkan tuduhan anda terhadap ahli HT dengan takrifan taklid buta?
nampaknya anda menuduh sembarangan.

saya lihat anda sebenarnya yang bukan sekadar taklid, tetapi taksub kepada Anwar Ibrahim walaupun jelas beliau adalah sekularis.

!!! QUOTE !!!


saya senang saja,jika sesuatu ulama atau orang yang berilmu buat silap saya tak agak-agak untuk tegur bukan hanya dengar saja apa yang diperkatakan bulat2.itu gunanya manusia diberi akal

Allah SWT pernah menyebut di dalam Al-Quran berkenaan ayat yang bermaksud : “Mereka menjadikan para ulama' dan rahib-rahib mereka sebagai tuhan selain daripada Allah.” (Surah At-Taubah : 31).


Cuba anda aplikasikan dalam kehidupan anda apa yang nyatakan ini. Buang jauh2ketaksubab kepada DSAI. Beliau dah umpama sesumpah, apabila bertemu PAS cakap lain kemudian dengan DAP cakap lain.

p/s: Perumpamaan sesumpah itu ambil dari sahabat, aktivis PAS ditempat saya. Beliau berkata ahli PAS masih mendiamkan diri kerana wala' kepada pemimpin.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-12-09 21:00


jika anwar buat salah pun saya dan orang lain akan memberi teguran secara terbuka selalunya di blog beliau seperti isu dan kes2 yang mana...dan orang-orang lain sebagai rakyat biasa akan MENOLAK dia jika dia tak terima teguran.

nak saya kaitkan ya???baik ni antarannya topik2 yang mana ada ahli HT yang bertaklid buta


http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=41520&forum=2




http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=40008&forum=2

http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=39925&forum=2


ni lagi...memang terang-terang ada ahli HT mempunyai apa yang saya cakap.....


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 08-12-09 09:04


Pada 07-12-09 21:00 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

jika anwar buat salah pun saya dan orang lain akan memberi teguran secara terbuka selalunya di blog beliau seperti isu dan kes2 yang mana...dan orang-orang lain sebagai rakyat biasa akan MENOLAK dia jika dia tak terima teguran.

nak saya kaitkan ya???baik ni antarannya topik2 yang mana ada ahli HT yang bertaklid buta


http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=41520&forum=2




http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=40008&forum=2

http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=39925&forum=2


ni lagi...memang terang-terang ada ahli HT mempunyai apa yang saya cakap.....



lah... apa ni Rashdin? Apa yang anda nak kaitkan dengan taqlid buta? Nampaknya anda semakin kebingungan, hihi.. Orang yang taqlid buta adalah golongan seperti anda. Jelas ANwar Ibrahim melaungkan dasar2 sekular, tetapi anda sokong. Perjuangan anda jelas keliru. Dakwah kepada bukan Islam adalah agar mereka beriman, bukan sekadar menyokong kita. Semakin hari semakin jelas ketaksuban anda kepada anwar ibrahim yang jelas sekular. Anwar Ibrahim ada dalil ke? kih kih kih...

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 15:15


faham ke buat-buat faham????dalam post anda sejak kebelakangan ni pun ada forummer dah tegur anda(sebab anda pun ahli HT) supaya jangan terlalu bertaklid buta melalui hujah2 anda..


tentang anwar ni pun rakyat akan tolak anwar jika anwar makin menyimpang dari perjuangan dia......setakat ni dan sejak hari pertama beliau menjadi menteri hingga menjadi Timbalan Perdana Menteri banyak juga usaha2 mendaulatkan islam....rasanya wuzaraa mesti tahu kan apa sumbangan anwar masa jadi menteri dan TPM


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 15:16


heheheh...
marah betul wuzaraa ini kat pak syeikh ini..
Kenapa ya?

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 15:18


Pada 08-12-09 15:16 , Firdaus_Azimi posting:

!!! QUOTE !!!

heheheh...
marah betul wuzaraa ini kat pak syeikh ini..
Kenapa ya?



dia tak marah pun...dia cuma nak lebih bukti yang mana ada ahli-ahli HT bertaklid buta ;-) :-) :-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 15:51


ya..banyak sumbangan yang telah diberikan oleh DSAI..

tak kurang juga

sumbangan yang turut disumbangkan oleh TDM...

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 08-12-09 15:58


Nampaknya golongan yang taqlid buta dan menuduh balik ahli HT pulak yang begitu. Walhal dari penulisan Rashdin sekelian lama, kita tahu dialah manusia yang takSub lagi taqlid buta kepada Anwar Ibrahim di ukhwah.com ini.

PAS ada usrah untuk membina ahlinya. Hizbut Tahrir ada halaqah untuk mentarbiah ahlinya. Tetapi apa yang PKR ada? Apa fikrah dan kitab yang diistinbat oleh DSAI? Seperti yang diakui oleh sahabat saya dari PAS, orang PKR ini sekular sama seperti UMNO. Mereka hanya menyandarkan kepercayaan dan bertaqlid buta kepada Anwar Ibrahim setinggi besarnya patung anwar di Batu Caves tempohari. Ini merupakan pemujaan yang Rashdin dan rakan2nya tidak sedar. Mereka bukan sekadar taqlid buta, malah lebih teruk dari itu.Mereka ini umpama sesumpah, apabila dengan PAS mula cakap pasal Islam, kemudian dengan DAP buang langsung Islam tu.

Wahai Rashdin, cerminalah diri tu. Selama ini hujah syar'ie apa yang anda telah bawa untuk mempertahankan DSAI? Selama ini siapa yang mempertahankan tindakan tentera2 US, bukankah anda? Saya melihat pemikiran anda telah lama dirosakkan. Tidak ada jalan lain, kecuali anda tinggalkan PKR dan Anwar Ibrahim yang sekular tu dan kemudian bersama gerakan Islam.

p/s: Masih ingat video rakaman ucapan DSAI di kajang yang terus terang menyatakan bahawa beliau tidak menyokong usaha menegakkan islamic state.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 08-12-09 15:58


Pada 08-12-09 15:51 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

ya..banyak sumbangan yang telah diberikan oleh DSAI..

tak kurang juga

sumbangan yang turut disumbangkan oleh TDM...


SUMBANGAN MENGHANCURKAN ISLAM.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 17:08


Pada 08-12-09 15:58 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Nampaknya golongan yang taqlid buta dan menuduh balik ahli HT pulak yang begitu. Walhal dari penulisan Rashdin sekelian lama, kita tahu dialah manusia yang takSub lagi taqlid buta kepada Anwar Ibrahim di ukhwah.com ini.

PAS ada usrah untuk membina ahlinya. Hizbut Tahrir ada halaqah untuk mentarbiah ahlinya. Tetapi apa yang PKR ada? Apa fikrah dan kitab yang diistinbat oleh DSAI?Seperti yang diakui oleh sahabat saya dari PAS, orang PKR ini sekular sama seperti UMNO. Mereka hanya menyandarkan kepercayaan dan bertaqlid buta kepada Anwar Ibrahim setinggi besarnya patung anwar di Batu Caves tempohari. Ini merupakan pemujaan yang Rashdin dan rakan2nya tidak sedar. Mereka bukan sekadar taqlid buta, malah lebih teruk dari itu.Mereka ini umpama sesumpah, apabila dengan PAS mula cakap pasal Islam, kemudian dengan DAP buang langsung Islam tu.

Wahai Rashdin, cerminalah diri tu. Selama ini hujah syar'ie apa yang anda telah bawa untuk mempertahankan DSAI? Selama ini siapa yang mempertahankan tindakan tentera2 US, bukankah anda? Saya melihat pemikiran anda telah lama dirosakkan. Tidak ada jalan lain, kecuali anda tinggalkan PKR dan Anwar Ibrahim yang sekular tu dan kemudian bersama gerakan Islam.

p/s: Masih ingat video rakaman ucapan DSAI di kajang yang terus terang menyatakan bahawa beliau tidak menyokong usaha menegakkan islamic state.



ada usrah PAS tu jadi semua ahli tak kisahlah PAS ke,PKR ke,DAP ke tak pun rakyat biasa tak kira sokong parti mana pun hadir ke usrah PAS tu.......apa perlu nak hebah kepada orang ke pasal orang nak hadir tak pun tak hadir ke usrah PAS tu????tentang isu patung anwar tu dah lepas pun....bukan tinggi mana pun,habis patung najib tak pula nak bangkit isu?????tugu negara yang dah lama tegak berdiri tu HT tak pula cerita(jika ada beritahu mungkin saya terlepas)

tentang islam tu pada awalnya memang ada tentangan tapi bila ahli-ahli DAP diberi penerangan,ada ke mereka bising sekarang?????mereka lagi sokong adalah cuma media saja nak putar belit adalah nak laga2kan orang..

saya beri penjelasan tentang seseorang pun kena bawa hujah syarie ke???peliknya......jika sumbangan anwar dah kita nampak dan pakai tu hujah syarie nak juga ke???antara sumbangan anwar adalah menukar sistem bekerja yang mana pada pukul 12-2.00 semua premis pejabat berehat dan ini memberi peluang pada semua kakitangan islam untuk menunaikan solat........dan wuzaraa cuba scroll balik ke atas pun ada juga saya tulis sedikit sebanyak sumbangan anwar masa jadi menteri dan timbalan perdana menteri tu.


tentang sokong askar US tu pula lain saya cakap lain anda fikir........saya cakap tak semua rakyat/askar yang sokong perang pun kira saya sokong ke???pernah HT buat research tak pun bancian tentang berapa ramai umat islam duduk di US dan jumlah orang islam yang berkhidmat dalam semua agensi kerajaan di sana????berapa ramai yang masuk islam pasca 9/11 di sana????

dari sini pun dah nampak bagaimana cara segelintir ahli HT berfikir hingga cuba menarik orang lain atau mad'u berfikir cara segelintir ahli HT.........saya yakin 100% yang presiden tak pun mursyidul am HT tak pernah mengarahkan ahli2nya bertindak seperti ini..sesetengah isu yang HT bawa saya setuju tetapi maaf cakap jika isu-isu lain yang HT bawa saya akan refer pada yang lebih tahu supaya boleh saya fikir dahulu sebelum menulis.....


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 17:26


saya sendiri pun menolak anwar jika anwar menyimpang.....kita bukan hidup zaman batu pun.....ni zaman milenium jadi semua orang boleh berfikir secara positif tentang sesuatu isu tak begitu???....

jika memberi hujah untuk menepis tentang fitnah2 yang anwar kena pun dah dikira bertaklid buta ke?????apa nas yang anda guna ni????usul fiqh apa yang anda belajar ni???ada tak wuzaraa belajar tentang qiyas dan urf'???

sedangkan kita kan dah tahu yang mana banyak isu-isu semasa sekarang diselesaikan dengan kaedah qiyas dan juga urf' kerana penyelesaian tak terdapat dalam al quran dan sunnah.tu sebab kena rujuk pada pelbagai sumber yang sahih dan mutawatir.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

solskjaer
WARGA SETIA
Menyertai: 25.08.2004
Ahli No: 10725
Posting: 2644
Dari: manchester united

saudiarabia  


posticon Posting pada: 08-12-09 20:20


Pada 08-12-09 17:26 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

saya sendiri pun menolak anwar jika anwar menyimpang.....kita bukan hidup zaman batu pun.....ni zaman milenium jadi semua orang boleh berfikir secara positif tentang sesuatu isu tak begitu???....

jika memberi hujah untuk menepis tentang fitnah2 yang anwar kena pun dah dikira bertaklid buta ke?????apa nas yang anda guna ni????usul fiqh apa yang anda belajar ni???ada tak wuzaraa belajar tentang qiyas dan urf'???

sedangkan kita kan dah tahu yang mana banyak isu-isu semasa sekarang diselesaikan dengan kaedah qiyas dan juga urf' kerana penyelesaian tak terdapat dalam al quran dan sunnah.tu sebab kena rujuk pada pelbagai sumber yang sahih dan mutawatir.



alah,hang memang taksub kat nuar itu..anwar meliwat,sokong apa lagi..tu tindakan yang betul ka?anwar sekutu/sokong yahudi,tindakan yang betul ka?


-----------------
Manchester United Truly Fans


Bookmark and Share

    


  Member Information For solskjaerProfil   Hantar PM kepada solskjaer   Pergi ke solskjaer's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-12-09 20:22


Pada 08-12-09 20:20 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-12-09 17:26 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

saya sendiri pun menolak anwar jika anwar menyimpang.....kita bukan hidup zaman batu pun.....ni zaman milenium jadi semua orang boleh berfikir secara positif tentang sesuatu isu tak begitu???....

jika memberi hujah untuk menepis tentang fitnah2 yang anwar kena pun dah dikira bertaklid buta ke?????apa nas yang anda guna ni????usul fiqh apa yang anda belajar ni???ada tak wuzaraa belajar tentang qiyas dan urf'???

sedangkan kita kan dah tahu yang mana banyak isu-isu semasa sekarang diselesaikan dengan kaedah qiyas dan juga urf' kerana penyelesaian tak terdapat dalam al quran dan sunnah.tu sebab kena rujuk pada pelbagai sumber yang sahih dan mutawatir.



alah,hang memang taksub kat nuar itu..anwar meliwat,sokong apa lagi..tu tindakan yang betul ka?anwar sekutu/sokong yahudi,tindakan yang betul ka?




jika liwat mana laporan polis dan laporan perubatan?????

jika orang yahudi tulis apa pun pasal anwar kiranya anwar sekutu/sokong yahudi ke???? :sopan: :sopan:


p/s--->solkjaer,jom tengok man utd lawan
:sopan: :sopan:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 09-12-09 08:13


Pada 08-12-09 17:26 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

saya sendiri pun menolak anwar jika anwar menyimpang.....kita bukan hidup zaman batu pun.....ni zaman milenium jadi semua orang boleh berfikir secara positif tentang sesuatu isu tak begitu???....

jika memberi hujah untuk menepis tentang fitnah2 yang anwar kena pun dah dikira bertaklid buta ke?????apa nas yang anda guna ni????usul fiqh apa yang anda belajar ni???ada tak wuzaraa belajar tentang qiyas dan urf'???

sedangkan kita kan dah tahu yang mana banyak isu-isu semasa sekarang diselesaikan dengan kaedah qiyas dan juga urf' kerana penyelesaian tak terdapat dalam al quran dan sunnah.tu sebab kena rujuk pada pelbagai sumber yang sahih dan mutawatir.



Ni dah lagi sedih, sampai penyimpangan yang jelas pun Rashdin tak nampak. Inilah taqlid buta namanya.

bro, nak berhujah tentang qias dengan ana? qias apa yang Anwar Ibrahim guna? Illat apa yang dijadikan sandaran, illat syumuli ke?Ma'lul apa yang enta dapat dari qias tu? Nak tahu juga aplikasi qias oleh rashdin dan anwar ibrahim. ke kiasan bahasa....? :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 08:30


Pada 08-12-09 15:58 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-12-09 15:51 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

ya..banyak sumbangan yang telah diberikan oleh DSAI..

tak kurang juga

sumbangan yang turut disumbangkan oleh TDM...


SUMBANGAN MENGHANCURKAN ISLAM.


memang di akui ada yang memartabatkan Islam..dan tak kurang juga yang menghancurkan Islama..

tetapi HT masih meneruskan tradisi..menghentam...menaip...bercakap...tapi hasil masih belum kelihatan...

ooohhh yaaaa lupa pulak...zaman rasul Allah dulu Islam nak ditegakkan mengambil masa yang lama.... ( ini yang selalu disebutkan oleh HT)

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 09:35


Pada 09-12-09 08:13 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 08-12-09 17:26 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

saya sendiri pun menolak anwar jika anwar menyimpang.....kita bukan hidup zaman batu pun.....ni zaman milenium jadi semua orang boleh berfikir secara positif tentang sesuatu isu tak begitu???....

jika memberi hujah untuk menepis tentang fitnah2 yang anwar kena pun dah dikira bertaklid buta ke?????apa nas yang anda guna ni????usul fiqh apa yang anda belajar ni???ada tak wuzaraa belajar tentang qiyas dan urf'???

sedangkan kita kan dah tahu yang mana banyak isu-isu semasa sekarang diselesaikan dengan kaedah qiyas dan juga urf' kerana penyelesaian tak terdapat dalam al quran dan sunnah.tu sebab kena rujuk pada pelbagai sumber yang sahih dan mutawatir.



Ni dah lagi sedih, sampai penyimpangan yang jelas pun Rashdin tak nampak. Inilah taqlid buta namanya.

bro, nak berhujah tentang qias dengan ana? qias apa yang Anwar Ibrahim guna? Illat apa yang dijadikan sandaran, illat syumuli ke?Ma'lul apa yang enta dapat dari qias tu? Nak tahu juga aplikasi qias oleh rashdin dan anwar ibrahim. ke kiasan bahasa....? :)



saya taqlid buta?????wuzaraa,setiap orang ada cara perjuangan yang tersendiri.maklumlah politik,mesti ramai yang ada strategi sendiri termasuk anwar...;-)

pasal anwar tolak islamic state dan qiyas apa yang anwar guna,pernah wuzaraa menjengah ke blog anwar tu ke atau pun tak ikut perkembangan anwar????anwar dah banyak kupas tentang perjuangan dia.

anwar dah lama kupas isu islamic state ni dengan statement ini

!!! QUOTE !!!

Isu ini sudah berulangkali dijelaskan. Sila rujuk ucapan saya di Istanbul dan Singapura. Saya lebih cenderung menjelaskan agenda perubahan daripada terperangkap dengan slogan yang memberikan tafsiran berbeza.

Saya sarankan agar merujuk kepada Maqasid Shariah dan prinsip asas Perlembagaan negara.

ANWAR IBRAHIM

http://anwaribrahimblog.com/2008/02/03/isu-negara-islam/



di link ini teks ucapan penuh beliau

http://anwaribrahimblog.com/2008/01/14/ucapan-dato-seri-anwar-ibrahim-di-singapura/


sekurang2nya anwar pergi juga ke luar negara untuk berdiskusi tentang islam dengan semua tokoh2 agama daripada HT yang sekadar edar SN pada hari jumaat dan juga menaip di mykhilafah tu.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 09-12-09 13:22


Bercakap di hadapan Hindu tidak menyokong penegakan negara Islam tetapi dalam hati hendakkan negara Islam itu yang dimaksudkan selari dengan maqasid syariah? Itukah yang dikatakan qias?

waduh... main hentam sembarang saja.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

hafiz_along_83

Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3139
Posting: 772
Dari: cheras

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 13:41


alaaa.. tiada siapa yang benar-benar tahu apa di sebalik kata-kata, pemikiran, tindak-tanduk dan idea seseorang melainkan apa yang terzahir sahaja yang kita nampak.. jadi, fikir positif sahaja lah.. tak perlu kalut kaji jauh-jauh sangat.. selidik itu ini.. tak bersalah selagi tak dibuktikan bersalah, jadi tak boleh lah kata dia meliwat.. tidak tak bersalah selagi tak dibuktikan tak bersalah, jadi boleh jadi dia yang meliwat.. haha..

DSAI ke.. TDM ke.. masing-masing ada sumbangan tersendiri.. lobi melobi tu bukan persoalan penting yang kita nak selidiki.. biarkan sahaja mereka.. nak masuk syurga pun kena melobi.. kena ada cable.. ada network.. ni kan nak jadi terkenal ke serata alam..

biarkan..

:-)


-----------------
SENYUMLAH SELALU.. SENYUM ITU SEDEKAH.. :-)


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafiz_along_83Profil   Hantar PM kepada hafiz_along_83   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 15:06


Pada 09-12-09 13:22 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Bercakap di hadapan Hindu tidak menyokong penegakan negara Islam tetapi dalam hati hendakkan negara Islam itu yang dimaksudkan selari dengan maqasid syariah? Itukah yang dikatakan qias?

waduh... main hentam sembarang saja.




hehehe,dah sendiri tunjuk tapi nak nafikan pula ya???? :sopan: :sopan: :sopan:

baca sumber mana ni?????utusan juga ke???? :sopan: :sopan: :sopan:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 09-12-09 15:19


Pada 09-12-09 15:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 13:22 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Bercakap di hadapan Hindu tidak menyokong penegakan negara Islam tetapi dalam hati hendakkan negara Islam itu yang dimaksudkan selari dengan maqasid syariah? Itukah yang dikatakan qias?

waduh... main hentam sembarang saja.




hehehe,dah sendiri tunjuk tapi nak nafikan pula ya???? :sopan: :sopan: :sopan:

baca sumber mana ni?????utusan juga ke???? :sopan: :sopan: :sopan:




Ini bukan utusan bro, ini kat youtube. Ceramah anwar di kajang semasa piliharaya umum tempohari. Lupa ke buat-buat lupa... pernah diberi linknya diukwah dulu.

ANWAR IBRAHIM TOLAK NEGARA ISLAM DALAM CERAMAH DI KAJANG MENJELANG PRU LEPAS

Inikah yang dinamakanselari dengan maqasid syariah?

Dalam kaedah fiqh, kita berhukum dengan perkara yang dzahir atau bathin wahai ustaz Rashdin?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 15:24


wuzara : rasanya tak perlulah nak bertekak dengan orang yang berlagak pandai dan taksub kepada sesuatu saja.

sepanjang saya memerhati posting rashidin sebelum ini tiada satu posting pun dari rashidin ni bercerita tentang qias, qathie, taksub dan seumpamanya.

adakah selepas dapat berjaya menyambung sekolah di APIUM sudah tahu menggunakan semua perkataan tersebut. adakah selama ini duduk di UFO (mana punya orbit) beliau tidak pandai menggunakan perkataan tersebut.

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 15:33


Pada 09-12-09 15:19 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 13:22 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Bercakap di hadapan Hindu tidak menyokong penegakan negara Islam tetapi dalam hati hendakkan negara Islam itu yang dimaksudkan selari dengan maqasid syariah? Itukah yang dikatakan qias?

waduh... main hentam sembarang saja.




hehehe,dah sendiri tunjuk tapi nak nafikan pula ya???? :sopan: :sopan: :sopan:

baca sumber mana ni?????utusan juga ke???? :sopan: :sopan: :sopan:




Ini bukan utusan bro, ini kat youtube. Ceramah anwar di kajang semasa piliharaya umum tempohari. Lupa ke buat-buat lupa... pernah diberi linknya diukwah dulu.

ANWAR IBRAHIM TOLAK NEGARA ISLAM DALAM CERAMAH DI KAJANG MENJELANG PRU LEPAS

Inikah yang dinamakanselari dengan maqasid syariah?

Dalam kaedah fiqh, kita berhukum dengan perkara yang dzahir atau bathin wahai ustaz Rashdin?


salam wuzaraa,video ni dah lama saya tengoklah ni saja ke modal anda???....soalan saya pernah wuzaraa menjengah blog anwar untuk mengkaji????orang jika nak bersiasah,mesti mengkaji semua segi baru buat statement ni dengan hanya video tu saja terus buat statement ke????


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

hafiz_along_83

Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3139
Posting: 772
Dari: cheras

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 15:33


inilah antara pemikir-pemikir terbaik di UKHWAH.COM..

:-) :-) :-)


-----------------
SENYUMLAH SELALU.. SENYUM ITU SEDEKAH.. :-)


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafiz_along_83Profil   Hantar PM kepada hafiz_along_83   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 15:36


Pada 09-12-09 15:24 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

wuzara : rasanya tak perlulah nak bertekak dengan orang yang berlagak pandai dan taksub kepada sesuatu saja.

sepanjang saya memerhati posting rashidin sebelum ini tiada satu posting pun dari rashidin ni bercerita tentang qias, qathie, taksub dan seumpamanya.

adakah selepas dapat berjaya menyambung sekolah di APIUM sudah tahu menggunakan semua perkataan tersebut. adakah selama ini duduk di UFO (mana punya orbit) beliau tidak pandai menggunakan perkataan tersebut.



selama ni hanya memerhati saja dan merujuk kepada mereka yang layak dan berhak tentang suatu isu dan juga membuat kajian dengan sumber yang agak terhad

selepas masuk APIUM ni baru dapat banyak rujukan2 dari segi buku2 dan prof2 yang mengajar....tu yang boleh berhujah sedikit sebanyak


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

hafiz_along_83

Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3139
Posting: 772
Dari: cheras

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 17:03


memang anda semua pemikir yang hebat..

:-)


-----------------
SENYUMLAH SELALU.. SENYUM ITU SEDEKAH.. :-)


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafiz_along_83Profil   Hantar PM kepada hafiz_along_83   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 09-12-09 17:21


Pada 09-12-09 15:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:19 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 13:22 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Bercakap di hadapan Hindu tidak menyokong penegakan negara Islam tetapi dalam hati hendakkan negara Islam itu yang dimaksudkan selari dengan maqasid syariah? Itukah yang dikatakan qias?

waduh... main hentam sembarang saja.




hehehe,dah sendiri tunjuk tapi nak nafikan pula ya???? :sopan: :sopan: :sopan:

baca sumber mana ni?????utusan juga ke???? :sopan: :sopan: :sopan:




Ini bukan utusan bro, ini kat youtube. Ceramah anwar di kajang semasa piliharaya umum tempohari. Lupa ke buat-buat lupa... pernah diberi linknya diukwah dulu.

ANWAR IBRAHIM TOLAK NEGARA ISLAM DALAM CERAMAH DI KAJANG MENJELANG PRU LEPAS

Inikah yang dinamakanselari dengan maqasid syariah?

Dalam kaedah fiqh, kita berhukum dengan perkara yang dzahir atau bathin wahai ustaz Rashdin?


salam wuzaraa,video ni dah lama saya tengoklah ni saja ke modal anda???....soalan saya pernah wuzaraa menjengah blog anwar untuk mengkaji????orang jika nak bersiasah,mesti mengkaji semua segi baru buat statement ni dengan hanya video tu saja terus buat statement ke????



Sampai dah jelas terang lagi bersuluh pun tak nampak lagi ke?
MasyaAllah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 17:22


Pada 09-12-09 17:03 , hafiz_along_83 posting:

!!! QUOTE !!!

memang anda semua pemikir yang hebat..

:-)




ilmu diri ni secebis saja tak ada bandingan dengan ilmu ALLAH :cry: :cry: :cry:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 09-12-09 17:30


Pada 09-12-09 15:36 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:24 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

wuzara : rasanya tak perlulah nak bertekak dengan orang yang berlagak pandai dan taksub kepada sesuatu saja.

sepanjang saya memerhati posting rashidin sebelum ini tiada satu posting pun dari rashidin ni bercerita tentang qias, qathie, taksub dan seumpamanya.

adakah selepas dapat berjaya menyambung sekolah di APIUM sudah tahu menggunakan semua perkataan tersebut. adakah selama ini duduk di UFO (mana punya orbit) beliau tidak pandai menggunakan perkataan tersebut.



selama ni hanya memerhati saja dan merujuk kepada mereka yang layak dan berhak tentang suatu isu dan juga membuat kajian dengan sumber yang agak terhad

selepas masuk APIUM ni baru dapat banyak rujukan2 dari segi buku2 dan prof2 yang mengajar....tu yang boleh berhujah sedikit sebanyak



Saya puji usaha anda untuk mempelajari Islam. Cuma nasihat saya, anda perlu tapis banyak perkara yang anda pelajari di APIUM. Contohnya, menjadikan urf sebagai sumber hukum, sebenarnya ia adalah bentuk hukum baru diperkenalkan pada awal abad ke 20. Sebelum ni para fuqaha hanya menjadikan urf sebagai sandaran bagi manath sahaja. Tetapi pada masa akhir kejatuhan khilafah Islamiah dan tertegaknya negara sekular, maka pemikiran urf sebagai sumber hukum diketengahkan dan diajar di universiti2.

Satu lagi usha yang sedang diusahakan adalah untuk meletakkan maqasid syariah sebagai salah satu sumber hukum. Secara rasmi ia belum disahkan oleh mana-mana majlis fatwa mahupun Majmu' tetapi usaha sedang dijalankan untuk meyakinkan ummat dan cendekiawan untuk menerima maqasid syariah sebagai sumber hukum terbaru. Malahan usaha ini dilakukan oleh ulama'e terkenal di dunia hari ini.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-12-09 21:01


Pada 09-12-09 17:21 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:19 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 15:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-12-09 13:22 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Bercakap di hadapan Hindu tidak menyokong penegakan negara Islam tetapi dalam hati hendakkan negara Islam itu yang dimaksudkan selari dengan maqasid syariah? Itukah yang dikatakan qias?

waduh... main hentam sembarang saja.




hehehe,dah sendiri tunjuk tapi nak nafikan pula ya???? :sopan: :sopan: :sopan:

baca sumber mana ni?????utusan juga ke???? :sopan: :sopan: :sopan:




Ini bukan utusan bro, ini kat youtube. Ceramah anwar di kajang semasa piliharaya umum tempohari. Lupa ke buat-buat lupa... pernah diberi linknya diukwah dulu.

ANWAR IBRAHIM TOLAK NEGARA ISLAM DALAM CERAMAH DI KAJANG MENJELANG PRU LEPAS

Inikah yang dinamakanselari dengan maqasid syariah?

Dalam kaedah fiqh, kita berhukum dengan perkara yang dzahir atau bathin wahai ustaz Rashdin?


salam wuzaraa,video ni dah lama saya tengoklah ni saja ke modal anda???....soalan saya pernah wuzaraa menjengah blog anwar untuk mengkaji????orang jika nak bersiasah,mesti mengkaji semua segi baru buat statement ni dengan hanya video tu saja terus buat statement ke????



Sampai dah jelas terang lagi bersuluh pun tak nampak lagi ke?
MasyaAllah.


saya tak nampak ke anda yang tak faham???? :sopan: :sopan: :sopan:

benda yang dah diulas lama pun nak ungkit balik ke????? lain kali cuba baca sumber2 dari kesemua pihak baru buat hipotesis dan kesimpulan jangan tulis saja.:jangan: :jangan:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mycancer08
Warga Rasmi
Menyertai: 25.11.2009
Ahli No: 38389
Posting: 4
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 10-12-09 02:12


tahniah kepada beliau....
satu pencapaian yang amat baik....
bagi pemimpin yang lain contohi lah mereka...
jangan asyik menuding jari saja....
bercakap banyak tapi sia-sia... :berfikir:


-----------------
mulakan dengan bismillah


Bookmark and Share

    


  Member Information For mycancer08Profil   Hantar PM kepada mycancer08   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-12-09 09:21


Pada 10-12-09 02:12 , mycancer08 posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada beliau....
satu pencapaian yang amat baik....
bagi pemimpin yang lain contohi lah mereka...
jangan asyik menuding jari saja....
bercakap banyak tapi sia-sia... :berfikir:



biasalah orang kita ni....bukan nak hargai tapi lagi nak kutuk adalah.......


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 10-12-09 09:35


Pada 10-12-09 09:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-12-09 02:12 , mycancer08 posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada beliau....
satu pencapaian yang amat baik....
bagi pemimpin yang lain contohi lah mereka...
jangan asyik menuding jari saja....
bercakap banyak tapi sia-sia... :berfikir:



biasalah orang kita ni....bukan nak hargai tapi lagi nak kutuk adalah.......



yelah apa bezanya dengan rashidin sendiri.. bukan nak menghargai sumbangan TDM..tapi mengutuk sahaja yang tahu..

mengata dulang paku serpih

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-12-09 12:35


Pada 10-12-09 09:35 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-12-09 09:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-12-09 02:12 , mycancer08 posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada beliau....
satu pencapaian yang amat baik....
bagi pemimpin yang lain contohi lah mereka...
jangan asyik menuding jari saja....
bercakap banyak tapi sia-sia... :berfikir:



biasalah orang kita ni....bukan nak hargai tapi lagi nak kutuk adalah.......



yelah apa bezanya dengan rashidin sendiri.. bukan nak menghargai sumbangan TDM..tapi mengutuk sahaja yang tahu..

mengata dulang paku serpih



nmpaknya anda tak tahu siapa mahathir yang sebenar ya???? :sopan: :sopan: :sopan:



hanya orang yang tahu seseorang yang sebenarnya saja boleh beritahu yang sebaliknya... ;-) ;-) ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 10-12-09 14:01


Pada 10-12-09 09:35 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-12-09 09:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-12-09 02:12 , mycancer08 posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada beliau....
satu pencapaian yang amat baik....
bagi pemimpin yang lain contohi lah mereka...
jangan asyik menuding jari saja....
bercakap banyak tapi sia-sia... :berfikir:



biasalah orang kita ni....bukan nak hargai tapi lagi nak kutuk adalah.......



yelah apa bezanya dengan rashidin sendiri.. bukan nak menghargai sumbangan TDM..tapi mengutuk sahaja yang tahu..

mengata dulang paku serpih


Orang yang menyokong kekufuran yang dibawa TDM lagilah teruk. Menolak hudud dan hukum Allah. Perangai dah tak macam orang Islam.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 10-12-09 15:14


isu mahathir...

pertama kali tengok wuzaraa dengan rashdin bersatu hati...
hehehe...

p/s.. pemerhati saja..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 11-12-09 01:28


Pada 10-12-09 15:14 , Firdaus_Azimi posting:

!!! QUOTE !!!

isu mahathir...

pertama kali tengok wuzaraa dengan rashdin bersatu hati...
hehehe...

p/s.. pemerhati saja..


ye ke :berfikir: ..... dalam menentang mahathir ni nampaknya depa boleh bersatu hati,
itu barulah dikatakan 'bertolong bantu dalam perkara kebajikan' ..... INsyaAllah berpahala tu


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-12-09 11:14


Pada 11-12-09 01:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-12-09 15:14 , Firdaus_Azimi posting:

!!! QUOTE !!!

isu mahathir...

pertama kali tengok wuzaraa dengan rashdin bersatu hati...
hehehe...

p/s.. pemerhati saja..


ye ke :berfikir: ..... dalam menentang mahathir ni nampaknya depa boleh bersatu hati,
itu barulah dikatakan 'bertolong bantu dalam perkara kebajikan' ..... INsyaAllah berpahala tu




tentang mahathir tu sudah terserlah betapa sekularnya mahathir.....tak tahulah sama ada sama atau lagi teruk dari kamal attarturk...boleh lihat macam mana keluarga tun hidup


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 11-12-09 11:32


punya sekular sampai nak haramkan perkataan islam dalam pertubuhan..
sadis betul kalau terjadi...
jika tak tgna menentang habis2an tak tau lah apa jadi..
tahniah pada tgna yang berjaya meyakinkan majlis raja2 tahun 90an dulu..

p/s.. bayangkan pusat islam tak boleh dipanggil pusat islam..
        nak panggil apa?..pusat hasmah..wakaka

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-12-09 21:47


Pada 11-12-09 11:32 , Firdaus_Azimi posting:

!!! QUOTE !!!

punya sekular sampai nak haramkan perkataan islam dalam pertubuhan..
sadis betul kalau terjadi...
jika tak tgna menentang habis2an tak tau lah apa jadi..
tahniah pada tgna yang berjaya meyakinkan majlis raja2 tahun 90an dulu..

p/s.. bayangkan pusat islam tak boleh dipanggil pusat islam..
        nak panggil apa?..pusat hasmah..wakaka


nanti ada yang "hilang" pula :lol: :lol: :lol:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 05-01-10 13:39


mencarai-cari ulamak malaysia yang diterima di peringkat dunia....berhujah dalam internet pandai..tapi tiada yang tersohor hatta di asean pun tiada...


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

fikrul_mustanir
WARGA SETIA
Menyertai: 03.11.2006
Ahli No: 27196
Posting: 744
Dari: The Future Khilafah State

blank   avatar


posticon Posting pada: 05-01-10 14:57


Pada 05-01-10 13:39 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

mencarai-cari ulamak malaysia yang diterima di peringkat dunia....berhujah dalam internet pandai..tapi tiada yang tersohor hatta di asean pun tiada...



Huhuhu...rupa-rupanya ada yang mencari ilmu untuk terkenal di kalangan manusia!

Alangkah sedihnya aku! :-(

Bookmark and Share

    


  Member Information For fikrul_mustanirProfil   Hantar PM kepada fikrul_mustanir   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 05-01-10 16:17


Pada 05-01-10 14:57 , fikrul_mustanir posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-01-10 13:39 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

mencarai-cari ulamak malaysia yang diterima di peringkat dunia....berhujah dalam internet pandai..tapi tiada yang tersohor hatta di asean pun tiada...



Huhuhu...rupa-rupanya ada yang mencari ilmu untuk terkenal di kalangan manusia!

Alangkah sedihnya aku! :-(


mestilah perlu dikenal oleh manusia!...dikenal dan dihurmati kerana kerana ilmu yang tinggi, pakar rujuk yang ikhlas, pejuang yang jujur.....ada ke ulama rakyat malaysia yang semacam ini..
tiada kan...ini tidak, dalam negara sebuk berbalah pasal ugama, sebuk menunjuk pandai.....bila berlain pandangan sikit sebuk kata salah..
...memalukan...


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 05-01-10 16:26


Pada 09-12-09 17:03 , hafiz_along_83 posting:

!!! QUOTE !!!

memang anda semua pemikir yang hebat..

:-)



Betul lah aku pun tak mampu nak cari and baca semu info ini. Peringatan, yang penting tunaikan kewajipan org Islam dulu.

Sebernarnye banyak kelemahan berpunca dari lemahnye iman dan diri kita sendiri. Itu saja punca nya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-01-10 16:54


Pada 05-01-10 13:39 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

mencarai-cari ulamak malaysia yang diterima di peringkat dunia....berhujah dalam internet pandai..tapi tiada yang tersohor hatta di asean pun tiada...



Building Moderate Muslim Network

Baca kertas kerja diatas, kita akan faham, ilmuan Islam mana yang mendapat sokongan US. Dan realitinya tokoh dan ilmuan ini memang mendapat pengiktirafan dan publisiti dari dunia. Semoga permerhatian politik kita jadi lebih tajam.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 05-01-10 16:59


Siapakah ulamaq nusantara yang tiada publisiti daripada US dan sekutu tapi di iktiraf oleh massa akan keilmuannya...sebab kalau ilmuan itu hebat..publisti akan datang sendiri dan ia akan secara tidak langsung dikenali oleh kawan dan lawan..

point saya dalam polemik ini ialah kita kekurangan tokoh bertaraf dunia (tak kira di iktiraf oleh US dan sekutunya atau tidak)

sebab dalam gerakan massa (tak kiralah gerakan politik ke, atau gerakan tajdid ke) ianya memerlukan tokoh yang terbilang yang dikenal massa..seseorang perlu memimpin dan menjadi prencana berdasarkan asas dan tiang seri perlembagaan gerakan itu sendiri

agak sukar gerakan itu hendak merakyat jika tokohnya sediri hanya berkilau dalam bayangan..


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

broshahir
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 16.02.2006
Ahli No: 22775
Posting: 3376
Dari: Nibong Tebal

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 05-01-10 21:19


Ibnu Mas’ud berkata : “Jadilah kamu sumber ilmu, lampu petunjuk, penunggu setia rumah, pelita di malam hari, hati-hati yang sentiasa baru, berpakaian buruk, kamu dikenal di kalangan ahli langit dan tidak dikenali oleh ahli bumi.”


-----------------
Anehnya perjalanan masa. Tetapi lebih aneh manusia yang melalaikannya.


Bookmark and Share

    


  Member Information For broshahirProfil   Hantar PM kepada broshahir   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.181131 saat. Lajunya....