Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-06-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kecantikan tidak terletak pada wajah seseorang tapi pada mata yang memandang
-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 57
Ahli: 0
Jumlah: 57




  Yang Masuk Ke Sini
jasadkudisini: 3 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 5 hari yang lalu
isa777_musa: 5 hari yang lalu
zam_rizal: 14 hari yang lalu
wanja: 25 hari yang lalu
MTMKi: 32 hari yang lalu
Kang: 32 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Anwar dan TGNA tokoh islam berpengaruh!TAHNIAH


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Anwar dan TGNA tokoh islam berpengaruh!TAHNIAH

Please Mendaftar To Post


Oleh Anwar dan TGNA tokoh islam berpengaruh!TAHNIAH

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 20-11-09 22:48


Dari Khairul Hidayat

The Royal Islamic Strategic Studies Center untuk pertama kalinya menerbitkan buku “The 500 Most Influential Muslims In The World” tahun 2009.

Para tokoh Muslim dari seluruh dunia yang terpilih masuk dalam daftar itu adalah kalangan Muslim yang dianggap memiliki kemampuan untuk mempengaruhi keadaan kemanusian dan mampu membawa perubahan dalam kehidupan ramai orang.

“500 Muslim Paling Berpengaruh di Dunia” sepanjang tahun 2009 itu, dibahagi dalam 15 katagori, antara lain katagori ulama, politik, cendekiawan, perempuan, pemuda, ilmu dan teknologi, media sampai katagori muslim radikal.

Nama tokoh Islam dari Malaysia yang tersenarai ialah Mursyidul Am PAS, TG Nik Abd Aziz Nik Mat yang menduduki tangga ke 42 dari keseluruhan 500 Muslim Yang Berpengaruh.

Tokoh Muslim dunia lainnya yang masuk dalam daftar 50 tokoh peringkat teratas dimulai dengan, Raja Saudi, Abdullah bin Abdul Aziz Al Saud; pemimpin spritual Iran, Syed Ali Khamenei; PM Turki Recep Tayyib Erdogan; Imam Besar Masjid Al-Azhar dan Pimpinan Universitas Al-Azhar, Kairo, Dr Muhammad Sayyid Tantawi; Syaikh Yusuf Al-Qaradawi; Pimpinan Ikhwanul Muslimin Mesir Syaikh Mohammad Mahdi Akef, Sekjen Hizbullah, Syed Hassan Nasrallah dan Pimpinan Hamas, Khaleed Mishal.

Nama Anwar Ibrahim turut disenaraikan di dalam lis 450 “Honourable Mention” di dalam pencapaian di bidang masing-masing dan diantara tokoh Islam yang signifikan di dalam dunia. Nama Anwar Ibrahim tersenarai di bidang politik berserta dengan nama Tun Dr Mahathir Mohammad tetapi nama Mahathir tidak disenaraikan di dalam “Honorable Mention”.


Dari kalangan cendekiawan, daripada Malaysia yang tersenarai ialah Prof Emeritus Dato Osman Bakar, Timbalan Naib Chancellor, Universiti Malaya dan Professor Undang-undang Universiti Islam Antarabangsa, Prof. Dr. Mohammad Hashim Kamali.

Mohideen Abdul Kadir, Naib Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang di dalam kategori Pembangunan sementara Kumpulan Raihan turut tersenarai di dalam katagori Seni dan Budaya.

Dua orang pemimpin SIS yang kerap menimbulkan kontroversi dan pendokong Islam liberal di kalangan feminis, Sharifah Aljeffri dan Zaynah Anwar juga disenaraikan.

Dalam pengantar buku yang diterbitkan untuk membantu dan membuka wawasan tentang pengaruh umat Islam di dunia saat ini dan beragamnya kelompok-kelompok Islam yang ada di seluruh dunia.

Penyusunan buku ini melibatkan pengamat dunia Islam yang namanya sudah dikenal secara meluas di dunia antarabangsa, Profesor John Esposito dan Profesor Ibrahim Kalin sebagai editor utama.


tahniah anwar dan tgna,anda layak dapat anugerah ini


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

api
Warga 2 Bintang
Menyertai: 01.10.2009
Ahli No: 37576
Posting: 48
Dari: Bandaraya ISLAM

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 22-11-09 20:17


Salam.
tahniah untuk tgna dan anwar ibrahim..

Moga hukum islam dapat ditegakkan di Malaysia


-----------------
membangun bersama ISLAM


Bookmark and Share

    


  Member Information For apiProfil   Hantar PM kepada api   Quote dan BalasQuote

nisa_iman
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.01.2008
Ahli No: 32305
Posting: 341
Dari: sintok..>>..bangi

Perak   avatar


posticon Posting pada: 22-11-09 23:50


tahniah TGNA dan Anwar Ibrahim...
kedua-dua tokoh ni ada ciri-ciri "charismatic leader"
why? sebab, mereka ni ada banyak follower...


-----------------
ISLAM is my life, my life is for ISLAM.... takbir!!! ALLAHUAKBAR


Bookmark and Share

    


  Member Information For nisa_imanProfil   Hantar PM kepada nisa_iman   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 12:34


Pada 22-11-09 23:50 , nisa_iman posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah TGNA dan Anwar Ibrahim...
kedua-dua tokoh ni ada ciri-ciri "charismatic leader"
why? sebab, mereka ni ada banyak follower...




dan juga kepetahan bercakap serta mempunyai pengaruh dalam dan luar negara....susah nak cari orang begini dalam negara kita


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 12:51


!!! QUOTE !!!



..........Hairan, pelik dan ajaib tapi benar. Bayangkan kalau bantai Anwar, biarpun apa yang ditulis itu adalah fakta yang betul, argumen yang munasabah dan masuk akal, namun bagi sesetengah mereka yang bergelar intelek sekalipun, sukar untuk mempercayainya terutama mengenai Anwar meliwat Saiful Bokhari walaupun Saiful sudah bersumpah di dalam masjid.


Mereka menjadi kurang rasional seperti ketika Anwar terlantar di dalam penjara. Mereka yang menyimpan gambar Anwar yang lebam mata dalam bilik tidur, bilik tamu, bilik dapur dan bilik mandi macam gambar Shah Rukh Khan dan Siti Norhaliza akan bersimpati yang amat sangat terhadap Anwar yang menjadi idola yang didewa-dewakan. Mereka frust kerana kononnya Anwar adalah merupakan pejuang Islam yang sudah disingkirkan dan teraniaya. Bagi mereka seolah-olah Anwar itu maha suci, maha bersih. Anwar sudah dijadikan macam Sai Baba. Nabi Musa buat dosa tumbuk orang sampai mati, begitu juga Nabi Ibrahim yang kata berhala besar yang pecahkan berhala kecil.

Betulkah Anwar ini seorang pejuang Islam yang tulin? Setahu saya seorang pejuang Islam tidak akan membuat kerja mengarut, mencaci dan menghina dan menghasut rakyat agar membenci pemimpin kerajaan. Ibnu Taimiah di dalam bukunya Pentadbiran Politik Islam menjelaskan: "Bahawa urusan pemerintahan (politik) adalah merupakan salah satu kewajipan yang paling penting dan ulama dalam agama Islam. Malah tidak ada agama tanpa pemerintahan (politik) kehidupan manusia tidak akan sempurna tanpa wujudnya masyarakat kerana fitrah mereka yang saling memerlukan antara satu sama yang lain. Oleh yang demikian mereka harus mempunyai pemerintahan. Berdasarkan kata-kata ulama Islam ini, kita terpaksa bertanya apakah perbuatan Anwar dan kuncu-kuncunya itu berlunaskan prinsip-prinsip politik dalam Islam? Takkanlah benda macam ini pun Anwar tak tahu. Kata rapat dengan para ulama Islam. Mana pergi Hassan Albana, Syed Kutub, Yusuf Qardawi?

Itu baru saya menyentuh sedikit perihal kepimpinan dalam Islam. Belum lagi kita bercakap pasal "keadilan".

Bila kita sentuh sedikit pasal "keadilan" ini, bila menyebut pasal "adil" dan "tak adil", apakah mereka terlupa bahawa Anwar yang sudah jadi raja banduan menerima layanan yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa sebelum ini, termasuk Allahyarham Dato’ Harun Idris dan Dato’ Mokhtar Hashim. Adilkah ini namanya? Sejak bila pula Jabatan Penjara Malaysia memperkenalkan sistem kelas-kelas di dalam penjara? Apakah mereka juga terlupa bahawa Anwar telah diberikan kesempatan untuk membela dirinya di mahkamah terbuka? Patut ke disebabkan Anwar dan para peguamnya gagal untuk membuktikan yang dia tidak bersalah maka kita salahkan pula sistem kehakiman dan kerajaan?

Kalau mereka boleh menerima keputusan-keputusan yang dibuat oleh mahkamah, mengapa tidak Anwar dan para penyokong beliau? Apakah keistimewaan Anwar sehinggakan keputusan yang dibuat oleh mahkamah perlu dicabar akan kewibawaannya atau apakah kes Anwar ini perlu di bawa ke mahkamah khas? Pulau Pinang tak ada raja. Anwar nak jadi kerabat siapa? Mentangmentang dia pernah disebut sebagai Subramaniam, nama dewa Hindu maka dia perlu disembah dan dipuja macam tuhan?

Macam mana nak tegakkan keadilan kalau Anwar saja yang dianggap betul dan orang lain terutamanya yang tidak berpihak kepada Anwar dianggap salah? Macam mana nak tegakkan keadilan menerusi parti bernama "KeADILan" kalau makna "keadilan" yang paling asas pun tidak dapat difahami akibat dipengaruhi oleh emosi? Ini yang menjadi persoalan dan yang lebih pelik lagi ialah apabila PAS sanggup bersubahat dengan orangorang yang kufur nikmat semacam ini dan sedia pula menerima amanah untuk melantik Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat berjaya mempengaruhi ahli Parlimen untuk mendapatkan majoriti walaupun perjuangan politik Anwar sudah tergelincir jauh dari landasan prinsip politik, kepimpinan dan kenegaraan Islam. Hati-hatilah ‘sikit brader’, ini bukannya sekadar tergelincir rel keretapi. Tergelincir rel keretapi tak sama dengan terpijak kulit pisang. Tergelincir politik Melayu jadi hamba abadi dalam negerinya sendiri.


ini adalah sebahagian artikel mengenai siapa anwar.. terpulanglah nak percaya ke tak. pastinya penyokong dia ni tak kan percaya punya...hahaa

artikel penuh sila layari Web SH. Al Attas

tajuk artikel : AL-BATTOK, AL-TUT DAN AL-SODOMI www.shalattas.com/


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 13:17


Pada 24-11-09 12:51 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!



..........Hairan, pelik dan ajaib tapi benar. Bayangkan kalau bantai Anwar, biarpun apa yang ditulis itu adalah fakta yang betul, argumen yang munasabah dan masuk akal, namun bagi sesetengah mereka yang bergelar intelek sekalipun, sukar untuk mempercayainya terutama mengenai Anwar meliwat Saiful Bokhari walaupun Saiful sudah bersumpah di dalam masjid.


Mereka menjadi kurang rasional seperti ketika Anwar terlantar di dalam penjara. Mereka yang menyimpan gambar Anwar yang lebam mata dalam bilik tidur, bilik tamu, bilik dapur dan bilik mandi macam gambar Shah Rukh Khan dan Siti Norhaliza akan bersimpati yang amat sangat terhadap Anwar yang menjadi idola yang didewa-dewakan. Mereka frust kerana kononnya Anwar adalah merupakan pejuang Islam yang sudah disingkirkan dan teraniaya. Bagi mereka seolah-olah Anwar itu maha suci, maha bersih. Anwar sudah dijadikan macam Sai Baba. Nabi Musa buat dosa tumbuk orang sampai mati, begitu juga Nabi Ibrahim yang kata berhala besar yang pecahkan berhala kecil.

Betulkah Anwar ini seorang pejuang Islam yang tulin? Setahu saya seorang pejuang Islam tidak akan membuat kerja mengarut, mencaci dan menghina dan menghasut rakyat agar membenci pemimpin kerajaan. Ibnu Taimiah di dalam bukunya Pentadbiran Politik Islam menjelaskan: "Bahawa urusan pemerintahan (politik) adalah merupakan salah satu kewajipan yang paling penting dan ulama dalam agama Islam. Malah tidak ada agama tanpa pemerintahan (politik) kehidupan manusia tidak akan sempurna tanpa wujudnya masyarakat kerana fitrah mereka yang saling memerlukan antara satu sama yang lain. Oleh yang demikian mereka harus mempunyai pemerintahan. Berdasarkan kata-kata ulama Islam ini, kita terpaksa bertanya apakah perbuatan Anwar dan kuncu-kuncunya itu berlunaskan prinsip-prinsip politik dalam Islam? Takkanlah benda macam ini pun Anwar tak tahu. Kata rapat dengan para ulama Islam. Mana pergi Hassan Albana, Syed Kutub, Yusuf Qardawi?

Itu baru saya menyentuh sedikit perihal kepimpinan dalam Islam. Belum lagi kita bercakap pasal "keadilan".

Bila kita sentuh sedikit pasal "keadilan" ini, bila menyebut pasal "adil" dan "tak adil", apakah mereka terlupa bahawa Anwar yang sudah jadi raja banduan menerima layanan yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa sebelum ini, termasuk Allahyarham Dato’ Harun Idris dan Dato’ Mokhtar Hashim. Adilkah ini namanya? Sejak bila pula Jabatan Penjara Malaysia memperkenalkan sistem kelas-kelas di dalam penjara? Apakah mereka juga terlupa bahawa Anwar telah diberikan kesempatan untuk membela dirinya di mahkamah terbuka? Patut ke disebabkan Anwar dan para peguamnya gagal untuk membuktikan yang dia tidak bersalah maka kita salahkan pula sistem kehakiman dan kerajaan?

Kalau mereka boleh menerima keputusan-keputusan yang dibuat oleh mahkamah, mengapa tidak Anwar dan para penyokong beliau? Apakah keistimewaan Anwar sehinggakan keputusan yang dibuat oleh mahkamah perlu dicabar akan kewibawaannya atau apakah kes Anwar ini perlu di bawa ke mahkamah khas? Pulau Pinang tak ada raja. Anwar nak jadi kerabat siapa? Mentangmentang dia pernah disebut sebagai Subramaniam, nama dewa Hindu maka dia perlu disembah dan dipuja macam tuhan?

Macam mana nak tegakkan keadilan kalau Anwar saja yang dianggap betul dan orang lain terutamanya yang tidak berpihak kepada Anwar dianggap salah? Macam mana nak tegakkan keadilan menerusi parti bernama "KeADILan" kalau makna "keadilan" yang paling asas pun tidak dapat difahami akibat dipengaruhi oleh emosi? Ini yang menjadi persoalan dan yang lebih pelik lagi ialah apabila PAS sanggup bersubahat dengan orangorang yang kufur nikmat semacam ini dan sedia pula menerima amanah untuk melantik Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sekiranya Pakatan Rakyat berjaya mempengaruhi ahli Parlimen untuk mendapatkan majoriti walaupun perjuangan politik Anwar sudah tergelincir jauh dari landasan prinsip politik, kepimpinan dan kenegaraan Islam. Hati-hatilah ‘sikit brader’, ini bukannya sekadar tergelincir rel keretapi. Tergelincir rel keretapi tak sama dengan terpijak kulit pisang. Tergelincir politik Melayu jadi hamba abadi dalam negerinya sendiri.


ini adalah sebahagian artikel mengenai siapa anwar.. terpulanglah nak percaya ke tak. pastinya penyokong dia ni tak kan percaya punya...hahaa

artikel penuh sila layari Web SH. Al Attas

tajuk artikel : AL-BATTOK, AL-TUT DAN AL-SODOMI www.shalattas.com/



kasihan juga org yang penuh dengan dengki ni...masih juga nak memuja org yang hina hukum islam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 13:18


tahniah DSAI, TGNA, TDM, kumpulan raihan...dll..

tapi aku tak paham....Kenapa SIS pun dapat anugerah tersebut ?

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 14:36


!!! QUOTE !!!

ini adalah sebahagian artikel mengenai siapa anwar.. terpulanglah nak percaya ke tak. pastinya penyokong dia ni tak kan percaya punya...hahaa

artikel penuh sila layari Web SH. Al Attas

tajuk artikel : AL-BATTOK, AL-TUT DAN AL-SODOMI www.shalattas.com/



dan yang pasti juga.. satu kebaikkan anwar pun takkan dipandang baik oleh pihak2 yang taksub membencinya..



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 15:41


Pada 24-11-09 14:36 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

ini adalah sebahagian artikel mengenai siapa anwar.. terpulanglah nak percaya ke tak. pastinya penyokong dia ni tak kan percaya punya...hahaa

artikel penuh sila layari Web SH. Al Attas

tajuk artikel : AL-BATTOK, AL-TUT DAN AL-SODOMI www.shalattas.com/



dan yang pasti juga.. satu kebaikkan anwar pun takkan dipandang baik oleh pihak2 yang taksub membencinya..




inilah perjuangan......memang takkan ada orang suka dan orang yang tak suka akan sentiasa saja mencari salah ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 24-11-09 15:48


Pada 24-11-09 14:36 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

ini adalah sebahagian artikel mengenai siapa anwar.. terpulanglah nak percaya ke tak. pastinya penyokong dia ni tak kan percaya punya...hahaa

artikel penuh sila layari Web SH. Al Attas

tajuk artikel : AL-BATTOK, AL-TUT DAN AL-SODOMI www.shalattas.com/



dan yang pasti juga.. satu kebaikkan anwar pun takkan dipandang baik oleh pihak2 yang taksub membencinya..



sama saja pada penyokong memana parti.
tak ada satu pun kebaikan yang TDM lakukan dipandang baik oleh pihak2 yang taksub membenci beliau

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 24-11-09 16:50


betul-betul...

Yang penting jangan terlalu taksub...menilai parti mengikut akal pemikiran yang waras dari menilai parti dan pemimpin dari berita-berita yang tak tahu asal usul nya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-11-09 00:40


Pada 24-11-09 15:41 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-11-09 14:36 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

ini adalah sebahagian artikel mengenai siapa anwar.. terpulanglah nak percaya ke tak. pastinya penyokong dia ni tak kan percaya punya...hahaa

artikel penuh sila layari Web SH. Al Attas

tajuk artikel : AL-BATTOK, AL-TUT DAN AL-SODOMI www.shalattas.com/



dan yang pasti juga.. satu kebaikkan anwar pun takkan dipandang baik oleh pihak2 yang taksub membencinya..




inilah perjuangan......memang takkan ada orang suka dan orang yang tak suka akan sentiasa saja mencari salah ;-)

pandainya berkata-kata ...hehe.. kalau Umno/BN yang dipuji macam tu habislah kena cakap macam-macam...hehe... tak nampak pula kebaikan pihak lain, dah namanya tak suka, tak sukalah sampai bila-bila...hehehe..


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

KIKO
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.02.2005
Ahli No: 14072
Posting: 251
Dari: Kota Kinabalu Sabah...

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-11-09 09:24


hidup anwar dengan keadilan......kita perlukan perubahan,minda mesti selalu terbuka...


-----------------
IsWaRa miRaGe TuRbO cHaRGer 4g63.


Bookmark and Share

    


  Member Information For KIKOProfil   Hantar PM kepada KIKO   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-11-09 10:33


Pada 25-11-09 09:24 , KIKO posting:

!!! QUOTE !!!

hidup anwar dengan keadilan......kita perlukan perubahan,minda mesti selalu terbuka...




dan juga maju serta memandang jauh kehadapan.......jangan fikir ke belakang


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 25-11-09 15:04


Pada 25-11-09 10:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-11-09 09:24 , KIKO posting:

!!! QUOTE !!!

hidup anwar dengan keadilan......kita perlukan perubahan,minda mesti selalu terbuka...




dan juga maju serta memandang jauh kehadapan.......jangan fikir ke belakang



ye jangan pandang ke belakang...
tapi posting dari rashidin hampir 80% pandang ke belakang..

TDM dah tak menerajui..Kenapa di ungkit kisah lama
kes anwar lebam mata..kisah lama...
semua dah lepas... macam orang bodoh saja membincangkan perkara lama

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-11-09 20:59


Pada 25-11-09 15:04 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-11-09 10:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-11-09 09:24 , KIKO posting:

!!! QUOTE !!!

hidup anwar dengan keadilan......kita perlukan perubahan,minda mesti selalu terbuka...




dan juga maju serta memandang jauh kehadapan.......jangan fikir ke belakang



ye jangan pandang ke belakang...
tapi posting dari rashidin hampir 80% pandang ke belakang..

TDM dah tak menerajui..Kenapa di ungkit kisah lama
kes anwar lebam mata..kisah lama...
semua dah lepas... macam orang bodoh saja membincangkan perkara lama


siapa kata TDM tak menerajui????TDM masih menerajui melalui najib sama seperti Tuan Lee Kuan Yew melalui anaknya...

kes anwar lebam mata tu sebab anwar saman TDM dan cabar TDM supaya buktikan salah dia sampai sekarang TDM tak berani......kes ni dibuka kembali supaya anwar nak tuntut keadilan


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 11:13


Pada 25-11-09 15:04 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

ye jangan pandang ke belakang...
tapi posting dari rashidin hampir 80% pandang ke belakang..

TDM dah tak menerajui..Kenapa di ungkit kisah lama
kes anwar lebam mata..kisah lama...
semua dah lepas... macam orang bodoh saja membincangkan perkara lama



bagi saya, menuntut keadilan itu penting supaya yang berkuasa tidak menggunakan kuasanya sesuka hati.. tidak kira lah itu isu lama atau pun masih baru.. yang teraniaya pasti berhak membuat pembelaan..

andai itu berlaku pada keluarga kita, apakah hanya berdiam dan terus berkata..biarlah.. perkara dah jadi.. bagaimana lagi yang perlu dibuat..



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 12:37


Pada 25-11-09 15:04 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-11-09 10:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-11-09 09:24 , KIKO posting:

!!! QUOTE !!!

hidup anwar dengan keadilan......kita perlukan perubahan,minda mesti selalu terbuka...




dan juga maju serta memandang jauh kehadapan.......jangan fikir ke belakang



ye jangan pandang ke belakang...
tapi posting dari rashidin hampir 80% pandang ke belakang..

TDM dah tak menerajui..Kenapa di ungkit kisah lama
kes anwar lebam mata..kisah lama...
semua dah lepas... macam orang bodoh saja membincangkan perkara lama
biasalah tu bezita ..dah mereka ni tak ada isu. asyik nak bangkitkan isu lama saja. kata orang isu lapuk dijaja sana sini untuk meraih simpati kononnya tak bersalah dan nak tegakkan keadilan.

orang lain mereka bolehlah kaburi dengan isu-isu macam tu tapi bagi yang berfikiran JAUH KEHADAPAN seprti saranan saudara Rashdin ni sendiri pastinya tak kan terpedaya. tapi ada jugalah yang terpedaya.


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 13:23


hehehe..
kita akui apa yang [email protected] dr m lakukan pada negara ni...
tak kira yang baik molek hatta permodenan yang kita kecapi hari ni..
tapi dalam yang baik ada juga sisi hitam..
ingat lah sedara2 ...
manusia mati meninggalkan nama dan jasa..
sama ada jasa baiknya dikenang atau nama busuknya yang semadi dalam fikiran org...

oleh yang demikian kita kena belajar dr sejarah..
tak salah pandang ke belakang...
tak ada bodohnya kita belajar dr masa silam..

lagi satu saya ada terima macam-macam berkenaan semasa anwar dipenjara..
mulanya beliau disana banduan2 tak suka beliau ini kerana arahan dr pihak penjara sendiri...
pegawai2 penjara sentiasa mencari jalan untuk memperlekehkan peribadi anwar..
tapi masa berlalu..
semakin ramai banduan yang rapat dengan beliau..
cikgu2( duduk penjara baru tau sapa cikgu2 ni) pun dah lembut dengan beliau..
semasa dalam penjara anwar perjuangkan hak banduan..
tau ke kita sesetengah banduan tak diberi tilam untuk tidur..
tidur atas simen saja..
tapi bila anwar vs kes liwat no1 .. dia berjaya bawa isu ini sampai ke hakim..

tentang sisi hitam dr m yang patut kita renungi adalah...

KES MEMALI..
PEMECATAN TUN SALLEH ABBAS..
DR M VS RAJA2 KES PENGHARAMAN NAMA ISLAM
PEMERASAN TERHADAP KERAJAAN KELANTAN..
KES2 KONSPIRASI terhadap ANWAR..
KES ROYALTI MINYAK DI TGANU..
BAILOUT2 yang MERUGIKAN RAKYAT..

kadang-kadang kita dalam berlari2 menuju ke depan pun boleh jatuh tersungkur,,
lebih baik kita belajar dr kesilapan dulu..
supaya lepas ni dalam kita berlari kita tau bahaya yang duduk menanti di depan kita..

p/s.. duduk jalan-jalan saja..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 14:41


yeee.. bagaimana? nak kata kan?

dalam kes anwar nampak segala kebaikan anwar yang ditonjolkan sahaja.. semasa anwar dalam Umno dulu..orang PAS sibuk duduk jaja keburukan anwar.. tapi bila anwar dah joint mereka.. keburukan anwar dah terus hilang ye... yelah dah jadi orang sokongan "kita".. tak nampak lah keburukan lagi..

teringat lagi aku masa kempen pilihanraya dedulu (masa anwar dalam UMNO. Aku dengar... sdra mahfuz omar, saudara mohd sabu, sdra salahudin ayub, subky latif, suhaimi said( kalau tak silap lah namanya-bekas tahanan ISA), menghentam anwar ibrahim... banyak kepincangan yang dilakukan oleh anwar semasa dalam UMNO... tapi sekarang .. mana?? mana?? yelah demo doh jadi ore kito...

mana janji anwar ?? kotak2 yang dikatakan mengenai salahlaku menteri2.. tidak kah ini juga boleh dikatakan suatu pembohongan dari pihak anwar ? kalau lah dikatakan kotak tersebut ditangan saudara ezam.. takkan semua beb... anwar kan tak sebodoh yang disangka..

semasa dalam kerajaan.. adakah anwar tak ada membolot apa-apa kekayaan negara ? tak ada ambil memana kontrak kerajaan? hehhehe carilah sendiri jawapannya... anda berada disatu kedudukan di atas..tidak banyak tapi sikit pun ada jugak yang dia kebas.. hehehehe

dalam kes TDM..yang ditonjolkan ialah segala kejahatan yang ada.. kebaikan yang di lakukan langsung tak ditunjukan ye...

tulah adat dunia politik... bila orang tu ada kat bahagian kita..sokong bermatian lah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Alisha_Mardhiyah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.09.2009
Ahli No: 37512
Posting: 76
Dari: Terengganu-KL-Selangor

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 15:27


kelakar pulak baca isu ni...
lontaran2 idea dari sudut pemikiran yang sempit...
langsung tak boleh pandang ke belakang ke???
apa yang kita jadi hari ni adalah berdasarkan pengalaman lalu...
sebab tu kena belajar dari sejarah dan ambik iktibar...
habis tu, kalau pejenayah buat jenayah, boleh dimaafkan ke???
tak mengapalah, dia dah tak buat jenayah dah...
dia bunuh org pun tahun lepas... :D


-----------------
http://semua-barangmurah.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For Alisha_MardhiyahProfil   Hantar PM kepada Alisha_Mardhiyah   Pergi ke Alisha_Mardhiyah's Website   Quote dan BalasQuote

gezerg
Warga 5 Bintang
Menyertai: 21.09.2006
Ahli No: 26477
Posting: 382
Dari: Perak

blank   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 18:18


tahniah.

Ya ALLAH, sihatkan tubuh badan ku, jadikan anakku pejuang ISLAM, izinkan kami menjadi tetamu Haji MU ya ALLAH. izinkan aku berjaya dunia akhirat......, AMPUNI DOSA KEDUA IBU BAPAku dan dapatlah aku sambung belajar ya ALLAH


-----------------
Selawat dan Salam ke atas Junjungan Besar Nabi Muhammad Salallahu'alaihi Wassalam (SAW), Ahli Keluarga, Para Sahabat Baginda dan Umat Islam seluruhnya


Bookmark and Share

    


  Member Information For gezergProfil   Hantar PM kepada gezerg   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 20:43


Pada 26-11-09 14:41 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

yeee.. bagaimana? nak kata kan?

dalam kes anwar nampak segala kebaikan anwar yang ditonjolkan sahaja.. semasa anwar dalam Umno dulu..orang PAS sibuk duduk jaja keburukan anwar.. tapi bila anwar dah joint mereka.. keburukan anwar dah terus hilang ye... yelah dah jadi orang sokongan "kita".. tak nampak lah keburukan lagi..

teringat lagi aku masa kempen pilihanraya dedulu (masa anwar dalam UMNO. Aku dengar... sdra mahfuz omar, saudara mohd sabu, sdra salahudin ayub, subky latif, suhaimi said( kalau tak silap lah namanya-bekas tahanan ISA), menghentam anwar ibrahim... banyak kepincangan yang dilakukan oleh anwar semasa dalam UMNO... tapi sekarang .. mana?? mana?? yelah demo doh jadi ore kito...

mana janji anwar ?? kotak2 yang dikatakan mengenai salahlaku menteri2.. tidak kah ini juga boleh dikatakan suatu pembohongan dari pihak anwar ? kalau lah dikatakan kotak tersebut ditangan saudara ezam.. takkan semua beb... anwar kan tak sebodoh yang disangka..

semasa dalam kerajaan.. adakah anwar tak ada membolot apa-apa kekayaan negara ? tak ada ambil memana kontrak kerajaan? hehhehe carilah sendiri jawapannya... anda berada disatu kedudukan di atas..tidak banyak tapi sikit pun ada jugak yang dia kebas.. hehehehe

dalam kes TDM..yang ditonjolkan ialah segala kejahatan yang ada.. kebaikan yang di lakukan langsung tak ditunjukan ye...

tulah adat dunia politik... bila orang tu ada kat bahagian kita..sokong bermatian lah...



PAS sibuk jaja buruk anwar???,even anwar masa dalam UMNO pun PAS tak pernah jaja keburukan anwar sebab kawan anwar ramai dalam PAS tu yang paling rapat sekali adalah arwah DFN(Dato Fadzil Noor).kalau tak,PAS takkan sambut dia walaupun dia difitnah paling hina masa 1998 tu......

tentang kotak tu tak perlu dipertikaikan sebab pasti salah laku semua menteri kabinet tu ada pada ingatan anwar....dan sekarang banyak salah laku menteri2 sudah terbongkar contohnya kes PKFZ tu.


bolot harta?????ni lagi satu,sepanjang anwar jadi menteri dan Timbalan Perdana Menteri tak pernah mombolot dan memberi walaupun sekecil projek diberi pada kroni2 dia(saya sebut kroni sebab menteri pertahanan zahid hamidi tu adalah orang kuat anwar).mak saya tu setiausaha anwar jadi tu yang saya banyak tahu......anwar paling banyak halang anak dan kroni2 mahathir dengan tak beri kontrak kepada mereka tu.FYI,anwar yang selamatkan syarikat kerajaan negeri pahang yang hampir-hampir muflis dan hampir dipajak oleh sultan pahang gara-gara KALAH JUDI.....


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 26-11-09 22:09


tu belum lagi bezita, banyak lagi yang berkaitan dengan semua tu. tapi macam saya cakap, biasalah. masa jadi lawan, fuh bukan main nak cakap itu ini. tapi bila dah jadi kawan, well..semuanya yang dulu bak kata pepatah buang yang keruh ambik yang jernih..hehehe..

bagaimana pula kalau Umno yang jadi kawan pas nanti, terima ke? kerajaan perpaduan pun tak nak juga. entah apa benda mereka nak ni.. nak pegang negara terus agaknya.

jgnkn isu kotak2 tu, ni isu 16/09/08..kononnya peralihan ahli parlimen sabah dan srwk ke PR dah mncukupkn buat kerajaan PR,siap cakap lagi ada snarai nama2. dah tu, kenapa tak buat saja. mana snarai nama tu sekarang? saya nak tau juga ahli parlimen sabah yang sanggup tukar pimpinan.
ke sekadar snarai saja, hehe. orangnya tak tahu apa-apa pun..haha..saya pun reti juga buat snarai.


-----------------
Hadith : Dari Abdullah .a katanya, nabi s.a.w bersabda:Memaki orang Muslim adalah (fasiq) dan membunuhnya, kafir. (al-Bukhari)


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Firdaus_Azimi
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 288
Posting: 1705
Dari: menara condong

Perak   avatar


posticon Posting pada: 27-11-09 11:02


hehheeh....
sya_rin sebut pasal 16/9/08...
aduhai..
nampak sangat baru dalam politik ni..
tak tau teori domino ni...
hahaa..
takpe2...

16/9 ni dik ada 2 saja natijahnya...
1st bila anwar umum saja..
satu malaysia terkejut..
ada yang percaya ada yang tak percaya...
jadi nak taknak terus jadi polemik...
bila jadi polemik rakyat ikut sama perkembangannya...
anwar berjaya disitu...
kerana apa berjaya...
dalam kerajaan tak percaya benda ni terus buat rombongan sambil belajar kat taiwan...
wakaka..macam budak sekolah pula yb2 kita..
rakyat melihat benda ni dik...
dan tak semua rakyat nilai seperti mana yang adik nilai...
berapa banyak duit rakyat habis spnjang rombongan tu..
hehehe..

yang keduanya...
majoriti yang pergi tu org malaysia timur ..
jadi rakyat melihat yb2 malaysia timur senang nak dibeli..
tak ada pendirian dan senang cakap wakil2 bn kat malaysia timur ni mudah dibeli....
apa kata rakyat di malaysia timur..
apa penilaian mereka ni terhadap wakil rakyat mereka..
hahhaha..
kan disini dah jadi isu..

pemimpin-pemimpin besar bn duduk kutuk anwar tentang isu ini...
tapi tanpa kita sedar...
kebykkan yang duduk dalam kabinet hari ini adalah org yang sekongkol dengan isu 16/9...
tak payah lah sebut nama sya_rin pun dah tau kan..
yb menteri ni terkenal dulu lantang bantai bn walaupun duduk dalam bn..
sekarang dah jadi menteri..
akhirnya pergi amerika minta sokongan ...
lepas itu balik kata anwar sekongkol dengan amerika..
hahaha..
lawak2...

isu kotak ni senang saja dik...
ezam dulu masuk sebab apa..
sebab kotakkan..
zahid dulu cemas tak masuk dik..
kalau tak serah kotak dah lama ke dalam..
tapi alhamdulillah sinar dia dah cerah balik..
anwar dah berapa banyak kali adu kat ...
bukan anwar saja malah ramai pemimpin pakatan...
dah adu dengan bukti sekali...
tapi hancus..tak ada tindakan...
akhirnya sprm hongkong yang ambil tindakan..
(wah malu sprm)
kasitah dah lepas dik..
musa aman nasib baik ada perjanjian dengan najib isu 16/9...
kalau tak lama dah belayo...
hehehe...
nak sebut lagi ke pimpinan sabahan ni..
dah2 lah..
kang kata kita kenegerian pula..
hehhe...

kita yang majoriti islam ni hendaklah jadi tonggak dalam negara..
jika kita tonggak barulah kita boleh susun pemerintahan mengikut acuan agama... buat apa jika kita pegang negara(majoriti islam) tapi tak boleh gubal akta permperkasakan agama..
hehhehe...

p/s.. perpaduan tu bagus..
         tapi mempergunakan perpaduan untuk survival politik tu tak bagus..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Firdaus_AzimiProfil   Hantar PM kepada Firdaus_Azimi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.131956 saat. Lajunya....