Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-06-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Bila telah sampai di puncak tetapi meneruskan pendakian, bermakna anda sedang menurun, bukan lagi mendaki
-- Seminar "Creating Wealth"

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 47
Ahli: 0
Jumlah: 47




  Yang Masuk Ke Sini
jasadkudisini: 3 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 5 hari yang lalu
isa777_musa: 5 hari yang lalu
zam_rizal: 14 hari yang lalu
wanja: 24 hari yang lalu
MTMKi: 32 hari yang lalu
Kang: 32 hari yang lalu


Bincang Agama
Topik: STMI-1: Umat Islam Sedang Disihir


Carian Forum

Moderator: ibnu_musa, Administrator, ABg_IMaM
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Bincang Agama
    »» STMI-1: Umat Islam Sedang Disihir

Please Mendaftar To Post


Oleh STMI-1: Umat Islam Sedang Disihir

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 11:26


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

MUKADIMAH: STMI adalah akronim bagi "Siri Taktik Musuh Islam" yang sedang hamba usahakan bersama para ikhwan hamba di luar alam siber. Selama Ukhwah.com 'direhatkan', hamba yang sebelum ini jika kalian kenali, amat lantang menghalusi perihal politik tanahair.

Namun dengan izin & kehendak Allah azza wajalla hamba tergerak hati untuk beralih arah, beralih ke arah dimensi pemerhatian sisi politik dunia yang lebih rencam & tidak keterlaluan hamba perikan sebagai kegelapan yang disembunyikan (hmm, dah gelap kena sembunyi pula, bagaimana ye?)

Hamba mulakan dengan siri 1. Suka diingatkan, kebanyakan siri-siri yang akan kalian tatap mungkin pernah dibicara/dikaji/didedahkan oleh kalangan kita di sini mahupun di luar sana, tetapi hamba menambah & memperkayakan lagi dos maut untuk disuntik kedalam medula oblaganta kalian.

Selamat Terhibur! :bunga: :bunga: :bunga:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 11:31


Hamba mulakan dengan terjemahan kalamullah dibawah:

Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya); kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata:

"Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)". Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah.

Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.
Al-Baqarah: 102

http://www.iiu.edu.my/deed/quran/malay/


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 11:39


Sepintas kalian membaca terjemahan diatas, apa yang kalian dapat fahami & kaitkan dengan tajuk topik ini? Tak nampak apa-apa?

ANDA BETUL!

Ini kerana menunjukkan bahawa dengan izin Allah bahawa hampir kesemua umat Islam setelah kewafatan Rasulullah S.A.W serta penutup Khulafa Ar-Rashidin, umat Islam sebenarnya telah diracun sihir ke tahap maksimum oleh musuh no. wahid yang sekian lama kita diberi amaran tentang 'beliau' oleh baginda S.A.W.

Siapa???

Agak-agak siapa kalian rasa, "fitnah paling DAHSYAT semenjak Adam diciptakan"? Tak dapat juga? Yuk, kita tengok video yang mungkin kalian dah pernah tonton tapi tak berapa nak tangkap maksud sebenarnya:

http://www.youtube.com/watch?v=YaqybvymYIE

Lepas ni kita sambung, "Sihir apa yang dikenakan keatas Islam".

:-o :-o :-o


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 11:46


Na'am, tengok video dah sudah, baca terjemahan pun dah sudah, jadi yuk kita ke tahap seterusnya.

Ingat lagi topik yang dibicarakan suatu ketika dulu & di'up' semula oleh Prof Muslim baru-baru ni? Tak ingat? Sah kena sihir kalian ni... :sopan:

Ini dia topik tersebut:

http://www.ukhwah.com/viewtopic.php?topic=177&forum=3

Sebelum kejadian tak diingini berlaku, hamba dengan rendah hati memohon jasa baik Tuan Penguasa untuk meneruskan topik ini. Benar topik ini macam ada bau-bau tempoyak dengan link diatas, namun hamba berpendapat perlu diulas lebih lanjut serta lebih segar agar konsentrasi pembaca sentiasa konsisten dengan kajian.

Sebagai menghargai link & menghargai pembaca topik antara kita yang mungkin tak berapa gemar klik benda lama, disini hamba tekap balik pendapat oleh akhi umar:

!!! QUOTE !!!

Sejarah Lambang Bulan Bintang Dalam Islam
Feb 25th, 2009 | By | Category: Sejarah

Penggunaan simbol bulan bintang terjadi setelah Sultan Memet (Muhammad) II menaklukan konstatinopel pada 1453.

Kristen memiliki simbol salib, Yahudi mempunyai bintang Daud, dan Islam identik dengan bulan sabit dan bintang berdimensi lima. Rasanya tidak afdhol jika di puncak kubah atau menara masjid tidak ada bulan bintang. Tidak akan ada yang membantah bahwa keduanya diasosiasikan sebagai simbol Islam. Tapi, dari mana asalnya?

Penggunaan simbol bulan bintang berhubungan dengan kekaisaran Ottoman di Turki, atau lebih dikenal dengan Turki Usmani. Dinasti Usman menjadi penguasa Islam dalam 36 generasi, lebih dari enam abad (1299-1922). Usman atau dikenal sebagai Usman I tak adfa hubungannya dengan Khalifah Usman bis Affan ra. Usman adalah pendiri kekaisaran ini. Ayahnya, Urtugul, seorang kepala suku dan penguasa lokal, semacam demag di jawa.

Sebagai suku yang berkelanan dari Asia Tengah selama berabad-abad, oleh kesultanan Saljuk di Anatolia ia diberi wilayah di perbatasan dengan Byzantium.seiring melemahnya kesultanan Saljuk, Usman menyatakan kemerdekaan wilayahnya pada 1299.

Penggunanaan simbol bulan bintang terjadi setelah Sultan Mehmet (Muhammad, red) II, sultan ke-7, menaklukkan konstatinopel pada 1453, ibukota Romawi Timur atau lebih dikenal dengan kekaisaran Bizantium. Negara superpower saat itu yang menetapkan Kristen sebagai agama resmi Negara.

Lambang kota itu adalah bulan dan bintang. Mehmet II mengadopsi simbol Konstatinopel menjadi bendera Ottoman. Nama Konstatinopel pun diganti dengan Istanbul.

Sebelumnya bendera Ottoman hanya segitiga sama kaki yang rebah, yang garis sisi kedua kakinya melengkung. Benderanya berwarna merah. Setelah penaklukan konstatinopel, di tengah bendera itu ditambahi bulan dan bintang berwarna putih. Pada 1844. bentuk bendera Ottoman berubah segiempat.

Bendera ini mengalami modifikasi lagi pada 1922, yang kemudia ditetapkan dalam konstitusi pada 1936, setelah Ottoman jatuh, menjadi bendera seperti sekarang ini yang dipakai oleh turki modern. Bintang dan bulan sabitnya menjadi lebih langsing. Sebelumnya tampak lebih gemuk namun warna dasarnya tetap merah, serta gambar bulan bintangnya tetap putih.

PAGAN DAN KRISTEN

Tak ada catatan yang menerangkan nama asli kota Istanbul hingga bangsa Yunani memberinya nama Byzantium 667 sama. Nama itu dirujuk dari nama satu tokoh dalam mitologi Yunani, yaitu Byaz. Sebagai bangsa pagan, Yunani memberi simbol bulan sabit pada kota itu untuk didedikasikan pada dewa mereka, Dewi Artemis (Dewi Diana) yang bersimbol bulan sabit.

Mereka menaklukan kota itu dengan diterangi cahaya bulan dan catatan lain yang menyebutkan bahwa bulan sabit merupakan simbol Dewi Tnit (Carthagian, Bangsa Phoenioc).

Simbol bulan sabit tetap dipertahankan ketika kota ini direbut bangsa Romawi oleh kaisar Constantine pada 330 M. Nama kota berganti menjadi Nova Rome (Roma Baru) dan menjadi ibukota Romawi, pindah dari Roma di Italia (pada 395, Romawi pecah menjadi Romawi Barat dan Romawi Timur).

Namun setalah raja Constantine wafat, kota ini lebih dikenal dengan nama Konstantinopel (kota Konstantin). Namus kaisar menambah simbol bintang ditengahnya. Bintang disebutkan sebagai simbol perawan suci bunda Maria. Namun catatan lain menyebutkan bahwa simbol bintang dirujuk dari simbol Dewi Ishtar (kata star = bintang dalam bahasa inggris diambil dari nama dewi itu).

Catatan lain menyebutkan bahwa kedua simbol itu telah dipakai bangsa Turki Kuno. Hal ini dibuktikan oleh penemuan artefak yang menggambarkan bulan bintang. Bahkan disebutkan bahwa simbol itu juga digunakan di Sumeria. Simbol itu kemudia diserap bangsa Turki ketika mereka melewati lembah itu dalam perjalanannya dari Asia Tengah – wilayah yang diduga sebagai asal-usul bangsa Turki – menuju Anatolia.

Sedangkan legenda Turki Usmani menyebutkan bahwa simbol-simbol tersebut diambil dari mimpi Usman I. mimpi itu terjadi jauh sebelum ia menjadi raja. Penasihat spiritualnya menyebutkan bahwa mimpi itu menjadi pertanda akan kebesarannya namanya di masa depan.
Mana yang benar? Hingga kini belum ada penelitian yang meyakinkan soal ini. Namun, Ottoman adalah Negeri pertama yang menggunakan simbol tersebut.

HITAM YANG SIMPEL

Lalu, apakah simbol Islam yang asli? Rasulullah Muhammad SAW maupun KhulafaurRasyidin (632-661) tak pernah membuat ketetapan soal itu. Al-Qur’an pun tak pernah membicarakan soal tersebut. Bukti-bukti sejarah menunjukkan bahwa di zaman Rasulullah hanya ada bendera panji-panji perang yang sangat sederhana dengan satu warna: hitam, putih, atau hijau. Di ‘Negara Madinah’ di zaman Khilafah yang empat memiliki simbol berupa bendera persegi empat berwara hitam.

Bendera segi empat warna hjitam juga digunakan Dinasti Umayah di Damaskus (660-750) dan di Kordoba (929-1010), dan Dinasti Abbasiyah di Baghdad (750-1258) maupun di Kairo (1261-1517). Hanya Dinasti Fatimiyah di Kairo (909-1171) yang menggunakan bendera warna hijau.

Jika kita cermati, semua dinasti yang menggunakan simbol yang sangat sederhana itu, Cuma warna yang polos dan tanpa gambar, tulisan atau tanda lainnya, adalah dinasti yang berdarah asal dari tanah Hijaz. Sedangkan kerajaan-kerajaan Islam lainnya seperti Ottoman, Saljuk, Malmuk, Moghul, maupun keajaan-kerajaan Islam Nusantara memiliki bendera yang bergambar.

TAK PERLU DISESALI

Pertanyaannya adalah, apakah penggunaan simbol itu harus dihentikan karena bukan lahir dari tradisi Islam? Ternyata, hasil polling via internet oleh sebuah situs yag masih satu group dengan The York Times, menyatakan , bahwa 39% tetap ingin menggunakan simbol tersebut. Jauh meninggalkan urutan kedua dan ketiganya: kaligrafi (18%), dan Ka’bah (15%).

Selain itu, seperti kata cendikiawan muslim Prof. Dr. Azyumardi Azra, dalam tradisi Islam simbol simbol bulan bintang memang sangat dominan begitu pula di bidang astronomi Islam. Dalam kalender Hijriyah bulan dijadikan dasar perhitungan astronomis. Sehingga bulan sebagai simbol, bukan matahari. Hal-hal yang bersifat ibadah seperti shalat, penentuan awal puasa, maupun lebaran juga menggunakan bulan sebagai patokannya. Karena itu tahun Islam sebagai tahun Qomariyah, yang artinya bulan. Bukan Syamsiyah (matahari).

Sedangkan teori yang menyebutkan bahwa simbol bulan bintang lahir dari Yunani dan Romawi hanya spekulasi saja. Berbeda dengan tradisi Islam yang sangat kuat dengan bulan. Apalagi simbol bulan bintang sudah diterima secara universal.

sumber;http://cahaya-iman.web.id/2009/02/25/sejarah-lambang-bulan-bintang-dalam-islam/



-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 11:50


Hari Sabtu yang indah begini seronok kalau tengok video dari membaca bukan? Hebat juga 'sihir' teknologi video ni, hamba pun suka! :-D

Jadi apa kata kita 'menyihirkan' lagi diri kita dengan video dibawah sebelum kita rawat diri dengan sedikit pembacaan, yuk?:

http://www.youtube.com/watch?v=dVErHPZMsJ8

p/s: Baca Bismillah dulu sebelum klik, hamba tak jamin 'side effect' yang bakal terjadi keatas kalian!


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 11:56


Harapnya tiada antara kita yang terpaksa berjumpa Ustaz Haron Din lepas menonton video sebelum ni :sopan:

Na'am, sekarang masanya untuk melunturkan 'sihir' melalui kaedah paling ampuh yang telah Allah ajarkan sedari awal penobatan Muhammad Bin Abdullah melalui Jibril : "BACALAH!"

Lihat objek dibawah secara TELITI:

/

Apa 'menatangnya' ni???

:berfikir: :berfikir: :berfikir:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 12:14


Tak nampak juga? Kuat benar sihirnya..

Baik, lihat sekali lagi dengan bantuan anak panah merah:

/

Mesti dah nampak kan? Pasti kalian nak tahu mana hamba dapat 'tangkal' ni. Sekali lagi untuk meluntur @ orang tua kata bagi 'tawar' sihir, hamba suka kalian 'membaca':

http://news.nationalgeographic.com/news/bigphotos/14888307.html

Dah baca? Skrol semula ke atas untuk sekali lagi 'baca' tentang kaitan kalamullah tersebut dengan 'tangkal' tersebut.

p/s: BUKAN tentang 'tangkal' itu yang nak dibincang, tapi simbol yang dibulatkan dalam foto.


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 12:34


Ok, sebelum kita semua bersolat fardhu zuhur, hamba tangguhkan seketika topik ini dengan sebidang peta untuk kalian halusi, dari terjemahan kalamullah diawal topik hinggalah video-video yang telah diberikan:

/

Marilah Bersolat!


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 12:36


Lagi satu imej tertinggal:

/


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 13:39


Kita selalu pening memikirkan "Kenapa umat Islam susah nak BERSATU" kan? Sejak kejatuhan institusi khilafah Uthmaniah, tanah umat Islam berjaya dipecahkan malahan kekal terpisah hampir seabad lamanya!

Acapkali kita melihat dari skop mata zahir, lupakah kita bahawa dunia adalah suatu fatamorgana yang memperdaya?

Tidak terfikirkah seorang dari kita bahawa kita sedang DISIHIR oleh Dajjal melalui tenteranya yang melata di bumi? Dengan izin Allah, sang Pemfitnah berjaya dan terus berjaya?

Tiada satu mata pun dikalangan Muslim yang mengetengahkan ehwal ini lantaran apa? Remeh? Tak membawa Islam kemana-mana? Khurafat? Tahyul?

JANGAN LUPA, JIKA ANDA PERCAYA BAHAWA SYAITAN ITU MUSUH YANG NYATA, SEGALA YANG DIBAWA BERSAMANYA SEPERTI SIHIR, MAGIK (SILAP MATA), & TIPU DAYANYA JUA ADALAH NYATA DENGAN IZIN ALLAH.

Lupakah kalian sumpah keramat Iblis laknatullah seusai dia dihalau keluar dari Syurga Allah???

Perlu bukti bagaimana umat Islam disihir secara nyata, lihat link dibawah:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gallery_of_flags_with_crescents

p/s: Cantik kan Jalur Gemilang?

:jangan: :jangan: :jangan:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 13:44


Lagi satu imej, yang tadi jata kerabat Poland, yang ni agak-agak kalian negara Islam punya ke?:

/


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 13:53


Tak nampak lagi kita sedang disihir? Telan ubat penawar ni pula:

/

Logo diatas adalah lambang pertubuhan cabang Freemasons "DeMolay International" mengambil sempena nama Jacques DeMolay, Grand Master terakhir Kesatria Templar a.k.a Tentera Salibi.

Nak cerita panjang nanti sihir yang melekat di tubuh kalian payah nak 'tawar', baik amalkan kaedah yang di ajar Jibril kepada Rasulullah, "BACALAH":

http://en.wikipedia.org/wiki/DeMolay_International


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

wildan85
WARGA SETIA
Menyertai: 12.10.2009
Ahli No: 37649
Posting: 493
Dari: selangor

indonesia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 13:54


salam..maaf..
jika yang ditaipkan tu ayat allah..,tolong tulis no ayat dan surahnya..agar mudah dirujuk kembali...semoga berguna...


-----------------
Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang


Bookmark and Share

    


  Member Information For wildan85Profil   Hantar PM kepada wildan85   Pergi ke wildan85's Website   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 14:03


Pada 31-10-09 13:54 , wildan85 posting:

!!! QUOTE !!!

salam..maaf..
jika yang ditaipkan tu ayat allah..,tolong tulis no ayat dan surahnya..agar mudah dirujuk kembali...semoga berguna...


Terima kasih atas teguran anda saudaraku wildan.

Bacalah (wahai Muhammad) dengan nama Tuhanmu yang menciptakan (sekalian makhluk),

Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku;

Bacalah, dan Tuhanmu Yang Maha Pemurah, -

Yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan, -

Ia mengajarkan manusia apa yang tidak diketahuinya.


Al-Alaq: 1-5


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

muslimah83
WARGA SETIA
Menyertai: 05.02.2004
Ahli No: 7015
Posting: 1001
Dari: Tawau

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 15:10


begitu dasyat sekali....info yang terbaik..thank you...


-----------------
"InDaHnYa IsLAm"


Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah83Profil   Hantar PM kepada muslimah83   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 17:01


erm.. pada awalnya sama memahami kesesatan nyata dibawa oleh syaiton durjana.. namun di akhir2 ni perbahasan lebih kepada adanay bulan bintang pada logo2 bendera pula.. tak nampak apa rasionalnye.. namun ok lah..


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 19:32


Pada 31-10-09 17:01 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

erm.. pada awalnya sama memahami kesesatan nyata dibawa oleh syaiton durjana.. namun di akhir2 ni perbahasan lebih kepada adanay bulan bintang pada logo2 bendera pula.. tak nampak apa rasionalnye.. namun ok lah..


Itulah rasionalnya perbahasan isu Bulan & Bintang ini. Manusia sering menganggap bahawa sihir itu adalah permaianan pawang, bomoh, shaman, dukun, & ahli silap mata, namun manusia gagal melihat skop sihir dari perspektif lebih besar & sinis perancangan si pelakunya:

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: ’Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)’ dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu” Al-Baqarah:120

“..mereka (orang-orang kafir) tidak henti-hentinya memerangi kamu sampai mereka (dapat) mengembalikan kamu dari agamamu (kepada kekafiran), seandainya mereka mampu” Al-Baqarah:217

“Wahai orang-orang yang beriman, jika kamu mengikuti sebahagian dari orang-orang yang diberi Al-Kitab, niscaya mereka akan mengembalikan kamu menjadi orang kafir sesudah kamu beriman” Ali Imran:100

“Sebahagian besar ahli Kitab menginginkan agar mereka dapat mengembalikan kamu kepada kekafiran setelah kamu beriman, kerana dengki yang (timbul) dari diri mereka sendiri, setelah nyata bagi mereka kebenaran (Islam)” Al-Baqarah:109

“Mereka ingin supaya kamu menjadi kafir sebagaimana mereka telah menjadi kafir, lalu kamu menjadi sama (dengan mereka). Maka janganlah kamu jadikan di antara mereka penolong-penolong(mu), hingga mereka berhijrah pada jalan Allah. Maka jika mereka berpaling, tawan dan bunuhlah mereka di mana saja kamu menemuinya, dan janganlah kamu ambil seorangpun di antara mereka menjadi pelindung, dan jangan (pula) menjadi penolong” An-Nisa’:89


:jangan: :jangan: :jangan:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Al-Mashoori
WARGA SETIA
Menyertai: 12.07.2006
Ahli No: 25170
Posting: 483
Dari: Bandar Baru Gaza

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 20:21


Maka daripada fakta yang ditunjukkan jelas menunjukkan simbol bulan bintang ini bermula selepas sahaja Sultan Muhammad Al-Fateh menakluk Costantinople. Kalau macam tu sebaik-baik raja inilah yang bertanggungjawab terhadap simbol bulan bintang ini. Sayang, orang yang telah berjaya menakluk Costantinople telah dijajah oleh pemikiran Kristian dan Paganisme Yunani...


-----------------
zwani.com myspace graphic comments


Bookmark and Share

    


  Member Information For Al-MashooriProfil   Hantar PM kepada Al-Mashoori   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 20:30


Alhamdulillah selesai sudah solat Isya.

Solat? Dimana anda bersolat hari ini?

-Rumah?

-Surau?

-Masjid?

DALAM KETAATAN, TERSELIT KEINGKARAN!

Bayangkan, setiap hari, berjuta umat Islam termasuk hamba sebenarnya sedang 'menganjing' (maaf bahasa kasar) atau lebih mesra 'mempermainkan' Allah s.w.t?

Lihat masjid kalian, sejadah sujud kalian, hiasan bercorak Islam kalian, SIMBOL APA YANG DIGUNAPAKAI???

"Dan (orang-orang yang beriman kepada Allah), kebanyakan mereka tidak beriman kepada Allah melainkan mereka mempersekutukannya juga dengan yang lain. Yusuf:106

Astaghfirrullah hal 'azim, wahai saudaraku, apa yang telah kita 'sembah' sebenarnya 5 kali sehari semalam? ALLAH @ BULAN SABIT + BINTANG??!!

Penat Rasulullah membersihkan Kaabah dari Latta Uzza & geng tapi kita kini dengan megahnya meletakkan 'berhala Islamik' di masjid, sejadah & dinding rumah kita!

Nauzubillah himinzalik!!! :jangan:

Ya Allah hu Akbar...terimakah lagi diKau syahadah kami...


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 20:39


Pada 31-10-09 20:21 , Al-Mashoori posting:

!!! QUOTE !!!

Maka daripada fakta yang ditunjukkan jelas menunjukkan simbol bulan bintang ini bermula selepas sahaja Sultan Muhammad Al-Fateh menakluk Costantinople. Kalau macam tu sebaik-baik raja inilah yang bertanggungjawab terhadap simbol bulan bintang ini. Sayang, orang yang telah berjaya menakluk Costantinople telah dijajah oleh pemikiran Kristian dan Paganisme Yunani...


Maka, kini TANGGUNGJAWAB SEMUA DI UKHWAH INI YANG TELAH MEMBACA RENCANA INI UNTUK MENGAJUKANNYA KEPADA PARA ULAMA' & UMARA' KITA.

Bertindak sebelum terlambat. Umat Islam & Negara-negara Islam WAJIB diselamatkan daripada permainan fasad Dajjal Al-Masih yang terus menerus menyihir umat ini!

p/s: Adakah anda masih menganggap Malaysia 'Negara Islam' atau Daulah Dajjal? Ketuk pintu JAKIM, tanya menteri Hadhari.


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 20:46


Masih kuat sihir yang membaluti tubuh kalian? Hamba berikan lagi antidotnya:

ANTIDOT - 1

ANTIDOT - 2

:bunga: :bunga: :bunga:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 21:26


Agak mengejutkan juga 2 antidot diatas bukan? Berhati-hati, didalam antidot ada juga yang beracun!

Jika kalian telusuri kedua-dua video, ianya bukanlah untuk membersihkan Islam, NAMUN niat sebenarnya adalah untuk mendatangkan Keraguan kita yang menontonnya terutama bagi mereka yang tidak mengetahui asas syariat wujudnya agama Nasrani (Kristian) & Islam.

Ingat kembali, agama Samawi/Langit (Yahudi, Nasrani, & Islam) bersusurgalurkan dari Nabi Allah Ibrahim a.s. Kembalikan memori kalian terhadap kitab Taurat, Zabur, Injil, & penutup segala kitab yakni Al-Quran Karim.

Jadi, jangan terkejut (bagi mereka yang tak mengerti tentang asbab kewujudan agama Samawi & sejarah syariat agama tersebut) jika ada beberapa syariat Islam seperti seakan 'sama' dengan Yahudi & Nasrani, lantaran Allah s.w.t menyempurnakan agama Tauhid/Hanif yang diturunkan kepada Nabi Allah Ibrahim hingga penutup nabi-nabi baginda Rasulullah s.a.w melalui peringkat demi peringkat, namun sayangnya pemuka agama melalui ahli kitab yang menyeleweng telah secara sengaja menahan syariat di dalam Taurat, Zabur, & Injil untuk disempurnakan oleh Al-Quran Karim.

Tetapi, barang diingat, 'terima kasih' juga kepada video-video terbabit kerana secara tak sengaja telah mengusir awan hitam yang melitupi langit cerah Muslim selama ini!

Sekian untuk malam ini, saksikanlah Ya Allah sesungguhnya aku telah menyampaikan...

ALLAH HU AKBAR!


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 31-10-09 21:43


Katakanlah (wahai Muhammad): "Inilah jalanku. Aku dan orang-orang yang menurutku, menyeru manusia umumnya kepada ugama Allah dengan berdasarkan keterangan dan bukti yang jelas nyata. Dan aku menegaskan: Maha suci Allah (dari segala iktiqad dan perbuatan syirik); dan bukanlah aku dari golongan yang mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang lain." Surah Yusuf:108

:bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

wildan85
WARGA SETIA
Menyertai: 12.10.2009
Ahli No: 37649
Posting: 493
Dari: selangor

indonesia   avatar


posticon Posting pada: 01-11-09 02:54


berharap...., sahabat yang bersemangat ini tetap mengikuti jalur sunnah..sebab jika tidak..maka akan sia-sialah penyampaian yang begitu hebat...

1-apa yang awal-awal yang rasul tanamkan dalam diri dan jiwa sahabatnya..sehingga ketiak turunnya larangan dan perintah, mereka begitu brsemangat..

2-kita ada aturan...berjihad ada aturan..berdakwah juga ada aturannya...tetaplah bersemangat..coba baca surah2 makiyyah...itu perjalan awal dakwah rasul..dan disurah tu lah trdapat berjuta petunjuk tentang awal dakwah dimekah...

apa pun..tetaplah bersemangat...latih diri untuk tetap sabar dan dapat mengontrol iman yang sedang berkobar...jaga dengan baik...sebab anda pasti allah uji...


sebelum membina daulah..yang paling penting dibina itu adalah ummah...

wallahu'alam..


-----------------
Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang


Bookmark and Share

    


  Member Information For wildan85Profil   Hantar PM kepada wildan85   Pergi ke wildan85's Website   Quote dan BalasQuote

wildan85
WARGA SETIA
Menyertai: 12.10.2009
Ahli No: 37649
Posting: 493
Dari: selangor

indonesia   avatar


posticon Posting pada: 01-11-09 02:55


untuk memudahkan sahabat-sahabat yang ingin melihat langsung ayat2 yang disampaikan oleh sahabat kita ni..silahkan layari ni...

http://quran.myquran.org


-----------------
Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang


Bookmark and Share

    


  Member Information For wildan85Profil   Hantar PM kepada wildan85   Pergi ke wildan85's Website   Quote dan BalasQuote

myway
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.07.2006
Ahli No: 25327
Posting: 291

blank   avatar


posticon Posting pada: 01-11-09 06:03


saya setuju dengan cik wildan.
berhati2lah dalam bersemangat.
Allah pasti akan menguji. kita semua pasti akan diuji.
Disamping mem'provide' info2 yang sangat berguna kepada umat islam, jangan pula dilupa kepada dakwah mengikut sunnah nabi saw.
menanamkan aqidah dalam jiwa individu muslim adalah lebih utama.

setiap individu muslim mempunyai tahap pengetahuan yang berbeza, dikuatiri akan menjauhkan lagi umat islam kalau info2 yang dibawa dalam method yang susah difahami dan kurang terang.

anyway, thanks for the info. good topic.membuatkn kita semua berfikir.

Bookmark and Share

    


  Member Information For mywayProfil   Hantar PM kepada myway   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 01-11-09 10:02


Pada 01-11-09 02:54 , wildan85 posting:

!!! QUOTE !!!

berharap...., sahabat yang bersemangat ini tetap mengikuti jalur sunnah..sebab jika tidak..maka akan sia-sialah penyampaian yang begitu hebat...

1-apa yang awal-awal yang rasul tanamkan dalam diri dan jiwa sahabatnya..sehingga ketiak turunnya larangan dan perintah, mereka begitu brsemangat..

2-kita ada aturan...berjihad ada aturan..berdakwah juga ada aturannya...tetaplah bersemangat..coba baca surah2 makiyyah...itu perjalan awal dakwah rasul..dan disurah tu lah trdapat berjuta petunjuk tentang awal dakwah dimekah...

apa pun..tetaplah bersemangat...latih diri untuk tetap sabar dan dapat mengontrol iman yang sedang berkobar...jaga dengan baik...sebab anda pasti allah uji...


sebelum membina daulah..yang paling penting dibina itu adalah ummah...

wallahu'alam..


Syukran jazilan kathira buat saudaraku wildan. Pandangan ikhlasmu hamba terima dengan hati terbuka.

1- Hamba kurang mengerti adakah kaedah pendedahan "adat turun temurun" dalam konteks simbol 'islamik' ini adalah suatu kesalahan sama ada dari segi method @ isinya, harap tuan dapat memberi pencerahan.

2- Jika hendak dikira 'bersabar', hamba berpendapat umat ini telah 'bersabar' disihir oleh Dajjal semenjak kewafatan baginda Rasulullah s.a.w. Dakwah Rasulullah telah lengkap, dan ianya kini tanggungjawab bersama umat untuk memeliharanya. Jika perihal semudah simbol bulan sabit & bintang ini kita terlalu lemah ingin menanganinya, usah saudara berharap untuk menangani persoalan yang lebih mencabar yang hamba kira tuan wildan sendiri telah banyak timbulkan di Ukhwah. Bersabar itu ada hadnya.

3- Hamba dapati, boleh dikatakan kebanyakan kita disini (hamba tidak pasti tentang tuan wildan) MUNGKIN menganggap perihal DAJJAL & fitnahnya seakan omongan kosong yang tidak memberi apa-apa erti. Apa yang berlaku disekeliling kalian bagaikan suatu kebiasaan @ norma yang diterima seadanya tanpa ada sedikit perasaan curiga tentang "Kenapa ini berlaku?" atau "siapa & apa tujuan hal demikian terjadi?".

4- Mungkin kerana Dajjal belum berdiri tegak dihadapan kita jadi kita berasa selamat & selesa untuk menjalani kehidupan tanpa masalah, mungkin ya?

5- Hamba berpendapat tuan wildan mungkin menganggap hamba seorang lagi 'fanatik' Hizbut Tahrir bukan? Hehe, tuan wildan, jika panji hitam itu yang menimbulkan pandangan sinis tuan terhadap hamba, sila & teruskan dengan sangkaan tuan. Tuan, selamat berkenalan dengan hamba & suka hamba menasihatkan tuan juga, usah pesimis sesama ikhwan walau dari mana asal-usulnya :-)

:bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 01-11-09 10:08


Pada 01-11-09 06:03 , myway posting:

!!! QUOTE !!!

saya setuju dengan cik wildan.
berhati2lah dalam bersemangat.
Allah pasti akan menguji. kita semua pasti akan diuji.
Disamping mem'provide' info2 yang sangat berguna kepada umat islam, jangan pula dilupa kepada dakwah mengikut sunnah nabi saw.
menanamkan aqidah dalam jiwa individu muslim adalah lebih utama.

setiap individu muslim mempunyai tahap pengetahuan yang berbeza, dikuatiri akan menjauhkan lagi umat islam kalau info2 yang dibawa dalam method yang susah difahami dan kurang terang.

anyway, thanks for the info. good topic.membuatkn kita semua berfikir.

Terima kasih kembali saudaraku myway :-)

1- Hamba kira jawapan yang sama kepada saudara wildan hamba berikan untuk tanggapan saudara hamba myway mengenai 'semangat' & kaedah berdakwah. Noktah.

2- Mengenai method hamba yang saudara hamba myway anggap 'susah' & 'kurang terang', maafkan hamba untuk bersalah pendapat. Hamba kira telah terlalu mudah apa yang dibentangkan cuma perlu terima @ tidak sahaja. Namun jika ianya sukar untuk anda, hamba mohon maaf diatas kelemahan hamba.

:bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga: :bunga:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

farfenna
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.10.2008
Ahli No: 35349
Posting: 153
Dari: melaka

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 01-11-09 23:37


salam semuanya.
teruskan usaha ini saudaraku Laskar_Allah.
hapuskan illuminati,freemason.bongkar segala rahsia berkurun zaman ini~


-----------------
http://farizfansuri.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For farfennaProfil   Hantar PM kepada farfenna   Pergi ke farfenna's Website   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 04-11-09 18:28


Kenapa "lambang kebesaran Islam" juga dipunyai oleh lukisan Freemasons seperti dibawah?:

/


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 04-11-09 18:29


Adakah doktrin Dajjal laknatullah melalui Freemasons berjaya meresap ke dalam masyarakat Islam?:

/


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 05-11-09 10:48


i think so.. memang freemason sedikit sebanyak dapat memesongkan umat islam dunia..


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 22-11-09 13:12


"Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil."
(Muhammad Bin Abdullah- 9HB. ZULHIJJAH TAHUN 10 HIJRIYAH DI LEMBAH URANAH, BUKIT ARAFAH.)


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.13127 saat. Lajunya....