Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-06-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika orang lain boleh melakukan, kita boleh belajar melakukan
-- Prinsip NLP

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 225
Ahli: 0
Jumlah: 225




  Yang Masuk Ke Sini
khalifah: 1 hari, 25 minit yang lalu
hajime_kindaichi: 18 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Bagan Pinang: Bahagian calon Isa


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Bagan Pinang: Bahagian calon Isa

Please Mendaftar To Post


Oleh Bagan Pinang: Bahagian calon Isa

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 11-09-09 12:21


Umno bahagian Teluk Kemang sebulat suara menyokong pemilihan ketua bahagian, Tan Sri Isa Samad sebagai calon BN dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang, Negeri Sembilan.

Perkara itu diputuskan dalam mesyuarat Umno bahagian tersebut petang semalam yang dihadiri oleh 33 ahli jawatankuasa (AJK) bahagian. Cuma seorang AJK tidak hadir

Timbalan pengarah pilihanraya kecil BN bagi DUN tersebut, Mohd Faizal Ramli memberitahu Malaysiakini bahawa tiada nama lain dicadangkan malam tadi.

Sebaliknya, Faizal yang juga ketua Pemuda bahagian berkata, Isa merupakan calon tunggal yang dipersetujui sebulat suara malam tadi.

Katanya, menurut prosedurnya, perkara itu akan dimaklumkan kepada Umno negeri yang seterusnya akan dimajukan ke peringkat pusat.

Sebelum ini, pengerusi perhubungan Umno negeri, Datuk Seri Mohamad Hassan dilaporkan berkata, pihaknya akan menerima siapa sahaja calon yang dipilih oleh Umno bahagian.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) belum menetapkan tarikh pilihan raya kecil itu diadakan.

Bagaimanapun, menurut peraturan, pilihanraya kecil itu mesti diadakan dalam tempoh 60 hari dari tarikh kekosongannya.

Mengenai persiapan menghadapi pilihanraya kecil tersebut, Faizal berkata, Umno bahagian sedia bersedia.

"Kita telah tubuhkan bilik gerakan. Kita akan bergerak mengikut keadaan semasa," katanya.

Kerusi DUN Bagan Pinang kosong ekoran kematian penyandangnya dari BN, Azman Mohamad Noor.

Azman yang juga bekas naib ketua bahagian itu, meninggal dunia Jumaat lalu akibat jangkitan dalam darah.

Dalam pilihan raya umum tahun lalu, Azman menang dengan majoriti 2,333 undi, menewaskan calon PAS Ramli Ismail yang memperolehi 4,097 undi.

sumber : malaysiakini



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-09-09 13:10


tak kisah lah latak sapa pun...Isa samad pun boleh kalau cukup syaratnya.

hmmm mungkin agak menarik pilihanraya kali ni....BN menang dengan majoriti dua ribu lebih tu tak lah banyak sangat....boleh kejor lagi tuu.

1)kalau PR menang...ia memang manis kerana confirm UMNO dah 'nazak sakan.

2) kalau PR tewas tapi dapat kurangkan majoriti....ini juga baik dan amaran awal untuk BN bahawa depa mungkin lingkup dalam PRK13 nanti.

3) Kalau PR tewas dengan majoriti lebih kurang sama atau lebih besar lagi.....UMNO mesti kembang sakan dan akan kata ' rakyat menolak dan tak termakan dakyah PR'

hiisss...PR kena menang ni atau paling kurang kalau kalah kena reducekan majoriti undi.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sahabat_jr
Warga 1 Bintang
Menyertai: 25.06.2005
Ahli No: 16855
Posting: 40
Dari: Kg. Bandar DiRaja

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-09-09 16:33


tak kira lah sapa calon! yang penting parti itu dapat membantu solve masalah rakyat....

jangan sampai parti korap yang menang...


-----------------

KELAB BELIA MERDEKA : http://www.anakmorib.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For sahabat_jrProfil   Hantar PM kepada sahabat_jr   Pergi ke sahabat_jr's Website   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 14-09-09 06:28


dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak

yang kalah pilihanraya akan jadi ketua wanita,
yang kalau pilihanraya juga akan jadi presiden MIC
yang korup dan kes rasuah juga tu lah yang popular dipilih sebagai calon.....

bahkan....yang dikait-kaitkan dengan jenayah pembunuhan juga boleh jadi perdana menteri.....lepas itu NAK KATA PA LAGI ????


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 14-09-09 16:05


Pada 14-09-09 06:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak

yang kalah pilihanraya akan jadi ketua wanita,
yang kalau pilihanraya juga akan jadi presiden MIC
yang korup dan kes rasuah juga tu lah yang popular dipilih sebagai calon.....

bahkan....yang dikait-kaitkan dengan jenayah pembunuhan juga boleh jadi perdana menteri.....lepas itu NAK KATA PA LAGI ????



UMNO as well as PKR too...


Jika dikatakan kepada mereka, “Marilah kalian (tunduk) pada hukum yang telah Allah turunkan dan pada hukum Rasul,” niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu. Lalu bagaimanakah jika mereka (orang-orang munafik) ditimpa sesuatu musibah akibat perbuatan tangan mereka sendiri, kemudian mereka datang kepadamu sambil bersumpah, “Demi Allah, kami sekali-kali tidak menghendaki selain penyelesaian yang baik dan perdamaian yang sempurna.” Mereka itu adalah orang-orang yang Allah mengetahui apa yang di dalam hati mereka. Karena itu, berpalinglah kamu dari mereka, berilah mereka pelajaran, dan katakanlah kepada mereka perkataan yang berbekas pada jiwa mereka. (QS an-Nisa : 61-63)

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

sahabat_jr
Warga 1 Bintang
Menyertai: 25.06.2005
Ahli No: 16855
Posting: 40
Dari: Kg. Bandar DiRaja

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 14-09-09 16:08


!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !


huiks! ganas itu! Memang tak dapat dinafikan, identiti atau personaliti sesorang wakil rakyat itu juga penting.
bukan nak provok..... tapi nilai sendiri tak kiralah seseorang itu ahli BN atau PR, undi masing-masing!

sekadar flashback...
Perjuangan BN (sekadar menyebut beberapa parti) :
boleh dikatakan membela nasib kaum masing-masing, tapi masalah korap berleluasa. Parti komponen sibuk penuhkan kuota kerusi menteri di kabinet walaupun tak layak! sibuk merangsang ekonomi sendiri. Contohnya, bekas MB Selangor mampu memiliki sebuah banglo bernilai RM 5 juta kerana pernah menjadi MB Selangor. Kenapa tak cakap "Bukan ke saya tauke tempe?!"

Perjuangan PR (DAP,PKR, PAS) (sekadar menyebut beberapa parti) :
DAP sebuah parti demokrasi, dimonopoli kaum cina. demokrasi?
PKR Sebauh parti majmuk yang dibentuk berikutan "kezaliman" keatas DSAI kononnya memperjuangkan keadilan untuk rakyat... semakin lari dari tuujuan asal parti.
PAS sebuah parti Islam yang dibayangi cita-cita politik sehingga sanggup menggunakan dan memutarbelitkan dalil dari Al-Quran.
~~~~
anyway, nobody perfect!


-----------------

KELAB BELIA MERDEKA : http://www.anakmorib.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For sahabat_jrProfil   Hantar PM kepada sahabat_jr   Pergi ke sahabat_jr's Website   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 15-09-09 15:34


Pada 14-09-09 16:05 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-09-09 06:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak

yang kalah pilihanraya akan jadi ketua wanita,
yang kalau pilihanraya juga akan jadi presiden MIC
yang korup dan kes rasuah juga tu lah yang popular dipilih sebagai calon.....

bahkan....yang dikait-kaitkan dengan jenayah pembunuhan juga boleh jadi perdana menteri.....lepas itu NAK KATA PA LAGI ????



UMNO as well as PKR too...


Jika dikatakan kepada mereka, “Marilah kalian (tunduk) pada hukum yang telah Allah turunkan dan pada hukum Rasul,” niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu. Lalu bagaimanakah jika mereka (orang-orang munafik) ditimpa sesuatu musibah akibat perbuatan tangan mereka sendiri, kemudian mereka datang kepadamu sambil bersumpah, “Demi Allah, kami sekali-kali tidak menghendaki selain penyelesaian yang baik dan perdamaian yang sempurna.” Mereka itu adalah orang-orang yang Allah mengetahui apa yang di dalam hati mereka. Karena itu, berpalinglah kamu dari mereka, berilah mereka pelajaran, dan katakanlah kepada mereka perkataan yang berbekas pada jiwa mereka. (QS an-Nisa : 61-63)


benar... namun perkataan yang 'memberi bekas pada jiwa' tu macamana ??
perkataan yang macamana yang boleh meninggalkan bekas pada pemimpin UMNO ni ???

Firman Allah:
"Apabila dikatakan kepada mereka itu,janganlah kamu membuat kebinasaan(kemungkaran)di muka bumi,mereka menjawab;sesungguhnya kami orang-orang yang hanya membuat kebajikan.Ketahuilah bahawa sesungguhnya mereka ialah sebenar-benar orang yang membuat kebinasaan(kemungkaran)tetapi mereka tidak menyedarinya" Al Baqarah 11-12

Firman Allah:
"Apabila dikatakan kepada mereka,berimanlah kamu sebagaimana orang ramai beriman,jawab mereka:adakah patut kami beriman sebagaimana orang-orang yang bodoh itu?Ketahuilah sesungguhnya merekalah orang-orang yang benar-benar bodoh tetapi mereka tidak mengetahuinya."
Al Baqarah ayat 13

Firman Allah;
"Orang-orang munafik lelaki dan munafik perempuan,sesetengah mereka itu daripada setengah yang lain sama sikapnya,masing- masing mereka menyuruh melakukan yang mungkar,dan melarang daripada melakukan kebajikan,dan mereka juga bakhil,mereka tidak menghiraukan Allah,dan Allah juga tidak menghiraukan mereka,sesungguhnya orang-orang munafik itu adalah orang-orang fasik."
At Taubah ayat 67



UMNO as well as PKR too... :berfikir: ...hmmm tak sama lah wuzara...ada sikit kelainan....jangan lah prejudice sangat dengan PKR..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 15-09-09 15:46


!!! QUOTE !!!



PAS sebuah parti Islam yang dibayangi cita-cita politik sehingga sanggup menggunakan dan memutarbelitkan dalil dari Al-Quran.
~~~~



huikss ini lagi GANAS....berbaur dakyah !

sila sebut ayat mana yang telah diputar belit ?
hati-hati, jangan kerana kelemahan kita mentafsir ayat maka kita kata ia diputar belit. jangan kerana pemahaman kita terhadap sesuatu ayat tidak bertepatan dengan kehendak hati sendiri maka kita kata ia diputar belit.



mungkin sebenarnya kita yang 'longgar'.... tu sebab rasa berputar dan terbelit... :-D


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 15-09-09 16:38


Pada 15-09-09 15:46 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!



PAS sebuah parti Islam yang dibayangi cita-cita politik sehingga sanggup menggunakan dan memutarbelitkan dalil dari Al-Quran.
~~~~



huikss ini lagi GANAS....berbaur dakyah !

sila sebut ayat mana yang telah diputar belit ?
hati-hati, jangan kerana kelemahan kita mentafsir ayat maka kita kata ia diputar belit. jangan kerana pemahaman kita terhadap sesuatu ayat tidak bertepatan dengan kehendak hati sendiri maka kita kata ia diputar belit.



mungkin sebenarnya kita yang 'longgar'.... tu sebab rasa berputar dan terbelit... :-D



Bagaimana tindakan apabila mengubah pandangan tentang hukum hudud kepada kafir dzimmi?

Dahulu PAS menyatakan kafir dzimmi wajib kena hudud. Tetapi sejak 2004 secara tiba-tiba dalam Draf Negara Islam (DNI) mengeluarkan pandangan kafir dzimmi diberi pilihan hukum islam atau hukum kufur dengan menyalahgunakan surah Al-Maidah 42. Ayat tersebut sama sekali tidak ada kena mengena dengan kafir dzimmi, kerana hukum kafir dzimmi dan seluruh warga daulah telah dinyatakan dalam ayat Al-Maidah 49. Barang siapa yang belajar tafsir dan fiqh secara asas pun nescaya mengetahui perkara ini.

kafir dzimmi tidak dikenakan hudud telah menjadi pandangan rasmi PAS hingga ke hari ini. Ia dikemukan juga dalam pamplet PAS for All, di jaja haji Hadi dalam ceramah-ceramah beliau.

Keempat-empat mazhab sepakat sepakat kafir dzimmi dikenakan hudud dan tiada ulama' muktabar yang mempunyai pandangan yang bertentangan. Tetapi hari ini, tiba-tiba ada yang berani mengeluarkan pandangan pelik wal ajaib ini. Apakah ini ijtihad syar'ie atau hakikatnya adalah putar belit hukum Allah atas motif politik?

saya berhujah dengan ramai kawan-kawan PAS tentang perkara ini, tiada seorang pun yang dapat mempertahan pandangan kafir dzimmi tak kena hudud tersebut. Sampai ada yang menyatakan ini helah, begitu sekali. Jadi siapa sebenarnya yang tak faham tafsir atau mempermainkan tafsir Al Quranil Kareem atas kapasiti kononnya ulama?

Teringat kata-kata Imam Al Ghazali yang lebih kurang maksudnya:

" ada 2 golongan yang aku paling takut membawa kesesatan. Yang pertama orang alim dan kedua abid"

p/s: Nik Aziz nak buka keahlian penuh kepada orang kafir apa cerita? Mustapha Ali malah nak jadikan calon pilihanraya lagi.

Selamat berbuka dan bertarawikh.. hihihi...

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-09-09 11:51


Pada 15-09-09 16:38 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 15-09-09 15:46 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!



PAS sebuah parti Islam yang dibayangi cita-cita politik sehingga sanggup menggunakan dan memutarbelitkan dalil dari Al-Quran.
~~~~



huikss ini lagi GANAS....berbaur dakyah !

sila sebut ayat mana yang telah diputar belit ?
hati-hati, jangan kerana kelemahan kita mentafsir ayat maka kita kata ia diputar belit. jangan kerana pemahaman kita terhadap sesuatu ayat tidak bertepatan dengan kehendak hati sendiri maka kita kata ia diputar belit.



mungkin sebenarnya kita yang 'longgar'.... tu sebab rasa berputar dan terbelit... :-D



Bagaimana tindakan apabila mengubah pandangan tentang hukum hudud kepada kafir dzimmi?

Dahulu PAS menyatakan kafir dzimmi wajib kena hudud. Tetapi sejak 2004 secara tiba-tiba dalam Draf Negara Islam (DNI) mengeluarkan pandangan kafir dzimmi diberi pilihan hukum islam atau hukum kufur dengan menyalahgunakan surah Al-Maidah 42. Ayat tersebut sama sekali tidak ada kena mengena dengan kafir dzimmi, kerana hukum kafir dzimmi dan seluruh warga daulah telah dinyatakan dalam ayat Al-Maidah 49. Barang siapa yang belajar tafsir dan fiqh secara asas pun nescaya mengetahui perkara ini.

kafir dzimmi tidak dikenakan hudud telah menjadi pandangan rasmi PAS hingga ke hari ini. Ia dikemukan juga dalam pamplet PAS for All, di jaja haji Hadi dalam ceramah-ceramah beliau.

Keempat-empat mazhab sepakat sepakat kafir dzimmi dikenakan hudud dan tiada ulama' muktabar yang mempunyai pandangan yang bertentangan. Tetapi hari ini, tiba-tiba ada yang berani mengeluarkan pandangan pelik wal ajaib ini. Apakah ini ijtihad syar'ie atau hakikatnya adalah putar belit hukum Allah atas motif politik?

saya berhujah dengan ramai kawan-kawan PAS tentang perkara ini, tiada seorang pun yang dapat mempertahan pandangan kafir dzimmi tak kena hudud tersebut. Sampai ada yang menyatakan ini helah, begitu sekali. Jadi siapa sebenarnya yang tak faham tafsir atau mempermainkan tafsir Al Quranil Kareem atas kapasiti kononnya ulama?

Teringat kata-kata Imam Al Ghazali yang lebih kurang maksudnya:

" ada 2 golongan yang aku paling takut membawa kesesatan. Yang pertama orang alim dan kedua abid"

p/s: Nik Aziz nak buka keahlian penuh kepada orang kafir apa cerita? Mustapha Ali malah nak jadikan calon pilihanraya lagi.

Selamat berbuka dan bertarawikh.. hihihi...


salam ramadhan,

sahabat yang dirahmati dan dikasihi Allah.
Saya doakan kita dipelihara oleh Allah dari sifat takbur dan sombong. Dipelihara dari sifat ujud dan riya'.
Berapa ramai dikalangan kita mendapat hidayah ilmu tapi tidak mendapat hidayah beramal. Berapa ramai pula mendapat hidayah beramal tapi tidak mendapat hidayah istiqamah. Dan berapa ramai yang beroleh hidayah istiqamah tapi tak beroleh hidayah ikhlas. Yang lebih penting ke atas ilmu ialah beramal, yang lebih penting atas amal ialah istiqamah dan seterusnya ikhlas.
Semoga Allah mengurniakan kita kesemua kebaikan itu.

2 isu yang anda bawa ke mana-mana terutama ketika 'bertembung' dengan saya ialah :

1) isu hudud ke atas kafir
2) isu keahlian non muslim.

mungkin ini 'modal besar' anda . Namun pemahaman dan pendirian anda atas hal ini dihormati.

Saya tidak datang untuk menegakkan hujah, tapi membawa pandangan saya yang saya harap turut dihormati.

Sebenarnya ulama' juga ada berselisihan pendapat tentang adakah Islam itu menjadi syarat seseorang dikenakan hudud bagi kesalahan zina. Begitu juga mereka berselisihan tentang hukum sebat bagi meminum arak untuk org kafir....
Di pihak pas sendiri pengkajian telah dilakukan dan masih sedang dilakukan bagi persiapan untuk perlaksanaan undang-undang Islam jika diizinka Allah ia dapat dilaksanakan nanti.

cumanya di pihak saya, saya rasa tak faham...keghairahan apa lah yang ada dalam diri anda bila anda memperkatakan tentang perlaksanaan undang-undang Islam. Anda sibuk tentang adakah ia harus dikenakan pada orang-orang kafir atau tidak sedangkan pada muslim sendiri kita masih tak berdaya nak melaksanakannya. Anda sibuk meyakinkan kafir bahawa mereka juga akan dikenakan hudud sedang hatta pada seorang muslim pun kita tidak dapat nak zahirkan perlaksanaan hudud ini bagi disaksikan kepada Allah bahawa kita sudah laksanakan perintahnya.

Mengapa kita teruja sangat dengan golongan yang 'jauh' dengan kita sedangkan berapa ramai lagi muslim yang tak faham, tak jelas dan takut dengan undang-undang Allah.
Ikhtiarkan untuk hidup ke atas kita yang mengaku beriman pada Allah terlebih dahulu sebelum kita 'sebut' kat orang lain yang kufur pada Allah.

Perihal yahudi dihukum mengikut hudud Islam itu saya rasa ada huraian kisah yang menarik juga di situ.Yahudi itu datang untuk minta diberi hukuman. Bukan rasulullah mencari mereka untuk dijatuhkan hukuman. Soalnya mereka yang mencari islam kerna yakin' dengan keadilan. Tarbiyyah dahulu baru hukuman. InsyaAllah mereka sendiri akan minta dihukum nanti


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 16-09-09 13:44


Salam...

UMNO tolak hudud wajib kita serang. Apabila PAS selewengkan hudud, juga wajib kita perbetulkan. Apakah apabila puak demo buat tak boleh, puak kita buat boleh pullok?

Siapa yang sebenarnya membawa dakyah hudud tak kena kepada kafir dzimmi ini? Setelah sekian lama pendakwah di Malaysia memahami hudud wajib terkena kepada kafir dzimmi, tiba-tiba PAS membawa hukum sesat kafir dzimmi diberi pilihan pullok. Jadi, siapa sebenarnya membangkitkan isu ini?

Jumhur ulama' menyatakan kafir dzimmi pada dasarnya terkena hudud kecuali bagi hukum2 yang tidak terkena dalam agama mereka. Contohnya, minum arak. Mereka dibenarkan minum arak dalam lingkungan mereka secara tertutup. walaubagaimana pun, secara asasnya mereka terikat dengan hukum Islam.

Memang saya kelihatan menyerang pandangan PAS terutama isu hudud ini. Tetapi bukan kerana saya benci. Tetapi setelah saya memahami pandangan jumhur ulama hukum ini dan tafsiran surah al Maidah dari ayat 42 hingga 50. Pelajarilah, nescaya Kak Mahani akan lihat betapa pandangan dan tafsiran PAS bertolak belakang dengan hukum yang cukup jelas ini. Banyak ulama salaf mazhab dan muktabar bahaskan perkara ini. Perkara ni dah kira well known dalam Islam. Jadi, apabila ada mana-mana pihak yang cuba mengubahnya, tidak wajarkah kita semua berasa sangat marah?

Ini bukanlah perbezaan (ikhtilaf) pandangan yang boleh saya berlapang dada, tapi adalah tanakut(pertentangan) pandangan yang lahir dari penyelewengan nas mengikut hawa. Akak Mahani kajilah, secara neutral insyaAllah kebenaran itu akan terpancar jika kita benar mencarinya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-09-09 13:48


Topik berkaitan kan sudah ada, Kenapa dibincangkan dalam topik Bagan Pinang ini.. hmmm


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 16-09-09 16:11


dah nak buat macamana...tan sri datuk isa samad adalah calon yang terbaik ketika ini yang mereka nampak....

kita siapa yang nak bantah... dengan kata lain... kalau letak sapa saja calon BN memang anda akan bantah..


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 16-09-09 16:33


Pada 16-09-09 13:48 , Hanan posting:

!!! QUOTE !!!

Topik berkaitan kan sudah ada, Kenapa dibincangkan dalam topik Bagan Pinang ini.. hmmm



Maap tuan Presiden. Jangan mara...

Kak Mahani, kita debat di thread lain ye. :)

Saya telah bentang pandangan keempat-empat mazhab berkenaan hukum hudud terhadap kafir dzimmi. Sila ke... http://jemaah-islam.blogspot.com/2009_06_01_archive.htmlPandangan 4 Mazhab Hukum Hudud Dzimmi

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-09-09 22:59


apa yang kalian boleh buat selain kutuk mengutuk di ukhwah?

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 06:00


Pada 16-09-09 16:11 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

dah nak buat macamana...tan sri datuk isa samad adalah calon yang terbaik ketika ini yang mereka nampak....


itulah masalahnya....yang pernah dikenakan tindakan disiplin kerana kes rasuah politik pun masih kelihatan 'terbaik' dalam UMNO...maknanya bagi UMNO...kesalahan rasuah pemimpin adalah 'ringan' saja... tu yang pemimpin UMNO ramai yang jadi jerangkung....hisap 'hak' rakyat....tu pun orang UMNO masih kata calon TERBAIK.... memang sah UMNO kepupusan pemimpin yang bersih

!!! QUOTE !!!


kita siapa yang nak bantah... dengan kata lain... kalau letak sapa saja calon BN memang anda akan bantah..



kita sapa nak bantah ???...kita rakyat lah yang berhak bantah....bukankah yang nak mengundi tu rakyat ??...

:roll:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 06:03


Pada 16-09-09 22:59 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

apa yang kalian boleh buat selain kutuk mengutuk di ukhwah?


sapa kutuk sapa ???

kita cuma bawa pandangan ISA SAMAD tak LAYAK...tak kutuk eiihh :bye:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 06:05


Pada 16-09-09 13:48 , Hanan posting:

!!! QUOTE !!!

Topik berkaitan kan sudah ada, Kenapa dibincangkan dalam topik Bagan Pinang ini.. hmmm



ampuunn... :-D

sound wuzara banyak-banyak sikit.....dia yang mulakan :lol:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 08:21


Pada 17-09-09 06:00 , myhoney posting:




kita sapa nak bantah ???...kita rakyat lah yang berhak bantah....bukankah yang nak mengundi tu rakyat ??...

:roll:



heheh...kan ke bagus kalau BN letak calon yang corrupt macam tu.... boleh bagi advantage pada pihak pembangkang untuk memenangi kerusi tersebut...
sekurang˛nya ada juga point yang boleh dibawa oleh pihak pembangkang semasa kempen berjalan nanti.

dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana...


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 09:32


Pada 17-09-09 08:21 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!



heheh...kan ke bagus kalau BN letak calon yang corrupt macam tu.... boleh bagi advantage pada pihak pembangkang untuk memenangi kerusi tersebut...
sekurang˛nya ada juga point yang boleh dibawa oleh pihak pembangkang semasa kempen berjalan nanti.

dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana...



betul tu..

think positip..

hati senang.. rasa girang... jiwa tenang ... penyakit hilang :bunga:

Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 09:41


Isa samad tu belum kompem lagi..
Kita tunggu sajalah siapa calon2 untuk bertanding pada 11 oktober ni..



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 12:08


Pada 14-09-09 06:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak






oooo...ini bukan mengutuk rupanya ya.... ooo

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 12:17


Pada 17-09-09 12:08 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-09-09 06:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak






oooo...ini bukan mengutuk rupanya ya.... ooo


eh kutuk ke ?

memang inilah yang ada dalam UMNO yang kita semua boleh nampak....kalau macam ni pun di kira kutuk.....memang payah lah. semua perkara yang dimuatkan dalam ukhwah ni patut bernada 'memuji' sajalah...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 12:29


Pada 17-09-09 09:32 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-09-09 08:21 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!



heheh...kan ke bagus kalau BN letak calon yang corrupt macam tu.... boleh bagi advantage pada pihak pembangkang untuk memenangi kerusi tersebut...
sekurang˛nya ada juga point yang boleh dibawa oleh pihak pembangkang semasa kempen berjalan nanti.

dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana...



betul tu..

think positip..

hati senang.. rasa girang... jiwa tenang ... penyakit hilang :bunga:


think positip ?? :berfikir:

silap konsep rasanya

saya maksudkan kalau nak banyah...rakyat UMNO lah yang patut bantah sebab itu 'wakil' mereka.

"dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana... "


huissh...dasyat kalau kita ada 'hati perut' macam ni...

penentangan kita terhadap UMNO ialah kerana mereka melakukan kemungkaran/maksiat/kesalahan...maka kita kan berjuang untuk memperkatakan kesalahan itu....tak wajar dalam 'hati perut' berdoa dan mengharapkan mereka ini salah , sentiasa salah, dan sampai ke mati tetap salah hanya kerana nak dijadikan modal malukan dan kondem diaroang ketika kempem... hissh tak patut..tak patut :jangan:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 12:30


menjawab pada posting Addey,

kadang-kadang kutukan itu juga perlu dalam hidup..
supaya yang ada di atas sedar,tak selamanya dia di atas..
supaya yang ada kuasa tu sedar,sampai masanya kuasa itu tidak ke mana..
supaya yang berharta tu sedar,wang bukan segala-galanya..



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 13:28


Pada 17-09-09 12:29 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-09-09 09:32 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-09-09 08:21 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!



heheh...kan ke bagus kalau BN letak calon yang corrupt macam tu.... boleh bagi advantage pada pihak pembangkang untuk memenangi kerusi tersebut...
sekurang˛nya ada juga point yang boleh dibawa oleh pihak pembangkang semasa kempen berjalan nanti.

dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana...



betul tu..

think positip..

hati senang.. rasa girang... jiwa tenang ... penyakit hilang :bunga:


think positip ?? :berfikir:

silap konsep rasanya

saya maksudkan kalau nak banyah...rakyat UMNO lah yang patut bantah sebab itu 'wakil' mereka.

"dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana... "




saya pulak rasa... cik puan ni silap paham...
setahu saya incik ardi wira berkata begini sebagai wakil suara bagi pihak pembangkang agar berfikir secara positif..ini merupakan batu loncatan untuk memberi lebih peluang kemenangan pada pihak pembangkang... atau pembangkang tak nak menang????????
atau tak macho lawan dengan orang yang bulan lawan..
kalau dah sama level baik, nak lawan buat apa lagi... ahaiii
nak berfikir secara positif dari perspektif pembangkang pun payah?

bagi yang tidak menyokong permainan politik malaysia lagilah... dah kata demokrasi piliharaya ini haram.. apa lah yang nak dikisah calon2 atau tindakan2 parti, sah2 lah semuanya salah...


!!! QUOTE !!!

huissh...dasyat kalau kita ada 'hati perut' macam ni...

penentangan kita terhadap UMNO ialah kerana mereka melakukan kemungkaran/maksiat/kesalahan...maka kita kan berjuang untuk memperkatakan kesalahan itu....tak wajar dalam 'hati perut' berdoa dan mengharapkan mereka ini salah , sentiasa salah, dan sampai ke mati tetap salah hanya kerana nak dijadikan modal malukan dan kondem diaroang ketika kempem... hissh tak patut..tak patut :jangan:


maaf kata.. cuba belek ayat ini kembali

"dan boleh juga bagi rakyat berfikir untuk memilih. nak bantah hal rumahtangga BN meletak kan calon tu nak buat apa... kan lagi seronok kalau BN letakkan calon mereka seorang bekas penagih ke..bekas banduan ke... itu boleh menjadikan laluan yang mudah untuk rakyat menolak BN disana... "

tak boleh kah nampak bahawa ini adalah ayat borak dan bual yang secara sambilnya berharap BN melakukan kesilapan ringan seperti salah perhitungan meletak calon (ada dia kata moga-moga semua ahli jadi penagih ke?)agar memberi peluang kepada PAS untuk mengambil alih serta menegakkan perjuangan2 Islam yang diperjuangkan... itu lebih indah daripada setiap kali BN kemukakan calon, maka mengelupurlah pihak pembangkang mula menyibuk nak nyatakan keburukan calon BN..
rdwira kita pun orang kuat PAS.. oh ya.. mungkin cik puan dari pihak yang bertentangan, patutlah kata-kata borak rdwira pun ditafsirkan menjadi satu doa serta terus dapat menterjemahkan isi perut beliau .tak patut...tak patut...
susahkah untuk bersangka baik?


saya ni memang sangat tidak suka kepada penyokong fanatik politik tidak kira dari parti mana pun..tapi saya tak boleh nak buat apa sebab saya juga peminat, penyokong serta pencinta fanatik kepada rdwira.... jadi saya pun sama juga lah seperti fanatik PAS, PKR,UMNO atau mana-mana parti politik yang lain kerana saya pun pantang betul kalau ada sesiapa memberikan ayat2 kurang sopan kepada rdwira saya ni apatah lagi judge hati perut isi hempedu rdwira saya, melainkan ibu beliau...

maaflah kepada semua,sebab dah mencoretkan sisipan yang tidak ada kena mengena dengan topik ini, saya tidak akan sama sekali suruh marah sesiapa kerana saya yang nak taip bagi menyatakan rasa yang terlintas di kalbu..tapi sebagai menghormati etika berforum, saya tidak akan berbalas2 pula disini..kerana ia terang-terang mencabul etika berforum..
tak moleklah pula rasanya..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

okeylah.. merujuk kepada topik di atas, ketika diberitakan tentang pencalon ini, saya juga mungkin sepandangan dengan ardiwira, saya cuma tersengih dan berkata,

"apedaa.. dah lah ramai yang mula membenci UMNO kini, letak pula calon yang ada rekod kurang cantik, nak beri can kena kutuk ke mereka ni? kira pembangkang ada strong pointlah kali ni kan??boleh lah pembangkang menang... "

nak komen peribadi Isa? siapa kita yang boleh tahu hati perut terkini beliau...

Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 13:43


hehehe...terima kasih puan mimi...

cik puan honey... tak pyahlah nak panjang2kan cerita..
saya berani jamin.... sapa sahaja calon BN kat situ..pasti pihak pembangkang akan mencari sedikit kesalahan yang terdapat pada calon tersebut..

dah memang itu cara kedua-dua belah pihak berkempen.... mencari apa kekurangan yang ada pada lawan mereka bagi meraih kemenangan.

pada pandangan saya kan molek sangat letak isa samad sebagai calon disana.. sekurang˛nya memberikan kredit kepada pihak pembangkang..pasal mereka memang dah tau tentang isa samad tu sendiri


!!! QUOTE !!!

saya maksudkan kalau nak bantah...rakyat UMNO lah yang patut bantah sebab itu 'wakil' mereka.


jadi kalau menurut statement ck puan honey ni... saya rasa baik cik puan honey berdiam diri saja... tak perlu bantah lah calon tersebut...dan cik puan honey perlu lah menyokong calon tersebut.. kerana saya pasti cik puan honey sudah tentu bukan orang UMNO.kan cuma orang UMNO yang perlu bantah.. hehehehhheheh...

""peace no war"".. war at travian.com.my only.... kekekkekek


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 14:37


Pada 17-09-09 12:17 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-09-09 12:08 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-09-09 06:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak






oooo...ini bukan mengutuk rupanya ya.... ooo


eh kutuk ke ?

memang inilah yang ada dalam UMNO yang kita semua boleh nampak....kalau macam ni pun di kira kutuk.....memang payah lah. semua perkara yang dimuatkan dalam ukhwah ni patut bernada 'memuji' sajalah...



Bukan di ukhwah tempatnya... lagipun bulan Mulia ni... lagi dahsyat takut nanti diakhirat kita jadi muflis kerana pahala kita diambil oleh orang yang kita umpat... dosa dia pula mai kat kita..

cadangan saya... diam sahajalah dan doa untuk dia agar terhindar dari perbuatan mungkar

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 22:32


Pada 17-09-09 13:43 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

hehehe...terima kasih puan mimi...

cik puan honey... tak pyahlah nak panjang2kan cerita..
saya berani jamin.... sapa sahaja calon BN kat situ..pasti pihak pembangkang akan mencari sedikit kesalahan yang terdapat pada calon tersebut..

dah memang itu cara kedua-dua belah pihak berkempen.... mencari apa kekurangan yang ada pada lawan mereka bagi meraih kemenangan.

pada pandangan saya kan molek sangat letak isa samad sebagai calon disana.. sekurang˛nya memberikan kredit kepada pihak pembangkang..pasal mereka memang dah tau tentang isa samad tu sendiri


!!! QUOTE !!!

saya maksudkan kalau nak bantah...rakyat UMNO lah yang patut bantah sebab itu 'wakil' mereka.


jadi kalau menurut statement ck puan honey ni... saya rasa baik cik puan honey berdiam diri saja... tak perlu bantah lah calon tersebut...dan cik puan honey perlu lah menyokong calon tersebut.. kerana saya pasti cik puan honey sudah tentu bukan orang UMNO.kan cuma orang UMNO yang perlu bantah.. hehehehhheheh...

""peace no war"".. war at travian.com.my only.... kekekkekek



agama itu nasihat...agama itu juga peringatan...agama itu juga berpesan-pesan perkara kebenaran. kebaikan bukan untuk difahami dan dinikmati sendiri sahaja. Seandainya demikian , sudah tentu muslim itu tidak dipikulkan beban dakwah dan bersusah payah mengingatkan satu sama lain... maka salahkah saya ingatkan orang2 UMNO :jangan:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-09-09 22:58


Pada 17-09-09 14:37 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-09-09 12:17 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-09-09 12:08 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-09-09 06:28 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

dapat solve masalah rakyat ke ?? kalau Isa Samad tu masalah sendiri pun BERAT !

dalam UMNO BN ni biasa lah.... yang 'teruk' tu lah yang layak...yang baik-baik sikit....errr kena lanyak






oooo...ini bukan mengutuk rupanya ya.... ooo


eh kutuk ke ?

memang inilah yang ada dalam UMNO yang kita semua boleh nampak....kalau macam ni pun di kira kutuk.....memang payah lah. semua perkara yang dimuatkan dalam ukhwah ni patut bernada 'memuji' sajalah...



Bukan di ukhwah tempatnya... lagipun bulan Mulia ni... lagi dahsyat takut nanti diakhirat kita jadi muflis kerana pahala kita diambil oleh orang yang kita umpat... dosa dia pula mai kat kita..

cadangan saya... diam sahajalah dan doa untuk dia agar terhindar dari perbuatan mungkar


dah tu ukhwah ni tempat apa sebenarnya ???

menginsafi ukhwah ni laman forum maka saya memberi pandangan dan berbalas komen. Andaikata ia laman rumah anda...saya pasti berundur diri sedari awal lagi :-D

ghibah itu keji...cukup banyak celaan Allah dan Rasulullah terhadap orang yang mengumpat.
namun pembahagian ulama', umpat itu ada 4 tingkatannya iaitu

1) umpat yang menyebabkan kufur
2)umpat yang menyebabkan nifaq
3)umpat yang menyebabkan dosa
4) umpat yang mubah dan mendatangkan pahala

umpat yang mubah (harus) ada tiga macam dan tidak dianggap berdosa di sisi Allah dengan niat menghindarkan orang ramai dari terkena bencana akibat dari keburukan orang yang diumpat itu.

3 umpatan yang tidak dianggap berdosa

- mengumpat kekejaman raja yang zalim
- mengumpat kerosakan akhlak orang yang terang-terangan berbuat dosa/maksiat di hadapan org banyak
-mengumpat kesalahan ahli bidaah.

megumpat org yang melakukan kefasikan dan maksiat agar tidak menjadi ikutan orang lain adalah harus. Jika umpat tidak dilakukan dikhuatiri membawa kerosakan yang lebih parah pada masyarakat maka mengumpat 'keburukan' orang tersebut adalah boleh.Menjaga kepentingan awam mengatasi menjaga kepentingan individu.

umpat dihalalkan atas kepentingan yang diharuskan oleh syarak. Seseoarang yang ingin diserahkan amanah dan urusan memimpin masyarakat harus diselidiki akhlak dan pribadi mereka...kerana di situ ada kepentingan syarak dan jaminan keselamatan beragama dalam jangka masa panjang.

" sesungguhnya Allah memerintahkan kamu menyerahkan amanah kepada ahlinya...

an Nisaa' 58


kalimat yang bukan zikrullah adalah sia-sia,
diam yang tidak dipergunakan untuk berfikir adalah kelalaian,
pandangan yang bukan untuk dijadikan ibarat adalah permainan..

kalau pun kita ingin 'diam' biarlah ia bersifat ibadah....anda tentu pernah mendengar hadis baginda saw tentang bagaimana mencegah mungkar ??


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

solskjaer
WARGA SETIA
Menyertai: 25.08.2004
Ahli No: 10725
Posting: 2644
Dari: manchester united

saudiarabia  


posticon Posting pada: 19-09-09 10:17


ingatkan lepas saja ukhwah ni wujud semula setelah sekian lama menyepi,kita tak bercakapla soal politik ni...rupanya ada...huhu..memang membosankan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For solskjaerProfil   Hantar PM kepada solskjaer   Pergi ke solskjaer's Website   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 19-09-09 10:33


Pada 19-09-09 10:17 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

ingatkan lepas saja ukhwah ni wujud semula setelah sekian lama menyepi,kita tak bercakapla soal politik ni...rupanya ada...huhu..memang membosankan...



Politik adalah suatu kewajipan yang telah ditetapkan Allah swt. Dakwah yang bukan atas jalur politik adalah umpama candu yang melalaikan ummat dari penerapan hukum Islam secara kaffah. KIta boleh bezakan antara jamaah yang terlibat dengan politik dengan yang tidak. Jamaah yang berada di jalur politik akan jelas membawa perubahan kepada masyarakat. Sedangkan jamaah yang meninggalkan aspek politik sekadar mengisi lobang-lobang kerohanian yang ditinggalkan pemerintah sekular yang akhirnya buat ummat rasa tenang dengan roh sekularisme.

Jadi, bagaimana mungkin kita sebagai makhluk berani menyatakan bosan membicarakan soal politik?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

khairol_leo
Warga 2 Bintang
Menyertai: 13.09.2005
Ahli No: 18946
Posting: 67
Dari: Pahang Darul Makmur

Pahang  


posticon Posting pada: 19-09-09 23:04


Assalamualaikum...
saja nak kongsi. menurut kata instructor saya, kita sokong mana yang kita rasa mereka berjuang ke jalan yang mencari kebenaran. untuk kita tahu pihak mana yang berjuang menegakkan kebenaran dan keadilan, gunalah akal kita untuk membuat analisis serta tafsiran sehingga kita rasa benar-benar yakin dengan perjuangan mereka. seseorang pernah membisikkan kepada saya, "Khairol, kita kena pilih jalan yang lurus, bukan jalan yang bengkang bengkok". begitulah yang dibisikkan ke telinga saya. jelas dan terang bunyinya. namun, apakah kita faham akan pengertiannya? sama-sama tanya pada diri kita.
~Tepuk Dada, Tanya Iman~

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri



Bookmark and Share

    


  Member Information For khairol_leoProfil   Hantar PM kepada khairol_leo   Quote dan BalasQuote

jutawanmizal808
Warga Rasmi
Menyertai: 03.09.2009
Ahli No: 37441
Posting: 6

blank   avatar


posticon Posting pada: 20-09-09 19:57


saya yakin PAS akan menang kerusi ni...

baru BN akan lagi pening...

Bookmark and Share

    


  Member Information For jutawanmizal808Profil   Hantar PM kepada jutawanmizal808   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 28-09-09 12:08


saya yakin BN akan Menang "Majulah BN untuk Negara"

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Nurizmi
WARGA SETIA
Menyertai: 28.10.2005
Ahli No: 20156
Posting: 539
Dari: utara...

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 28-09-09 12:44


dan saya....yakin...pihak yang berusaha untuk tegakkan Islam,,,pasti akan MENANG...insyaAllah..


-----------------
“muslimah sejati bukan dilihat dari sifat ramahnya dalam berbicara,tetapi dilihat dari sejauhmana ia bisa menjaga kehormatan dirinya dalam menutur kata”


Bookmark and Share

    


  Member Information For NurizmiProfil   Hantar PM kepada Nurizmi   Pergi ke Nurizmi's Website   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 28-09-09 12:53


huaaa,,,,,poning den dengan semua ni...ok teruskan,,,,



Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

marul
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30924
Posting: 650
Dari: Seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 28-09-09 15:10


Pada 28-09-09 12:08 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

saya yakin BN akan Menang "Majulah BN untuk Negara"


Hadith Rasulullah saw:
Seikiranya kamu redho' dengan kekufuran, sesungguhya kamu adalah orang2 yang kufur..

Kepada mereka-mereka yang redho' dengan sistem sekular perjuangan yang ada sekarang..Beringat-ingatlah ye..

Mereka yang menyokong pihak-pihak yang membuat hukum sendiri dengan menolak hukum Allah yang ada dalam kitabullah dan sunnah Rasulullah perlulah muhasabah diri banyak-banyak..

Jangan kerana iqtikod kalian tidak betul, anda tergolong dalam orang-orang yang menolak al-quran dan as-sunnah..

Nauzubillah..


-----------------
Assalamualaikum...salam ukhwahfillah...
www.marul-nashirassunnah.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For marulProfil   Hantar PM kepada marul   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 28-09-09 15:38


Pada 19-09-09 10:17 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

ingatkan lepas saja ukhwah ni wujud semula setelah sekian lama menyepi,kita tak bercakapla soal politik ni...rupanya ada...huhu..memang membosankan...



hahahahah.. betul tu bro... anyway congrat to MU berjaya memintas chelsea.... ( ni pun politik juga.. politik sukan)..kekekekek


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 28-09-09 15:41


Kalau tak minat politik tu,memang lah bosan..
cuba kalau tak minat bola,bosan juga..

Biasa lah setiap orang ada minat dan tak minatnya.. :D



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-09-09 11:56


Dah minta maaf tapi terbabas semula pula topik ni. Hmm.. Kembali ke Bagan Pinang. Tak ada pengundi Bagan Pinang ke kat ukhwah ni..


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 30-09-09 07:50


Kalau poket doraemon, seluar keluar terowong masa, helikopter, dan pelbagai benda ajaib(baca: mengarut).

Tapi poket UMNO, seluk2 keluar nanah, bangkai, kuman, najis, darah beku. Maka terpaksalah pilihlah yang 'terbaik' dari banyak-banyak benda kotor tu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 09:22


Seperti yang diwar2kan sebelum ni, nama Isa Samad yang akan dicalonkan untuk perkara Bagan Pinang menjadi kenyataan.. huhu..



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 10:17


tahniah tan sri isa... semoga peluang yang diberikan kepada anda dapat membetulkan kesilapn yang lalu

calon PAS siapa pula ek?


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

lidah-penghunus
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 17.05.2003
Ahli No: 407
Posting: 1308
Dari: Parlimen Kapar, Dun Meru.

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 10:29


Assalmaualaikum

Mari kita hukum Isa Samad dan BN di Bagan Pinang!


-----------------
Hunusan lidah itu lebih berbisa daripada hunusan keris sang pendekar


Bookmark and Share

    


  Member Information For lidah-penghunusProfil   Hantar PM kepada lidah-penghunus   Pergi ke lidah-penghunus's Website   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 11:04


Ni biodata calon Pas bagi perkara di Bagan Pinang..

NAMA: ZULKEFLY MOHAMAD BIN OMAR

PROFESION: AHLI PERNIAGAAN

UMUR: 45 TAHUN

TARIKH LAHIR: 14/5/1964

KELULUSAN: MASTER SAINS (UPM) & IJAZAH KOMUNIKASI (UITM)

NAMA ISTERI: SAEIAH BINTI TARMIZI

ANAK:6 ORANG

AHMAD FAKHRURAZI 20 TAHUN
FARAH WAHIDAH 18 TAHUN
MOHAMAD FADLI 14 TAHUN
MOHAMAD FADHIL 11 TAHUN
FADHLIN SAKINAH 8 TAHUN
MOHAMAD FAWWAS 4 TAHUN

JAWATAN DALAM PAS:

-PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN- 2 PENGGAL (2007 - HINGGA SEKARANG)
-TIMBALAN PESURUHJAYA PAS NEGERI SEMBILAN - 1 PENGGAL - (2005 - 2007)
-SETIAUSAHA BADAN PERHUBUNGAN PAS NEGERI SEMBILAN (2001-2005)
-EXCO PEMUDA PAS PUSAT (2001 - 2005)
-PEMANGKU KETUA PEMUDA PAS NEGERI SEMBILAN (2004 - 2005)
-TIMBALAN KETUA PEMUDA PAS NEGERI SEMBILAN (2001 - 2004)
-KETUA PENERANGAN PEMUDA PAS NEGERI SEMBILAN (1999 - 2001)
-BENDAHARI DEWAN PEMUDA PAS SEREMBAN (1997 - 1999)

LAIN-LAIN JAWATAN:

-PENGERUSI 'NO INCINERATOR' BROGA
-TIMBALAN PENGERUSI TERAS KEUPAYAAN MELAYU NEGERI SEMBILAN

PENGALAMAN KERJA:

-PENGARAH URUSAN, L & ENTERPRISE SDN BHD.
-PENGURUS KANAN, IS TECHNOLOGIES TELECOMMUNICATION SDN BHD.
-PERANCANG PEMASARAN, TELEKOM MALAYSIA BERHAD.
-EKSKUTIF PERHUBUNGAN KORPORAT, PUSAT ZAKAT SELANGOR.
-PEGAWAI PERHUBUNGAN, KOPERASI CELCOM BERHAD.
-PEGAWAI PERHUBUNGAN, BIRO ANGKASA.



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 11:08


wah calon yang menarik jika dibandingkan dengan tan sri isa...

thank you sis soleha


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 30-09-09 11:10


Pada 30-09-09 11:04 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

PENGALAMAN KERJA:

-PENGARAH URUSAN, L & ENTERPRISE SDN BHD.
-PENGURUS KANAN, IS TECHNOLOGIES TELECOMMUNICATION SDN BHD.
-PERANCANG PEMASARAN, TELEKOM MALAYSIA BERHAD.
-EKSKUTIF PERHUBUNGAN KORPORAT, PUSAT ZAKAT SELANGOR.
-PEGAWAI PERHUBUNGAN, KOPERASI CELCOM BERHAD.
-PEGAWAI PERHUBUNGAN, BIRO ANGKASA.



Ok semua org telekomunikasi 012,013,017,019 or telefon rumah boleh memangkah calon ini.

ehhehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 11:11


Pada 30-09-09 10:17 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah tan sri isa... semoga peluang yang diberikan kepada anda dapat membetulkan kesilapn yang lalu

calon PAS siapa pula ek?



BN takpernah belajar dari kesilapan..
Dulu meletakkan Rohaizat sebagai calon dipermatang pasir merupakan satu kesilapan..
Sekarang meletakkan Isa Samad sebagai calon di bagan pinang merupakan satu kesilapan yang berulang2..



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 11:15


Pada 30-09-09 10:29 , lidah-penghunus posting:

!!! QUOTE !!!

Assalmaualaikum

Mari kita hukum Isa Samad dan BN di Bagan Pinang!



Katanya,dia sudah pun menerima hukuman atas kesilapan dulu..

Soalnya,adakah rakyat masih lagi memberi kepercayaan ..?
Undilah dengan bijak tanpa rasuah!!



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

hajime_kindaichi
WARGA SETIA
Menyertai: 24.12.2003
Ahli No: 5955
Posting: 575
Dari: Bumi Allah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 15:08


em apa lah yang nak di bincangkan.. baik BN or PAS sekalipun kalau yang menang tu tidak membawa sebarang perubahan yang positif, tak guna jugak kan. susah2 biar ana saja lah yang bertanding, minta sokongan semua sahabiah :) hahaha..

Bookmark and Share

    


  Member Information For hajime_kindaichiProfil   Hantar PM kepada hajime_kindaichi   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 30-09-09 17:32


Pada 29-09-09 11:56 , Hanan posting:

!!! QUOTE !!!

Dah minta maaf tapi terbabas semula pula topik ni. Hmm.. Kembali ke Bagan Pinang. Tak ada pengundi Bagan Pinang ke kat ukhwah ni..




tak tau.,.tapi insyaAllah ana akan pergi,,tapi bukan nak mngundi lah,pergi mandi laut,... :lol: .jom



Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 01-10-09 19:32


Pada 30-09-09 07:50 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Kalau poket doraemon, seluar keluar terowong masa, helikopter, dan pelbagai benda ajaib(baca: mengarut).

Tapi poket UMNO, seluk2 keluar nanah, bangkai, kuman, najis, darah beku. Maka terpaksalah pilihlah yang 'terbaik' dari banyak-banyak benda kotor tu.


rasanya Isa tidak lah 100% pilihan UMNO.....tapi pilihan Najib....tu yang nampak ketara 'taste' najib....

malangnya rakyat bagan pinang kalau Isa yang menang.... :cry:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

rimbabara
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 03.03.2006
Ahli No: 23151
Posting: 3640
Dari: Ipoh

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 04-10-09 11:40


Assalamualaikum... tak putus-putus kan pilihanraya kecil kan...
Lepas satu..satu...
...agak-agak lapas Bagan Pinang, kat mana pula ye...
Teringin juga nak kat tempat sendiri.... Nak rasa macam mana kemeriahan perkara ni... Tapi ni bukan nak mendoakan kematian wakil rakyat ye....

:kelip:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For rimbabaraProfil   Hantar PM kepada rimbabara   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 04-10-09 12:04


Pada 04-10-09 11:40 , rimbabara posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum... tak putus-putus kan pilihanraya kecil kan...
Lepas satu..satu...
...agak-agak lapas Bagan Pinang, kat mana pula ye...
Teringin juga nak kat tempat sendiri.... Nak rasa macam mana kemeriahan perkara ni... Tapi ni bukan nak mendoakan kematian wakil rakyat ye....

:kelip:



sama lah.. saya pun macam tu juga.. teringin nak perkara kat tempat sendiri.. bukan lah mendoakan wakil rakyat mati cuma... :roll:



Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.156805 saat. Lajunya....