Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-08-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
-- Seminar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 47
Ahli: 0
Jumlah: 47




  Yang Masuk Ke Sini
wakjaman: 18 hari yang lalu
muslimiman: 23 hari yang lalu
tornado: 43 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: kisah kasih


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» kisah kasih

Please Mendaftar To Post


Oleh kisah kasih

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 15:31


assalamualikum...

saya nak minta pendapat ahli yang lain tentang sebuah kisah kawan saya..
begini ceritanya...

dia (saya namakan S) baru berpisah dengan kekasihnya.
kekasihnya (saya namakan A) dulu yang beriya2 nakkan si S mana, tapi saat tu S masih tak boleh bagi full-komitment tentang cinta sebab terikat dan nak focus pada pelajaran.

bila habis belajar, si S pun focus kembali perhbungan dia dengan A.
dan dtkdirkan tuhan, benar-benar dia jatuh hati dengan keperibadian A mana..
malangnya tak berapa lama kmdian si A mana memtuskan yang mereka harusla berpisah dengan alasan si A sudah tidak memiliki perasaan cinta pada S. sedih bbeno lah S mana tatkala dia dah merelakan segenap hatinya untuk dicintai A.

apekah kesudahan cerita ini?
perlukah S terus menanti hati A untuk kembali kepadanya?


:berfikir:


-----------------
kita mahukan hari yang cerah. hakikatnya Tuhan tahu hujan perlu diturunkan.
...Tuhan lebih mengetahui bahawa kesusahan itulah yang mengajar erti


Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

ctmariani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 02.02.2009
Ahli No: 37008
Posting: 51
Dari: bentong

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 15:49


wa'alaikumsalam.....
hermm cerita ni same dengan roomate ana... dia ni dah ditinggal kan oleh si pakwer dia.puas ana pujuk dia suruh lupakan pakwer dia.tak berguna tak berfaedah langsung!sayang lah konon nya.juga lah maruah kita sebagai seorang perempuan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ctmarianiProfil   Hantar PM kepada ctmariani   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 15:56


maksud ct as juga mruah kita sebagai seorang P tu dari konteks apa ye?

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 15:56


silap typing.. (typing error)
juga --> jaga

hehe.. soriii

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

ayu_humaira
Warga 1 Bintang
Menyertai: 29.01.2009
Ahli No: 36948
Posting: 39
Dari: bumi ciptaan Allah

Perak  


posticon Posting pada: 10-02-09 16:27


assalamualaikum..
ayu rasa
kal0 ayu jadi S,
ayu akan tetap tunggu A,
sebab ayu pcaye,
1 hari nanti,
S akan suka kat A..
insyaAllah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ayu_humairaProfil   Hantar PM kepada ayu_humaira   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 16:31


kenapa cik ayu bilang begitu cik ayu? hehe..

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 16:36


kalau saya...er..
belum kahwin saya takmo sayang,cinta, tunggu tak tentu hala... tahap sia-sia kan masa saya hanya untuk orang yang belum pasti akan jadi suami saya...
sudahla sia-sia.. silap-silap; makan diri...
paling hampes.. kalau-kalau si dia dah kahwin pun saya gila bayang lagi kat dia.. isk..
dah lah lagha... jadi pulak punca kesedihan hati wanita lain...
lantaklah kalau isteri si dia tu tak bagus ke...tak waras ke.. dah itu pilihan dia..sebagai sahabat sekali pun..saya tak harus masuk campur dalam rumah tangga org...
ini sebab kes menunggu bagai nak rak.. aci redah saja kang..wuhuu.. bahye2...

Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 16:40


si S mana pun fikir macam tu.. tapi boleh sekian lama A berjanji akan menjadikan S ni suri hdupnye, barulah perlahan2 S nak terima A..
tapi lm2 boleh si S ajk nkah sgra, si A dah macam hlg interest kat S.. (macam S ceritakan pada saya)
padahal dulu A lah yang beriya2 sangat nak bawa S jpe keluarga diela.. nak jpe keluarga S lah..
penghabisan jadi begini...
nauzubillah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

Nur_Din
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.04.2008
Ahli No: 33163
Posting: 81
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 10-02-09 18:23


assalamualaikum..
mungkin S patut terima hakikat "tiada jodoh"..
semua tu ketentuan Allah kan..
jiwa belah lelaki saya tak tahu lah..
mungkin dia dah bosan dengan penantian..
penantian suatu penyeksaan..(chewah!)..
apa-apa pun, S diharap bersabar..ye?..

p/s:ada kemungkinan A tu merajuk agaknya..biasa lah lelaki, ego tinggi..wallahualam..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Nur_DinProfil   Hantar PM kepada Nur_Din   Quote dan BalasQuote

jebat_86
Warga 3 Bintang
Menyertai: 31.10.2008
Ahli No: 35674
Posting: 121

blank   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 21:35


lelaki ni kadang-kadang macam perempuan juga..
ada kemungkinan dia merajuk..
ada kemungkinan dia frust..
iyerla..tnggu sesuatu yang tak pasti,

aku rasa, sebagai lelaki kmungkinan dia dah jumpa perempuan lain..
mustahil org yang dia suka dr dulu..tbe2 dia tak ada prsaan..
tapi boleh jadi juga sebab trlampau frust..entahlah..boleh jadi juga dia
nak fokus pada something dulu..banyak faktor boleh jadi..

so kepada kawan anda tu..semoga dia sedar dan bersabar
hati lelaki ni sebenarnya lmbut..
tapi kmungkinan dia yang kraskn hati lelaki tu..
normallah kalau lelaki tu ego..tapi lelaki takkan ego sbrngan..

tapi cuba suruh kawan anda tu pujuk baik-baik..
sah lelaki tu terima balik..tapi kalau dia xtrima...sah..
there something behind it..

hanya pandangan...:D

Bookmark and Share

    


  Member Information For jebat_86Profil   Hantar PM kepada jebat_86   Quote dan BalasQuote

jebat_86
Warga 3 Bintang
Menyertai: 31.10.2008
Ahli No: 35674
Posting: 121

blank   avatar


posticon Posting pada: 10-02-09 21:43


Sorry..xbc habis tadi..
perempuan ni kdng2 bla sampai umur tertentu dah mula riso..
"ada ke tak org nak pinang aku ni.."
kadang-kadang perkara ni buat org lelaki rimas..
sebab bagi lelaki prkahwinan tu bukan objektif tapi proses..
maybe lelaki tu nak fokus benda lain dulu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For jebat_86Profil   Hantar PM kepada jebat_86   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 11-02-09 12:53


memetik kata-kata jebat..
mungkin dia ada faktor lain, sementelah lepas mana dia nak smbong master.
si S ada cerita, yang dia kita kat A yang dia akan tunggu A.
tapi A kata xpyhlah buat benda xbeerpaedah...
saya pun pelik dengan A mana..
dulu dia lah beriya sangat nak kat S mana..
siap ajk kwen awal..
tup2 sekarang dah macam ni..
mudahnya hati manusia berubah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 11-02-09 12:54


kenapa ek keybord mana..
type mana jadi mana pulak....
adoiiii...

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

erwina
WARGA SETIA
Menyertai: 11.05.2004
Ahli No: 8917
Posting: 503
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 11-02-09 14:43


Pada 10-02-09 16:36 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

kalau saya...er..
belum kahwin saya takmo sayang,cinta, tunggu tak tentu hala... tahap sia-sia kan masa saya hanya untuk orang yang belum pasti akan jadi suami saya...
sudahla sia-sia.. silap-silap; makan diri...
paling hampes.. kalau-kalau si dia dah kahwin pun saya gila bayang lagi kat dia.. isk..
dah lah lagha... jadi pulak punca kesedihan hati wanita lain...
lantaklah kalau isteri si dia tu tak bagus ke...tak waras ke.. dah itu pilihan dia..sebagai sahabat sekali pun..saya tak harus masuk campur dalam rumah tangga org...
ini sebab kes menunggu bagai nak rak.. aci redah saja kang..wuhuu.. bahye2...


kalau ana pun takmo sayang2 belum kawin..... :-D :-D kalau ana jadi S ana terima dengan hati yang terbuka...takmo tunggu2 nanti takut beruban pulakk :-D redha dengan ketentuannya.... :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For erwinaProfil   Hantar PM kepada erwina   Pergi ke erwina's Website   Quote dan BalasQuote

imannoraina
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.08.2004
Ahli No: 10752
Posting: 226
Dari: Bumi ALLAH

Kedah  


posticon Posting pada: 11-02-09 17:22


Pada 10-02-09 15:31 , miss_pedusi posting:

!!! QUOTE !!!

assalamualikum...

saya nak minta pendapat ahli yang lain tentang sebuah kisah kawan saya..
begini ceritanya...

dia (saya namakan S) baru berpisah dengan kekasihnya.
kekasihnya (saya namakan A) dulu yang beriya2 nakkan si S mana, tapi saat tu S masih tak boleh bagi full-komitment tentang cinta sebab terikat dan nak focus pada pelajaran.

bila habis belajar, si S pun focus kembali perhbungan dia dengan A.
dan dtkdirkan tuhan, benar-benar dia jatuh hati dengan keperibadian A mana..
malangnya tak berapa lama kmdian si A mana memtuskan yang mereka harusla berpisah dengan alasan si A sudah tidak memiliki perasaan cinta pada S. sedih bbeno lah S mana tatkala dia dah merelakan segenap hatinya untuk dicintai A.

apekah kesudahan cerita ini?
perlukah S terus menanti hati A untuk kembali kepadanya?


:berfikir:







Bagi saya lah S tak perlula tunggu A lagi..kerana S sendiri pun tak pasti adakah A tu jodoh S atau pun tidak...pengalaman ni pernah saya alami, saya bercinta selama 3 tahun, dari saya masih belajar sehingga saya dah bekerja. Walaupun banyak lelaki lain dihadapan saya masih setia menunggu lelaki yang saya cinta tu walaupun dia belum kerja dan masih belajar.tapi dah takdir lepas dia habis belajar dia berubah hati pada saya.dia kata dah tak ada perasan pada saya..dan dia buat keputusan kteorg harus berpisah..sedih tu jangan cakaplah Allah saja yang tahu.pengorbanan kita tunggu dia selama ni sia-sia saja..tapi saya redha mungkin dah tak ada jodoh saya dengan dia..takan nak menanti buah yang tak gugur.dan takan nak menjalani hidup kita dengan kesedihan hanya kerana seorang lelaki, itu pun kita sendiri pun tak pasti adakah dia memang jodoh kita atau pun sebalikny.

so S tak perlula menanti dan terus mengharap dalam keadaan macam ini...kerana sekiranya dia bukan untuk S, bermakna S telah menghancur dan melukakan perasaan sendiri..Jalani hidup ini dengan sebaiknya, Allah itu maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya.Kita mesti redha dengan setiap apa yang belaku, hidup mesti di teruskan.Hati manusia ni boleh berubah2.so kita tak boleh terlalu yakin pasangan kita tu hanya akan menyintai kita sampai bila-bila.

apabila kita menyangi seseorang simpanla sedikit perasaan benci, sekiranya kita membenci sesorg simpan sikit perasaan sayang..supaya bila berlaku sesuatu kita akan sentiasa bersedia dan menerimanya dengan redha... :-)

Allah itu Maha Mengetahui apa yang kita tidak tahu.. :bunga: ;-)


-----------------
Tiada yang lebih bahagia dan bernilai selain mendapat keberkatan dan keredhaan ALLAH S.W.T


Bookmark and Share

    


  Member Information For imannorainaProfil   Hantar PM kepada imannoraina   Quote dan BalasQuote

fansurina
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.11.2006
Ahli No: 27352
Posting: 205
Dari: pulau pinang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 11-02-09 18:02


betul pendapat kawan-kawan,usahla kita mengharap pada sesuatu yang tak pasti..kelak memakan diri..sayangi diri anda terlebih dahulu sebelum menyayangi org lain..wallahua'lam..

Bookmark and Share

    


  Member Information For fansurinaProfil   Hantar PM kepada fansurina   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 12-02-09 08:23


terima kasih kawan-kawan atas nasihat yang membina tu...
cinta itu memberi dan menerima..
malah mencintai setiap inci yang ada.. dengan redha..

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 12-02-09 08:24


apa kisah cik iman sekarang?
berjumpa ssah jodohnya?
hehe..

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 12-02-09 12:34


maaf ye.. keyboard ni ada masalah sikit...

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

nadia_khalit
Warga 4 Bintang
Menyertai: 09.06.2008
Ahli No: 33692
Posting: 163
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-02-09 12:47


perlukah S terus menanti hati A untuk kembali kepadanya

da answer..
nak seribu daya..pergh..cuba dulu, try sampai dapat...kalau da ashik dipikat,impossible tak berputik perasaan tu...cewh..tapi betul ..dalam buku motivasi pun ada..
sekurang-kurangnyer kalau tak dapat..kita tak kecewa sebab kita da try apa...
kalau tak dapat..redha saja lah..
kumbang bukan seekor..bunga bukan sekuntum...hhehehee

Bookmark and Share

    


  Member Information For nadia_khalitProfil   Hantar PM kepada nadia_khalit   Quote dan BalasQuote

nadia_khalit
Warga 4 Bintang
Menyertai: 09.06.2008
Ahli No: 33692
Posting: 163
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-02-09 12:50


Pada 10-02-09 16:36 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

kalau saya...er..
belum kahwin saya takmo sayang,cinta, tunggu tak tentu hala... tahap sia-sia kan masa saya hanya untuk orang yang belum pasti akan jadi suami saya...
sudahla sia-sia.. silap-silap; makan diri...
paling hampes.. kalau-kalau si dia dah kahwin pun saya gila bayang lagi kat dia.. isk..
dah lah lagha... jadi pulak punca kesedihan hati wanita lain...
lantaklah kalau isteri si dia tu tak bagus ke...tak waras ke.. dah itu pilihan dia..sebagai sahabat sekali pun..saya tak harus masuk campur dalam rumah tangga org...


betul ni...belum kahwin tak mo sayang dulu..dangerous..
tapi hati manusi,kadang-kadang terdetik jugak..apa-apa pun sendiri mahu tahan dan sendi nak ingat daaa..heheheh



-----------------
Setiap yang berlaku ada hikmahnyer..Fikirkanlah..


Bookmark and Share

    


  Member Information For nadia_khalitProfil   Hantar PM kepada nadia_khalit   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 12-02-09 13:38


mana nak buat satu pendedahan...
sebenarnya S dalam kisah diatas adalah saya sendiri..
bukan niat nak menipu..
sebliknya, saya nak tengok rspond & komen org tlbih dhulu..
dan saya cuba meletakkan diri saya sebagai org lain ..
untuk melihat rasional dan baik bruk kjadian yang berlaku ini...
maafkan saya...

walau appun, trma kasih semua atas pendapat...
saya akan cb apa yang trmmpu...


"apapun yang terjadi..
bjalanlah tanpa henti..
air mata tertahan..
waktu untuk djatuhkan...

semoga pmergianmu..
tak akan mgubah apapun..
semoga mampu kulawan..
kesedihanku....."

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

imannoraina
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.08.2004
Ahli No: 10752
Posting: 226
Dari: Bumi ALLAH

Kedah  


posticon Posting pada: 16-02-09 08:01


Pada 12-02-09 08:24 , miss_pedusi posting:

!!! QUOTE !!!

apa kisah cik iman sekarang?
berjumpa ssah jodohnya?
hehe..



hehe belum lagi..masih mencari..jangan kelam kabut, jangan sebab org lain dah kawin kita pun tergesa2 nak cari psgan sebab nak kawin..rileks...jodoh tu ada mungkin lambat atau cepat saja..sabar.. :-)


-----------------
Tiada yang lebih bahagia dan bernilai selain mendapat keberkatan dan keredhaan ALLAH S.W.T


Bookmark and Share

    


  Member Information For imannorainaProfil   Hantar PM kepada imannoraina   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-02-09 08:41


quote!!

"Bagi saya lah S tak perlula tunggu A lagi..kerana S sendiri pun tak pasti adakah A tu jodoh S atau pun tidak...pengalaman ni pernah saya alami, saya bercinta selama 3 tahun, dari saya masih belajar sehingga saya dah bekerja. Walaupun banyak lelaki lain dihadapan saya masih setia menunggu lelaki yang saya cinta tu walaupun dia belum kerja dan masih belajar.tapi dah takdir lepas dia habis belajar dia berubah hati pada saya.dia kata dah tak ada perasan pada saya..dan dia buat keputusan kteorg harus berpisah..sedih tu jangan cakaplah Allah saja yang tahu.pengorbanan kita tunggu dia selama ni sia-sia saja..tapi saya redha mungkin dah tak ada jodoh saya dengan dia..takan nak menanti buah yang tak gugur.dan takan nak menjalani hidup kita dengan kesedihan hanya kerana seorang lelaki, itu pun kita sendiri pun tak pasti adakah dia memang jodoh kita atau pun sebalikny.

so S tak perlula menanti dan terus mengharap dalam keadaan macam ini...kerana sekiranya dia bukan untuk S, bermakna S telah menghancur dan melukakan perasaan sendiri..Jalani hidup ini dengan sebaiknya, Allah itu maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya.Kita mesti redha dengan setiap apa yang belaku, hidup mesti di teruskan.Hati manusia ni boleh berubah2.so kita tak boleh terlalu yakin pasangan kita tu hanya akan menyintai kita sampai bila-bila.

apabila kita menyangi seseorang simpanla sedikit perasaan benci, sekiranya kita membenci sesorg simpan sikit perasaan sayang..supaya bila berlaku sesuatu kita akan sentiasa bersedia dan menerimanya dengan redha... "

betul agaknya apa yang iman cakap..
kita saja beriya tunggu dia..
sdgkan dia beriya crik jalan nak lpaskan diri dr kita..
semoga P yang baik untuk L yang baik...
janji Allah itu pasti.
Aminn..

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-02-09 12:11


cik iman.. bagaimana ek nak poating quote tu?
maaf. saya budak baru belajar..
kalau salah tlun tnjukkan..
hehe


hari smlam pastikan berlalu..
meninggalkan aku disini..
terus bersendiri..
sendiri dan sendiri lagi...

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

imannoraina
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.08.2004
Ahli No: 10752
Posting: 226
Dari: Bumi ALLAH

Kedah  


posticon Posting pada: 16-02-09 13:11


ala miss pedusi click saja kat icon quote tu.dan lepas itu enter sikit dan taipla apa miss pedusi nak taip..


-----------------
Tiada yang lebih bahagia dan bernilai selain mendapat keberkatan dan keredhaan ALLAH S.W.T


Bookmark and Share

    


  Member Information For imannorainaProfil   Hantar PM kepada imannoraina   Quote dan BalasQuote

nizam_maniz
Warga 2 Bintang
Menyertai: 27.02.2008
Ahli No: 32740
Posting: 65
Dari: S'gOr-terGaNu-M'kA

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 16-02-09 13:38


BAHAGIA HAKIKI..

Susah hati itu kalau diikut-ikutkan sangat
ia akan parah menjadi penyakit jiwa
Dari susah hati pergi kepada sedih
dari sedih kepada derita dan sengsara
kemudian kecewa
akhirnya putus asa
Di waktu itu kaya, pandai, jawatan tinggi
nama, glamor, ada kuasa tidak ada guna
tidak ada erti apa-apa
Orang yang semacam ini
kalau serba ada sekalipun, gelap dunianya
Setengah orang bunuh diri kerana putus asa
Mengapa dia kecewa hingga putus asa?
Padahal segala keistimewaan telah dimilikinya!

Ketahuilah memiliki keistimewaan dunia
bukanlah segala-galanya
sekalipun tidak salah mempunyainya
Kebahagiaannya sementara
atau kebahagiaan tipu daya
tidak sampai ke hujung, akhirnya kecewa
Kebahagiaan bersama Tuhan adalah hakiki
sejati, kekal abadi
Tuhan adalah segala-galanya
keistimewaan dunia tidak dapat apa-apa pun
tidak mengapa
Tapi kalau kehilangan Tuhan
segala-galanya tidak ada erti apa-apa
Tapi kalau dapat kedua-duanya
dapat Tuhan, miliki dunia pula
ia menambah bahagia
Bahagia dengan Tuhan tidak cukup percaya sahaja
sekalipun banyak ibadahnya.
Bahagia dengan Tuhan kenalah kenali Dia
kemudian terus takut dan cinta
Kemudian yakin pula dengan peranan Tuhan
apa yang dilakukan-Nya kepada kita tidak sia-sia
Apa yang Tuhan lakukan kepada kita
sama ada lahirnya nampak negatif atau positif
ada hikmahnya ada pengajarannya
Tuhan Maha Suci dari menganiaya
Kalau pandai menerimanya
di situlah ada kebahagiaan
Jika faham apa maksud Tuhan
yang dilakukan-Nya kepada kita, kita redha
jiwa akan tenang

Bookmark and Share

    


  Member Information For nizam_manizProfil   Hantar PM kepada nizam_maniz   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-02-09 15:11


terima kasih nizam atas tanda ingtan..
sungguh diri ini kerdil + kekurangan + dhaif dan fakir dalam amalan..
ingatkanlah aku....
terima kasih semua..... T_T

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 18-02-09 13:27


Pada 12-02-09 12:47 , nadia_khalit posting:

!!! QUOTE !!!

perlukah S terus menanti hati A untuk kembali kepadanya

da answer..
nak seribu daya..pergh..cuba dulu, try sampai dapat...kalau da ashik dipikat,impossible tak berputik perasaan tu...cewh..tapi betul ..dalam buku motivasi pun ada..
sekurang-kurangnyer kalau tak dapat..kita tak kecewa sebab kita da try apa...
kalau tak dapat..redha saja lah..
kumbang bukan seekor..bunga bukan sekuntum...hhehehee



da fact is He's not going back..
i have to move on mylife..
even the tears shed on my cheek..
i have to..
i really have to...
no matter how hard it is..

guys..
help me..
support me...
tru your words....


-----------------
kita mahukan hari yang cerah. hakikatnya Tuhan tahu hujan perlu diturunkan.
...Tuhan lebih mengetahui bahawa kesusahan itulah yang mengajar erti


Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 18-02-09 16:04


Pada 10-02-09 16:40 , miss_pedusi posting:

!!! QUOTE !!!

si S mana pun fikir macam tu.. tapi boleh sekian lama A berjanji akan menjadikan S ni suri hdupnye, barulah perlahan2 S nak terima A..
tapi lm2 boleh si S ajk nkah sgra, si A dah macam hlg interest kat S.. (macam S ceritakan pada saya)
padahal dulu A lah yang beriya2 sangat nak bawa S jpe keluarga diela.. nak jpe keluarga S lah..
penghabisan jadi begini...
nauzubillah...


hmm.... susah kan? terutama kalau dah libatkan family... pernah jadi kat saya... janji nak datang rumah, jumpa family saya... tapi banyak sangat hal... family dia dan family saya dah tau, alih2 dia dapat tawarn sambung belajar, tapi dia rahsiakan dari saya... dulu beria ajak kawin.. akhirnya hilang tanpa berita.. sedih memang lah.. macam dah putus asa dalam nak cari jodoh.. dia suruh saya tunggu 3 tahun, tapi dalam 3 tahun tu lgsung diam sampai tukar no telefon... Allah tu maha pengasih, akhirnya saya bertemu jodoh yang betul-betul memahami dan sedia menerima saya seadanya... kami dah bertunang pun dan insyaallah bulan julai ni rasmi lah ikatan perkahwinan kami... pesan pada kawan cik miss_pedusi, bersabarlah... ada hikmah setiap kejadian... mungkin si A tu bukan jodoh yang baik Allah nak bagi kat dia... Insyaallah mungkin ada lelaki lain yang lebih baik akan dia jumpa.. sabarlah...


-----------------
http://aisyahumaira-masayu.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

miss_pedusi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.02.2009
Ahli No: 37102
Posting: 74
Dari: putrajaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 18-02-09 16:12


Pada 18-02-09 16:04 , mas_ayu posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-02-09 16:40 , miss_pedusi posting:

!!! QUOTE !!!

si S mana pun fikir macam tu.. tapi boleh sekian lama A berjanji akan menjadikan S ni suri hdupnye, barulah perlahan2 S nak terima A..
tapi lm2 boleh si S ajk nkah sgra, si A dah macam hlg interest kat S.. (macam S ceritakan pada saya)
padahal dulu A lah yang beriya2 sangat nak bawa S jpe keluarga diela.. nak jpe keluarga S lah..
penghabisan jadi begini...
nauzubillah...


hmm.... susah kan? terutama kalau dah libatkan family... pernah jadi kat saya... janji nak datang rumah, jumpa family saya... tapi banyak sangat hal... family dia dan family saya dah tau, alih2 dia dapat tawarn sambung belajar, tapi dia rahsiakan dari saya... dulu beria ajak kawin.. akhirnya hilang tanpa berita.. sedih memang lah.. macam dah putus asa dalam nak cari jodoh.. dia suruh saya tunggu 3 tahun, tapi dalam 3 tahun tu lgsung diam sampai tukar no telefon... Allah tu maha pengasih, akhirnya saya bertemu jodoh yang betul-betul memahami dan sedia menerima saya seadanya...

kami dah bertunang pun dan insyaallah bulan julai ni rasmi lah ikatan perkahwinan kami... pesan pada kawan cik miss_pedusi, bersabarlah... ada hikmah setiap kejadian... mungkin si A tu bukan jodoh yang baik Allah nak bagi kat dia... Insyaallah mungkin ada lelaki lain yang lebih baik akan dia jumpa.. sabarlah...



terima kasih cik mas_ayu.. semoga Allah mmberikan bahagia buat mereka yang sengsara, yang mgalirkan air mata...
buat mas_ayu semoga berbahagia hendaknya...
congratulation..
:welcome:


-----------------
kita mahukan hari yang cerah. hakikatnya Tuhan tahu hujan perlu diturunkan.
...Tuhan lebih mengetahui bahawa kesusahan itulah yang mengajar erti


Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_pedusiProfil   Hantar PM kepada miss_pedusi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.121674 saat. Lajunya....