Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 08-08-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Laut yang tenang tidak menghasilkan nelayan berani

-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 67
Ahli: 0
Jumlah: 67




  Yang Masuk Ke Sini
wakjaman: 8 hari yang lalu
muslimiman: 13 hari yang lalu
tornado: 33 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: Mengapa Orang Islam Lemah


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Mengapa Orang Islam Lemah

Please Mendaftar To Post


Oleh Mengapa Orang Islam Lemah

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 13-01-09 09:50


Assalamualaikum

Kepada sahabat-sahabat semua,bacalah dan fahamilah Kenapa kita org Islam selalu ditindas. Kita ditindas kerana diri kita sendiri. Sudahlah lemah dalam ilmu pengetahun, lebih teruk lagi lemah dalam iman dan taqwa lebih teruk lagi.Yang kita hebat ialah lebih kes rogol,bunuh,akademia fantiasa, seronok dan seronok...


The figures are speaking themselves very loudly.We are unable to listen.

Some thoughts:
Extracts of speech by Hafez A.B Mohamed: Director-General, Al Baraka Bank.

Demographics:
o World Jewish Population: 14 million
o Distribution: 7 M in America
                     5 M in Asia
                    2 M in Europe
                     100 thousand in Africa
o World Muslim Population: 1.5 billion
o Distribution: 1 billion in Asia/Mid-East
                     400 M in Africa
                     44 M in Europe
                         6 M in the Americas
o Every fifth human being is a Muslim
o For every single Hindu there are two Muslims
o For every Buddhist there are two Muslims
o For every Jew there are 107 Muslims
o Yet the 14 million Jews are more powerful than the entire 1.5 billion Muslims


Why?

Here are some of the reasons:

Movers of Current History:
o Albert Einstein             Jewish
o Sigmund Freud            Jewish
o Karl Marx                 Jewish
o Paul Samuelson         Jewish
o Milton Friedman         Jewish

Medical Milestones:
o Vaccinating Needle:                Benjamin Ruben     Jewish
o Polio Vaccine:                         Jonas Salk             Jewish
o Leukaemia Drug:                    Gertrude Elion         Jewish
o Hepatitis B:                             Baruch Blumberg     Jewish
o Syphilis Drug:                         Paul Ehrlich             Jewish
o Neuro muscular:                     Elie Metchnikoff     Jewish
o Endocrinology:                        Andrew Schally     Jewish
o Cognitive therapy:                 Aaron Beck             Jewish
o Contraceptive Pill:                 Gregory Pincus         Jewish
o Understanding of Human Eye: pergi. Wald                 Jewish
o Embryology:                             Stanley Cohen         Jewish
o Kidney Dialysis:                     Willem Kloffcame     Jewish

Nobel Prize Winners:
o In the pasti 105 years, 14 million Jews have won 180 Nobel prizes whilst 1.5 billion Muslims have contributed only 3 Nobel winners

Inventions that changed History:
o Micro- Processing Chip: Stanley Mezor         Jewish
o Nuclear Chain Reactor: Leo Sziland            Jewish
o Optical Fibre Cable:     Peter Schultz         Jewish
o Traffic Lights:                 Charles Adler         Jewish
o Stainless Steel:                Benno Strauss         Jewish
o Sound Movies:                Isador Kisee         Jewish
o Telephone Microphone: Emile Berliner         Jewish
o Video Tape Recorder:    Charles Ginsburg     Jewish



Bayangkan dimana org Islam? jangan ditanya Kenapa kita lemah...


-----------------
Yang Mencari Keredhaan ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 13-01-09 09:51


Influential Global Business:
o Polo:                     Ralph Lauren        Jewish
o Coca Cola                                         Jewish
o Levi's Jeans:         Levi Strauss         Jewish
o Sawbuck's:         Howard Schultz     Jewish
o Google:                 Sergey Brin         Jewish
o Dell Computers:    Michael Dell         Jewish
o Oracle:                 Larry Ellison         Jewish
o DKNY:                 Donna Karan        Jewish
o Baskin & Robbins: Irv Robbins         Jewish
o Dunkin Donuts:     Bill Rosenberg     Jewish

Influential Intellectuals/ Politicians:
o Henry Kissinger , US Sec of State                Jewish
o Richard Levin, PresidentYaleUniver sity        Jewish
o Alan Greenspan , US Federal Reserve         Jewish
o Joseph Lieberman                                     Jewish
o Madeleine Albright , US Sec of State            Jewish
o CasperWeinberger , US Sec of Defence     Jewish
o Maxim Litvinov , USSR Foreign Minister     Jewish
o DavidMarshal , Singapore Chief Minister     Jewish
o Isaacs Isaacs, Gov-GenAustralia                 Jewish
o Benjamin Disraeli, British Statesman            Jewish
o Yevgeny Primakov, Russian PM                 Jewish
o Barry Goldwater , US Politician                    Jewish
o Jorge Sampaio, President Portugal             Jewish
o Herb Gray, Canadian Deputy - PM             Jewish
o Pierre Mendes, French PM                         Jewish
o Michael Howard, British Home Sec.            Jewish
o Bruno Kriesky, Austrian Chancellor             Jewish
o Robert Rubin , US Sec of Treasury             Jewish

Global Media Influential:
o Wolf Blitzer, CNN                             Jewish
o Barbara Walters, ABC News             Jewish
o EugeneMeyer , Washington Post         Jewish
o Henry Grunwald, Time Magazine         Jewish
o Katherine Graham , Washington Post     Jewish
o Joseph Lelyeld, New York Times         Jewish
o Max Frankel, New York Times            Jewish

Global Philanthropists:
o George Soros         Jewish
o Walter Annenberg     Jewish



Why are they powerful? Why are Muslims powerless?
Here's another reason. We have lost the capacity to produce knowledge.

o In the entire Muslim World (57 Muslim Countries) there are only 500 universities.
o In USA alone, 5,758 universities
o In India alone, 8,407 universities
o Not one university in the entire Islamic World features in the Top 500 Ranking Universities of the World
o Literacy in the Christian World 90%
o Literacy in the Muslim World     40%
o 15 Christian majority-countries, literacy rate 100%
o Muslim majority - countries ,     None
o 98% in Christian countries completed primary
o Only 50% in Muslim countries completed primary.
o 40% in Christian countries attended university
o In Muslim countries a dismal 2% attended.
o Muslim majority countries have 230 scientists apa one million Muslims
o The USA has 5000 apa million
o The Christian world 1000 technicians apa million.
o Entire Arab World only 50 technicians apa million.
o Muslim World spends on research/developmen t 0.2% of GDP
o Christian World spends 5 % of GDP

Conclusion:
o The Muslim World lacks the capacity to produce knowledge


Another way of testing the degree of knowledge is the degree of diffusing knowledge.

o Pakistan 23 daily newspapers apa 1000 citizens
o Singapore 460 apa 1000 citizens
o In UK book titles apa million is 2000
o In Egypt book titles apa million is only 17

Conclusion:
o Muslim World is failing to diffuse knowledge


Applying Knowledge is another such test. o Exports of high tech products from Pakistan is 0.9% of its exports
o In Saudi Arabia is 0.2%
o Kuwait , Morocco and Algeria 0.3%
o Singapore alone is 68%

Conclusion:
o Muslim World is failing to apply knowledge


What do you conclude? No need to tell.The figures are speaking themselves very loudly.We are unable to listen.

Advice :
Please educate yourself and your children. Always promote education, don't compromise on it, don't ignore your children's slightest misguidance from education
We are the world's biggest and strongest nation, all we need is to identify and explore our ownselves.
Our victory is with our knowledge, our creativity, our literacy...

                                 ...Wake up... It's not too late!



-----------------
Yang Mencari Keredhaan ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

as-syafie
WARGA SETIA
Menyertai: 25.01.2007
Ahli No: 28366
Posting: 461
Dari: Mesir Darul Ulama'

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 13-01-09 13:42


thankz atas info... mari sama-sama kita perbaiki diri sendiri...

.......................................

belajar dari kesilapan dapat memperbaiki diri sendiri

Bookmark and Share

    


  Member Information For as-syafieProfil   Hantar PM kepada as-syafie   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 13-01-09 14:00


!!! QUOTE !!!

Nobel Prize Winners:
o In the pasti 105 years, 14 million Jews have won 180 Nobel prizes whilst 1.5 billion Muslims have contributed only 3 Nobel winners

HADIAH Nobel dalam bidang Fizik, Kimia dan Perubatan merupakan anugerah tertinggi untuk saintis unggul di dunia. Pemenang Hadiah Nobel dalam bidang kimia pada tahun 1999, Dr. Ahmad Zewail tidak pernah menyangka bahawa potraitnya akan diabadikan di setem.

Malah beliau juga tidak pernah sekalipun berangan-angan bahawa satu hari nanti sekolahnya dulu dan sebatang jalan ke Rosetta, sebuah bandar di Mesir akan mengabadikan namanya.

Bagaimanapun, itulah penghargaan yang diberikan oleh rakyat Mesir kepada Dr. Zewail sebagai menghargai kejayaan beliau memperoleh hadiah berprestij tersebut.

Malah, kejayaan Dr. Zewail itu juga sebenarnya bukanlah milik rakyat Mesir semata-mata, tetapi juga turut dikongsi oleh masyarakat Islam secara keseluruhannya.

Dr. Zewail merupakan saintis Muslim kedua selepas Prof. Abdus Salam, rakyat Pakistan yang menerima anugerah berprestij tersebut.

Jasanya dalam bidang fizik agak besar setelah penemuan Femto Second, iaitu kaedah mengesan pergerakan atom dan molekul menerusi sukatan waktu yang tepat.

Penemuan tersebut dikatakan berupaya mengesan ukuran jarak dalam unit bagi pergerakan molekul iaitu bersamaan dengan 1/100 juta sentimeter manakala kelajuan diukur berdasarkan satu kilometer sesaat.

Dengan bantuan Femto Laser, ia akan membolehkan sukatan unit masa untuk pergerakan yang bersamaan dengan 100 Femto Second.

"Siapa tahu? Satu hari kelak sub Femto akan berjaya dijadikan sub unit Femto. Dan banyak rahsia elektron akhirnya akan berjaya dibongkarkan," kata Dr. Zewail.

Melalui kaedah ini, ia akan dapat membantu mengesan kelajuan sel saraf otak. Dr. Zewail juga menjangkakan penemuan utama berhubung cara manusia berfikir dan fungsi otak bakal diketahui pada masa akan datang.

Selain itu beliau juga merupakan pelopor kepada kamera laser yang berupaya mengambil gambar pergerakan atomik dan molekul dalam mana-mana penggunaan kompleks yang membabitkan unit masa yang baru.

Sebenarnya Femto Second telah ditemui pada tahun 1988 dan penyambungan penyelidikan susulan terus dilakukan oleh Caltech California, Amerika Syarikat.

Penemuan itu bukan sahaja boleh dimanfaatkan dalam bidang kimia malah bidang perubatan elektronik dan material. Kejayaan Dr. Zewail dalam bidang fizik bukan sahaja menaikkan nama negara kelahirannya malah ia menjadi kebanggaan seluruh umat Islam.

Anugerah Yayasan Banjamin Franklin diperkenalkan pada 1824 yang mana ia merupakan penghormatan kepada saintis Amerika Syarikat yang berjaya mencipta nama dalam bidang sains.

Sebelum ini anugerah itu telah diberikan kepada Einstein, Addison, Graham Bell, Wright Brothers dan Marie Currie.

Dr. Zewail merupakan saintis Islam berbangsa Arab pertama yang memenangi anugerah seumpama itu. Kejayaan beliau bukan sahaja mendapat perhatian masyarakat antarabangsa malah Presiden Mesir, Hosni Mubarak dan Perdana Menteri Dr. H Ganzouri.

Anak kelahiran Delta, Mesir itu juga telah diberikan sambutan meriah sempena kepulangannya oleh rakyat Mesir yang cukup berbangga dengan pencapaian luar biasa dan kejayaan yang diperolehi selama ini.

Beliau kini menetap di San Marino California bersama isterinya Dema Zewail yang merupakan ahli perubatan di University of California, Los Angeles (UCLA).

Sementara itu beliau juga pernah menyandang Anugerah Kerusi Linus Pauling bagi mengiktiraf saintis dalam bidang Fizik Kimia di California Institute of Technology, Pasadena sejak tahun 1990.

Fakta Menarik Dr. Ahmad Zewail

* Saintis Islam kedua yang mendapat Anugerah Nobel dalam bidang kimia pada tahun 1999.

* Beliau dilahirkan pada 26 Februari 1946 di Mesir.

* Ibu bapanya begitu mengharapkan beliau menjadi seorang profesor. Malah sejak kecil lagi, ibu bapanya telah meletakkan tanda nama "Dr. Ahmed" di bilik bacaannya.

* Selain membaca, beliau sangat meminati muzik.

* Beliau tidak meminati Sains Sosial kerana ia memerlukan seseorang itu mengingat sesuatu subjek sedangkan beliau lebih suka bertanya "Kenapa" dan "bagaimana".

* Minatnya dalam bidang matematik dan kimia bermula sejak kecil. Beliau pernah membina beberapa buah alat uji kaji termasuklah sebuah radas daripada alat pembakar milik ibunya (yang digunakan untuk membuat kopi).

* Bapa kepada empat orang cahaya mata itu memiliki dua kewarganegaraan iaitu Mesir dan Amerika Syarikat.

* Beliau memegang dua jawatan profesor di Caltech iaitu Profesor Fizik dan Kimia.


-----------------
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

panahpena
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.11.2008
Ahli No: 35854
Posting: 160
Dari: Johor Bharu

Johor   avatar


posticon Posting pada: 13-01-09 17:10


MasyaAllah!!! Siapa kata yang orang Islam lemah, berbanding dengan Yahudi? Hadiah Nobel tu dianugerahkan oleh siapa? BARAT! Asalnya semua jumpaan dan kajian sains dan perubatan asas segalanya bermula daripada dunia Islam. Kita orang Islam diperturunkan ilmu yang melimpah ruah. Jangan sesekali menidakkan para ilmuan Islam sebelum Perang Salib dilakukan oleh pihak gereja Eropah. Sedarlah bahawa semua ciptaan moden yang ada bermula daripada ketamadunan Islam. Anda wajib percaya bahawa segala ilmu yang ALLAH turunkan itu hanya pada kita, orang ISLAM.

Barat hanya memperbaikinya dan mengiktiraf hanya kajian milik masyarakat mereka sahaja sejak tahun 1100m.

Cuma sekarang, pemikiran pemerintah telah terjajah dengan sistem demokrasi dan ekonomi yang menyebabkan semua ketua negara Islam harus mengikut telunjuk barat keparat. Barat menjajah pemikiran dan memastikan pemimpin Islam pro-barat.

Ayuh kita yang masih sedar. Bangkitlah! Buka mata hati dan mata fikir. Kembali kepada ajaran Jihad, yang selama ini ditutup dari pengetahuan ummat Islam. Jihad yang amat digeruni yahudi dan barat.


-----------------
Sumbanglah kepada GERAKAN JIHAD MALAYSIA (MALAYSIAN MARTYR MOVEMENT). Hubungi 016 7156771


Bookmark and Share

    


  Member Information For panahpenaProfil   Hantar PM kepada panahpena   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 14-01-09 07:10


Benar kata panahpena...kekuatan Islam suatu masa dahulu tak perlu dipersoalkan lagi..sebut sahaja nama besar seperti ibnu sina,al razi, aljabar dan sebagainya...kita org Islam pelopor kepada semua pengetahuan...malah Barat begitu dengki pada kita dengan membakar semua kitab2 yang dibuku kan oleh nama besar tersebut...

tapi semua ini menjadi kisah lagenda pada masa kini...artikel itu hanya memberi kesedaran kepada kita bahawa lemah atas diri kita sendiri...kalau kita kuat pun, begitu ramai sekali saudara mara Islam yang lain begitu jauh sekali keinginan mereka pada Islam. Salah siapakah ini? banyak betul yang perlu dilakukan pada masa ini. Mustahil untuk mengubah segalanya dalam sekelipan mata.

Namun bukalah mata dan minda..kalau kita tak buat sesuatu daripada sekarang..kita akan terus lemah...lihat sahaja saudara mara kita di Palestine. Mungkin kat hanya mampu kirimkan doa dan solat hajat kepada mereka namun jika Islam itu kuat dan tidak lemah mungkin kita tak jadi seperti sekarang dan waktu ini.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

shafiqah88
Warga 4 Bintang
Menyertai: 11.09.2008
Ahli No: 34910
Posting: 308
Dari: irbid, jordan

blank  


posticon Posting pada: 14-01-09 13:34


ha ah kita berbangge dengan zaman kegemilangan islam yang lalu saja,, oh islam yang telah menguasai 2/3 dunia... tapi sekarang, umat islam ditindas.. siapa yang nak mengembalikan zaman kegemilangan tu...

betul tu hafeezul, kita yang kena gerak.. kalau bukan kita siapa lagi?? kita ni org islam.. takkan org yahudi yang akan mgembalikn kgemilngan islam.. kan?? semoga, hidup kita memberikan sumbangan pada islam... baru tak sia-sia hidup..

Bookmark and Share

    


  Member Information For shafiqah88Profil   Hantar PM kepada shafiqah88   Pergi ke shafiqah88's Website   Quote dan BalasQuote

akuhambaALLAH
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.11.2008
Ahli No: 35981
Posting: 163
Dari: land below the wind

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-01-09 13:41


apa yang pasti, umat islam sekarang dah berpecah belah......saling bermusuhan sesama saudara seislam.....bagaimana nak mengumpul kekuatan seperti zaman kegemilangan islam di zaman Rasulullah dan khalifah dulu kalau umat sekarang tidak bersatu???

Bookmark and Share

    


  Member Information For akuhambaALLAHProfil   Hantar PM kepada akuhambaALLAH   Quote dan BalasQuote

panahpena
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.11.2008
Ahli No: 35854
Posting: 160
Dari: Johor Bharu

Johor   avatar


posticon Posting pada: 14-01-09 19:30


GeJiM lah jawapan kepada semua masalah umat Islam. Bersatu dibawah panji-panji JIHAD. Hidupkan jihad fi sabilillah di hati anda. Jangan dirisau anak dan isteri ibu bapa dan sanak saudara, Allah maha Penyayang, sudah pasti mereka akan dilindungiNya.

Apalah seringgit dua setiap bulan untuk GeJiM....


-----------------
Sumbanglah kepada GERAKAN JIHAD MALAYSIA (MALAYSIAN MARTYR MOVEMENT). Hubungi 016 7156771


Bookmark and Share

    


  Member Information For panahpenaProfil   Hantar PM kepada panahpena   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 20-01-09 17:59


Seluruh dunia meratap gara-gara kezaliman Israel. Tentera Zionis terus-menerus mengebom, mengganyang rakyat Palestin. Israel, nampaknya terlalu berkuasa.

Saya tidak 'berkuasa' lagi untuk mengulas panjang mengenai peperangan sebelah pihak itu. Tapi saya ingin berkongsi dengan pembaca sekelian, siapa sebenarnya Yahudi ini dan mengapa mereka terlalu berkuasa.

Kita harus kaji secara akademik, ilmiah untuk mengetahui siapa mereka ini.

Saya amat tertarik dengan tulisan seorang penulis bebas, yang juga Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan dan Kajian Keselamatan (CRSS) Pakistan, Dr. Farrukh Saleem (rujuk http://www.masada20 00.org/Powerful- Jews.html) mengenai soal tersebut. Jadikanlah tulisan itu sebagai tatapan dan renungan kita semua - ke mana kita dan ke mana umat Islam harus pergi selepas ini. Dan, siapa yang harus disalahkan? (Nota: Sedikit sebanyak ia juga akan menjawab surat-surat dan SMS yang dihantar untuk ruangan Forum, Utusan Malaysia yang meminta ditonjolkan apakah produk di belakangnya Yahudi).

Begini tulisan beliau:

Hanya ada 14 juta Yahudi di muka bumi ini; tujuh juta di Amerika, lima juta di Asia, dua juta di Eropah dan 100,000 di Afrika. Bagi setiap orang Yahudi ada 100 orang Muslim (1:100). Namun, jika dicampur semua sekali, Yahudi lebih 100 kali berkuasa daripada orang Islam. Mengapa ini berlaku?

Siapa mereka ini?

Nabi Isa (Jesus of Nazareth) ialah Yahudi. Albert Einstein, saintis zaman moden paling terkemuka dan disebut oleh majalah Time sebagai 'Manusia Abad ini' ialah seorang Yahudi; Sigmund Freud - melalui teori id, ego dan super-ego ialah bapa psikoanalisis, juga seorang Yahudi; begitu juga Karl Marx, Paul Samuelson dan Milton Friedman.

Selain mereka banyak lagi orang Yahudi yang hasil kebijaksanaan mereka berupaya menghasilkan keperluan untuk kita semua: Benjamin Rubin memperkenalkan jarum suntikan pelalian.

Johas Salk mereka vaksin polio yang pertama. Gertrude Elion mencipta ubat melawan leukemia. Baruch Blumberg mencipta vaksin Hepatitis B. Paul Ehrlich menemukan rawatan untuk siflis. Elie Metchnikoff menang Hadiah Nobel untuk penyakit berjangkit. Bernard Katz menang Hadiah Nobel kerana kajian mengenai transmisi neuromuskular.

Andrew Schally penerima Nobel dalam kajian endokrinologi (berkaitan sistem endokrin dan kencing manis). Aaron Beck menemui terapi kognitif (rawatan mental, kesugulan dan fobia).

Gregory Pincus membangunkan pil perancang keluarga yang pertama. George Wald menang Nobel bagi kajian mata manusia, Standley Cohen dianugerahi Hadiah Nobel dalam kajian embriologi (kajian janin dan perkembangannya) . Willem Kolff mencipta mesin dialisis (mencuci) buah pinggang.

Sejak 105 tahun, 14 juta Yahudi menang 15 dozen Hadiah Nobel, sementara tiga dimenangi oleh 1.4 bilion umat Islam.

Stanley Mezor mencipta mikrocip pertama. Leo Szilards membangunkan reaktor rangkaian nuklear pertama; Peter Schultz (kabel gentian optik); Charles Adler (lampu isyarat); Benno Strauss (besi tahan karat - stainless steel); Isador Kisee (sistem suara di pawagam); Emile Berliner (mikrofon untuk telefon) dan Charles Ginsburg (alat pita rakaman).

Saudagar jenama terkaya dunia juga dikuasai Yahudi iaitu Ralph Lauren (Polo), Levis Strauss (Levi's Jeans), Howard Schultz (Starbuck's) , Sergey Brin (Google), Michael Dell (Dell Computers), Larry Ellison (Oracle), Donna Karan (DKNY), Irv Robbins (Baskin & Robbins) dan Bill Rossenberg (Dunkin Donuts).

Richard Levin, presiden universiti tersohor Yale Universiti ialah seorang Yahudi. Henry Kissinger, Joseph Lieberman dan Madeleine Albright (bekas-bekas Setiausaha Negara AS); Alan Greenspan (bekas pengerusi Rizab Persekutuan AS di bawah Reagan, Bush, Clinton dan Bush); Maxim Litvinov (bekas Menteri Luar Soviet Union); David Marshal (bekas Ketua Menteri pertama Singapura); Isaac Isaacs (bekas Gabenor Jeneral Australia); Benjamin Disraeli (negarawan dan penulis Britian); Yevgeny Primkov (bekas Perdana Menteri Rusia dan bekas jeneral KGB); Jorge Sampaio (bekas Presiden Portugal); Herb Gray (bekas Timbalan Perdana Menteri Kanada); Pierre Mendes (Perdana Menteri ke-143 Perancis); Michael Howard (bekas Setiausaha Negara British); Bruno Kreisky (bekas Canselor Austria) dan Robert Rubin (bekas Setiausaha Perbendaharaan AS).

Dalam dunia media, orang Yahudi yang terkemuka ialah Wolf Blitzer (CNN); Barbara Walters (ABC News); Eugene Meyer (Washington Post); Henry Grunwald (Ketua Editor Time); Katherine Graham (penerbit The Washington Post); Joseph Lelyyeld (Editor Eksekutif, The New York Times) dan Max Frankel (The New York Times).

Dermawan dan penyangak mata wang, George Soros ialah Yahudi. Dia menderma AS$4 bilion untuk membantu ahli sains dan universiti serata dunia.

Walter Annenberg menderma untuk membina ratusan perpustakaan berjumlah AS$2 bilion.

Di Olimpik, Mark Spitz membolot tujuh pingat emas. Lenny Krayzelburg ialah pemegang tiga kali pingat emas Olimpik. Spitz Krayzelburg dan Boris Becker adalah Yahudi.

Tahukah anda bahawa pelakon pujaan Harrison Ford, George Burns, Tony Curtis, Charles Bronson, Sandra Bullock, Billy Cystal, Woody Allen, Paul Newman, Peter Sellers, Dustin Hoffman, Michael Douglas, Ben Kingsley, Kirk Douglas, Willian Shatner, Jerry Lewis dan Peter Falk semuanya Yahudi?

Tambahan lagi, Hollywood sendiri diwujudkan oleh orang Yahudi. Antara pengarah dan penerbit, Steven Spielberg, Mel Brooks, Oliver Stone, Aaron Spelling (Beverly Hills 90210), Neil Simon (The Odd Couple), Andrew Vaina (Rambo 1- 2-3), Michael Man (Starsky and Hutch), Milos Forman (One Flew Over The Cuckoo's Nest), Douglas Fairbanks (The Thief Of Baghdad) and Ivan Reitman (Ghostbusters) - semuanya adalah Yahudi.

Mempengaruhi

Washington yang merupakan ibu negara Amerika Syarikat, mempunyai satu pertubuhan lobi yang amat berkuasa. Ia dikenali sebagai Jawatankuasa Hal Ehwal Awam Amerika Israel (AIPAC) yang berupaya mempengaruhi Kongres meluluskan resolusi memuji dan 'membuat apa saja' demi Israel .

Tahukah lagi bahawa William James Sidis dengan IQ 250-300 ialah manusia tercerdik. Dia ialah Yahudi.

Jadi, mengapa mereka ini terlalu berkuasa?

Jawapannya: Pendidikan, pelajaran, ilmu.

Mengapa umat Islam terlalu lemah?

Dianggarkan 1,476,233,470 Muslim di atas muka bumi Allah ini. Satu bilion di Asia , 400 juta di Afrika, 44 juta di Eropah dan enam juta di Amerika. Setiap lima insan manusia ialah Muslim. Setiap seorang Hindu ada dua orang Islam, setiap seorang Buddha ada dua orang Islam dan setiap seorang Yahudi ada beratus orang Islam. Mengapa orang Islam terlalu lemah?

Ini jawapannya: Terdapat 57 negara anggota OIC dan jika dicampur semua cuma ada kira-kira 500 buah universiti; atau sebuah universiti untuk setiap tiga juta orang Islam.

AS mempunyai 5,758 universiti dan India ada 8,407. Pada 2004, Shanghai Jiao Tong Universiti membuat kajian 'Kedudukan Akademik Universiti-universi ti Dunia' - dan menakjubkan - tiada satu pun universiti-negara Islam yang berada di puncak 500.

Data yang dikumpul dari UNDP, tahap celik huruf di negara maju ialah hampir 90 peratus dan 15 negara itu mempunyai 100 peratus celik huruf. Negara majoriti penduduk Islam, purata kadar celik huruf ialah sekitar 40 peratus dan tiada negara yang mempunyai 100 peratus semuanya celik huruf.

Sekitar 98 peratus penduduk di negara maju menamatkan sekurang-kurang sekolah rendah, sementara hanya 50 peratus di negara majoriti Islam. Sekitar 40 peratus penduduk di negara maju memasuki universiti, sementara hanya 2 peratus di negara majoriti Islam.

Negara-negara majoriti Islam mempunyai 230 ahli sains bagi setiap (apa) sejuta penduduk. Di AS 4,000 apa sejuta, Jepun 5,000 apa sejuta. Di seluruh negara Arab, penyelidik sepenuh masa ialah 35,000 dan hanya 50 juruteknik apa sejuta (berbanding di negara maju 1,000 juruteknik apa sejuta).

Negara Islam membelanjakan 0.2 peratus daripada KDNK untuk penyelidikan dan pembangunan (&D) sebaliknya, di negara maju membelanjakan 5 peratus daripada KDNKnya.

Kesimpulan: Dunia Islam kurang keupayaan untuk menghasilkan ilmu pengetahuan.

Akhbar harian yang dibaca oleh setiap 1,000 orang dan jumlah judul buku yang dibaca oleh setiap sejuta orang adalah dua angka tunjuk bagi menentukan sama ada ilmu pengetahuan disalurkan ke dalam masyarakat.

Di Pakistan, hanya ada 23 akhbar harian apa 1,000 rakyat Pakistan sementara nisbah di Singapura ialah 360. Di UK, jumlah judul buku apa juta orang ialah 2,000 sementara di Mesir ialah 20.

Kesimpulan: Dunia Islam gagal menyalurkan ilmu pengetahuan.

Yang menariknya, jumlah terkumpul KDNK tahunan 57 buah negara ahli OIC ialah di bawah AS$2 trilion.
Amerika sahaja, menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai AS$12 trilion, China AS$8 trilion, Jepun AS $3.8 trilion dan Jerman AS $2.4 trilion.

Pengeluar minyak yang kaya, Arab Saudi, UAE, Kuwait, Qatar secara rangkuman menghasilkan barangan dan perkhidmatan (rata-rata minyak) bernilai AS$500 bilion; Sepanyol sahaja menghasilkan barangan dan perkhidmatan bernilai lebih AS$1 trilion, Poland AS$489 bilion dan Thailand AS$545 bilion.

Jadi, mengapa orang Islam tidak berkuasa dan orang Yahudi paling berkuasa?

Jawapannya ialah: Kurangnya ilmu. Kurangnya pendidikan dan kurangnya pelajaran.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 20-01-09 18:01


p/s: BANGUNLAH WAHAI UMAT ISLAM!!

BELAJARLAH DAN PERKASALAH DENGAN ILMU PENGETAHUAN!!

yang berada diunivesiti belajar lah bersungguh2, buktikan sesuatu yang Islam ini tidak lemah. ambilah dominasi tempat ranking first class degree daripada kaum lain. itu cukup membuktikan yang Islam tidak lemah. semuanya ditangan anda.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

arrantaui
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.12.2008
Ahli No: 36246
Posting: 99

blank   avatar


posticon Posting pada: 21-01-09 09:26


Itulah ujian.
Penderhakaan yang pertama dilakukan oleh makhluk yang berilmu; iblis. Dunia ini diporakperandakan oleh kaum yang berilmu juga; Yahudi.

Bookmark and Share

    


  Member Information For arrantauiProfil   Hantar PM kepada arrantaui   Quote dan BalasQuote

setanggi_syurga83
WARGA SETIA
Menyertai: 10.03.2006
Ahli No: 23348
Posting: 517
Dari: Negeri Sembilan-bumi Allah

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 21-01-09 10:04


Pada 13-01-09 17:10 , panahpena posting:

!!! QUOTE !!!

MasyaAllah!!! Siapa kata yang orang Islam lemah, berbanding dengan Yahudi? Hadiah Nobel tu dianugerahkan oleh siapa? BARAT! Asalnya semua jumpaan dan kajian sains dan perubatan asas segalanya bermula daripada dunia Islam. Kita orang Islam diperturunkan ilmu yang melimpah ruah. Jangan sesekali menidakkan para ilmuan Islam sebelum Perang Salib dilakukan oleh pihak gereja Eropah. Sedarlah bahawa semua ciptaan moden yang ada bermula daripada ketamadunan Islam. Anda wajib percaya bahawa segala ilmu yang ALLAH turunkan itu hanya pada kita, orang ISLAM.

Barat hanya memperbaikinya dan mengiktiraf hanya kajian milik masyarakat mereka sahaja sejak tahun 1100m.

Cuma sekarang, pemikiran pemerintah telah terjajah dengan sistem demokrasi dan ekonomi yang menyebabkan semua ketua negara Islam harus mengikut telunjuk barat keparat. Barat menjajah pemikiran dan memastikan pemimpin Islam pro-barat.

Ayuh kita yang masih sedar. Bangkitlah! Buka mata hati dan mata fikir. Kembali kepada ajaran Jihad, yang selama ini ditutup dari pengetahuan ummat Islam. Jihad yang amat digeruni yahudi dan barat.

Saya setuju dengan pendapat ini...hadiah nobel ni tidak menggambarkan hal yang sebenar dimana kebanyakan penemuan telah pun dijumpai oleh pakar saintis islam..cuma masa tu tak ada hadian nobel,jadi para sarjana islam ni tak lah berpeluang nak mendapat pengiktirafan..betul tak?...Mereka tidak perlu bersusah payah menjajah negara orang (kecuali palestin)..mereka cuma perlu menjajah pemikiran ketua negara islam am nya dan umat islam khususnya supaya mereka terus leka dan lalai.khayal dialam ciptaan barat...


-----------------
-StaIrWays To HeaVen-http://nurfazilah.hadithuna.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For setanggi_syurga83Profil   Hantar PM kepada setanggi_syurga83   Pergi ke setanggi_syurga83's Website   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 21-01-09 11:33


lagi 1 umat islam hari ini banyak didedah dengan hiburan.. nak hidup senang sertai dunia hiburan bukan dengan cara pendidikan. mak ayah pun ramai yang suka anak-anak mereka sertai rcngn hiburan dr hantar anak mereka ke tempt yang menuntut ilmu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 21-01-09 13:54


MESSAGE FROM LEE KUAN YEW

BACALAH WAHAI BANGASAKU                                                                            

RENUNGAN BUAT BANGSA MELAYU

                                                                                                                        
Saya ingin mendapatkan Malaysia bagi memajukan lagi negara Singapura sebab negara saya sudah habis sumber asli.. Saya dapati inilah masa terbaik pada Zaman Abdullah ini kerana pada zaman Mahathir dulu dia selalu sahaja dapat menghidu taktik saya. Pak Lah saya dapati dia mudah dipengaruhi. Anak didik saya LIM KIT SIANG daripada DAP yang akan melaksanakan perancangan saya
                                                        
Cara dia saya guna strategi 3 Fasa:
FASA PERTAMA
1) Menguasai secara tidak langsung melayu-islam UMNO
Khairy Jamaluddin= Oleh kerana saya nampak dia begitu bercita-cita tinggi didalam UMNO saya tolong dari sudut kewangan dengan TEMASIK HOLDING dan ECM LIBRA. Saya berhabis berjuta-juta dollar pun saya tak kisah kerana habuan akan datang lebih besar dan saya pesan pada bangsa-bangsa saya di Malaysia supaya sokong dia dari sudut kewangan. Saya perhatikan dalam UMNO siapa yang ada hubungan dengan PM boleh naik dengan begitu pantas. contoh Najib dengan Tun Razak, Hishamuddin dengan Tun Hussien Onn
                                                        
2) Menguasai secara tidak langsung melayu-islam di luar UMNO
Anwar Ibrahim : Saya dapati anwar ini disokong oleh 50% melayu kerana karisma dia. Saya dapati dia sangat marah dengan pada BN dan UMNO kerana pernah dipenjarakan dan hanya dia seorang tahu korupsi dalam UMNO. Ini adalah peluang saya dan saya tolong dia dengan media. Saya tahu di media Malaysia dia disekat. Saya pesan pada bangsa saya didalam PKR supaya sokong habis-habisan Anwar. Bila dia dah tak ada jawatan PRESIDEN KEADILAN tu kita punya. Slogan Anwar : jangan PANGKAH BARISAN NASIONAL amat menguntungkan kita . Secara tak langsung jika ada pertandingan dalam pilihanraya 1 vs 1 rakyat akan pangkah DAP
PAS : Saya dapati parti PAS payah dikuasai dan biarkan Khairy mengapi-apikan permusuhan antara PAS dengan UMNO dan yang paling penting PAS menguasai dinegeri melayu miskin dan itu bukan sasaran utama saya.
                                                        
3) Ekonomi
Naik Harga Barang : Harga barang kita naikkan habis-habisan supaya rakyat marah dengan kerajaan. Kita gunakan alasan minyak Ini mudah saja sebab ekonomi di Malaysia bangsa saya yang pegang...
                                                        
4) Sosial
Kita timbulkan suasana tidak selamat di Malaysia . Kita gunakan dadah, pelacur, kongsi gelap. Bukan susah hampir 80% mereka ni bangsa saya.. Memang saya tidak suka mereka ni tapi pada saat2 ni kita mesti menggunakan mereka. Lepas kita berkuasa nanti kita hapuskanlah mereka-mereka ni
                                                        
                                                        
5) Menjatuhkan Cina & India & Kaum lain yang menyokong BN
Kita keluarkan semua DVD lucah dan isu-isu pemimpin-peminpin mereka supaya mereka tidak percaya pada MCA & GERAKAN. Kita api-apikan India miskin supaya mereka marah dengan MIC. India-india hindu begitu fanatik kalau kita sentuh bab kuil. Takpe2 saya gunakan sentimen tu.
                                                        
FASA KEDUA
                                                        
Saya akan lihat keputusan pilihanraya nanti
                                                        
Jika Barisan Nasional Menang
1)Kita naikkan khairy dan kita minta Jawatan TPM 2.
                                                        
Jika Barisan Pembangkang Menang
2)Kita naikkan Anwar dan bila dia dah tak ada nanti.. Kita bertanding jawatan Presiden Keadilan. Kita biarkan dulu dia bentuk kerajaan
                    
FASA KETIGA
Bila kita dapat Malaysia ini apa t inda kan kita:
1) Kita jadikan Singapura role model kita dan kita tiru mereka.
                                                        
                                                        
Saya ada jumpa sahabat saya ARIEL SHARON di Israel hari tu. Dia sokong saya dan dia ramal bangsa cina akan menguasai dunia satu hari nanti. Dia kata satu hari nanti semua bangsa Cina akan bergabung diketuai oleh Negara China . Dia kata kebangkitan kita diramalkan didalam TAURAUT, INJIL & ALQURAN. Dalam Al-Quran kita digelar Yakjuj(Cina) Makjuj(Majusi) . Ingat saudara sebangsa saya, Cina di Malaysia dan seluruh dunia USA dan EUROPE amat gerun dengan kita sekarang. org Islam ingat musuh mereka USA dan mereka masih belum sedar kita akan tikam dari belakang. Dia menawarkan bantuan pada kita…..
                                                        
                                                        
INGAT SEMUA
PERJUANGAN MENDAULATKAN BANGSA CINA BELUM SELESAI.
KITA BUAT NI BUKAN UNTUK KITA TAPI ANAK CUCU KITA..

                                                                                                                        
INI STRATEGI JANGKA PANJANG KAMI.
                                                        
1) KEHADIRAN MCA DALAM BN JUGA SEBENARNYA UNTUK MENJAGA KEPENTINGAN CINA
                                                        
2) DI SITU KAMI BOLEH MENINTA2 DARI UMNO DAN KERAJAAN PUSAT UNTUK PELBAGAI KEPENTINGAN anak-anak CINA
                                                        
3) ATAS NAMA PEMBANGUNAN, KAMI MEMINTA TANAH2 MELAYU UNTUK DIBANGUNKAN - SEBENARNYA KAMI MAHU MEMPERLUASKAN TANAH MILIK KAMI. INI UMPAMA MERMBESARKAN TERITORI PEMERINTAHAN KAMI
                                                        
4) APABILA ORANG2 CINA DILETAKKAN DI LEBIH BANYAK KAWASAN, MAKA UNDI2 ORANG CINA AKAN LEBIH BANYAK DI PELBAGAI TEMPAT.
DALAM BEBERAPA DEKAD LAGI, TABURAN BANGSA KAMI, BANGSA CINA, AKAN BERADA DI MERATA2 DI MALAYSIA
                                                        
5) KAMI JUGA PERJUANGKAN SEKOLAH-SEKOLAH CINA AGAR anak-anak CINA DITERAPKAN DENGAN NILAI2 KECINAAN, UNTUK MEMBENCI MELAYU SEJAK MEREKA LAHIR LAGI.SATU HARI NANTI KAMI AKAN MENUKAR BAHASA KEBANGSAAN - BAHASA PERTAMA, INGGERIS, BAHASA KEDUA MANDARIN, BAHASA KETIGA CANTONESE DAN BAHASA KEEMPAT HOKKEIN
                                                        
BERSEDIALAH UNTUK MELIHAT PAPAN2 TANDA JALANRAYA DITUKAR BAHASANYA
                                                        
6) KAMI JUGA BISA MEMPUNYAI HUBUNGAN BISNES YANG KUKUH DENGAN TANAH BESAR CHINA
                                                        
7) KAMI MEYOKONG PADU TONY FERNANDES YANG MENYEDIAKAN PENERBANGAN TAMBANG MURAH KE CHINA DAN INDIA . INI MEMBOLEHKAN KAMI MENYELUDUP LEBIH RAMAI RAKYAT CHINA UNTUK MASUK KE MALAYSIA . MEREKA AKAN TERUS TINGGAL DI KAW2 SEPERTI JINJANG DAN BALAKONG. POLIS TAK AKAN KENALI SIAPA YANG OVERSTAY DI MALAYSIA INI - MAKA JUMLAH ORANG2 CINA AKAN BERTAMBAH.
                                                        
APABILA KAMI TELAH TINGGAL DI SINI SECARA HARAM, KAMI AKAN MEINTA2 PULA KEPADA JABATAN IMMIGRATION AGAR MEMBERI KAMI STATUS PENDUDUK TETAP.
                                                        
KALAU TAK BAGI, KAMI BUAT BISING.JUMLAH KAMI AKAN SEMAKIN RAMAI..... YEAHH!!!!
ORANG MELAYU AKAN KAMI TINDAS SEBAB KAMI KUKUH DALAM EKONOMI.
ORANG INDIA DAN MELAYU AKAN KAMI JADIKAN HAMBA UNTUK MEMBUAT kerja-kerja KOTOR KAMI.
                                                        
8) KAMI DI DALAM BN INI SEBENARNYA TAK KISAH DAP MENANG - KAMI HANYA BERTUKAR2 TANGAN UNTUK MENGUASAI NEGARA INI DAN MENJAGA SERTA MEMBANGUNKAN KEPENTINGAN CHINA.
                                                        
KAMI SENYUM MELIHAT ITU KOH TSU KOON DAN LIM GUAN ENG BERJABAT TANGAN - ITU TANDANYA PERSAHABATAN.
                                                        
TRANSLATION UNTUK PENGETAHUAN ENGKAU SEMUA ORANG2 MELAYU -
                                                        
'lu jaga kita punya olang aaa.."
                                                        
                                                        
9) KAMI BINA RUMAH2 YANG MAHAL SUPAYA ORANG MELAYU TAK BOLEH BELI
                                                        
                                                        
10) KAMI MAHU BUKA LEBIH BANYAK KANDANG bab*
                                                        
11) KAMI JUGA MAHU ITU SUPERMARKET TAK ADA SEKSYEN HALAL-HARAM. SENANG mahu SHOPPING.
                                                        
11) ITU MCDONALD KA BURGER KING KE.... TAK PAYAH GUNA AYAM HALAL. LECEH MAHU IKUT PROSEDUR INI ORANG2 ISLAM. LAGI MAHU BAYAR ITU TANDA HALAL DARI JAKIM.
                                                        
12) MEMANG KAMI SOKONG ITU ABDULLAH BODOWI - DIA LEMAH. DIA BAGI SAJA APA KAMI mahu
                                                        
14) KAMI JUGA SOKONG ITU KHAIRY JAMALUDDIN. ORANG MELAYU TAK SUKA DIA SEBAB DIA lebih-lebih... JADI ORANG MELAYU AKAN BERPECAH. ITU YANG KAMI MAHU TENGOK.
                                                        
UNTUK KAWAN KAMI DALAM DAP...
BILA SUDAH AMBIL KAWASAN2.. DAP AKAN LAKSANAKAN JANJI2 KAMI SEMASA KEMPEN.
                                                        
BILA SUDAH 5 TAHUN, RAKYAT TENGOK ADA PEMBAHARUAN. .. NANTI NEXT ELECTION, MEREKA UNDI LAGI DAP. KEMUDIAN KAWASAN2 YANG KAMI MENANG AKAN LEBIH BANYAK.
                                                        
LU JANGAN INGAT KAMI TAK ADA WANG. KAMI BANYAK SUMBER2 KEWANGAN.
BUAT MASA INI, KAMI BISING2 SAHAJA NAK BERLAKU ADIL. JADI KAMI TUNJUKKAN YANG KAMI BAGI KONTRAK2 SECARA TELUS.
                                                        
BILA SAMPAI MASA, LU JANGAN HARAP KAMI NAK BAGI BISNES DEKAT ORANG MELAYU.
DALAM BEBERAPA ELECTION LAGI, KAMI AKAN MENGUASAI PARLIMEN.
                    
BILA KAMI ADA KUASA DALAM PARLLIMEN.. MASA ITULAH KAMI AKAN CADANG TUKAR ITU PERLEMBAGAAN ORANG MELAYU.
ITU MACAM, MELAYU AKAN KAMI HAPUSKAN SEBAB KUASA DI TANGAN KAMI.
                                                        
LEPAS ITU BILA KAMI BERKUASA.. KAMI LETAK BALIK ITU I-S-A TAPI TAK PANGGIL I-S-A.. PANGGIL NAMA LAIN, MACAM DI SINGAPORE , IKUT DATUK KAMI PUNYA STYLE DEKAT SINGAPURA. MASA ITU ORANG MELAYU BILA cakap-cakap RACISTS, BUAT DEMO JALANAN.. KAMI AKAN SUMBATKAN LU ORANG DALAM JAIL.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.10742 saat. Lajunya....