Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 02-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Layang-layang naik ke udara kerana menentang angin bukan kerana mengikut arah angin

-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 15
Ahli: 0
Jumlah: 15




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 5 hari yang lalu


Kelakar
Topik: bye bye makkk...


Carian Forum

Moderator: Administrator, halesolurun_84
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Kelakar
    »» bye bye makkk...

Please Mendaftar To Post


Oleh bye bye makkk...

azilla
Warga 3 Bintang
Menyertai: 20.04.2004
Ahli No: 8536
Posting: 112
Dari: selangor

Perak   avatar


posticon Posting pada: 16-09-08 13:23


SEDIH..... SEDIH..... SSGGGTTT... '                                        
                                                                        
Suatu petang di sebuah 'supermarket' .... Seorang lelaki muda tengah    
berjalan di bahagian barang-barang dapur apabila dia terperasan
seorang perempuan tua yang tengah memandangnya dengan mata yang tak            
berkelip-kelip. Lelaki muda itu pun terasa pelik..dia terus berjalan
ke bahagian buah-buahan tapi dari ekor matanya dia perasan lagi yang        
perempuan tua tu masih juga memandang dan mengekorinya. Last-last
lelaki tu pun buat dek saja...sebab dia ingat dia yang perasan.



Lepas mengambil dua tin sardin dan lima biji epal, lelaki muda tu pun berjalan
menuju ke kaunter untuk membayar barang-barangnya tetapi di pertengahan jalan    
perempuan tua tadi itu cepat-cepat memintas dan berdiri di depannya.    


'maafkan makcik nak!!' kata perempuan itu. 'Makcik minta maaf
bebanyak kiranya anak tak selesa dengan pandangan makcik tadi. Makcik            
bukannya apa, cuma wajah anak ni serupa macam arwah anak makcik yang    
meninggal bulan lepas' Mendengarkan kata-kata perempuan                
tua itu barulah dia faham Kenapa perempuan itu asyik saja
memandangnya.Timbul rasa kasihan di hati lelaki itu. 'Oh, begitu ke ceritanya
makcik? maaflah saya tak tahu.

                                                    
Ada apa-apa yang boleh saya bantu?' tanya lelaki muda itu.            
'Aaaa....mak cik ada satu permintaan kecil kalau anak tak keberatan'    
kata perempuan itu. '... bila makcik dah nak jalan keluar                
boleh tak anak lambai dan cakap 'bye bye... mak!!'? Terubat betul
rindu makcik jika anak dapat tolong sebab arwah anak makcik selalu            
buat macam itu pada makcik'.        

                                    
'Oh boleh... tak ada masalah' kata lelaki muda tu.. Setelah cashier        
memasukkkan semua barang-barangnya ke dalam plastik,                    
perempuan tua itu pun berjalan keluar dan melambai tangannya ke arah    
lelaki muda itu. Lelaki muda itu pun melambaikan tangannya kembali
dan melaung 'bye bye,mak!!! !'. Setelah memerhatikan perempuan tua itu
hilang dari pandangan dengan hati yang kasihan, lelaki itu pun bergerak ke    
cashier untuk membayar barang-barangnya. 'Jumlah semuanya RM130.70
ye encik,' kata cashier supermarket itu.



Terkejut lelaki tu mendengar    
kata-kata cashier itu.'Eh, Kenapa mahal sangat ni cik, saya beli
barang sikit saja macamana pulak sampai seratus                                
lebih ni?' tanya lelaki itu. 'Habis itu mak awak kata awak nak
bayarkan untuk dia sekali!' kata cashier itu.                                    
                                                                        
'Haah???????! !!!'....


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For azillaProfil   Hantar PM kepada azilla   Quote dan BalasQuote

syahirahsoid
WARGA SETIA
Menyertai: 06.03.2007
Ahli No: 29040
Posting: 496
Dari: mana hendak ke mana

malaysia  


posticon Posting pada: 16-09-08 14:39


melampau sggh mcik 2...
sian budak 2...
hahahaha....


-----------------




Bookmark and Share

    


  Member Information For syahirahsoidProfil   Hantar PM kepada syahirahsoid   Quote dan BalasQuote

syahirahsoid
WARGA SETIA
Menyertai: 06.03.2007
Ahli No: 29040
Posting: 496
Dari: mana hendak ke mana

malaysia  


posticon Posting pada: 16-09-08 14:39


melampau sggh mcik 2...
sian budak 2...
hahahaha....


-----------------




Bookmark and Share

    


  Member Information For syahirahsoidProfil   Hantar PM kepada syahirahsoid   Quote dan BalasQuote

areyien
Warga 4 Bintang
Menyertai: 11.07.2008
Ahli No: 34006
Posting: 168
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 16-09-08 16:15


hebat sungguh mak cik tu..pandai buat trick :lol:


-----------------
Insan yang mulia ialah insan yang selalu mengakui kelemahannya.


Bookmark and Share

    


  Member Information For areyienProfil   Hantar PM kepada areyien   Quote dan BalasQuote

ladylolida_aina
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.08.2008
Ahli No: 34562
Posting: 162
Dari: Johor

malaysia  


posticon Posting pada: 16-09-08 16:27


ish..ish... kasihan betul...
macam-macam hal lah... kalau nak menipu tu ada saja carenye

Bookmark and Share

    


  Member Information For ladylolida_ainaProfil   Hantar PM kepada ladylolida_aina   Quote dan BalasQuote

syahadahtul_nur
Warga 5 Bintang
Menyertai: 10.09.2008
Ahli No: 34899
Posting: 385
Dari: kuala lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 16-10-08 13:33


eei..ada juga ek makcik yang macam tu.sian mamat tu.tapi nak buat macam mana.zaman sekarang ni macam-macam cara ada untuk tipu orang.tak baik betul.

Bookmark and Share

    


  Member Information For syahadahtul_nurProfil   Hantar PM kepada syahadahtul_nur   Quote dan BalasQuote

atirazah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 30.07.2008
Ahli No: 34224
Posting: 80

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-10-08 14:06


hurm,.macam-macam gelagat.
kesimpulannya di sini...
jangan menilai seseorang itu melalui luaran sahaja...
hehe betul tak???

Bookmark and Share

    


  Member Information For atirazahProfil   Hantar PM kepada atirazah   Quote dan BalasQuote

ct_sumayyah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.05.2003
Ahli No: 418
Posting: 201
Dari: Negeri Sembilan

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 17-10-08 10:25


kasihan..senang betul kena tipu zaman sekarang ni...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ct_sumayyahProfil   Hantar PM kepada ct_sumayyah   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 17-10-08 11:31


Pernah baca kisah ni.. Tapi tak mampu nak anggap ni kisah lawak sebab sakit hati saja.. Zaman sekarang ni susah nak percayakan orang.. macam-macam perangai penipu.. :jangan: :jangan: :jangan: :jangan:


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

islamic_gil
WARGA SETIA
Menyertai: 24.02.2005
Ahli No: 14692
Posting: 427
Dari: SATU KAWASAN DI SATU MASA

Selangor  


posticon Posting pada: 17-10-08 12:27


hahaha...sakit geram lucu pun ada..manusia lah ni..sanggup buat macam22

Bookmark and Share

    


  Member Information For islamic_gilProfil   Hantar PM kepada islamic_gil   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.091958 saat. Lajunya....