Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 25-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
More care, less hate
-- Dari Filem Reading Room

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 66
Ahli: 0
Jumlah: 66




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 5 hari yang lalu


Bincang Agama
Topik: ..dakwah antum...


Carian Forum

Moderator: ibnu_musa, Administrator, ABg_IMaM
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Bincang Agama
    »» ..dakwah antum...

Please Mendaftar To Post


Oleh ..dakwah antum...

adam_muslimin
WARGA SETIA
Menyertai: 20.10.2006
Ahli No: 27068
Posting: 714
Dari: [email protected]

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 15-08-08 16:04


assalamualaikum wrt...
puas cari tapi tak jumpa topic ini...

ana ingin timbulkan satu topic berkenan da'wah antum di tempat yang antum berada...bagaimana antum bergiat...dan penerimaan dawah antum...serta pandangan masyarakat, juga maklumbalas mereka...
insyaallah boleh dibincangkan...

ana mulakan...alhamdulillah kat uia ini penerimaan baik..
sebab banyak juga terdapat jemaah2 yang buat kerja...
tak kira jemaah sekian2...yang penting kerja jalan...
cuma segelintir yang masih kurang faham mesej yang ingin disampaikan....tidak kurang juga segelintir yang tidak menerima apa yang disampaikan....

antara kegiatan da'wah yang dijalankan...
usrah...artikel...ta'lim...
alhamdulillah sedikit sebanyak dapat menyumbang pada persekitaran yang baik...sama-sama lah kita berubah dan merubah keadaan kita dan juga disekitar kita dalam mengejar redha Allah au mardhotilah .


-----------------

"prevention is better than cure"




Bookmark and Share

    


  Member Information For adam_musliminProfil   Hantar PM kepada adam_muslimin   Quote dan BalasQuote

zahratul_wardah
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.06.2004
Ahli No: 9470
Posting: 283
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 15-08-08 16:21


salam semua, ana rasa elok juga kalau di kembang kan program kita, tak kira berana di mana sekali pun, kita buat lah sekadar termampu.. insya allah ada balasan yang baik Kalau kita lakukan dengan seikhlas hati.

Bookmark and Share

    


  Member Information For zahratul_wardahProfil   Hantar PM kepada zahratul_wardah   Quote dan BalasQuote

syazwin_adiba
Warga Rasmi
Menyertai: 27.06.2007
Ahli No: 30390
Posting: 5
Dari: grik

Perak   avatar


posticon Posting pada: 16-08-08 00:46


salam ukhwah..ana dr usm kampus kejuruteraan..ALHAMDULILLAH dipilih ALLAH untuk buat kerja untuk islam..tentang dakwah di kampus ana agak perlahan gerak kerjanya dan penerimaan oleh masy kampus agak kurang memuaskan..mungkin sebab kurang tindakan..di kampus ana banyak dakwah secara jamie melalui program dan sambutan selalunye pada org yang same..agak susah untuk tarik ke program,,ana dan sahabat2 sedar dakwah fardhi pun penting..kita tak boleh nak harap sahabat-sahabat yang kurang kefahaman tiba-tiba nak p program kita..so kami mula dengan basic step..dekatkan dari dan cuba memasyarakatkan diri dengan masyarakat kampus..ikuti program mereka dulu dan jalankan dakwah fardhi secara efektif..ALHAMDULILLAH dengan dakah fardhi banyak hati-hati yang tertaut dan dapat berkongsi secara terus..insyaAllah dengan semanagat baru sempena sem baru ni,ana dan sahabat2 akan mengagresifkan gerak kerja dakwah..kita tak boleh JUMUD ,kena ada perubahan dalam berdakwah,,ramai sahabat2 kita diluar sana tak faham apa pun apa erti dia sebagai islam ..jadi tak boleh salahkn mereka jike mereka takut dengan islam dan program yang berunsurka islam..kita kena trun dan sampaikan walau satu ayat menggunakan cara yang yang lebih kreatif,,insyaALLAH dengan usha agar sahabat-sahabat diluar sana dapat nikmati apa yang kita nikmati selama ni,,nikmat iman dan islam..ayuh kita bermujahadah dan pastikan kita d barisan depan..memang kita hamba ALLAH yang lemah tapi jangan risau, kekuatan datang dr DIA..moga diberi kekuatan olehNYA..perkongsian dr hamba yang lemah dan jahil., harap sangat-sangat ada sahabat2 yang boleh berkongsi method dakwah yang dibuat..agar dapat membaiki kualiti dakwah yang disampaikan

MAY GOD BLESS US

Bookmark and Share

    


  Member Information For syazwin_adibaProfil   Hantar PM kepada syazwin_adiba   Quote dan BalasQuote

nisaulfadhilah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.10.2006
Ahli No: 27084
Posting: 207
Dari: irbid

jordan  


posticon Posting pada: 18-08-08 22:18


dakwah di sini alhmadulillah sentiasa berjalan..kami sentiasa di isi dengan program2 ilmu..artikel2 dakwah..usrah..tafakuh..dan macam-macam lagi program..setiap minggu kami di bekalkan dengan peringatan yang datang dalam pelbagai bentuk..bahkan teguran dari sahabat2 juga tak ketinggalan..setiap pagi jumaat,kami di isi dengan pengisian agama yang di namakan tafakuh..di sini lah kami membincangkan mengenai isu aqidah,tauhid,fiqh,sirah dan isu semasa..kami juga di isi dengan program usrah yang di ketuai oleh mereka yang di percayai dan amanah..di dalam program ini,pelbagai isu di bincangkan..kami juga saling bertukar2 pendapat..pelbagai program yang dijalankan seperti program anti ikhtilat iaitu pergaulan antara lelaki dan perempuan..memang program ini amat berkesan.pelajar2 di sini memainkan peranan masing-masing di dalam menjaga ikhtilat mereka..sekadar ini sahaja pengongsian saya mengenai perjalanan dakwah bagi pelajar2 oversea yang menuntut ilmu allah di jurdan..wallahualam..

Bookmark and Share

    


  Member Information For nisaulfadhilahProfil   Hantar PM kepada nisaulfadhilah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.104463 saat. Lajunya....