Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 14-06-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Tidak semua yang kita mahu boleh didapat. Jika Allah tidak memberi sekarang, ia akan ditunda atau diganti yang lebih baik.
-- Dari Drama Kiamat Sudah Dekat

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 49
Ahli: 0
Jumlah: 49




  Yang Masuk Ke Sini
hajime_kindaichi: 17 jam, 13 minit yang lalu
isa777_musa: 21 jam, 56 minit yang lalu
zam_rizal: 10 hari yang lalu
wanja: 20 hari yang lalu
MTMKi: 27 hari yang lalu
Kang: 28 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Pas Pulau Pinang Boikot Pilihanraya Permatang Pauh?


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Pas Pulau Pinang Boikot Pilihanraya Permatang Pauh?

Please Mendaftar To Post


Oleh Pas Pulau Pinang Boikot Pilihanraya Permatang Pauh?

biru-putih
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.07.2006
Ahli No: 25137
Posting: 135

blank  


posticon Posting pada: 05-08-08 17:55


LEWAT tengah malam tadi saya menerima satu pesanan ringkas dari seseorang yang tidak dikenali. Nombornya saya simpan untuk dijadikan bukti dan siasatan kalau perlu. Apa yang diberi tahu sedikit mengejutkan. Katanya Pas Pulau Pinang akan boikot pilihan raya Permatang Pauh. Kenapa?

Mulanya saya ingatkan pemboikotan itu ada kena mengena dengan tindakan Pas semasa pilihan raya kecil Batu Talam, Pahang tidak lama dulu. Pada pilihan raya itu Pas mengambil keputusan bersama PKR memulau pilihan raya berkenaan. Alasannya kerana Pas tidak percaya bahawa pilihan raya itu akan berjalan dengan bersih dan adil.

Gara-gara itu Pas tidak meletakkan calonnya. BN berhadapan dengan calon bebas seorang anak Cina.

Mulanya itulah yang saya fikirkan. Memang pun wajar kalau Pas boikot sebab SPR masih belum berubah. SPR masih juga dipengerusikan oleh orang diragui dan dibenci, Melayu bernama Abdul Rashid Abdul Rahman. Apa guna Pas menyertai pilihan raya kalau ia jelas dan nyata tidak adil.

Jadi apabila Pas juga nampak bersungguh dengan pilihan raya kecil Permatang Pauh ini mungkin keraguan kepada SPR sudah pun berubah. Ataupun kerana kemenangan besar PKR dalam pilihan raya 8 Mac lalu menyebabkan tiba-tiba saja Pas dan PKR melupai apa yang mereka sumpahkan terhadap SPR dulu?

Tetapi bukan itu alasan pemboikotan itu. Bukan soal pilihan raya telus atau tidak. Tetapi Kenapa Pas Pulau Pinang hendak boikot ialah kerana tidak senang dengan kerajaan Pakatan Rakyat di sana.

Pas merasakan diri mereka terpinggir di Pulau Pinang kerana itu mereka merasakan tidak perlu bersusah payah membantu Anwar dalam pilihan raya berkenaan. Begitulah alasannya!

Banyak sebab Kenapa Pas Pulau Pinang merasakan diri mereka terpinggir. Pas tidak dibawa berbincang langsung mengenai beberapa perkara termasuk soal perlantikan dalam Majlis Daerah, ataupun tidak diberi tempat dalam agensi-agensi kerajan Pulau Pinang yang sesuai diduduki oleh Pas sebagai parti Islam.

Katanya yang paling mengecewakan Pas berhubung dengan hel ehwal Islam. Kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng katanya tidak mempedulikan Pas? Beberapa cadangan dikemukakan Pas untuk kepentingan Islam tidak dilayan sewajarnya oleh Ketua Menteri yang mengambil Umar Ibnu Aziz sebagai model pemerintahan itu.

Tidak pasti apa sebenarnya yang berlaku di pulau Mutiara itu. Tetapi kalau itulah alasannya ada logik kalau Pas Pulau Pinang memulaukan pilihan raya itu ataupun mengambil sikap hanya sebagai pemerhati saja.

Pun begitu berita ini masih lagi samar dan belum dapat disahkan. Seorang Naib Presiden yang dihubungi sekejap tadi mengatakan belum tahu mengenai perkembangan ini dan beliau berjanji akan membuat pemeriksaan. Beliau yang agak terkejut hanya berkata; ya ke...belum dapat maklumat apa-apa lagi.

Dalam perkembangan lain berita yang agak malang ini sudah sampai ke pengetahuan Setiausaha Agung Pas, Kamarudin Jaaffar. Kamarudin dikatakan gelabah dengan maklumat itu dan terus membuat arahan segera malam tadi untuk berjumpa dengan Badan Perhubungan Pas Pulau Pinang pagi ini.

Apakah Kamarudin kini sudah bertolak ke Pulau Pinang atau belum tidak dapat dipastikan. Dan apakah sesuai dan layak untuk Kamarudin menyelesaikan masalah itu? Ketika ini Presiden Pas berada di Jakarta. Kalau pun ahli Parlimen Tumpat itu gelabah dan begitu teringin untuk melihat kawannya berada di Parlimen bersamanya apakah tidak sempat menunggu presiden pulang?

Apapun diharap berita ini tidak sahih ataupun kalau ada niat ia tidak akan diteruskan. Pas Pulau Pinang harus membantu dan pedulikan soal ia dipinggirkan dalam kerajaan. Pas kena tunjukkan mereka setiakawan dalam usaha menjatuhkan BN. Lagipun yang bertanding di situ nanti bukan DAP tetapi PKR calonnya bekas Presiden Abim, Anwar Ibrahim.

Bookmark and Share

    


  Member Information For biru-putihProfil   Hantar PM kepada biru-putih   Quote dan BalasQuote

biru-putih
Warga 3 Bintang
Menyertai: 10.07.2006
Ahli No: 25137
Posting: 135

blank  


posticon Posting pada: 05-08-08 17:56


Pada 05-08-08 17:55 , biru-putih posting:

!!! QUOTE !!!

LEWAT tengah malam tadi saya menerima satu pesanan ringkas dari seseorang yang tidak dikenali. Nombornya saya simpan untuk dijadikan bukti dan siasatan kalau perlu. Apa yang diberi tahu sedikit mengejutkan. Katanya Pas Pulau Pinang akan boikot pilihan raya Permatang Pauh. Kenapa?

Mulanya saya ingatkan pemboikotan itu ada kena mengena dengan tindakan Pas semasa pilihan raya kecil Batu Talam, Pahang tidak lama dulu. Pada pilihan raya itu Pas mengambil keputusan bersama PKR memulau pilihan raya berkenaan. Alasannya kerana Pas tidak percaya bahawa pilihan raya itu akan berjalan dengan bersih dan adil.

Gara-gara itu Pas tidak meletakkan calonnya. BN berhadapan dengan calon bebas seorang anak Cina.

Mulanya itulah yang saya fikirkan. Memang pun wajar kalau Pas boikot sebab SPR masih belum berubah. SPR masih juga dipengerusikan oleh orang diragui dan dibenci, Melayu bernama Abdul Rashid Abdul Rahman. Apa guna Pas menyertai pilihan raya kalau ia jelas dan nyata tidak adil.

Jadi apabila Pas juga nampak bersungguh dengan pilihan raya kecil Permatang Pauh ini mungkin keraguan kepada SPR sudah pun berubah. Ataupun kerana kemenangan besar PKR dalam pilihan raya 8 Mac lalu menyebabkan tiba-tiba saja Pas dan PKR melupai apa yang mereka sumpahkan terhadap SPR dulu?

Tetapi bukan itu alasan pemboikotan itu. Bukan soal pilihan raya telus atau tidak. Tetapi Kenapa Pas Pulau Pinang hendak boikot ialah kerana tidak senang dengan kerajaan Pakatan Rakyat di sana.

Pas merasakan diri mereka terpinggir di Pulau Pinang kerana itu mereka merasakan tidak perlu bersusah payah membantu Anwar dalam pilihan raya berkenaan. Begitulah alasannya!

Banyak sebab Kenapa Pas Pulau Pinang merasakan diri mereka terpinggir. Pas tidak dibawa berbincang langsung mengenai beberapa perkara termasuk soal perlantikan dalam Majlis Daerah, ataupun tidak diberi tempat dalam agensi-agensi kerajan Pulau Pinang yang sesuai diduduki oleh Pas sebagai parti Islam.

Katanya yang paling mengecewakan Pas berhubung dengan hel ehwal Islam. Kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng katanya tidak mempedulikan Pas? Beberapa cadangan dikemukakan Pas untuk kepentingan Islam tidak dilayan sewajarnya oleh Ketua Menteri yang mengambil Umar Ibnu Aziz sebagai model pemerintahan itu.

Tidak pasti apa sebenarnya yang berlaku di pulau Mutiara itu. Tetapi kalau itulah alasannya ada logik kalau Pas Pulau Pinang memulaukan pilihan raya itu ataupun mengambil sikap hanya sebagai pemerhati saja.

Pun begitu berita ini masih lagi samar dan belum dapat disahkan. Seorang Naib Presiden yang dihubungi sekejap tadi mengatakan belum tahu mengenai perkembangan ini dan beliau berjanji akan membuat pemeriksaan. Beliau yang agak terkejut hanya berkata; ya ke...belum dapat maklumat apa-apa lagi.

Dalam perkembangan lain berita yang agak malang ini sudah sampai ke pengetahuan Setiausaha Agung Pas, Kamarudin Jaaffar. Kamarudin dikatakan gelabah dengan maklumat itu dan terus membuat arahan segera malam tadi untuk berjumpa dengan Badan Perhubungan Pas Pulau Pinang pagi ini.

Apakah Kamarudin kini sudah bertolak ke Pulau Pinang atau belum tidak dapat dipastikan. Dan apakah sesuai dan layak untuk Kamarudin menyelesaikan masalah itu? Ketika ini Presiden Pas berada di Jakarta. Kalau pun ahli Parlimen Tumpat itu gelabah dan begitu teringin untuk melihat kawannya berada di Parlimen bersamanya apakah tidak sempat menunggu presiden pulang?

Apapun diharap berita ini tidak sahih ataupun kalau ada niat ia tidak akan diteruskan. Pas Pulau Pinang harus membantu dan pedulikan soal ia dipinggirkan dalam kerajaan. Pas kena tunjukkan mereka setiakawan dalam usaha menjatuhkan BN. Lagipun yang bertanding di situ nanti bukan DAP tetapi PKR calonnya bekas Presiden Abim, Anwar Ibrahim.


Hahaha.... ada harapan kalah nampak.... :lol:

Bookmark and Share

    


  Member Information For biru-putihProfil   Hantar PM kepada biru-putih   Quote dan BalasQuote

mmas_forever1991
WARGA SETIA
Menyertai: 28.05.2007
Ahli No: 30088
Posting: 741
Dari: AS

Kedah  


posticon Posting pada: 05-08-08 17:57


PAS kerjasama dengan KeADILan, DAP bantu Anwar
Suhaimi Taib
itu | Aug 05, 08 | 7:40:21 am MYT

KUALA LUMPUR, 5 Ogos (Hrkh) - PAS akan berganding bahu dengan Parti Keadilan Rakyat (KeADILan) dan DAP untuk mempastikan Mantan Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Anwar Ibrahim dapat bertanding di Permatang Pauh.
Iklan
    
    
    

Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Salahudin Ayub berkata, PAS bersedia membantu Anwar bertanding walaupun beliau ditangkap dan dipenjarakan.

"Kita akan membantu Anwar untuk mendapat kemenangan lebih besar walaupun beliau ditangkap dan walaupun terpaksa mempertaruhkan songkoknya untuk bertanding dalam pilihan raya kecil permatang Pauh," katanya ketika berucap di Taman Melewar di sini baru-baru ini.

Bagaimanapun katanya, usaha itu tidak akan menghalang Anwar dari mencapai cita-cita Pakatan Rakyat untuk mempastikan beliau bertanding dalam pilihanraya kecil itu.

Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) akan membuat pengumuman tentang kekosongan kerusi parlimen Permatang Pauh dan akan menentukan tarikh penamaan calon dan tarikh pengundian bagi kerusi tersebut esok.

Kerusi parlimen itu kosong berikutan peletakan jawatan oleh ahli parlimen kawasan itu, Dato' Seri Wan Azizah Ismail untuk memberi laluan kepada suaminya (Anwar) bertanding dalam pilihan raya tersebut.

Wan Azizah menang dalam pilihan raya umum kawasan tersebut, 8 Mac lalu dengan majoriti 13,388 undi, mengalahkan calon Barisan Nasional (BN), Pirdaus Ismail.

Wan Azizah mendapat 30,388 undi manakala Pirdaus 16,950 undi.

BN dijangka meletakkan calon tempatan untuk mempastikan Anwar tidak mudah mencapai kemenangan di kawasan tersebut.

Anwar sebelum ini tidak dapat bertanding dalam pilihan raya kerana dikenakan hukuman penjara enam tahun akibat tuduhan salahguna kuasa sekaligus satu sekatan berpolitik telah dikenakan ke atas beliau selepas menjalani hukuman di Penjara Sungai Buloh.

Bagimanapun sekatan bergiat aktif dalam aktiviti politik (termasuk bertanding dalam pilihn raya) telah tamat April lalu dan beliau boleh aktif semula dalam kegiatan politik. - mks._

sumber: http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=016196&Itemid=85

Bookmark and Share

    


  Member Information For mmas_forever1991Profil   Hantar PM kepada mmas_forever1991   Pergi ke mmas_forever1991's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-08-08 18:13


hehehe,ambil dari media kerajaan ke?media perdana memang selalu laga2kan orang tak begitu kan?.

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

msaidins_85
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.11.2006
Ahli No: 27385
Posting: 218
Dari: http://www.msaidins.com/

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-08-08 19:15


menangkan lah mereka yang berjuang untuk memartabatkan agama ISLAM dan syariatnya. Suka dengar kata-kata TGNA, Pas akan di bubarkan jika UMNO hendak melaksanakan syariat Islam. Sanggupkah UMno ? hanya ALLAH yang tahu....

Bookmark and Share

    


  Member Information For msaidins_85Profil   Hantar PM kepada msaidins_85   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 05-08-08 20:29


Sudahlah tu saudara biru-putih...Jangan kerana kecewa PAS tak sudi pinangan, tempelak pula dibalas...


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

zam_rizal
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 31
Posting: 1535
Dari: Terengganu+Selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-08-08 22:36


Maklumat kat atas tu conform hanyalah satu fitnah semata-mata dan dicipta oleh puak yang berniat jahat. Ana adalah salah seorang ahli PAS, dan ana amat maklum dengan segala perkembangan yang berlaku di dalam PAS. PAS tidak pernah menyatakan untuk memboikot pilihan raya Permatang Pauh, malah memberikan SOKONGAN YANG PADU untuk DSAI pada pilihan raya nanti, walaupun DSAI dipenjarakan!

Oleh itu wahai sahabat sekalian, jangan sekali-kali terpedaya dengan berita di atas. PAS TETAP BERSAMA DENGAN PAKATAN RAKYAT DAN AKAN SELAMANYA MEMBERIKAN SOKONGAN PADU BUAT PAKATAN RAKYAT!

UMNO dah terdesak sampai kena reka fitnah macam ni...iyalah, baru dimalukan oleh PAS sebab PAS tak nak bersama dengan UMNO... :D

Untuk maklumat lanjut, silalah berkunjung ke website lidah rasmi PAS, Harakah Daily

Wassalam & Salam Perjuangan :)


-----------------
:: Salam Persaudaraan Untuk Semua :) ::


Bookmark and Share

    


  Member Information For zam_rizalProfil   Hantar PM kepada zam_rizal   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-08-08 22:52


pas


KUALA LUMPUR 1 Ogos (Hrkh) - PAS akan menggerakkan jentera parti itu di seluruh negara bagi membantu Ketua Umum KeADILan, Dato’ Seri Anwar Ibrahim memenangi semula kerusi Parlimen Permatang Pauh setelah dikosongkan oleh penyandangnya, Dato’ Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga Presiden KeAdilan, kelmarin.

Demikian dijelaskan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar ketika mengulas pilihan raya kecil yang bakal diadakan di Permatang Pauh dalam masa terdekat ini.

“Saya percaya, pengundi Permatang Pauh tidak ada masalah dengan Anwar yang sinonim dengan kawasan tersebut,” katanya ketika dihubungi oleh Harakahdaily.

Mahfuz memberi jaminan, sekalipun pilihan raya kecil itu diadakan pada bulan Ramadhan, PAS akan tetap menurunkan jentera pilihan rayanya bagi mempastikan calon BN yang bertanding, tumpas ditangan Anwar.


Malah tegas beliau, jika pilihan raya itu diadakan pada bulan Ramadhan ini, ia pasti akan meningkatkan semangat petugas-petugas PAS kerana Ramadhan adalah bulan penuh dengan pujian bagi melipat ganda usaha dan menambahkan pahala.

“Itu juga satu motivasi untuk kita bekerja dengan lebih kuat bagi mempastikan kemenangan,” katanya.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berharap pilihan raya tersebut akan berjalan dengan baik dan lancar, tanpa sebarang provokasi dan insiden yang tidak diingini berlaku.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) juga, tegasnya perlu berlaku adil dan telus dalam menangani sebarang isu yang boleh menghalang Anwar dari bertanding.

Beliau turut memuji pengorbanan Wan Azizah yang bersedia mengosongkan kerusi Permatang Pauh bagi memberi laluan Pakatan Rakyat berkuasa memerintah selepas ini, dengan kemenangan yang bakal dijana oleh Anwar di kawasan tersebut.- tmj _ Roy Rasul


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

aL-azyM
WARGA SETIA
Menyertai: 01.10.2006
Ahli No: 26685
Posting: 675
Dari: DuLu:GeRiK,PeRaK + SeKarNG:nEgERi 9

Perak   avatar


posticon Posting pada: 06-08-08 00:49


Pada 05-08-08 17:56 , biru-putih posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-08-08 17:55 , biru-putih posting:

!!! QUOTE !!!

LEWAT tengah malam tadi saya menerima satu pesanan ringkas dari seseorang yang tidak dikenali. Nombornya saya simpan untuk dijadikan bukti dan siasatan kalau perlu. Apa yang diberi tahu sedikit mengejutkan. Katanya Pas Pulau Pinang akan boikot pilihan raya Permatang Pauh. Kenapa?

Mulanya saya ingatkan pemboikotan itu ada kena mengena dengan tindakan Pas semasa pilihan raya kecil Batu Talam, Pahang tidak lama dulu. Pada pilihan raya itu Pas mengambil keputusan bersama PKR memulau pilihan raya berkenaan. Alasannya kerana Pas tidak percaya bahawa pilihan raya itu akan berjalan dengan bersih dan adil.

Gara-gara itu Pas tidak meletakkan calonnya. BN berhadapan dengan calon bebas seorang anak Cina.

Mulanya itulah yang saya fikirkan. Memang pun wajar kalau Pas boikot sebab SPR masih belum berubah. SPR masih juga dipengerusikan oleh orang diragui dan dibenci, Melayu bernama Abdul Rashid Abdul Rahman. Apa guna Pas menyertai pilihan raya kalau ia jelas dan nyata tidak adil.

Jadi apabila Pas juga nampak bersungguh dengan pilihan raya kecil Permatang Pauh ini mungkin keraguan kepada SPR sudah pun berubah. Ataupun kerana kemenangan besar PKR dalam pilihan raya 8 Mac lalu menyebabkan tiba-tiba saja Pas dan PKR melupai apa yang mereka sumpahkan terhadap SPR dulu?

Tetapi bukan itu alasan pemboikotan itu. Bukan soal pilihan raya telus atau tidak. Tetapi Kenapa Pas Pulau Pinang hendak boikot ialah kerana tidak senang dengan kerajaan Pakatan Rakyat di sana.

Pas merasakan diri mereka terpinggir di Pulau Pinang kerana itu mereka merasakan tidak perlu bersusah payah membantu Anwar dalam pilihan raya berkenaan. Begitulah alasannya!

Banyak sebab Kenapa Pas Pulau Pinang merasakan diri mereka terpinggir. Pas tidak dibawa berbincang langsung mengenai beberapa perkara termasuk soal perlantikan dalam Majlis Daerah, ataupun tidak diberi tempat dalam agensi-agensi kerajan Pulau Pinang yang sesuai diduduki oleh Pas sebagai parti Islam.

Katanya yang paling mengecewakan Pas berhubung dengan hel ehwal Islam. Kerajaan Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng katanya tidak mempedulikan Pas? Beberapa cadangan dikemukakan Pas untuk kepentingan Islam tidak dilayan sewajarnya oleh Ketua Menteri yang mengambil Umar Ibnu Aziz sebagai model pemerintahan itu.

Tidak pasti apa sebenarnya yang berlaku di pulau Mutiara itu. Tetapi kalau itulah alasannya ada logik kalau Pas Pulau Pinang memulaukan pilihan raya itu ataupun mengambil sikap hanya sebagai pemerhati saja.

Pun begitu berita ini masih lagi samar dan belum dapat disahkan. Seorang Naib Presiden yang dihubungi sekejap tadi mengatakan belum tahu mengenai perkembangan ini dan beliau berjanji akan membuat pemeriksaan. Beliau yang agak terkejut hanya berkata; ya ke...belum dapat maklumat apa-apa lagi.

Dalam perkembangan lain berita yang agak malang ini sudah sampai ke pengetahuan Setiausaha Agung Pas, Kamarudin Jaaffar. Kamarudin dikatakan gelabah dengan maklumat itu dan terus membuat arahan segera malam tadi untuk berjumpa dengan Badan Perhubungan Pas Pulau Pinang pagi ini.

Apakah Kamarudin kini sudah bertolak ke Pulau Pinang atau belum tidak dapat dipastikan. Dan apakah sesuai dan layak untuk Kamarudin menyelesaikan masalah itu? Ketika ini Presiden Pas berada di Jakarta. Kalau pun ahli Parlimen Tumpat itu gelabah dan begitu teringin untuk melihat kawannya berada di Parlimen bersamanya apakah tidak sempat menunggu presiden pulang?

Apapun diharap berita ini tidak sahih ataupun kalau ada niat ia tidak akan diteruskan. Pas Pulau Pinang harus membantu dan pedulikan soal ia dipinggirkan dalam kerajaan. Pas kena tunjukkan mereka setiakawan dalam usaha menjatuhkan BN. Lagipun yang bertanding di situ nanti bukan DAP tetapi PKR calonnya bekas Presiden Abim, Anwar Ibrahim.


Hahaha.... ada harapan kalah nampak.... :lol:


Haha..satu artikel yang mencerminkan kegelabahan pihak tertentu.. :lol:


-----------------
http://azymechanical.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For aL-azyMProfil   Hantar PM kepada aL-azyM   Pergi ke aL-azyM's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 06-08-08 09:09


biasalah,orang dah terdesak akan buat apa saja cara pun untuk menyedapkan hati.

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

shinfay_de
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2007
Ahli No: 31653
Posting: 616
Dari: Wilayah Persekutuan

blank   avatar


posticon Posting pada: 06-08-08 09:23


imho, artikel yang dipost tersebut adalah suatu pandangan peribadi seseorang tentang kemungkinan pemboikotan oleh pihak yang disebutkan. Kenapa terus menyerang? adakah memasing dah baca sampai habis dan faham akan penyampaiannya?

di para terakhir penulis menyebut bahawa:

!!! QUOTE !!!

Apapun diharap berita ini tidak sahih ataupun kalau ada niat ia tidak akan diteruskan. Pas Pulau Pinang harus membantu dan pedulikan soal ia dipinggirkan dalam kerajaan. Pas kena tunjukkan mereka setiakawan dalam usaha menjatuhkan BN. Lagipun yang bertanding di situ nanti bukan DAP tetapi PKR calonnya bekas Presiden Abim, Anwar Ibrahim.



-----------------
I have my own id now.... :)


Bookmark and Share

    


  Member Information For shinfay_deProfil   Hantar PM kepada shinfay_de   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 06-08-08 11:23


Pada 06-08-08 09:23 , shinfay_de posting:

!!! QUOTE !!!

imho, artikel yang dipost tersebut adalah suatu pandangan peribadi seseorang tentang kemungkinan pemboikotan oleh pihak yang disebutkan. Kenapa terus menyerang? adakah memasing dah baca sampai habis dan faham akan penyampaiannya?

di para terakhir penulis menyebut bahawa:

!!! QUOTE !!!

Apapun diharap berita ini tidak sahih ataupun kalau ada niat ia tidak akan diteruskan. Pas Pulau Pinang harus membantu dan pedulikan soal ia dipinggirkan dalam kerajaan. Pas kena tunjukkan mereka setiakawan dalam usaha menjatuhkan BN. Lagipun yang bertanding di situ nanti bukan DAP tetapi PKR calonnya bekas Presiden Abim, Anwar Ibrahim.




saya dah biasa menerima email 'bernada' begini. Pengamatan saya penulisnya adalah ahli UMNO....atau bekas PKR yang dah masuk UMNO....sengaja menggunakan pendekatan konon berpihak pada PR, 'perasaan' yang ikhlas.... tapi sebenarnya sangat sinis dan mengharapkan perpecahan dalam pakatan rakyat.....
abaikan saja.....kita tunggu dan lihat perkembangan selanjutnya tapi sumber yang sohih.... 8-)


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

pejuang_terakhir
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2007
Ahli No: 30837
Posting: 533
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 06-08-08 11:41


waktu2 macam ni memang banyak sangatlah perang2 saraf yang dilancarkan....walau apa-apa pun kita bertenang dan look and see....jangan cepat melatah dan emosional.....insyaallah kejayaan menyusul di pihak yang benar...

Bookmark and Share

    


  Member Information For pejuang_terakhirProfil   Hantar PM kepada pejuang_terakhir   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-08-08 13:33


Pada 06-08-08 11:41 , pejuang_terakhir posting:

!!! QUOTE !!!

waktu2 macam ni memang banyak sangatlah perang2 saraf yang dilancarkan....walau apa-apa pun kita bertenang dan look and see....jangan cepat melatah dan emosional.....insyaallah kejayaan menyusul di pihak yang benar...



betul tu.orang bila sudah terdesak akan menggunakan apa jua cara pun untuk mengalahkan lawannya.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-08-08 13:41


kepada penyokong2 umno/bn dalam forum ni,sekarang anda nak buat apa bila pas kekal dengan PR dan ahli umno/bn banyak memberontak dan menyeberang


nak tengok bukti tentangan itu ada disini---->http://us2.malaysia-today.net/2008/content/view/10627/84/

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

umminurin
Warga Rasmi
Menyertai: 30.06.2008
Ahli No: 33849
Posting: 14
Dari: JOHOR

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 07-08-08 21:58


TGNA dah pesan pada kita jangan mudah terpedaya dengan fitnah... semoga kita tidak menjadi mangsa fitnah perang saraf sedemikian...

wallahualam

Bookmark and Share

    


  Member Information For umminurinProfil   Hantar PM kepada umminurin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-08-08 23:08


Pada 07-08-08 21:58 , umminurin posting:

!!! QUOTE !!!

TGNA dah pesan pada kita jangan mudah terpedaya dengan fitnah... semoga kita tidak menjadi mangsa fitnah perang saraf sedemikian...

wallahualam




amin dan IA kita dijauhkan dari helah2 sang pemfitnah kebenaran


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 08-08-08 09:25


kita sebagai orang Islam...kita sepatutnya bijak & masak dengan perangai si umno ini....mereka tak habis-habis dengan perangai jadi batu api....suka sangat naikkan api perkauman...suka sangat tengok rumahtangga orang lain hancur.....mereka mementingkan diri sendiri....bila lemah ajak bersatu, bila kuat lupakan kawan.

kepada sahabat2 lain....janganlah percayakan sangat berita2 macam ini....kalau nak tengok berita kat tv itu....berhati-hati bila tengok berita dalam rtm,tv3.....2 instrument kerajaan ini digunakan sebaik mungkin oleh umno bagi memperbodohkan rakyat malaysia.

kalau nak tengok berita kat tv....tengoklah berita kat ntv7 or astro awani....rancangan2 berita dalam 2 channel ini so far agak fair & square....pembaca2 beritenya pulak taklah nak pandai2 ulas panjang macam penceramah....tidak seperti di rtm & tv3....pembaca2 berita dalam rtm & tv3 tunjuk pandai ulas berite2 macam ahli politik pula, tugas mereka hanya menyampaikan berita, bukan penceramah.

berita surat khabar pulak....utusan & berita harian memang sudah maklum melaporkan berita2 tidak benar & adu domba.....boikotlah utusan & berita harian.

so far yang tak bias pada sesiapa hanyalah akhbar the sun....akhbar ini kalau pihak kerajaan mahupun pembangkang buat salah...ia tetap highlightkan....sudahlah akhbar the sun ini percuma saja....bagus betul.

the sun online: click sini


-----------------
http://al-ahkam.net/home/index.php

http://www.alwahy.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 08-08-08 09:37


ada sesiapa kat sini yang berminat nak keluarkan idea & hujah kurang releven ...."kita tak boleh boikot rtm, tv3, utusan & berita harian....sebab ramai orang kita, orang melayu bekerja kat 4 tempat ini???"

siapa tuhan kita???....adakah boss & orang politik tuhan kita....atau Allah SWT tuhan kita???.....arahan siapa lebih tinggi??....adakah arahan orang politik, arahan boss....atau arahan & suruhan Allah SWT???

Allah SWT suruh jangan bersekongkol buat kejahatan & penipuan....tapi Kenapa masih ikut cakap boss buat berita2 jahat & tidak betul???

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 10:18


Pada 08-08-08 09:37 , naruto-san posting:

!!! QUOTE !!!

ada sesiapa kat sini yang berminat nak keluarkan idea & hujah kurang releven ...."kita tak boleh boikot rtm, tv3, utusan & berita harian....sebab ramai orang kita, orang melayu bekerja kat 4 tempat ini???"

siapa tuhan kita???....adakah boss & orang politik tuhan kita....atau Allah SWT tuhan kita???.....arahan siapa lebih tinggi??....adakah arahan orang politik, arahan boss....atau arahan & suruhan Allah SWT???

Allah SWT suruh jangan bersekongkol buat kejahatan & penipuan....tapi Kenapa masih ikut cakap boss buat berita2 jahat & tidak betul???



biasalah tu.orang melayu ni kebanyakannya teru me--->layu jadi tu yang takut nak lawan tu.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 12:02


rashdin PRU12 tak dapat mengundi pasal tak daftar kan ?? tahun ni pendaftaran SPR dah dibuka.. dah mendaftar ke belom ?

Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 12:04


Pada 08-08-08 12:02 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

rashdin PRU12 tak dapat mengundi pasal tak daftar kan ?? tahun ni pendaftaran SPR dah dibuka.. dah mendaftar ke belom ?



belum,ada tak pejabat spr terdekat ek?.nak sangat daftar


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 12:10


Kenapa perlu pergi pejabat SPR ?? anda kan bijak pasal politik..nak register pun tak tau ke...hehehehhe.. usaha tangga kejayaan

Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 12:11


Pada 08-08-08 12:10 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa perlu pergi pejabat SPR ?? anda kan bijak pasal politik..nak register pun tak tau ke...hehehehhe.. usaha tangga kejayaan



pergi pejabat pos borang asyik habis saja tu yang marah tu.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

comel
Warga 5 Bintang
Menyertai: 12.06.2003
Ahli No: 1334
Posting: 399
Dari: Mont'Kiara

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 08-08-08 12:19


Dalam politik macam-macam perkara boleh terjadi.

Cuma tunggu dan lihat apakah hasilnya nanti......

Bookmark and Share

    


  Member Information For comelProfil   Hantar PM kepada comel   Quote dan BalasQuote

simpLe_sHida

Menyertai: 13.10.2003
Ahli No: 4313
Posting: 2504
Dari: greenland....

egypt   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 12:44


salam reformasi..hehe.
erm.. dah mula kembali hangat di bumi penang..
PRU 12 dah lepas.. kini kembali..

macam-macam lah trebulasi.. spekulasi.. provokasi yang akan dicetus..
tercetus.. dan meletus.. kalau bukan dari sumber yang sohih.. yang betul..
tak perlu dihebahkan..cukup sekadar diam itu kan lebih baik..
bila dah tersebar ni. aduhai... dah jadi berangkai...

dari yang tak ada.. di ada ada kan...
walau apa pun. bagi yang cukup umur untuk turun undi..
p laah...hehhee.

wallahu'alam.

Bookmark and Share

    


  Member Information For simpLe_sHidaProfil   Hantar PM kepada simpLe_sHida   Pergi ke simpLe_sHida's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 14:21


Pada 08-08-08 12:44 , simpLe_sHida posting:

!!! QUOTE !!!

salam reformasi..hehe.
erm.. dah mula kembali hangat di bumi penang..
PRU 12 dah lepas.. kini kembali..

macam-macam lah trebulasi.. spekulasi.. provokasi yang akan dicetus..
tercetus.. dan meletus.. kalau bukan dari sumber yang sohih.. yang betul..
tak perlu dihebahkan..cukup sekadar diam itu kan lebih baik..
bila dah tersebar ni. aduhai... dah jadi berangkai...

dari yang tak ada.. di ada ada kan...
walau apa pun. bagi yang cukup umur untuk turun undi..
p laah...hehhee.

wallahu'alam.



ala biasalah tu.orang nak menang mesti buat apa saja untuk menang tak begitu


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 08-08-08 20:57


Pada 05-08-08 18:13 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

hehehe,ambil dari media kerajaan ke?media perdana memang selalu laga2kan orang tak begitu kan?.


Sama lah media mana pun... Masing- masing ada kepentingan... Bodoh punya politik...


-----------------
Kerbau adalah kerbau... Lembu adalah lembu... Kambing adalah kambing... Dan..., Aku adalah aku...


Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 21:17


Pada 08-08-08 20:57 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-08-08 18:13 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

hehehe,ambil dari media kerajaan ke?media perdana memang selalu laga2kan orang tak begitu kan?.


Sama lah media mana pun... Masing- masing ada kepentingan... Bodoh punya politik...




tak pun dibayar rasuah mesti putar belit.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 08-08-08 23:11


berkaitan isu ni..hmmmm......entah lah.....susah nak cakap. Beberapa sms dari sahabat asyik masuk saja....macam-macam versi cerita ada..... apa-apa pun tak nak gelojoh dan cepat buat spekulasi....wait dan see !

Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.127694 saat. Lajunya....