Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Elakkanlah dirimu dari berhutang kerana hutang itu akan menjadikan dirimu hina pada waktu siang dan gelisah pada waktu malam
-- Luqman Al-Hakim

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 35
Ahli: 0
Jumlah: 35




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 1 hari, 7 jam, 20 minit yang lalu


Copy & Paste
Topik: Isu Gincu, Tumit Tinggi (PEMBETULAN)


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Isu Gincu, Tumit Tinggi (PEMBETULAN)

Please Mendaftar To Post


Oleh Isu Gincu, Tumit Tinggi (PEMBETULAN)

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 17:29


Malam tadi 23 Jun 2008 heboh dicanang oleh TV3suku tentang larangan pemakaian Gincu & Kasut Tumit Tinggi oleh Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandaraya Islam(MPKB) kepada muslimah di dalam kawasannya.

Usaha dakwah murni diintepretasikan sebagai kuku besi!
Lihat penerangan sebenar petikan dari perisikrakyat.blogspot;

Merujuk pada laporan malaysiakini bertajuk gincu,tumit tinggi haram di Kota Bharu terdapat pembetulan yang perlu dibuat pada berita tersebut & kenyataan sebenar etika pemakaian adalah seperti yang disiarkan & diperolehi oleh wartawan akhbar Sinar Harian hari ini.

Majlis Perbandaran Kota Bharu - Bandaraya Islam(MPKB)tidak pernah mengeluarkan surat pekeliling melarang pemakaian gincu & kasut tumit tinggi yang mengeluarkan bunyi.

Pengarah Perhubungan Awamnya,Azman Mohd Daham berkata,terdapat kekeliruan terhadap pekeliling yang dicetak & diedarkan kepada orang ramai.

"Sebenarnya kenyataan tersebut diedarkan kepada orang ramai sebagai kempen dakwah & ia bukanlah satu arahan yang dibuat oleh MPKB.

"Ia merupakan satu etika pemakaian mengikut cara-cara Islam.Tidak bersabit langsung dengan undang-undang kecil yang pernah dikeluarkan sebelum ini."katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

"Kenyataan yang mengatakan bahawa Yang Dipertua MPKB melarang wanita muslimah memakai solekan yang jelas dilihat seperti gincu & tidak dibenarkan memakai kasut tumit itnggi adalah tidak benar.

"Kenyataan itu hanya kempen untuk berdakwah & kami tidak akan mengenakan sebarang denda ke atas kegagalan mematuhi peraturan tersebut." katanya.

Itu sedikit sebanyak ringkasan berita dari akhbar Sinar Harian berkenaan isu tersebut. Diharap selepas ini tidak ada mana-mana pihak yang cuba memainkan isu tersebut & jelas tindakan MPKB itu adalah satu langkah yang bijak dalam mengembangkan ajaran Islam sebagai Ad-din.

Bak kata orang-orang lama - bagai menarik rambut didalam tepung...& juga sepertimana yang termaktub didalam ajaran Islam - tiada paksaan.

Semoga langkah MPKB ini tidak disalah ertikan oleh mana-mana pihak & menjadi contoh kepada PBT dilain-lain negeri.mulakan dengan dakwah & pemahaman itu amat penting didalam menyampaikan dakwah.


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 17:39


hai tak habis-habis isu dakwah nak dipolitikkan...bagus apa usaha mengajak muslimah untuk menjaga diri mereka dari menjadi fitnah...pakai kasut tumit tinggi memang ada kesannya berbanding kasut flat atau tumit 1"...sepatu tumit tinggi buat wanita jalan agak menonggek , menggiurkan dan lebih cantik/ seksi bila berjalan...macam model lebih kurang lah. manakala memakai gincu bibir pula mendedahkan wanita kepada tabarujj dan riya'.... dan boleh menggoda juga...kan tak elok tu

Tak payah lah nak sensasikan isu ni wahai tv3...nak ikut alhamdulillah, tak nak ikut sendiri tanggunglah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

naruto-san
WARGA SETIA
Menyertai: 25.12.2004
Ahli No: 13299
Posting: 2017
Dari: Mertajam Hill

PulauPinang  


posticon Posting pada: 24-06-08 17:46


sekularism vs Islam....contoh terbaik dalam isu ini ialah....Turkey.

ya Allah....jauhkanlah malaysia dari menjadi seperti Turkey....betapa susahnya parti Islam turkey sekarang ini nak lawan turkey military yang kipas-susah-mati sekularism.

Bookmark and Share

    


  Member Information For naruto-sanProfil   Hantar PM kepada naruto-san   Quote dan BalasQuote

farouks
WARGA SETIA
Menyertai: 27.05.2007
Ahli No: 30061
Posting: 433

blank   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 18:44


Assalamualaikum,

Kenapa jadi masalah sangat. dah dapat kuasa dan menang masih nak bertapi-tapi dengan Islam. Terapkan saja hukum syarak, pasti akan ada kemaslahatan.

sekian wassalam


-----------------
http://mykhilafah.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For farouksProfil   Hantar PM kepada farouks   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 19:51


Pada 24-06-08 18:44 , farouks posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum,

Kenapa jadi masalah sangat. dah dapat kuasa dan menang masih nak bertapi-tapi dengan Islam. Terapkan saja hukum syarak, pasti akan ada kemaslahatan.

sekian wassalam


bila masa pula MPKB dapat kuasa dan menang masih nak bertapi-tapi dengan Islam? baca ke tak ni? :berfikir:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

alexander
WARGA SETIA
Menyertai: 24.12.2004
Ahli No: 13282
Posting: 747
Dari: Bumi ALLAH

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 20:53


:-) Assalamualaikum


"Bak kata orang-orang lama - bagai menarik rambut didalam tepung...& juga sepertimana yang termaktub didalam ajaran Islam - tiada paksaan."


    Saya nak komen sikit pasal statement ni ..biasanya orang kita selalu guna " tiada paksaan dalam ISLAM"....bila disuruh melakukan sesuatu dan sebagainya..padahal jika kita lihat tafsir..ayat itu ( lah ikrah ha fiddeen ) ditujukan kepada orang Kafir...maksudnya tidak memaksa mereka ke dalam ISLAM....tetapi sekarang ni orang suka putar ayat tu untuk kepentingan sendiri...

Biasala sekarang ni....bila nak ajak masyarat buat baik..terlalu banyak tentangan...bila berdakwah..banyak sangat cakap-cakap dan tuduhan nista yang dilemparkan...terbalik...bila ajak buat baik orang marah....buat ajak buat jahat tak ada apa pun....benarlah sabda RAsulullah...di akhir zaman ISLAM akan kembali dagang.....asing dan semakin jauh...wallahua'lam...


-----------------
Mengharap Cinta Sejati,Mendamba Kasih ILAHI......


Bookmark and Share

    


  Member Information For alexanderProfil   Hantar PM kepada alexander   Pergi ke alexander's Website   Quote dan BalasQuote

faizatul
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.02.2007
Ahli No: 28760
Posting: 122
Dari: KL

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 20:55


bagus juga kalau tak bagi pakai kasut tinggi...bingit telinga dengar bunyi kasut 2...lagi pun tak elok untuk tulang belakang...

Bookmark and Share

    


  Member Information For faizatulProfil   Hantar PM kepada faizatul   Quote dan BalasQuote

nurzatul
WARGA SETIA
Menyertai: 03.09.2006
Ahli No: 26160
Posting: 733
Dari: yogyakarta...

Perak   avatar


posticon Posting pada: 24-06-08 22:44


Pada 24-06-08 17:39 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

hai tak habis-habis isu dakwah nak dipolitikkan...bagus apa usaha mengajak muslimah untuk menjaga diri mereka dari menjadi fitnah...pakai kasut tumit tinggi memang ada kesannya berbanding kasut flat atau tumit 1"...sepatu tumit tinggi buat wanita jalan agak menonggek , menggiurkan dan lebih cantik/ seksi bila berjalan...macam model lebih kurang lah. manakala memakai gincu bibir pula mendedahkan wanita kepada tabarujj dan riya'.... dan boleh menggoda juga...kan tak elok tu

Tak payah lah nak sensasikan isu ni wahai tv3...nak ikut alhamdulillah, tak nak ikut sendiri tanggunglah...



salamun alaik..
betul 2..ana setuju bab dakwah pun nak dipolitikkan..ana geram sangat bila hari 2 ada tuduhan pada mufti perlis yang dia menyertai pakatan pembangkang sebab dia mnghadiri majlis anjuran PAS di kelantan..padahal Dr Asri p sebab dijemput sebagai tetamu.malah Dr Asri sendiri beritahu yang dia p sebagai cara dakwah..entah apa-apa saja lah..suka-suka atie saja nak buruk2an org kalau org 2 ada kaitan ckt dengan barisan pembangkang..media malaysia ini memang teruk..tonjolkan benda yang tak betul..buat org keliru saja..


-----------------
masih ku di dalam pencarian abadi..yang belum pasti kutemui jika mendamba cinta selain Illahi...


Bookmark and Share

    


  Member Information For nurzatulProfil   Hantar PM kepada nurzatul   Pergi ke nurzatul's Website   Quote dan BalasQuote

izzul_islam
WARGA SETIA
Menyertai: 08.07.2003
Ahli No: 2185
Posting: 1163
Dari: Besut

Terengganu  


posticon Posting pada: 25-06-08 08:42


Dakwah dipolitikkan secara 'bertanggungjawab' tak apa. Ini diwar- warkan kepada umum dengan fakta-fakta yang tidak tepat dan mengelirukan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For izzul_islamProfil   Hantar PM kepada izzul_islam   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 26-06-08 18:54


Ustazah Hadhari memberikan 'fatwa' di http://www.hmetro.com.my

Mashitah kesal MPKB perbesar isu remeh

KUALA LUMPUR: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mashitah Ibrahim mempertikaikan tindakan Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB) melarang peniaga dan wanita Islam di negeri itu bergincu dan berkasut tinggi.

Beliau berkata, sebagai sebuah kerajaan Islam, ia bukan caranya untuk memaksa rakyat negara ini untuk berbuat demikian sebaliknya menyediakan sistem yang memudahkan orang ramai melaksanakan tuntutan dalam agama Islam.

“Kita tidak memaksa seperti mana MPKB yang mendakwa mereka sebagai Bandaraya Islam, tetapi penerapan yang mereka lakukan lebih kepada kekerasan dan denda...kalau pakai tudung tak labuh kena denda.

“Saya tak setuju dengan pandangan mereka supaya memakai tudung kerana dalam Islam bukan pakai tudung tetapi menutup aurat, bagaimana hendak pakai tudung, terpulang kepada wanita itu asalkan mereka mengikut syarat yang dikehendaki.

“Kenapa nak cegah wanita bersolek...cantik itu dibolehkan,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Seminar Isu-Isu Semasa Tamadun Ummah di sini, semalam.

Turut hadir, Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Anan Che Mohd.

Seminar anjuran Jakim dengan kerjasama Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (Muafakat) dan Pusat Dialog Peradaban Universiti Malaya (UM) disertai lebih 100 pensyarah membabitkan 20 institut pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta.

Mashitah berkata, beliau kesal kerana MPKB lebih memperbesarkan isu remeh temeh berbanding memikirkan masalah gejala sosial yang perlu diberi keutamaan.

“Sepatutnya mereka perlu memberi keutamaan isu yang lebih besar daripada isu memakai tudung seperti isu pengkid dan menangani masalah sosial. Cara mereka memaksa dan mendenda tak kena sebaliknya dalam Islam apa yang perlu, kita patuhi mengikut hukum dan syarat.

“Tumpuan seperti itu perlu diberi keutamaan daripada tumpuan yang lebih kecil. Inilah masalah orang Islam lebih mementingkan perkara kecil manakala tumpuan yang lebih besar ditinggalkan.

“Wanita perlu diterapkan dengan aspek meningkatkan taraf ekonomi keluarga bukannya memandang dari sudut pemakaian tudungnya sama ada labuh atau pendek atau kasutnya tinggi dan berbunyi,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas diminta mengulas tindakan MPKB yang menyebarkan risalah etika pakaian yang dikuatkuasakan terhadap peniaga dan pekerja wanita Islam di Kelantan, yang turut membabitkan larangan pemakaian gincu, kasut tumit tinggi serta gelang kaki ketika menjalankan perniagaan dan berdepan orang ramai.

Kod etika itu disebarkan menerusi pekeliling bertajuk Arahan Mematuhi Etika Berpakaian yang ditandatangani Yang Dipertua MPKB, Shafie Ismail bertarikh 28 Mei 2008.


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 26-06-08 20:58


Pada 26-06-08 18:54 , Laskar_Allah posting:

!!! QUOTE !!!

Ustazah Hadhari memberikan 'fatwa' di http://www.hmetro.com.my

Mashitah kesal MPKB perbesar isu remeh


“Saya tak setuju dengan pandangan mereka supaya memakai tudung kerana dalam Islam bukan pakai tudung tetapi menutup aurat, bagaimana hendak pakai tudung, terpulang kepada wanita itu asalkan mereka mengikut syarat yang dikehendaki.

“Kenapa nak cegah wanita bersolek...cantik itu dibolehkan,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Seminar Isu-Isu Semasa Tamadun Ummah di sini, semalam.

Turut hadir, Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Anan Che Mohd.

Seminar anjuran Jakim dengan kerjasama Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (Muafakat) dan Pusat Dialog Peradaban Universiti Malaya (UM) disertai lebih 100 pensyarah membabitkan 20 institut pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta.



aduh...adeeehh...terencat akal apa mashitah ni...haru betul lah ustazah had hari seorang ni...mulut tak masuk takaful...ni aku hangin ni....

dah tentulah memakai tudung tu dikaitkan dengan menutup aurat....sapa kata bagaimana nak pakai tudung tu terpulang kepada wanita tu sendiri ?? amboi...manyak cantik buat hukum...apa lah stazah ni..Kalau lagu tu baik ambo pakai tudung saji saja.....pakai tudung juga tu...aarrrgghh...

Kan Allah cakap bagaimana nak pakai tudung ?? labuh kak weh..labuuuh...kena labuh melepasi dada...tak boleh jarang...baca quran ke tak ni ??
pakai kasut tumit tinggi tu masuk kategori boleh menarik perhatian lelaki dan memberi kesan pada cara jalan seorang wanita...seksi...boleh mendatangkan fitnah
Patutlah stazah shitah ni haku tengok pakai tudung kemain singkat lagi, warna tudung pun daring terang-benderang blaka...mulut meghoh sokmo....intonasi cakapnya pun...heiii aku pun rasa seram....bukan nak ngumpat dia...tapi..heeeii..haru sungguh lah kak ustazah shitah seorang ni...boleh buat masyarakat keliru saja....maklumlah 'cakap org agama'...patut tembak saja ni....haaa kan aku dah hangin ini.....kan..kann.

:-| :-|


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

simpLe_sHida

Menyertai: 13.10.2003
Ahli No: 4313
Posting: 2504
Dari: greenland....

egypt   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 16:19


salam....
em.. bawa berrteeeenang..
jangan bawa bertendang.. bergendang..

encik myhoney..eh..puan ke..encik entah..
lepas ni kita emailkan..
suruh masuk TAkaful Ikhlas
jadi.. tampak ikhlas dalam berkalam..

kadangkala kalam kita tak sama dengan niat di hati..
sometime, kita tak terniat nak kata begitu..
tapi.. dah terlepas bicara..

merujuk perkara di atas sekali..
bagi yang muslimat.. kita dok ngaji mula.. kitab
fardhu ain.. fardhu kifayah.. tasawuff.. dan pelbagai lagi fiqh...

ana nak kecek lebih dok expertise lagi..ehehe..
jom kita belajar bab ni dengan mendalam..
au ada ustz au ustazah boleh kongsi tentang hukum hakam...
adab untuk bersolek ni..

wallahu'alam..

Bookmark and Share

    


  Member Information For simpLe_sHidaProfil   Hantar PM kepada simpLe_sHida   Pergi ke simpLe_sHida's Website   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3083
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 16:41


Pada 26-06-08 20:58 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 26-06-08 18:54 , Laskar_Allah posting:

!!! QUOTE !!!

Ustazah Hadhari memberikan 'fatwa' di http://www.hmetro.com.my

Mashitah kesal MPKB perbesar isu remeh


“Saya tak setuju dengan pandangan mereka supaya memakai tudung kerana dalam Islam bukan pakai tudung tetapi menutup aurat, bagaimana hendak pakai tudung, terpulang kepada wanita itu asalkan mereka mengikut syarat yang dikehendaki.

“Kenapa nak cegah wanita bersolek...cantik itu dibolehkan,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Seminar Isu-Isu Semasa Tamadun Ummah di sini, semalam.

Turut hadir, Timbalan Ketua Pengarah (Operasi) Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Anan Che Mohd.

Seminar anjuran Jakim dengan kerjasama Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (Muafakat) dan Pusat Dialog Peradaban Universiti Malaya (UM) disertai lebih 100 pensyarah membabitkan 20 institut pengajian tinggi (IPT) awam dan swasta.



aduh...adeeehh...terencat akal apa mashitah ni...haru betul lah ustazah had hari seorang ni...mulut tak masuk takaful...ni aku hangin ni....

dah tentulah memakai tudung tu dikaitkan dengan menutup aurat....sapa kata bagaimana nak pakai tudung tu terpulang kepada wanita tu sendiri ?? amboi...manyak cantik buat hukum...apa lah stazah ni..Kalau lagu tu baik ambo pakai tudung saji saja.....pakai tudung juga tu...aarrrgghh...

Kan Allah cakap bagaimana nak pakai tudung ?? labuh kak weh..labuuuh...kena labuh melepasi dada...tak boleh jarang...baca quran ke tak ni ??
pakai kasut tumit tinggi tu masuk kategori boleh menarik perhatian lelaki dan memberi kesan pada cara jalan seorang wanita...seksi...boleh mendatangkan fitnah
Patutlah stazah shitah ni haku tengok pakai tudung kemain singkat lagi, warna tudung pun daring terang-benderang blaka...mulut meghoh sokmo....intonasi cakapnya pun...heiii aku pun rasa seram....bukan nak ngumpat dia...tapi..heeeii..haru sungguh lah kak ustazah shitah seorang ni...boleh buat masyarakat keliru saja....maklumlah 'cakap org agama'...patut tembak saja ni....haaa kan aku dah hangin ini.....kan..kann.

:-| :-|



apa bengongnyer si masyitah ini...aku rasa lah kan..budah darjah 6 pun tahu apa maksud tutup aurat tu....



Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

littlemuslimah
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 100
Posting: 777
Dari: ::uia @ penang::

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 16:49


Aduh!

Ini gara-gara nak kekalkan kerusi dalam Parlimen kah?

Susah susah...


Media prima ni sengaja nak politikkan isu ni. Besar sangatkah isu ni?

Pelik pelik...

Bookmark and Share

    


  Member Information For littlemuslimahProfil   Hantar PM kepada littlemuslimah   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 17:40


Pada 26-06-08 18:54 , Laskar_Allah posting:

!!! QUOTE !!!


“Saya tak setuju dengan pandangan mereka supaya memakai tudung kerana dalam Islam bukan pakai tudung tetapi menutup aurat, bagaimana hendak pakai tudung, terpulang kepada wanita itu asalkan mereka mengikut syarat yang dikehendaki.

“Kenapa nak cegah wanita bersolek...cantik itu dibolehkan,” katanya pada sidang media selepas merasmikan Seminar Isu-Isu Semasa Tamadun Ummah di sini, semalam.

haha, kelakar betul kenyataan ni, budak sekolah menengah pun dah master dalam bab-bab ni...

nak tabarruj memang boleh... tapi untuk suami saja kak... (mentang2 lah dia berjangok, nak menghalalkan lah tu) :sopan:

lagi satu, bab-bab tudung kan ada disebut dalam Al-Quran, supaya labuhkan tudung sehingga paras dada. kalau nak tutup aurat tapi tak pakai tudung, nak pakai apa ye... selimut? huahua lawak2

p/s: dia saja melawak saja agaknya... (husnul-zhan?)


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 27-06-08 21:01


Pada 24-06-08 17:46 , naruto-san posting:

!!! QUOTE !!!

sekularism vs Islam....contoh terbaik dalam isu ini ialah....Turkey.

ya Allah....jauhkanlah malaysia dari menjadi seperti Turkey....betapa susahnya parti Islam turkey sekarang ini nak lawan turkey military yang kipas-susah-mati sekularism.

Malaysia pun sama...


-----------------
Kerbau adalah kerbau... Lembu adalah lembu... Kambing adalah kambing... Dan..., Aku adalah aku...


Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 21:05


Pada 27-06-08 16:19 , simpLe_sHida posting:

!!! QUOTE !!!

salam....

encik myhoney..eh..puan ke..encik entah..
lepas ni kita emailkan..

wallahu'alam..



cik simple shida.....tak jelas ke jantina den ??

Den ni puan pun bukan..encik pun bukan... tapi auw-auwww :lucu: :lucu: :lol:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

azzahrah
WARGA SETIA
Menyertai: 12.02.2004
Ahli No: 7217
Posting: 844
Dari: Kota Bharu

Kelantan  


posticon Posting pada: 28-06-08 00:37


masalah gincu dan kasut tumit tinggi :-D

kalau kata gincu dan kasut tumit tinggi ni tak di statement kan sampai begitu sekali, rasanya tak sekecoh ni

atau boleh guna pendekatan 'menutup aurat' untuk pengusaha-pengusaha restoran di pasar besar siti khadijah & mpkb
memang patut sekali kempen menutup aurat memandangkan kebanyakannya berpakaian seksi
kalau dah ada akta/ peraturan sekurang-kurangnya akan ada perubahan
cuma yang kita harapkan kod etika berpakaian muslimah ni dilaksanakan seiring dengan penguatkuasaan mpkb



Bookmark and Share

    


  Member Information For azzahrahProfil   Hantar PM kepada azzahrah   Pergi ke azzahrah's Website   Quote dan BalasQuote

anis_zulaikha

Menyertai: 13.07.2004
Ahli No: 10004
Posting: 1736
Dari: malaya

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 28-06-08 07:44


Bacalah dua buah puisi ini untuk dita’akul dan di fikir-fikirkan
Tudung (1)

Tudunglah makanan itu
Agar tidak disinggah lalat
Tudunglah dirimu itu
Agar tidak disinggah laknat!

Tudung (2)

Engkau pun tersenyum mengejek sambil berkata;
'Untuk apa bertudung..
yang diluar tidak penting, yang penting yang di dalam
Pakaian tidak penting, yang penting adalah iman di dalam hati
Kenapa engkau tidak berbogel sahaja, dan berkata;
'Yang diluar tidak penting, yang penting yang di dalam
Pakaian tidak penting, yang penting adalah iman di dalam hati'.."



Bookmark and Share

    


  Member Information For anis_zulaikhaProfil   Hantar PM kepada anis_zulaikha   Quote dan BalasQuote

amilyn
WARGA SETIA
Menyertai: 02.10.2003
Ahli No: 3947
Posting: 822
Dari: johor

Johor  


posticon Posting pada: 29-06-08 12:47


salam
masitah cakap macam tu sebab dia pun pakai lagu tu. dia terasa sbbtulah dia beri kenyataan begitu.bagi saya cakap-cakap masitah ini tak boleh di percayai sebab dia orang politik.org politik pasti memenangkan partinya dan dia tidak boleh nak bangkang lebih-lebih.banyak kenyataan masitah ini dah bercanggah, dulu pernah timbul isu pemakaian serban di sekolah, dia kondemn habis-habis sampaikan lect saya cakap dia tu banyak dah tak betul.baru-baru saya dapat email pasal pemakaian masitah yang tabaruj,mekap dia mak datuk macam tepung gomak, masa dulu tak adalah begitu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For amilynProfil   Hantar PM kepada amilyn   Quote dan BalasQuote

immad

Menyertai: 18.09.2004
Ahli No: 11221
Posting: 968
Dari: minal mahdi ila lahdi(UIAM)

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 29-06-08 19:06


lama tak makan kuih gomak..rindunya...kena keik qlate dulu..baru boleh raso...huhu..

back to topik...

huhu apo masalah eh ni..elok lah tu..even kat mana-mana..Kalau pakai kasut tinggi ni..Kalau yang telap bunyi ok lagi..masalahnya yang duduk bunyi tu..ktung ktang ktung ktang..dari kita tak tahu ada org nak lalu..jadi tahu..Kalau perempuan yang tahu tak apa..Kalau muslimin?Kalau pakai kasut ktang2 ktung..pakai seksi pulok..bibir merah bak delima merekah sebab pakai gincu..mahu tok terkeluar biji mata ore laki?sendiri mahu pikirlah...

p/s;teringat masa duduk tunggu bas..seorang perempuan duduk ngomel sebab laki tu duduk tengok dia..dia kata..bodhla laki ni..dah tak budak perempuan lain ka nak tengok..

huhu..plik2...

Bookmark and Share

    


  Member Information For immadProfil   Hantar PM kepada immad   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.112139 saat. Lajunya....