Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Matinya anak muda itu bukan kerana tergelincir kakinya, tetapi kerana tergelincir lidahnya.
-- Ilham Pujangga

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 63
Ahli: 0
Jumlah: 63




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 2 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: selepas PRU 2008, Kenapa Tiba-tIba Malaysia Timur jadi Tumpuan???


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» selepas PRU 2008, Kenapa Tiba-tIba Malaysia Timur jadi Tumpuan???

Please Mendaftar To Post


Oleh selepas PRU 2008, Kenapa Tiba-tIba Malaysia Timur jadi Tumpuan???

msaidins_85
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.11.2006
Ahli No: 27385
Posting: 218
Dari: http://www.msaidins.com/

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-05-08 22:00


1)adakah Sabah dan Sarawak membuat permintaan yang tinggi kepada Kerjaan Pusat atau mereka telah lama di ketepikan ????

2) Siapa antara anda rakyat sabah dan sarawak, apa komen anda terhadap keadaan sosial,politik dan ekonomi negeri anda ??

3) Siapa antara ahli ukhwah yang dari Semenanjung dan pernah pergi ke malaysia timur, apa pandangan anda terhadap negeri sabah dan Sarawk dari segi sosial,ekonomi dan politik ??

Komen jujur dari hati di alu2 kan ??


-----------------
Mantapkan Tarbiyah,Pelbagaikan Uslub Dakwah,Ke Arah Generasi Berthaqafah


Bookmark and Share

    


  Member Information For msaidins_85Profil   Hantar PM kepada msaidins_85   Quote dan BalasQuote

najah85
Warga 4 Bintang
Menyertai: 01.10.2006
Ahli No: 26692
Posting: 338
Dari: kuantan

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 13-05-08 22:34


salam..kekadar mencelah..

(1) may be sebab rakyat sabah dan sarawak sedar bahawa hanya merekalah penyokong setia kerajaan,tanpa mereka kerajaan dulu tak kan kekal memerintah.
apa lagi ambil lah peluang ni..demand lah banyak-banyak ye, kerajaan bagi agaknya..kalau tak lingkup lah nanti kerajaan ni dalam pru13 tanpa sokongan oarng-orang sabah sarawak ni...

Bookmark and Share

    


  Member Information For najah85Profil   Hantar PM kepada najah85   Quote dan BalasQuote

sailormoon
WARGA SETIA
Menyertai: 20.07.2005
Ahli No: 17423
Posting: 2621
Dari: Application Layer^__^

iraq   avatar


posticon Posting pada: 14-05-08 17:23


Mungkin kerajaan BN terhutang budi dengan rakyat Sabah & Sarawak kerana tetap setia menyokong BN...Tanpa mereka siapalah BN masa PRU12...


-----------------
DUNIA INI INDAHNYA SEBELUM DI TANGAN...


Bookmark and Share

    


  Member Information For sailormoonProfil   Hantar PM kepada sailormoon   Quote dan BalasQuote

Individu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.06.2006
Ahli No: 24670
Posting: 244
Dari: Kuching

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 14-05-08 21:35


assalamu'alaikum

ana dari Kuching, sebenarnya, memang kalau dibandingkan dengan semenanjung, negeri ini memang ada pembangunan , di bandar lah, tapi slow ... dari segi pendidikan, dll, ada yang masih tak ada elektrik, air bersih, dan jalan raya, serta kemudahan2 asas, so kalau difikirkan, dah 50 tahun Merdeka, tapi masih ada rakyat yang belum menikmati kemudahan asas seperti itu, so susah lah. belum lagi masok bidang pendidikan, memang susah nak maju lah, sebab, pendidikan memang terbukti mengubah hidup sebuah keluarga, bskolah pun susah ada yang tak habis,.. macam-macam lah, pasal tu rasa macam dianaktirikan...sebab banyak give , tapi tak banyak yang dapat, so tak adil lah, maksudnya yang give tu minyak dr sarawak dan sabah,... dll . so ini peluang bagi MPs from east malaysia to ask or insist for more

Bookmark and Share

    


  Member Information For IndividuProfil   Hantar PM kepada Individu   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.101314 saat. Lajunya....