Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 22-06-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Usah merungut bila gelap; pasang lampu teranglah ia
-- Peribahasa Jawa

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 154
Ahli: 0
Jumlah: 154




  Yang Masuk Ke Sini
khalifah: 4 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 21 hari yang lalu


Kaki Jiwang Karat!!
Topik: ustaz vs hartawan


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Kaki Jiwang Karat!!
    »» ustaz vs hartawan

Please Mendaftar To Post


Oleh ustaz vs hartawan

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 14:52


salam...sebelum tu saya nak minta maaf banyak2la kalau dah ada tauk in sebelum ni..tak sempat nak tengok,tapi kalau tak ada lagi bagus lah.... :-D :-D

nak tanya pada kaum hawa ni,andai lah tiba-tiba datang dua rombongan pinangan.pertama, seorang hartawan yang mana mempunyai banglow 3 tingkat atas bukit dan mempunyai sebijik merc mata belalang serta syarikat yang besar...

yang kedua pula hanya lah seorang ustaz yang mana rumah hanyala teres setingkat yang tak habis bayar lagi,kereta pun wira sekend saja dan kerja hanya sebagai guru di sek agama...

so mana satu lah agak2nya puan2 yang di kasihi pilih dulu ek...

sekadar bertanya saja.... :-D :-D :-D :-D

Bookmark and Share

    


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

zhafri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15118
Posting: 82
Dari: Kedah

Kedah  


posticon Posting pada: 17-12-07 14:59


soalan maut 2... tak apa..silakan menjwab wahai akhowat sekalian..huhu

Bookmark and Share

    


  Member Information For zhafriProfil   Hantar PM kepada zhafri   Quote dan BalasQuote

e_yahan
Warga 3 Bintang
Menyertai: 18.04.2007
Ahli No: 29636
Posting: 93
Dari: kemaman

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 15:02


kalau ana mungkin ana pilih yang ustaz agaknya....sbabnye pula.....em....kalau ada harta tapi tiada ilmu didada nak buat apa jgakkn...

Bookmark and Share

    


  Member Information For e_yahanProfil   Hantar PM kepada e_yahan   Quote dan BalasQuote

ctnurbebo
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2007
Ahli No: 29142
Posting: 880
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 15:02


insyallah,kalau boleh saya akan plh ustaz sebab kebahagiaan dunia dan akhirat..(lain lah kalau ustaz jd2an)...hartawan itu kalau harta banyak tapi ilmu agama xckp untuk membimbing saya dunia akhirat pun xbermakna...appon,yang jadi plhn saya semestinya yang mempunyai agama yang bagus dan peribadi yang baik...kalau ustaz tapi perangai buruk tak boleh juga..kalau hartawan lengkap dengan ilmu agama yang sempurna,alhamdulillah......

Bookmark and Share

    


  Member Information For ctnurbeboProfil   Hantar PM kepada ctnurbebo   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 15:16


Pada 17-12-07 14:52 , albarlasy posting:

!!! QUOTE !!!

salam...sebelum tu saya nak minta maaf banyak2la kalau dah ada tauk in sebelum ni..tak sempat nak tengok,tapi kalau tak ada lagi bagus lah.... :-D :-D

nak tanya pada kaum hawa ni,andai lah tiba-tiba datang dua rombongan pinangan.pertama, seorang hartawan yang mana mempunyai banglow 3 tingkat atas bukit dan mempunyai sebijik merc mata belalang serta syarikat yang besar...

yang kedua pula hanya lah seorang ustaz yang mana rumah hanyala teres setingkat yang tak habis bayar lagi,kereta pun wira sekend saja dan kerja hanya sebagai guru di sek agama...

so mana satu lah agak2nya puan2 yang di kasihi pilih dulu ek...

sekadar bertanya saja.... :-D :-D :-D :-D


hmm... ustaz vs hartawan ya?

saya.... istikharah insyaAllah takkan tinggal..
agama tak semestinya tengok pada gelaran tu...
tak semestinya ustaz tu baik akhlaknya walaupun ilmu agamanya ada..
dan tak semestinya hartawan tu tiada ilmu agama dan akhlaknya mungkin lebih baik daripada ustaz tu...

pendapat saya... dan of course agama tu nilaian utama tapi bukan semata-mata pada "agama" saja.. agama merangkumi amal dan akhlak...
jadi agama bukan merujuk pada "gelaran"..


p/s: tapi saya tak nak lah hartawan :-) cukup yang sederhana tapi mudah urusan dan murah rezeki... macamana agaknya kalau pasangan suka hidup mewah kita pula suka sederhana saja...huhu mesti rosak selera saya yang suka makan ikan masin dan nasi putih campur air


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

kakisamun
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 630
Posting: 2852
Dari: perut ibuku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 16:08


.. kalau saya lah kan.. saya nak pilih.. .. malu lah nak cakap:malu:..

Bookmark and Share

    


  Member Information For kakisamunProfil   Hantar PM kepada kakisamun   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 17:29


Pada 17-12-07 16:08 , kakisamun posting:

!!! QUOTE !!!

.. kalau saya lah kan.. saya nak pilih.. .. malu lah nak cakap:malu:..


alahai ... :lol: .....saya rasalah tentulah mereka pilih orang yang mereka suka....

kalau hartawan yang mereka suka , tentulah mereka pilih hartawan..
kalau ustaz yang mereka suka, tentulah al ustaz yang dipilih


sebab kebanyakannya akan melihat orangnya , kalau berkenan (suka) baru dilihat statusnya...,

"kita mesti pilih...(iklan bank rakyat) :lol: :lol:

kepada cik kakisamun carilah hartawan yang soleh..seperti Abdul Rahman bin Auf..

Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

zaneera
Warga 2 Bintang
Menyertai: 19.11.2007
Ahli No: 31755
Posting: 49

sudan   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 17:40


jik ana,ana pilih ustaz.. ana lebih suka akan ilmunyer..pada ana harta boleh dicari

Bookmark and Share

    


  Member Information For zaneeraProfil   Hantar PM kepada zaneera   Quote dan BalasQuote

zhafri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15118
Posting: 82
Dari: Kedah

Kedah  


posticon Posting pada: 17-12-07 19:46


huhu...ramai nak pilih ustaz 2 nampak...
selepas ini boleh lah ramai-ramai pakat2 jadi ustaz....
ramai org berkenan 2...hehe
Sekadar gurauan saja.

Bookmark and Share

    


  Member Information For zhafriProfil   Hantar PM kepada zhafri   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 19:47


pilih teman saja, bertuah kome nanti....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

immad

Menyertai: 18.09.2004
Ahli No: 11221
Posting: 968
Dari: minal mahdi ila lahdi(UIAM)

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 20:00


Pada 17-12-07 19:47 , Daeng_Jati posting:

!!! QUOTE !!!

pilih teman saja, bertuah kome nanti....


erm betul-betul,pilih daeng ustaz+hartawan+fotografi+engineer

lagi untung
kikikikiu


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For immadProfil   Hantar PM kepada immad   Quote dan BalasQuote

anis_zulaikha

Menyertai: 13.07.2004
Ahli No: 10004
Posting: 1736
Dari: malaya

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 20:03


emm golongan ustaz ni selalu dibuat perbandingan....emm lelaki, tak kira lah ustaz ke apa ke, kalau taat pada ALLAH, tu lah yang paling utama :kelip:



Bookmark and Share

    


  Member Information For anis_zulaikhaProfil   Hantar PM kepada anis_zulaikha   Quote dan BalasQuote

immad

Menyertai: 18.09.2004
Ahli No: 11221
Posting: 968
Dari: minal mahdi ila lahdi(UIAM)

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 20:03


erm bagi imad,kedua-duanya ok,tengok jodohla,kaadang2 dah tergila2 sangat kat haartawan,penye jodoh dengan ustaz.tu lah kena istikoroh..erm tapi kan kaat tempat imad,ada seorang kakak ni,ada kawin dengan ustaz biasa saja,taapi ada paakai purdaah,sekarang bayaran zakaat ada RM20000,jadi kira lah sendiri berapa penadapatan ada,kedua-duanya boleh di kejar,tapi redha allah tu yaang jadi pelengkaap sebenarnya

Bookmark and Share

    


  Member Information For immadProfil   Hantar PM kepada immad   Quote dan BalasQuote

immad

Menyertai: 18.09.2004
Ahli No: 11221
Posting: 968
Dari: minal mahdi ila lahdi(UIAM)

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 20:03


erm bagi imad,kedua-duanya ok,tengok jodohla,kaadang2 dah tergila2 sangat kat haartawan,penye jodoh dengan ustaz.tu lah kena istikoroh..erm tapi kan kaat tempat imad,ada seorang kakak ni,ada kawin dengan ustaz biasa saja,taapi ada paakai purdaah,sekarang bayaran zakaat ada RM20000,jadi kira lah sendiri berapa penadapatan ada,kedua-duanya boleh di kejar,tapi redha allah tu yaang jadi pelengkaap sebenarnya

Bookmark and Share

    


  Member Information For immadProfil   Hantar PM kepada immad   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-12-07 20:13


Pada 17-12-07 20:03 , anis_zulaikha posting:

!!! QUOTE !!!

emm golongan ustaz ni selalu dibuat perbandingan....emm lelaki, tak kira lah ustaz ke apa ke, kalau taat pada ALLAH, tu lah yang paling utama :kelip:




saya sangat sangat sangat setuju dengan kak anis..
ada sesetengah orang yang fokus pada sesuatu "gelaran"..
hingga pada "gelaran" itulah yang semua nampak baik..
dan agama dinilai 100% pada sesuatu "gelaran"


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

marsyalaila
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.10.2004
Ahli No: 12102
Posting: 278
Dari: terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 00:02


saya pilih hartawan yang melabuhkan kecintaan nya kepada Allah, menundukkan hartanya kepada mereka yang memerlukan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For marsyalailaProfil   Hantar PM kepada marsyalaila   Quote dan BalasQuote

owl_UM
WARGA SETIA
Menyertai: 23.04.2007
Ahli No: 29697
Posting: 1654
Dari: Kuala Lumpur

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 00:59


ooohhhh tidak.... hartawan dan ustaz... kedua-duanya bukan diriku..
aduhhh sdeynya.... tiada yang inginkan programmer sepertiku
yang dianggap melukut di tepi gantang... sdeyy...

biarlah daku membawa diri dengan merajuk...

(weih kakisamun... jangan nak kaco2 ana dalam topic ni pulak..)
-Shafiq-

Bookmark and Share

    


  Member Information For owl_UMProfil   Hantar PM kepada owl_UM   Quote dan BalasQuote

dziaulhaq
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2004
Ahli No: 12403
Posting: 563
Dari: perut IBU

singapore   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 03:37


Pilih,jangan tak pilih :kelip:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For dziaulhaqProfil   Hantar PM kepada dziaulhaq   Quote dan BalasQuote

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 04:33


Pada 17-12-07 16:08 , kakisamun posting:

!!! QUOTE !!!

.. kalau saya lah kan.. saya nak pilih.. .. malu lah nak cakap:malu:..


macam tak normal saja bunyi???? :berfikir: :lol: :lol:

Bookmark and Share

    


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

ctnurbebo
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2007
Ahli No: 29142
Posting: 880
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 11:10


Pada 18-12-07 04:33 , albarlasy posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-12-07 16:08 , kakisamun posting:

!!! QUOTE !!!

.. kalau saya lah kan.. saya nak pilih.. .. malu lah nak cakap:malu:..


macam tak normal saja bunyi???? :berfikir: :lol: :lol:


jangan dilyn sangat KAKISAMUN ini....dia hidup dalam 2 alam...lepas itu corak kehidupan dia akan berubah2 mengikut topik dan cuaca sekeliling...macam sumpah-sumpah....hik3....

:lucu:


-----------------
Keindahan sebenar ialah keindahan budi pekerti. Kebaikan sebenar ialah kebaikan budi bahasa dan kecerdikan sebenar ialah kecerdikan akal.


Bookmark and Share

    


  Member Information For ctnurbeboProfil   Hantar PM kepada ctnurbebo   Quote dan BalasQuote

kakisamun
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 630
Posting: 2852
Dari: perut ibuku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 11:17


Pada 17-12-07 17:29 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-12-07 16:08 , kakisamun posting:

!!! QUOTE !!!

.. kalau saya lah kan.. saya nak pilih.. .. malu lah nak cakap:malu:..


alahai ... :lol: .....saya rasalah tentulah mereka pilih orang yang mereka suka....

kalau hartawan yang mereka suka , tentulah mereka pilih hartawan..
kalau ustaz yang mereka suka, tentulah al ustaz yang dipilih


sebab kebanyakannya akan melihat orangnya , kalau berkenan (suka) baru dilihat statusnya...,

"kita mesti pilih...(iklan bank rakyat) :lol: :lol:

kepada cik kakisamun carilah hartawan yang soleh..seperti Abdul Rahman bin Auf..


.. betul Tuan Penasihat.. ate kasi lah teman berkenalan dengan adik mike:malu:..:kelip:..

Bookmark and Share

    


  Member Information For kakisamunProfil   Hantar PM kepada kakisamun   Quote dan BalasQuote

Farishah
WARGA SETIA
Menyertai: 24.04.2005
Ahli No: 16036
Posting: 808
Dari: depan komputer

somalia  


posticon Posting pada: 18-12-07 11:22


saya nak pilih hartawan muslim yang faham makna islam..


-----------------
strong minds talk about ideas, weak minds talk about people.


Bookmark and Share

    


  Member Information For FarishahProfil   Hantar PM kepada Farishah   Quote dan BalasQuote

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 16:18


Pada 18-12-07 11:10 , ctnurbebo posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 18-12-07 04:33 , albarlasy posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 17-12-07 16:08 , kakisamun posting:

!!! QUOTE !!!

.. kalau saya lah kan.. saya nak pilih.. .. malu lah nak cakap:malu:..


macam tak normal saja bunyi???? :berfikir: :lol: :lol:


jangan dilyn sangat KAKISAMUN ini....dia hidup dalam 2 alam...lepas itu corak kehidupan dia akan berubah2 mengikut topik dan cuaca sekeliling...macam sumpah-sumpah....hik3....

:lucu:



oogitu ek,bahaya ini..kang tak pasal2......... :lucu: :lucu:

Bookmark and Share

    


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 18-12-07 17:04


saya menunggu seseorang bagi respon di sini..
teringin tahu respon beliau...
agaknya dia takkan masuk topik ni..
sebab dia lebih suka topik bagi nasihat


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

mujahidah_muslimah
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 693
Posting: 678
Dari: Bumi Allah

pakistan   avatar


posticon Posting pada: 19-12-07 00:02


Assalamualaikum

hartawan atau ustaz :-)

kata saidina ali "antara ilmu dan harta pilihlah ilmu kerana ilmu boleh menjagamu tetapi harta, engkau pula yang perlu menjaganya..."

hartawan yang dalam hatinya penuh dengan kecintaan yang mutlak pada Allah lebih baik berbanding ustaz yang hanya tawakal tanpa usaha.. maaf, zaman sekarang ramai yang ustaz sekadar pada nama tapi tidak pada amal dan ihsan. dan kini, ramai juga muslim dan mukmin yang profesional. berharta dunia dan juga berharta iman di hatinya...

justeru, andai ada dipersimpangan untuk dua pilihan ni pertama sekali letakkan agama sebagai syarat paling atas dan harta pada syarat yang berikutnya kerana insya Allah jika lurus dan benar pengamalan dan penghayatan agamanya insya Allah dia mampu bergelar ustaz yang hartawan...

Allah menyukai hambanya yang sibuk mengumpul harta di jalan yang benar kerana kekayaan dapat membantu agama.

apapun, isthikharah dulu. minta pendapat Allah yang maha mengetahui dalam segala keputusan yang bakal kita buat agar hati kita sentiasa terpimpin oleh-NYA.

tunjukkan daku jalan yang lurus...

wallahua'alam


-----------------
I'm glad to be me..
Jaga diri, jaga iman, Jaga hati. Tebarkan salam
[email protected]


Bookmark and Share

    


  Member Information For mujahidah_muslimahProfil   Hantar PM kepada mujahidah_muslimah   Quote dan BalasQuote

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 19-12-07 15:07


Pada 18-12-07 17:04 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

saya menunggu seseorang bagi respon di sini..
teringin tahu respon beliau...
agaknya dia takkan masuk topik ni..
sebab dia lebih suka topik bagi nasihat



siapakah grangan yang di maksudkan wahai cik sakinah??? :kelip: :kelip:

Bookmark and Share

    


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

serimurni
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.09.2005
Ahli No: 18927
Posting: 106
Dari: e-poh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 19-12-07 15:20


pilih kedua-duanye boleh tak???/ :-D :-D

Bookmark and Share

    


  Member Information For serimurniProfil   Hantar PM kepada serimurni   Quote dan BalasQuote

albarlasy
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.08.2005
Ahli No: 18103
Posting: 248
Dari: dunia fana'

egypt   avatar


posticon Posting pada: 19-12-07 16:43


Pada 19-12-07 15:20 , serimurni posting:

!!! QUOTE !!!

pilih kedua-duanye boleh tak???/ :-D :-D


amboi lah,siapa lah agaknya jadi madu pada cik seri kita ni ek... :lol: :lol: :lol:

Bookmark and Share

    


  Member Information For albarlasyProfil   Hantar PM kepada albarlasy   Quote dan BalasQuote

insan_sekular
Warga 3 Bintang
Menyertai: 05.06.2004
Ahli No: 9301
Posting: 105
Dari: selangor

Selangor  


posticon Posting pada: 19-12-07 16:45


suruh ustaz tu belajar dan usahe jadi kaya dan suruh hartawan tu belajar ilmu agama sedalam-dalamnya..

cukuplah islam telah dilabel sebagai agama yang paling ramai penganut miskin..fikir negara miskin..mesti negara islam..fikir negara bergolak..mesti negara islam..

sebagai contoh : sudan ..somalia dll..

so di malaysia yang aman makmur ni..kejarlah akhirat tapi yang dunia tu janganla disia-siakan..peluang terbentang luas...

seperti kata pengerusi jcorp..bisnes adalah salah satu cabang jihad..so..tak salah kan..ekonomi kena juga kukuh disamping akidah yang kental..


-----------------
jom beli buku online ! semua jenis buku... www.katalogbuku.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For insan_sekularProfil   Hantar PM kepada insan_sekular   Pergi ke insan_sekular's Website   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 21-12-07 16:57


Assalamualaikum
pilihlah ustaz yang hartawan dan hartawan yang bersifat ustaz...huhu...
dua┬▓ pun dapat....... :welcome:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

syahidatul
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 07.11.2004
Ahli No: 12341
Posting: 3781
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 23-12-07 18:18


Pada 18-12-07 17:04 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

saya menunggu seseorang bagi respon di sini..
teringin tahu respon beliau...
agaknya dia takkan masuk topik ni..
sebab dia lebih suka topik bagi nasihat



siapakah yang dimaksudkan cik kinah? :berfikir: saya pun interested nak tahu ni.. :sopan:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For syahidatulProfil   Hantar PM kepada syahidatul   Pergi ke syahidatul's Website   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 24-12-07 10:59


Pada 23-12-07 18:18 , syahidatul posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 18-12-07 17:04 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

saya menunggu seseorang bagi respon di sini..
teringin tahu respon beliau...
agaknya dia takkan masuk topik ni..
sebab dia lebih suka topik bagi nasihat



siapakah yang dimaksudkan cik kinah? :berfikir: saya pun interested nak tahu ni.. :sopan:



:-) terasa pedas juga CS ni :-)
hehe CS lah orangnya :malu:


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 24-12-07 12:05


Pada 21-12-07 16:57 , sayatetapsaya posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum
pilihlah ustaz yang hartawan dan hartawan yang bersifat ustaz...huhu...
dua┬▓ pun dapat....... :welcome:



eh..silap ni...
pilihlah ustaz yang hartawan ATAU hartawan yang bersifat ustaz...huhu...
dua┬▓ pun dapat.......
perempuan mana boleh kahwin dua.... :jangan:
tapi, nak dapat dua┬▓ boleh pada seorang....macam neskepe 2 in 1... ;-)



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

syahidatul
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 07.11.2004
Ahli No: 12341
Posting: 3781
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-12-07 13:56


Pada 24-12-07 10:59 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!



:-) terasa pedas juga CS ni :-)
hehe CS lah orangnya :malu:



huuuuu.. sayekah rupanya.. :sopan: :sopan:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For syahidatulProfil   Hantar PM kepada syahidatul   Pergi ke syahidatul's Website   Quote dan BalasQuote

syahidatul
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 07.11.2004
Ahli No: 12341
Posting: 3781
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-12-07 14:10


andai datang dua rombongan pinangan begini ya... :-)

setelah melihatkan orang2 sekarang macam-macam jenis, yang mana ada ustaz sekolah pun bermasalah dan tidak boleh dipercayai... makanya, saya pilih hartawan. :lol: :-D

ok serious2

begini...

erm.. jikalaupun seseorang itu berpangkat dan berharta, tak semestinya dia tidak beramal agama dengan baik. dan jikalaupun seseorang itu ustaz yang tak berharta sekalipun, tak semestinya dia tiada wang.

boleh jadi seseorang yang hartawan itu ada banyak tanggungan, atau ramai isteri.. ramai girlfren. dan suka spend duit, atau boros. atau dah pernah berumahtangga tapi bercerai berai. huhu... dan boleh jadi ustaz itu walaupun tak banyak harta dan material, tapi dia seorang yang berjimat dan pemurah, suka bersedekah. serta baik hati dan tidak menunjuk.. sebab itu dia nampak tak ada duit.

jadi, tepuk dada tanya macam-macam benda. hikks

==

berbalik kepada soalan, jika dua rombongan pinangan begitu datang... banyak benda lah lagi kena consider. ;-)

p/s: contohnya, ujian ketinggian ke.. :-D (gurau saja)


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For syahidatulProfil   Hantar PM kepada syahidatul   Pergi ke syahidatul's Website   Quote dan BalasQuote

owl_UM
WARGA SETIA
Menyertai: 23.04.2007
Ahli No: 29697
Posting: 1654
Dari: Kuala Lumpur

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 26-12-07 21:50


setuju dengan Miss Syahidatul... kena consider banyak benda dan sebarang features pilihan.. hihi!!!

kesimpulan / conclusion / hypothesis / inferens / : PILIHLAH SAYA.
UNTUK MAKLUMAT LANJUT SILA "PM". SEBARANG SURAT-MENYURAT AKAN DI"CONSIDER" UNTUK DILAYAN.

sekian, terima kasih.

p/s: sok balik UM!!!! pantai hillpark, im coming!!! surat? errghh!!!
zaman ni email lah wweeiihhh!!!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For owl_UMProfil   Hantar PM kepada owl_UM   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 27-12-07 14:19


Assalamualaikum
en owl ni....ustaz ke hartawan....

P/S : ketupat macam mana..??? dah boleh buat...? :sopan:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 27-12-07 14:35


Topik antara hartawan dan ustaz..so ada 2 choice saja..tapi jawapan macam-macam..ada nak ustaz dan hartawan lah sekaligus lah...ada kena consider banyak perkara..soalan mudah saja...jawapan pun mudah sajalah agaknya..uhuhu..so pilih saja antara hartawan or ustaz??uhuhuhu..mencabar betul...

so kepada muslimin..antara solehah/beriman or cun/cantik/lawa mana anda pilih??mm..baru kome pening nak jawap macam muslimat nak jawab...ahahaha

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

syira_qistina
WARGA SETIA
Menyertai: 08.10.2003
Ahli No: 4102
Posting: 777
Dari: tempat yang paling jem

Selangor  


posticon Posting pada: 28-12-07 12:47


Salam Alaik

betul kata cik syahidatul...banyak perkara yang kita kena consider. kahwin bukan untuk sehari dua.. insyaALLAH untuk dunia & akhirat.

hmm...kalau ana lah kan, nak kedua-duanya boleh? huahuahua..tamaknya...
ana jenis tak kisah, semua perkara lebih suka sederhana saja. ana lebih pentingkan ilmu agama & amalannya pada seseorang.
pada ana, pokok pangkalnya...jodoh adalah ketentuan ALLAH. kalau dapat jodoh yang ustaz...maka ustaz lah suami ana. kalau dapat jodoh ustaz+hartawan...alhamdulilah.. :-) ewaahh...mimpi pulak ana di siang-siang hari... kuikui...



Bookmark and Share

    


  Member Information For syira_qistinaProfil   Hantar PM kepada syira_qistina   Quote dan BalasQuote

sailormoon
WARGA SETIA
Menyertai: 20.07.2005
Ahli No: 17423
Posting: 2621
Dari: Application Layer^__^

iraq   avatar


posticon Posting pada: 29-12-07 10:25


Kalau hartawan mesti dia tak ada masalah nak bayar hantaran walaupun 100K ...hehehe :-D...Memang terbeliak bijik mata keluarga perempuan masa pihak lelaki datang meminang naik merz mata belalang...


-----------------
DUNIA INI INDAHNYA SEBELUM DI TANGAN...


Bookmark and Share

    


  Member Information For sailormoonProfil   Hantar PM kepada sailormoon   Quote dan BalasQuote

syira_qistina
WARGA SETIA
Menyertai: 08.10.2003
Ahli No: 4102
Posting: 777
Dari: tempat yang paling jem

Selangor  


posticon Posting pada: 29-12-07 12:49


Pada 29-12-07 10:25 , sailormoon posting:

!!! QUOTE !!!

Kalau hartawan mesti dia tak ada masalah nak bayar hantaran walaupun 100K ...hehehe :-D...Memang terbeliak bijik mata keluarga perempuan masa pihak lelaki datang meminang naik merz mata belalang...



:sopan: :sopan: :sopan:



Bookmark and Share

    


  Member Information For syira_qistinaProfil   Hantar PM kepada syira_qistina   Quote dan BalasQuote

jubah_hijau
WARGA SETIA
Menyertai: 30.06.2006
Ahli No: 25035
Posting: 514
Dari: UTM SKUDAI

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-12-07 14:23


Sekira nya ana jadi muslimat....akan pilih yang mhayati agamanya biar pun dia ustaz ke,org biasa, org kaya dll...

agar sukar mencari org mhayati agama islam pada akhir zaman ni

Bookmark and Share

    


  Member Information For jubah_hijauProfil   Hantar PM kepada jubah_hijau   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
ę Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.168685 saat. Lajunya....