Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 25-09-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Manusia akan mati sekali sahaja, tetapi orang yang berhutang akan mati berkali-kali
-- Peribahasa India

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 32
Ahli: 0
Jumlah: 32




  Yang Masuk Ke Sini
wakjaman: 56 hari yang lalu
muslimiman: 61 hari yang lalu
tornado: 80 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: KEINSAFAN SEORANG PENDOSA


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» KEINSAFAN SEORANG PENDOSA

Please Mendaftar To Post


Oleh KEINSAFAN SEORANG PENDOSA

searchforguidance
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30916
Posting: 403
Dari: johore

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 12:12


kawan-kawan....tolong baca dan nilaikan seta beri pendapat.....
tak perlulah saya nyatakan source dari mana saya dapat teks ni.
tapi ianya betul-betul penuh keinsafan....

harini aku rasa sesuatu dalam hidup aku.aku betul-betul rasa hidup aku tak sempurna....aku betul-betul dah terpesong dari jalan yang benar, yang lurus....aku betul-betul dah lupa tuhan....astaghfirllah al azim....adakah taubat aku akan diterima-Nya.....aku cuma mampu memohon keampunan dan bertaubat....aku sedang cuba untuk memperbaiki diri aku....supaya menjadi seorang insan yang betul-betul taat pada perintah-Nya.....
aku cuma mengharapkan keredhaan dan restu dari-Nya dan berharap agar Dia membimbing aku ke jalan yang benar.....jalan yang telah lama hilang dari arah tuju hidup aku.....
aku berzina...aku tinggalkan solat...aku tak qada' puasa...aku memang jahat!!!!
aku rasa betul-betul terhina dan tak ada tempat lagi di sisi-Nya....
ya allah....ampunilah aku ya allah.....berilah aku hidayahMu ya allah.....tunjukkan aku jalan yang benar...sedarkanlah aku dari kekusutan,kesesatan yang telah lama membelenggu hidup aku ini ya allah....
berilah aku kekuatan untuk aku istiqamah dalam perubahan yang aku lakukan ini ya allah....Kau jauhkanla aku daripada semua yang akan membawa aku kepada kehidupan aku yang lama ya allah....peliharalah aku...lindungilah aku....
aku bertaubat kepadaMu ya allah....sesungguhnya aku amat takut menyatakannya padaMu kerana aku merasakan bahawa aku tidak layak untuk menerima keampunanMu....aku terlalu kotor ya allah...terimalah taubatku ini.......sesungguhnya aku ingin berubah....aku ingin menjadi yang terbaik untukMu...aku ingin menjadi hamba yang selalu ingat padaMu....yang selalu takut dengan kekuasaanMu ya allah....tapi tolonglah ya allah....berilah kekuatan untuk aku teruskan perubahan ini....aku ingin kembali seperti dulu....
seorang periang yang gembira dengan hidupnya....bukan seperti ini ya allah....penuh kekesalan...penuh kesesatan dan dosa.....Kau kuatkanlah aku....kau tetapkanlah hati dan imanku ya allah.....aku sungguh berdosa padaMu....
aku rasa tidak layak untuk berada di depanMu......meminta itu dan ini ya allah.....tapi aku benar-benar tidak berdaya....hanya dariMu aku peroleh kekuatan ya allah....hanya berada dekat denganMu kurasakan semuanya indah dan mudah....Kau permudahkanla perjalanan hidupku...permudahkanla urusanku....permudahkanla jalan yang aku lalui untuk meneruskan perubahan ini...Kaulah segala galanya ya allah.....aku telah tewas dalam cintaMu...ingin aku memperingatkan teman2ku bahawa jangan sesekali lari dan berpaling dariMu...sesungguhnya mereka akan tetap mencariMu di kemudian hari.......
sama seperti diriku..........


-----------------
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For searchforguidanceProfil   Hantar PM kepada searchforguidance   Quote dan BalasQuote

nafisah
WARGA SETIA
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 48
Posting: 442
Dari: seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 19-09-07 12:16


Astaghfirullah, Bertaubat nasuhalah, taubat yang sebenar2 taubat. Allah tu maha pengampun lagi maha penyayang... Hanya Allah yang berhak menilai siapa diri hambanya yang sebenar


-----------------
Mulakan Setiap Perbuatan dengan Bismillahirrahmanirrahim....
[ Telah diedit oleh: nafisah pada 19-09-07 12:42 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For nafisahProfil   Hantar PM kepada nafisah   Quote dan BalasQuote

imtiyaz_lail86
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.08.2006
Ahli No: 25728
Posting: 229
Dari: JeRaNTuT~NiLai

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 12:37


ALLAHUAKBAR...jangan pandang rendah pada sesorg...wlau sebesar mnapn dosanya...kita xberhak mmutuskn kputsn yang belum pasti...semuanya antara dia dan ALLAH...jika dia betul-betul brtaubt...insyaALLAH...ingat!ALLAH MAHA PENGMPUN...TIAP KITA ADA salah SLAP yang pernah DBUAT..ALLAH dah ttapkn ada hmbaNYA yang dapat hidayah sejak awal...dan ada yang dapat hidayah driNYA lambat sikit...semua tu tentu ada hkmah d sbliknya...kadang-kadang yang dapat hidayah lambat sikit tu lah yang lebih mulia tmpatnya nanti..WALLAHUA'LAM....Apa pun...kita tak boleh nak jgka...kadang-kadang ada yang dah nak dcabut nafasnya...ALLAH bri hidayah...terus masuk syurga tanpa sbarg dosa...kadang-kadang ada yang beribadat dari dulu sampai lani...tapi bla nak ajal...keluar usaha dan ibadatnya selama ni kan???
jadi sama-sama lah kita renungkn...ikhlaskn hati dalam mncari keredhaanNYA...dan jangan salah agap...apa yang dtetapkn syara'...semuanya tak boleh d ubah...contohnya pergaulan,pkaian,solat...nak tak nak...kita wajib tunaikn tanpa ada kompromi...moga ALLAH sentiasa medhai sgala amalan kita..insyaALLAH...AMIN...BAROKALLAHUFIK...

Bookmark and Share

    


  Member Information For imtiyaz_lail86Profil   Hantar PM kepada imtiyaz_lail86   Quote dan BalasQuote

nafisah
WARGA SETIA
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 48
Posting: 442
Dari: seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 19-09-07 12:38


Pada 19-09-07 12:37 , imtiyaz_lail86 posting:

!!! QUOTE !!!

ALLAHUAKBAR...jangan pandang rendah pada sesorg...wlau sebesar mnapn dosanya...kita xberhak mmutuskn kputsn yang belum pasti...semuanya antara dia dan ALLAH...jika dia betul-betul brtaubt...insyaALLAH...ingat!ALLAH MAHA PENGMPUN...TIAP KITA ADA salah SLAP yang pernah DBUAT..ALLAH dah ttapkn ada hmbaNYA yang dapat hidayah sejak awal...dan ada yang dapat hidayah driNYA lambat sikit...semua tu tentu ada hkmah d sbliknya...kadang-kadang yang dapat hidayah lambat sikit tu lah yang lebih mulia tmpatnya nanti..WALLAHUA'LAM....Apa pun...kita tak boleh nak jgka...kadang-kadang ada yang dah nak dcabut nafasnya...ALLAH bri hidayah...terus masuk syurga tanpa sbarg dosa...kadang-kadang ada yang beribadat dari dulu sampai lani...tapi bla nak ajal...keluar usaha dan ibadatnya selama ni kan???
jadi sama-sama lah kita renungkn...ikhlaskn hati dalam mncari keredhaanNYA...dan jangan salah agap...apa yang dtetapkn syara'...semuanya tak boleh d ubah...contohnya pergaulan,pkaian,solat...nak tak nak...kita wajib tunaikn tanpa ada kompromi...moga ALLAH sentiasa medhai sgala amalan kita..insyaALLAH...AMIN...BAROKALLAHUFIK...


betul tu, setuju :-)


-----------------
Mulakan Setiap Perbuatan dengan Bismillahirrahmanirrahim....


Bookmark and Share

    


  Member Information For nafisahProfil   Hantar PM kepada nafisah   Quote dan BalasQuote

searchforguidance
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30916
Posting: 403
Dari: johore

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 12:56


mm betul.......sedih tak bila baca ni.

Bookmark and Share

    


  Member Information For searchforguidanceProfil   Hantar PM kepada searchforguidance   Quote dan BalasQuote

nafisah
WARGA SETIA
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 48
Posting: 442
Dari: seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 19-09-07 13:02


Sedih, bukan semua hambaNya akan mendapat hidayah seperti itu. ada juga yang dah dapat hidayah, tapi kembali semula kepada asal. rugi sangat.

Bookmark and Share

    


  Member Information For nafisahProfil   Hantar PM kepada nafisah   Quote dan BalasQuote

searchforguidance
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30916
Posting: 403
Dari: johore

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 13:45


mm betul tu..
adakah semua orang akan dapat hidayah, nafisah?

Bookmark and Share

    


  Member Information For searchforguidanceProfil   Hantar PM kepada searchforguidance   Quote dan BalasQuote

Al-Mustaqqim
WARGA SETIA
Menyertai: 22.07.2005
Ahli No: 17480
Posting: 486
Dari: malaysia

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 13:50


hidayah tu hya milik Allah swt..
apa yang diceritakan ini memang benar-benar berlaku..
pada siapa? hanya Allah saja yang tahu..

bertaubat lah..
pada siapa lagi seseorang hamba itu layak memohon keampunan kalau bukan kepada Allah swt..
dan siapa lagi yang layak mengampuni seseorang hamba itu klua bukan Allah swt, Tuhan Semesta Alam..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Al-MustaqqimProfil   Hantar PM kepada Al-Mustaqqim   Quote dan BalasQuote

syahidatul
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 07.11.2004
Ahli No: 12341
Posting: 3781
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 13:50


sedih, terusik jiwa saya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For syahidatulProfil   Hantar PM kepada syahidatul   Pergi ke syahidatul's Website   Quote dan BalasQuote

searchforguidance
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30916
Posting: 403
Dari: johore

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 13:52


Pada 19-09-07 13:50 , Al-Mustaqqim posting:

!!! QUOTE !!!

hidayah tu hya milik Allah swt..
apa yang diceritakan ini memang benar-benar berlaku..
pada siapa? hanya Allah saja yang tahu..

bertaubat lah..
pada siapa lagi seseorang hamba itu layak memohon keampunan kalau bukan kepada Allah swt..
dan siapa lagi yang layak mengampuni seseorang hamba itu klua bukan Allah swt, Tuhan Semesta Alam..


betul....:-)


-----------------
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For searchforguidanceProfil   Hantar PM kepada searchforguidance   Quote dan BalasQuote

mie05
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.11.2005
Ahli No: 20348
Posting: 318
Dari: melaka

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 14:32


ana setujuu

Bookmark and Share

    


  Member Information For mie05Profil   Hantar PM kepada mie05   Quote dan BalasQuote

syazmi_8283
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.09.2007
Ahli No: 31034
Posting: 141
Dari: melaka

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 19-09-07 16:12


kita jadi kan kisah tu sebagai ikhtibar tok kita brubah kearah lebih baik...
d bulan ramadhan ni kita berusaha lah tok perbanyak kan amalan.....
kesilapan yang lepas jangan d ulangi kembali.....
ALLAH sentiasa membuka pntu taubat kepada umatnya....
semoga tuhan permudahkan TAUBAT nya........AMIN.........

Bookmark and Share

    


  Member Information For syazmi_8283Profil   Hantar PM kepada syazmi_8283   Pergi ke syazmi_8283's Website   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 19-09-07 17:09


Pada 19-09-07 12:37 , imtiyaz_lail86 posting:

!!! QUOTE !!!

ALLAHUAKBAR...jangan pandang rendah pada sesorg...wlau sebesar mnapn dosanya...kita xberhak mmutuskn kputsn yang belum pasti...semuanya antara dia dan ALLAH...jika dia betul-betul brtaubt...insyaALLAH...ingat!ALLAH MAHA PENGMPUN...TIAP KITA ADA salah SLAP yang pernah DBUAT..ALLAH dah ttapkn ada hmbaNYA yang dapat hidayah sejak awal...dan ada yang dapat hidayah driNYA lambat sikit...semua tu tentu ada hkmah d sbliknya...kadang-kadang yang dapat hidayah lambat sikit tu lah yang lebih mulia tmpatnya nanti..WALLAHUA'LAM....Apa pun...kita tak boleh nak jgka...kadang-kadang ada yang dah nak dcabut nafasnya...ALLAH bri hidayah...terus masuk syurga tanpa sbarg dosa...kadang-kadang ada yang beribadat dari dulu sampai lani...tapi bla nak ajal...keluar usaha dan ibadatnya selama ni kan???
jadi sama-sama lah kita renungkn...ikhlaskn hati dalam mncari keredhaanNYA...dan jangan salah agap...apa yang dtetapkn syara'...semuanya tak boleh d ubah...contohnya pergaulan,pkaian,solat...nak tak nak...kita wajib tunaikn tanpa ada kompromi...moga ALLAH sentiasa medhai sgala amalan kita..insyaALLAH...AMIN...BAROKALLAHUFIK...


hanya menyesali diri sendiri...tak melihat kepada orang lain...
sedihnya...masih lagi membuat kemungkaran...sedangkan nikmat Allah telah banyak diteguk.....
bila senang, Allah entah ke mana..
bila susah, merayu agar Allah membantu sesegera mungkin...
hmm...seolah diri tak sedar diuntung...
mengharapkan jangan menunggu sehingga bala datang..baru mahu kemabli ke jalan pulang...
jangan seperti Firaun, bila ajal sudah di tenggorok..baru berhasrat untuk bertaubat...nescaya tidak akan diterima taubat tu...
ampunilah dosaku ya Allah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

tero_1809
Warga 2 Bintang
Menyertai: 14.10.2005
Ahli No: 19818
Posting: 56
Dari: negeri sembilan

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 19-09-07 19:25


Alhamdullillah........
terbuka akhirnya pintu hatinye untuk bertaubat..............

Bookmark and Share

    


  Member Information For tero_1809Profil   Hantar PM kepada tero_1809   Pergi ke tero_1809's Website   Quote dan BalasQuote

nafisah
WARGA SETIA
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 48
Posting: 442
Dari: seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 20-09-07 09:00


Pada 19-09-07 13:45 , searchforguidance posting:

!!! QUOTE !!!

mm betul tu..
adakah semua orang akan dapat hidayah, nafisah?


Wallahua'lam.. kerana hanya Allah yang berhak beri hidayah pada sesiapa saja yang dia mahu, sugguhpun org tu hari2 bergelumang dengan dosa besar..


-----------------
Mulakan Setiap Perbuatan dengan Bismillahirrahmanirrahim....


Bookmark and Share

    


  Member Information For nafisahProfil   Hantar PM kepada nafisah   Quote dan BalasQuote

searchforguidance
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30916
Posting: 403
Dari: johore

Johor   avatar


posticon Posting pada: 20-09-07 14:05


mmm....mudah-mudahan Allah permudahkan taubatnye.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For searchforguidanceProfil   Hantar PM kepada searchforguidance   Quote dan BalasQuote

mujahidah_muslimah
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 693
Posting: 678
Dari: Bumi Allah

pakistan   avatar


posticon Posting pada: 21-09-07 07:47


hidayah itu milik Allah dan hadiah kepada mereka yang mencarinya. sebagai manusia kita tak layak nak menilai seseorang sebab kita juga manusia yang menanti penilaian Allah..

ampunakan kami ya Allah..


-----------------
I'm glad to be me..
Jaga diri, jaga iman, Jaga hati. Tebarkan salam
[email protected]


Bookmark and Share

    


  Member Information For mujahidah_muslimahProfil   Hantar PM kepada mujahidah_muslimah   Quote dan BalasQuote

searchforguidance
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30916
Posting: 403
Dari: johore

Johor   avatar


posticon Posting pada: 21-09-07 08:12


Pada 21-09-07 07:47 , mujahidah_muslimah posting:

!!! QUOTE !!!

hidayah itu milik Allah dan hadiah kepada mereka yang mencarinya. sebagai manusia kita tak layak nak menilai seseorang sebab kita juga manusia yang menanti penilaian Allah..

ampunakan kami ya Allah..



betul, mujahidah muslimah...saya setuju sangat....
apa-apa pun kita kena nilai diri kita sendiri dulu.....dan perbaiki apa yang kurang...


-----------------
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For searchforguidanceProfil   Hantar PM kepada searchforguidance   Quote dan BalasQuote

mie05
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.11.2005
Ahli No: 20348
Posting: 318
Dari: melaka

Johor   avatar


posticon Posting pada: 21-09-07 08:12


baguslah kalau dah insaf..

Bookmark and Share

    


  Member Information For mie05Profil   Hantar PM kepada mie05   Quote dan BalasQuote

najah_musla
Warga 4 Bintang
Menyertai: 05.09.2006
Ahli No: 26198
Posting: 319
Dari: Gunung Semanggol

Perak   avatar


posticon Posting pada: 25-10-07 10:02


Pada 21-09-07 08:12 , searchforguidance posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 21-09-07 07:47 , mujahidah_muslimah posting:

!!! QUOTE !!!

hidayah itu milik Allah dan hadiah kepada mereka yang mencarinya. sebagai manusia kita tak layak nak menilai seseorang sebab kita juga manusia yang menanti penilaian Allah..

ampunakan kami ya Allah..



betul, mujahidah muslimah...saya setuju sangat....
apa-apa pun kita kena nilai diri kita sendiri dulu.....dan perbaiki apa yang kurang...



ya Allah ampunkan dosa2 ku ya Allah...dosa2 kami ya Allah yang maha pengampun segala dosa2 hambamu yang lemah ini


-----------------
Allah akan mengangkat darjat bagi orang2 beriman dan orang2 yang mempunyai ilmu pengetahuan...


Bookmark and Share

    


  Member Information For najah_muslaProfil   Hantar PM kepada najah_musla   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.131125 saat. Lajunya....