Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 19-05-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika anda melakukan apa yang selalu anda lakukan, anda akan mendapat apa yang selalu anda dapat
-- Seminar NLP

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 138
Ahli: 0
Jumlah: 138




  Yang Masuk Ke Sini
nasiruddin: 24 hari yang lalu
Kang: 43 hari yang lalu
lidah-penghunus: 45 hari yang lalu
muslimin23: 53 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: Rahsia Tarikh Lahir...


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Rahsia Tarikh Lahir...

Please Mendaftar To Post


Oleh Rahsia Tarikh Lahir...

munawarah07
Warga 1 Bintang
Menyertai: 20.03.2007
Ahli No: 29253
Posting: 24
Dari: penang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 05-04-07 19:47


antum semua tryla baca ...lepas itu tryla tengok diri sendiri tentang khasiat dan kelebihannya...InsyaAllah..

masing-masing ada kelebihan dan kekurangannya sama-samalah kita perbaiki... ;-)

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30

Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29

Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.

4. Tarikh Lahir pada 4, & 13

Pasangan yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang pandai, suka bergaul dan mudah berubah pendapat. Dia seringkali tidak yakin dengan diri sendiri.Dalam soal cinta, dia tergolong pasangan yang mata keranjang dan suka bertukar-tukar partner. Sifat ini membuatkan orang tidak suka apa lagi untuk bersimpati dengannya. Dia sering bersifat dingin kepada orang lain kerana menganggap orang lain merupakan faktor penyebab timbulnya masalah. Tapi dia memiliki sifat kelakar, mudah ketawa dan kadangkala bersikap keanak-anakkan.

5. Tarikh Lahir pada 5 & 17

Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi. Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan. Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain. Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27

Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani. Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya. Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31

Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur. Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah. Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang. Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.

8. Tarikh Lahir pada 8 & 23

Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman-teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian. Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21

Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan. Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

10. Tarikh Lahir pada 12 & 19

Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji. Dia berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian rapi. Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukan penampilannya. Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat kepimpinannya. Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan. Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.

11. Tarikh Lahir pada 15, 20 & 26

Jangan mengharapkan sifat romantis dari pasangan yang lahir pada tarikh ini. Dia tergolong dalam orang yang kurang serius, bersikap B***h dalam menghadapi sesuatu. Namun begitu dia selalu bersikap penuh pengertian bila menghadapi sesuatu masalah. Dia sangat benci pada perkara-perkara yang berbau keributan terutama yang menimbulkan huru-hara. Dalam hal percintaan dia menuntut untuk lebih diberi perhatian tapi dia jarang mengambil berat pada pasangannya. Namun begitu sikapnya disenangi oleh kawan-kawan.

12. Tarikh Lahir pada 22 & 25

Wataknya paling susah untuk dimengertikan. Kadangkala dia disukai kerana kebaikannya dan kadangkala dia dibenci kerana perbuatannya. Namun buat teman-teman dia merupakan orang penuh pengertian. Dalam pelbagai situasi dia lebih suka merendahkan diri jarang sekali mahu menonjolkan kelebihannya pada orang lain. Pasangan jenis ini terkenal sebagai perayu dan sebab itulah dia diberi jolokan seniman
[ Telah diedit oleh: munawarah07 pada 05-04-07 19:48 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For munawarah07Profil   Hantar PM kepada munawarah07   Quote dan BalasQuote

muslimah_jun
WARGA SETIA
Menyertai: 23.01.2007
Ahli No: 28314
Posting: 1018
Dari: serambi mekah

Kelantan  


posticon Posting pada: 05-04-07 22:23


macam tak betul saja. Jauh sungguh berbeza :) mita maaf ye..

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimah_junProfil   Hantar PM kepada muslimah_jun   Quote dan BalasQuote

miss_farhana
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25002
Posting: 325
Dari: berpijak pada bumi Tuhan,berbumbungkan langit Tuhan

Terengganu  


posticon Posting pada: 05-04-07 22:33


hehehe....betul jugak sikit-sikit..ada yang betul..ada yang tak

Bookmark and Share

    


  Member Information For miss_farhanaProfil   Hantar PM kepada miss_farhana   Quote dan BalasQuote

bayti_jannati
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.09.2006
Ahli No: 26228
Posting: 220
Dari: selangor

Selangor  


posticon Posting pada: 06-04-07 01:19


ada juga betul nya tu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For bayti_jannatiProfil   Hantar PM kepada bayti_jannati   Quote dan BalasQuote

nur_anis
Warga 5 Bintang
Menyertai: 18.06.2003
Ahli No: 1496
Posting: 395
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 06-04-07 07:29


adalah kena sikit-sikit dengan diri ni..terima kasih .

Bookmark and Share

    


  Member Information For nur_anisProfil   Hantar PM kepada nur_anis   Quote dan BalasQuote

niza_ati
WARGA SETIA
Menyertai: 17.12.2004
Ahli No: 13107
Posting: 1488
Dari: KL-Sarawak-Selangor

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 08:33


1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra.
-->BETUL

Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya.
-->WaAllahulam...

Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai.
-->WaAllahulam..masing-masing punya pendapat masing-masing tentang diri kita

Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya.
-->Huh? Ye ke? tengok logik&apa"baloi"an..untuk suami tak apa lah.. :lol:

Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.
-->Putus?Xkot..xbaik cerai-berai ni...tetapi persahabatan perlu diteruskan 8-)


-----------------

cita-citaku islam gamilang,cita-citaku daulahnya berulang,cita-citaku islam cemerlang,cita-citaku


Bookmark and Share

    


  Member Information For niza_atiProfil   Hantar PM kepada niza_ati   Pergi ke niza_ati's Website   Quote dan BalasQuote

nabilpoyo
WARGA SETIA
Menyertai: 13.12.2005
Ahli No: 21141
Posting: 730
Dari: Kuantan + penang + KL + jakarta

blank   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 08:35


no 1 2 lah saya

Bookmark and Share

    


  Member Information For nabilpoyoProfil   Hantar PM kepada nabilpoyo   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 08:37


teman nak hadiah harijadi!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

nurulain
WARGA SETIA
Menyertai: 05.05.2004
Ahli No: 8792
Posting: 450
Dari: somewhere i belong

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 09:17


5. Tarikh Lahir pada 5 & 17

Yang lahir pada tarikh ini adalah seorang yang optimis, bercita-cita tinggi dan punya kecederungan untuk berprestasi. Namun begitu dia adalah seorang yang berwatak keras dan apa yang diinginkan selalunya dipenuhi. Memandangkan sesuatu selalunya dari segi yang menguntungkan. Tapi sayangnya dia suka menganggap remeh pada orang lain. Dalam soal cinta, berhati-hatilah kerana dia suka bertukar-tukar pasangan.

optimis & bercita-cita tinggi dan punya kecenderungan untuk berpretasi tu kira lebih kurang sama dengan saya , itu saja yang ama

komen pasal berwatak keras tu rasanya, suka pandang remeh dan bertukar2 pasangan- tak boleh di terima
saya ni jenis yang setia...tapi pasangan saya saja yang tak setia....that why he left me..

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurulainProfil   Hantar PM kepada nurulain   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 09:24


Terlintas membaca topik ni, rahsia tarikh lahir ye...
erm pada 9/9/2006 yang lalu jenazah keturunan atas teman Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin Alang Duakap telah selamat kembali ke negeri tanah tumpah darahnya, Negeri Perak Darul Ridzuan. Beliau telah dibuang negeri bersama Datuk Ngah Ibrahim yang merupekan menantu beliau kerana terlibat dengan pembunuhan JWW Birch.

Alhamdulillah semuanya dah selamat... itulah rahsia tarikh lahir teman....9 hb 9...

p/s

saja menyampuk


-----------------
Photobucket
[ Telah diedit oleh: Daeng_Jati pada 06-04-07 11:29 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

nurilham7
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.11.2005
Ahli No: 20317
Posting: 241
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 09:24


secara jujur...memang betullah yang saya punya tarikh lahir dengan sifat yang diterangkan.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurilham7Profil   Hantar PM kepada nurilham7   Quote dan BalasQuote

insyirah_hr
WARGA SETIA
Menyertai: 08.08.2006
Ahli No: 25700
Posting: 1249
Dari: Kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 09:34


ada yang betul ada yang tak betul....:)

Bookmark and Share

    


  Member Information For insyirah_hrProfil   Hantar PM kepada insyirah_hr   Pergi ke insyirah_hr's Website   Quote dan BalasQuote

eyla05
WARGA SETIA
Menyertai: 17.10.2005
Ahli No: 19884
Posting: 546
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 10:46


ada juga yang boleh pakai..hehehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For eyla05Profil   Hantar PM kepada eyla05   Quote dan BalasQuote

Kaisi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.07.2004
Ahli No: 9907
Posting: 233
Dari: KB - The Islamic City

japan   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 11:28


saya tak setujuu...ambil kat mana info ni haa..just 4 fun boleh lah kan kan kan...hehe...21hb tu @ mana-mana hb sajalah..banyak yang tak betul..so..just 4 funnn...k

Bookmark and Share

    


  Member Information For KaisiProfil   Hantar PM kepada Kaisi   Quote dan BalasQuote

cucu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.07.2004
Ahli No: 10226
Posting: 226
Dari: Bumi Milik Allah

russia  


posticon Posting pada: 06-04-07 11:29


boleh terima ke ni? mungkin satu kebetulan....

Bookmark and Share

    


  Member Information For cucuProfil   Hantar PM kepada cucu   Quote dan BalasQuote

budak_melaka
WARGA SETIA
Menyertai: 21.02.2005
Ahli No: 14578
Posting: 450
Dari: melaka

Melaka  


posticon Posting pada: 06-04-07 11:31


29 hb...pa yang ditulis...memang ada kat diri ni...tapi....banyak yang tak ada....tuu hehehehehe.

'tiada kebetulan dalam hidup ini'

Bookmark and Share

    


  Member Information For budak_melakaProfil   Hantar PM kepada budak_melaka   Quote dan BalasQuote

sadiqah

Menyertai: 14.04.2005
Ahli No: 15800
Posting: 684
Dari: Tawau_KL_tawau_pjaya

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 11:34


8. Tarikh Lahir pada 23

Dia bersifat peramah dan mudah perasa. Kepada teman-teman dia bersifat lembut & bijaksana. Namun begitu dia tersisih dari teman-teman kerana rasa rendah diri yang terlalu menebal. Dia memerlukan suasana yang seimbang baik sewaktu berfikir mahupun dalam kehidupan seharian. Kelemahan yang paling menonjol ialah gugup dan selalu dihantui perasaan khuatir tetapi dia adalah seorang yang penjimat. Dalam urusan cinta, dia seorang yang tabah dan rela berkorban.

Bookmark and Share

    


  Member Information For sadiqahProfil   Hantar PM kepada sadiqah   Quote dan BalasQuote

sadiqah

Menyertai: 14.04.2005
Ahli No: 15800
Posting: 684
Dari: Tawau_KL_tawau_pjaya

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 11:34


emm...sama ke dengan ana?

Bookmark and Share

    


  Member Information For sadiqahProfil   Hantar PM kepada sadiqah   Quote dan BalasQuote

ctnurbebo
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2007
Ahli No: 29142
Posting: 880
Dari: seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 13:14


salam...

7. Tarikh Lahir pada 7, 28 & 31

Dia adalah seorang yang bersifat terbuka berterus terang & jujur.
>>yang ini macam betul saja
Namun dia mudah sekali terpengaruh dan ingin mencapai sesuatu itu dengan cara mudah.
>>iskh,ye ke?mungkin tidak.... =)
Cinta baginya sering diertikan sebagai pengisi masa lapang.
>>iskh,xderla...sebab itu sampai sekarang tak ada pengalaman bercinta lagi.he..he..
Semasa bercinta dia sangat berhati-hati dan suka sekali merayu dan kalau pasangannya curang dia dengan mudah meninggalkannya.
>>memang berhati-hati,tapi yang selebihnyer itu nanti bagitahu bila dah jumpa org yang sesuai untuk dicintai...buat masa sekarang cinta pada Allah,Rasul,keluarga dan sahabat.... =)

Bookmark and Share

    


  Member Information For ctnurbeboProfil   Hantar PM kepada ctnurbebo   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2026
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 06-04-07 17:14


:-) Heheee...banyak juga yang betul, mungkin secara kenetulan agaknya.... :-P


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

irfanmh
Warga 3 Bintang
Menyertai: 08.06.2006
Ahli No: 24748
Posting: 127
Dari: Mersing ---> Kuantan

Johor   avatar


posticon Posting pada: 13-04-07 02:43


memetik ayat dr. tuah iskandar; tidak wajib betul malah harus salah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For irfanmhProfil   Hantar PM kepada irfanmh   Quote dan BalasQuote

niza_ati
WARGA SETIA
Menyertai: 17.12.2004
Ahli No: 13107
Posting: 1488
Dari: KL-Sarawak-Selangor

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 13-04-07 09:15


Pada 06-04-07 09:24 , Daeng_Jati posting:

!!! QUOTE !!!

Terlintas membaca topik ni, rahsia tarikh lahir ye...
erm pada 9/9/2006 yang lalu jenazah keturunan atas teman Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin Alang Duakap telah selamat kembali ke negeri tanah tumpah darahnya, Negeri Perak Darul Ridzuan. Beliau telah dibuang negeri bersama Datuk Ngah Ibrahim yang merupekan menantu beliau kerana terlibat dengan pembunuhan JWW Birch.

Alhamdulillah semuanya dah selamat... itulah rahsia tarikh lahir teman....9 hb 9...

p/s

saja menyampuk


Erm..bukan datuk sago ke yang bunuh?
Erm...Daeng_jati..ana keturunan datuk Sago lah..anta ni keturunan mana ni? :-D


-----------------

cita-citaku islam gamilang,cita-citaku daulahnya berulang,cita-citaku islam cemerlang,cita-citaku


Bookmark and Share

    


  Member Information For niza_atiProfil   Hantar PM kepada niza_ati   Pergi ke niza_ati's Website   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 13-04-07 09:28


Yang bunuh JWW Birch adalah Si Puntung. Tapi master mindnya adalah Datuk Maharajalela Pandak Lam, Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin Alang Duakap, Sultan Abdullah dan Ngah Ibrahim. Semua nama di atas adalah saling berkait, sebab:

Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin Alang Duakap adalah bapa mertua Ngah Ibrahim.
Datuk Maharajalela Pandak Lam adalah saudara Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin.

Teman ni di bawah keturunan Laksamana Raja Mahkota Nakhoda Hitam Daeng Hasanah Ibni Daeng Ahmad. Dari keturunan ni, lahirlah susur galur seperti Laksamana Raja Mahkota Muhammad Amin Alang Duakap dan Sultan Abdullah.

Datuk Maharajalela Pandak Lam pula adalah dari susur galur Maharajalela Pancung Tak Bertanya Daeng Sedeli.

Maharajalela Pancung Tak Bertanya Daeng Sedeli ibni Daeng Ahmad dan Laksamana Raja Mahkota Nakhoda Hitam Daeng Hasanah Ibni Daeng Ahmad adalah adik-beradik....

begitulah kiranya....niza_ati

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 13-04-07 09:59


Dua orang lagi yang terlibat adalah Datuk Sagor Pak Endut dan Datuk Syahbandar Uda Maamor.

Datuk Sagor Pak Endut adalah bapa mertua Datuk Maharajalela Pandak Lam...

Semua yang terlibat ada kait-mengaitnya, semuanya saudara mara.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

aiz
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 273
Posting: 275
Dari: melaka

Melaka   avatar


posticon Posting pada: 13-04-07 10:15


ada lah kena mengena dengan diri aiz sikit...kebetulan agaknya

Bookmark and Share

    


  Member Information For aizProfil   Hantar PM kepada aiz   Pergi ke aiz's Website   Quote dan BalasQuote

tero_1809
Warga 2 Bintang
Menyertai: 14.10.2005
Ahli No: 19818
Posting: 56
Dari: negeri sembilan

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 13-04-07 10:48


SALAM.
WOW macam ada BETUL nya.
TAPI TAK lah PECAYE SERATUS PERATUS......................
TERUTAME YANG MENGAMUK itu.........
HUHUHUHUU........
macam mana org NI lah keluarkan KENYATAAN macam NI HA??????????????

Bookmark and Share

    


  Member Information For tero_1809Profil   Hantar PM kepada tero_1809   Pergi ke tero_1809's Website   Quote dan BalasQuote

Nurana12
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.08.2007
Ahli No: 30817
Posting: 77
Dari: malaysia

Perak  


posticon Posting pada: 28-08-07 17:04


ada yang betul..
ada yang tak betul....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Nurana12Profil   Hantar PM kepada Nurana12   Pergi ke Nurana12's Website   Quote dan BalasQuote

adibahazrah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 13.10.2006
Ahli No: 26948
Posting: 167
Dari: selangor

Selangor  


posticon Posting pada: 28-08-07 17:10


Pada 05-04-07 19:47 , munawarah07 posting:

!!! QUOTE !!!


9. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21

Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan. Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.


:-P :-P :-P

Bookmark and Share

    


  Member Information For adibahazrahProfil   Hantar PM kepada adibahazrah   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7870
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 28-08-07 21:32


Pada 05-04-07 19:47 , munawarah07 posting:

!!! QUOTE !!!

antum semua tryla baca ...lepas itu tryla tengok diri sendiri tentang khasiat dan kelebihannya...InsyaAllah..

masing-masing ada kelebihan dan kekurangannya sama-samalah kita perbaiki... ;-)



6.Tarikh Lahir pada 6, 14 & 27

Dia adalah seorang pasangan yang tidak mahu kalah dan pantang menyerah. Kejujuran dan keadilan merupakan sifat yang membuatkan dia disegani. Dalam soal cinta dia ingin memberi yang terbaik kepada orang yang dicintainya. Namun begitu harga dirinya terlalu tinggi sehingga dia tidak pernah mengerti mengapa seseorang itu menolak kebaikannya.





hmm ada lah tkena sikit .kalau nak tau kenapa boleh pergi kat topik saya di bahagian kaki jiwang karat tajuk kehilangan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

faizatul
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.02.2007
Ahli No: 28760
Posting: 122
Dari: KL

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 29-08-07 00:19


betul sec kebetulan saja...

Bookmark and Share

    


  Member Information For faizatulProfil   Hantar PM kepada faizatul   Quote dan BalasQuote

e_yahan
Warga 3 Bintang
Menyertai: 18.04.2007
Ahli No: 29636
Posting: 93
Dari: kemaman

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 29-08-07 02:03


tarikh lahir 15...
memang betul pun tak suka amk berat pasal pasangan....
banyak jugak kena kat dari ni....

Bookmark and Share

    


  Member Information For e_yahanProfil   Hantar PM kepada e_yahan   Quote dan BalasQuote

Awadah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 19.01.2007
Ahli No: 28250
Posting: 56
Dari: Kelantan

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 29-08-07 08:18


Ada yang betul, ada yang tidak...
maybe satu kebetulan....
siapa diri kita, kita saja yang tahu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AwadahProfil   Hantar PM kepada Awadah   Quote dan BalasQuote

pejuang_terakhir
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2007
Ahli No: 30837
Posting: 533
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 29-08-07 09:00


tengok kitab tajul muluk

Bookmark and Share

    


  Member Information For pejuang_terakhirProfil   Hantar PM kepada pejuang_terakhir   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 29-08-07 10:39


kena lah juga sikit-sikit..hehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7870
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 29-08-07 10:58


hmm tapi xdla pcaya sngat

Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Nurana12
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.08.2007
Ahli No: 30817
Posting: 77
Dari: malaysia

Perak  


posticon Posting pada: 29-08-07 16:05


ada yang rana percaya dan ada yang tidak..
semua asalkan kena dengan diri kita..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Nurana12Profil   Hantar PM kepada Nurana12   Pergi ke Nurana12's Website   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 01-09-07 10:53


10. Tarikh Lahir pada 12 & 19

Orang yang lahir pada tarikh ini memiliki sifat suka dipuji. Dia berharap setiap orang akan menganggapnya sebagai juara. Pada dasarnya dia suka berdandan dan berpakaian rapi. Kerana itu dia sering membelanjakan wangnya untuk menunjukan penampilannya. Dalam kehidupan sehari-hari dia adalah pasangan yang disegani kerana bakat kepimpinannya. Sifatnya yang bijaksana membuatkan dia disegani dalam pergaulan. Dalam urusan cinta, dia adalah pasangan yang sangat susah untuk dipercayai.

tiada yang kena    :-) :-)


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8
[ Telah diedit oleh: sakinahazzahra pada 01-09-07 10:55 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

asroal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 22.04.2006
Ahli No: 24359
Posting: 352
Dari: bumi ALLAH

france   avatar


posticon Posting pada: 01-09-07 16:39


ada betul,ada tak...:-);-):-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For asroalProfil   Hantar PM kepada asroal   Quote dan BalasQuote

khazinatulsyouqoh
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.10.2005
Ahli No: 19897
Posting: 209
Dari: on earth

Johor  


posticon Posting pada: 01-09-07 17:43


salam.......23hb.......

he...he...tak same pun.....maaf ye...

Bookmark and Share

    


  Member Information For khazinatulsyouqohProfil   Hantar PM kepada khazinatulsyouqoh   Quote dan BalasQuote

wafie
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2005
Ahli No: 15378
Posting: 517
Dari: Sabak Bernam Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 01-09-07 21:15


ada yang sama dan ada yang jauh menyimpang.pokoknya semua itu untuk memotivasikan diri insyaallah

Bookmark and Share

    


  Member Information For wafieProfil   Hantar PM kepada wafie   Quote dan BalasQuote

taisir
Warga 4 Bintang
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16233
Posting: 264
Dari: planet bumi...

egypt   avatar


posticon Posting pada: 02-09-07 03:08


ermmh...sikit-sikit itu adalah agaknya..tapi kalau semua itu macam tak sama saja..entahlah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For taisirProfil   Hantar PM kepada taisir   Pergi ke taisir's Website   Quote dan BalasQuote

misZwhiTE
Warga 1 Bintang
Menyertai: 04.02.2007
Ahli No: 28548
Posting: 27
Dari: kedah

Kedah  


posticon Posting pada: 02-09-07 11:23


macam betul saja..huhu

Bookmark and Share

    


  Member Information For misZwhiTEProfil   Hantar PM kepada misZwhiTE   Quote dan BalasQuote

carrot_syaima
Warga 1 Bintang
Menyertai: 04.04.2007
Ahli No: 29449
Posting: 23
Dari: selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 03-09-07 19:07


hurm...tak berapa kena sangat lah...hihihihihi

Bookmark and Share

    


  Member Information For carrot_syaimaProfil   Hantar PM kepada carrot_syaima   Quote dan BalasQuote

kopi
Warga Rasmi
Menyertai: 13.09.2007
Ahli No: 31052
Posting: 7
Dari: kuala lumpur

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 14-09-07 20:46


boleh percaya ke ini...macam tipu saja...tak kena langsung

Bookmark and Share

    


  Member Information For kopiProfil   Hantar PM kepada kopi   Quote dan BalasQuote

azaha85
Warga 3 Bintang
Menyertai: 27.07.2007
Ahli No: 30484
Posting: 92
Dari: Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 14-09-07 21:04


salam. ada yang betul, ada juga yang tak betul.

Bookmark and Share

    


  Member Information For azaha85Profil   Hantar PM kepada azaha85   Quote dan BalasQuote

mirul135
Warga 2 Bintang
Menyertai: 16.08.2007
Ahli No: 30689
Posting: 45
Dari: CFS IIUM PJ

saudiarabia  


posticon Posting pada: 14-09-07 22:36


salam..
Allah yang menentukan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For mirul135Profil   Hantar PM kepada mirul135   Quote dan BalasQuote

islamic_gil
WARGA SETIA
Menyertai: 24.02.2005
Ahli No: 14692
Posting: 427
Dari: SATU KAWASAN DI SATU MASA

Selangor  


posticon Posting pada: 24-10-07 13:03


:berfikir: ada betul ada tak ;-)


-----------------
don't forget to say THANK YOU ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For islamic_gilProfil   Hantar PM kepada islamic_gil   Quote dan BalasQuote

syira_qistina
WARGA SETIA
Menyertai: 08.10.2003
Ahli No: 4102
Posting: 777
Dari: tempat yang paling jem

Selangor  


posticon Posting pada: 24-10-07 13:18


langsung tak betul... huhuhu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For syira_qistinaProfil   Hantar PM kepada syira_qistina   Quote dan BalasQuote

mohamad

Menyertai: 04.09.2006
Ahli No: 26180
Posting: 3282
Dari: Pasir Gudang Johor

yemen   avatar


posticon Posting pada: 24-10-07 13:28


no..no...no

tidak...tidak...tidak..

mainan semata-mata

Bookmark and Share

    


  Member Information For mohamadProfil   Hantar PM kepada mohamad   Pergi ke mohamad's Website   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-10-07 17:20


Pada 24-10-07 13:28 , mohamad posting:

!!! QUOTE !!!

no..no...no

tidak...tidak...tidak..

mainan semata-mata


benarkah itu wahai adikku mohamad...?? :berfikir: :berfikir:
terasa seperti sipi2 pun jauh lagi...
dari segi pergaulan, mumkin... :berfikir:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

mohamad

Menyertai: 04.09.2006
Ahli No: 26180
Posting: 3282
Dari: Pasir Gudang Johor

yemen   avatar


posticon Posting pada: 24-10-07 17:22


Pada 24-10-07 17:20 , ismi_atikah posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-10-07 13:28 , mohamad posting:

!!! QUOTE !!!

no..no...no

tidak...tidak...tidak..

mainan semata-mata


benarkah itu wahai adikku mohamad...?? :berfikir: :berfikir:
terasa seperti sipi2 pun jauh lagi...
dari segi pergaulan, mumkin... :berfikir:


salam...

ana bukan apa..
benda-benda seperti ini........
susah nak kata.

daripada mana dia dapat?
:-?

boleh bagitahu mohamad


-----------------
Janganlah berlalu satu haripun tanpa kita memikirkan tentang masalah umat islam....


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohamadProfil   Hantar PM kepada mohamad   Pergi ke mohamad's Website   Quote dan BalasQuote

azzak
WARGA SETIA
Menyertai: 12.09.2007
Ahli No: 31036
Posting: 491
Dari: klang, selangor

malaysia  


posticon Posting pada: 25-10-07 14:24


saya dari no 1- 12 ada ciri-ciri saya....kecuali no 10&11
masalahnya saya lahir pada 24 hb....
nampaknya dah tak rahsia lah rahsia saya ni.....
semua kan berjg2.....keh3.

pendek kat...anda sendiri kena buat muhasabah diri...ini sekadar renung semata-mata..apa yang betul anda ambil & sentiasa berigt aknnya..jangan terlalu berfikiran sempit & jangan terlalu mudah m'percayainya....

Bookmark and Share

    


  Member Information For azzakProfil   Hantar PM kepada azzak   Pergi ke azzak's Website   Quote dan BalasQuote

smile_roses
WARGA SETIA
Menyertai: 21.09.2003
Ahli No: 3694
Posting: 895
Dari: Bumi Allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-10-07 14:32


Assalammualaikum wr wb
ana akui memang ada yang betul tapi part perasaan tu ana rasa tak betul sikit agaknya.. depends individu..ehe


p/samboi en daeng, meke mengajar sejarah ye.. siap btaw tarikh lahir lagi..

Bookmark and Share

    


  Member Information For smile_rosesProfil   Hantar PM kepada smile_roses   Pergi ke smile_roses's Website   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 25-10-07 14:50


Pada 05-04-07 19:47 , munawarah07 posting:

!!! QUOTE !!!

antum semua tryla baca ...lepas itu tryla tengok diri sendiri tentang khasiat dan kelebihannya...InsyaAllah..

masing-masing ada kelebihan dan kekurangannya sama-samalah kita perbaiki... ;-)

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24

Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 2, 11 & 30

Orangnya perasa dan mudah tersinggung. Sifatnya yang suka menyendiri membuatkan dia lebih suka tinggal di rumah. Ramai orang suka bergaul denganya kerana perwatakannya yang lembut & ramah. Dia paling benci jika cintanya ditolak atau dikhianati olih orang yang benar-benar dicintainya. Namun begitu dia selalu bersikap sabar dan tidak terburu- buru dalam bertindak. Sayangnya untuk urusan masa depan dia bersikap pesimis sering mengalah sebelum mencuba.Oleh itu mesti ada yang mendorongnya agar tidak terus terjebak dengan sikap pesimisnya.

3. Tarikh Lahir pada 3, 18 & 29

Sabar serta pandai menguasai diri adalah ciri yang khas bagi pasangan yang lahir pada tarikh ini. Tapi jangan cuba mempermain-mainkannya, dia akan mengamuk dengan hebat. Dia tergolong pasangan yang bijaksana dan bertanggungjawab. Sifat jujur & ramah adalah modal utamanya dalam bergaul. Tapi dalam soal cinta dia merupakan pasangan yang susah untuk di mengertikan.
keanak-anakkan. seniman



susah nak percaya ...tapi ok juga sekadar kebetulan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

sufti_ilham
WARGA SETIA
Menyertai: 12.09.2003
Ahli No: 3515
Posting: 1490
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 25-10-07 20:10


bismillahhirrahmanirrahim

nak kata percaya tu tak adalah tapi adalah yang terkena sikit-sikit..


-----------------
"Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu" : At-Thalaq : 3 -( PUAN SUFTI )-
[ Telah diedit oleh: sufti_ilham pada 25-10-07 20:11 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For sufti_ilhamProfil   Hantar PM kepada sufti_ilham   Quote dan BalasQuote

Muddathsir787
WARGA SETIA
Menyertai: 20.10.2007
Ahli No: 31449
Posting: 943
Dari: Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 26-10-07 15:22


!!! QUOTE !!!

Suka bekerja keras,memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan. Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.


Hoohoohohh..!!
Jadi jahat japp.

Ohokhokhohkohkoh..
[ Telah diedit oleh: Muddathsir787 pada 26-10-07 15:23 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Muddathsir787Profil   Hantar PM kepada Muddathsir787   Quote dan BalasQuote

Nuranys
WARGA SETIA
Menyertai: 28.09.2006
Ahli No: 26619
Posting: 1710
Dari: Kota Serambi Mekah

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 28-10-07 17:24


ada jugak betulnya...hihik!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For NuranysProfil   Hantar PM kepada Nuranys   Pergi ke Nuranys's Website   Quote dan BalasQuote

apis_udm
Warga 2 Bintang
Menyertai: 24.08.2007
Ahli No: 30795
Posting: 64
Dari: kedah

Kedah  


posticon Posting pada: 29-10-07 14:18


tak baik menilik nasib

Bookmark and Share

    


  Member Information For apis_udmProfil   Hantar PM kepada apis_udm   Quote dan BalasQuote

ziyah
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2006
Ahli No: 26503
Posting: 477
Dari: negeri beradat

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 06-11-07 17:05


ada yang betul... ada pulak sbliknya...
depent atas org lah kan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ziyahProfil   Hantar PM kepada ziyah   Quote dan BalasQuote

asroal
Warga 5 Bintang
Menyertai: 22.04.2006
Ahli No: 24359
Posting: 352
Dari: bumi ALLAH

france   avatar


posticon Posting pada: 06-11-07 17:12


tak sama langsung...:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For asroalProfil   Hantar PM kepada asroal   Quote dan BalasQuote

kahfi8
WARGA SETIA
Menyertai: 19.09.2007
Ahli No: 31129
Posting: 517
Dari: Damansara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 06-11-07 20:14


apa hukumnya kalau pecaya ni?tak syirik ke?
ana ada lah same,tapi banyak yang tak sama...

Bookmark and Share

    


  Member Information For kahfi8Profil   Hantar PM kepada kahfi8   Pergi ke kahfi8's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.331608 saat. Lajunya....