Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-08-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Orang bodoh hanya berdiam diri, tetapi orang yang paling bodoh adalah yang bercakap perkara yang dia sebenarnya bodoh
-- -- Meow (Warga Ukhwah.com)

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 44
Ahli: 0
Jumlah: 44




  Yang Masuk Ke Sini
wakjaman: 18 hari yang lalu
muslimiman: 23 hari yang lalu
tornado: 43 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: HIDUP DAN MATI


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» HIDUP DAN MATI

Please Mendaftar To Post


Oleh HIDUP DAN MATI

sheikhLUTHFI
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.09.2003
Ahli No: 3412
Posting: 173
Dari: 'AQaBA,jORDAN

jordan  


posticon Posting pada: 17-02-07 00:55


:-)dengan namaNya yang Maha Pemurah lagi Penyayang..

Assalamualaikum,

sudah lama ana tak aktif ni,kalau dulu memang tak lepas masuk ukhwah,biasala sibuk mengaji..beginila...tiada tempat pengaduan yang terbaik melainkan kepada Nya bukan,?kepadanya cinta kita disemai..cinta kepadanya tiada bersebab,cintanya seorang isteri kepada suaminya kerana ialah temptnya bergantung,cintanya pengikut kepada pemimpin kerana ialah tempatnya berharap...hanya Allah jua yang tahu isi hatiku saat ini...pergi pengakhiran hidup, di penghujungan perjalanan...sayu,sedih,gembira..perasaan yang tiada tafsirannya..abstrak..di malam hari,ku temu kekasih sejati..di sujudku ku asyik mengagung..umpama pengembara di mlm gelita..kandil cintaNya menyinari jiwa..memohon dikurniakan khasnul khatimah..merayu diampuni kesalahan diri..mendamba cinta abadi..apa mungkin hidup ni bertemu pengakhiran yang abadi?apa mungkin redhaNya diri ini peroleh?Ya Khaliq..Ya Tuhanku,dikala ku perlukanMu,Kau hadir bersama cahayaMu..menyinari sisa baki hidup ini..menghadiahkan ku kebahagian biar secebis cuma..menangis hati kecilku..meratap atas ketentuan ini...


-----------------
CINTAKU hanya milik ALLAH
KASIHKU hanya milik yg berhak


Bookmark and Share

    


  Member Information For sheikhLUTHFIProfil   Hantar PM kepada sheikhLUTHFI   Quote dan BalasQuote

hanisahani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.02.2006
Ahli No: 22928
Posting: 203
Dari: negeri aman damai

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-02-07 01:07


Assalamu'alaikum..

soal hidup dan mati,,ana pernah ditanya bekas pelajar,," cikgu pernah tak cikgu rasa masa cikgu dah sampai?" m,bkas pelajar ana memang sakit,,selalu cakap dia nak mati,,seolah dah putus asa untuk hidup....
terfikir panjang ana caman nkajwb soalan dan dalam masa yang sama nak bagi kata semangat untuk terus berjuang,,,,,,,,,,

Bookmark and Share

    


  Member Information For hanisahaniProfil   Hantar PM kepada hanisahani   Quote dan BalasQuote

sheikhLUTHFI
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.09.2003
Ahli No: 3412
Posting: 173
Dari: 'AQaBA,jORDAN

jordan  


posticon Posting pada: 17-02-07 11:41


dengan namaNya yang maha pemurah lagi maha penyayang...

nampaknya tiada smbutan untuk topik ni..mungkin kurang jelas apa yang hendak disampaikan..HIDUP WA MATI...ku pohon bantuan sahabiah semua agar dapat beri pandangan mengenai isu ini..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sheikhLUTHFIProfil   Hantar PM kepada sheikhLUTHFI   Quote dan BalasQuote

hanisahani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.02.2006
Ahli No: 22928
Posting: 203
Dari: negeri aman damai

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-02-07 22:58


salam,,secara jujurnya memang agak kurang jelas topik ni,
,apa nak dibicangkan sebenarnya erk,,?
sorry lah tiba-tiba ana just bagitahu pnglamn dengan xstudent saja..
tajuk hidup mati tu boleh dikembnagkan lagi rasnya,,mungkin tajuk "ke mana aku ke,," cuma cadangn saja,,
jangan risau,insyaAllah ada yang respond nanti,,=)

Bookmark and Share

    


  Member Information For hanisahaniProfil   Hantar PM kepada hanisahani   Quote dan BalasQuote

husna_nasiha
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.01.2006
Ahli No: 22138
Posting: 233
Dari: UPM

Perak  


posticon Posting pada: 17-02-07 23:37


Alhamdulillah... bersyukur ke hadrat Ilahi yang masih memanjangkan nafas kita sampai ke hari ini..

Terkenang saya semasa disuruh oleh ibu untuk melawat adik saya nun di utara selangor dengan menaiki skuter.. sedgkan saya ketika itu berada nun di sltan slangor.. tak pernah rasanya berjalan sejauh itu seorang diri..

Bukan tak berani.. Tapi saya gerun andainya di pertengahan jalan dijemput Ilahi.. saya gerun kerana rasa kurgnya amal di dunia.. Lantas pemergian itu dibatalkan...

bila difikirkan..kematian itu menjempt manusia di mana sahaja.. andai berlaku kemalangan dan terselamat, ia bukanlah dikatakan panjang umur, tapi ajalnya masih belum sampai..

bagi org yang warak, melakukan perintah Allah dan meninggalkan larangannya.. pastilah kehidupan di dunia menjadi tmpatnya menerima fitnah, cercaan, dan pelbagai derita tetapi matinya adalah saat rehatnya tubuh daripada seksaan dunia..

manakal bagi org yang melakukan laranganNya dan meninggalkan suruhanNya bermewah di dunia semasa hidupnya, tetapi mati adalah permulaan seksaan yang amat perit..

jadi pilih yang mana satu pilihan akalmu..dan hatimu.. moga Iman menyelamatkanmu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For husna_nasihaProfil   Hantar PM kepada husna_nasiha   Quote dan BalasQuote

sheikhLUTHFI
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.09.2003
Ahli No: 3412
Posting: 173
Dari: 'AQaBA,jORDAN

jordan  


posticon Posting pada: 19-02-07 14:31


dengan namaNya yang maha pemurah lagi maha penyayang

sahabiah ku semua,ana dalam dilema yang mana terasa seakan-akan perakhiran ana bakal tiba...sayu dan gembira ada setiap masa.pelik kan?ana pun tidak pasti..adakah ana cukup bersedia ataupun sebaliknya.di saat bi juga ana diuji satu persatu masalah..tersa seakan mahu bberputus asa...tapi ALLAH tetap menenangkn hati ni...moga cintaNya ana peroleh dan moga khasnul khatimah jadi milik ana....amin....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sheikhLUTHFIProfil   Hantar PM kepada sheikhLUTHFI   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 24-02-07 12:04


org yang bijak adalah org yang senantiase mengingati mati...but not juzz ingat saja smate2...sure lah kena ada amal taqwanya...

ana ni pun cakap saja pandai...tapi hidup ni tunggang terbalik...moga kita ada waktu lagi nak perbaiki amal kita...tampung mana cacat celanya...

ya allah..ighfir li ya rabb...ahsin a'malana...ahsin akhlaqana...


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/
[ Telah diedit oleh: syemarly pada 24-02-07 12:08 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.094101 saat. Lajunya....