Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 03-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jikalau semua umat Islam itu berjemaah pada solat Subuh, nescaya kekuatan kami tidak dapat menandingi Islam
-- -- Pembesar Yahudi

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 59
Ahli: 0
Jumlah: 59




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 6 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Dr Mahathir bersuara lagi...


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Dr Mahathir bersuara lagi...

Please Mendaftar To Post


Oleh Dr Mahathir bersuara lagi...

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 08-06-06 17:09


Dr Mahathir kritik Pak Lah

Menteri Kabinet, pemimpin Umno anggap serangan keterlaluan, tak wajar

PUTRAJAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) semalam melemparkan kritikan paling keras terhadap pentadbiran Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi termasuk menuduh penggantinya itu menikam beliau dari belakang.

Bekas Perdana Menteri itu yang sebelum ini mempertikaikan beberapa keputusan kerajaan termasuk pembatalan projek jambatan menggantikan Tambak Johor, tanpa berselindung menyuarakan kekecewaannya terhadap pentadbiran Abdullah.

Bagaimanapun, kenyataannya mengundang reaksi ramai pemimpin kerajaan yang rata-rata menyifatkan serangan terbaru Dr Mahathir itu sebagai keterlaluan, tidak wajar serta boleh memporakperandakan keadaan.

Sebilangan Menteri Kabinet dan pemimpin kanan Umno, dalam menolak kritikan bekas Perdana Menteri itu sebagai tidak berasas serta tidak adil, turut bimbang ia boleh menjejaskan kestabilan politik negara dan parti.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

berita lanjut dalam berita harian...


-----------------
Ukhwah yang terbina persis untaian tasbih.Ada awal, tiada penghujung.Dibuat untuk mengingatiNya.Dicantum kerana cintaNya


Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 08-06-06 17:43


Ish2..macam-macam..MALAYSIA BOLEH!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

zilzal
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2006
Ahli No: 23382
Posting: 854
Dari: somewhere in jordan

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 08-06-06 17:52


duduk atas sejadah kan lagi baik kalau usia dah senja nak ke tengah malam...hurmm

Bookmark and Share

    


  Member Information For zilzalProfil   Hantar PM kepada zilzal   Quote dan BalasQuote

Vitamin_Hati
WARGA SETIA
Menyertai: 28.02.2006
Ahli No: 23062
Posting: 656
Dari: UK

uk  


posticon Posting pada: 08-06-06 18:30


alhamdulillah..bagus jugak...sekurang2nya menyedarkan ahli politik BN yang dah over......

terlalu banyak kelemahan era pak lah....minyak naik...elektrik naik..gula hilang entah pergi mana....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Vitamin_HatiProfil   Hantar PM kepada Vitamin_Hati   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 08-06-06 18:49


saya suka cara Dr. M mentadbir Malaysia dulu, corak pentadbiran yang agak baik, tapi sayang sebab dia tak ikut ajaran Islam, malah berani menentang hukum-hakam Islam itu sendiri.

kebanyakan apa yang dia perkatakan memang saya setuju, memang era pemerintahan Pak Lah kelam kabut, memang patut dia tegur. walaupun Pak Lah ada kesedaran agama yang lebih tinggi yang menjadikannya "lebih baik sikit" dari Dr. M, tetapi dia tak laksanakan juga Islam, so sama saja, dahlah corak pentadbirannya agak lemah, at least Dr. M pandai mentadbir.

paling respek Dr. M masa ekonomi gawat dulu, dia memang berani dan lantang bersuara, dengan cekap dia dapat pulihkan ekonomi Malaysia secara beransur2. sebaliknya yang buat saya tak sokong dia juga adalah sebab pandangan negatifnya terhadap ajaran Islam.

al-Islamu ya`lu wa la yu`la `alayh


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|
[ Telah diedit oleh: ibnu_musa pada 08-06-06 19:01 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

shinobi
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17265
Posting: 425
Dari: bangi,gombak...

blank  


posticon Posting pada: 08-06-06 19:07


assalamualaikum

ana sependapat dengan saudara ibnu_musa

Bookmark and Share

    


  Member Information For shinobiProfil   Hantar PM kepada shinobi   Pergi ke shinobi's Website   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 08-06-06 19:15


Pada 08-06-06 18:30 , Vitamin_Hati posting:

!!! QUOTE !!!

alhamdulillah..bagus jugak...sekurang2nya menyedarkan ahli politik BN yang dah over......

terlalu banyak kelemahan era pak lah....minyak naik...elektrik naik..gula hilang entah pergi mana....

pandai ye mereka mentadbir, ada barang yang naik, dan ada pula barang yang hilang entah ke mana :-di :lol:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|
[ Telah diedit oleh: ibnu_musa pada 08-06-06 19:20 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

yanokage
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20839
Posting: 275
Dari: SMK (A) Al-Irshad

PulauPinang  


posticon Posting pada: 09-06-06 00:28


Di dalam satu wawancara Tun Dr. Mahathir telah melahirkan rasa kekecewaannya terhadap apa yang berlaku di bawah kepimpinan PM selepasnya iaitu Datuk Seri Abdulllah Ahmad Badawi. Di antara isu yang disentuh termasuk projek kereta nasional, Proton, dan isu jambatan separuh.

Perbezaan pendapat beliau yang ketara ini telah menyebabkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Abd Aziz telah mengkritik bekas Tun Dr Mahathir dengan memintanya agar Tun tidak lagi campurtangan dalam urusan Kerajaan.

Tetapi ramai beranggapan bahawa Nazri keterlaluan kerana "tidak ada semikrob pun sel badan Nazri Aziz yang boleh dijadikan contoh penganalisaan otak pemikiran Melayu" dan "jangan hanya berani menyergah dan mengherdik pemimpin apabila dia sudah bersara dan tidak lagi berkuasa".

Dr Mahathir Mohamad: Ada beberapa soalan yang saya tidak akan jawab...saya tidak pernah menyukai Malaysiakini.com. Ia sangat kritikal terhadap sebelum ini.

Malaysiakini: Kami hanya menjalankan tugas kami. Kami juga sangat kritikal terhadap kerajaan sekarang...

Ya. Anda memang kritikal terhadap semua orang. Tunggulah hingga anda menubuhkan kerajaan. Nanti orang lain akan berpeluang untuk menghentam anda. Mari kita teruskan (wawancara).

Kita mula dengan soalan yang sentiasa bermain di bibir setiap orang, mengenai Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi. Tun yang memilihnya sebagai pengganti Tun. Memandangkan Tun dianggap sebagai `master' dan beliau pula sebagai seorang perantis, bagaimanakah penilaian Tun terhadap prestasi beliau selama tiga tahun menjadi Perdana Menteri?

Saya tidak gemar memberi pendapat mengenai prestasi kerajaan kerana ia mungkin menimbulkan kesan negatif, jadi saya tidak akan menjawabnya. Itulah jawapan saya.

Bagaimana dengan beberapa perubahan yang beliau (Abdullah) lakukan terhadap dasar-dasar (semasa pentadbiran) Tun. Adakah ianya memeranjatkan Tun atau memang Tun sudah jangka?

Saya memang menjangka berlaku perubahan dari segi stail (pentadbiran), tetapi dasar-dasar asas patut dikekalkan kerana – selepas mengimbau kembali rekod pentadbiran saya dulu, sudah tentunya, saya juga cuba melakukan sesuatu – (tapi) saya dapati – apabila saya menjadi Perdana Menteri – saya telah memberi jaminan akan meneruskan dasar-dasar asas yang dilaksanakan oleh Tunku Abdul Rahman dan Tun Razak (Hussein) serta Tun Hussein (Onn), kerana ini adalah kesinambungan (pentadbiran) kerajaan yang sama. Memanglah personaliti berbeza, Perdana Menteri berbeza, tetapi kerajaannya sama. Parti pemerintah juga sama. Anda boleh menyuntik stail dan personaliti anda dalam kerajaan pimpinan anda, (tetapi) kerana ianya adalah kerajaan daripada parti (pemerintah) yang sama,, maka ia sepatutnya konsisten. Jadi, saya percaya yang (pentadbiran) saya adalah konsisten.

Apa yang saya lakukan ialah untuk meningkatkan lagi, contohnya, pertumbuhan (pembangunan) negara. Bagaimana anda mencapai (matlamat) pembangunan tersebut? Sesetengah orang berkata, "kita rangsang pertumbuhan'. Tetapi cakap sahaja memang mudah. Jika kerajaan tidak dapat melaksanakannya, maka anda perlu mencari orang lain melaksanakannya. Sebab itulah kita memutuskan, sebagai contohnya, untuk melaksanakan (dasar) pengswastaan, kerana kerajaan tidak mempunyai wang untuk melaksanakan semuanya sekali yang rakyat mahu kita laksanakan. Jadi, jawapannya adalah pengswastaan. Pengswastaan juga membuka peluang kepada kita untuk meningkatkan pencapaian orang Melayu, Bumiputera, dalam bidang perniagaan. Jadi ianya tidak lari daripada dasar asalnya. Kembangkan pertumbuhan ekonomi, agihkan kekayaan dan majukan negara dan berlaku adil kepada semua golongan masyarakat...(dan) perkara-perkara seumpamanya. Jadi, dasar asasnya masih kekal. Mengenai pelaksanannya, sudah tentulah, jika anda mempunyai idea baru untuk memperbaiki lagi pelaksanaannya, maka anda lakukanlah....

Tetapi, tentang Proton dan jambatan separuh.... tidakkah Tun mereka kecewa kerana perubahan besar telah dilakukan terhadap dasar-dasar yang Tun mulakan itu?

Ya, saya rasa (tindakan) mengurangkan kepentingan Proton...adalah sesuatu yang saya tidak jangkakan. Proton adala sebuah syarikat yang menguntungkan sehinggalah selepas CEOnya (Ketua Pegawai Operasi) diganti. Hari ini, anda membaca laporan bahawa mereka tidak untung, tetapi pada keseluruhanya, kemudahan-kemudahannya adalah sama (seperti sebelumnya). Orang-orangnya yang berlainan dan saya tidak faham (apa yang terjadi) kepada sebuah syarikat yang mampu membina kilang baru berharga RM1.8 bilion tanpa meminjam daripada bank, tanpa meminta bantuan kerajaan...itu satu yang pencapaian luarbiasa bagi sebuah syarikat milik kerajaan. Pada kebiasaannya anda perlukan bantuan (kewangan) daripada kerajaan.

Ketika CEOnya berhenti, ia masih mempunyai RM2.4 bilion tunai. Sekarang, ia kelihatan seperti dalam kerugian, dan kita tidak mendengar (sebarang) laporan mengenai prestasinya. Berapa banyak kereta yang dijual? Adalah ia mencatat keuntungan daripada jualan keretanya? Mengapa ia tidak mampu bersaing, sedangkan sebelumnya ia mampu untuk bersaing? Kita perlu ingat, malah ketika kerajaan membenarkan kemasukan kereta murah ke negara ini, Proton masih dapat menjual (keretanya) dan masih mencatat keuntungan. Tetapi sekarang, ia tidak mencatat keuntungan. Dan sudah pastinya, apabila Agusta dijual, maka anda kehilangan kedua-duanya sekali. Sesuatu yang anda beli pada harga RM500 juta, kini ada serahkan begitu sahaja kepada orang lain.

Saya masih bertanya, apakah nama syarikat yang membelinya? Setakat yang saya boleh cari, ianya adalah sebuah syarikat 2 euro yang ditubuhkan pada tahun 2005 dan tujuan penubuhannya hanyalah semata-mata untuk membeli Agusta. Jadi, tentu ada sesuatu bentuk pakatan. Mengapakah orang Italian menubuhkan syarikat ini untuk membeli Agusta, lebih awal sebelum kita tahu yang Agusta akan dijual?

Jadi tidak ada langsung rekod prestasi...

Setakat yang kita dapat kesan, tidak ada langsung rekod prestasinya. Nama syarikat itu agak aneh. Ia dipanggil JV SpA. Ada syarikat bernama JV SpA yang didaftar dengan Pendaftar Syarikat Itali, tetapi ianya syarikat lain sama sekali. Ia terbabit dengan urusan tenaga kerja. Anda boleh memperolehi (maklumat tersebut) di Internet. Ia tidak ada kena mengena dengan pembelian Agusta. Ini...bukanlah sebuah syarikat yang didaftar secara biasa, tetapi ianya adalah nama yang diberikan oleh sebuah firma guaman. Firma guaman itu mencipta entiti ini dan entiti ini membeli Agusta dengan harga 1 euro.

Inilah soalan yang saya sentiasa bertanya, bagaimanakah mereka mengenalpasti orang-orang ini? Bagaimanakah mereka menawarkan syarikat ini pada harga berkenaan? Adakah syarikat ini terbabit dalam industri automatif? Semua perkara ini tidak dijawab. Itulah sebabnya, sebagai penasihat Proton, saya perlu tahu. (Kalau tidak) bagaimana saya hendak memberi nasihat kepada Proton?

Dan Tun mendapat sebarang jawapan mengenainya?

Saya tidak menerima sebarang jawapan. Sebenarnya, ia menyatakan bahawa tidak ada lagi soalan yang perlu ditanya mengenainya. Hari ini, Proton, saya tidak tahu sama asda ianya berjalan dengan baik atau tidak. Ia telah menyiarkan mengenai kerugiannya, tetapi kebelakangan ini, kita tidak mendengar apa-apa lagi (mengenainya).

Adalah Tun kecewakan dengan Datuk Seri) Abdullah Ahmad Badawi?

Saya kecewa dengan apa yang berlaku terhadap Proton.Dan juga jambatan separuh.

Biar saya jelaskan apa yang berlaku dengan Jambatan separuh itu. Ianya telah diluluskan. Saya tidak berbelanja sesuka hati tanpa mendapat kelulusan kabinet. Sudah tentulah, kelulusan tersebut, biasannya, dibuat secara umum, tetapi ianya bukanlah sesuatu yang diluluskan secara prinsip (sahaja). Ianya telah diluluskan. Dan kerja-kerja (pembinaannya) sebenarnya telahpun dimulakan Ianya diberhentikan pada bulan Februari 2004. Ini bermakna, dari bulan Oktober (Dr Mahathir bersara pada 31 Oktober 2003) hingga Februari, kerja-kerja menanam cerucuk sudah berjalan, dan kemudiannya dia diberhentikan.

Nampaknya, ia diberhentikan kerana mereka mahukan sebuah jambatan lurus. Untuk membina jambatan lurus, mereka perlu mendapat persetujuan Singapura. Untuk jambatan separuh atau membina jambatan di sebelah negara kita, Singapura sudahpun menyatakan ia tidak membantah, dan saya mempunyai surat untuk membuktikannya. Sudah tentu, semuanya berada dalam fail kerajaan, tetapi surat-surat tersebut sudah dditerbitkan di Singapura...bukan oleh saya... Jadi mengarutlah untuk mengatakan saya telah melanggar OSA, kerana ianya sudah menjadi pengetahuan umum, yang disiarkan oleh pihak Singapura. Jadi saya mengambil petikannya dari Singapura. Untuk mendapatkan Singapura bersetuju dengan pembinaan jambatan lurus itu, Malaysia bersetuju untuk membekalkan pasir sebanyak 1 bilion juta meter kepada Singapura....

Malaysia yang menawarkannya (bekalan pasir)?

Malaysia menawarkannya, 50 juga meter persegi setahun untuk tempoh selama 20 tahun. Ini akan menjadi keluasan Singapura, satu setengah kali keluasannya sekarang. Keluasan itu sesuai untuk penduduk seramai, mungkin 10 juta orang.

Siapakah yang sebenarnya membuat tawaran tersebut?

Setakat yang saya ingat, tawaran tersebut dibuat oleh Malaysia. Ramai orang dari pihak Malaysia – saya rasa kira-kira 50 orang – yang menghadiri mesyuarat di mana tawaran berkenaan dibuat. Di sebelah pihak Singapura juga seramai 50 orang. Ini sudah menjadi pengetahuan awam. Ramai pihak yang menghadiri mesyuarat tersebut, tahu mengenai tawaran yang dibuat itu.

Ini berlaku selepas tahun 2003?

Ia diadakan selepas (projek) jambatan tersebut diberhentikan pada 2004. This is quite recent. Quite recent. The other offer was, of course, the air space, to be allowed.

Ianya diadakan selepas (pembinaan) projek tersebut dihentikan pada 2004. Hanya baru-baru ini...Satu lagi tawarannya ialah membenarkan penggunaan ruang udara (kita).

Jadi, bukan Singapura yang menuntut semua itu...ianya ditawarkan (oleh Malaysia).

Berdasarkan kepada rekod...dari mereka yang bercakap mengenai perkara ini, saya pasti mereka bercakap berdasarkan kepada rekod yang betul, Ini adalah tawaran Malaysia untuk memujuk Singapura supaya membina jambatan lurus tersebut. Mereka bersetuju.

Masalah timbul apabila Johor mendapat tahu mengenai tawaran tersebut. Johor membantah. Mereka tidak mahu membekalkan pasir kepada Singapura. Mereka tidak mahu ruang udara mereka dipenuh pesawat pejuang dari Singapura. Oleh kerana itu, pihak kerajaan mengambil keputusan tidak akan membina jambatan lurus ataupun jambatan bengkok. Ianya ok, jika anda membuat keputusan untuk tidak membina jambatan lurus. Tetapi apabila anda mengambil keputusan untuk tidak membina jambatan lurus dan tidak mahu pula membina jambatan bengkok di wilayah kita sendiri, maka di situlah kesilapan kita.

Tun kata Malaysia yang sebenarnya membuat tawaran untuk menjual pasir dan kemudiannya apabila Johor membantah, barulah kerajaan memutuskan untuk membatalkannya?

Ya. Itulah yang saya faham.

... (Malaysia) menawarkan apa yang Singapura sudah ada – pasir dan ruang udara – sehinggalah (ianya) diberhentikan pada 1997.

Memang benar. Memang benar. Saya memberhentikan ini penerbangan (pesawat tentera) di ruang udara Johor kerana Singapura tidak mahu bekerjasama dalam usaha menyelesaikan masalah-masalah lain yang kita hadapi dengan mereka, seperti bekalan air, CPF (Tabung Kumpulan Wang Pusat), mengenai (Pulau) Batu Putih, dan semuanya, jadi saya memberhentikannya.

Keduanya, saya memberhentikan penjualan pasir, kerana sebelum ini dilakukan secara persendirian. Jumlah (jualan pasir) tidaklah besar tetapi kita sudahpun dapat melihat yang mereka menggunakan pasir itu untuk kerja-kerja tambakan dan ianya menjejaskan kita. Jadi, kita tidak boleh membantu mereka berbuat sesuatu yang tidak baik bagi kita, (iaitu) penjualan pasir. Jumlahnya adalah kecil, tetapi apabila anda bercakap mengeni satu bilion meter persegi, ia bermakna anda akan menggorek dasar laut, di Mersing dan yang lain-lainnya. Ini akan memusnahkan pembiakan ikan, ia akan memusnahkan kawasan pembiakan ikan, ia akan mengakibatkan pasir di pantai menggelongsor ke laut, ia akan mengakibatkan banyak kerosakan alam sekitar. Kita tidak boleh memberikannya (pasir) kepada mereka.

Juga, kita tidak nampak mengapa, selepas ditipu oleh British supaya menjual Singapura dengan harga RM60,000 – itulah yang dibayar oleh British....sedangkan di Pulau Pinang, (bayarannya) ialah RM10,000. Ia sepatutnya 10,000 matawang Sepanyol setiap tahun. Dan sekali lagi mereka menipu kita kerana tidak membayar 10,000 dalam matawang Sepanyol, tetapi dalam RM10,000. Selepas ditipu sekali, maka kita tidak akan menjual lagi wilayah Malaysia. Pasir itu masih sebahagian daripada Malaysia. Ianya berada dalam laut kita.

Tun membuat kritikan keras terhadap pemimpin tertentu, dengan menyatakan dia telah menjual kepentingan Malaysia berhubung tawaran menjual pasir ini. Siapakah pemimpin yang Tun maksudkan itu?

(Merujuk) secara umum.

Tidak ada pemimpin tertentu?

Tidak(ada pemimpin tertentu). Anda mempunyai hak untuk melakukan apa-apa pun dalam negara anda sendiri dan apa yang dipanggil Jambatan Bengkok itu terletak dalam Malaysia dan Singapura tidak membuat sebarang bantahan. Malah, dalam surat dari (Perdana Menteri Singapura ketika itu, Goh) Chock Tong, dia berkata dia akan menerimanya. Jadi mengapa hentikan (pembinaan) Jambatan Separuh itu?

Adakan tawaran untuk menjual pasir dalam jumlah yang besar dibuat atas kepentingan komersial?

Saya tidak memikirkan mengenai kepentingan komersial dan siapakah yang dapat wang. Sudah tentunya, ada orang yang dapat wang apabila anda jual pasir. Kerajaan dapat wang mungkin (melalui) mengutip bayaran royalti atau apa-apa juga, tetapi ada orang yang akan terbabit, takkanlah semuanya hanya membabitkan Singapura sahaja. Ia tentulah satu usahasama, atau apa juga. Saya tidak berminat dengan aspek ini. Apa yang menarik minat saya ialah kita tidak boleh membina Singapura menjadi sebuah negara yang besar, dan pada masa inipun, ia bukanlah sebuah negara yang baik terhadap kita.

Artikel di atas adalah rakaman wawancara Malaysiakini dengan Tun Dr. Mahathir yang dipetik terjemahan ini dari e-groups Tranungkite.

Bookmark and Share

    


  Member Information For yanokageProfil   Hantar PM kepada yanokage   Pergi ke yanokage's Website   Quote dan BalasQuote

zilzal
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2006
Ahli No: 23382
Posting: 854
Dari: somewhere in jordan

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-06-06 01:08


memang dr M ni bapa kemodenan malaysia...semoga diberikan hidayah ...

Bookmark and Share

    


  Member Information For zilzalProfil   Hantar PM kepada zilzal   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 09-06-06 01:30


dalam hati aku ..aku tetap suka pada mahathir..aku sangat berterima kasih pada beliau... macam-macam orang kata dan kutuk beliau dari aku kecik sampai besar..jarang aku dengar orang puji beliau tapi entah Kenapa aku tak mampu pula nak benci beliau... ni soal hati ni.. harap-harap Allah selamatkan beliau dari sebarang azab .. semoga usia beliau dipanjangkan... di bahagiakan kehidupan dunia dan akhirat beliau dan isteri... aminn...

still simpan lagi kad raya tun..yang ada pic tun dan isteri...

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

jejakaislam
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.05.2004
Ahli No: 8875
Posting: 167
Dari: gombak

Selangor  


posticon Posting pada: 09-06-06 01:52


fuh...
boleh tahan juga tun ni...
agak2 kalau pemimpan pas buat macam nii...
ada peluang masuk ISA tak....
hahahaha

Bookmark and Share

    


  Member Information For jejakaislamProfil   Hantar PM kepada jejakaislam   Quote dan BalasQuote

qardhawi_jr
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.07.2005
Ahli No: 17517
Posting: 365

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 09-06-06 09:01


Tun dr.Mahathir memang pemimpin yang dikurniakan Allah kebijaksanaan dalam mentadbir negara....22 tahun memimpin negara ,alhamdulillah banyak perubahan berlaku...jasa-jasanya wajib dikenang,,....

tetapi ingat!!! dia hanyalah manusia biasa yang tak lari dari kesilapan....apa yang penting kita jangan ulangi kesilapan2 beliau......apa yang baik dari Beliau,wajar kita contohi...yang tak baik tu kita tolak!!!!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For qardhawi_jrProfil   Hantar PM kepada qardhawi_jr   Quote dan BalasQuote

Akhi_Arab
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.07.2005
Ahli No: 17612
Posting: 342
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 09-06-06 09:10


Wa SASPEK sama lu TUN... Tapi ingat, semua kenyataan ni, hanya Beliau seorang saja yang layak keluarkan... Kalau orang lain yang keluarkan kenyataan macam tu, so, bersedialah nak kena tahan ISA.... Tak percaya, cubalah buat...
Kenyataan TUN tu memang betul...Sejak Pak Lah naik, harga barang jadi tak menentu.... Keadaan ekonomi sebenarnya terlalu meruncing.... Tapi, Gaji, tak naik2 jugak.... Pak Lah tak pandai nak tadbir negara sebijak TUN... Pak Lah terlalu berlembut dan tak tegas... Tak pandai nak buat keeputusan..Seting berharap pada pandangan orang lain...Sedangkan Beliau tak sedra, orang sekelilingnya tu cuma mengambil kesempatan terhadap beliau... Contohnya, TPM tu.... Kalau di sedari, sebenarnya dia sedang berusaha keras nak ambil alih tempat Pak Lah... Cuma dia buat secara in direct.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Akhi_ArabProfil   Hantar PM kepada Akhi_Arab   Quote dan BalasQuote

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 09-06-06 18:15


Pada 09-06-06 01:52 , jejakaislam posting:

!!! QUOTE !!!

fuh...
boleh tahan juga tun ni...
agak2 kalau pemimpan pas buat macam nii...
ada peluang masuk ISA tak....
hahahaha



ops!!!


-----------------
Ukhwah yang terbina persis untaian tasbih.Ada awal, tiada penghujung.Dibuat untuk mengingatiNya.Dicantum kerana cintaNya


Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 09-06-06 18:17


Pada 08-06-06 18:30 , Vitamin_Hati posting:

!!! QUOTE !!!

alhamdulillah..bagus jugak...sekurang2nya menyedarkan ahli politik BN yang dah over......

terlalu banyak kelemahan era pak lah....minyak naik...elektrik naik..gula hilang entah pergi mana....


:roll: :-) 8-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

irashahirah
WARGA SETIA
Menyertai: 08.10.2005
Ahli No: 19675
Posting: 407
Dari: jay bee

Johor   avatar


posticon Posting pada: 09-06-06 19:02


pemimpin yang baik bukan sahaja yang berilmu agama tinggi... tapi bijak mentadbir negara,,,

Bookmark and Share

    


  Member Information For irashahirahProfil   Hantar PM kepada irashahirah   Quote dan BalasQuote

alea13
WARGA SETIA
Menyertai: 05.01.2004
Ahli No: 6228
Posting: 1483
Dari: melaka

Melaka  


posticon Posting pada: 09-06-06 19:24


Assalamualaikum

ana pun setuju dengan pendapat kebanyakan rakan2 yang lain

walaupun tak setuju dengan pendirian Tun M terhadap Islam, tapi ana tetap hormat kat Tun M.. he's a genius & leadership skill beliau susah nak cari pada pemimpin2 melayu yang lain.. moga diberikan hidayah di akhir hayat Tun

ana juga hormat pada Pak Lah.. tapi Pak Lah ni lembut sangat, jika nak bandingkan ketegasan Pak Lah & Tun M macam langit dengan bumi.. pasal tu pemimpin2 sekelilingnya tak respect kat Pak Lah, setakat kaki ampu tu ramai lah

tengok la pada zmn Pak Lah ni, macam-macam isu pelik yang timbul.. sampai akhirnya non-Muslims berani mencabar Islam scra terang-terang an pun Pak Lah still nak belembut juga.. alahaii :roll:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For alea13Profil   Hantar PM kepada alea13   Pergi ke alea13's Website   Quote dan BalasQuote

fifi_183
Warga 2 Bintang
Menyertai: 18.04.2006
Ahli No: 24264
Posting: 56
Dari: KL

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 09-06-06 19:28


Janganlah kita mengkondemkan Pak Lah atau kata dia kelam-kabut tak pandai buat keputusan, lembut sangat dan sebagainya..dia adalah PM kita sekarang, jadi kita perlu menyokong beliau, kita tak boleh samakan beliau dengan Dr. M, setiap individu ada kelebihan dan kekurangan masing-masing..

Siapa tahu mungkin 5, 10 tahun akan datang ada suatu perubahan yang dilakukan oleh Pak Lah kita...apa2pun saya tetap sokong keputusan Pak Lah dalam membatalkan projek jambatan tu..usah diikutkan sangat 'demand' Singapura itu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For fifi_183Profil   Hantar PM kepada fifi_183   Quote dan BalasQuote

haffiza
Warga Rasmi
Menyertai: 09.06.2006
Ahli No: 24761
Posting: 2
Dari: PERLIS

malaysia  


posticon Posting pada: 09-06-06 21:50


SAYA KURANG BERSETUJU dengan ISU ini... sebab PAK LAH BARU saja MEMEGANG TAMPUK KEPIMP

Bookmark and Share

    


  Member Information For haffizaProfil   Hantar PM kepada haffiza   Quote dan BalasQuote

haffiza
Warga Rasmi
Menyertai: 09.06.2006
Ahli No: 24761
Posting: 2
Dari: PERLIS

malaysia  


posticon Posting pada: 09-06-06 21:53


K, saya tak setuju dr mahathir serang pak lah macam itu... tentu ada sebab yang buatkan beliau tak hendak teruskan apa yang telah dirangcangkan oleh dr mahathir.... dan tak boleh la nak disamakan corak pemerintahan beliau sendri dengan pak lah sebab mereka ada pemikiran yang berbeza... tengok dulu baru bantah...asssamualiaikum


-----------------
AI...YAHHH


Bookmark and Share

    


  Member Information For haffizaProfil   Hantar PM kepada haffiza   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 09-06-06 22:24


tak payah nak tengok, dah mula rasa dah bahangnya. minyak naik, letrik naik, gula hilang :lol:

walaupun masa era Dr. M pun berlaku juga, tapi tak seteruk sekarang, dulu mana ada orang buat protes macam apa yang berlaku sekarang.

nak tunggu 5 - 10 tahun lagi? Pak Lah sekarang pun dah berumur, tak macam Dr. M masa jadi pm dulu masih muda. Pak Lah takkan sempat nak perintah lama2 pun, tak payah nak tunggu 10 - 20 tahun lagi. lebih2 lagi ada ura2 yang kata bahawa beliau takkan dapat bertahan lama pun, sekarang pun ramai yang tak sokong dia.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

fifi_183
Warga 2 Bintang
Menyertai: 18.04.2006
Ahli No: 24264
Posting: 56
Dari: KL

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 10-06-06 14:57


Mana awak dapat cerita beliau takkan bertahan lama? Ramai tak sokong dia? cuba awak baca paper, ramai menteri2 kabinet sokong beliau dan mengatakan beliau punya cara tersendiri untuk mentadbir negara..

Janganlah hanya kerana minyak naik sikit dah kata Pak Lah tak sesuai jadi menteri..

Kita boleh puja PM pilihan kita tapi janganlah sehingga menjatuhkan pemimpin negara sendiri sekarang ni..lagipun kita tak boleh pandang belakang lagi..kita perlu lihat ke depan dan sokong rancangan Malaysia

Bookmark and Share

    


  Member Information For fifi_183Profil   Hantar PM kepada fifi_183   Quote dan BalasQuote

fifi_183
Warga 2 Bintang
Menyertai: 18.04.2006
Ahli No: 24264
Posting: 56
Dari: KL

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 10-06-06 16:50


maaf kalau terkasar sedikit..
mungkin saya tak merasa tempias atau kesusahan kenaikan minyak dan letrik itu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For fifi_183Profil   Hantar PM kepada fifi_183   Quote dan BalasQuote

Ketotoi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2006
Ahli No: 23510
Posting: 90
Dari: Melaka

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 10-06-06 17:52


Walau pun aku tak sekepala dengan Dr M, tapi kritikan beliau terhadap kerajaan Pak Lah memang ada kebenarannya. Dr M ni mulut dia lantang tak kira siapa semua dia kitai2 kritik. tengok pasal jambatan gantikan tambak, Kenapa kita nak bina jambatan bengkok dalam wilayah negara kita perlu minta izin dr Singapura? Mana dia kedaulatan negara? Takkan nak bina jambatan bengkok dalam negara kena korbankan pasir dan ruang udara kita? Logik ke?

Bookmark and Share

    


  Member Information For KetotoiProfil   Hantar PM kepada Ketotoi   Quote dan BalasQuote

lidah-penghunus
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 17.05.2003
Ahli No: 407
Posting: 1306
Dari: Parlimen Kapar, Dun Meru.

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 10-06-06 17:57


Assalamualaikum.        

dua-dua tak boleh pakai seorang bapak pemodenan ala atatturk seorang lagi bapak mentua khairy yang tersayang.

ini bukan soal paklah batalkan jambatan, itu pun kita rugi 100 juta jugak. tapi soal keruntuhan akhlak yang disuburkan oleh kerajaan. kamu nak ke, adik2 kamu jadi kaki disko, kaki arak, kaki judi, kaki zina, murtad.

duduk kampung boleh la, mai sini duduk bandar ni, duduk kat sekitar petaling jaya ni, tengok apa berlaku kepada remaja2 kita sekarang, jangan bila datang kl asyik pii putrajaya saja, sekali2 sekala pii lepak kat bukit bintang, jalan telawi tu. pii ronda2 kat taman dato' harun, kg medan, kg lindunganbulan. teruk, dahsyat, menakutkan. anda sanggup ke besarkan anak dalam suasana macam ni?

Bookmark and Share

    


  Member Information For lidah-penghunusProfil   Hantar PM kepada lidah-penghunus   Pergi ke lidah-penghunus's Website   Quote dan BalasQuote

fathurrahman
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2006
Ahli No: 23783
Posting: 580
Dari: -

jordan   avatar


posticon Posting pada: 10-06-06 18:35


!!! QUOTE !!!

Mana awak dapat cerita beliau takkan bertahan lama? Ramai tak sokong dia? cuba awak baca paper, ramai menteri2 kabinet sokong beliau dan mengatakan beliau punya cara tersendiri untuk mentadbir negara..


don't be so naive about politics. menteri2 sekeliling Pak Lah sekadar mengampu saja. dulu waktu Tun memerintah mereka ampu Tun, sekarang zmn Pak Lah mereka ampu Pak Lah lah pulak. lepas ni kalau najib jadi PM, giliran najib lah

!!! QUOTE !!!

mungkin saya tak merasa tempias atau kesusahan kenaikan minyak dan letrik itu..


kalau saudari tak rasa, fikir2 kan lah orang lain yang merasa


-----------------
"Intellectuals solve problems; geniuses prevent them.." -Einstein
[ Telah diedit oleh: fathurrahman pada 10-06-06 18:47 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For fathurrahmanProfil   Hantar PM kepada fathurrahman   Pergi ke fathurrahman's Website   Quote dan BalasQuote

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 10-06-06 19:13


Pada 10-06-06 14:57 , fifi_183 posting:

!!! QUOTE !!!



Kita boleh puja PM pilihan kita tapi janganlah sehingga menjatuhkan pemimpin negara sendiri sekarang ni..lagipun kita tak boleh pandang belakang lagi..kita perlu lihat ke depan dan sokong rancangan Malaysia



saya rasa janganlh guna istilah "puja"..bukankah kita wajib memuja ALLAH saja... :roll:

cadangan lain..gunalh "hormat" ke.. :roll:


-----------------
Ukhwah yang terbina persis untaian tasbih.Ada awal, tiada penghujung.Dibuat untuk mengingatiNya.Dicantum kerana cintaNya


Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

Handzar
Warga 2 Bintang
Menyertai: 01.06.2006
Ahli No: 24641
Posting: 48
Dari: Malaysia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 10-06-06 20:23


Pada 09-06-06 09:10 , Akhi_Arab posting:

!!! QUOTE !!!

... Contohnya, TPM tu.... Kalau di sedari, sebenarnya dia sedang berusaha keras nak ambil alih tempat Pak Lah... Cuma dia buat secara in direct.....


Berat tuduhan ni... ada bukti tak?

Bookmark and Share

    


  Member Information For HandzarProfil   Hantar PM kepada Handzar   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 10-06-06 20:48


em...2-2 sama saja...yang tegas,bijak sekular pula..yang lembut baik kita pula yang menanggung beban..rsnye memang ditakdirkan negara ini tak ada pemimpin yang bagus agaknya...calon yang paling sesuai Dato Anwar Ibrahim saja agaknya!! tapi sayang dah dicantas pula...ya ALLAH bantu la negara kami...

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

Atif_Haziq
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13220
Posting: 203
Dari: اللذي بركنا حوله

Terengganu  


posticon Posting pada: 10-06-06 21:14


tun M memang arkitek malaysia...
beliau telah membina satu tamadun baru kat malaysia...
pemikiran dan tindakannyer memang terlalu teliti....
itulah anugerah Tuhan kat dia...

tapi,kalau dia betul-betul ikut islam...
rasanya Malaysialah yang paling maju...
hehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For Atif_HaziqProfil   Hantar PM kepada Atif_Haziq   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 10-06-06 21:15


Pada 10-06-06 14:57 , fifi_183 posting:

!!! QUOTE !!!

Mana awak dapat cerita beliau takkan bertahan lama? Ramai tak sokong dia? cuba awak baca paper, ramai menteri2 kabinet sokong beliau dan mengatakan beliau punya cara tersendiri untuk mentadbir negara..

Janganlah hanya kerana minyak naik sikit dah kata Pak Lah tak sesuai jadi menteri..

Kita boleh puja PM pilihan kita tapi janganlah sehingga menjatuhkan pemimpin negara sendiri sekarang ni..lagipun kita tak boleh pandang belakang lagi..kita perlu lihat ke depan dan sokong rancangan Malaysia

baca elok2 dulu kata-kata saya tu, jangan emosional sangat, salah ke kalau saya kata Pak Lah takkan lama sebab beliau naik jadi PM dalam usia yang dah berumur? satu lagi, kan saya kata ada ura2, tak faham maksud ura2?

janganlah hanya kerana taassub kepada seseorang pemimpin habis dibetulkannya, ini adalah realiti, kalau tak Kenapa Dr. M nak bersuara pulak? Dr. M sendiri pun ada kata yang dia rasa dia dah tersalah pilih pengganti, Pak Lah tu pun dia yang lantik dulu bukan orang lain.

anda tak nampak ke macam mana hubungan Pak Lah dengan Najib sendiri, antara PM dengan TPM pun macam tak sehaluan, sama ke macam zaman Dr. M dulu, betapa rapatnya antara dia dengan Anuar atau Pak Lah sendiri?


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

fifi_183
Warga 2 Bintang
Menyertai: 18.04.2006
Ahli No: 24264
Posting: 56
Dari: KL

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 10-06-06 22:41


Hmm..malaslah nak panjang2kan sangat benda ni..
Saya tak arif sangat tentang politik ni..
Saya hanya ingin melontarkan pandangan sebagai seorang rakyat malaysia dan mahasiswa malaysia..
Saya ingin melihat negara saya maju dan aman..
apa-apa yang saya tersilap itu mohon maap ye..

Bookmark and Share

    


  Member Information For fifi_183Profil   Hantar PM kepada fifi_183   Quote dan BalasQuote

Abu_Ruqayyah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.03.2006
Ahli No: 23449
Posting: 590
Dari: Manchester

Selangor  


posticon Posting pada: 11-06-06 02:39


Saya banyak kali cuba juga menghormati dan menyanjungi beliau.

Tetapi bila teringat apa yang dia buat terhadap Datuk Seri Anwar

Ibrahim terus perasaan benci terhadap Mahathir meluap yang

sukar untuk dipadamkan serta tiada rasa hormat langsung

padanya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Abu_RuqayyahProfil   Hantar PM kepada Abu_Ruqayyah   Pergi ke Abu_Ruqayyah's Website   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 11-06-06 23:33


fifi maha siswa universiti mana dik? jangan la tengok dalam tv tu sangat... berfikir dengan betul dik... sapa lawan bos boleh senang ke dik...? untuk apa mereka nak susah.. mereka cuma fikir dunia dik...lain la macam sesetengah insan tu dia sanggup susah atas maksud fisabilillah... kena tau dik...kena fikir dik..

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 11-06-06 23:39


Pada 11-06-06 02:39 , Abu_Ruqayyah posting:

!!! QUOTE !!!

Saya banyak kali cuba juga menghormati dan menyanjungi beliau.

Tetapi bila teringat apa yang dia buat terhadap Datuk Seri Anwar

Ibrahim terus perasaan benci terhadap Mahathir meluap yang

sukar untuk dipadamkan serta tiada rasa hormat langsung

padanya.




saya tak percaya tun buat penganiayaan.. saya yakin bukan tun...

pasti ada sesuatu yang kita tak tahu..saya yakin tun dr bukan jenis

manusia macam tu....

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 11-06-06 23:39


Pada 11-06-06 02:39 , Abu_Ruqayyah posting:

!!! QUOTE !!!

Saya banyak kali cuba juga menghormati dan menyanjungi beliau.

Tetapi bila teringat apa yang dia buat terhadap Datuk Seri Anwar

Ibrahim terus perasaan benci terhadap Mahathir meluap yang

sukar untuk dipadamkan serta tiada rasa hormat langsung

padanya.




saya tak percaya tun buat penganiayaan.. saya yakin bukan tun...

pasti ada sesuatu yang kita tak tahu..saya yakin tun dr bukan jenis

manusia macam tu....

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 11-06-06 23:48


!!! QUOTE !!!

Hmm..malaslah nak panjang2kan sangat benda ni..
Saya tak arif sangat tentang politik ni..
Saya hanya ingin melontarkan pandangan sebagai seorang rakyat malaysia dan mahasiswa malaysia..
Saya ingin melihat negara saya maju dan aman..
apa-apa yang saya tersilap itu mohon maap ye..

saya pun mohon maaf juga kalau ada tersilap.

saya pun rakyat malaysia juga, dan saya juga bekas mahasiswa malaysia, insyaAllah kalau ada peluang lagi nak jadi mahasiswa lagi di masa hadapan.

saya pun ingin nak melihat negara saya maju dan aman, tapi kemajuan dan keamanan dengan tidak mengikut ajaran Islam apa faedahnya? walaupun hidup sekaya qarun sekalipun kalau dimurkai Allah tak ke naya di akhirat nanti.

dulu saya suka Dr. M kerana pembangunan yang dia laksanakan, tapi saya tetap sokong Pas kerana Islam yang hendak dibawa mereka, antara pembangunan dan agama saya lebih utamakan agama. malah bagi saya kalau kerajaan betul-betul ikut landasan syariat dalam segala aspek, sepatutnya pembangunan di negara kita boleh berlaku dengan lebih pesat lagi dengan bantuan Allah s.w.t.

kerajaan yang ada sekarang ni, dahlah soal agama entah ke mana, pembangunan pun entah ke mana juga :-?


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|
[ Telah diedit oleh: ibnu_musa pada 11-06-06 23:50 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 12-06-06 00:15


tapi Pak Lah ok sikit agaknya sebab xhemtam PAS gila-gila...diam saja apa PAS buat...kalau time Tun dulu..dengar PAS saja abisla...tapi tu la Pak Lah ini ...Pembangunan pun tak ada...Eknomi pun nak down lagi adalah..Semua brg naik...aiseyy...bagaimana nak buat ye?

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 00:18


dari segi agama tu memang tak dinafikan Pak Lah lebih baik dari Dr. M, tapi dari segi perlaksanaannya lebih kurang sama juga, tak ke mana. sedangkan tu yang paling kita harapkan dari seorang PM yang berkelulusan ijazah dalam bidang pengajian Islam.. :roll:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|
[ Telah diedit oleh: ibnu_musa pada 12-06-06 00:30 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

umeks17
Warga 1 Bintang
Menyertai: 30.06.2005
Ahli No: 16966
Posting: 32
Dari: Gemencheh , NS

south_korea   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 00:32


sokong2...huhu...
pada pendapat ana la...agaknya pemimpin2 kita ni kena pimpin keluarga mereka dulu laa...jangan sekadar cakap saja soal islam tapi keluarga terumbang ambing..isteri..anak2 tak pakai tudung..
Kalau keluarga dah ok baru fikir pasal pentdbiran negara..
sebab nanti di alam brzakh Allah akan tanya pasal keluarga kita dulu...betul tak antum semua?? :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For umeks17Profil   Hantar PM kepada umeks17   Quote dan BalasQuote

saudari
Warga Rasmi
Menyertai: 08.07.2005
Ahli No: 17156
Posting: 12
Dari: sabah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 00:40


assalamualaikum...

Walau apa pun saya suka pemerintahan pak lah..sebab masa dia memerintah barulah kedengaran usaha untuk membanteras rasuah...Pak lah selalu bantu orang susah..sehingga ke pitas..pak lah sampai..

kalau direnung-renungkan Dr. M bertuah sebab masa pemerintahan beliau..beliau mempunyai seorang timbalan yang bijak..Anuar Ibrahim

Bookmark and Share

    


  Member Information For saudariProfil   Hantar PM kepada saudari   Quote dan BalasQuote

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 12-06-06 00:48


kesimpulannya, setiap manusia itu punyai kelebihan & kelemahan

masing-masing...begitulah kita yang bergelar hamba ALLAH...

sama-samalah kita insafi diri, perbaiki iman, lipatgandakn amal,

seterusnya "membangun bersama Islam" :-)




nasihat buat diriku yang lemah...


-----------------
Ukhwah yang terbina persis untaian tasbih.Ada awal, tiada penghujung.Dibuat untuk mengingatiNya.Dicantum kerana cintaNya


Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

ummimq

Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3613
Posting: 3616
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 00:51


Abdullah lucky to escape jail: Anwar
    
MALAYSIA'S Prime Minister Abdullah Badawi, who has been savagely criticised by former leader Mahathir Mohamad, is lucky not to have been stripped naked and jailed, one-time deputy prime minister Anwar Ibrahim said yesterday.

Datuk Seri Anwar was sacked and imprisoned in 1998 after falling out of favour with Tun Dr Mahathir, who ruled Malaysia for 22 years before stepping down in 2003.

'My limited personal experience of course was severe. At least Abdullah has not been assaulted or stripped naked and thrown into jail,' Datuk Seri Anwar said at a press conference.

'He should be thankful for the fact that he is now the Prime Minister. Had he been still the Deputy Prime Minister...the entire instruments of government from the police, the judiciary and the media will be used to hammer him.

'We should not forget because if we forget, the whole episode (could be) repeated,' said Datuk Seri Anwar. -- AGENCE FRANCE-PRESSE

--
Posted by Raja Petra Kamarudin to MT-News at 6/10/2006 08:08:00 AM __._,_.___

Malaysia Today
http://www.malaysia-today.net/index.html

Bookmark and Share

    


  Member Information For ummimqProfil   Hantar PM kepada ummimq   Pergi ke ummimq's Website   Quote dan BalasQuote

akwa
WARGA SETIA
Menyertai: 23.11.2005
Ahli No: 20434
Posting: 729
Dari: tganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 01:57


kedua2 pemimpin ni amat disegani oleh semua orang..
jadi setiap perkara ada baik dan ada yang buruknya...
jadi kita sebagai rakyat malaysia kenela berfikiran terbuka..
fikir2kan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For akwaProfil   Hantar PM kepada akwa   Pergi ke akwa's Website   Quote dan BalasQuote

Abu_Ruqayyah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.03.2006
Ahli No: 23449
Posting: 590
Dari: Manchester

Selangor  


posticon Posting pada: 12-06-06 02:15


Pada 11-06-06 23:39 , tasbih_30 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 11-06-06 02:39 , Abu_Ruqayyah posting:

!!! QUOTE !!!

Saya banyak kali cuba juga menghormati dan menyanjungi beliau.

Tetapi bila teringat apa yang dia buat terhadap Datuk Seri Anwar

Ibrahim terus perasaan benci terhadap Mahathir meluap yang

sukar untuk dipadamkan serta tiada rasa hormat langsung

padanya.


saya tak percaya tun buat penganiayaan.. saya yakin bukan tun...

pasti ada sesuatu yang kita tak tahu..saya yakin tun dr bukan jenis

manusia macam tu....

Namrud sebelum campak nabi Ibrahim a.s ke dalam api yang sangat besar meluap, dia tanya dulu pada baginda apa yang telah kamu buat, iaitu siasat dan dibicarakan dulu baru bagi hukuman. Ini Mahathir(mamak) terus sahaja pecat Datuk Seri Anwar Ibrahim tanpa soal siasat dan dibicarakan di mahkamah dan belum lagi disabitkan kesalahan terus Datuk Seri dipecat daripada jawatannya.
[ Telah diedit oleh: Abu_Ruqayyah pada 12-06-06 02:16 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Abu_RuqayyahProfil   Hantar PM kepada Abu_Ruqayyah   Pergi ke Abu_Ruqayyah's Website   Quote dan BalasQuote

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 12-06-06 15:59


Pada 12-06-06 00:51 , ummimq posting:

!!! QUOTE !!!

Abdullah lucky to escape jail: Anwar
    

'My limited personal experience of course was severe. At least Abdullah has not been assaulted or stripped naked and thrown into jail,' Datuk Seri Anwar said at a press conference.

'He should be thankful for the fact that he is now the Prime Minister. Had he been still the Deputy Prime Minister...the entire instruments of government from the police, the judiciary and the media will be used to hammer him.

'We should not forget because if we forget, the whole episode (could be) repeated,' said Datuk Seri Anwar. -- AGENCE FRANCE-PRESSE

--
Posted by Raja Petra Kamarudin to MT-News Malaysia Today
http://www.malaysia-today.net/index.html



em...betul tu ummimq,kan? :roll:

Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

Handzar
Warga 2 Bintang
Menyertai: 01.06.2006
Ahli No: 24641
Posting: 48
Dari: Malaysia

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 16:43


Pada 12-06-06 02:15 , Abu_Ruqayyah posting:

!!! QUOTE !!!


Namrud sebelum campak nabi Ibrahim a.s ke dalam api yang sangat besar meluap, dia tanya dulu pada baginda apa yang telah kamu buat, iaitu siasat dan dibicarakan dulu baru bagi hukuman. Ini Mahathir(mamak) terus sahaja pecat Datuk Seri Anwar Ibrahim tanpa soal siasat dan dibicarakan di mahkamah dan belum lagi disabitkan kesalahan terus Datuk Seri dipecat daripada jawatannya.


Assalamualaikum...

Boleh saya tahu apa niat anda, wahai Abu_Ruqayyah dengan meletakkan '(mamak)' disebelah 'Mahathir' ..?

Saya seorang melayu.. dah saya rasa sedih kerana saya beranggap, bahawa antum cuba mewujudkan sentimen anti perkauman (anti-mamak) dengan meletakkan perkataan tersebut !!! Betulkan saya jika anda mempunyai niat lain untuk meletakkan perkataan '(mamak)' tersebut.

Cuba fikir apa perasaan orang mamak apabila melihat tulisan saudara? Untuk pengetahuan, bangsa yang digelar 'mamak' ni adalah bangsa India yang beragama Islam, seagama dengan kita.

Saya mohon maaf jika saya tersalah faham. Harap saudara dapat betulkan saya jika saudara tidak berniat sedemikian. Tetapi, berdasarkan apa yang saudara tulis sekarang.. saya tidak dapat tidak untuk mengandaikan sedemikian..

Wassalam...
[ Telah diedit oleh: Handzar pada 12-06-06 17:11 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For HandzarProfil   Hantar PM kepada Handzar   Quote dan BalasQuote

Ketotoi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2006
Ahli No: 23510
Posting: 90
Dari: Melaka

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 16:47


Aku rasa zaman kejatuahn BN dan UMNO akan tiba ketika pemerintahan Pak Lah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For KetotoiProfil   Hantar PM kepada Ketotoi   Quote dan BalasQuote

al_farisi
WARGA SETIA
Menyertai: 18.01.2004
Ahli No: 6556
Posting: 608
Dari: Tiada kepada ada & ada kepada tiada

iran   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 17:11


Saya rasa Mahathir ini nak kembali aktif dalam politik ini. Tu yang dia berani kritik Pak Lah. Tak kan dia tak tau keupayaan Pak Lah.

Bagi saya Pak Lah ini pemimpin yang dipimpin bukan pemimpin yang memimpin. Tu sebab dia tak konsisten dalam kenyataan dan tindakan beliau. Dia perlukan seseorang untuk memimpin dan disebabkan kekurangan itulah maka ada yang mengambil kesempatan
[ Telah diedit oleh: al_farisi pada 12-06-06 17:20 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For al_farisiProfil   Hantar PM kepada al_farisi   Quote dan BalasQuote

fadzlyz
WARGA SETIA
Menyertai: 19.05.2006
Ahli No: 24451
Posting: 639
Dari: cheras

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 17:19


pak lah............tak tau nak cakap.

Bookmark and Share

    


  Member Information For fadzlyzProfil   Hantar PM kepada fadzlyz   Quote dan BalasQuote

FIRDAUSNUR
WARGA SETIA
Menyertai: 01.05.2005
Ahli No: 16229
Posting: 1085
Dari: kedah darulaman

Kedah  


posticon Posting pada: 12-06-06 19:04


setiap pemimpin ada kelebihan & kekurangan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For FIRDAUSNURProfil   Hantar PM kepada FIRDAUSNUR   Quote dan BalasQuote

Ketotoi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 17.03.2006
Ahli No: 23510
Posting: 90
Dari: Melaka

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 19:15


Pemimpin yang banyak kekurangan tidka layak untuk memimpin..

Bookmark and Share

    


  Member Information For KetotoiProfil   Hantar PM kepada Ketotoi   Quote dan BalasQuote

ummimq

Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3613
Posting: 3616
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 19:18


Wassalamu'alaikum wrt wbt
Assalamu'alaikum wrt wbt

Alhamdulillah apa khabar anakanda ketotoi. Ni yim kan? Masih ingat kat umi lagi :). Bagaimana business anakanda kini? Sekiranya tersilap orang maaf ya.

Wassalamu'alaikum wrt wbt
ummimq
ps - Perkara yang mesti ada pada pemimpin ada lima iaitu benar dalam percakapan, menjaga rahsia, menunaikan segala janji, sentiasa memberi nasihat dan menunaikan kewajipan yang diamanahkan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ummimqProfil   Hantar PM kepada ummimq   Pergi ke ummimq's Website   Quote dan BalasQuote

SaLaFiaN
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 191
Posting: 719
Dari: Tm Mlwt, Kl Lumpur

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 12-06-06 22:33


Siapa-siapa yang terlibat dalam Conference International Islamic Fair baru-baru ini, mesti makin menyampah dengan Tun Mahathir, sebab dia sesuka hati mempertikaikan hudud dan mentafsirkan Islam sewenang-wenangnya...

Sekadar mencelah...

Allahu Ta'ala a'lam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For SaLaFiaNProfil   Hantar PM kepada SaLaFiaN   Pergi ke SaLaFiaN's Website   Quote dan BalasQuote

Abu_Ruqayyah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.03.2006
Ahli No: 23449
Posting: 590
Dari: Manchester

Selangor  


posticon Posting pada: 12-06-06 23:02


Pada 12-06-06 22:33 , SaLaFiaN posting:

!!! QUOTE !!!

Siapa-siapa yang terlibat dalam Conference International Islamic Fair baru-baru ini, mesti makin menyampah dengan Tun Mahathir, sebab dia sesuka hati mempertikaikan hudud dan mentafsirkan Islam sewenang-wenangnya...

Sekadar mencelah...

Allahu Ta'ala a'lam...

Al-Ruwaibidoh adalah satu golongan yang diberi amaran oleh Nabi s.a.w. akan kemunculannya menjelang kiamat.

Sabda baginda: “Sesungguhnya sebelum kedatangan dajjal-dalam riwayat yang lain: sebelum kiamat- adanya tahun-tahun yang penuh tipu daya. Ketika itu didustakan orang yang benar, dianggap benar orang yang dusta, dianggap khianat orang yang amanah, dianggap amanah orang yang khianat, dan bercakap ketika itu al-Ruwaibidoh. Para sahabat bertanya: “Siapakah al-Ruwaibidoh?” Sabda Nabi s.a.w.: Orang lekeh yang berbicara mengenai urusan awam (orang ramai).”

Hadith ini diriwayatkan oleh al-Imam Ahmad, Abu Ya’la, al-Bazzar, Ibnu Majah, al-Kharaiti, dan al-Hakim. Al-Hakim menyatakan isnadnya sahih.dan ini disetujui oleh Al-Zahabi. Demikian juga Ibn Hajar al-`Asqalani menyebut di dalam Fath al-Bari :sanadnya baik. Al-Albani di dalam Silsilah al-Ahadith al-Sahihah juga menyatakan ianya sahih.

Isi kandungan hadith ini adalah amaran Nabi s.a.w. kepada kita semua, bahawa akan muncul sebelum kiamat golongan manusia yang lekeh dan tidak berkelayakan tetapi bercakap dalam urusan umat yang membabit kepentingan umum dan ramai. Natijahnya, tentulah terjadinya porak peranda pemikiran manusia, gawatlah kefahaman mereka dan hancur binaan ilmu yang sebenar. Apa tidaknya, APABILA YANG LEKEH MENJADI PEMIMPIN LALU BERCAKAP DALAM URUSAN UMAT, YANG JAHIL BERLAGAK 'ALIM, YANG MENGHAFAL SEPATAH DUA AYAT BERLAGAK ULAMAK. YANG BUKAN ULAMAK MENGAKUI ULAMAK, YANG HANYA ADA SEPATAH DUA ILMU AGAMA DITABALKAN MENJADI ULAMAK. Inilah saat kehancuran.

Petikan dari artikel ustaz. Dr. Mohd Asri Zainul Abidin yang bertajuk al-Ruwaibidoh.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Abu_RuqayyahProfil   Hantar PM kepada Abu_Ruqayyah   Pergi ke Abu_Ruqayyah's Website   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 13-06-06 02:26


Assalamualaikum...

wahai abu rugayah...yang anda letak mamak sebelah mahathir tu apahal.. anda ni cukup baik ke?,,, anda ingat anda ahli syurga ke? mahathir tu ahli neraka ke..??. anda jangan hina orang pasal bangsa dia.. kalau mamak baca tak ke anda sakitkan hati derang.. anda ni semangat assabiyah lebih ni.. anda jangan lupa nabi ada bagi tahu orang yang ada semangat assabiyah ni tak cium bau syurga... mahathir tu banyak juga jasa dia... mungkin ada amalan baik dia yang Allah pandang... mana la kita tahukan... aku sokong kepintaran dia mentadbir...

baik anda hantar permohonan maaf kat kimma.. persatuan mamak2... tak pun anda pergi tiap2 kedai mamak dan minta maaf... tak terbuat nya anda... lain kali anda fikir dulu sikit jangan hentam cromok saja... :-di :lol: ;-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

Putra_Aiman
WARGA SETIA
Menyertai: 13.11.2003
Ahli No: 5086
Posting: 995
Dari: 698,Ruby Avenue,08000 Sungai Petani

Kedah  


posticon Posting pada: 13-06-06 04:15


ibarat kata dan.Gobalakrishnan.."bulan pertama dr. M bersara dia baca utusan,bulan ke-2 Nannyang,bulan ke-3 Tamil Nesan,bulan2 lepas tu dah bosan baca Harakah pulak....sekarang dah jadi ketua pembangkang pulak..."

Bookmark and Share

    


  Member Information For Putra_AimanProfil   Hantar PM kepada Putra_Aiman   Pergi ke Putra_Aiman's Website   Quote dan BalasQuote

Abu_Ruqayyah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.03.2006
Ahli No: 23449
Posting: 590
Dari: Manchester

Selangor  


posticon Posting pada: 13-06-06 06:54


Pada 13-06-06 02:26 , tasbih_30 posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum...

wahai abu rugayah...yang anda letak mamak sebelah mahathir tu apahal.. anda ni cukup baik ke?,,, anda ingat anda ahli syurga ke? mahathir tu ahli neraka ke..??. anda jangan hina orang pasal bangsa dia.. kalau mamak baca tak ke anda sakitkan hati derang.. anda ni semangat assabiyah lebih ni.. anda jangan lupa nabi ada bagi tahu orang yang ada semangat assabiyah ni tak cium bau syurga... mahathir tu banyak juga jasa dia... mungkin ada amalan baik dia yang Allah pandang... mana la kita tahukan... aku sokong kepintaran dia mentadbir...

baik anda hantar permohonan maaf kat kimma.. persatuan mamak2... tak pun anda pergi tiap2 kedai mamak dan minta maaf... tak terbuat nya anda... lain kali anda fikir dulu sikit jangan hentam cromok saja... :-di :lol: ;-)

wahai saudara! jangan hanya menggelar diri sahaja tasbihو tapi perlu juga ingat pada Allah patut lebih, berhati-hati membuat tuduhan.

Saya amat faham sangat, bukan istilah mamak yang saudara tujukan, tetapi marah kerana pemimpin pujaan saudara dikutuk yang sememangnya patut dikutuk atas perbuatannya.

Cuba misalnya saya kata, si Mahathir(mamak) adalah orang yang baik budi pekertinya, nescaya saudara tidak akan menungkitnya dan marahkan saya kononnya saya membangkitkan masalah assabiyyah bukan? kerana pemimpin idola saudara dipuji.

Cuba fikirkan dan bayangkan, cakap Arabnya "Ifridh mathalan إفرض مثلا" jikalau saya mengujarkan ucapan "tengok si fulan tu orang melayu suka buat jahat". Adakah ini bermakna saya mencaci bangsa melayu? cuba perhatikan betul-betul apa yang dimaksudkan adalah fulan itu yang berbangsa melayu itu suka buat jahat.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Abu_RuqayyahProfil   Hantar PM kepada Abu_Ruqayyah   Pergi ke Abu_Ruqayyah's Website   Quote dan BalasQuote

Qayum
Warga 3 Bintang
Menyertai: 19.04.2005
Ahli No: 15906
Posting: 84
Dari: Pulo Pine

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 13-06-06 08:48


Tun masa pemerintahannya, suka menghina orang Melayu. Pernah suatu masa keluar paper: Murid sebuah sekolah rendah di Taiping lakukan seks oral. Lepas tu dia bertubi2 serang orang Melayu dan Pas. Antaranya dia kata: inilah kesilapan ustaz2 yang tak ajar agama yang sebenarnya, sibuk dengan politik Pas.
Setelah dilakukan siasatan, budak sekolah yang lakukan seks oral tu rupanya orang India!...Alahai Tun..Tan..Tin..Tun..

Bookmark and Share

    


  Member Information For QayumProfil   Hantar PM kepada Qayum   Quote dan BalasQuote

Faryzan_Islamic
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 29.11.2004
Ahli No: 12667
Posting: 1707
Dari: Bumi Allah Taala

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 13-06-06 10:31


kesiannya..
bila masa memerintah, diampunya bermacam-macam..
bila sudah bersara, ditentang habis-habisan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Faryzan_IslamicProfil   Hantar PM kepada Faryzan_Islamic   Pergi ke Faryzan_Islamic's Website   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.169026 saat. Lajunya....