Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Fungsi jangkaan bukanlah meramalkan masa depan, sebaliknya jangkaan mencipta masa depan itu sendiri
-- W W Wagar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 70
Ahli: 0
Jumlah: 70




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 21 jam, 50 minit yang lalu


Al-Quran dan Hadis
Topik: malaikatmu...tersentuh hati....(bacalah..walaupun seminit)..


Carian Forum

Moderator: Administrator, ABg_IMaM, ibnu_musa
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Al-Quran dan Hadis
    »» malaikatmu...tersentuh hati....(bacalah..walaupun seminit)..

Please Mendaftar To Post


Oleh malaikatmu...tersentuh hati....(bacalah..walaupun seminit)..

airmatabidadari
Warga Rasmi
Menyertai: 09.01.2006
Ahli No: 21797
Posting: 4
Dari: bumi Allah

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-03-06 09:54


Suatu hari seorang bayi siap untuk dilahirkan ke dunia...
Dia bertanya kepada Tuhan : "Para malaikat disini mengatakan bahawa besok Engkau akan mengirimkan saya kedunia, tetapi bagaimana cara saya hidup disana; saya begitu kecil dan lemah ?"
Dan Tuhan menjawab: "Aku telah memilih satu malaikat untukmu. Ia akan menjaga dan mengasihimu ."
Bayi bertanya lagi: "Tetapi disini; didalam syurga ini, apa yang saya lakukan hanyalah bernyanyi, bermain dan tertawa...Inikan sudah cukup bagi saya untuk berbahagia."
"Malaikatmu akan bernyanyi dan tersenyum untukmu setiap hari. Dan kamu akan merasakan kehangatan cintanya dan menjadi lebih berbahagia"
"Dan bagaimana bisa saya mengerti disaat orang-orang berbicara kepada saya jika saya tidak mengerti bahasa mereka ?" "Malaikatmu akan berbicara kepadamu dengan bahasa yang paling indah yang pernah kamu dengar; dan dengan penuh kesabaran dan perhatian. Dia akan mengajar kepadamu cara berbicara."
"Dan apa yang akan saya lakukan saat saya ingin berbicara kepadaMu ?"
"Malaikatmu akan mengajarkan bagaimana cara kamu berdoa"
"Saya mendengar bahawa di Bumi banyak orang jahat. Siapa yang akan melindungi saya ?" "Malaikatmu akan melindungimu; walaupun hal tersebut mungkin akan mengancam jiwanya"
"Tapi, saya pasti akan merasa sedih kerana tidak melihatMu lagi"
"Malaikatmu akan menceritakan kepadamu tentang Aku, dan akan mengajarkan bagaimana agar kamu bisa kembali kepadaKu; walaupun sesungguhnya Aku akan sentiasa disisimu". Disaat itu, Syurga begitu tenang dan heningnya sehingga suara dari
Bumi dapat terdengar, dan sang bayi bertanya perlahan : "Tuhan, jika saya harus pergi sekarang, bisakah Kamu memberitahuku nama malaikat tersebut ?" "Kamu akan memanggil malaikatmu itu: " IBU ". Ingatlah sentiasa kasih sayang dan pengorbanan ibu. Berbakti, berdoa dan cintailah dia sepanjang masa..... Dialah sesatunya harta yang tiada galang gantinya dunia akhirat....
Dan untuk para ibu, ingatlah kisah ini dikala kamu hilang sabar
dengan karenah anak-anak yang sedang membesar...sesungguhnya Syurga itu
dibawah telapak kakimu...
Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam
4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."

"Sampaikan! lah walau satu ayat"


-----------------
"bangun bertahajud menyerikan wajah..bersyukur membajai barakah..bermuhasabah mencetus hikmah..bertawakal membuahkan pasrah..persaudaraan menyemai mahabbah..berukhwah kerana Allah.."


Bookmark and Share

    


  Member Information For airmatabidadariProfil   Hantar PM kepada airmatabidadari   Quote dan BalasQuote

NurArisha
Warga 4 Bintang
Menyertai: 09.03.2005
Ahli No: 15005
Posting: 278
Dari: Wangsa Maju, KL

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 21-03-06 10:29


Terima kasih...

Sungguh tersentuh hati saya..

Saya sangat cintakan Ibu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For NurArishaProfil   Hantar PM kepada NurArisha   Pergi ke NurArisha's Website   Quote dan BalasQuote

trouver_99
WARGA SETIA
Menyertai: 01.02.2004
Ahli No: 6933
Posting: 1603
Dari: Penang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 21-03-06 11:31


ingin bertanya...

dari mana cerita ini diperoleh

sekiranya saya ini seorang yang jahil , boleh beritahu dari surah
mana ayat Al-Quran ataupun apakah ianya berdasarkan dari hadis Nabi?sebab kata-kata Allah semuanya terkandung didalam Al-Quran.takkanlah ada orang lain selain Nabi Muhammad boleh menerima wahyu dari Tuhan lalu membuat cerita yang boleh merosakkan akidah walaupun ianya dianggap remeh.astaghfirullah,Tuhanku,Allah dipersendakan tanpa disedari.

adakah dengan niat untuk mengajak orang ramai supaya menghormati IBU maka cerita cerita dongengan dan penglipurlara ini dibenarkan untuk diterbitkan serta disebarkan.kemungkinan cerita ini terjemahan dari agama lain yang sewenangnya berbicara tentang tuhan mereka.apakah kerana isinya bagus maka sudah boleh kita mengangkat cerita ini untuk diutarakan.adakah ini pegangan seorang yang mengaku beragama ISLAM?

!!! QUOTE !!!

Sucikanlah 4 hal dengan 4 perkara :
1) Wajahmu dengan linangan air mata keinsafan,
2) Lidahmu basah dengan berzikir kepada Penciptamu,
3) Hatimu takut dan gementar kepada kehebatan Rabbmu, dan dosa-dosa yang silam
4) Di sulami dengan taubat kepada Dzat yang Memiliki mu."


ini boleh la dianggap nasihat.

!!! QUOTE !!!

"Sampaikan! lah walau satu ayat"


jangan sampaikan perkara yang dusta.

TOLONGLAH.kaji dengan mendalam dahulu dan gunakan akal yang ada serta ilmu yang dipelajari untuk membezakan mana satu cerita yang sahih dan boleh disebarkan dengan cerita dongengan dan penglipurlara.jangan menjadi pak turut yang hanya menerima sahaja tanpa mengkaji.adakah ini rukun ilmu yang diamalkan oleh seorang ISLAM.no wonder umat ISLAM terkebelakang.

Bookmark and Share

    


  Member Information For trouver_99Profil   Hantar PM kepada trouver_99   Quote dan BalasQuote

lara
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.02.2006
Ahli No: 22692
Posting: 277
Dari: uitm, seri iskandar

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-03-06 11:54


well....

Bookmark and Share

    


  Member Information For laraProfil   Hantar PM kepada lara   Quote dan BalasQuote

tulip_biru
Warga 1 Bintang
Menyertai: 08.02.2006
Ahli No: 22545
Posting: 36
Dari: Sarawak

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 21-03-06 12:09


siapa nak jawab ni?ni cerita yang dalam quran o reka sendiri?....

Bookmark and Share

    


  Member Information For tulip_biruProfil   Hantar PM kepada tulip_biru   Quote dan BalasQuote

lara
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.02.2006
Ahli No: 22692
Posting: 277
Dari: uitm, seri iskandar

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-03-06 12:22


Pada 21-03-06 12:09 , tulip_biru posting:

!!! QUOTE !!!

siapa nak jawab ni?ni cerita yang dalam quran o reka sendiri?....


tuannyer sibuk agaknya..just wait and see... ;-) :-di


-----------------
dulu, kini, dan selamanya......


Bookmark and Share

    


  Member Information For laraProfil   Hantar PM kepada lara   Quote dan BalasQuote

mariyaa83
Warga 2 Bintang
Menyertai: 21.10.2003
Ahli No: 4537
Posting: 49
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 21-03-06 12:44


sebelum ini saya pernah dapat email dengan tajuk yang sama seperti yang airmatabidadari paparkan cuma isi kandungan sedikit berbeza.. tapi dah lupa dr mana.. bila ada kelapangan saya cuba cari kembali ...

Bookmark and Share

    


  Member Information For mariyaa83Profil   Hantar PM kepada mariyaa83   Quote dan BalasQuote

airmatabidadari
Warga Rasmi
Menyertai: 09.01.2006
Ahli No: 21797
Posting: 4
Dari: bumi Allah

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 22-03-06 10:25


actually saya dapat dari email yang di forward. setalah kalian menegur mengenainya, saya mula berfikir. saya benar-benar jahil. apapun saya akan cuba merujuk pada orang yang lebih arif, insyaAllah. terima kasih sebab nasihat dari kalian

Bookmark and Share

    


  Member Information For airmatabidadariProfil   Hantar PM kepada airmatabidadari   Quote dan BalasQuote

lara
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.02.2006
Ahli No: 22692
Posting: 277
Dari: uitm, seri iskandar

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 23-03-06 15:49


hmm..tak apa..tak mengapa..biasa la manusia tu ada kelemahan..silap tu..jahil tu tak tau apa-apa pun..cuma kita kurang berilmu saja....kurang ilmu kita tambahkan.Insya-Allah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For laraProfil   Hantar PM kepada lara   Quote dan BalasQuote

airmatabidadari
Warga Rasmi
Menyertai: 09.01.2006
Ahli No: 21797
Posting: 4
Dari: bumi Allah

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 27-03-06 11:09


terima kasih kerana banyak membantu..
ana harap kalian sudi membantu & memperbetulkan kesilapan ana..

Bookmark and Share

    


  Member Information For airmatabidadariProfil   Hantar PM kepada airmatabidadari   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2026
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 27-03-06 11:37


:-di bagus2....tapi sedihnya..... :-( teringat ibu kat rumah....


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

sasuke-kun
WARGA SETIA
Menyertai: 21.09.2004
Ahli No: 11297
Posting: 525
Dari: klate-jepun

Kelantan  


posticon Posting pada: 27-03-06 11:49


teringat kat ibu saya....sedih nya....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sasuke-kunProfil   Hantar PM kepada sasuke-kun   Quote dan BalasQuote

puteri_islamicnana
Warga Rasmi
Menyertai: 27.03.2006
Ahli No: 23765
Posting: 7
Dari: Malaysia

jordan  


posticon Posting pada: 28-03-06 00:38


tersentuh hati saya..mama yang saya sayang,,..moga2 panjang umur selalu..gitu jga dengan papa..saya..amin..thanks..saya hanya insan biasa..banyak buat kesilapn..

Bookmark and Share

    


  Member Information For puteri_islamicnanaProfil   Hantar PM kepada puteri_islamicnana   Quote dan BalasQuote

zilzal
WARGA SETIA
Menyertai: 12.03.2006
Ahli No: 23382
Posting: 854
Dari: somewhere in jordan

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 28-03-06 20:25


huhu....bagusnye post ni airmatabidadari...

Bookmark and Share

    


  Member Information For zilzalProfil   Hantar PM kepada zilzal   Quote dan BalasQuote

segerak_searah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 07.03.2006
Ahli No: 23281
Posting: 127
Dari: Kem Sg Besi

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 28-03-06 21:00


Subhanallah, maha suci Allah..lihatlah betapa Allah mengangkat darjat seorang ibu seperti malaikat. Berjasalah kita kepada ibu kita selagi mereka masih ada di samping kita. Wallahualam.

Bookmark and Share

    


  Member Information For segerak_searahProfil   Hantar PM kepada segerak_searah   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 28-03-06 22:13


kata-kata Allah tidak boleh dimain2kan, pastikan ia adalah daripada ayat Al-Quran atau Hadith Nabi...

tapi tak pernah pula saya jumpa benda ni dalam Al-Quran atau Hadith, kalau saudara2 ada jumpa tolong bagitahu ye...


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

cahaya_imani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 23.03.2006
Ahli No: 23668
Posting: 70
Dari: AloQ sTaQ

Kedah  


posticon Posting pada: 28-03-06 22:50


makk saya sayang mak...............

Bookmark and Share

    


  Member Information For cahaya_imaniProfil   Hantar PM kepada cahaya_imani   Quote dan BalasQuote

khalifah_85
WARGA SETIA
Menyertai: 16.02.2006
Ahli No: 22747
Posting: 437
Dari: johor bahru

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 30-03-06 02:49


Pada 21-03-06 11:31 , trouver_99 posting:

!!! QUOTE !!!

ingin bertanya...

dari mana cerita ini diperoleh

sekiranya saya ini seorang yang jahil , boleh beritahu dari surah
mana ayat Al-Quran ataupun apakah ianya berdasarkan dari hadis Nabi?sebab kata-kata Allah semuanya terkandung didalam Al-Quran.takkanlah ada orang lain selain Nabi Muhammad boleh menerima wahyu dari Tuhan lalu membuat cerita yang boleh merosakkan akidah walaupun ianya dianggap remeh.astaghfirullah,Tuhanku,Allah dipersendakan tanpa disedari.

adakah dengan niat untuk mengajak orang ramai supaya menghormati IBU maka cerita cerita dongengan dan penglipurlara ini dibenarkan untuk diterbitkan serta disebarkan.kemungkinan cerita ini terjemahan dari agama lain yang sewenangnya berbicara tentang tuhan mereka.apakah kerana isinya bagus maka sudah boleh kita mengangkat cerita ini untuk diutarakan.adakah ini pegangan seorang yang mengaku beragama ISLAM?


assalamualaikum...

memang benar teguran dari saudara trouver99 ni... namun saya rasa bahasa di bawah itu agak terlalu keras dan tegas... bagi ahli yang baru sahaja hendak berjinak2 dengan ukhwah ini... memang benar tidak boleh mengaitkan ALLAH dengan perkara yang tidak benar... namun teguran sepatutnya dengan lah lebih berhikmah lagi... RASULULLAH S.A.W terkenal tegas dalam agama..namun dalam menegur kesilapan orang yang baru memasuki islam baginda lakukan dengan hikmah.. begitu juga dengan iar mata bidadari..baru sahaja hendak mausk.. nniat di hatinya untuk berkongsi dengan sahabat2 lain tentang isi kandungan atau pengajaran dalam artikel tersebut.. dia tidak perasan mungkin ianya salah malah mungkin tidak tau... gunalah bahasa yang lembut untuk menegur..barulah orang jadi suka nak teruskan dalma ni... kalau baru nak berjinak2 dah kena herdik... mahu orang tu lari...

ana tegur bukan kerana ana ni baik atau pandai.. sebab ana pun sama kadang-kadang terlalu tegas sampai lupa kaedahyang perlu di gunakan dan cara yang ditunjukkan RASULULLAH S.A.W ketika mentarbiyah para sahabat...

ana mohon maaf andai kalam ana ini mengguris hati saudara trouver99...namun dihati ini hanya ingin sahabat2 yang disayangin ini tidak berpecah belah...

assalamualaikum....


-----------------
bangunlah bersama islam,kerana islam akan tetap tertegak walau tanpa kita bangunkan.rgilah mereka yang tidak ambil bahagian dalam membangunkan islam


Bookmark and Share

    


  Member Information For khalifah_85Profil   Hantar PM kepada khalifah_85   Quote dan BalasQuote

trouver_99
WARGA SETIA
Menyertai: 01.02.2004
Ahli No: 6933
Posting: 1603
Dari: Penang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 03-04-06 08:58


terima kasih khalifah_85 kerana menegur.tak mengapa,tak mengguris hati pun.tak perlu minta maaf kalau kita yakin dengan apa yang kita tegur itu baik

maaf kalau merasakan ianya agak keras,tetapi melalui penulisan tidak dapat ditentukan sama ada intonasinya mendatar ataupun dalam keadaan keras ataupun dalam keadaan yang lemah lembut.tulisan tak sama dengan percakapan.jadi fikirkanlah sendiri yang manakah terbaik untuk diri.

wassalam.


-----------------

= think Islam , think Globally , think Reality =
[ Telah diedit oleh: trouver_99 pada 03-04-06 08:59 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For trouver_99Profil   Hantar PM kepada trouver_99   Quote dan BalasQuote

teru_teru_bozu
Warga 4 Bintang
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14371
Posting: 177
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 03-04-06 09:57


rindunye kat omak kat kampung....rasa macam banyak saja dosa dengan beliau... :-(


-----------------
"Hidup ini seperti mengupas kulit bawang, sekali anda mengupas kulitnya,sesekali air mata anda akan mengalir menitis ke bumi"


Bookmark and Share

    


  Member Information For teru_teru_bozuProfil   Hantar PM kepada teru_teru_bozu   Quote dan BalasQuote

lara
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.02.2006
Ahli No: 22692
Posting: 277
Dari: uitm, seri iskandar

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 03-04-06 16:05


hehe..tak apa..kita belajar dari kesilapan..jangan kecik hati jika ditegur...

Bookmark and Share

    


  Member Information For laraProfil   Hantar PM kepada lara   Quote dan BalasQuote

alifmimyanun
WARGA SETIA
Menyertai: 19.06.2003
Ahli No: 1540
Posting: 2292
Dari: langit kujunjung bumi kupijak

Johor  


posticon Posting pada: 03-04-06 21:19


sekarang ni memang banyak emel yang sedap2.
tapi tengokla elok2 same ada sesuai untuk kita atau tidak.


-----------------
pengalaman itu ibarat guru
yang mengajar di sekolah hidupmu


Bookmark and Share

    


  Member Information For alifmimyanunProfil   Hantar PM kepada alifmimyanun   Pergi ke alifmimyanun's Website   Quote dan BalasQuote

puteribongsu1306
Warga 4 Bintang
Menyertai: 28.07.2005
Ahli No: 17648
Posting: 291
Dari: kota bharu

Kelantan  


posticon Posting pada: 04-04-06 15:48


syukran

Bookmark and Share

    


  Member Information For puteribongsu1306Profil   Hantar PM kepada puteribongsu1306   Quote dan BalasQuote

atie82
WARGA SETIA
Menyertai: 15.12.2004
Ahli No: 13074
Posting: 1080
Dari: Papar,[email protected]

Sabah  


posticon Posting pada: 04-04-06 15:55


Yang baik itu diikuti....
Sesungguhnya yang baik itu datangnya dari ALLAH SWT....
dan kekurangan itu datangnya dari diri kita sendiri..
pandai-pandailer nak menilai..
positive thinking... :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For atie82Profil   Hantar PM kepada atie82   Pergi ke atie82's Website   Quote dan BalasQuote

khalifah_85
WARGA SETIA
Menyertai: 16.02.2006
Ahli No: 22747
Posting: 437
Dari: johor bahru

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 05-04-06 03:06


Pada 03-04-06 08:58 , trouver_99 posting:

!!! QUOTE !!!

terima kasih khalifah_85 kerana menegur.tak mengapa,tak mengguris hati pun.tak perlu minta maaf kalau kita yakin dengan apa yang kita tegur itu baik

maaf kalau merasakan ianya agak keras,tetapi melalui penulisan tidak dapat ditentukan sama ada intonasinya mendatar ataupun dalam keadaan keras ataupun dalam keadaan yang lemah lembut.tulisan tak sama dengan percakapan.jadi fikirkanlah sendiri yang manakah terbaik untuk diri.

wassalam.



assalamualaikum...

syukran ana ucapkan kepada sahabat touver_99 kerana memahami teguran ana...

ana amat gembira jika antara kita ukhwah bukan sahaja di alam maya dalam ukhwah sahaja.. sebaiknya kita boleh praktikkan dalma kehidupan harian kita... boleh menolong sesama sahabat dan saudara kita...

kerana apabila ukhwah islamiyah telah mantap dan kukuh...disitu lah lahirnya kekuatan dalam kesatuan... dan orang2 kafir amat takut dengan kesatuan umat2 islam ini.. yang boleh kita saksikan kekuatan umat islam ketika bersatu adalah dalam memboikot barangan denmark.. dengan kesatuan seluruh dunia yang sepakat.. maka ekonomi denmark merudum dengan hebatnya.. banyak perniagaan yang terpaksa ditutup dan mengalami kerugian puluhan juta dalam sehari... ianya disebabkan umat islam seluruh dunia bersatu memboikot barangan mereka...

dihati ini teringin sekali berjumpa semua sahabat ukhwah... boleh berkongsi pandangan dan mengeratkan tali silaturrahim...

sekali lagi ana ucapkan syukran kepada trouver_99...

semoga ukhwah islamiyah antara kita semua berkekalan daiman abadan abada...

rasulullah bersabda : TIDAK SEMPURNA IMAN (TIDAK BERIMAN) SESEORANG ITU SEHINGGAKAN DIA MENYAYANGI SAUDARANYA ITU SEPERTI DIA MENYAYANGI DIRINYA SENDIRI....

ana sayangkan anda sahabat2 sekalian kerana ALLAH ta'ala..

wassalam


-----------------
bangunlah bersama islam,kerana islam akan tetap tertegak walau tanpa kita bangunkan.rgilah mereka yang tidak ambil bahagian dalam membangunkan islam


Bookmark and Share

    


  Member Information For khalifah_85Profil   Hantar PM kepada khalifah_85   Quote dan BalasQuote

fahim
WARGA SETIA
Menyertai: 08.05.2004
Ahli No: 8869
Posting: 613
Dari: Morioka, Jepun

japan  


posticon Posting pada: 17-04-06 14:43


Ish2, sedihnya.. Teringat pula kat mak yang tengah kerja.
Begitulah wahai awek2 sekalian, jadilah ibu yang mithali dah mukminah. Dan kepada bakal isteriku yang sedang membaca postingku ini, jadilah penghibur hatiku yang solehah... Didiklah anak kita dengan baik. :-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For fahimProfil   Hantar PM kepada fahim   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 17-04-06 15:17


itukah yang sering dikatakan orang 'simpang malaikat 44?'

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.112977 saat. Lajunya....