Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 27-11-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Apa yang dilihat, dimakan, didengar akan jadi sebahagian daripada diri kita
-- Imam Al-Ghazali

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 62
Ahli: 0
Jumlah: 62




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 7 jam, 29 minit yang lalu


Cuti-Cuti Malaysia
Topik: Jom pergi Pulau Kapas...


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Cuti-Cuti Malaysia
    »» Jom pergi Pulau Kapas...

Please Mendaftar To Post


Oleh Jom pergi Pulau Kapas...

JoshuaIsfahan
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 701
Posting: 1577
Dari: Damansara

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 26-07-03 22:57


Ass

Baru baru ni,saya dengan rakan kuliahmates saya telah mengambil kesempatan untuk merehatkan diri ke Pulau Kapas Terengganu.Terengganu bukan begitu baru bagi saya kerana,saya pernah ke Terenggani sebelum ini dengan kawan kawan saya dan percutian saya ke pulau kapas ini seakan menyambutrindu saya pada negeri yg cukup indah dengan pemandangannya.
Di sana,kami telah menginap di Chalet Makcik Gemuk...memang gemuk pun orangnya,heheh dan kami mengambil pakej,taklah mahal,termasuk tambang pergi dan balik,serta pakej makan,bbq dan chalet di dalam lingkungan rm200.Kami tiba di Marang,pada jam 7.00am setelah mengambil bas di perhentian putra pada jam 11.00pm.Setibanya di Marang,kami,19 orang ni telah berehat dan menunaikan sembahnyang di surau berdekatan.Pada pukul 8.30am,baru kami belepas ke pulau kapas dengan menaiki bot.
Pulau Kapas,memang cantik,airnya yang menghijau dan suasana panasnya yang suam dan hangat membuatkan pengunjung yang ke sana tidak akan rasa serik untuk kembali lagi.Di sana,kami sempat pergi snorkel,kayak dan juga berjalan jalan di persisiran pantai.Namun awas,sewaktu snorkel,berhati hati sikit sebab banyak landak laut yg menunggu kaki kaki penyelam di pulau itu.
Di sini,makanan dan minuman yg dijual secara runcit agak mahal,jadi untuk persediaan,belilah apa juga makanan dan air sewaktu di jeti.
Jadi,sesiapa nak pergi bercuti,nilah tempat yg sesuai,murah pun murah harga chaletnya di samping pakej yg sangat menarik.Saya berhasrat untuk kembali semula ke Pulau ini selepas saya grad nanti kerana ia adalah tempat percutian yang sangat menarik dan indah pemandangannya.






[ Posting ini telah di edit oleh: JoshuaIsfahan pada 2003-07-26 22:59 ]

Bookmark and Share

    


  Member Information For JoshuaIsfahanProfil   Hantar PM kepada JoshuaIsfahan   Quote dan BalasQuote

solehgall
Warga 3 Bintang
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 53
Posting: 148
Dari: besut

Terengganu  


posticon Posting pada: 09-10-03 02:54


TERENGGANU MEMANG BEST!

-----------------
SaBArLAh DaLAM mUjAHaDAH kERana SaBAR iTU tERLaLU iNdah


Bookmark and Share

    


  Member Information For solehgallProfil   Hantar PM kepada solehgall   Quote dan BalasQuote

Limaunipis
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.11.2003
Ahli No: 5343
Posting: 223
Dari: pahang

Pahang  


posticon Posting pada: 12-12-03 10:22


hmmmm nak nasihat ni..jangan panggil orang gemuk..Islam larangkan? walaupun dia gemuk tak perlu nak kata dia gemuk ..sekadar nasihat

Bookmark and Share

    


  Member Information For LimaunipisProfil   Hantar PM kepada Limaunipis   Quote dan BalasQuote

JoshuaIsfahan
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 701
Posting: 1577
Dari: Damansara

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 14-12-03 20:50


weiii limaunipis...kalau tak pernah pergi bercuti....jangan nak cakap apa2..gi maps terengganu..cari resorts2 kat sana...salah satu darinya.."Resorts Makcik Gemuk"tulah nama yg didaftarkan kat Lembaga Pelancongan Malaysia...cakap biar berfikir!bukan saya sengaja nak cakap,dah nama resorts dia mcm tu....singkat betul!

Bookmark and Share

    


  Member Information For JoshuaIsfahanProfil   Hantar PM kepada JoshuaIsfahan   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 16-04-04 20:57


saya berminat nak gi pulau-pulau kat malaysia ni...ada ape2 program ajak la saye ok......

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 16-04-04 20:57


saya berminat nak gi pulau-pulau kat malaysia ni...ada ape2 program ajak la saye ok......

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

syahidatul
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 07.11.2004
Ahli No: 12341
Posting: 3781
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 20:24


saya pun pernah pergi ke pulau kapas dan berpeluang bersnorkelling tengok ikan2 dan batu2 karang yang memang cantik... lagi dalam laut kita pergi, lagi besar karang2 nya.. lepas itu ikan pun berwarna warni.. memang cantik ciptaan Allah... air nya pun jernih yang amat... crystal clear... best pulau kapas. tak rugi pergi pulau kapas...

Insya Allah bulan jun nanti saya nak pergi pulau redang... ada sesiapa yang ada experience pergi sana tak?

yang saya tahu, pulau redang pulau yang tercantik kan? huiiii mesti best kan pergi redang.. uhuhuu.. nak snorkel lagi :D

pulau perhentian pun saya pernah pergi. ok juga lah...


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For syahidatulProfil   Hantar PM kepada syahidatul   Pergi ke syahidatul's Website   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 24-04-08 20:48


teman peronah pergi pulau redang dan ada pengalaman yang mencabar iaitu mabuk laut ketika ombak besar berlaku. Bot nelayan yang teman naik berpusing2 hinggekan teman mabuk. dah lah waktu malam. turun saja dari bot, terus baring kat lantai. pening tak boleh bangun. cadang nak berkhemah, tapi disebabkan cuaca tak elok dan pengalaman yang mengerikan itu, terus bermalam kat rumah kawan saja kat pulau redang.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

ismi_atikah
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 14.12.2003
Ahli No: 5678
Posting: 4147
Dari: bumi ALLAH

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 25-04-08 13:38


lamanya topik ni...
joshua pun dah tak kelihatan berkumandangan du ruang legar ukhwah.com...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ismi_atikahProfil   Hantar PM kepada ismi_atikah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.088568 saat. Lajunya....