Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 28-11-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika anda berhasrat untuk berjaya, jangan hanya memandang ke tangga tetapi belajarlah untuk menaiki tangga tersebut.
-- ummimq (Kaunselor)

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 58
Ahli: 0
Jumlah: 58




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 1 hari, 10 jam, 39 minit yang lalu


Jejak Ukhwah
Topik: SIAPA YANG DAH SERTAI KURSUS PERKAHWINAN ?


Carian Forum

Moderator: Administrator, halesolurun_84
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Jejak Ukhwah
    »» SIAPA YANG DAH SERTAI KURSUS PERKAHWINAN ?

Please Mendaftar To Post


Oleh SIAPA YANG DAH SERTAI KURSUS PERKAHWINAN ?

Akhi_Arab
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.07.2005
Ahli No: 17612
Posting: 342
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 02-01-06 11:34


Mesti ada warga ukhwah yang dah sertai kursus perkahwinan ni kan.. Cerita lah sikit tentang kursus tu.. kat mana ambik kursus tu? Apa yang menarik dan apa yang tak menarik semasa serta kursus tersebut?

Bookmark and Share

    


  Member Information For Akhi_ArabProfil   Hantar PM kepada Akhi_Arab   Quote dan BalasQuote

adelia
Warga 3 Bintang
Menyertai: 24.11.2005
Ahli No: 20462
Posting: 105
Dari: pahang

Pahang  


posticon Posting pada: 02-01-06 11:44


emm..aah..nak jugak tau serba sedikit sebelum diri sendiri yang ambik..hehe... ;-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For adeliaProfil   Hantar PM kepada adelia   Quote dan BalasQuote

Abdullah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 261
Posting: 248
Dari: Malaysia

blank  


posticon Posting pada: 02-01-06 11:46


Assalamualaikum,
Alhamdulillah,

Dah berkursus dan Alhamdulillah dah berkahwin..
Abdullah kursus di Pulau Pinang.
Menarik kerana penceramah berpengalaman- dari Mahkamah Syariah, dari Jabatan Agama (bahagian nikah kahwin), bekas kadi dsb.
Jadi ceramah yang disampaikan begitu relevan dan hidup dengan contoh-contoh semasa.

Memang menginsafkan.
Abdullah rasa memang lebih sesuai ambil kursus beberapa bulan sebelum nikah berbanding ambil kursus terlalu awal beberapa tahun. Kandungan benar-benar dihayati dan kita mampu menjiwai.

Selamat Berjaya Akhi! Khabarnya sekarang dah ada ujian selepas kursus kan!

Walhamdulillah,
Wassalam

Bookmark and Share

    


  Member Information For AbdullahProfil   Hantar PM kepada Abdullah   Quote dan BalasQuote

auni1011
Warga 1 Bintang
Menyertai: 07.02.2006
Ahli No: 22509
Posting: 28
Dari: UM-KL-Selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 26-02-06 15:22


salam ukhwah...

saya dah ambil kursus kawin...
saya student um dan ambil di um KL yang telah dianjurkan kk4 (25/2/06-26/2/06)
saya ikut kursus ni bukan sebab nak kawin dalam masa terdekat ni.just nak cari ilmu tentang alam perkahwinan...

menarik, sebab penceramahnya terdiri daripada mereka yang berpengalaman.
banyak panduan dan pengajaran daripada kursus kawin ni terutama bagi mereka yang akan menempuh alam perkahwinan.

tidak semestinya orang yang akan melangsungkan perkahwinan dalam masa terdekat ni sahaja yang boleh ambil kursus ni, sesiapa pun boleh join...

Bookmark and Share

    


  Member Information For auni1011Profil   Hantar PM kepada auni1011   Quote dan BalasQuote

broshahir
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 16.02.2006
Ahli No: 22775
Posting: 3376
Dari: Nibong Tebal

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 26-02-06 15:28


saya belum pernah ambil..tapi masa u dulu..pernah jadi jawatankuasa bahagian multimedia/teknikal...masa ustaz/ustazah bagi ceramah...kami pun tumpang dengar :di

Bookmark and Share

    


  Member Information For broshahirProfil   Hantar PM kepada broshahir   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.093993 saat. Lajunya....