Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 08-08-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
.....dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.
-- Yusuf: 12

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 50
Ahli: 0
Jumlah: 50




  Yang Masuk Ke Sini
wakjaman: 8 hari yang lalu
muslimiman: 13 hari yang lalu
tornado: 33 hari yang lalu


Jejak Ukhwah
Topik: USTAZ TAHFIZ melakukan S*** luar tabii dengan pelajar


Carian Forum

Moderator: Administrator, halesolurun_84
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Jejak Ukhwah
    »» USTAZ TAHFIZ melakukan S*** luar tabii dengan pelajar

Please Mendaftar To Post


Oleh USTAZ TAHFIZ melakukan S*** luar tabii dengan pelajar

Akhi_Arab
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.07.2005
Ahli No: 17612
Posting: 342
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 16-08-05 16:31


" KUALA LUMPUR ( 16-08-2005): Pengetua sebuah sekolah agama di Sabak Bernam, Selangor, Mohd Sharif Musa, 43, semalam dijatuhi hukuman penjara 12 tahun oleh Mahkamah Sesyen, di sini, semalam selepas didapati bersalah atas dua tuduhan melakukan seks oral dengan pelajar lelaki berusia 15 tahun, tiga tahun lalu. ".......Mohd Sharif didapati bersalah atas dua tuduhan melakukan seks luar tabii dengan pelajar itu di bilik pejabat sekolah itu pada jam 6.30 pagi antara 1 dan 7 Januari serta 8 dan 15 Januari 2002.


Mengucap panjang saya melihat berita TV3 Malam tadi... Apa nak jadi dengan manusia zaman sekarang. Macam mana tanggapan masyarakat terhadap guru-guru agama lain yang menjalankan amanah kepada masyarakat dengan jujur dan ikhlas.....

Ketika menjatuhkan hukuman, Noradidah berkata, sebagai guru dan ustaz sepatutnya mempraktikkan apa yang dipelajari dan mengajar untuk memimpin dan memastikan kesucian agama Islam. ......

Pada pendapat saya, hukuman yang dijatuhkan itu masih terlalu kecil dan tak cukup.......Apa pendapat para rakan ukhwah yang lain? Marilah kita syer sama-sama.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Akhi_ArabProfil   Hantar PM kepada Akhi_Arab   Quote dan BalasQuote

mellisaleez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.05.2005
Ahli No: 16270
Posting: 210

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 16:42


Astaghfirullah....
Iblis dan syaitan tak kira siapa untuk dia sesatkan...hatta seorang ustaz yang ilmu penuh di dada pun masih sanggup melakukan perkara sedemikian....betul2 menjatuhkan maruah Islam....

***Iman senipis kulit bawang****

Bookmark and Share

    


  Member Information For mellisaleezProfil   Hantar PM kepada mellisaleez   Quote dan BalasQuote

qais_amirii
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.02.2004
Ahli No: 7048
Posting: 165
Dari: Republic of Nilai

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 16:46


Lebih alim sesorang itu...lebih besar pangkat syaitan yang dihantar untuk disesatkan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For qais_amiriiProfil   Hantar PM kepada qais_amirii   Quote dan BalasQuote

farhanin
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.08.2004
Ahli No: 10742
Posting: 326
Dari: di BumI yang Aman PerMAi..

Johor  


posticon Posting pada: 16-08-05 17:00


betul.. lebih banyak dugaan mereka yang bergelar ustaz ni..

hukuman dunia memang tak pernah setimpal jika manusia yang membuatnya..

mengharap ISlam semakin gemilang satu hari nanti

Bookmark and Share

    


  Member Information For farhaninProfil   Hantar PM kepada farhanin   Quote dan BalasQuote

transmissionline
WARGA SETIA
Menyertai: 05.08.2005
Ahli No: 17849
Posting: 916
Dari: mana hendak ke mana

centralafricanrep   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 17:47


Cerita-2 seumpama ini seharusnya kita jadikan iktibar betapa kita yang kurang iman dan ilmu ni macam mana keadaannya? Apakah kita juga akan tersungkur suatu hari nanti? Jadikan motivasi untuk kita perkuatkan ketahanan iman. Namun yang sedihnya ada manusia-2 di luar sana menjadikan kes-2 sebegini sebagai modal untuk mengutuk dan menghina golongan ustaz, ulama, golongan berpendidikan agama dan sebagainya. Dan paling teruk ianya seolah-2 menjadi lesen untuk menghalalkan mereka membuat kemungkaran.

Maka muncullah ayat-2 seperti "Alah .. Apa salahnya ringan-2 sikit. Ustaz pun meliwat" atau "Alah .. ustaz pun ada jugak yang buat maksiat"

Bookmark and Share

    


  Member Information For transmissionlineProfil   Hantar PM kepada transmissionline   Quote dan BalasQuote

ainjoe
Warga 2 Bintang
Menyertai: 25.02.2005
Ahli No: 14719
Posting: 43
Dari: Utm Skudai

Kelantan  


posticon Posting pada: 16-08-05 17:52


Astaghfirullahala'zim..
mm..di mana silapnya????

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainjoeProfil   Hantar PM kepada ainjoe   Quote dan BalasQuote

Nadiahsolehah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 05.05.2005
Ahli No: 16314
Posting: 283
Dari: terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 18:00


assalamualaikum...
astaghfirullah....terkejut saya dibuatnye...
knpe boleh jadi macam ni...
uztas buat seks oral dengan pelajar lelaki...sebab nilah orang tak pandang mulia lagi pada cikgu...
nak kata ada didikan agma tu tak ada...saya rasa dah cukup lengkap...
mugkin ustaz ni tak boleh lawan dia punya nafsu....
macam-macam benda dah jadi sekarang......

Bookmark and Share

    


  Member Information For NadiahsolehahProfil   Hantar PM kepada Nadiahsolehah   Quote dan BalasQuote

ainjoe
Warga 2 Bintang
Menyertai: 25.02.2005
Ahli No: 14719
Posting: 43
Dari: Utm Skudai

Kelantan  


posticon Posting pada: 16-08-05 18:01


ustaz adalah golongan yang dipandang mulia dalam masyarakat..
ustaz ni dianggap pembimbing, sumber rujukan dan juga contoh untuk umat-umat Islam yang lain...
tapi,bila berlakunya benda macam ni.....................
macam mana kita nak terangkan pada orang lain yang cetek ilmu agama????
apa pandangan orang bukan Islam nanti tantang agama Islam?
di saat keadaan umat Islam sekarang yang masih terumbang-ambing,
muncul pula perkara-perkara yang sebegini yang sememangnya tak patut berlaku, lebih-lebih lagi pada golongan berpendidikan agama ni..
biarlah ia jadi pengajaran untuk semua....
amar ma'ruf nahi mungkar

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainjoeProfil   Hantar PM kepada ainjoe   Quote dan BalasQuote

ainjoe
Warga 2 Bintang
Menyertai: 25.02.2005
Ahli No: 14719
Posting: 43
Dari: Utm Skudai

Kelantan  


posticon Posting pada: 16-08-05 18:03


setitik nila, rosak susu sebelanga..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainjoeProfil   Hantar PM kepada ainjoe   Quote dan BalasQuote

Iman_Hayati
WARGA SETIA
Menyertai: 24.10.2003
Ahli No: 4642
Posting: 940
Dari: Bumi ALLAH

Kelantan  


posticon Posting pada: 16-08-05 18:10


Pada 16-08-05 16:46 , qais_amirii posting:

!!! QUOTE !!!

Lebih alim sesorang itu...lebih besar pangkat syaitan yang dihantar untuk disesatkan..


Setuju dengan qais_amirii, memang tak dapat dinafikan semakin tinggi ilmu agama seseorang, semakin banyak cubaan yang dihadapi.. tapi tak semestinya geleran ustaz itu melambangkan hati yang bersih kerana pada masa sekarang ramai yang berselindung disebalik gelaran 'ustaz'..tak semua, tapi itulah hakikatnya. Hukuman yang paling ditakuti adalah hukuman di akhirat sana. Sama2lah kita menjaga diri agar tidak terjebak dengan perkara yang melanggari agama Allah.


-----------------
Sesejuk Mata Memandang, Seindah Akhlak terpampang
[ Telah diedit oleh: Iman_Hayati pada 16-08-05 18:13 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Iman_HayatiProfil   Hantar PM kepada Iman_Hayati   Quote dan BalasQuote

lubaina
WARGA SETIA
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14387
Posting: 1007
Dari: AntARa LanGit DaN bUMi...entahlah....

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 18:14


na'uzubillah min zalik...

Bookmark and Share

    


  Member Information For lubainaProfil   Hantar PM kepada lubaina   Quote dan BalasQuote

alin1605
Warga 4 Bintang
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10792
Posting: 281
Dari: kota bharu

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 18:31


assalamualaikum wbt...

astaghfirullahalazim... kiamt dah dekat agaknya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For alin1605Profil   Hantar PM kepada alin1605   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 18:36


Kwan saya seorang utz bagitahu, orang islam hari ni jadi teruk sebabnya hati gelap. Rata2 umat islam hari ni mpy hati yang gelap sebab 2 perkara. Pertama berpunca daripada pandangan mata dan kedua makanan. 2 benda ni boleh menyebabkan hati jadi gelap, perintah Allah jadi malas dan suka buat benda maksiat.

Pengaruh besar yang boleh meracuni hati ialah apabila tak jaga mata, melihat pereempuan yang bukan muhrim, tengok TV, makan makanan seperti cekedis, snek2, ajinomoto dsb.

Nabi saw pernah bagitahu pada Ali ra bahawa 2 perkara yang boleh menggelapkan hati iaitu pandangan mata dan makanan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

cinta_madinah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 20.04.2005
Ahli No: 15937
Posting: 172
Dari: ardhuLLAH

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 16-08-05 19:20


astagfirullahal'azhim...kesesatan telah merajai diri...di manakah cita-cita yang hidup dan mati kita..mendmbakan CINTA ILAHI...???..matlamat asal kita dalam beragama???.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For cinta_madinahProfil   Hantar PM kepada cinta_madinah   Quote dan BalasQuote

alqibtiaz
WARGA SETIA
Menyertai: 31.07.2004
Ahli No: 10409
Posting: 542
Dari: kuala terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 16-08-05 19:49


Tak semestinya pengetua di sekolah agama tahfiz tersebut seorang hafiz....macam sekolah ana...pengetua bukan hafiz dan tak tau selok belok kehidupan orang hafiz dan hafizah...

p/s: kerana setitik nila...habis susu sebelanga...

Bookmark and Share

    


  Member Information For alqibtiazProfil   Hantar PM kepada alqibtiaz   Quote dan BalasQuote

Amrizal
WARGA SETIA
Menyertai: 20.04.2004
Ahli No: 8529
Posting: 854
Dari: Bumi Allah nan Indah

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 16-08-05 19:50


Selagi bergelar manusia kita tak terlepas dari kesilapan.. memang makin besar kita punya ilmu makin tinggi pulak dugaan nya...

ini seiring dengan peristiwa seorang ahli abid zaman silam... yang siang malamnya melakukan ibadah... sehinggalah datang iblis menggangu ibadahnya.. si iblis laknatullah berbisik kat abid tu.. supaya melakukan dosa lepas tu bertaubat... tentu amalan dia akan meningkat bila teringatkan dosa tu.... minum arak lepastu taubat lah..

lantas kerana ikutkan kata-kata iblis tu.. minumlah tabib tu arak... dan bila mabuk..berzina pulak dah berzina.. dapat anak .. anak dan perempuan tu dibunuhnya..

lalu abid ni ditangkap orang.. bila dia dihukum bunuh.. masa abid ni diikat.. si iblis berbisik kalau nak lepas dari hukuman ni... ikutlah aku... lantas si abid ni menggerakkn matanya.. tanda ikutnya dia kat iblis ini.. lantas matilah dia dalam keaadaan kafir..

lihatlah... ahli ibadah pun boleh melakukan macam ni.. inikan kita manusia biasa.. apa juga yang berlaku.. harapan kita agar Allah sentiasa membantu kita dalam apa jua keaadaan..

kawan2 ku... ingatlah Allah dalam apa jua keaadaan.. berdoalah agar Allah sentiasa memberi petunjuk kepada kita... kita tak tau apa yang belaku di depan kita....

Bookmark and Share

    


  Member Information For AmrizalProfil   Hantar PM kepada Amrizal   Pergi ke Amrizal's Website   Quote dan BalasQuote

sufti_ilham
WARGA SETIA
Menyertai: 12.09.2003
Ahli No: 3515
Posting: 1490
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 16-08-05 20:00


YAMUTUL ILM BILLA AMAL..
WA YAMUTU AMAL BILLA IKHLAS..

(kalau salah minta tolong betulkan ana)
[ Telah diedit oleh: sufti_ilham pada 16-08-05 20:01 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For sufti_ilhamProfil   Hantar PM kepada sufti_ilham   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 17-08-05 07:09


sebenarnya keburukan umat Islam ni jgnlah diheboh-hebohkan...menjatuhkan maruah Islam saja

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

Qalam_Akhdar
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.07.2005
Ahli No: 17109
Posting: 159
Dari: Petaling Jaya

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 17-08-05 07:48


Emm ana rasa tak perlu kita bincang dan perbesarkan perkara2 sebegini, yang penting ambil iktibar dan pengajaran dengan apa yang berlaku, ... betul kerana nila setitik rosak susu sebelanga , tapi bukan pada masalah sekarang ini, emm tengok tajuknya saja rasa begitu jijik dan nak termuntah....

betul kita perlu sensitif dengan apa yang berlaku tapi jangan terlalu fokus kepada perkara2 sebegini, ia menjatuhkan maruah agama, pantang ada isu maksiat oleh orang agama, perempuan bertudung bercouple, khalwat, ustaz berzina, ustaz itu , ustaz ini, .....maka lahirlah kata-kata si jahil mendakwa , emm sekarang ni ustaz pun tak boleh percaya dah, wanita pakai tudung pun tak boleh harap sangat, emm baik kita tak payah pakai tudung atau bla bla bla..... biarlah akhbar dan media melaporkannya dan jangan pula kita tolong menokok tambah, kita sepatutnya memberi penjelasan yang sewajarnya....jangan biarkan ia menjadi fitnah kepada agama,

emm kalau golongan agama sudah tidak diharapkan, siapa lagi yang kita nak kita nak harapkan untuk menasihati umat islam sekarang ini, yang penting kita buat kerja dan biarlah isu2 sebegini berlalu dan jangan kita turut sama meniup kemaraannya ..... ana amat2 berharap, .....kalau boleh kita kuncikan saja tajuk ini yaa...

tak usahlah kita menimbulkan lagi isu2 sebegini, ianya amat SENSITIF.... Yakinlah "jikalau kamu menolong (agama) ALlah, ALlah akan menolong kamu.."


-----------------
Sesungguhnya Kesempurnaan Adalah Milik Allah Belaka..!!
[ Telah diedit oleh: Qalam_Akhdar pada 17-08-05 07:50 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For Qalam_AkhdarProfil   Hantar PM kepada Qalam_Akhdar   Quote dan BalasQuote

britaniasky
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.07.2005
Ahli No: 17549
Posting: 93
Dari: terengganu

lithuania   avatar


posticon Posting pada: 17-08-05 07:52


Pada 16-08-05 20:00 , sufti_ilham posting:

!!! QUOTE !!!

YAMUTUL ILM BILLA AMAL..
WA YAMUTU AMAL BILLA IKHLAS..

(kalau salah minta tolong betulkan ana)


yamuutul ilmu bila 'amal.. wa yamuutul 'amalu bila ikhlas


-----------------
instruction to be translated into action + no pain no gain


Bookmark and Share

    


  Member Information For britaniaskyProfil   Hantar PM kepada britaniasky   Quote dan BalasQuote

tentera_berkuda
WARGA SETIA
Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16444
Posting: 1327
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 17-08-05 17:19


jangan salah kan ustaz
kelakuan macam 2 bukan lah ustaz
jadi dia adalah orang biasa
manusia biasa
dia bukan ustaz

Bookmark and Share

    


  Member Information For tentera_berkudaProfil   Hantar PM kepada tentera_berkuda   Quote dan BalasQuote

uwaisalqarni
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.04.2005
Ahli No: 15513
Posting: 147
Dari: Ardhul Kinanah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 17-08-05 17:50


DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG

Assalamualaikum..

!!! QUOTE !!!

betul kita perlu sensitif dengan apa yang berlaku tapi jangan terlalu fokus kepada perkara2 sebegini, ia menjatuhkan maruah agama, pantang ada isu maksiat oleh orang agama, perempuan bertudung bercouple, khalwat, ustaz berzina, ustaz itu , ustaz ini, .....maka lahirlah kata-kata si jahil mendakwa , emm sekarang ni ustaz pun tak boleh percaya dah, wanita pakai tudung pun tak boleh harap sangat, emm baik kita tak payah pakai tudung atau bla bla bla..... biarlah akhbar dan media melaporkannya dan jangan pula kita tolong menokok tambah, kita sepatutnya memberi penjelasan yang sewajarnya....jangan biarkan ia menjadi fitnah kepada agama,

emm kalau golongan agama sudah tidak diharapkan, siapa lagi yang kita nak kita nak harapkan untuk menasihati umat islam sekarang ini, yang penting kita buat kerja dan biarlah isu2 sebegini berlalu dan jangan kita turut sama meniup kemaraannya ..... ana amat2 berharap, .....kalau boleh kita kuncikan saja tajuk ini yaa...

tak usahlah kita menimbulkan lagi isu2 sebegini, ianya amat SENSITIF.... Yakinlah "jikalau kamu menolong (agama) ALlah, ALlah akan menolong kamu.."


Ana setuju dengan kata-kata qalam_akhdar tu, setiap orang melakukan kesilapan, hatta para sahabat sekalipun...dan sebaik2 orang yang silap itu, ia cepat2 memohom keampuan Allah..firman Allah dalam surah al-Imran-135
"Dan orang-orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat akan Allah, lalu memohon ampun terhadap dosa-dosa mereka dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain dari pada Allah? Dan mereka tidak meneruskan perbuatan kejinya itu, sedang mereka mengetahui.


Banyak manusia mengangap, dosa seseorang itu terlalu besar jika melibatkan sesama manusia dan seolah-olah tiada lagi pengampunan dari Allah buatnya...tetapi manusia selalunya silap, kebanyakkan manusia terlalu banyak dosanya pada Allah berbanding dengan dosa pada manusia!lihatlah realiti masa kini, berapa ramai muslim yang tidak solat, tidak menutup aurat,melanggar batasan syariat yang lain...semua itu kebanyakkan termasuk dalam dosa2 besar!!

Antara guru agama itu, biarlah Allah menilai hatinya, kita tidak punya ilmu dan pengetahuan menghukumnya dia tu masih berdosa atau sudah di ampunkan, jgnlah kita menjadi seolah-olah seperti kaum yahudi yang sering menimbulkan permusuhan antara manusia
"Dan kamu akan melihat kebanyakan dari mereka (orang-orang Yahudi) bersegera membuat dosa, permusuhan dan memakan yang haram. Sesungguhnya amat buruk apa yang mereka telah kerjakan itu.

Seseorang yang tersalah atau bersalah itu, perlu ada hukumannya, dan seadil-adilnya hukuman, ialah hukuman Allah..jika dia telah menerima hukuman di dunia ini yang tidak selari dengan al-Quran dan as-Sunnah, belum tentu akan terlepas dari hukuman Allah di akhirat kelak!!..tetapi perlua diakui...Allah itu amat MAHA PENYAMPUN..jika kamu melakukan dosa seluas bumi sekali pun, masih ada ruang mendapat keampuann dari ALLAH...satu hadis sahih riwayat imam bukhari dan muslim berbunyi:

Rasulullah s.a.w bersabda tentang apa yang baginda terima dari Allah s.w.t katanya: Seorang hamba Allah melakukan dosa, lalu berdoa: Wahai tuhanku! Ampunkanlah dosaku. Allah s.w.t berfirman: HambaKu telah melakukan dosa, tetapi dia tahu bahawa dia mempunyai tuhan yang akan mengampunkan dosa atau menghukumnya kerana melakukan dosa. Kemudian hamba Allah tersebut kembali melakukan dosa, lalu berdoa: Wahai tuhanku! Ampunkanlah dosaku. Allah s.w.t berfirman: HambaKu melakukan dosa, tetapi dia tahu bahawa dia mempunyai tuhan yang akan mengampunkan dosa atau menghukumnya kerana melakukan dosa. Kemudian hamba Allah tersebut kembali melakukan dosa, lalu berdoa: Wahai tuhanku! Ampunkanlah dosaku. Allah s.w.t berfirman: HambaKu melakukan dosa, tetapi dia tahu bahawa dia mempunyai tuhan yang akan mengampunkan dosa atau menghukumnya kerana melakukan dosa. Oleh itu buatlah sesuka hatimu. Aku akan ampunkan dosamu. Hamba tersebut berkata. Aku tidak tahu sehingga kali ketiga atau keempat aku meminta keampunan, tetapi Allah s.w.t tetap berfirman: Buatlah sesuka hatimu. Aku tetap akan mengampunkan dosamu

pahala dan dosa ummat Rasulullah s.a.w ini sengaja dirahsiakan Allah, atas beberapa sebab2 tertentu yang Dia-lah punya alasannya...tidak kita menjadi seperti ummat nabi Allah Musa a.s, yang ummatnya apabila melakukan dosa, keesokkan harinya tertulis di pintu2 rumah mereka tentang dosa2 yang mereka lakukan..kita beruntung, kita tidak dihukumkan oleh Allah dengan sedemikian, tetapi kita pula seperti berbangga seolah-olah kita tidak punya dosa sedikit pun..hanya nampak dosa2 manusia lain sahaja..Nauzhubillah..

Berdoalah kita kepada-NYA memohon keampunan-NYA
: "Ya Tuhanku, ampunilah aku dan saudaraku dan masukkanlah kami ke dalam rahmat Engkau, dan Engkau adalah Maha Penyayang di antara para penyayang."



-----------------
PeRjuAnGaN iTu GeRuN dAn MeNgEriKaN
HeBaT dAn DaHsYaT mEnGgErUnKaN hAtI
BaGi MuKmIn Di SiNi HaRgA dAn NilaInYa


Bookmark and Share

    


  Member Information For uwaisalqarniProfil   Hantar PM kepada uwaisalqarni   Quote dan BalasQuote

syifa86
Warga Rasmi
Menyertai: 17.08.2005
Ahli No: 18187
Posting: 1
Dari: Maahad tahfiz

malaysia  


posticon Posting pada: 17-08-05 18:27


tak tahu nak kata apa..
mula-mula baca terkejut jugak,tapi pk2 balik, hmm....inilah dunia sekarang.
bila hak Allh dibelalakangkan, bila syaitan merasuk jiwa, bila dunia nak kiamat,
perkare begini dah jadi rencah dalam hidup..

tapi camnepun terkilan sebab ustaz2 tahfiz...
memang memalukan sangat golongan huffaz buat gini...
nial jadinye bila baca quran tapi tak menghayati maknanya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For syifa86Profil   Hantar PM kepada syifa86   Quote dan BalasQuote

fairuzah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.02.2004
Ahli No: 7304
Posting: 440
Dari: negeri sembilan

syria   avatar


posticon Posting pada: 18-08-05 02:57


assalamualaikum wbt....


tak tau nak kata apa....

makin hari makin banyak orang yang sepatutnya membimbing orang lain melakukan perbuatan yang pelik-pelik......apatah lagi orang yang perlu bimbingan...lagi pelik!....

Bookmark and Share

    


  Member Information For fairuzahProfil   Hantar PM kepada fairuzah   Quote dan BalasQuote

syed
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 29.10.2003
Ahli No: 4767
Posting: 1804
Dari: Ardhullahi Wasi'atun

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 18-08-05 04:12


semakin tinggi ilmu seseoran alim tu..semaki besar pangkat syaitan dan semaki tinggi hasutan hawa nafsunya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For syedProfil   Hantar PM kepada syed   Pergi ke syed's Website   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 18-08-05 04:27


Pada 18-08-05 04:12 , syed posting:

!!! QUOTE !!!

semakin tinggi ilmu seseoran alim tu..semaki besar pangkat syaitan dan semaki tinggi hasutan hawa nafsunya...



sangat benar...

Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

shah_sobriyanie
WARGA SETIA
Menyertai: 01.09.2003
Ahli No: 3221
Posting: 1509
Dari: Kuala Lumpur

Perak  


posticon Posting pada: 18-08-05 04:37


Pada 16-08-05 17:00 , farhanin posting:

!!! QUOTE !!!

betul.. lebih banyak dugaan mereka yang bergelar ustaz ni..

hukuman dunia memang tak pernah setimpal jika manusia yang membuatnya..

mengharap ISlam semakin gemilang satu hari nanti


Assalamualaikum...
iman kita bukan kat kopiah atau serban tapi ada dalam hati dan niat kita...
wassalam...


-----------------
cinta itu hanya kerana allah,
sayangilah orang yang menyayangi kita kerana orang yang disayangi belum tentu menyayangi kita.....


Bookmark and Share

    


  Member Information For shah_sobriyanieProfil   Hantar PM kepada shah_sobriyanie   Quote dan BalasQuote

ummimq

Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3613
Posting: 3616
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 18-08-05 04:40


--- In [email protected], "syawal19792002"
wrote:
> Assalamu`alaikum wbt
>
> Dalam berita semalam, Pengetua maahad Ummul Qura, Sabak Bernam,
> melakukan seks luar tabii.
>
> Kena fitnah lagi lah Islam ni..

~~~~~~~~~~~~Reply

aik Ummu Qura pulak tu...rupernya bapak Kaum Lut..kalau kat Saudi,
kena salib atau pancung...kalau zaman kerajaan Langkasuka, kena hukum
SULA (biar dia rasa kenikmatan luar tabi'iy atas dirinya).

Bookmark and Share

    


  Member Information For ummimqProfil   Hantar PM kepada ummimq   Pergi ke ummimq's Website   Quote dan BalasQuote

transmissionline
WARGA SETIA
Menyertai: 05.08.2005
Ahli No: 17849
Posting: 916
Dari: mana hendak ke mana

centralafricanrep   avatar


posticon Posting pada: 18-08-05 17:48


Kadang-2 mahkamah civil ni bukan boleh percaya sangat. Takut orang yang salah tu sebenarnya kena frame saja ... Tapi apa pun jgnlah kita terlalu mengutuk orang yang bersalah tu walaupun dia sebenarnya memang bersalah .. Kerana kita tak tau apa pula nasib kita pada masa akan datang .. Silap-2 kita juga akan tertewas dengan nafsu ...

Bookmark and Share

    


  Member Information For transmissionlineProfil   Hantar PM kepada transmissionline   Quote dan BalasQuote

Putra_Aiman
WARGA SETIA
Menyertai: 13.11.2003
Ahli No: 5086
Posting: 995
Dari: 698,Ruby Avenue,08000 Sungai Petani

Kedah  


posticon Posting pada: 19-08-05 03:36


haha..kena lagi sebijik atas sekolah agama....ni laa antara sebab knapa kerajaan bekukan pembinaan smka...dan gantikan dengan sbpi...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Putra_AimanProfil   Hantar PM kepada Putra_Aiman   Pergi ke Putra_Aiman's Website   Quote dan BalasQuote

pukau
WARGA SETIA
Menyertai: 09.06.2004
Ahli No: 9369
Posting: 643
Dari: KL

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 19-08-05 09:48


SBPI tu apa? Sorry lah, lama tak follow bab sekolah ni.

Bookmark and Share

    


  Member Information For pukauProfil   Hantar PM kepada pukau   Quote dan BalasQuote

Akhi_Arab
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.07.2005
Ahli No: 17612
Posting: 342
Dari: KL

malaysia  


posticon Posting pada: 19-08-05 10:07


SBPI ? Boleh di makan ke SBPI tu ? :-) hahahahahahaha.......... Saudara, SBPI tu apa maknanya , kurang arif lah......

Bookmark and Share

    


  Member Information For Akhi_ArabProfil   Hantar PM kepada Akhi_Arab   Quote dan BalasQuote

Amrizal
WARGA SETIA
Menyertai: 20.04.2004
Ahli No: 8529
Posting: 854
Dari: Bumi Allah nan Indah

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 19-08-05 10:23


spbi - agaknye sekolah berasrama penuh Islam agaknya.. :) agaknyer lah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For AmrizalProfil   Hantar PM kepada Amrizal   Pergi ke Amrizal's Website   Quote dan BalasQuote

futurama
Warga 4 Bintang
Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2334
Posting: 324
Dari: muar, johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 19-08-05 11:26


ana setuju dengan qais_amirii
manusia memang tak lepas dari buat silap
tapi kesan dari perbuatan tu perlu difikirkan
insyaAllah..tak ada masalah macam ni..

Bookmark and Share

    


  Member Information For futuramaProfil   Hantar PM kepada futurama   Quote dan BalasQuote

Nazri
WARGA SETIA
Menyertai: 05.10.2003
Ahli No: 4023
Posting: 427
Dari: Arau, Perlis

Perlis  


posticon Posting pada: 19-08-05 11:33


Bukan semua ustaz, imam,bilal dapat tahan dengan godaan syaitan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For NazriProfil   Hantar PM kepada Nazri   Pergi ke Nazri's Website   Quote dan BalasQuote

success
Warga 2 Bintang
Menyertai: 02.08.2005
Ahli No: 17768
Posting: 50
Dari: bumi penyu

Terengganu  


posticon Posting pada: 19-08-05 13:55


betul..sekarang,orang-orang alim tak semua "berilmu"..kerana nila setitik rosak susu sebelanga..

Bookmark and Share

    


  Member Information For successProfil   Hantar PM kepada success   Quote dan BalasQuote

amilyn
WARGA SETIA
Menyertai: 02.10.2003
Ahli No: 3947
Posting: 822
Dari: johor

Johor  


posticon Posting pada: 19-08-05 15:16


assalamulaikum....
susahlah nak cakap Kenapa dia buat begitu.Rasanya hukuman yang berat seperti sebat patut dikenakan ke pada mereka ini

Bookmark and Share

    


  Member Information For amilynProfil   Hantar PM kepada amilyn   Quote dan BalasQuote

Putra_Aiman
WARGA SETIA
Menyertai: 13.11.2003
Ahli No: 5086
Posting: 995
Dari: 698,Ruby Avenue,08000 Sungai Petani

Kedah  


posticon Posting pada: 25-08-05 17:25


Pada 19-08-05 09:48 , pukau posting:

!!! QUOTE !!!

SBPI tu apa? Sorry lah, lama tak follow bab sekolah ni.


Sekolah berasrama penuh integrasi lah...kerajaan tak pernah menyekat perkembangan sekolah agama...tapi sekolah agama yang makin teruk...kerajaan tubuhkan smka...tapi apa dah jadi....mutu menurun...so kerajaan tubuh sbpi...bahkan ada smka yang ditukar jadi sbpi...sekolah ni bukan skolaha agama tapi still ada aliran agama....bermakna subjek agama macam syariah dan quran sunnah dia ajar berasingan...untuk kelas aliran agama sahaja...cuma student yang betul2 minat saja boleh dapat aliran ni...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Putra_AimanProfil   Hantar PM kepada Putra_Aiman   Pergi ke Putra_Aiman's Website   Quote dan BalasQuote

zahafiz
Warga Rasmi
Menyertai: 20.08.2005
Ahli No: 18302
Posting: 1
Dari: KUALA TERENGGANU

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 25-08-05 18:06


assalamualaikum. pada pendapat saya yang kurang ilmu ni, benda macam ni tak jadi suatu yang menggemparkan. Kenapa?

1- semakin tinggi ilmu agama seseorang, semakin kuat dan hebat dugaan yang akan dihadapi sama ada daripada syaitan atau hawa nafsu yang sedia ada di dalam dirinya.
2- bukan ustaz sahaja yang perlu dipersalahkan, semua pihak perlu bertanggung jawab keatas perkara ini. benda macam ni takkan jadi sekiranya bertepuk sebelah tangan. pelajar itu yang lupa dan alpa tanggungjawabnya sebagai seorang islam, anak, dan pelajar. ibu bapa dan pemimpin masyarakat juga perlu dipertanggungjawabkan kerana merekalah yang mempunyai kuasa untuk mencegah perkara ini dengan mengambil tindakan awal. firman Allah yang antaranya membawa maksud, "JANGALAH KAMU HAMPIRI ZINA". ulama mentafsirkan hampir kepada zina telah pun di tegah. inikan pula berzina. hampir ni termasuklah melihat aurat bukan muhrim, berpegangan tangan, menonton CD lucah dan sebagainya yang boleh menjurus kepada gelodaknya hawa nafsu. Jadi perkara2 macam ni perlu ditegah.
3- Suasana di sekolah yang tidak menitik beratkan batas2 pergaulan antara lelaki dan perempuan. ini juga adalah salah satu punca terjadinya benda2 begini.
4- Ilmu kalau tinggi menggunung, tapi tak diamalkan tak ubah seperti ada ada kereta tapi tetap jalan kaki. tak ke bangang namanya. dah ada guna sajalah. bila tak guna lama2 berkarat, bila berkarat banyaklah yang tak kena, sini rosak, situ rosak. begitu juga dengan ilmu. dapat ilmu, amal dan sebarkan. insyaallah ilmu itu ada keberkatannya. dan dengan keberkatan itu insyaallah, Allah akan teguhkan iman dan akidah kita.

kesimpulannya:-

# sama2lah kita mengamalkan ilmu yang kita perolehi terutama Al-Quran dan Al-Sunnah. jauhilah kita dari menghampiri kemaksiatan kepada Allah, Insyaallah kita selamat dunia dan akhirat. maafkan saya kalau ada tersilap kata tersasur bicara kerana saya adalah hamba Allah yang lemah. Wallahua'lam. ;-)
[ Telah diedit oleh: zahafiz pada 25-08-05 18:08 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For zahafizProfil   Hantar PM kepada zahafiz   Quote dan BalasQuote

nurul_huda3110
Warga 4 Bintang
Menyertai: 18.05.2005
Ahli No: 16604
Posting: 171
Dari: klang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 12-09-05 11:29


Pada 16-08-05 16:46 , qais_amirii posting:

!!! QUOTE !!!

Lebih alim sesorang itu...lebih besar pangkat syaitan yang dihantar untuk disesatkan..


-----------------------------------------------------------------

"Lelaki dikurniakan 1 nafsu 9 akal"
mudah2an kita semua dalam peliharaan ALLAH.

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurul_huda3110Profil   Hantar PM kepada nurul_huda3110   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3084
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 12-09-05 12:08


senang cerita..ni lah umat islam akhir zaman...

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

qardhawi_jr
Warga 5 Bintang
Menyertai: 23.07.2005
Ahli No: 17517
Posting: 365

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 12-09-05 13:49


pastikan kebenaran dakwaaan tersebut dahulu...dengar cerita ustaz itu dianiaya.....apapun....
iman kita jangan sampai goyah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For qardhawi_jrProfil   Hantar PM kepada qardhawi_jr   Quote dan BalasQuote

haqiel
Warga 1 Bintang
Menyertai: 11.09.2005
Ahli No: 18884
Posting: 22
Dari: johor

blank   avatar


posticon Posting pada: 12-09-05 13:58


...........nak buat camna dah akhir zaman .orang berilmu loni selalu diuji.sapa kuat so jadilah benda macam tu..........kat selatan thai pak imam,ustaz jadi sasaran peluru.orang berilmu allah dah panggil ,yang tinggal orang jahil..........nasib kau lah labu oiiii.............

Bookmark and Share

    


  Member Information For haqielProfil   Hantar PM kepada haqiel   Quote dan BalasQuote

hajime_kindaichi
WARGA SETIA
Menyertai: 24.12.2003
Ahli No: 5955
Posting: 575
Dari: Bumi Allah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 14-09-05 12:05


assalamualaikum....
Astaghfirullah.... tak tahu bezakan halal dan haram ke??? :-|

Bookmark and Share

    


  Member Information For hajime_kindaichiProfil   Hantar PM kepada hajime_kindaichi   Quote dan BalasQuote

farhanna
WARGA SETIA
Menyertai: 11.12.2004
Ahli No: 12997
Posting: 1672
Dari: Sabah

Sabah  


posticon Posting pada: 14-09-05 12:28


INSAF..... Petanda kiamat agaknya!!!!! Fitnah pun berleluasa.........
Tak takut ke dengan balasan akhirat??????

Tak kurang hebatnya juga petunjuk yang Allah berikan dengan TSUNAMI, NABI, TAUFAN KATRINA. Mungkinkah manusia yang dibuta hatinya akan terus lalai?????

wassalam

Tak mati dek keji, tak hidup dek Puji
[ Telah diedit oleh: farhanna pada 14-09-05 12:33 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For farhannaProfil   Hantar PM kepada farhanna   Pergi ke farhanna's Website   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2026
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 14-09-05 12:47


:-o :-o ....terkejut ana bila dengar benda2 macam nii...

mungkin ni adalah petunjuk dari ALLAH yang setinggi mana pun ilmu dan juga setinggi mana pun tahap kealiman seseorang itu,bila syaitan merasuk dan juga iman yang ada nipis,jadi lah benda2 macam ni :roll: :roll:

;-) ;-) dengan nafsu,raja boleh jadi hamba dan dengan akal,hamba boleh menjadi raja :lol: :lol:


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

FauziAnuar
Warga Rasmi
Menyertai: 25.11.2006
Ahli No: 27477
Posting: 3
Dari: Selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 06-12-06 20:02


Assalamu`alikum..

Memang benar apa yang dikatakan oleh kawan-kawan sebelum ni. Sudah lumrah kehidupan kita didunia di akhir usia kini,kejadian begini pasti akan terjadi pabila iman manusia terlalu lemah atau hilang dalam diri.Ada juga ulama menyatakan " IMAN MANUSIA KINI UMPAMA KULIT BAWANG,IA RAPUH JUGA MUDAH DIMUSNAHKAN"

Disebabkan tu ada yang berkata "kita jangan percaya dari segi luaran seseorang tu,tapi perhatilah dalamannya". Jika dalaman seseorang tu baik,maka dalamannya mesti menzahirkan hasil yang baik bagi diri seseorang tu&orang lain.Jika buruk,buruk lah apa yang dizahirkannya.(Dalaman elok,ia tunjukkan akhlak yang elok.Jika buruk,pelbagai propaganda yang dihasilkannya)

Ilmu yang dipelajari,bukan sekadar dituntut,tapi diHAYATI. Pabila ia dihayati,ilmu tu akan hidup untuk mengajar diri demi kepentingan seluruh makhluk di bumi.

Perkataan "USTAZ,USTAZAH,CIKGU,ENGINEEER DLL..." cuma sekadar pangkat seseorang tu. Pangkat bukan garis pengukur seseorang tu.ia bukan segala2nya.tapi manusia yang gunakan ilmunya ke arah kebenaran dengan wujudkan suasana seperti yang dikehendaki ILAHI dengan ikut cara Nabi,itulah sepatutnya... salam `alaikum fid diinud dunya wal akhirah

Bookmark and Share

    


  Member Information For FauziAnuarProfil   Hantar PM kepada FauziAnuar   Pergi ke FauziAnuar's Website   Quote dan BalasQuote

Lubnaa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.07.2006
Ahli No: 25241
Posting: 133
Dari: Kajang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 06-12-06 21:24


astghfirullahalazim.....ya Allah lindungilah kami

Bookmark and Share

    


  Member Information For LubnaaProfil   Hantar PM kepada Lubnaa   Quote dan BalasQuote

jutawanmuslimah
WARGA SETIA
Menyertai: 07.12.2005
Ahli No: 20900
Posting: 1561
Dari: UPM

Selangor  


posticon Posting pada: 06-12-06 21:29


setuju dengan fauzianuar, ustaz, ustazah hanya pangkat saja, tak semestinya dia tau selok belok agama..ada professor dari barat pun belajar ilmu wahyu, tapi tak pula dipanggil ustaz..

Bookmark and Share

    


  Member Information For jutawanmuslimahProfil   Hantar PM kepada jutawanmuslimah   Quote dan BalasQuote

dmz
WARGA SETIA
Menyertai: 28.09.2006
Ahli No: 26613
Posting: 442
Dari: selangor

malaysia  


posticon Posting pada: 06-12-06 21:48


ASSALAMMUALAIKUM...........
Hmmmmmmm...kasihan dengan ulama2 dan ustaz2 yang tulen kerana dengan wujudnya mereka yang menyimpang seperti ini akan memberikan ruang yang luas kepada manusia yang tak suka dengan hal2 berbau Islam untuk menyindir golongan yang mahukan Islam dijulang...kan begitu...hm...kesiannyaaaa..


-----------------
http://studiouniversiti.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For dmzProfil   Hantar PM kepada dmz   Pergi ke dmz's Website   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 06-12-06 21:53


Pada 17-08-05 17:19 , tentera_berkuda posting:

!!! QUOTE !!!

jangan salah kan ustaz
kelakuan macam 2 bukan lah ustaz
jadi dia adalah orang biasa
manusia biasa
dia bukan ustaz


em betul tu..media pun satu..jangan lah provaksi name ustaz tu...
kalau perangai begitu..ustaz ke??cakap saja lah pengetua ke...
habis semua ustz kena banned nanti

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.142584 saat. Lajunya....