Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 02-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Allah SWT memberikan kita dua telinga, dua mata, satu mulut dan otak di tengah antaranya, mesti bersebab. Dengar dan lihat kanan kiri, timbang dengan otak.
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 63
Ahli: 0
Jumlah: 63




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 4 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: boleh percaya ke playboy...


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» boleh percaya ke playboy...

Please Mendaftar To Post


Oleh boleh percaya ke playboy...

chibi_maruko
WARGA SETIA
Menyertai: 28.06.2005
Ahli No: 16933
Posting: 474
Dari: terawang-awangan

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 02-08-05 23:19


assalamualaikum ahli ukhwah semua
saya nak tanya pendapat anda. boleh percaye ke kalau seorang playboymeluahkan perasaan kat kita? tu saja. wassalam



______________
praise to you
just for you....Allah

Bookmark and Share

    


  Member Information For chibi_marukoProfil   Hantar PM kepada chibi_maruko   Quote dan BalasQuote

songkok_aji02
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 593
Posting: 532
Dari: KL / JB

Johor  


posticon Posting pada: 02-08-05 23:36


errmmm, susah nak cakap.... apapun kenalah berhati2 bila buat keputusan... sebaliknya selidik dia dulu, kawan2 dia..perangai dia..barula boleh buat keputusan..berdoala supaya diberi petunjuk.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For songkok_aji02Profil   Hantar PM kepada songkok_aji02   Quote dan BalasQuote

SHAMR
WARGA SETIA
Menyertai: 05.10.2004
Ahli No: 11639
Posting: 777
Dari: Dari ALLAH kita datang, kepadaNya kita kembali...

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 03-08-05 00:57


dah namanya playboy, bt apa nak tempah maut? tapi kalau dia dah berubah ke arah kebaikan atau anda yakin anda boleh mengubahnya then it's up to you.

Bookmark and Share

    


  Member Information For SHAMRProfil   Hantar PM kepada SHAMR   Quote dan BalasQuote

shahriz
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.06.2005
Ahli No: 16922
Posting: 146

blank   avatar


posticon Posting pada: 03-08-05 19:53


btl shamr.... kalau dah mana pun playboy.. tetapi lah playboy.. tapi ia pasti akan berubah.. he.. he.

Bookmark and Share

    


  Member Information For shahrizProfil   Hantar PM kepada shahriz   Quote dan BalasQuote

trigO
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.05.2005
Ahli No: 16362
Posting: 242
Dari: negaraku...

malaysia  


posticon Posting pada: 03-08-05 21:56


kena tunggu dia jadi goodboy baru boleh percaya ;-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For trigOProfil   Hantar PM kepada trigO   Quote dan BalasQuote

zaidah83
Warga 2 Bintang
Menyertai: 17.06.2003
Ahli No: 1486
Posting: 62
Dari: n9

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 04-08-05 02:18


susahnye nak cakap..kalau nak terima, kena buat syarat siap2..baru ada jaminan..tapi tak jugak..ntahlaa...istikharah lah yang paling sesuai..

Bookmark and Share

    


  Member Information For zaidah83Profil   Hantar PM kepada zaidah83   Quote dan BalasQuote

yan4485
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.02.2005
Ahli No: 14357
Posting: 286
Dari: KL

Johor  


posticon Posting pada: 10-08-05 17:54


kalau dah nama pun playboy buat apa nak percaya????
nanti tak pasal2 kita yang sakit hati...
tapi kalau nak terima juga..
baik uji dia dulu...
tengok ke'playboy'annya dah hilang belum..
kalau belum baik jangan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For yan4485Profil   Hantar PM kepada yan4485   Quote dan BalasQuote

nuraiman_khairunnissa
WARGA SETIA
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 23
Posting: 840
Dari: kluang

Johor   avatar


posticon Posting pada: 10-08-05 18:17


namo pun playboy, tok sah lah percayo..

Bookmark and Share

    


  Member Information For nuraiman_khairunnissaProfil   Hantar PM kepada nuraiman_khairunnissa   Quote dan BalasQuote

shah_sobriyanie
WARGA SETIA
Menyertai: 01.09.2003
Ahli No: 3221
Posting: 1509
Dari: Kuala Lumpur

Perak  


posticon Posting pada: 29-09-05 17:16


Pada 02-08-05 23:19 , chibi_maruko posting:

!!! QUOTE !!!

assalamualaikum ahli ukhwah semua
saya nak tanya pendapat anda. boleh percaye ke kalau seorang playboymeluahkan perasaan kat kita? tu saja. wassalam



______________
praise to you
just for you....Allah



Assalamualaikum...
takkan lah kita nak percaya dengan playboy..
tapi ka;lau dia dah insaf..
kira ok lah tu...
wassalam...


-----------------
cinta itu hanya kerana allah,
sayangilah orang yang menyayangi kita kerana orang yang disayangi belum tentu menyayangi kita.....


Bookmark and Share

    


  Member Information For shah_sobriyanieProfil   Hantar PM kepada shah_sobriyanie   Quote dan BalasQuote

lubaina
WARGA SETIA
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14387
Posting: 1007
Dari: AntARa LanGit DaN bUMi...entahlah....

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 29-09-05 17:57


buatlah solat istikharah...
insyaAllah..bertemu nanti dengan jawapannya..

ps:hanya Allah yang mengetahui hati hamba2Nya.. ;-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For lubainaProfil   Hantar PM kepada lubaina   Quote dan BalasQuote

imin
Warga 2 Bintang
Menyertai: 18.04.2005
Ahli No: 15878
Posting: 56
Dari: malaysia

Selangor  


posticon Posting pada: 29-09-05 18:58


sokong:

buat solat istikarah. itu yang terbaik. Minta ALLAH pilihkan untuk kita. Jauh lagi elok dari pilih sendiri. sebab kebahagiaan datang dari ALLAH, bukan orang yang kita kasihi.

Bookmark and Share

    


  Member Information For iminProfil   Hantar PM kepada imin   Pergi ke imin's Website   Quote dan BalasQuote

zatie
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.07.2005
Ahli No: 17090
Posting: 209
Dari: sHaH aLaM

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 01-10-05 16:07


betul tu.
janganlah kerana playboy tu.hidup kita yang merana...........

Bookmark and Share

    


  Member Information For zatieProfil   Hantar PM kepada zatie   Quote dan BalasQuote

Al-Mustaqqim
WARGA SETIA
Menyertai: 22.07.2005
Ahli No: 17480
Posting: 486
Dari: malaysia

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 01-10-05 16:16


> tak percaya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Al-MustaqqimProfil   Hantar PM kepada Al-Mustaqqim   Quote dan BalasQuote

ahmad_azhar
WARGA SETIA
Menyertai: 10.12.2003
Ahli No: 5593
Posting: 856
Dari: ~:dari zon 4 johor:~

Johor  


posticon Posting pada: 01-10-05 16:39


ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........

ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........
ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........
ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........
ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........

ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........
ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........
ha..........ha............
ha...........ha...........
ha.............ha.............
ha,..............ha,.........
:roll:

Bookmark and Share

    


  Member Information For ahmad_azharProfil   Hantar PM kepada ahmad_azhar   Quote dan BalasQuote

shah_sobriyanie
WARGA SETIA
Menyertai: 01.09.2003
Ahli No: 3221
Posting: 1509
Dari: Kuala Lumpur

Perak  


posticon Posting pada: 01-10-05 18:47


Pada 29-09-05 17:57 , lubaina posting:

!!! QUOTE !!!

buatlah solat istikharah...
insyaAllah..bertemu nanti dengan jawapannya..

ps:hanya Allah yang mengetahui hati hamba2Nya.. ;-)



Assalamualaikum...
shah sokong sangat lah tu...
wassalam...


-----------------
cinta itu hanya kerana allah,
sayangilah orang yang menyayangi kita kerana orang yang disayangi belum tentu menyayangi kita.....


Bookmark and Share

    


  Member Information For shah_sobriyanieProfil   Hantar PM kepada shah_sobriyanie   Quote dan BalasQuote

czarcam
Warga 4 Bintang
Menyertai: 08.10.2004
Ahli No: 11715
Posting: 207
Dari: padang Rengas, Kuala Kangsar.

Perak   avatar


posticon Posting pada: 01-10-05 19:01


Pada 29-09-05 18:58 , imin posting:

!!! QUOTE !!!

sokong:

buat solat istikarah. itu yang terbaik. Minta ALLAH pilihkan untuk kita. Jauh lagi elok dari pilih sendiri. sebab kebahagiaan datang dari ALLAH, bukan orang yang kita kasihi.


hehehehe.... setuju lah dengan bro imin....;)

wallahua'lam....



Bookmark and Share

    


  Member Information For czarcamProfil   Hantar PM kepada czarcam   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 01-10-05 19:46


"dinikahi wanita itu kerana empat perkara: kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. maka pilihlah agamanya, nescaya selamatlah kedua-dua tanganmu..."

boleh percaya ke playboy...? kalau dia seorang yang sempurna/tinggi nilai agamanya, takkan dia termasuk dalam kategori playboy pula... fikirlah sendiri...

kalau dah berkenan sangat, tunggulah sampai dia dah tak jadi playboy... kalau dia tak berubah juga tak payah lah terima... menyusahkan diri aje...

jadikanlah hadis Nabi di atas sebagai panduan, in sya'a'Llah selamat dunia dan akhirat... wassalam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 01-10-05 19:47


Pada 01-10-05 19:46 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

"dinikahi wanita itu kerana empat perkara: kerana hartanya, keturunannya, kecantikannya dan agamanya. maka pilihlah agamanya, nescaya selamatlah kedua-dua tanganmu..."

boleh percaya ke playboy...? kalau dia seorang yang sempurna/tinggi nilai agamanya, takkan dia termasuk dalam kategori playboy pula... fikirlah sendiri...

kalau dah berkenan sangat, tunggulah sampai dia dah tak jadi playboy... kalau dia tak berubah juga tak payah lah terima... menyusahkan diri aje...

jadikanlah hadis Nabi di atas sebagai panduan, in sya'a'Llah selamat dunia dan akhirat... wassalam...
p/s: hadis tu walaupun menyebut tentang wanita tetapi boleh juga diguna pakai sebagai garis panduan bagi kaum wanita untuk mencari suami yang soleh...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

nurhaziqah
WARGA SETIA
Menyertai: 09.04.2005
Ahli No: 15680
Posting: 565
Dari: uiam-ipgm kpm

Perak   avatar


posticon Posting pada: 01-10-05 21:16


hmmm...
dah namanya playboy, memang tak boleh percaya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurhaziqahProfil   Hantar PM kepada nurhaziqah   Quote dan BalasQuote

hudahasnan
WARGA SETIA
Menyertai: 10.01.2005
Ahli No: 13639
Posting: 1202
Dari: darul iman

Terengganu  


posticon Posting pada: 07-10-05 13:19


dah namenye "playboy"...jgnlah mudah percaya wahai sahabat2ku...
b carefull with a "man"...i mean playboy lah... :-P


-----------------
Ukhwah yang terbina persis untaian tasbih.Ada awal, tiada penghujung.Dibuat untuk mengingatiNya.Dicantum kerana cintaNya…


Bookmark and Share

    


  Member Information For hudahasnanProfil   Hantar PM kepada hudahasnan   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.110662 saat. Lajunya....