Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 01-12-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Allah SWT memberikan kita dua telinga, dua mata, satu mulut dan otak di tengah antaranya, mesti bersebab. Dengar dan lihat kanan kiri, timbang dengan otak.
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 45
Ahli: 0
Jumlah: 45




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 4 hari yang lalu


Lirik Nasyid
Topik: Inni Akhofullah by MIRWANA


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Lirik Nasyid
    »» Inni Akhofullah by MIRWANA

Please Mendaftar To Post


Oleh Inni Akhofullah by MIRWANA

espiranza
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.06.2003
Ahli No: 935
Posting: 192
Dari: negara akhirat kekal abadi

zambia   avatar


posticon Posting pada: 30-05-05 12:17


Salaam..lirik lagu nasyid nih..apa maksudnya? ana rs lain macam la,dga lagu nih.. wallahu'alam.


Inni Akhofullah
(Sesungguhnya Aku Takutkan Allah)

Akan ku lari jauh-jauh untuk menghindarkan diri
Kerna aku takut akan seksaan dari Tuhanku...

Sukarnya diriku mengerti dirimu
Pada nilai dan harga dirimu
Apa yang ku tahu diriku teruji
Dengan keanggunan wajahmu

Andai dikau menjelma
Ku bagai tak berdaya
Bergetar naluri di hati
Lambaian sang bidadari
Kaburi mata ini
Haruskah ku mencari
Apa yang tidak pasti

C/O:
Ku menjauh...tak mahu ku tempuhi
Perjalanan yang suram ini
Ku menjauh...daripada ku teruji
Apa yang tidak pasti

Andai dikau menjelma
Ku bagai tak berdaya
Bergetar naluri di hati
Lambaian sang bidadari
Kaburi mata ini
Haruskah ku mencari
Apa yang tidak pasti

C/O:

Sukarnya diriku mengerti dirimu
Pada nilai dan harga dirimu
Apa yang ku tahu diriku teruji
Pada keanggunan wajahmu

Dikala kau menjelma
Ku bagai tak berdaya
Bergetar naluri di hati
Senyuman sang bidadari
Kaburi mata ini
Haruskah ku mencari
Apa yang tidak pasti

Akan ku lari jauh-jauh untuk menghindarkan diri
Kerna aku takut akan seksaan dari Tuhanku...

Ku lari jauh..jauh darimu...dari ujian ini...
Inni akhofullah!!!
(Aku takutkan Allah)


ps- pdpt ana,lelaki tuh cam nk elak dr pompuan tuh, kalau camtuh la gamaknya, ana takut sgt jd pompuan dlm lirik lagu nih..nau'zubillah minzalik..minta dijauhkan sgt jd pompuan yg menggoda dan menarik perhatian lelaki...

[ Posting ini telah di edit oleh: espiranza pada 2005-05-30 12:22 ]

Bookmark and Share

    


  Member Information For espiranzaProfil   Hantar PM kepada espiranza   Quote dan BalasQuote

puteri_nailofar
Warga 4 Bintang
Menyertai: 04.05.2005
Ahli No: 16297
Posting: 258
Dari: Kazakhstan

kazakhstan   avatar


posticon Posting pada: 24-06-05 17:33


hmm...
nampaknya espiranza memang tak faham apa yang tersirat di sebalik lirik lagu ini.
sbenarnya,lagu ni menceritakan kisah seoarang lelaki soleh yang terpesona dengan seorang wanita yang sangat jelita pd zaman dahulu. sehinggakan dia sanggup mencari wang untuk 'bersama' dengan perempuan tu,tetapi hajatnya tak kesampaian sebab takutnya dia pada Allah.That's why tajuk lagu ini bermaksud "sesungguhnya ana takutkan Allah"...

Bookmark and Share

    


  Member Information For puteri_nailofarProfil   Hantar PM kepada puteri_nailofar   Quote dan BalasQuote

sutrajihad
Warga Rasmi
Menyertai: 18.05.2005
Ahli No: 16592
Posting: 20
Dari: gurun

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 27-06-05 03:22


betui tu puteri_nailofar..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sutrajihadProfil   Hantar PM kepada sutrajihad   Quote dan BalasQuote

littlemuslimah
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 100
Posting: 777
Dari: ::uia @ penang::

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 27-06-05 03:29


hmm..
"inni akhafuLlah.."

Bookmark and Share

    


  Member Information For littlemuslimahProfil   Hantar PM kepada littlemuslimah   Quote dan BalasQuote

budakhostel08
Warga 3 Bintang
Menyertai: 18.08.2005
Ahli No: 18237
Posting: 81
Dari: ~dArUL iMaN wAL-IsLAm~

pakistan  


posticon Posting pada: 20-08-05 12:38


ASSALAMUALAIKUM.........!!!!!!
bagi eden lah.....lagu tu sesuai untuk m'jadi bahan dakwah untuk remaja kita skarang ni....!tapi,tak dinafikan.....ada juga sesetengah y tak setuju dengan rentak y d'ketengahkan dalam lagu tu......sebab mungkin mereka fikir nasyid ni..... tak patut guna rentak macam tu....tapi,setiap orang tu macam-macam pendapatnye!but...for me.....tak kisah nak dengo lagu benda....asalkan tak leka daripada mengingati Allah s.w.t....lagipon....tak semua nasyid skarang nii...y tidak melekakan kita daripada zikrullah...!!untuk lagu mirwana tuu....inni akhofullah....memang patut kita hayati betul2 sebagai remaja ini...!!



p/s;kalau ada y tersilap....sila tegur....sebab ilmu saya pun masih kurang!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For budakhostel08Profil   Hantar PM kepada budakhostel08   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.083568 saat. Lajunya....