Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 02-07-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
.....dan janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa daripada rahmat Allah melainkan kaum yang kafir.
-- Yusuf: 12

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 60
Ahli: 0
Jumlah: 60




  Yang Masuk Ke Sini
muslimin23: 19 hari yang lalu
Daeng_Jati: 40 hari yang lalu
Kang: 44 hari yang lalu


Bincang Agama
Topik: jawab azan


Carian Forum

Moderator: ibnu_musa, Administrator, ABg_IMaM
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Bincang Agama
    »» jawab azan

Please Mendaftar To Post


Oleh jawab azan

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 07-07-03 23:14


assalamualikum, saya ada kemusykilan... kalau kita dengar azan dari radio atau tv, wajid ke kita jawab, coz azan tu hanyalah rakaman....

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

diela
Warga Rasmi
Menyertai: 12.07.2003
Ahli No: 2276
Posting: 2
Dari: kuala lumpur

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 18-07-03 13:34


Assalammualaikum....
Setahu ana kalau rakaman azan tu tak wajib jawab sebab tu cuma rakaman sahaja...Dulu ana ada tanya pada seorang ustaz yang mengajar Fardhu Ain di masjid...Ini kena ada orang yang pakar untuk memberi penjelasan terperinci..
Wallahu'alam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For dielaProfil   Hantar PM kepada diela   Quote dan BalasQuote

pejuangummah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 06.07.2003
Ahli No: 2092
Posting: 178
Dari: Kota Bharu,Kelantan

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-07-03 05:21


salam alaik
alhamdulillah, syukran jazilan, ana dapat satu ilmu baru pasal jawab azan. terima kasih kerana sudi berkongsi dengan rakan - rakan. Wassalam.

Bookmark and Share

    


  Member Information For pejuangummahProfil   Hantar PM kepada pejuangummah   Quote dan BalasQuote

Rabbit_cute
Warga 4 Bintang
Menyertai: 26.06.2003
Ahli No: 1700
Posting: 265
Dari: Selangor

Pahang  


posticon Posting pada: 20-07-03 12:38


Ape yang rabbit blajar..
Azan yang kat radio @ Tv tu, tak wajib dijawab.. tapi kalo nak jawab pun tak pe.. sebab kita menghormati seruan azan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Rabbit_cuteProfil   Hantar PM kepada Rabbit_cute   Quote dan BalasQuote

hanann82
Warga 2 Bintang
Menyertai: 24.06.2003
Ahli No: 1637
Posting: 43
Dari: kuala terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 05-08-03 13:01


HORMATILAH SERUAN AZAN..
TP KAN ORG SKRG LEBIH HORMAT LAGU NEGARAKU BERBANDING AZAN..MCM MANA TUH????

Bookmark and Share

    


  Member Information For hanann82Profil   Hantar PM kepada hanann82   Quote dan BalasQuote

khaulah_alazwar
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 03.06.2003
Ahli No: 927
Posting: 638
Dari: ::The Garden of Knowledge and Virtue::

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 18-08-03 18:23


Assalamualaikum warahmatullah..

Ape yang ana belajar sama seperti Rabbit_cute juga..tapi sebaik2nya hormati lah azan..

Ana pernah terdengar salah seorang dari sahabat ana bagi tazkirah..orang yang tidak menghormati azan..kelak di akhirat kepalanya akan menjadi seperti kepala khinzir..

Tidur(berbaring) waktu azan berkumandang-mayat akan menjadi berat...

wallahua'lam..

"Ya Allah..aku berlindung denganmu daripada ILMU yang tidak bermanfaat dan AMALAN yang tidak terangkat dan DO'A yang tidak diperkenankan.."
(Do'a Rasulullah s.w.t)

[ Posting ini telah di edit oleh: khaulah_alazwar pada 2003-08-19 17:48 ]

Bookmark and Share

    


  Member Information For khaulah_alazwarProfil   Hantar PM kepada khaulah_alazwar   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.103299 saat. Lajunya....