Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 27-11-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Fungsi jangkaan bukanlah meramalkan masa depan, sebaliknya jangkaan mencipta masa depan itu sendiri
-- W W Wagar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 94
Ahli: 0
Jumlah: 94




  Yang Masuk Ke Sini
Muslim1987: 7 jam, 57 minit yang lalu
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh haiza pada Selasa, 10 Februari 2004 @ 14:15:11
(Info AHLI)


assalamualaikum.

memang betul tu. manusia ini memang cepat lupa diri dan tak sedar diri.

dah begitu byk nikmat yg Allah berikan kpd kita, itu pun kita masih nk persoalkan. makanan ni tak sedap lah, hari panas lah....sampai nak terbakar kulit, hujan lah....susah nak jemur kain, dan sebagainya.

kalau sakit sikit pun dah nak kata...kenapalah Allah pilih aku utk terima ujian tersebut.

kita tak sedar sebenarnya itu tanda Allah sayang pd kita. supaya kita tak terus alpa dgn dunia sehingga melupakan-Nya.

sesungguhnya sebesar-besar kesengsaraan kita di dunia adlh sekecil-kecil kesengsaran di akhirat.

sekian. wassalam.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh sepi_indah pada Jumaat, 05 Mac 2004 @ 21:40:24
(Info AHLI)


kisah yang memberi kesedaran yang amat....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh fahim pada Sabtu, 29 Mei 2004 @ 8:23:58
(Info AHLI)


bagus...
teruskan usaha anti. cerita anti memang ada pengajaran dalam kehidupan seharian kita...
kalau anti ada cerita lain, isik lah... menarik!
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]



Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh DinnaFatiha pada Selasa, 17 Mei 2005 @ 16:21:41
(Info AHLI)


insaf.............
hrp2 diri blh b'hijrah kearh yg lbh baik
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh Delailaizatuladawiyah pada Isnin, 20 Februari 2006 @ 9:15:13
(Info AHLI)


alhamdulillah...

cerita enti tu membuatkan ana berfikir sejenak...memang betul kita termasuk ana sendiri memang lupa ALLAH bila dah dapat sesuatu nikmat,bila susah baru ingat nak minta pertolongan daripada Allah....

subhanallah.....sebagai kesedaran untuk diri ana, teruskan perjuangan dalam menyedarkan umat islam yang sekarang ramai yang terleka....

salam perjuangan...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh ainnurieman pada Khamis, 23 Februari 2006 @ 14:52:14
(Info AHLI)


astagfirullah al azim..
harap ku sentiasa mendapat petunjuk dan inayah dariNya selalu..
...amin....
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh mysarra pada Khamis, 14 September 2006 @ 17:08:43
(Info AHLI)


Memang begitu lah manusia.......Bila susah baru akan ingat dan takut kepada Allah s.w.t.........Dengan baca artikal ini kita hendaklah sentiasa beringat kepada Allah s.w.t..........
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh milanfman ([email protected]) pada Isnin, 05 Februari 2007 @ 19:34:41
(Info AHLI)


sentiasalah beristighfar,berzikir,bertahmid dan bertakbir untuk mengingati Allah.........
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh Wuddah pada Rabu, 17 Oktober 2007 @ 11:24:29
(Info AHLI)


Assalamualaikum...astagfirullah...takutnya...jadikanlah pedoman...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]

Re: tanda-tanda kebahagian dan kesengsaraan
oleh safiya06 pada Isnin, 07 Julai 2008 @ 12:42:58
(Info AHLI)


wah..bagus betul ceritanya ni...
walaupun berupa cerita, tapi mesejnya dapat disampaikan dengan baik sekali...syabas pada pencerita..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar | Teratas ]





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.076493 saat. Lajunya....