Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 25-06-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Apa-apa yang terjadi pada kita hari ini adalah hasil tindakan kita pada masa lalu
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 64
Ahli: 0
Jumlah: 64




  Yang Masuk Ke Sini
the_brOtherz: 2 hari yang lalu
jasadkudisini: 10 hari yang lalu
hajime_kindaichi: 12 hari yang lalu
isa777_musa: 12 hari yang lalu
zam_rizal: 21 hari yang lalu
wanja: 32 hari yang lalu

Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
 Posted on Jumaat, 22 Jun 2007 @ 9:05:49oleh istisafa
Semasa atomant menulis Saat kau bangun di pagi hari. Aku memandangmu dan berharap engkau akan berbicara kepadaKu, bercerita, meminta pendapatKu, mengucapkan sesuatu untukKu
walaupun hanya sepatah kata...

Atau berterima kasih kepadaKu atas sesuatu hal yang indah yang terjadi dalam hidupmu semalam, kelmarin, atau waktu yang lalu. Tetapi kulihat engkau begitu sibuk mempersiapkan diri untuk pergi bekerja. Tak sedikit pun kau menyedari aku dekat denganmu.

Aku kembali menanti saat engkau sedang bersiap. Aku tahu akan ada sedikit waktu bagimu untuk berhenti dan menyapaKu, tetapi engkau terlalu sibuk. Di satu tempat, engkau duduk tanpa melakukan apapun. Kemudian aku melihat engkau menggerakkan kakimu. Aku berfikir engkau akan datang kepadaKu, tetapi engkau berlari ke telefon dan menelefon seorang teman untuk sekadar berbincang-bincang...

Aku melihatmu ketika engkau pergi bekerja dan aku menanti dengan sabar sepanjang hari namun dengan semua kegiatanmu, Ku fikir engkau terlalu sibuk untuk mengucapkan sesuatu kepadaKu...

Sebelum makan siang. Aku melihatmu memandang ke
sekeliling, mungkin engkau merasa malu untuk berbicara
kepadaKu, itulah sebabnya mengapa engkau tidak
sedikitpun menyapaKu...

Engkau memandang tiga atau empat meja sekitarmu dan
melihat beberapa temanmu berbicara dan menyebut namaKu dengan lembut sebelum menyantap makanan yang
Kuberikan, tetapi engkau tidak melakukannya....

Ya, tak apalah, masih ada waktu yang tersisa dan aku masih berharap engkau akan datang kepadaKu, meskipun saat engkau pulang ke rumah kelihatan seakan-akan banyak hal yang harus kau kerjakan.

Setelah tugasmu selesai, engkau menyalakan TV. Aku tidak tahu apakah kau suka menonton TV atau tidak, hanya saja engkau selalu ke sana dan menghabiskan banyak waktu setiap hari di depannya, tanpa memikirkan apapun dan hanya menikmati acara yang ditampilkan, hingga waktu-waktu untukKu dilupakan...

Kembali aku menanti dengan sabar saat engkau menikmati
makananmu tetapi sekali lagi engkau lupa menyebut namaKu dan berterima kasih atas makanan yang telah
Kuberikan...

Saat tidur Kufikir kau merasa terlalu letih. Setelah mengucapkan selamat malam kepada keluargamu, kau
melompat ke tempat tidur dan tertidur tanpa sepatahpun
namaKu kau sebut. Tidak apa-apa kerana mungkin engkau
masih belum menyedari bahawa aku selalu hadir untukmu.
aku telah bersabar lebih lama dari yang kau sedari.

Aku bahkan ingin mengajarkan bagaimana bersabar
terhadap orang lain. Aku sangat menyayangimu, setiap hari aku menantikan sepatah kata darimu, ungkapan isi hatimu, namun tak kunjung tiba...

Baiklah, engkau bangun kembali dan kembali aku
menanti dengan penuh kasih bahawa hari ini kau akan
memberiKu sedikit waktu untuk menyapaKu...
Tapi yang Kutunggu. Ah tak juga kau menyapaKu.
Subuh, Zuhur, Asar, Maghrib, Isyak dan Subuh berlalu... dan... kau masih mengacuhkan aku. Tiada sepatah kata, tiada seucap do'a, tiada pula harapan dan keinginan untuk
bersujud kepadaKU...

Apakah salahKu padamu...? Rezeki yang Ku limpahkan,
kesihatan yang Ku berikan, Harta yang Ku relakan untukmu,
makanan yang Ku hidangkan , Keselamatan yang
Ku kurniakan, kebahagiaan yang Ku anugerahkan... Apakah
hal itu tidak membuatmu ingat kepadaKu???!!!

Percayalah. Aku selalu mengasihimu, dan aku tetap
berharap suatu ketika nanti engkau akan menyapaKu, memohon perlindunganKu, bersujud menghadapKu... Kembali kepadaKu...


Yang selalu menyertaimu setiap saat...
ALLAH

 

  Semasa


Komen


"Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai" | Login/Mendaftar | 8 Komens
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh trouver_99 pada Ahad, 24 Jun 2007 @ 9:06:52
(Info AHLI)


bila masa pula Allah turunkan wahyu macam ni dalam Al-Quran?tak pernah jumpa pun....semua wahyu Allah dah lengkap ada dalam Al-Quran.tak payah nak surat tambahan lagi.hentikan dari sebar artikel macam ni......
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh kestari pada Jumaat, 27 Julai 2007 @ 13:49:05
(Info AHLI)


mungkin artikel ini memberikan kesedaran pada yang lain bagaimana kasihnya Allah kepada kita. Benar, Al-Quran sudah cukup lengkap dalam semua aspek kehidupan ini, tapi berapa ramaikah yang mahu menghayati maknanya?? biarlah melalui artikel ini tersentuh hati naluri tentang kadih Tuhan dan terdetik untuk melakukan perubahan yang mana dulunya lain sekarang lebih baik lagi. berdakwah secara berhikmah..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh Imaniera pada Jumaat, 10 Ogos 2007 @ 14:12:37
(Info AHLI)


hish... perlu ke ada artikel begini? memang, Allah bersama kita setiap masa.. tapi, kalau artikel begini diterbitkan, nanti menimbulkan prespektif lain pada mereka yang membacanya... laman ini, bukan hanya kita yang melayarinya... perbetulkan segera.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh e_efieza (fieza) pada Khamis, 23 Ogos 2007 @ 14:15:32
(Info AHLI)


Assalamualaikum..tak salah artikel ini..bagus untuk semua pembaca..selama ini kita kurang merasai kedatangan Allah, walaupun kita sedia maklum Allah itu ada..artikel ini memberi kesedaran tentang kasihnya Allah..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh nurul_huda3110 pada Rabu, 29 Ogos 2007 @ 17:36:49
(Info AHLI) http://www.yahoo.com/


artikel ni pernah tampal kat surau kolej dahlia,uitm arau..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh pencintamu pada Selasa, 02 Oktober 2007 @ 10:49:42
(Info AHLI)


jalan cerita yang baik.......penuh pengajaran.sama-sama kita menghayatinya.moga jalan cerita hidup kita tak sama dan jalan cerita ni....i Allah
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh Wuddah pada Selasa, 16 Oktober 2007 @ 12:29:07
(Info AHLI)


Boleh dijadikan panduan..menarik kisahnya...
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]


Re: Surat dari kekasih (untukmu yang selalu kucintai
oleh nur_kamila (mila064) pada Selasa, 21 Oktober 2008 @ 9:40:37
(Info AHLI)
cerita yang baik perlu di jadikan pengajaran.....jadi kita ambil iktibar....yang pernah berlaku kepada kita....ok
]





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.080534 saat. Lajunya....