Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 21-09-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Bila sesuatu telah sempurna akan mulalah kelihatan cacat celanya.

-- Saidina Abu Bakar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 51
Ahli: 0
Jumlah: 51




  Yang Masuk Ke Sini
HIKAL: 15 jam, 27 minit yang lalu

Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
 Posted on Ahad, 04 September 2005 @ 0:12:07oleh Kang
Semasa IlyaFarhan menulis Baru-baru ini satu malapetaka telah menimpa dunia iaitu di kawasan New Orleans, Florida. Adakah ini dikatakan bala yang diturunkan oleh Allah??

Jadi mari kita sama2 renung kembali...dunia sekarang sudah hampir tua dan tidak mampu lagi untuk menampung segala beban.

Kalau kita lihat gambar di akhbar berita harian pada 2 september 2005 saya rasa kalau anta pernah melihat filem DAY AFTER TOMORROW lebih kurang begitulah gambarannya.

Hampir keseluruhan kawasan di sana ditenggelami air sedalam lebih kurang 10 meter, ramai mangsa yang tidak dapat menyelamatkan diri, apatah lagi untuk menyelamatkan kaum keluarga, sanak saudara, orang lain.

Lautan bergelora,ombak membidas segalanya hinggakan pelantar minyak yang begitu kukuh pun boleh dibawa arus ke tepi pantai..ini semua kuasa Allah s.w.t..kalau dia tidak suka kepada sesuatu dia boleh buat dengan kekuasaanya.

Firman Allah: "Jika aku hendakkan sesuatu maka aku akan kata jadi maka jadilah ia..." jadi ana tak mahu cakap panjang2 sebab ana pun tak berapa pandai sangat nak berbahas.

Oleh itu marilah kita sama2 muhasabah kembali diri kita adakah amalan yang kita buat selama ini sudah cukup disisi Allah..? ?marilah kita memperbanyakkan amal ibadah kita kepada Allah s.w.t. Firman Allah:"sesungguhnya dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang". Jadi renung2kanlah....sekian

 

  Semasa


Komen


"Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?" | Login/Mendaftar | 7 Komens
Threshold
Komen di sini adalah hakmilik yang menghantar. Pihak Pengurusan Portal tidak ada kena mengena.


Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh Amrizal ([email protected]) pada Isnin, 05 September 2005 @ 14:23:46
(Info AHLI) http://amrizal.blogs.friendster.com/amrizals_blog/


Inilah kiamat kecil... macammana lah kalau hari kaimat kubra nanti.. ya Allah.. ampuni hambaMu yang lalai ni ya Allah, janganlah DIkau matikan hati kami dari mengingatiMu ya Allah..
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]


Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh alqibtiaz ([email protected]) pada Selasa, 06 September 2005 @ 13:57:05
(Info AHLI)
Mungkin jugak...kita tak boleh nak katkan semua ni saratus peratus...tu baru sikit saja...mungkin sebelum ni Bush tengok negara orang saja di landa kemusnahan..sekarang bila dah kena...baru dia dapat rasakan betapa peritnya...susahnya hidup kan...Allah nak suruh rasa sama2...:)Ya Allah jauhkanlah kami dari kemurkaan dan kesengsaraan...Semoga masyarakat Islam di sana terselamat...Amin...

Wallahua'lam...
]

Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh solskjaer pada Khamis, 08 September 2005 @ 17:41:37
(Info AHLI) http://www.manutd.com


awak jangan cari pasai dengan geng pasak bumi. hari tu geng pasak bumi terebah di Dewan Milenium Kepala Batas waktu event ICT. Hang nak jadi macam tu juga ke . Jangan main-main sang Hi. Hang Pandai Komen buat tak tau. Jaga-jaga nanti tau engkau. Engkau hari tu tak pergi Dewan Milenium, tidak boleh tengok geng pasak bumi terebah....... bergegar satu Kepala Batas.

Put
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]


Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh Ikhwan23 ([email protected]) pada Ahad, 30 Oktober 2005 @ 3:17:35
(Info AHLI)
apa masalah ni?salah channel agaknya
]

Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh chibi_maruko pada Sabtu, 17 September 2005 @ 0:25:50
(Info AHLI)


iya saya rasa memang balasan kepada bush yang mengganggu negara islam. itu sebagai tanda bahawa ada lagi yang lebih berkuasa dan kuat daripada bush.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh nurfara pada Jumaat, 30 September 2005 @ 16:43:36
(Info AHLI)


saya pun tak tau sangat tapi bebaru ni ada lah dengo ceramah katanya 3 hari sebelum kejadian katrina tu telah berlangsung pesta gay dan homoseks terbesar di dunia kat sana tak tau lah wauallahualam......
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]

Re: Taufan Katrina. Adakah bala ALLAH S.W.T?
oleh Ikhwan23 ([email protected]) pada Ahad, 30 Oktober 2005 @ 3:19:57
(Info AHLI)


Setiap bala yang Allah urunka pasti ada sebab.
Pasti manusia di tempat tersebut ada melakukan dosa maksiat yang amat dasyat pada makhluk Allah.
[ Tetamu tidak dibenarkan memberi komen. Sila mendaftar ]





Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.080604 saat. Lajunya....