Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 28-01-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain daripada-Nya. Hanya kepada-Nya aku bertawakkal.
-- at-Taubah: 129

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Qiamulail
Hari Ini: 1
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43123

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 24
Ahli: 0
Jumlah: 24




  Yang Masuk Ke Sini
Qiamulail: 7 jam, 11 minit yang lalu
RijaludDeen: 16 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 18 hari yang lalu
drzul-f: 20 hari yang lalu


(( ARTIKEL ))
Topik: Kenapa mesti Syiah.


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» (( ARTIKEL ))
    »» Kenapa mesti Syiah.

Please Mendaftar To Post


Oleh Kenapa mesti Syiah.

massumi
Warga Rasmi
Menyertai: 15.05.2012
Ahli No: 42287
Posting: 14
Dari: kg sijangkang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 17-06-12 20:42


Assalamualaikum? Saya merayu hentikan segera ketidak sedarannya kita menemplak segala isi rumahtangga saudara islam kita yang dialiran Syiah... kerana akhir-akhir ini begitu rancak berceramah keliling Negara dan menjadi trend baru pula. Bercakapnya saya disini bukan ahli agama tetapi bekas anggota keselamatan negara 18 tahun dulu... Sepatutnya kita menceramahkan keluarga kita sendiri bagaimana anak-anak kita lebih-lebih lagi yang di luar negara bagaimana nak hindari ajaran yang kita tidak mahu keturunan kita anuti ini... Sedarkah kita? yang kita sedang diadudombakan oleh musuh-musuh islam kita? betapa mereka berjayanya dengan pergaduhan syiah suni? Kenapa kita nak ikut langkah ini?.. Kalau kita boleh menemplak anutan orang semau-maunya bolehkah sabelah pihak bertahan terus? kita sedang mula bermain api yang besar... Arqam bolehlah kita gugat mereka sahingga tidak bernafas mereka dan pupus tetapi ini lebel mereka antarabangsa... Amerika pun takut sebab tu dia gunakan kita... cepatlah sedar saudara-saudara ku..
Salah satu punca kelalaian kita ialah tidak berwaspada menyekolahkan anak-anak diluar negara. Contohnya dari apa yang saya lihat pada tahun 80an di Freemantle Aus, sebahagian anak-anak kita terlalu seronok dan adayang lupa diri dalam keseronokkan dunia disana, di awal jam 2 atau 3 pagi ada anak-anak kita yang terbiar tertidor ditepi-tepi jalan kerana mabuk.. tetapi alhamdullillah ada segerombolan anggota Arqam/Tabligh datang mengutip anak-anak kita ini, dipapah dan diselamatkan oleh mereka-mereka ini, yang melakukan kerja tidak berbayar gaji atau gila puji-pujian. Mana-mana yang boleh dididik dalam islam mereka ajar hingga ada yang balek kg berpurdah, tetapi apa yang anak-anak ini terima dari keluarga dikg apabila anak-anak ini berpurdah ketika tahun 80an dulu?... Sebetulnya kita Emak Bapa yang salah tidak pernah rasa curiga dan cemburu anak kita diluar sana. Ada gerombolan Sunah Wal Jamaah yang buat kerja saperti gerombolan ini buat?... Jadi bila Arqam/Tabligh dah tidak melakukan kerja saperti ini, gerombolan-gerombolan yang lain saperti Syiah, Wahabi dan sebagainya mengambil alih kerja-kerja ini.... Rumusannya segala kesalahan anak-anak kita bermula dari kita yang tidak mahu menuding jari kamuka sendiri... Memberanikan saya berhujah disini kerana sayangkan agama islam kita diNegara yang saya sayangi ini demi kerana Allah....Afwan....


-----------------
masumi gazali


Bookmark and Share

    


  Member Information For massumiProfil   Hantar PM kepada massumi   Pergi ke massumi's Website   Quote dan BalasQuote

massumi
Warga Rasmi
Menyertai: 15.05.2012
Ahli No: 42287
Posting: 14
Dari: kg sijangkang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 23-06-12 10:37


Bismillahirrahmanirrohim...Salah satu daripada banyak-banyaknya strategik musuh-musuh islam yaitu sehubungan dengan perkara yang kita tidak sedar bahawa kita sedang dipermainkan oleh musuh-musuh islam, ialah lebuh 20 tahun yang lalu ketika itu saya salah saorang yang agak sederhana terlibat dengan pentadbiran perlaksanaan kesukanan yaitu stadium, kolam renang dan pelbagai padang saperti golf memanah dan lain-lainnya, dan ketika itu seluroh negeri sedang rancak membangunkan pasarana perkampungan sukan... ketika itu segala kesukanan berjalan lancar dan dapat mencapai objektifnya.. Kesempatan ini dijadikan platfrom musuh-musuh islam menggunakan orang islam itu sendiri, seluroh pentas-pentas yang islamik menghukumkan rokok itu haram dan segala penajaan syarikat rokok mesti diharamkan dengan tanpa memikirkan keperluan yang sedang berkaitan dicarikan alternatifnya terlebih dahulu sahingga disurau masjid pun sentiasa membawa topik yang sama ini... tetapi tahukah anda apa yang terjadi satelah seluruh jentera berjaya meminggirkan iklan rokok?... Aktiviti kesukanan tetap masih diperlukan lagi waima saorang ustaz pun masih menggemari bola... jadi bagaimana pntadbir dan pelaksana perkampungan sukan terpaksa survival meneruskan aktivitinya?... dalam kata tidak dibolehkan kini iklan arak sedang mengambil tempat dimana-mana kesukanan yang sedang berlangsung dan lebih menyedihkan ada sebahagian penajanya mensyaratkan mesti ada pesta jamuan arak satelah selesai kejohanan... Lebih 20 tahun yang lalu saya menyampaikan perkara ini mengikut kemampuan saya tetapi tidak ada respon langsung dari saudara-saudara ku... Memanglah rokok itu tidak baik tetapi dalam konteks lemahnya strategik pemahaman kita dalam bab memusnahkan akidah penganut islam, segeralah kita bangkit dan menyedari serta bertindak dengan wajar, tolonglah segera berubah semoga unsur-unsur lebih jahat tidak dari kita yang memberi tempat....Afwan...


-----------------
masumi gazali


Bookmark and Share

    


  Member Information For massumiProfil   Hantar PM kepada massumi   Pergi ke massumi's Website   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 23-06-12 21:37


salam...
isu yang d bawa encik massumi nampaknya menarik. tapi rasa macam kurang jelas lebih-lebih lagi ada 2 isu yang d bawa dalam thread yang sama.

untuk isu berkaitan syiah, saya rasa agak curiga dengan anda kerana dalam kenyataan bekneaan msyarakt yang sering mencerca prbuatan dan kesongsangan syiah dalam beragama anda nampaknya tidak bersetuju dengannya. malah menyalahkan masyarakat kita yang tidak pandai menjaga anak. erm..nampaknya memang lah betul. sesiapa pun yang jahil agama tatkala d hanyut dengan kemungkaran, ada pula yang ambil berat dan membimbing ke arah kebaikan, sapa yang tak hendak, itu adalah fitrah. tapi tak bemakna dalam hal ketidakbetulan pada syiah tu kita biarkan. kita d malaysia khususnya bukannya nak menghapuskan syiah ke akar umbi tapi skdara memberi peringatan kepada kalangan muslim malaysia sendiri. apapun d sini, bukan syiah saja, tapi mana-mana pihak yang tak betul pun kita kena sekat agar tak merebak ke dalam kehidupan masyarakat.

berkaitan rokok, apa pulak salahnye menyekatnya drpada kehidupan masyarakat? apakah anda seorang perokok? tapi tak perlu lah sampai memandang negatif kepada usaha dari pihak kerajaan untuk menyekatnya tak kira lah di mana-mana pun even dalam iklan dan penajaan. sememangnya banyak event esp dalam sukan perlu bajet besar dan keadaan ini seolah-olah menjadi keterpaksaan bagi penganjur untuk menerima pembabitan syatkat2 rokok dan arak dalam menaja program. memang nampak macam ada keadaan 'kemunafikan' d sini d mana dalam pada mengwarwarkan supaya masyarakat menghindarinya, dalam masa sama penajaan dr syrakt2 berkenaan di terima pula. keadaan ni susah nak d kata. begitulah keadannye bilamana duit dan kebendaan jadi keutamaan, maka kadang-kadang prinsip ditolak tepi lah pula.

apapun memang tarbiah kepada anak-anak mengenai islam amatlah pentg. biah hasanah dalam kehidpuan pun sama perlu dan penting demi menjamin kelangsungan hidup masyrakat dalam lingkungan kebaikan setiap masa. usaha ke arah ini perlu di lakukan. sama da dalam diri kita, keluarga kita komuniti kita dan lain-lain. wallahu a'lam.


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.086981 saat. Lajunya....