Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-10-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Setiap awal tahun Allah SWT menghadiahkan 8760 hadiah amat berharga untuk setahun. Bagaimana anda menggunakan 8760 jam itulah yang menentukan kemajuan atau kemunduran hidup
-- Kang

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Kuyi
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43139

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 51
Ahli: 0
Jumlah: 51




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 39 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 49 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 50 hari yang lalu
eme86: 50 hari yang lalu
sunan-faqih: 55 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: puting beliung d jasin, melaka


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» puting beliung d jasin, melaka

Please Mendaftar To Post


Oleh puting beliung d jasin, melaka

najmie
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14388
Posting: 39
Dari: selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-08-10 13:35


Assalamualaikum .....

salam mesra kepada semua ukhwah.....
semalam saya dikhabarkan oleh my suami dengan berlakunya puting beliung di Jasin, Melaka.saya pun dah tengok kesannya....Tapi apa yang bermain di pikiran saya, adakah benar apa yang d khabarkan akan berdirinya sebuah rumah kebajikan di Jasin atau di mn2 daerah d melaka untuk pertubuhan anak yang bakal lahir dari anak haram...bagi mengelakkan daripada dibuang @ dibunuh....adakah ini ujian @ bala yang ALLAH turunkan kepada ummatNya, bahawa rumah kebajikan itu tidak wajar didirikan kerana seolah-olah menggalakkan berlakunya sumbang mahram sehingga melahirkan anak haram....

minta pendapat warga ukhwah.....maaf jika apa yang saya p'katakan silap & minta d perbetulkan......

Assalamualaikum ......

Bookmark and Share

    


  Member Information For najmieProfil   Hantar PM kepada najmie   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 16-08-10 14:07


Pada 16-08-10 13:35 , najmie posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum .....

salam mesra kepada semua ukhwah.....
semalam saya dikhabarkan oleh my suami dengan berlakunya puting beliung di Jasin, Melaka.saya pun dah tengok kesannya....Tapi apa yang bermain di pikiran saya, adakah benar apa yang d khabarkan akan berdirinya sebuah rumah kebajikan di Jasin atau di mn2 daerah d melaka untuk pertubuhan anak yang bakal lahir dari anak haram...bagi mengelakkan daripada dibuang @ dibunuh....adakah ini ujian @ bala yang ALLAH turunkan kepada ummatNya, bahawa rumah kebajikan itu tidak wajar didirikan kerana seolah-olah menggalakkan berlakunya sumbang mahram sehingga melahirkan anak haram....

minta pendapat warga ukhwah.....maaf jika apa yang saya p'katakan silap & minta d perbetulkan......

Assalamualaikum ......


wasalam saudari...

ya sememangnya penubuhan rumah macam tu memang tak boleh sesama sekali...seolah-olah menggalakkannya..sebab lepas ni senang lah budak-budak nak buat maksiat...sebab mereka fikir dah ada rumah yang bakal mereka tempatkan...

dan lagi 1 bayangkan macam mana lah akan jadi dekat negara kita..bila sekolah2 itu makin bertambah setiap negeri ada 1.maka ramai lah anak-anak haram..anak-anak luar nikah..maka rakyat negara kita dipenuhi anak-anak haram....lepas tu soal nikah kawin lagi..semua jadi bercampur aduk....memang tak boleh gambar kan huru hara tu...

secara peribadi....pandangan saya..idea penubuhan sekolah itu memang orang-orang yang bodoh saja fikir wajar ditubuhkan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

najmie
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14388
Posting: 39
Dari: selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 16-08-10 15:03


terima kasih musafir-ufuk-timur

sesungguhnya DIA maha mendengar lagi maha mengetahui akan segala apa yang ada diatas bumi walau seinci pun, walau sebesar zarah pun tercalit niat dihati kita....
sesunggunhnya apa yang telah berlaku dijadikan pengajaran buat semua....

SESUNGGUHNYA DUNIA MENGHAMPIRI KEHANCURAN (p/s: bukti jelas dan nyata di muka bumiNYA)
sesungguhnya DIALAH MAHA MENCIPTA AKAN SEGALA-GALANYA....

Bookmark and Share

    


  Member Information For najmieProfil   Hantar PM kepada najmie   Quote dan BalasQuote

mohdazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.04.2010
Ahli No: 39608
Posting: 73
Dari: selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 17-08-10 14:38


pencegahan itu lebih baik daripada menyembuhkan....kita ubat dari dalam akarnya.....sekat segala perkara membentuk maksiat insyaallah masalah selesai disamping menegakkan hukum Allah s.w.t di muka bumi


-----------------
http://cahayakehidupan-kebenaran.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohdazriProfil   Hantar PM kepada mohdazri   Quote dan BalasQuote

imni_1612
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.09.2008
Ahli No: 34904
Posting: 336
Dari: Kuala Lumpur

Perak   avatar


posticon Posting pada: 21-08-10 11:39


tumpang tanya, Imni ada menerima email bertajuk "Musibah Bazar Ramadhan" yang memaparkan kucar kacir yang berlaku di satu kawasan Bazar akibat tiupan puting beliung...ada kaitan tak dengan tajuk ini??


-----------------
::teruskan kejayaan menuju keunggulan::



Bookmark and Share

    


  Member Information For imni_1612Profil   Hantar PM kepada imni_1612   Quote dan BalasQuote

NaZa_FirmaN

Menyertai: 23.05.2004
Ahli No: 9138
Posting: 491
Dari: SEREMBAN

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 21-08-10 21:29


Assalamualaikum

setiap musibah yang berlaku.pasti ada maksud tersirat yang hanya allah saja yang tau...
kita boleh menilai melalui apa yang tersirat...
tetapi jangan lupa...itu semua mesej yang ingin DIA sampaikan...
sejak akhir2 ni banyak sangat gejala2 keruntuhan moral disana-sini..
semakin menjadi-jadi.. :roll:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For NaZa_FirmaNProfil   Hantar PM kepada NaZa_FirmaN   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 24-08-10 14:03


Pada 16-08-10 14:07 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 16-08-10 13:35 , najmie posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum .....

salam mesra kepada semua ukhwah.....
semalam saya dikhabarkan oleh my suami dengan berlakunya puting beliung di Jasin, Melaka.saya pun dah tengok kesannya....Tapi apa yang bermain di pikiran saya, adakah benar apa yang d khabarkan akan berdirinya sebuah rumah kebajikan di Jasin atau di mn2 daerah d melaka untuk pertubuhan anak yang bakal lahir dari anak haram...bagi mengelakkan daripada dibuang @ dibunuh....adakah ini ujian @ bala yang ALLAH turunkan kepada ummatNya, bahawa rumah kebajikan itu tidak wajar didirikan kerana seolah-olah menggalakkan berlakunya sumbang mahram sehingga melahirkan anak haram....

minta pendapat warga ukhwah.....maaf jika apa yang saya p'katakan silap & minta d perbetulkan......

Assalamualaikum ......


wasalam saudari...

ya sememangnya penubuhan rumah macam tu memang tak boleh sesama sekali...seolah-olah menggalakkannya..sebab lepas ni senang lah budak-budak nak buat maksiat...sebab mereka fikir dah ada rumah yang bakal mereka tempatkan...

dan lagi 1 bayangkan macam mana lah akan jadi dekat negara kita..bila sekolah2 itu makin bertambah setiap negeri ada 1.maka ramai lah anak-anak haram..anak-anak luar nikah..maka rakyat negara kita dipenuhi anak-anak haram....lepas tu soal nikah kawin lagi..semua jadi bercampur aduk....memang tak boleh gambar kan huru hara tu...

secara peribadi....pandangan saya..idea penubuhan sekolah itu memang orang-orang yang bodoh saja fikir wajar ditubuhkan...


setujuuuu... sangat....
rumah ke sekolah? :berfikir:


-----------------
http://aisyahumaira-masayu.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

hafiz_along_83

Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3139
Posting: 772
Dari: cheras

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 25-08-10 10:13


tak kisah lah rumah atau sekolah.. lagipun undang-undang kita sekarang ni lebih kepada berbentuk pemulihan.. benda dah jadi baru nak ambil langkah pembetulan.. sepatutnya undang-undang kita berbentuk pencegahan.. sekat punca2 yang boleh membawa kepada zina dan sebagainya.. Islam ada semua itu.. tetapi adakah Islam dalam diri kita dan pemimpin kita terutamanya?? marilah sama-sama kita menilai kesilapan dan kelemahan diri..


-----------------
SENYUMLAH SELALU.. SENYUM ITU SEDEKAH.. :-)


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafiz_along_83Profil   Hantar PM kepada hafiz_along_83   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 29-08-10 10:48


:berfikir: ....hmmm...tak tahu lah nak cakap macam mana.....


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

chipsmore
Warga Rasmi
Menyertai: 28.07.2010
Ahli No: 40106
Posting: 8
Dari: jengka 22, Pahang

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 02-09-10 11:08


bak kata pepatah lah mencegah lebih baik dari mengubati
kalau sembuh alhamdullilah tapi kalau semakin teruk macam mana?
penubuhan rumah kebajikan seperti ini akan menimbulkan banyak masalah dikemudian hari.contohnya peruntukkan yang diperlukan untuk menampung kos menjaga bayi..bukan sikit duit yang diperlukan...
termasuk semakin ramai yang berani untuk melakukan maksiat kerana jika termengandung hantar saja bayi tu ke rumah kebajikan,
bagaimana pula jika bayi ni besar dan akan menghadapi segelintir masyarakat kita yang bersedia untuk menghukum
siapa yang tak kesiankan bayi yang lahir dengan status anak luar nikah...mereka tak berdosa dan tak tahu apa-apa
namun kalau masalah ni dihalang dengan kembali pada ajaran islam,semua benda ni takkan berlaku..dan penubuhan rumah kebajikan ni pun tidak diperlukan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For chipsmoreProfil   Hantar PM kepada chipsmore   Quote dan BalasQuote

chipsmore
Warga Rasmi
Menyertai: 28.07.2010
Ahli No: 40106
Posting: 8
Dari: jengka 22, Pahang

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 02-09-10 11:09


maaflah kawan-kawan teremo pula...
perkara ni terlalu mencuit perasaan,menyayatkan hati

Bookmark and Share

    


  Member Information For chipsmoreProfil   Hantar PM kepada chipsmore   Quote dan BalasQuote

hafiz_along_83

Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3139
Posting: 772
Dari: cheras

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 02-09-10 16:00


ada peniaga yang tak puasa agaknya kat bazar tu.. agaknya lah..
(mereka yang ada uzur syar'ie dikecualikan)


-----------------
SENYUMLAH SELALU.. SENYUM ITU SEDEKAH.. :-)


Bookmark and Share

    


  Member Information For hafiz_along_83Profil   Hantar PM kepada hafiz_along_83   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.113012 saat. Lajunya....