Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-10-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering.
-- Seminar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Kuyi
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43139

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 51
Ahli: 0
Jumlah: 51




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 39 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 49 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 50 hari yang lalu
eme86: 50 hari yang lalu
sunan-faqih: 55 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: dibunuh???membunuh diri????


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» dibunuh???membunuh diri????

Please Mendaftar To Post


Oleh dibunuh???membunuh diri????

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-08-10 22:27


sebelum itu baca laporan2 ni bagi mengelakkan fitnah dan etc

.

http://al-brangi.blogspot.com/2010/08/hanya-caldina-menjadi-saksi.html


http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Tembakandaridalam/Article


dan ini pula adalah gambar di lokasi kejadian

.

.

.

.

.

.

ni lah dia mayat2 di dalam kereta caldina


.

Mayat Siti Rohana

.

Mayat Datuk Abdul Aziz

gambar-gambar yang berkaitan boleh lihat di we2 ni

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2010/08/kes-bekas-adun-umno-dan-pembantu-gambar.html

http://batuvskayu.blogspot.com/2010/08/gambar-lokasi-bekas-adun-permatang.html


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-08-10 22:27


ni sedikit berita mengenai isu ini

Sebelum itu…

Kes ini telah dikategorikan oleh pihak Polis sebagai kejadian ‘Bunuh dan Bunuh Diri’ bagaimanapun belum dipastikan siapa yang membunuh dan kemudian membunuh diri.

Dalam kejadian pagi tadi, Bekas ADUN Permatang, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh, 64, dan pembantu peribadinya Siti Rohana Ismat, 43, ditemui mati dengan kesan tembakan di kepala ketika mereka dilaporkan dalam perjalanan di lebuh raya dekat Sungai Buloh.

Kedua-dua mayat telah ditemui didalam sebuah Toyota Caldina berwarna putih yang dimiliki oleh Siti Rohana dan waktu kejadian ia dipandu oleh Abdul Aziz.

Ketua Polis Selangor Datuk Khalid Abu Bakar berkata berdasarkan siasatan awal, tembakan dilepaskan dari dalam kereta dan tidak melibatkan orang lain.

Katanya, polis juga menemui sepucuk pistol jenis revolver .38 di dalam kereta tersebut yang mengandungi dua peluru hidup dipercayai kepunyaan Abdul Aziz.

Khalid berkata hasil bedah siasat di Hospital Sungai Buloh menunjukkan terdapat dua kesan tembakan pada kepala Siti Rohana dan satu tembakan di kepala Abdul Aziz.

Siti Rohana ialah Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjung Karang dan juga Ketua Wanita Cawangan Umno Sungai Gulang-Gulang.-


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 04-08-10 22:37


refer pada news tu...2 das d kepala rohana dan 1 das d kepala aziz...
daripada pemahaman dan logik akal saya... saya fikir aziz yang membunuh rohana dengan pistol tu..dan untuk kepastian rohana ni mati..maka dia tembak lah dua kali... lepas tu dengan nekadnye dia pula bunuh diri sendiri...dengan skdara 1 das saja..sebab once da tembak d kepala sure lah innalillah....so tak sempat nak due kali macam rohana... papun tu andaian saya...tolong jangan ambil serius....tapi hati ni memang rasa macam tu...tak sangka...seseorang yang beragama islam begitu nekad membunuh dan bunuh diri...wallahu a'lam..


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-08-10 22:39


berdasarkan pemerhatian saya dari pic ni begini


a)yang membunuh adalah dato aziz sebabnya----->tak mungkin orang yang bunuh diri tembak 2 kali diulangi 2 kali pada dirinya dan pistol tu adalah milik dato aziz.buat ujian balistik pun akan mengesahkan pemilik pistol.

b)yang dibunuh adalah siti rohana sebabnya------>padanya ada 2 das tembakan pada sebelah kanan kepala dia jadi dari sini boleh tahu tembakan berasal dari mana.

c)keterangan saksi iaitu pekerja propel yang potong rumput memberi keterangan bahawa TIADA kereta lain sewaktu kereta caldina ni melalui kawasan tersebut jadi tak mungkin ada penglibatan orang lain seperti pembunuh upahan.

d)cermin kereta tak pecah------->jika tembakan dibuat dari luar,sudah pasti cermin pecah dan kereta boleh terbabas sebelum melalui kawasan di mana saksi bekerja.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-08-10 22:51


Pada 04-08-10 22:37 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

refer pada news tu...2 das d kepala rohana dan 1 das d kepala aziz...
daripada pemahaman dan logik akal saya... saya fikir aziz yang membunuh rohana dengan pistol tu..dan untuk kepastian rohana ni mati..maka dia tembak lah dua kali... lepas tu dengan nekadnye dia pula bunuh diri sendiri...dengan skdara 1 das saja..sebab once da tembak d kepala sure lah innalillah....so tak sempat nak due kali macam rohana... papun tu andaian saya...tolong jangan ambil serius....tapi hati ni memang rasa macam tu...tak sangka...seseorang yang beragama islam begitu nekad membunuh dan bunuh diri...wallahu a'lam..



oh ya hampir terlupa....cuba lihat pada gambar kedudukan kedua-dua jenazah tu


yang siti rohana kepalanya terlentuk pada bahu kiri dato aziz jadi semasa ditembak,dia tertolak ke sebelah kiri dulu sebelum jatuh ke bahu dato aziz......

yang dato aziz pula kepala jatuh ke sebelah kiri siti rohana dan tembakan dibuat ketika dato aziz masih memandi.....dan juga tak ketinggalan senjata yang digunakan termasuk jenis serta jumlah peluru iaitu revolver .38 link pasal pistol ni ada di sini

http://en.wikipedia.org/wiki/.38_Special

http://en.wikipedia.org/wiki/.38_Long_Colt

Abu Hurairah .a. meriwayakan dari Nabi S.A.W.

مَنْ تَرَدَّى مِنْ جَبَلٍ فَقَتَلَ نَفْسَهُ فَهُوَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ يَتَرَدَّى فِيهِ خَالِدًا مُخَلَّدًا فِيهَا أَبَدًا وَمَنْ ‏ ‏تَحَسَّى ‏ ‏سُمًّا فَقَتَلَ نَفْسَهُ فَسُمُّهُ فِي يَدِهِ يَتَحَسَّاهُ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدًا مُخَلَّدًا فِيهَا أَبَدًا وَمَنْ قَتَلَ نَفْسَهُ بِحَدِيدَةٍ فَحَدِيدَتُهُ فِي يَدِهِ يَجَأُ بِهَا فِي بَطْنِهِ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدًا مُخَلَّدًا فِيهَا أَبَدًا


Maksudnya: “Sesiapa yang terjun dari bukit membunuh dirinya, dia akan terjun ke dalam neraka jahannam kakal di dalamnya selama-lamanya. Sesiapa yang meminum racun membunuh diiri, racun itu akan berada di dalam gengamannya, dia akan menghirup racun itu di dalam neraka jahannam kekal di dalamnya selama-lamanya. Siapa yang membunuh dirinya dengan besi, maka besi itu akan berada dalam gengamannya, dia akan menikamkannya di perutnya di dalam neraka jahannam, kekal di dalamnya selama-lamanya.” (hari al-Bukhari dan Muslim)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

SNMA
Warga 5 Bintang
Menyertai: 08.12.2009
Ahli No: 38572
Posting: 379
Dari: SELANGOR

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 08:01


macam ngeri saja nak cakap tapi tu lah .. 1st impression, isu ni macam ada yang tak kena.. I means ... lebih kepada mengaibkan mereka berdua. Kesimpulannya .. "lah takkrabuz zina..." hihi :-D


-----------------
~~Wonder Mom to be~~ "Aku akan tetap melayanmu dengan baik, kerana aku tak mahu kebaikanku hilang kerana sikap burukmu itu" - ReMiNDeR -


Bookmark and Share

    


  Member Information For SNMAProfil   Hantar PM kepada SNMA   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 08:08


Bunuh diri bukan budaya orang melayu , aku tak berapa yakin aziz akan bunuh diri , membunuh diri perlukan keberanian , gila dan bodoh .



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 09:20


dari logik akal...kita boleh tahu...

macam dato aziz yang bunuh....ye lah...tak kan lah rohana tu boleh tembak diri sendiri dengan dua das tembakan?? tentu lah sekali tembak saja dia mati...so yang mana ada 1 das tembakan tu lah yang bunuh diri..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 10:18


Pada 05-08-10 08:08 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

Bunuh diri bukan budaya orang melayu , aku tak berapa yakin aziz akan bunuh diri , membunuh diri perlukan keberanian , gila dan bodoh .




habis....macam mana pula ada lubang kesan tembakan di sebelah kanan kepala dia???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 12:36


logik akal sering mengalahkan hakikat sebenar . serahkan siasatan kepada polis.



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 14:38


Pada 05-08-10 12:36 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

logik akal sering mengalahkan hakikat sebenar . serahkan siasatan kepada polis.




polis nak tutup jadi something fishy happen :-D :-D :-D


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 16:03


Selalunya hanya pembunuh pro sahaja yang shoot kepala orang semasa kereta tengah laju...banyak andaian ..banyak keraguan..sapa saksi kejadian..akhbar memang dah tak boleh pakai



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 19:01


Pada 05-08-10 16:03 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

Selalunya hanya pembunuh pro sahaja yang shoot kepala orang semasa kereta tengah laju...banyak andaian ..banyak keraguan..sapa saksi kejadian..akhbar memang dah tak boleh pakai



kalau pembunuh pro dari mana kedudukan dia menembak???


a)di luar kereta----->tak logik sebab cermin tak pecah

b)dalam kereta------>lagi tak logik sebab kedudukan mayat yang terlentuk sesama sendiri


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 20:03


yeah..tak ada kemungkinan lain dalam ruang logikal adanya individu lain yang terlibat membunuh 2 mangsa tu...

tapi kan..Takkanlah kat hiway tu tak ada kenderaan lngsung...? erm...bukannya waktu mlm pun...erm...makin kita kroek makin musykil jadinya...


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-08-10 21:23


Pada 05-08-10 20:03 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

yeah..tak ada kemungkinan lain dalam ruang logikal adanya individu lain yang terlibat membunuh 2 mangsa tu...

tapi kan..Takkanlah kat hiway tu tak ada kenderaan lngsung...? erm...bukannya waktu mlm pun...erm...makin kita kroek makin musykil jadinya...



bukan tak ada syemarly....kurang kenderaan mengikut testify dari pekerja propel yang potong rumput tu.....

pukul 10-11 pagi macam tu memang kereta tak banyak pun.

yang kita musykilkan adalah apa motif mereka sampai bertindak begini???begitu juga dengan persoalan bagaimana pembunuhan ni terjadi sebabnya tak ada penglibatan pihak ke 3


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 06-08-10 07:20


tak susah untuk buat satu keadaan dan kedudukan supaya posisi dan pandangan sesuatu perkara menjadi misteri , kalau itu satu pembunuhan terancang , memang begitulah caranya,terlalu mudah , kelihatan seperti membunuh diri ,polis lebih tahu , itu pandangan aku saja.



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 06-08-10 10:56


Pada 06-08-10 07:20 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

tak susah untuk buat satu keadaan dan kedudukan supaya posisi dan pandangan sesuatu perkara menjadi misteri , kalau itu satu pembunuhan terancang , memang begitulah caranya,terlalu mudah , kelihatan seperti membunuh diri ,polis lebih tahu , itu pandangan aku saja.




tak perlu rasanya sebabnya jika nak buat begitu tak perlu naik kereta sekali bersama mangsa...lagi baik letupkan saja dari jarak jauh...apa susah2 nak naik sekali hehehehe :-D :-D :-D


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 06-08-10 13:21


bunuh diri ke kena bunuh ke....tidaklah begitu menarik hati saya...cuma selaku muslim saya terkilan dengan kematian dalam suasana begitu....seorang suami berpergian dalam keadaan fitnah dalam satu kereta dengan seorang janda...mereka bukan muhrim....yang wanitanya pula mati dalam keadaan tidak sempurna penutupan auratnya....itu yang menyedihkan saya.

apa pun saya doakan keampunan Allah untuk mereka berdua dan Allah lindungi kita semua dari menghadapi kematian saat kita dalam maksiat pada Allah dan tidak sempat bertaubat dari dosa.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 06-08-10 16:29


saya cuma bagi pendapt saja, sekadar analisis saya.

1. kalau kejadian tu masa kereta tengah laju, dan si penembak menembak diri sendir, kereta mestilah terbabas dan langgar guardrail jalan. kalau segi logik memang kereta tu langgar guardrail tersebut tapi yang mencurigakan, kesan kemalangan pada kereta tu nampak seolah-olah perlanggaran dengan kelajuan yang rendah.

2. kerete tersebut adalah model baru keluaran toyota dan harga dalam 1ook++ , takkan dalam kereta tu tak ada airbag. sebab tengok gambar dalam beberapa2 paper semalam tak nampak kesan2 airbag tbuka. dengan kata lain kemalangan tersebut dengan kelajuan rendah. kesan brek pada jalan pun tak ada.

3. kedudkn mangsa, kalau tengok paper apa entah semalam. mangsa ditemui dalam keadaaan mnydr dimana kepala perempuan lentuk pada bahu lelaki dan kepala lelaki lentuk pada kepala perempuan. dalam impact kemalangan keadaan tersebut takkan berlaku, seolah-olah diletakkan elok macam org tdor..

4. pelik juga bila phk polis cepat menyatakan kes tersebut bunuh dan bunuh diri. smpaikan dalam FB pun polis buat kenyataan....

5. jenazah cepat-cepat di kebumikan macam tak ada postmortem saja..


2-2 mangsa mungkin dibunuh d tempat lain pas tu di buat seolah-olah bunuh dan bunuh diri. mana tau dr musuh politik ke, pniagaan ke, atau cemburu ke?

tu cuba analisis (andaian) saya saja .
p/s terikut-ikut dengan cerita detectif conan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 06-08-10 18:33


Pada 06-08-10 16:29 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!



2-2 mangsa mungkin dibunuh d tempat lain pas tu di buat seolah-olah bunuh dan bunuh diri. mana tau dr musuh politik ke, pniagaan ke, atau cemburu ke?


di bunuh d tempat lain??ish lagi pelek macam tu...bagaimana pula pmbunuh dr pihak ketiga tu boleh bawa kereta tu sampai ke hiway..? baik p baka tempat lain lepas itu jatuhkan ke gaung atau ke kawsana terpencil...kat hiway kan tempat kereta lalu lalang..sempat ke nak buat macam tu punya baik....erm.. :berfikir:


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 07-08-10 09:58


Pada 06-08-10 18:33 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 06-08-10 16:29 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!



2-2 mangsa mungkin dibunuh d tempat lain pas tu di buat seolah-olah bunuh dan bunuh diri. mana tau dr musuh politik ke, pniagaan ke, atau cemburu ke?


di bunuh d tempat lain??ish lagi pelek macam tu...bagaimana pula pmbunuh dr pihak ketiga tu boleh bawa kereta tu sampai ke hiway..? baik p baka tempat lain lepas itu jatuhkan ke gaung atau ke kawsana terpencil...kat hiway kan tempat kereta lalu lalang..sempat ke nak buat macam tu punya baik....erm.. :berfikir:


ini cuma analisis saya saja. sekirannya wujud pihak ketiga tu jatuhkan ke gaung atau ke kawasam pencil ini akan mewujudkan keraguan untuk menwujudkan situasi bunuh diri... dan Kenapa kalau benar mngsa nak bunh diri tak bawa saja kereta laju2 tu terjun gaung saja?

p/s : hari ni tak boleh tengok conan ada hal pula...

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-08-10 12:30


dan yang menimbulkan tanda tanya juga Kenapa kereta mereka ditemui di tempat yang berlawanan tempat yang mereka nak pergi???

yang ni saya dapat daripada orang-orang umno sendiri


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 09-08-10 11:01


assalamualaikum..

saya pelajar KIMIA...semalam ada kelas subjek SAINS FORENSIK..apa yang dibincangkan oleh Dr yang mengajar saya ni...dia pun cakap dari segi logik akal...dato aziz yang bunuh dan bunuh diri...

sebab :

mustahil org yang bunuh diri boleh tembak dirinya 2 das...1 das sure dah mati...

nak kata orang lain bunuh,tak juga..kesan tembakan dari luar tak ada..pistol pun milik dato aziz.

dan bukti yang paling kukuh akan dapat adalah anaylis hydrocarbon...

hydrocarbon ni akan terjadi bila ada letupan dari pistol...hydrocarbon ni akan melekat pada tangan penembak dan pakaian penembak....so...analysis forensik sure dah ambik sample dekat tangan dato aziz..jika hasil analysis terdapat hydrocarbon..pada tangan dato aziz..memang dia lah yang tembak...

p/s: Dr yang mngajar saya tu..bekas ahli forensik kes bunuh..pengalaman lebih 10tahun....dia cakap..kes macam tu senang saja dapat tahu siapa bunuh..sebab bukti memang ada...melalui analysis dan logi akal....so benda-benda macam ni mesti akan snyap..tak nak heboh kes..sebab nak jaga aib org....so kita tak payah pening2....sendiri kita tahu...sendiri kita jadikan pedoman....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-08-10 16:48


Pada 09-08-10 11:01 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

assalamualaikum..

saya pelajar KIMIA...semalam ada kelas subjek SAINS FORENSIK..apa yang dibincangkan oleh Dr yang mengajar saya ni...dia pun cakap dari segi logik akal...dato aziz yang bunuh dan bunuh diri...

sebab :

mustahil org yang bunuh diri boleh tembak dirinya 2 das...1 das sure dah mati...

nak kata orang lain bunuh,tak juga..kesan tembakan dari luar tak ada..pistol pun milik dato aziz.

dan bukti yang paling kukuh akan dapat adalah anaylis hydrocarbon...

hydrocarbon ni akan terjadi bila ada letupan dari pistol...hydrocarbon ni akan melekat pada tangan penembak dan pakaian penembak....so...analysis forensik sure dah ambik sample dekat tangan dato aziz..jika hasil analysis terdapat hydrocarbon..pada tangan dato aziz..memang dia lah yang tembak...

p/s: Dr yang mngajar saya tu..bekas ahli forensik kes bunuh..pengalaman lebih 10tahun....dia cakap..kes macam tu senang saja dapat tahu siapa bunuh..sebab bukti memang ada...melalui analysis dan logi akal....so benda-benda macam ni mesti akan snyap..tak nak heboh kes..sebab nak jaga aib org....so kita tak payah pening2....sendiri kita tahu...sendiri kita jadikan pedoman....


dari segi logik memang dah tahu siapa pembunihnya..jadi teori2 yang lain tu pada saya dah boleh tolak ke tepi...pada saya ni adalah cara untuk menjaga hati kepimpinan jika pihak seberang sana yang buat sudah pasti akan di highlight besar-besar


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 09-08-10 19:42


betul tu rashdin...

so ternyata lagi terang pemimpin umno ni....bukan lah bersih sangat...huhuhu

orang-orang pro umno jangan marah ye....ini lah kenyataan yang harus difikir...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-08-10 00:29


Pada 09-08-10 19:42 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

betul tu rashdin...

so ternyata lagi terang pemimpin umno ni....bukan lah bersih sangat...huhuhu

orang-orang pro umno jangan marah ye....ini lah kenyataan yang harus difikir...



bila benda haram dah sebati....inilah yang terjadi.......lebih sayu bila kedua-dua takkan bertemu dengan ramadhan sampai bila-bila


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-08-10 09:11


dan ini pula pic dari dalam kereta mangsa

.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Al-Mashoori
WARGA SETIA
Menyertai: 12.07.2006
Ahli No: 25170
Posting: 483
Dari: Bandar Baru Gaza

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 10-08-10 17:31


Salam.Nak tanya sikit. Kuat tak kekuatan peluru pistol revolver tu? Pasal tengok pada gambar macam tak logik ditembak dari dalam kereta (jarak yang dekat dengan kepala). Kalau tembak kat kepala dalam jarak yang dekat confirm kepala hancur/separuh hancur dan percikan darah bertebaran membasahi dalam kereta. Pelurunya pulak sangkut kat mana? Dalam kepala kedua-dua mangsa atau terlekat kat dashboard ataupun terkeluar dari kereta (cermin tak pecah pulak walaupun tembakan dari jarak yang dekat)? Adakah kereta yang dipakai merupakan kereta yang kuat? Cuba tengok impak perlanggaran dengan penghadang jalan tu. Seolah-olah kereta tu bergerak dalam kelajuan yang amat rendah walaupun di lorong paling kanan.


-----------------
zwani.com myspace graphic comments


Bookmark and Share

    


  Member Information For Al-MashooriProfil   Hantar PM kepada Al-Mashoori   Quote dan BalasQuote

Musafir_Ufuk_Timur
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.05.2010
Ahli No: 39841
Posting: 192
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 10-08-10 21:38


Pada 10-08-10 17:31 , Al-Mashoori posting:

!!! QUOTE !!!

Salam.Nak tanya sikit. Kuat tak kekuatan peluru pistol revolver tu? Pasal tengok pada gambar macam tak logik ditembak dari dalam kereta (jarak yang dekat dengan kepala). Kalau tembak kat kepala dalam jarak yang dekat confirm kepala hancur/separuh hancur dan percikan darah bertebaran membasahi dalam kereta. Pelurunya pulak sangkut kat mana? Dalam kepala kedua-dua mangsa atau terlekat kat dashboard ataupun terkeluar dari kereta (cermin tak pecah pulak walaupun tembakan dari jarak yang dekat)? Adakah kereta yang dipakai merupakan kereta yang kuat? Cuba tengok impak perlanggaran dengan penghadang jalan tu. Seolah-olah kereta tu bergerak dalam kelajuan yang amat rendah walaupun di lorong paling kanan.



salam....

apa yang saya pernah belajar....kesan tembakan kalau pistol revolver tu walaupun dalam jarak yang dekat...kepala tak akan hancur..malah nampak berlubang kecil saja..ikut saiz peluru....sebab daya peluru hanya membesar di hadapan..impaknya di hadapan....kalau kepala mangsa di bedah siasat...bahagian dalam tu yang hancur..kesan tenaga dari peluru....

contoh kalau kita tengok kesan tembakan pada dinding pun...dinding aluminium...bahagian dalam nampak impak pecahan aluminium..tapi pada bahagian arah peluru masuk...nampak smooth saja...

kalau tembak di tangan baru tembus....so kena boleh tengok disebelah tangan arah peluru keluar tu yang akan hancur..tapi bahagian peluru masuk...xhancur sangat...cuma berlubang...

lagi pun pistol revolver saja...bukan shortgun ada M-16..kalau pistol ni baru kepala boleh hancur.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Musafir_Ufuk_TimurProfil   Hantar PM kepada Musafir_Ufuk_Timur   Quote dan BalasQuote

jojoi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 06.10.2004
Ahli No: 11668
Posting: 107
Dari: klang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 14-08-10 07:23


Mmmm...siasatan dah seleai dah,
tak payah lah siasat lagi=))


-----------------
Letakkan akal di depan,bukannya nafsu.Akal setidaknya masih boleh memandu manusia daripada nafsu yang terkadang terbiar tanpa bimbingan...


Bookmark and Share

    


  Member Information For jojoiProfil   Hantar PM kepada jojoi   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 15-08-10 22:22


Pada 10-08-10 21:38 , Musafir_Ufuk_Timur posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-08-10 17:31 , Al-Mashoori posting:

!!! QUOTE !!!

Salam.Nak tanya sikit. Kuat tak kekuatan peluru pistol revolver tu? Pasal tengok pada gambar macam tak logik ditembak dari dalam kereta (jarak yang dekat dengan kepala). Kalau tembak kat kepala dalam jarak yang dekat confirm kepala hancur/separuh hancur dan percikan darah bertebaran membasahi dalam kereta. Pelurunya pulak sangkut kat mana? Dalam kepala kedua-dua mangsa atau terlekat kat dashboard ataupun terkeluar dari kereta (cermin tak pecah pulak walaupun tembakan dari jarak yang dekat)? Adakah kereta yang dipakai merupakan kereta yang kuat? Cuba tengok impak perlanggaran dengan penghadang jalan tu. Seolah-olah kereta tu bergerak dalam kelajuan yang amat rendah walaupun di lorong paling kanan.



salam....

apa yang saya pernah belajar....kesan tembakan kalau pistol revolver tu walaupun dalam jarak yang dekat...kepala tak akan hancur..malah nampak berlubang kecil saja..ikut saiz peluru....sebab daya peluru hanya membesar di hadapan..impaknya di hadapan....kalau kepala mangsa di bedah siasat...bahagian dalam tu yang hancur..kesan tenaga dari peluru....

contoh kalau kita tengok kesan tembakan pada dinding pun...dinding aluminium...bahagian dalam nampak impak pecahan aluminium..tapi pada bahagian arah peluru masuk...nampak smooth saja...

kalau tembak di tangan baru tembus....so kena boleh tengok disebelah tangan arah peluru keluar tu yang akan hancur..tapi bahagian peluru masuk...xhancur sangat...cuma berlubang...

lagi pun pistol revolver saja...bukan shortgun ada M-16..kalau pistol ni baru kepala boleh hancur.....



bukan dia bergantung pada jenis peluru ke???sebab yang dalam kes ni dia pakai .38 jadi peluru ni lebih kurang macam .45 yang berfungsi sebagai menolak sasaran kan???

M-16 tak boleh juga hancurkan kepala yang shotgun ya


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 16-08-10 06:53


kalau benar bagai dikata , mati katak lah ye..tapi katak tak kena hisab dimahsyar..



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

harakian
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.08.2008
Ahli No: 34650
Posting: 73
Dari: parit

Perak   avatar


posticon Posting pada: 17-08-10 14:58


yang jadi kemusykilan sampai sekarang...apa sebab mereka membunuh dan membunuh diri???nak tahu juga..gaduh walaupun rapat???punca kepada tindakan yang kita boleh ambil pelajaran

Bookmark and Share

    


  Member Information For harakianProfil   Hantar PM kepada harakian   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 17-08-10 15:16


siasatan da habis...tak ada pun keluar kat media? apa puncanya? bagaimana terjadi...macam senyap saja.... (atau saya yang lately tak baca paper sebab tu tak tau?)


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

imni_1612
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.09.2008
Ahli No: 34904
Posting: 336
Dari: Kuala Lumpur

Perak   avatar


posticon Posting pada: 21-08-10 11:36


apa pun...berikutan kes ini..mak imni selalu pesan kat imni supaya berhati-hati sementelah imni jugak bekerja sebagai seorang PA...

"Ya Allah Ya Tuhanku, Kau lindungilah hambaMu yang kerdil ini"....


-----------------
::teruskan kejayaan menuju keunggulan::



Bookmark and Share

    


  Member Information For imni_1612Profil   Hantar PM kepada imni_1612   Quote dan BalasQuote

jojoi
Warga 3 Bintang
Menyertai: 06.10.2004
Ahli No: 11668
Posting: 107
Dari: klang

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 22-08-10 06:34


Pada 17-08-10 15:16 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

siasatan da habis...tak ada pun keluar kat media? apa puncanya? bagaimana terjadi...macam senyap saja.... (atau saya yang lately tak baca paper sebab tu tak tau?)



Ye lah tu agaknya tak baca paper:)
memang dah selesai,kalau tak silap last baca hari tu tinggal hantar laporan saja...
Yup..memang ada yang di senyap2kan,
mereka pun xbagitau apa punca,siapa yang tembak siapa...
semua rahsia...
Mmm..yang sudah tu sudah lah,
orangnya pun dah tak ada,
sama-sama jadikan iktibar...


-----------------
Letakkan akal di depan,bukannya nafsu.Akal setidaknya masih boleh memandu manusia daripada nafsu yang terkadang terbiar tanpa bimbingan...


Bookmark and Share

    


  Member Information For jojoiProfil   Hantar PM kepada jojoi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.155851 saat. Lajunya....