Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 15-08-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Bila sesuatu telah sempurna akan mulalah kelihatan cacat celanya.

-- Saidina Abu Bakar

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tonghuan
Hari Ini: 0
Semalam: 1
Jumlah Ahli: 43136

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 77
Ahli: 0
Jumlah: 77




  Yang Masuk Ke Sini
tonghuan: 11 jam, 32 minit yang lalu
khairoo84: 1 hari, 44 minit yang lalu
wyd1014: 3 hari yang lalu
lidah-penghunus: 6 hari yang lalu
muslimiman: 21 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 22 hari yang lalu
nur_tinta: 28 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: mari tengok siapa yang mulakan dulu


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» mari tengok siapa yang mulakan dulu

Please Mendaftar To Post


Oleh mari tengok siapa yang mulakan dulu

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 11:13


salam,dalam minggu lepas dan minggu ni kitqa digemparkan dengan serangan zionis ke atas kapal mavi marmara

sepanjang pemerhatian saya,kita semua meluahkan rasa marah kita dengan footage2 yang dikeluarkan oleh media2 utama dunia

cuba kita fikir,nature bagi sesebuah/seseorang atau yang sewaktu dengannya tak kira dari pihak mana pun bila diserang mesti akan pertahankan diri dan akan berlaku penudingan jari ke arah mana-mana pihak sekali pun

jadi mari kita saksikan belah mana yang mulakn dulu melalui video ni

http://www.youtube.com/watch?v=0LulDJh4fWI

dalam video ni,ada sebut kenyataan ni

!!! QUOTE !!!

Video taken by IDF naval boat shows the passengers of the Mavi Marmara, one of the ships in the 'Free Gaza' Flotilla, violently attacking IDF soldiers who were trying to board the ship after having sent repeated requests for the boat to change course.

Large groups of passengers surrounded soldiers and beat them with metal poles and chairs, and threw one soldier over the side of the ship. Some passengers grabbed pistols from the IDF soldiers and opened fire. As a result of the attacks, seven IDF soldiers were injured, and nine of the passengers were killed.

The 'Free Gaza' Flotilla had publicly insisted on their non-violent intentions, however their violent attack on the IDF soldiers was clearly premeditated. They had knives, metal rods, firebombs and other items ready to use.



jadi sebenarnya siapa yang mula dulu???


p/s------>nanti akan ada yang akan buat tuduhan2 pada saya


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 11:16


tengok yang ni pula sebab ni ada gambaran jelas

http://www.youtube.com/watch?v=7O5N1Gh3tjo&feature=related


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 11:23


Assalamualaikum

Kenapa rejim zionis ni tak habis-habis nak menyerang umat Islam. Ana sedih sangat tengok saudara kita di seberang sana yang menderita akibat perbuatan zionis. Apa sangat yang mereka tidak puas hati dengan Islam ni ya ?


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

SNMA
Warga 5 Bintang
Menyertai: 08.12.2009
Ahli No: 38572
Posting: 379
Dari: SELANGOR

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 12:10


Palestin .. memang akan sentiasa bergolak .. Islam, Kristian, Yahudi semua claim tempat 2 sebagai 'tanah' mereka..Tempat suci agama masing-masing..


-----------------
~~Wonder Mom to be~~ "Aku akan tetap melayanmu dengan baik, kerana aku tak mahu kebaikanku hilang kerana sikap burukmu itu" - ReMiNDeR -


Bookmark and Share

    


  Member Information For SNMAProfil   Hantar PM kepada SNMA   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 07-06-10 13:14


kadang-kadang kesahihahn video tu boleh di pertikaikan terutama video no 1. lagi pun israel tak ada hak naik ke atas kapal tu kerana mereka berada di perairan antarabangsa.

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 15:17


Pada 07-06-10 13:14 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

kadang-kadang kesahihahn video tu boleh di pertikaikan terutama video no 1. lagi pun israel tak ada hak naik ke atas kapal tu kerana mereka berada di perairan antarabangsa.


a'ah...betul tu.. memang lah dalam vdeo tu nampak orang-orang kat kapal tu pukul tentera israel tu...tapi soalannye...Kenapa dan bagaimana pulak tentera tu boleh mceroboh masuk? nampak sangat sgaja carik pasal lepas itu nanti dia boleh cerita dia d serang..da tu pula setakat kayu besi pisau kerusi meja dan apa saja benda yang ad d capai orang-orang kapal tu apelah sangat d bandingkan dengan senjata api mereka tu yang menmbak orang-orang kapal dr jarak dekat...macam tu dia kata mereka dalam bahaya? nonsence! lepas itu lagi siapa pula yang rakam video tu..tentu2 saja org dia..part2 mereka kena bantai kononnya tu lah dia p sebar kat org...!
:-|


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

cheekmate
Warga 4 Bintang
Menyertai: 22.05.2005
Ahli No: 16664
Posting: 287
Dari: perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 16:24


buat masa ni kalau kita mampu untuk berjihad, pergilah!!!!!!!!!! balasannya adalah syurga...........

Bookmark and Share

    


  Member Information For cheekmateProfil   Hantar PM kepada cheekmate   Pergi ke cheekmate's Website   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 16:59


Pada 07-06-10 11:23 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum

Kenapa rejim zionis ni tak habis-habis nak menyerang umat Islam. Ana sedih sangat tengok saudara kita di seberang sana yang menderita akibat perbuatan zionis. Apa sangat yang mereka tidak puas hati dengan Islam ni ya ?



Bismillah
Salam Alaiyk..

Ukhti Awani... mereka memang tidak akan berhenti menyerang. ternyata perkara ini dibuktikan dengan apa yang ada didalam Al-Quraan.

Firman Allah S.W.T dalam Surah Ali-Imran: Ayat 118 - Ayat 119

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu menjadikan teman orang-orang yang di luar kalanganmu (seagama) sebagai teman kepercayaanmu, (kerana) mereka tidak henti-hentinya menyusahkan kamu. Mereka mengharapkan kehancuranmu. Sungguh, telah nyata kebencian dari mulut mereka, dan apa yang tersembunyi di hati mereka lebih jahat. Sungguh, telah Kami terangkan kepadamu ayat-ayat (kami), jika kamu mengerti."

"Beginilah kamu! Kamu menyukai mereka, padahal mereka tidak menyukaimu, dan kamu beriman kepada semua kitab. Apabila mereka berjumpa kamu, mereka berkata "kami beriman", dan apabila mereka menyendiri, mereka menggigit hujung jari kerana marah dan benci kepadamu. Katakanlah, "matilah kamu kerana kemarahanmu itu!" Sungguh, Allah Maha Mengetahui segala isi hati."

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 17:06


Firman Allah S.W.T dalam Surah Ali-Imran: Ayat 120

"Jika kamu memperoleh kebaikan, (niscaya) mereka bersedih hati, tetapi jika kamu tertimpa bencana, mereka bergembira kerananya. Jika kamu bersabar dan bertaqwa, tipudaya mereka tidak akan menyusahkan kamu sedikit pun. Sungguh, Allah Maha Meliputi segala apa yang mereka kerjakan."

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 19:52


Pada 07-06-10 13:14 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

kadang-kadang kesahihahn video tu boleh di pertikaikan terutama video no 1. lagi pun israel tak ada hak naik ke atas kapal tu kerana mereka berada di perairan antarabangsa.



statement ni saya setuju walaupun kapal tu berada di perairan antarabangsa pun kapal tu dalam haluan ke gaza dan perairan serta ruang udara gaza dan tebing barat siapa yang jaga????sudah tentu israel

dalam laporan menyebut,IDF dah hantar amaran melalui radio jadi takkan pula kapal tu tak ada radio nak terima panggilan???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-06-10 20:44


Pada 07-06-10 15:17 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-06-10 13:14 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

kadang-kadang kesahihahn video tu boleh di pertikaikan terutama video no 1. lagi pun israel tak ada hak naik ke atas kapal tu kerana mereka berada di perairan antarabangsa.


a'ah...betul tu.. memang lah dalam vdeo tu nampak orang-orang kat kapal tu pukul tentera israel tu...tapi soalannye...Kenapa dan bagaimana pulak tentera tu boleh mceroboh masuk? nampak sangat sgaja carik pasal lepas itu nanti dia boleh cerita dia d serang..da tu pula setakat kayu besi pisau kerusi meja dan apa saja benda yang ad d capai orang-orang kapal tu apelah sangat d bandingkan dengan senjata api mereka tu yang menmbak orang-orang kapal dr jarak dekat...macam tu dia kata mereka dalam bahaya? nonsence! lepas itu lagi siapa pula yang rakam video tu..tentu2 saja org dia..part2 mereka kena bantai kononnya tu lah dia p sebar kat org...!
:-|



anda pasti yang rakam tu adalah orang mereka(IDF)???

sedangkan di atas kapal tu banyak koresponden antarabangsa seperti al jazeera,bbc dan etc berada di atas kapal itu.....adakah mereka ni juga adalah orang mereka(IDF)???

tolonglah syemarly,jangan post guna emosi anda tu.....wake up sikit


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.093794 saat. Lajunya....