Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 11-12-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kita adalah kaum yang dimuliakan oleh Allah dengan Islam, jikalau kita mencari kemuliaan selain dari kemuliaan yang diberi oleh Allah, maka Allah akan menghinakan kita
-- -- Pesan Saidina Umar semasa pembukaan Kota Baitul Maqdis

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: shanejohnson
Hari Ini: 0
Semalam: 1
Jumlah Ahli: 43101

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 45
Ahli: 0
Jumlah: 45




  Yang Masuk Ke Sini
shanejohnson: 11 jam, 39 minit yang lalu
wadud: 5 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 22 hari yang lalu
muslimin23: 24 hari yang lalu
kasih_kekasih: 28 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: GEMPAR------>Sabah dan Sarawak nak KELUAR dari Malaysia!!!!!!


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» GEMPAR------>Sabah dan Sarawak nak KELUAR dari Malaysia!!!!!!

Please Mendaftar To Post


Oleh GEMPAR------>Sabah dan Sarawak nak KELUAR dari Malaysia!!!!!!

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 11:27


Push for Sabah, S'wak's independence: Next stop UN

.

By Athi Shankar

GEORGE TOWN: A group of prominent politicians and social activists from East Malaysia are seriously contemplating pulling out Sabah and Sarawak from the Federation of Malaysia.

They are planning to take up their case to the United Nations to hold a referendum on the status of the Borneo states as independent nations.

They no longer want their states to be under the clutches of the Umno-led Putrajaya administration.

The group has already sought legal advice from the international community to explore all orderly and democratic means to legally declare Sabah and Sarawak as separate sovereign states.

Sources said the group was keen to avoid any civil unrest, bloodshed and armed conflict with the central government, features usually associated with separatist movements.

“They want to resolve the pressing issue by peaceful and civilised means,” said the source.

It’s learnt that about seven representatives from the group met London-based Hindu Rights Action Force (Hindraf) chairman P Waytha Moorthy in Indonesia early this week to discuss the matter.

Sources close to the group said the activists sought Waytha Moorthy’s help to facilitate their imminent representation in the UN.

It’s learnt that Waytha Moorthy had agreed to assist them, with the help of several influential international organisations.

Waytha Moorthy recently facilitated a group of activists to air their grouses and grievances against the federal government at the UK Parliament.




'Systematic looting and plundering'

The group of activists are deeply perturbed by the federal government’s alleged violations of the states’ rights, interests and benefits for more than four decades since the formation of the Federation of Malaysia in 1963.

“The group is angry over the systematic looting and plundering of the states’ wealth by Umno and its cronies,” said a source.

Sabah, Sarawak, Malaya and Singapore formerly joined Malaysia in 1963. However, Singapore left the Federation in 1965.

The Sabah and Sarawak activists believe that just like Singapore, their states too can pull out from Malaysia.

Sabah and Sarawak are two natural resources rich provinces in Malaysia, with massive wealth potentials in oil reserves and forestry.

However, Sabahans and Sarawakians are convinced that they have remained poor due to the federal government's “manipulation and usurpation” of their power to self-determine their own affairs.



Unhappy over petro dollars

They are crying foul over the mere five percent royalty cut received for their own oil, while the Putrajaya administration “steals” 95 percent of petro dollars.

“People from both Sabah and Sarawak realise that they are being short-changed. They know there has been daylight robbery of their god-given richness,” said a source.


Another contentious issue is the existence of an estimated 1.7 million illegal immigrants as rightful citizens in Sabah.

Sabahans termed the illegal immigrants, mostly Filipino and Indonesian Muslims, as former premier Dr Mahathir Mohamad’s legacy.

“The government since under Mahathir has systematically brought in these aliens and granted them citizenships. These aliens are now legal MyKad holders in Sabah. It’s absolutely outrageous and ludicrous,” said the source.

The illegal immigrant issue in Sarawak is not as disturbing as in Sabah although it is equally damaging.





'Raping of forest wealth'

The major issue in Sarawak is the “raping of state forest wealth” by the Umno-backed Taib Mahmud’s government at the expense of the indigenous population.

The natives are also disgruntled by the usurpation of their customary land rights by the authorities despite a recent apex court ruling against it.

Sabahans and Sarawakians are also said to be peeved with the “Malay-nisation and Islamisation” process of their states’ bureaucracy and political systems.

Activists claimed that the federal government had appointed native Muslims to helm various ministerial portfolios and government departments to hasten and fasten this process.

“These Muslim leaders and bureaucratic heads are puppets dancing to the tune played by their masters in Putrajaya,” said the source.


http://www.freemalaysiatoday.com/fmt-english/politics/sabah-and-sarawak/4128-push-for-sabah-swak-independence-next-stop-un


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 11:38


Bagi kebanyakan orang cuma ada seorang sahaja yang boleh dijadikan penyelamat kepada negara Malaysia. Beliau adalah DSAI.
Antara sebabnya;

!!! QUOTE !!!


a) Malaysia jadi berterabur begini adalah disebabkan oleh pemecatan dan fitnah terhadap DSAI sendiri. Jika masalah beliau selesai maka amanlah semula Malaysia.
b) 16 Sept adalah cerita benar dan telah disahkan sendiri oleh DSAI dengan mengaku ada menghantar surat kepada Yang Di pertuan Agong selain kepada PM dan Speaker. Bebas juga ada membangkitkan perkara tersebut di Parlimen.
c) Apco perlu di siasat. Perjanjian dengan Yahudi perlu ditamatkan
d) Ramai lagi penyokong DSAI dalam Ameno dan BN termasuk pemimpin tertinggi dan ahli biasa
e) DSAI mempunyai hubungan antarabangsa kerana beliau dipercayai oleh negara luar.
f) Penduduk Sabah dan Sarawak lebih percayakan DSAI daripada pemimpin Ameno dan BN yang lain
pergi) Rakyat mahukan perubahan yang DSAI janjikan.

Banyak lagi faktor yang menyokong DSAI sebagai penyelamat Malaysia sebagaimana Sabah dan Sarawak inginkan.



-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 11:55


GEMPAR?
isu dah lapuk... cuma bila perlu penggemparan maka diungkit semua..
dah berzaman dah cerita nak keluar2 ini


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 12:33


pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Nur_Espace
Warga 1 Bintang
Menyertai: 29.03.2010
Ahli No: 39588
Posting: 27
Dari: Tanah Rata

france   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 13:13


Pada 04-04-10 11:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Bagi kebanyakan orang cuma ada seorang sahaja yang boleh dijadikan penyelamat kepada negara Malaysia. Beliau adalah DSAI.




Dahulu orang Turki merasakan Mutafa Kamal adalah pemimpin yang paling layak memimpin Turki. Ia digambarkan sebagai Nasional yang betul-betul mempertahankan hak dan kedaulatan Turki. Manakala Khalifah Abdul Hameed dipotretkan sebagai pengkhianat dan talibarut kufar Barat.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Nur_EspaceProfil   Hantar PM kepada Nur_Espace   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 19:13


orang sabah sarawak percayakan DSAI ? ye ke?

!!! QUOTE !!!

Penduduk Sabah dan Sarawak lebih percayakan DSAI daripada pemimpin Ameno dan BN yang lain

kalau macam tu Kenapa PRU di hari itu tak dapat pun tawan sabah sarawak ?
pelik kan ? percaya tapi taknak sokong. erm... mungkin semua pengundi hantu agaknya... hehehehe

==end===


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

JKK
Warga 1 Bintang
Menyertai: 18.10.2008
Ahli No: 35465
Posting: 39
Dari: Shah Alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 04-04-10 20:31


Pada 04-04-10 11:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Bagi kebanyakan orang cuma ada seorang sahaja yang boleh dijadikan penyelamat kepada negara Malaysia. Beliau adalah DSAI.
Antara sebabnya;

!!! QUOTE !!!


a) Malaysia jadi berterabur begini adalah disebabkan oleh pemecatan dan fitnah terhadap DSAI sendiri. Jika masalah beliau selesai maka amanlah semula Malaysia.
b) 16 Sept adalah cerita benar dan telah disahkan sendiri oleh DSAI dengan mengaku ada menghantar surat kepada Yang Di pertuan Agong selain kepada PM dan Speaker. Bebas juga ada membangkitkan perkara tersebut di Parlimen.
c) Apco perlu di siasat. Perjanjian dengan Yahudi perlu ditamatkan
d) Ramai lagi penyokong DSAI dalam Ameno dan BN termasuk pemimpin tertinggi dan ahli biasa
e) DSAI mempunyai hubungan antarabangsa kerana beliau dipercayai oleh negara luar.
f) Penduduk Sabah dan Sarawak lebih percayakan DSAI daripada pemimpin Ameno dan BN yang lain
pergi) Rakyat mahukan perubahan yang DSAI janjikan.

Banyak lagi faktor yang menyokong DSAI sebagai penyelamat Malaysia sebagaimana Sabah dan Sarawak inginkan.




Antara kenyataan pro-pembangkang yang kelakar habis......
DSAI penyelamat Malaysia........lawak antarabangsa betul ni....
:lol:
Si nuar ni prblem anak buah pun tak boleh selesai.....lagi nak selesaikan masalah malaysia..... :lucu:


-----------------
Hidup Melayu Kena Bersatu....


Bookmark and Share

    


  Member Information For JKKProfil   Hantar PM kepada JKK   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 11:44


Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???

ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

mohdazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.04.2010
Ahli No: 39608
Posting: 73
Dari: selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 11:55


pening lah dengan isu politik negara kita ni huhuhu




http://kedaisauda.blogspot.com


-----------------
http://cahayakehidupan-kebenaran.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohdazriProfil   Hantar PM kepada mohdazri   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-04-10 12:10


Pada 05-04-10 11:44 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???

ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.


Adalah haram memecahkan wilayah ummat Islam. Ummat Islam wajib bersatu, bukan terpecah-pecah. Nampaknya aqidah Islam yang anda pelajari tidak anda manifestasikan dalam kehidupan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 12:13


Pada 04-04-10 19:13 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

orang sabah sarawak percayakan DSAI ? ye ke?

!!! QUOTE !!!

Penduduk Sabah dan Sarawak lebih percayakan DSAI daripada pemimpin Ameno dan BN yang lain

kalau macam tu Kenapa PRU di hari itu tak dapat pun tawan sabah sarawak ?
pelik kan ? percaya tapi taknak sokong. erm... mungkin semua pengundi hantu agaknya... hehehehe

==end===




sana kan kubu kuat BN tu....sekarang ramai orang sana minta juga tolong DSAI bawa isu mereka ke parlimen


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:12


Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???



Saya secara peribadi nak sangat keluar Malaysia

Sebabnya :

1.Kemudahan asas seperti elektrik langsung tiada di tempat kami sedangkan lebih separuh abad Malaysia merdeka
2.Sistem pendidikan yang tidak konsisten, Cuba pandang negara lain bagaimana sistem pendidikan yang dijalankan oleh mereka
3.Masalah pendatang tanpa izin
4.Banyak lagi lah, Malas cakap

Jangan kata isu ni lapuk, Pemimpin yang melapukkannya, contoh gejala rasuah makin berleluasa so bagaimana pula nak selesaikan masalah kalau diri sendiri dah tidak amanah. Fikirkan :berfikir:


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:13


Pada 04-04-10 19:13 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

orang sabah sarawak percayakan DSAI ? ye ke?

!!! QUOTE !!!

Penduduk Sabah dan Sarawak lebih percayakan DSAI daripada pemimpin Ameno dan BN yang lain

kalau macam tu Kenapa PRU di hari itu tak dapat pun tawan sabah sarawak ?
pelik kan ? percaya tapi taknak sokong. erm... mungkin semua pengundi hantu agaknya... hehehehe

==end===



Ala pendatang kan banyak...bagi saja mereka IC so bolehlah jadi pengundi HANTU :-D


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:14


Pada 05-04-10 11:44 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???

ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.


Apa yang menyebabkan saudara menulis sedemikian ? :berfikir:


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:19


Pada 05-04-10 14:12 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???



Saya secara peribadi nak sangat keluar Malaysia

Sebabnya :

1.Kemudahan asas seperti elektrik langsung tiada di tempat kami sedangkan lebih separuh abad Malaysia merdeka
2.Sistem pendidikan yang tidak konsisten, Cuba pandang negara lain bagaimana sistem pendidikan yang dijalankan oleh mereka
3.Masalah pendatang tanpa izin
4.Banyak lagi lah, Malas cakap

Jangan kata isu ni lapuk, Pemimpin yang melapukkannya, contoh gejala rasuah makin berleluasa so bagaimana pula nak selesaikan masalah kalau diri sendiri dah tidak amanah. Fikirkan :berfikir:




awak...saya faham dengan apa yang terjadi di negeri awak.saya pun dah ke sana dan saya mengaku bahawa pemerintah dari semenanjunglah yang buat negeri awak begini....saya sebagai orang semenanjung pun BENCI dengan perbuatan mereka tu tapi saya tak sanggup KEHILANGAN SABAH DAN SARAWAK.....saya pernah berbual dengan orang di sana,mereka nakkan KEADILAN dari segi layanan yang amat buruk


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:28


Thanks sebab memahami saudara Rashdin :)

Saya tidak pernah menyimpan dendam biarpun perkara ini sudah lama berlaku dan masih belum nampak apa² perubahan dilakukan.
Apa yang saya lihat bertambah banyak pusat² dan agensi dinaik taraf sedangkan kemudahan asas(elekrik, air dan jalan raya) langsung tidak diambil peduli ditempat kami. Nak pergi mengajar pun kena naik bot berjam-jam. Kenapa jambatan pulau pinang boleh siap sedangkan kemudahan penduduk untuk ke sekolah tidak boleh diberikan?

Highway banyak kat semenanjung tapi kat Sabah aspal pun tiada, Kalau beli kereta pun tak sampai setahun dah rosak. Mana lagi duit gaji yang tidak seberapa nak survive benda² tu semua.


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-04-10 14:31


Pada 05-04-10 14:14 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!


ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.

Apa yang menyebabkan saudara menulis sedemikian ? :berfikir:



Kalau kita kembali kepada siasah Islam, kita tidak akan berpandangan sedemikian. Haram memisahkan wilayah ummat Islam. Ia wajib disatukan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:34


Pada 05-04-10 14:31 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 14:14 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!


ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.

Apa yang menyebabkan saudara menulis sedemikian ? :berfikir:



Kalau kita kembali kepada siasah Islam, kita tidak akan berpandangan sedemikian. Haram memisahkan wilayah ummat Islam. Ia wajib disatukan.
eh, bukan k awak yang kata kerajaan ni bukan pemerintahan islam, so taklah haram kalau mereka memisahkan diri.

beberapa hal yang saya perhatikan.
-kalau sabah dan serawak jadi negara sendiri, tentu akan lebih maju sebab tak perlu di atur oleh semenanjung.selama ni sabah dan serawak susah.

-pembangunan sabah dan serawak lagi cepat dan mudah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:40


Pada 05-04-10 14:31 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 14:14 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!


ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.

Apa yang menyebabkan saudara menulis sedemikian ? :berfikir:



Kalau kita kembali kepada siasah Islam, kita tidak akan berpandangan sedemikian. Haram memisahkan wilayah ummat Islam. Ia wajib disatukan.


Itulah sebenarnya yang kita harapkan. Tiada umat Islam yang mahu umatnya berpecah belah :)


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:42


Pada 05-04-10 14:28 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Thanks sebab memahami saudara Rashdin :)

Saya tidak pernah menyimpan dendam biarpun perkara ini sudah lama berlaku dan masih belum nampak apa² perubahan dilakukan.
Apa yang saya lihat bertambah banyak pusat² dan agensi dinaik taraf sedangkan kemudahan asas(elekrik, air dan jalan raya) langsung tidak diambil peduli ditempat kami. Nak pergi mengajar pun kena naik bot berjam-jam. Kenapa jambatan pulau pinang boleh siap sedangkan kemudahan penduduk untuk ke sekolah tidak boleh diberikan?

Highway banyak kat semenanjung tapi kat Sabah aspal pun tiada, Kalau beli kereta pun tak sampai setahun dah rosak. Mana lagi duit gaji yang tidak seberapa nak survive benda² tu semua.



yang tu pun orang sana beritahu saya juga....tapi awani saya TAK SANGGUP hilang lagi 2 negeri....cukuplah SINGAPURA sudah dikeluarkan kerana kebobrokan kerajaan sekarang

awani,ni saya ada post 1 posting dia tas

!!! QUOTE !!!

Bagi kebanyakan orang cuma ada seorang sahaja yang boleh dijadikan penyelamat kepada negara Malaysia. Beliau adalah DSAI.


Antara sebabnya;


    a) Malaysia jadi berterabur begini adalah disebabkan oleh pemecatan dan fitnah terhadap DSAI sendiri. Jika masalah beliau selesai maka amanlah semula Malaysia.

    b) 16 Sept adalah cerita benar dan telah disahkan sendiri oleh DSAI dengan mengaku ada menghantar surat kepada Yang Di pertuan Agong selain kepada PM dan Speaker. Bebas juga ada membangkitkan perkara tersebut di Parlimen.

c) Apco perlu di siasat. Perjanjian dengan Yahudi perlu ditamatkan

d) Ramai lagi penyokong DSAI dalam Ameno dan BN termasuk pemimpin tertinggi dan ahli biasa

e) DSAI mempunyai hubungan antarabangsa kerana beliau dipercayai oleh negara luar.

f) Penduduk Sabah dan Sarawak lebih percayakan DSAI daripada pemimpin Ameno dan BN yang lain

pergi) Rakyat mahukan perubahan yang DSAI janjikan.

    Banyak lagi faktor yang menyokong DSAI sebagai penyelamat Malaysia sebagaimana Sabah dan Sarawak inginkan.



-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:45


Apa yang pasti saya lebih suka menyelidik sebelum membuat keputusan sebab manusia ada akal dan jangan ikut nafsu semata-mata

Thanks 4 info :)


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 14:57


Pada 05-04-10 14:45 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Apa yang pasti saya lebih suka menyelidik sebelum membuat keputusan sebab manusia ada akal dan jangan ikut nafsu semata-mata

Thanks 4 info :)



tapi apa yang negeri awak kena tu adalah KEZALIMAN YANG NYATA oleh pihak semenanjung melalui BONEKA2 mereka....tu yang saya MARAH sangat-sangat..


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

teacher_fizah
Warga Rasmi
Menyertai: 30.01.2010
Ahli No: 39181
Posting: 4
Dari: lahad datu

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 20:01


Hanya rakyat Sabah dan Sarawak sendiri yang mampu mengubah nasib mereka daripada terus dijadikan boneka. Buka minda, buka langkah untuk membangunkan diri dan masyarakat kamu...jangan biarkan orang luar menguasai harta bumi milik kamu....tolanglah kami yang dari semenanjung pulang ke tempat asal kami.......

Bookmark and Share

    


  Member Information For teacher_fizahProfil   Hantar PM kepada teacher_fizah   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 20:05


Pada 05-04-10 20:01 , teacher_fizah posting:

!!! QUOTE !!!

Hanya rakyat Sabah dan Sarawak sendiri yang mampu mengubah nasib mereka daripada terus dijadikan boneka. Buka minda, buka langkah untuk membangunkan diri dan masyarakat kamu...jangan biarkan orang luar menguasai harta bumi milik kamu....tolanglah kami yang dari semenanjung pulang ke tempat asal kami.......



awak,saya tak mahu kehilangan lagi negeri....cukuplah singapura sudah pergi......orang semenanjung pun ramai nak tolong negeri sana tapi tidak pula hingga melepaskan kamu keluar


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 21:49


Pada 05-04-10 14:31 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!



Kalau kita kembali kepada siasah Islam, kita tidak akan berpandangan sedemikian. Haram memisahkan wilayah ummat Islam. Ia wajib disatukan.


1. saya menentang pemisahan wilayah umat islam..saya setuju dengan kamu bahawa wilayah islam patut disatukan..

2. saya TIDAK BERSETUJU sabah sarawak keluar dari malaysia kerana khuatir umat islam tidak menjadi dominan dan ianya akan merugikan umat islam itu sendiri di masa hadapan..

3. walaupun begitu,,saya tetap menentang dasar UMNO BN yang menganak tiri kan negeri sabah sehingga menjadi negeri termiskin di malaysia walaupun sabah merupakan pengeluar minyak yang besar di malaysia..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-04-10 21:59


Pada 05-04-10 12:10 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 11:44 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???

ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.


Adalah haram memecahkan wilayah ummat Islam. Ummat Islam wajib bersatu, bukan terpecah-pecah. Nampaknya aqidah Islam yang anda pelajari tidak anda manifestasikan dalam kehidupan.


betul tu ana setuju semua ummat islam perlu bersatu bukan berpecah bagi ana sendiri ana tak sanggup nak keluar dari tanah malaysia walaupun jika mengikut sejarah sabah lambat sedikit menyertai malaysia tapi ana sayangkan tanah malaysia walau bagaimana? pun yang terjadi..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-04-10 23:28


Kita bukan sekadar wajib menyatukan Sabah dan Sarawak dengan Malaysia. Malah kita wajib menyatukan seluruh wilayah umat Islam dibawah payung satu daulah iaitu khilafah Islamiah. Malaysia, Indonesia, Singapura, Cordova, Romania, Andalusia, Bosnia, Hijaz, Palestin, Mesir , Algeria semuanya dibawah satu negara Islam, tiada sempadan politik sesama umat Islam. Alangkah indahnya. Inilah yang diperjuangkan Hizbut Tahrir.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

fikrul_mustanir
WARGA SETIA
Menyertai: 03.11.2006
Ahli No: 27196
Posting: 744
Dari: The Future Khilafah State

blank   avatar


posticon Posting pada: 06-04-10 10:43


Pada 05-04-10 14:34 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 14:31 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 14:14 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!


ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.

Apa yang menyebabkan saudara menulis sedemikian ? :berfikir:



Kalau kita kembali kepada siasah Islam, kita tidak akan berpandangan sedemikian. Haram memisahkan wilayah ummat Islam. Ia wajib disatukan.
eh, bukan k awak yang kata kerajaan ni bukan pemerintahan islam, so taklah haram kalau mereka memisahkan diri.

beberapa hal yang saya perhatikan.
-kalau sabah dan serawak jadi negara sendiri, tentu akan lebih maju sebab tak perlu di atur oleh semenanjung.selama ni sabah dan serawak susah.

-pembangunan sabah dan serawak lagi cepat dan mudah.


Memisahkan diri untuk menegakkan Islam atau untuk menegakkan assobiyah?

Bookmark and Share

    


  Member Information For fikrul_mustanirProfil   Hantar PM kepada fikrul_mustanir   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 07-04-10 09:35


Pada 05-04-10 21:59 , ibtisam_nisa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 12:10 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-04-10 11:44 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 04-04-10 12:33 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

pada saya tak mustahil boleh terjadi......baru-baru ni sudah berlaku demonstrasi orang-orang asli di malaysia timur minta dibela nasib........dan hingga kini sabah dan sarawak masih menduduki paras kemiskinan yang tinggi sedangkan mereka ada minyak.......


jadi nak kata isu lapuk???

ada baiknya sabah dan serawak jadi negara sendiri.


Adalah haram memecahkan wilayah ummat Islam. Ummat Islam wajib bersatu, bukan terpecah-pecah. Nampaknya aqidah Islam yang anda pelajari tidak anda manifestasikan dalam kehidupan.


betul tu ana setuju semua ummat islam perlu bersatu bukan berpecah bagi ana sendiri ana tak sanggup nak keluar dari tanah malaysia walaupun jika mengikut sejarah sabah lambat sedikit menyertai malaysia tapi ana sayangkan tanah malaysia walau bagaimana? pun yang terjadi..



saya bersimpati dan tak sanggup kehilangan negeri2 di borneo tu....saya mengaku terdapat kezaliman dari pihak semenanjung cuma kita perlu tumbangkan mereka dalam PRU


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 07-04-10 14:53


baru dapat online sejak internet kat kolej tak dapat 5 hari..kini saya menggegar kembali..tak sangka pula ada isu lapuk yang diperbarukn ni ...masing-masing nak kata macam-macam. ;lepas itu nak salahkn itu ini juga. xhbis2..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 08-04-10 15:53


saya sebenarnya masih tak puas hati dengan pembangunan sabah sarawak it should be better...dengar keluhan cikgu-cikgu yang kesana... patutlah ramai yang tak mahu posting...kerajaan tak exploit potensi sabah dan sarawak sepenuhnya...walhal sepatutnya dah setel lama dah


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 14:34


Pada 07-04-10 14:53 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

baru dapat online sejak internet kat kolej tak dapat 5 hari..kini saya menggegar kembali..tak sangka pula ada isu lapuk yang diperbarukn ni ...masing-masing nak kata macam-macam. ;lepas itu nak salahkn itu ini juga. xhbis2..


Assalamualaikum

Isu lapuk? Adakah anda berpuas hati dengan pembangunan yang telah wujud di negeri Sabah?


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 14:38


Pada 08-04-10 15:53 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

saya sebenarnya masih tak puas hati dengan pembangunan sabah sarawak it should be better...dengar keluhan cikgu-cikgu yang kesana... patutlah ramai yang tak mahu posting...kerajaan tak exploit potensi sabah dan sarawak sepenuhnya...walhal sepatutnya dah setel lama dah



Kenapa tak hendak posting? Mesti mereka dah rasa dah macam mana keadaan kat sini

Datang sendiri lah tengok kat tempat² pedalaman, Jangan tengok kemegahan bandar raya kota kinabalu saja :jangan:

IT SHOULD BE BETTER!!


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 09-04-10 17:34


Kota Kinabalu, Sandakan dan Tawau bukanlah gambaran sebenar Sabah. Cubalah kita pergi melalui jalan ke Beluran, Pitas, Kinabatangan, Nabawan aduhai... macam negara baru merdeka, memang kasihan. Kepada sahabat dari Sabah, jangan salah anggap ye... saya tidak menghina tetapi memang benar-benar simpati dengan keadaan pembangunan di sana. Di kawasan perkampungan yang sebenarnya bukanlah jauh dari jalan besar, tetapi tiada jalan raya dan bekalan elektrik serta air buat kita rasa jauh di pedalaman. Sungguh menyedihkan. Tapi budi bahasa orang Sabah memang saya puji, sungguh sopan santun. Saya tanyakan Kenapa jadi begini, adakah kerajaan pusat tidak salurkan peruntukan. Ada yang kata tiada peruntukan yang mencukupi, ada yang kata dan disebat oleh pemimpin-pemimpin negeri. Entahlah mana satu yang betul...

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 18:24


Pada 09-04-10 17:34 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

Kota Kinabalu, Sandakan dan Tawau bukanlah gambaran sebenar Sabah. Cubalah kita pergi melalui jalan ke Beluran, Pitas, Kinabatangan, Nabawan aduhai... macam negara baru merdeka, memang kasihan. Kepada sahabat dari Sabah, jangan salah anggap ye... saya tidak menghina tetapi memang benar-benar simpati dengan keadaan pembangunan di sana. Di kawasan perkampungan yang sebenarnya bukanlah jauh dari jalan besar, tetapi tiada jalan raya dan bekalan elektrik serta air buat kita rasa jauh di pedalaman. Sungguh menyedihkan. Tapi budi bahasa orang Sabah memang saya puji, sungguh sopan santun. Saya tanyakan Kenapa jadi begini, adakah kerajaan pusat tidak salurkan peruntukan. Ada yang kata tiada peruntukan yang mencukupi, ada yang kata dan disebat oleh pemimpin-pemimpin negeri. Entahlah mana satu yang betul...



saya 3 bulan lepas pergi sana......memang pembangunan sana teruk betul.....hospital punya keadaan macam malaya tahun 40 an saja......ni diakui sendiri oleh rakan-rakan abang saya yang bertugas di sana......bukan tiada peruntukan yang cukup tapi peruntukan semua masuk poket2 kroni yang disogok oleh persekutuan di sini


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

teacher_fizah
Warga Rasmi
Menyertai: 30.01.2010
Ahli No: 39181
Posting: 4
Dari: lahad datu

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 18:45


Maaf andai ada yang terguris:
Sepanjang pemerhatian saya tinggal di Sabah, saya lihat masyarakat Sabah membina kehidupan bersendirian serta masih mengamalkan kehidupan yang berpuak-puak... Inilah faktor terbesar yang menghalang kemajuan dan pembangunan di Sabah...kekayaan yang dimiliki tidak sama sekali akan diagihkan.........(susah betul nak minta sponsor.......kontrak dah diberi beratus2 ribu...sponsornya RM 50 saja bah.......nak beli cat 1 tin tak lepas...macam mana nak upgrade kemudahan....)

Bookmark and Share

    


  Member Information For teacher_fizahProfil   Hantar PM kepada teacher_fizah   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 21:00


Pada 09-04-10 14:34 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-04-10 14:53 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

baru dapat online sejak internet kat kolej tak dapat 5 hari..kini saya menggegar kembali..tak sangka pula ada isu lapuk yang diperbarukn ni ...masing-masing nak kata macam-macam. ;lepas itu nak salahkn itu ini juga. xhbis2..


Assalamualaikum

Isu lapuk? Adakah anda berpuas hati dengan pembangunan yang telah wujud di negeri Sabah?

ya aku puas hati walaupun ada beberapa perkara yang tidak setuju. adakah pembangunan di sabah teruk? kau tak puas hati?

cuba bagitau mana yang tak puas hatinya..aku mahu tahu

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 21:21


Pada 09-04-10 21:00 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 14:34 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-04-10 14:53 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

baru dapat online sejak internet kat kolej tak dapat 5 hari..kini saya menggegar kembali..tak sangka pula ada isu lapuk yang diperbarukn ni ...masing-masing nak kata macam-macam. ;lepas itu nak salahkn itu ini juga. xhbis2..


Assalamualaikum

Isu lapuk? Adakah anda berpuas hati dengan pembangunan yang telah wujud di negeri Sabah?

ya aku puas hati walaupun ada beberapa perkara yang tidak setuju. adakah pembangunan di sabah teruk? kau tak puas hati?

cuba bagitau mana yang tak puas hatinya..aku mahu tahu


jak,memang teruk jak...cuba kau pergi jengah2 bandar2 macam sandakan,kudat,semporna tempat kau tu berapa banyak yang merempat dan berapa banyak yang tercicir dari arus pendidikan tu kau kata puas hati???.....yang penting cuba kau perhatikan keadaan hospital2 di negeri kau tu serupa macam hospital di sini tahun 50-60an dulu......tu tak termasuk dengan kualiti sabah electricity negeri kau tu......


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 21:31


Pada 09-04-10 21:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 21:00 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 14:34 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-04-10 14:53 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

baru dapat online sejak internet kat kolej tak dapat 5 hari..kini saya menggegar kembali..tak sangka pula ada isu lapuk yang diperbarukn ni ...masing-masing nak kata macam-macam. ;lepas itu nak salahkn itu ini juga. xhbis2..


Assalamualaikum

Isu lapuk? Adakah anda berpuas hati dengan pembangunan yang telah wujud di negeri Sabah?

ya aku puas hati walaupun ada beberapa perkara yang tidak setuju. adakah pembangunan di sabah teruk? kau tak puas hati?

cuba bagitau mana yang tak puas hatinya..aku mahu tahu


jak,memang teruk jak...cuba kau pergi jengah2 bandar2 macam sandakan,kudat,semporna tempat kau tu berapa banyak yang merempat dan berapa banyak yang tercicir dari arus pendidikan tu kau kata puas hati???.....yang penting cuba kau perhatikan keadaan hospital2 di negeri kau tu serupa macam hospital di sini tahun 50-60an dulu......tu tak termasuk dengan kualiti sabah electricity negeri kau tu......

hehe..jangan tengok bangunan boy, tengok isinya boy. sekadar tengok bangunan apa kes, sekadar tengok statistik perangkaan apa kes.tengok perkhidmatan dan isinya.. sama juga kalau kau tengok rumah2 mereka buruk, tapi tengok isinya boy. macam-macam ada...hehe. astro ada, sofa ada...semua ada boy...mungkin bukan mwakili semua di sabah tapi tengok sendiri boy..rumah buruk, duit dalam bank belambak...hehe...

tercicir dr pendidikan? fuh,,,hipotesis yang sungguh mndlm tapi haprak.org disana tidak mnghrp sangat kerajaan bntu mereka, tapi mereka usaha sendiri dan kekayaan mereka bukan nak canang kepada satu malaysia..kalau bangunan2 cantik, bangunan baru tapi isinya haprak buat apa boy..itu bukan kemajuan itu mnghrp saja dengan bantuan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 09-04-10 22:48


Pada 09-04-10 21:31 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 21:21 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 21:00 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 14:34 , Awani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 07-04-10 14:53 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

baru dapat online sejak internet kat kolej tak dapat 5 hari..kini saya menggegar kembali..tak sangka pula ada isu lapuk yang diperbarukn ni ...masing-masing nak kata macam-macam. ;lepas itu nak salahkn itu ini juga. xhbis2..


Assalamualaikum

Isu lapuk? Adakah anda berpuas hati dengan pembangunan yang telah wujud di negeri Sabah?

ya aku puas hati walaupun ada beberapa perkara yang tidak setuju. adakah pembangunan di sabah teruk? kau tak puas hati?

cuba bagitau mana yang tak puas hatinya..aku mahu tahu


jak,memang teruk jak...cuba kau pergi jengah2 bandar2 macam sandakan,kudat,semporna tempat kau tu berapa banyak yang merempat dan berapa banyak yang tercicir dari arus pendidikan tu kau kata puas hati???.....yang penting cuba kau perhatikan keadaan hospital2 di negeri kau tu serupa macam hospital di sini tahun 50-60an dulu......tu tak termasuk dengan kualiti sabah electricity negeri kau tu......

hehe..jangan tengok bangunan boy, tengok isinya boy. sekadar tengok bangunan apa kes, sekadar tengok statistik perangkaan apa kes.tengok perkhidmatan dan isinya.. sama juga kalau kau tengok rumah2 mereka buruk, tapi tengok isinya boy. macam-macam ada...hehe. astro ada, sofa ada...semua ada boy...mungkin bukan mwakili semua di sabah tapi tengok sendiri boy..rumah buruk, duit dalam bank belambak...hehe...

tercicir dr pendidikan? fuh,,,hipotesis yang sungguh mndlm tapi haprak.org disana tidak mnghrp sangat kerajaan bntu mereka, tapi mereka usaha sendiri dan kekayaan mereka bukan nak canang kepada satu malaysia..kalau bangunan2 cantik, bangunan baru tapi isinya haprak buat apa boy..itu bukan kemajuan itu mnghrp saja dengan bantuan..


:lol: :lol: jika haprak Kenapa orang-orang bah datang berdemo di putrajaya baru-baru ni???? :lol: :lol: siap minta tolong dari ketua pembangkang di parlimen lagi tu???jawab jak jawab :lol: :lol:

jak aku tanya kau lagi...Kenapa negeri kau tu walaupun kaya adalah negeri jika tak silap ke 2 atau ke 3 paling miskin dalam negara ni????

ni adalah dari pulau gaya...aku baru berkunjung di sana 3 bulan lepas

.

http://abunuha.wordpress.com/2009/04/11/warna-warni-perjalanan-ke-sekolah-pulau-gaya/


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-04-10 01:56


Pada 09-04-10 22:48 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



jika haprak Kenapa orang-orang bah datang berdemo di putrajaya baru-baru ni???? siap minta tolong dari ketua pembangkang di parlimen lagi tu???jawab jak jawab
jak aku tanya kau lagi...Kenapa negeri kau tu walaupun kaya adalah negeri jika tak silap ke 2 atau ke 3 paling miskin dalam negara ni????

ni adalah dari pulau gaya...aku baru berkunjung di sana 3 bulan lepas




hehe,,sejak bila pula BAH berdemo? mana bukti. Aku nak kenal sapa yang berdemo tu? ke orang-orang ketua pembangkang juga, kot2 lah dia suruh ke? hehe..kan sekarang ni banyak isu-isu terdedah, so semua dia dedahknlah dengan kelentong macam-macam..

kau tak baca posting aku betul-betul, baca balik boy..tengok semula...yang kaya rakyatnya boy..lepas itu aku nak tanya kau boy, pernah isi tak borang perangkaan, banci2 semua tu? pernah tak? kalau pernah tau sndirilah...hehe...sebab tu aku, org kaya tak canangkn duitnya banyak. sama juga dalam banci tu...

pulau gaya? hehe..tadi kau cakap semporna pula.kau ke sana kah boy 3 bulan lepas, kau tau kah kawasan pulau gaya tu pulau apa? diskitarnya sumber ekonomi apa?pnduduknya berhubung macam mana dengan daratan...ah boy? cuba kau tengok gambar tu boy, rumah buruk, tengok botnya..macam-macam warna kan boy, belum tengok lagi enjin kuasa berapa...mahal boy bot macam tu..ingat murah kah...macam aku cakap tadi boy, jangan tengok bangunan cntik2, bgunan baru tapi isinya haprak..tapi walaupun berkurun2 lamanya bangunan tu sedangkan masih bermanfaat...takkan mahu roboh boy, xke namanya membazir..kau ini boy..sekitarnya tu banyak lagi klinik2 kesihatan, pulau terbesar di semporna sudah ada hospital...takkan mahu buat banyak hospital lagi boy...kalau tak ada juga yang sakit...

tapi kau tunggu saja acok86 jawab, pasti dia akan cakap dan mengaku negeri dia miskin sebab umno...hehe..

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-04-10 09:19


Pada 10-04-10 01:56 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-04-10 22:48 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



jika haprak Kenapa orang-orang bah datang berdemo di putrajaya baru-baru ni???? siap minta tolong dari ketua pembangkang di parlimen lagi tu???jawab jak jawab
jak aku tanya kau lagi...Kenapa negeri kau tu walaupun kaya adalah negeri jika tak silap ke 2 atau ke 3 paling miskin dalam negara ni????

ni adalah dari pulau gaya...aku baru berkunjung di sana 3 bulan lepas




hehe,,sejak bila pula BAH berdemo? mana bukti. Aku nak kenal sapa yang berdemo tu? ke orang-orang ketua pembangkang juga, kot2 lah dia suruh ke? hehe..kan sekarang ni banyak isu-isu terdedah, so semua dia dedahknlah dengan kelentong macam-macam..

kau tak baca posting aku betul-betul, baca balik boy..tengok semula...yang kaya rakyatnya boy..lepas itu aku nak tanya kau boy, pernah isi tak borang perangkaan, banci2 semua tu? pernah tak? kalau pernah tau sndirilah...hehe...sebab tu aku, org kaya tak canangkn duitnya banyak. sama juga dalam banci tu...

pulau gaya? hehe..tadi kau cakap semporna pula.kau ke sana kah boy 3 bulan lepas, kau tau kah kawasan pulau gaya tu pulau apa? diskitarnya sumber ekonomi apa?pnduduknya berhubung macam mana dengan daratan...ah boy? cuba kau tengok gambar tu boy, rumah buruk, tengok botnya..macam-macam warna kan boy, belum tengok lagi enjin kuasa berapa...mahal boy bot macam tu..ingat murah kah...macam aku cakap tadi boy, jangan tengok bangunan cntik2, bgunan baru tapi isinya haprak..tapi walaupun berkurun2 lamanya bangunan tu sedangkan masih bermanfaat...takkan mahu roboh boy, xke namanya membazir..kau ini boy..sekitarnya tu banyak lagi klinik2 kesihatan, pulau terbesar di semporna sudah ada hospital...takkan mahu buat banyak hospital lagi boy...kalau tak ada juga yang sakit...

tapi kau tunggu saja acok86 jawab, pasti dia akan cakap dan mengaku negeri dia miskin sebab umno...hehe..


tu baru sikit saya ada banyak lagi gambar nak post sini banyak sangat...


ni buktinya jak siap menteri shafie apdal cakap putar alam lagi

!!! QUOTE !!!

Tanah 'ditipu', orang Asli protes di Putrajaya
http://malaysiakini.com/news/126787

Lebih 2,000 Orang Asli ke Putrajaya bagi menyerahkan memorandum bantahan kepada perdana menteri berhubung dasar pemberimilikan tanah.

Bagaimanapun kehadiran sesetengah mereka sejak jam 12.45 tengah hari tadi, dengan beberapa bas telah dilencongkan oleh pihak polis ke sebuah auditorium di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Kira-kira seribu daripada mereka disuruh berdialog dengan menteri berkenaan, Datuk Seri Shafie Apdal di auditorium itu.


Kira-kira seribu lagi petang tadi berkumpul di persiaran di hadapan pejabat Perdana Menteri bersedia untuk berarak bagi menyampaikan memorandum berkenaan.

Mereka bagaimanapun dihalang berbuat demikian oleh anggota polis yang bertugas sekitar kawasan itu.

Bagaimanapun setelah perbincangan kira-kira 15 minit, pihak polis memberi jaminan untuk membenarkan lima orang wakil Orang Asli untuk menghantar memorandum berkenaan.

Keputusan itu disambut dengan pekikan "boo" oleh Orang Asli.

Polis juga meminta Orang Asli supaya tidak berarak dan mempamerkan kain rentang serta sepanduk mereka.

Pakai pakaian tradisional

Kumpulan itu bagaimanapun akur untuk tidak menghalang laluan ke JPM dan berkumpul di bahu jalan.


Dalam perhimpunan ini, Orang Asli membawa sepanduk dan kain rentang,antaranya berbunyi 'Hak Kami Selaku Orang Asal Perlu dihormati', 'Jangan Hapuskan Akta Kami' dan 'Iktirafkan Wilayah Adat Kami'.

Ada juga Orang Asli yang memakai pakaian tradisional mereka.

Perhimpunan tersebut anjuran bersama Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia (POASM) dan juga Jaringan Kampung Orang Asli Perak.

Perhimpunan hari ini adalah yang kedua seumpamanya, selepas satu demonstrasi di hadapan pejabat JHEOA di Gombak pada 24 Februari lalu.


Kira-kira 2.30 petang, kumpulan tersebut berjaya menyerahkan memorandum tersebut kepada perdana menteri melalui pegawai tugas-tugasnya, Datuk Ghazali Ibrahim.

Memorandum tersebut diserah oleh presiden POASM, Majid Suud. Kedengaran tepukan gemuruh selepas dimaklumkan bahawa memorandum tersebut telah berjaya diserahkan.

Lima minit kemudian satu lagi memorandum diserahkan kepada Shafie oleh penyelaras Jaringan Kampung Orang Asli Perak, Tijah Yok Chopil.

'Kami tidak berpecah dua'

Memorandum pertama yang diserahkan oleh Majid berkaitan pelantikan senator Orang Asli yang telahpun diserahkan kepada perdana menteri pada 9 Disember tahun lalu.

Bercakap kepada pemberita, Majid berkata kumpulan itu tidak pernah berpecah dua seperti yang didakwa.


Sebaliknya, tambahnya, kumpulan tersebut tiba lewat dan tidak berjaya mengikuti program bersama Shafie di kementerian tersebut.

"Sebenarnya ada kawan saya yang terlewat kerana datang dari jauh. Kalau ikut jadual kita hendak serah memorandum (pada) jam 2.30, (tetapi) dia tak sampai lagi. Ini yang jadi masalahnya. Ini kumpulan yang sama, tak ada berbeza kumpulan," katanya.

Memorandum kedua yang diserahkan Tijah pula berkaitan bantahan ke atas dasar pemberimilikan tanah Orang Asli.

Sembilan perkara yang digariskan dalam memorandum itu antaranya menyebut, dasar berkenaan diluluskan tanpa melibatkan rundingan dengan masyarakat Orang Asli dan bercanggah dengan peruntukan dalam perlembagaan.


Memorandum tersebut turut menuntut supaya dasar pemberimilikan dimansuhkan dan hak wilayah adat Orang Asli hendalah diwartakan sebagai Rizab Orang Asli.

Turut dikepilkan dalam memorandum berkenaan ialah cadangan pindaan Akta Orang Asli (Akta 134) yang dikemukakan Persatuan Orang Asli Semenanjung Malaysia.

Menteri: 'Bukan protes, tapi jalan-jalan di Putrajaya'

Ketika ditemui pemberita kemudiannya, Tijah (bawah) yang juga pengasas Jaringan Kampung Orang Asal Semalaysia berkata, kumpulan Orang Asli yang diketuainya itu tidak sempat hadir di program yang diadakan di kementerian Shafie.


"Masa penyerahan memo tadi saya tidak dengar Datuk Seri Shafie sebut apa-apa jaminan. Saya hanya mampu menekan beliau dan wakil perdana menteri supaya menyampaikan kepada perdana menteri.

"(Saya juga menekan supaya) meneliti memorandum ini dan lupuskan terus dasar pemberimilikan tanah dan teliti tuntutan kami," katanya.

Manakala Shafie pula, ketika diminta mengulas mengenai perhimpunan hari ini, sambil tersenyum berkata: "Mereka datang bukan untuk protes tetapi untuk berjalan-jalan melawat Putrajaya dan kita juga bagi mereka makan-makan."

"Yang majoriti ini kumpulan yang jumpa dengan saya tadi. Sebenarnya mereka nak datang, di samping nak menyaksikan penyerahan memorandum ini.


"Mereka juga datang untuk cuti sekolah hendak ambil gambar di Putrajaya sebab mereka cuma tengok Putrajaya dalam televisyen."

Tambahnya, beliau sedia mendengar apa-apa masalah yang dikemukakan oleh masyarakat, khususnya daripada Orang Asli.

"Jika ada sesiapa kata kami mengabaikan atau menidakkan hak mereka, itu tidak benar kerana kita telah membelanjakan lebih daripada RM400 juta setahun untuk memastikan pendidikan dan prasarana mereka (terjamin).


di sabah siapa yang menang????BN KE PR???jadi nak kata ke pula------->

!!! QUOTE !!!

ni semua salah PR


sedangkan BN yang menang negeri tu jadi kerajaan negeri perlu beri segala kemudahan2 yang terdapat di semenanjung di negeri bah.....


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 10-04-10 12:39


Dalam perhimpunan ini, Orang Asli membawa sepanduk dan kain rentang,antaranya berbunyi 'Hak Kami Selaku Orang Asal Perlu dihormati', 'Jangan Hapuskan Akta Kami' dan 'Iktirafkan Wilayah Adat Kami'.

Ada juga Orang Asli yang memakai pakaian tradisional mereka.

!!! QUOTE !!!




Lihat bukti orang asli/Pribumi Malaysia masih ada dan inginkankan hak mereka

Pada pendapat saya apa yang menjadi hak org itu mestilah kita tunaikan..Kalau TIDAK samalah juga seperti orang yang tidak amanah

Perkara yang baik jangan disorok dan jangan malu untuk dibincangkan :)


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-04-10 14:12


Pada 10-04-10 09:19 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



tu baru sikit saya ada banyak lagi gambar nak post sini banyak sangat...


ni buktinya jak siap menteri shafie apdal cakap putar alam lagi

]

sedangkan BN yang menang negeri tu jadi kerajaan negeri perlu beri segala kemudahan2 yang terdapat di semenanjung di negeri bah.....

tak apa boy, bagi link saja..biar saya tengok....banyak mana gambar yang anda ada...

kenapa pula kaitan dengan sabah, org asli tu from sabah ke??? menteri saja yang org sabah....hehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-04-10 20:39


Pada 09-04-10 21:31 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


hehe..jangan tengok bangunan boy, tengok isinya boy. sekadar tengok bangunan apa kes, sekadar tengok statistik perangkaan apa kes.tengok perkhidmatan dan isinya.. sama juga kalau kau tengok rumah2 mereka buruk, tapi tengok isinya boy. macam-macam ada...hehe. astro ada, sofa ada...semua ada boy...mungkin bukan mwakili semua di sabah tapi tengok sendiri boy..rumah buruk, duit dalam bank belambak...hehe....


1. semua boleh lihat cara penyokong umno berhujah,,apa yang lawak adalah bila dia mention pasal astro dan sofa..ini kayu ukur org umno nak menilai kemajuan sesuatu negeri..

2. mungkin sahabat-sahabat ukhwah boleh lihat dalam tarif developed country dalam Wikipedia, ada kah mereka menta'rifkan kemajuan berdasarkan satellite television(astro) dan sofa???

3. lagi lawak bila dia pertikai statistik...huhu, dalam dunia penyelidikan, semenagnya statistik kadang-kadang mendapat kritikan tentang methodology nya diambil,,TETAPI APA yang paling dikritik adalah bila bercakap TANPA STATISTIK macam saya ryn buat,,mana statistik org sabah paling banyak duit di bank???setahu aku, daerah tawau yang mana semporna juga termasuk dalam daerah ini merupakan daerah yang paling tinggi kadar org muda bankrap, ini dinyatakan sendiri oleh jabatan insolvensi negara,,jangan cabar saya letak bukti disini(baca ikut nada cabaran saifudin nasution terhadap umno mengenai pemuda umno teguk arak)

4. semua org tahu kadar kegagalan pendidikan tertinggi di malaysia pernah dijuarai sekolah di pulau BUM BUM...

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-04-10 20:48


Pada 10-04-10 20:39 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!



1. semua boleh lihat cara penyokong umno berhujah,,apa yang lawak adalah bila dia mention pasal astro dan sofa..ini kayu ukur org umno nak menilai kemajuan sesuatu negeri..

2. mungkin sahabat-sahabat ukhwah boleh lihat dalam tarif developed country dalam Wikipedia, ada kah mereka menta'rifkan kemajuan berdasarkan satellite television(astro) dan sofa???

3. lagi lawak bila dia pertikai statistik...huhu, dalam dunia penyelidikan, semenagnya statistik kadang-kadang mendapat kritikan tentang methodology nya diambil,,TETAPI APA yang paling dikritik adalah bila bercakap TANPA STATISTIK macam saya ryn buat,,mana statistik org sabah paling banyak duit di bank???setahu aku, daerah tawau yang mana semporna juga termasuk dalam daerah ini merupakan daerah yang paling tinggi kadar org muda bankrap, ini dinyatakan sendiri oleh jabatan insolvensi negara,,jangan cabar saya letak bukti disini(baca ikut nada cabaran saifudin nasution terhadap umno mengenai pemuda umno teguk arak)

4. semua org tahu kadar kegagalan pendidikan tertinggi di malaysia pernah dijuarai sekolah di pulau BUM BUM...
itu sudah dia datang, sebagai wakil sabah....hehe..alah kau tau ka statistik perangkaan di buat macam mana...survey tu macam mana..adakah mereka buat kajian di makmal,analisis mklumat dalam balang kaca, buat eksperimen? bukan kah sekadar penggunaan borang soal slidik, temu bual, kajian2 lepas (kajian lepas pun metodlogi yang sama juga digunakan)

dipersoalkn pula, sofa dan astro.tu bukan penilaian...faham sndirilah ..adoi dia ni....hehe..tu contoh boy..kau pernah masuk ka rumah di semporna atau tawau yang luarnya buruk tapi dlmnya macam-macam ada. (tag line astro..hehe)..tak pun tengok rumah kau sendiri macam mana...ada tak macam yang aku bagi contoh tu ada...hehe..

mana aku nak cabar, letak sajalah..apa susah....ke baru nak masuk dalam web insolvensi tu...hehe..tak pun seacrh di google...hehe....

ye ka pulau bum-bum menjuarai kegagalan pendidkan di Malaysia? mana bukti....kau tau kah budak-budak pulau bum2 banyak berada di putrajaya tu...kk lagi...yang terdkt smporna...

mana bukti yang kau mahu cakap tu...tak payah tunggu dicbar..keluarkan saja...hehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 11-04-10 13:03


Pada 10-04-10 20:48 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!



mana bukti yang kau mahu cakap tu...tak payah tunggu dicbar..keluarkan saja...hehe


1.Golongan muda paling ramai bankrap di Tawau, ni aku ambil dari paper umno lagi..www.utusan.com.my/utusan/info.asp?yang=2010&dt=0302&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sabah_%26_Sarawak&pagi=wb_04.htm

2. ni kenyataan parlimen mengenai statistik kemiskinan di malaysia..

http://www.parlimen.gov.my/hindex/pdf/DR-29102007.pdf

Jawapan daripada pihak Jabatan Perdana Menteri berbunyi berikut, “Berdasarkan
pendapatan garis kemiskinan yang baru dan perangkaan daripada penyiasatan pendapatan isi
rumah terkini tahun 2004, bilangan isi rumah termiskin adalah berjumlah 67,300 isi rumah.
Pecahannya mengikut negeri adalah seperti turutan berikut.
Mengikut negeri yang paling banyak keluarga isi rumah yang termiskin, nombor 1 yang
termiskin ialah negeri Sabah dengan 32,400
isi keluarga; nombor 2, Terengganu dengan 8,300,Nombor 3, negeri Perak, 5,700 isi rumah yang miskin; nombor
4, negeri Sarawak, 5,200 isi rumah yang miskin; nombor 5, negeri Kedah, 5,000 isi rumah yang
miskin; nombor 6 barulah dicapai oleh negeri Kelantan, kalau Kedah 5,000, Kelantan 3,600 isi

3. mana pulak statistik org sabah banyak duit di bank???huhu..desak org minta fakta,,dia cakap kosong saja..layak lah kau jadi penyokong umno, menteliti pun sama..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 11-04-10 19:19


Pada 11-04-10 13:03 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-04-10 20:48 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!



mana bukti yang kau mahu cakap tu...tak payah tunggu dicbar..keluarkan saja...hehe


1.Golongan muda paling ramai bankrap di Tawau, ni aku ambil dari paper umno lagi..www.utusan.com.my/utusan/info.asp?yang=2010&dt=0302&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sabah_%26_Sarawak&pagi=wb_04.htm

2. ni kenyataan parlimen mengenai statistik kemiskinan di malaysia..

http://www.parlimen.gov.my/hindex/pdf/DR-29102007.pdf

Jawapan daripada pihak Jabatan Perdana Menteri berbunyi berikut, “Berdasarkan
pendapatan garis kemiskinan yang baru dan perangkaan daripada penyiasatan pendapatan isi
rumah terkini tahun 2004, bilangan isi rumah termiskin adalah berjumlah 67,300 isi rumah.
Pecahannya mengikut negeri adalah seperti turutan berikut.
Mengikut negeri yang paling banyak keluarga isi rumah yang termiskin, nombor 1 yang
termiskin ialah negeri Sabah dengan 32,400
isi keluarga; nombor 2, Terengganu dengan 8,300,Nombor 3, negeri Perak, 5,700 isi rumah yang miskin; nombor
4, negeri Sarawak, 5,200 isi rumah yang miskin; nombor 5, negeri Kedah, 5,000 isi rumah yang
miskin; nombor 6 barulah dicapai oleh negeri Kelantan, kalau Kedah 5,000, Kelantan 3,600 isi

3. mana pulak statistik org sabah banyak duit di bank???huhu..desak org minta fakta,,dia cakap kosong saja..layak lah kau jadi penyokong umno, menteliti pun sama..
hehe..ni fakta berdasarkan soal slidik boy..adakah anda biasa membuat kajian? adakah anda mengganggap hasil kajian anda mempunyai hipotesis awal yang betul?mungkin 70% betul sebab ianya hanya berdasarkan soal slidk/temu bual.

aku bukan nak cakap guna fakta tapi daripada mereka sendiri yang mnyatakannya sedmikian bahwa soal slidk dr banci yang dilakukan mereka sekadar mnjwb mereka miskin, maksudnya tidak memberikan maklumat yang tepat..untuk apa? untuk minta pertimbangan dr kerajaan agar membantu mereka jika banci tersbut menjadi perhatian..bayangkan boy. Aku sendiri masuk dalam rumah mereka..aku sendiri buat kajian boy walaupun bukan pengkhususan banci..tapi sempat lagi menyelit perkara lain...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

floranfauna
Warga Rasmi
Menyertai: 09.11.2009
Ahli No: 38150
Posting: 7
Dari: ipoh

Perak   avatar


posticon Posting pada: 16-04-10 20:23


isu gempak saja ni .. malas nak komen

Bookmark and Share

    


  Member Information For floranfaunaProfil   Hantar PM kepada floranfauna   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 17-04-10 00:27


Pada 16-04-10 20:23 , floranfauna posting:

!!! QUOTE !!!

isu gempak saja ni .. malas nak komen



jika mahu lihat sejarah singapura berlaku silalah


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.171944 saat. Lajunya....