Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 15-08-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kita tidak belajar dari kejayaan-kejayaan kita. Kita belajar dari kegagalan-kegagalan kita.
-- John Naisbitt

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: tonghuan
Hari Ini: 0
Semalam: 1
Jumlah Ahli: 43136

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 54
Ahli: 0
Jumlah: 54




  Yang Masuk Ke Sini
tonghuan: 11 jam, 55 minit yang lalu
khairoo84: 1 hari, 1 jam, 7 minit yang lalu
wyd1014: 3 hari yang lalu
lidah-penghunus: 6 hari yang lalu
muslimiman: 21 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 22 hari yang lalu
nur_tinta: 28 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: apa yang harus saya lakukan??


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» apa yang harus saya lakukan??

Please Mendaftar To Post


Oleh apa yang harus saya lakukan??

nur_11
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.09.2006
Ahli No: 26258
Posting: 80
Dari: malaysia

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 01-04-10 10:25


salam...saya teringin sangat nak aktif dalam aktviti2 seperti cermah, prgram2 ilmiah, jalani aktviti2 luar.. tapi semua yang saya nak buat semuat tak boleh...
kdang2 rasa kecewa sangat lepas tamat saja spm, saya masuk kolej, bila ada cuti panjang balek rumah, bila nak pergi prgram2 mak mesti tak bagi...saya pun tak faham, ktanya tak payah lah nak buat apa semua tu, saya rasa sekarang tertekan juga kdng2 tapi apakan dya saya, nshat ibu mesti dturuti...saya dah 4 tahun tak jumpa dengan kawan-kawan lama, ada juga mualimah dengan mualim ajak datang sekolah buat program kat adik-adik tapi mak saya mesti tak bagi, kdng2 saya tak tahu apa mak saya fikir..sedih lah...apa lah yang mereka pkir pasal saya tak dapat jumpa mereka semua, kdng2 bila ada masa saya mesej tak pernah nak balas...agaknya mereka ingat saya dah tak ingat kat mereka agaknya, :-(

Bookmark and Share

    


  Member Information For nur_11Profil   Hantar PM kepada nur_11   Quote dan BalasQuote

najmie
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14388
Posting: 39
Dari: selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 01-04-10 10:42


assalamualaikum..............

saya paham niat hati nur_11, tapi kita sebagai anak kena fikir balik Kenapa mak kita larang sama sekali mungkin ada maksud tersirat dan tersurat di sebalik kejadian atau larangan itu........sila renung2kan....selamat beramal......
just pandangan peribadi ..................

Bookmark and Share

    


  Member Information For najmieProfil   Hantar PM kepada najmie   Quote dan BalasQuote

mohdazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.04.2010
Ahli No: 39608
Posting: 73
Dari: selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 01-04-10 10:45


salam...

saya rasa mak nur tu risau akan keselamatan nur memandangkan keadaan masyarakat kita sedang kejatuhan akhlak


-----------------
http://cahayakehidupan-kebenaran.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mohdazriProfil   Hantar PM kepada mohdazri   Quote dan BalasQuote

SiNaRaBaDi
WARGA SETIA
Menyertai: 07.02.2010
Ahli No: 39229
Posting: 621

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 01-04-10 10:45


Salam

Nur..,:-) setiap kata-kata ibu pasti ada hikmah tersembunyi.

tak salah ukhti ikut mana-mana program, dikolej ukhti pasti ada aktiviti, mungkin ukhti boleh join waktu tersebut, selagi tak berlanggar dengan syariat maka dipersilakan.

Ana fikir mungkin ibu ukhti fikirkan tentang keselamatan, pergaulan. Alhamdulillah, ukhti mampu ikut kata-kata ibu.

Ukhti, ingatan dan perkenalan bukan hanya dengan perjumpaan dan perhubungan rapat, apa yang penting adalah doakan agar mereka dalam keadaan sejahtera. Mungkin ukhti boleh pujuk dan terangkan dengan baik kepada ibu ukhti atau minta bantuan saudara terdekat yang boleh menjelaskan kepada ibu.

InsyaALLAH.. lama-lama ok.:-)

maaf, sekadar pandangan.

Wallahua'lam:bunga:

Bookmark and Share

    


  Member Information For SiNaRaBaDiProfil   Hantar PM kepada SiNaRaBaDi   Quote dan BalasQuote

najmie
Warga 1 Bintang
Menyertai: 15.02.2005
Ahli No: 14388
Posting: 39
Dari: selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 01-04-10 10:45


mohdazri : saya turut bersetuju dengan anda......harap maklum.......

Bookmark and Share

    


  Member Information For najmieProfil   Hantar PM kepada najmie   Quote dan BalasQuote

Awani
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.10.2009
Ahli No: 37709
Posting: 256
Dari: Land Below The Wind

spain   avatar


posticon Posting pada: 02-04-10 13:38


Assalamualaikum

Niat murni nur tu baik, cuma mungkin ibu nur kurang pasti tujuan nur tu.Cuba terangkan niat baik nur tu insyaallah mungkin ibu akan benarkan :)

Ana pun sentiasa ingin memperbaiki lagi diri ana yang serba kekurangan dalam bab agama ini.insyallah


-----------------








Bookmark and Share

    


  Member Information For AwaniProfil   Hantar PM kepada Awani   Quote dan BalasQuote

ibtisam_nisa
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.03.2010
Ahli No: 39573
Posting: 87
Dari: dunia pinjaman allah

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 02-04-10 18:28


setuju dengan sinarabadi:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibtisam_nisaProfil   Hantar PM kepada ibtisam_nisa   Quote dan BalasQuote

limah
Warga 3 Bintang
Menyertai: 26.10.2009
Ahli No: 37835
Posting: 149

blank   avatar


posticon Posting pada: 03-04-10 08:26


Assalamualaikum nur......kasihan dia..

nur ada pepatah mengatakan kalau tak dengar kata orang-orang tua tak patah renkat. ada sesiapa yang pernah dengar. ha jadi kanlah itu panduan dalam hidup nur. mak cakap bukannya tak sayang kerana sayanglah dia buat macam tu sebab dia takut perkara yang tak diingini terjadi. cuba nur fikir kalaulah terjadi perkara yang bukan2 pada nur sapa susah. nur masih dibawah jagaan beliau lagi. akak dulu pun macam nur mak tak pernah beri dia kata esok kalau dah bekerja cari duit sendiri nak pergi ke langit tak bertepi pun pergilah.

nur kawan boleh cari tapi maruah kalau dah hilang memang tak akan dapat cari sampai bila-bila nur. ingatlah.........ikut hati mati ikut rasa binasa.

semoga nur bersabar dan kuatkan iman ya....

Bookmark and Share

    


  Member Information For limahProfil   Hantar PM kepada limah   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 03-04-10 11:09


Pada 01-04-10 10:25 , nur_11 posting:

!!! QUOTE !!!

salam...saya teringin sangat nak aktif dalam aktviti2 seperti cermah, prgram2 ilmiah, jalani aktviti2 luar.. tapi semua yang saya nak buat semuat tak boleh...
kdang2 rasa kecewa sangat lepas tamat saja spm, saya masuk kolej, bila ada cuti panjang balek rumah, bila nak pergi prgram2 mak mesti tak bagi...saya pun tak faham, ktanya tak payah lah nak buat apa semua tu, saya rasa sekarang tertekan juga kdng2 tapi apakan dya saya, nshat ibu mesti dturuti...saya dah 4 tahun tak jumpa dengan kawan-kawan lama, ada juga mualimah dengan mualim ajak datang sekolah buat program kat adik-adik tapi mak saya mesti tak bagi, kdng2 saya tak tahu apa mak saya fikir..sedih lah...apa lah yang mereka pkir pasal saya tak dapat jumpa mereka semua, kdng2 bila ada masa saya mesej tak pernah nak balas...agaknya mereka ingat saya dah tak ingat kat mereka agaknya, :-(
bincang lah baik-baik dengan mak..dan yakinkn pada mak bahwa awak adalah boleh dipercaya dan boleh jaga diri..tapi taati mak jauh lagi baik.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.116186 saat. Lajunya....