Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 15-07-2024  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup . Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian
-- Hukama'

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 84
Ahli: 0
Jumlah: 84




  Yang Masuk Ke Sini
yanokage: 5 hari yang lalu
Rashdin: 21 hari yang lalu
khalifah: 27 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: UMNO dan YAHUDI


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» UMNO dan YAHUDI

Please Mendaftar To Post


Oleh UMNO dan YAHUDI

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 22-03-10 20:51


UMNO LEBIH YAKIN DENGAN SYARIKAT YAHUDI BERBANDING SYARIKAT BUMIPUTRA (APCO)?

Tindakan UMNO mahu mengheret Anwar Ibrahim ke “Select Committee” Parlimen menampakkan kesakitan yang mendalam yang dialami oleh UMNO.

Kes ini mendedahkan betapa UMNO adalah parti yang hipokrit. Semenjak mula-mula Anwar dipecat dari TPM, Dr Mahathir telah menuduh Anwar agen asing dan agen Amerika. Namun, dengan terdedahkan perkaitan UMNO dengan APCO, sebuah ajensi “Perhubungan Awam” milik Yahudi bertaraf antarabangsa amat memalukan UMNO.

Laman web APCO mendedahkan perkaitan UMNO dengan mereka secara terbuka:

“Hong Kong (August 10, 2009) – APCO Worldwide, continuing to broaden its activities in Asia, is opening a new office in Kuala Lumpur, Margery Kraus, president and chief executive officer, announced today. Among the office’s first clients is the Government of Malaysia under the government of Prime Minister Najib Razak.
“Malaysia continues to demonstrate that it is a major player in Asia, one of the great manufacturing nations for electronics and a sophisticated participant in global markets across many sectors,” said Kraus. “APCO’s ability to leverage strategic communication capabilities across borders mirrors the kind of leverage Malaysia has achieved in its approach to business and trade, making this a natural location for our expansion.”.


Diberitakan APCO dibayar oleh UMNO dengan duit rakyat Malaysia sebanyak 60 juta setahun. Kalau UMNO mengambil khidmat syarikat-syarikat Malaysia dan Bumiputra, UMNO hanya perlu membayar tidak lebih dari 10% dari kos itu.

MENGAPA SYARIKAT YAHUDI BERBANDING DENGAN BUMIPUTRA/MALAYSIA?

Untuk berkomunikasi dengan rakyat Malaysia, seharusnya syarikat Malaysia lebih layak. Ini kerana syarikat Malaysia lebih memahami cita rasa serta perasaan dan hati naluri rakyat Malaysia.

Mengapa perlu ambil syarikat dari luar negara yang mempunyai hubungan rapat dengan Israel? Apakah syarikat-syarikat Malaysia tidak berdaya maju? Apakah syarikat-syarikat di Malaysia tidak bermutu tinggi?

Di bawa artikel ini, saya mendapat senarai beberapa firma “Perhubungan Awam” di Malaysia yang boleh didapati di internet untuk rujukan pembaca sekelian.

ADAKAH UMNO TAKUT RAHSIA MEREKA TERBONGKAR?

Syarikat antarabangsa milik Yahudi diambil kerana mereka orang luar. Jadi, sekiranya ada apa-apa “rahsia” UMNO yang mereka tahu, maka terjamin rahsia itu tidak terdedah.

Adakah itu sebenarnya mengapa APCO diambil oleh kerajaan Malaysia? Adakah perginya Zahid Hamidi bertemu Presiden Israel satu masa dahulu atas perancangan APCO juga?

Adakah pemecatan wakil Malaysia di IAEA juga atas perancangan APCO?

Soalnya mengapa perlu syarikat milik Yahudi untuk menjalankan kerja-kerja UMNO ini. Itu soalan yang perlu kita bahaskan kerana sehingga hari ini, soalan ini masih belum berjawab.

Tapi yang sahnya, slogan 1Malaysia adalah ilham pemikir Yahudi yang diambil kerja oleh APCO yang sebelum ini digunakan oleh Ehud Barak di dalam membawa agenda “1Israel”.

1Malaysia, 1Israel. Berjalan sehati sejiwa.

Tulang Besi

Lampiran: Senarai Firma PR yang boleh didapati di Internet.


    Asiatica Intergroup Marketing Specialists
    We are a marketing consulting firm that assists companies of all sizes to develop & implement winning marketing tactics for competitive advantage. Whether it is a single brochure design, website development, tele-sales activity or a complete marketing campaign, we have the expertise to get the job done professionally, and most importantly, within your budget.
    http://www.asiatica.com.my/
    27-2B, 1st Floor, jalan PJU 1/3C, Sunwaymas Commercial Centre, 47301 Petaling Jaya
    Tel: 03 7803 7210, Fax: 03 7803 0250, E-mail: [email protected]

    Batey Communications
    Asia’s most awarded communications company, established in Malaysia in l988, has specialist practices in Corporate, Financial, ICT, Travel & Tourism and Consumer Public Relations and a successful track record in Issues & Crisis Management and Events Management.
    Level 3, Bangunan Setia 1, 15 Lorong Dungun, Damansara Heights, 50490 Kuala Lumpur
    Tel: 03 2092 3579, Fax: 03 2092 2560, E-mail: [email protected] (Sheela)
    Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    BRANDTHINK Malaysia
    BRANDTHINK is an imaginative integrated marketing agency in Malaysia with services in Advertising, PR, Events and Interactive Marketing. We are famous for our work with major clients in luxury, fashion, lifestyle and technology - having launched iconic brands and products in Malaysia and being the go-to agency for reaching the affluent consumer.
    http://www.brandthinkasia.com/
    B-3-2 Level 3, Tower B, Northpoint, Mid Valley City, 59200 Kuala Lumpur
    Tel: 03 2287 2255, Fax: 03 2287 2277, E-mail: [email protected]

    GO Communications
    At GO Communications, it’s not about winning awards, although we have won a few. It’s about spending your marketing ringgit the smart way. It’s about identifying your competitor’s weaknesses, delivering your marketing message, becoming part of the community & branding your products strongly & consistently. That’s what we do for our clients.
    http://www.gocomm.com.my/
    S111 & S112, 2nd Floor Centrepoint, 3 Lebuh Bandar Utama, Bandar Utama, 47800 Petaling Jaya
    Tel: 03 7710 3288, Fax: 03 7710 3289, E-mail: [email protected]
    Place your listing up here


    Asia Public Relations Consultants
    http://www.asiaprc.com/
    F1008, 10th Floor, Block F, Phileo Damansara 1, Jalan 16/11, 46350 Petaling Jaya
    Tel: 03 7954 5966, Fax: 03 7954 9808
    Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    Edelman Malaysia
    http://www.edelman.com/ (international site)
    45-9 & 47-9, The Boulevard, Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra, 59200 Kuala Lumpur
    Tel: 03 2287 8689, Fax: 03 2287 0234

    Epic Communications
    49-C Jalan SS 22/23, Damansara Jaya, 47400 Petaling Jaya
    Tel: 03 7727 1161, Fax: 03 7727 3122

    Eric Pringle Associates Public Relations (EPAPR)
    http://www.epapr.com.my/
    7.20, 7th Floor, Wisma Central, Jalan Ampang, 50450 Kuala Lumpur
    Tel: 03 2161 7144, Fax: 03 2161 8209
    Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    Essence Communications
    http://www.my-essence.com/
    Level 15, CP Tower, 11 Section 16/11, Jalan Damansara, 46350 Petaling Jaya
    Tel: 03 7952 5072, Fax: 03 7954 9235
    Where & how? Getting there: Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    Ghazalie Rafeah Ali & Associates - GRA
    http://www.gra-pr.com/
    Suite 310, Level 3, Block B, Phileo Damansara Two, 46350 Petaling Jaya
    Tel: 03 7660 9950, Fax: 03 7660 9980
    Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    kirim Chew Communications
    Unit 1210, 12th Floor, Block A, 1 Jalan SS20/27, Damansara Intan, 47400 Petaling Jaya
    Tel: 03 7726 3430, Fax: 03 7728 3432

    One Four One
    http://www.141ww.com/ (global site)
    Level 11, Menara IGB, Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra, 59200 Kuala Lumpur .
    Tel: 03 2296 8999, Fax:03 2296 8989

    Ovation - Marketing Communications (MARCOM) solutions, product publicity, events
    http://www.ovationpr.com/

    Pat-Lin Communications
    http://www.patlin.com.my/
    Unit 507 Block D, Phileo Damansara 1, 9 Jalan 16/11, Petaling Jaya
    Tel: 03 7660 0400, Fax: 03 7660 0460
    Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    Rantau PR
    Suite 19A-23-3A, Level 23, UOA Center, 19 Jalan Pinang, 50450 Kuala Lumpur
    Tel: 03 2162 7269, Fax: 03 2161 2278
    Where & how? Getting there: MyCen Map | Directions | MyCen Location (what's this?)

    RAPR Mileage Communications
    ra House, 32 Jalan Telawi Dua, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur
    Tel: 03 2282 2333, Fax: 03 2284 5768

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 22-03-10 21:38


.


inilah rupa sebenar si mahadiaq

BAPA PELINGKUP UMAT ISLAM MALAYSIA merangkap BAPA MALAPETAKA MALAYSIA

makhluk ni berderet zionis di belakang dia....dulu bukan main nafi tak jumpa YITZHAK RABIN akhirnya mengaku juga sebab duduk dalam 1 hotel si rabin tu tingkat 2 dia tingkat 3 :lol: :lol: :lol: :lol:


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 22-03-10 21:44


maaf acok ni saya up pic ni balik


.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 22-03-10 21:47


ni ada lagi acok....


.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 22-03-10 21:55


kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 22-03-10 23:41


Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.



jadi segala bukti-bukti perlu disembunyikan ya atas sebab melayu islam ke????


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???
ish3 ada pula ya islam umno islam pas???? :-? :-? :-? mana dapat ayat ni ya???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 23-03-10 15:13


Pada 22-03-10 23:41 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.



jadi segala bukti-bukti perlu disembunyikan ya atas sebab melayu islam ke????


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???
ish3 ada pula ya islam umno islam pas???? :-? :-? :-? mana dapat ayat ni ya???

bukan k dalam UMNO tu juga orang islam, dalam musyawarah mereka pun mengatakan berjuang untuk islam.
soalan awak tu rasanya awak sendiri pun tau jwbnnya.

tak perlu memburuk2kan.kalau awak memburuk2kan, maka hendaklah awak berlaku adil. tunjukkan kelemahan masing2nya. kelemahan PAS dan kelemahan UMNO.

kalau awak hanya mampu memburuk2kan salah satu pihak, maka yang buruk itu hanyalah diri awak sendiri. sebab kata-kata buruk tu keluar gari diri awak.

cubalah untuk bersikap adil.
"jangan pedulikan apa yang orang buat kat awak, tapi pedulilah pada apa yang awak buat pada orang lain. sebab awak akan mmprtanggungjwbkn diri awak di akhirat"

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 23-03-10 18:39


Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.


1.sory bro, tujuan saya letak FAKTA ini bukan untuk memburukkan UMNO,,Tujuan saya letak bagi menunjukkan bahawa UMNO yang selalu menuduh dato sri ANWAR sebagai ajen yahudi telah berlaku HIPOKRIT..

2. tujuan kedua saya letak adalah supaya memberitahu pengundi2 melayu bahawa pemimpin melayu UMNO yang ''dikatakan'' memperjuangkan nasib orang melayu dan islam lebih mengutamakan syarikat YAHUDI berbanding syarikat ISLAM didalam menaikkan imej PM Malaysia..apakah YAHUDI lebih mengetahui biah org islam???

3. Tujuan ketiga saya meletakkan FAKTA ini supaya memberi tahu rakyat MALAYSIA bahawa PAS jauh lebih baik dari UMNO...kalau kita tidak kritik perbuatan melantik kontraktor yahudi, saya KHUATIRI UMNO tidak segan silu untuk menjalinkan hubungan dengan yahudi di masa hadapan..

4. anda tanya ISLAM mana yang benar????untuk pengetahuan saudara, jawapan ini hanya boleh di dapati dari Quraan dan sunnah dan ulama2...cuma yang pasti, melantik kontraktor PELOBI ZIONIS bukanlah sifat politik islam, lain lah kalau yang dilantik itu sekadar yahudi biasa sahaja..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 23-03-10 18:46


UMNO tak di burukkan memang sudah sedia ada jelik lagi jijik.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 23-03-10 18:51


Pada 23-03-10 15:13 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!



cubalah untuk bersikap adil.
"jangan pedulikan apa yang orang buat kat awak, tapi pedulilah pada apa yang awak buat pada orang lain. sebab awak akan mmprtanggungjwbkn diri awak di akhirat"


1. dari kenyataan ini menunjukkan bahwa saudara merupakan insan yang sangat baik..

2. tetapi reliti dunia bukan lah seperti itu saudara..menunjukkan keburukan org lain mempunyai hukum yang berbeza bergantung kepada situasi saudara..saya rasa saudara lebih faham kerana saudara belajar di Kolej ISLAM..

a) HARAM memburuk-burukkan org lain sekiranya bertujuan untuk menyakiti org lain seperti memburuk-burukkan manusia yang cacat,kurang pandai, tidak canti,tidak handsome dll..

b) tetapi WAJIB mendedahkan keburukan org lain yang berbuat zalim terhadap kita,,tak kan seorang isteri yang didera suami perlu berdiam diri dari menceritakan kezaliman suaminya pada pihak berkuasa???begitu juga anak-anak yang didera ibu bapa..

3. didalam situasi ini, kezaliman UMNO adalah melantik kontraktor ZIONIS..kezaliman ini perlu didedahkan agar mereka TIDAK AKAN MELAKUKAN PERKARA yang SAMA dimasa hadapan..kalau kita berdiam diri, takut2 besok dia lantik negara Zionis sebagai kawan pulak..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 23-03-10 21:30


Pada 23-03-10 18:46 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

UMNO tak di burukkan memang sudah sedia ada jelik lagi jijik.





sebab tu ada pepatah sebut UMNO IS ROTTEN TO THE CORE


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 16:12


Pada 23-03-10 18:46 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

UMNO tak di burukkan memang sudah sedia ada jelik lagi jijik.
kalaumcm tu, xperlula kita buruk2kan kan?

kan memang dah buruk..

kalau kita buruk2kn, brmakna kita dah brbuat satu dosa.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 16:16


Pada 23-03-10 18:39 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.


1.sory bro, tujuan saya letak FAKTA ini bukan untuk memburukkan UMNO,,Tujuan saya letak bagi menunjukkan bahawa UMNO yang selalu menuduh dato sri ANWAR sebagai ajen yahudi telah berlaku HIPOKRIT..

2. tujuan kedua saya letak adalah supaya memberitahu pengundi2 melayu bahawa pemimpin melayu UMNO yang ''dikatakan'' memperjuangkan nasib orang melayu dan islam lebih mengutamakan syarikat YAHUDI berbanding syarikat ISLAM didalam menaikkan imej PM Malaysia..apakah YAHUDI lebih mengetahui biah org islam???

3. Tujuan ketiga saya meletakkan FAKTA ini supaya memberi tahu rakyat MALAYSIA bahawa PAS jauh lebih baik dari UMNO...kalau kita tidak kritik perbuatan melantik kontraktor yahudi, saya KHUATIRI UMNO tidak segan silu untuk menjalinkan hubungan dengan yahudi di masa hadapan..

4. anda tanya ISLAM mana yang benar????untuk pengetahuan saudara, jawapan ini hanya boleh di dapati dari Quraan dan sunnah dan ulama2...cuma yang pasti, melantik kontraktor PELOBI ZIONIS bukanlah sifat politik islam, lain lah kalau yang dilantik itu sekadar yahudi biasa sahaja..

dalam mengiklankn satu produck, seseorang tu tak boleh menjatuhkan atau menghina produck yang lain kan?

apakata kalau kita contohi yang tu.
kalau awak pengikut PAS, awak sebut keutamaan PAS.

Kalau anwar di hina dan di fitnah, awak bela dengan mengeluarkan bukti bahwa itu hanyalah fitnah tanpa awak memburukkan pihak lawan.

pasti lagi baik.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 20:12


Pada 22-03-10 21:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.


inilah rupa sebenar si mahadiaq

BAPA PELINGKUP UMAT ISLAM MALAYSIA merangkap BAPA MALAPETAKA MALAYSIA

makhluk ni berderet zionis di belakang dia....dulu bukan main nafi tak jumpa YITZHAK RABIN akhirnya mengaku juga sebab duduk dalam 1 hotel si rabin tu tingkat 2 dia tingkat 3 :lol: :lol: :lol: :lol:


din,
jangan sampai menghina org sebegini, apa beza anda dengan orang-orang Umno kalau metod politik anda kutuk-mengutuk sampai tahap ini?

tidakkah gambar itu 1 pendustaan? Nabi tak pernah ajar umat baginda untuk berdusta dalam berdakwah.

berlakulah adil, jangan sebab kita bencikan seseorang menyebabkan kita berlaku zalim kepada orang tersebut.

wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 22:40


Pada 24-03-10 16:16 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!



apakata kalau kita contohi yang tu.
kalau awak pengikut PAS, awak sebut keutamaan PAS.

Kalau anwar di hina dan di fitnah, awak bela dengan mengeluarkan bukti bahwa itu hanyalah fitnah tanpa awak memburukkan pihak lawan.

pasti lagi baik.


1. kelebihan PAS adalah menjauhi ARAK berbanding UMNO yang cenderung kepada arak..buktinya adalah FAKTA 2 yang dilakukan oleh pemuda2 UMNO dan MIRZAN..ini bukti PAS tidak seperti UMNO dan inilah kelebihan PAS..

2. Isu sekarang adalah isu arak,bukan isu FITNAH ANWAR,

3. apakah perlu berdiam diri apabila melihat pemimpin-pemimpin kita kaki judi dan arak sedangkan kita mempunyai kuasa untuk menggantikan mereka dengan pemimpin yang lebih baik???sungguh lemah iman kita tidak mampu menegur para pemimpin yang berbuat zalim.

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 22:49


kalau awak masih macam tu, dan memburukkan, awak tak ada bezanya dengan orang-orang tu. orang-orang tu tak ada buat dosa trhadap awak. tapi awak dah buat dosa sebab mmburuk2kn orngtu.

kalau dia dah jelas buruknya, tak perlu kita tambah-tambah.
awak suka tak kalau keburukan awak disebut2 walau pun kecik?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 22:52


Pada 24-03-10 16:16 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!


dalam mengiklankn satu produck, seseorang tu tak boleh menjatuhkan atau menghina produck yang lain kan?

apakata kalau kita contohi yang tu.
kalau awak pengikut PAS, awak sebut keutamaan PAS.



1. siapa kata dalam dunia iklan tidak boleh menunjukkan kelemahan produk lain??

2. sebagai pembeli,,saya akan mencari kebaikan dan keburukan sesuatu produk..dan sekiranya saya yakin bahawa ada produk yang membawa mudarat kepada orang lain,,saya akan sebarkan kepada kawan-kawan,serta saudara mara saya..

3. contohnya, heboh mengatakan bahawa colgate mengandungi lemak bab.. serta tiada logo halal..apakah saya sebagai pengguna perlu berdiam diri sedangkan produk itu meluas dipasaran dan digunakan oleh umat islam??

4. begitu juga dalam dunia politik,,saya sebagai pengundi akan menyebarkan kepada pengundi2 lain bahawa ada produk yang mengandungi ARAK SYARIKAT MIGUEL,,ada PRODUK yang MAIN JUDI SAMPAI TERLENA DI MESIN JUDI..ada produk yang menindas ROYALITI MINYAK,,ada produk yang SONGLAP duit rakyat..ada PRUDUK yang lantik SYARIKAT ZIONIS..ini perlu disebarkan kerana saya juga akan menanggung dosa membiarkan PRODUK2 HARAM tersebut menjadi pemimpin..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 22:57


pembeli boleh melakukan tu dan mencari kelemahan produck lain.
tapi kalau awak yang buat produck tu, awak dilarang mmburukkan produck lain.

cara dakwah awak sngt2 teruk...

awak sebut pasal arak dan judi, awak ingat awak seorang saja k yang tahu pasal tu?
semua orang kat malaysia ni tahu tentang tu.

tu issu yang semua orang boleh baca dan dengar.
dalam menentang pemimpin yang tak sesuai, rasul dah ajarkan caranya..dan ada syarat2nya..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

sunan-faqih
Warga 5 Bintang
Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2338
Posting: 366
Dari: ::Hulu Klang, Selangor::

Perak   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:12


Pada 24-03-10 22:52 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-03-10 16:16 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!


dalam mengiklankn satu produck, seseorang tu tak boleh menjatuhkan atau menghina produck yang lain kan?

apakata kalau kita contohi yang tu.
kalau awak pengikut PAS, awak sebut keutamaan PAS.



1. siapa kata dalam dunia iklan tidak boleh menunjukkan kelemahan produk lain??

2. sebagai pembeli,,saya akan mencari kebaikan dan keburukan sesuatu produk..dan sekiranya saya yakin bahawa ada produk yang membawa mudarat kepada orang lain,,saya akan sebarkan kepada kawan-kawan,serta saudara mara saya..

3. contohnya, heboh mengatakan bahawa colgate mengandungi lemak bab.. serta tiada logo halal..apakah saya sebagai pengguna perlu berdiam diri sedangkan produk itu meluas dipasaran dan digunakan oleh umat islam??

4. begitu juga dalam dunia politik,,saya sebagai pengundi akan menyebarkan kepada pengundi2 lain bahawa ada produk yang mengandungi ARAK SYARIKAT MIGUEL,,ada PRODUK yang MAIN JUDI SAMPAI TERLENA DI MESIN JUDI..ada produk yang menindas ROYALITI MINYAK,,ada produk yang SONGLAP duit rakyat..ada PRUDUK yang lantik SYARIKAT ZIONIS..ini perlu disebarkan kerana saya juga akan menanggung dosa membiarkan PRODUK2 HARAM tersebut menjadi pemimpin..


1. Memang tak boleh, tak pernah tengok iklan ke?

2. (i) Peranan pembeli dan peniaga lain, yang mengiklankan adalah peniaga...sebab itu dalam pengiklanan tidak sama sekali boleh memburukkan produk pihak lain, hanya mengiklankan kebaikan produk sendiri.

2. (ii) Contoh Colgate tu pun tak betul, "heboh mengatakan bahawa colgate mengandungi lemak bab..", sekadar heboh saja? tidak ada bukti pun kan?sebab kebanyakannya tahu daripada forwarded emel yang entah siapa memulakan periwayatannya pun kita tak tahu. Sekadar heboh saja, kemudian kita pun "mengiklankan" keburukan produk Colgate tersebut.

3. sejak bila pula rakyat menanggung dosa pemimpin? Bukan sebaliknya kah? apa tak baca sirah yang Saidina Umar pernah menangis memikirkan umatnya kerana takut dihisab di akhirat kelak.

3. Namun, demikian seandainya benar bukti-bukti yang dikemukakan (tidak sekadar copy paste seperti dalam kes colgate tadi), teruskanlah membuat pendedahan. Bahkan yang saya nampak, kebanyakannya berbentuk spekulasi semata-mata


-----------------
SEKRETARIAT K-FIQH
Layari www.k-fiqh.com
Like our page www.facebook.com/kfiqh


Bookmark and Share

    


  Member Information For sunan-faqihProfil   Hantar PM kepada sunan-faqih   Pergi ke sunan-faqih's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:42


Pada 24-03-10 20:12 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.


inilah rupa sebenar si mahadiaq

BAPA PELINGKUP UMAT ISLAM MALAYSIA merangkap BAPA MALAPETAKA MALAYSIA

makhluk ni berderet zionis di belakang dia....dulu bukan main nafi tak jumpa YITZHAK RABIN akhirnya mengaku juga sebab duduk dalam 1 hotel si rabin tu tingkat 2 dia tingkat 3 :lol: :lol: :lol: :lol:


din,
jangan sampai menghina org sebegini, apa beza anda dengan orang-orang Umno kalau metod politik anda kutuk-mengutuk sampai tahap ini?

tidakkah gambar itu 1 pendustaan? Nabi tak pernah ajar umat baginda untuk berdusta dalam berdakwah.

berlakulah adil, jangan sebab kita bencikan seseorang menyebabkan kita berlaku zalim kepada orang tersebut.

wassalam.




ni bukan berdusta....dulu sudah heboh isu mahafiraun...ia ditimbulkan tak silap saya pada pru 1999 oleh PAS juga...cuba tanya berapa banyak dia bunuh ulama dulu melalui masa hitam???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 24-03-10 23:45


jadi.., awak nak teruskan hal yang salah k?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-03-10 00:00


Pada 24-03-10 23:45 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

jadi.., awak nak teruskan hal yang salah k?



tak pula saya cakap begitu.....saya cakap tanya dia berapa ramai ulama dia bunuh melalui musa hitam


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 25-03-10 00:04


awak dah kira k berapa?
awak nampak?apa tindakan hukum pada dia?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-03-10 00:21


Pada 24-03-10 22:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

pembeli boleh melakukan tu dan mencari kelemahan produck lain.
tapi kalau awak yang buat produck tu, awak dilarang mmburukkan produck lain.


apa yang pasti semua org disini adalah pengguna produk..dan saya tidak pernah mencipta atau membuat produk..

Pada 24-03-10 22:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!


cara dakwah awak sngt2 teruk....


saya ambil balik kata-kata awak yang awak post pada

23-03-10 15:13
kalau awak hanya mampu memburuk2kan salah satu pihak, maka yang buruk itu hanyalah diri awak sendiri. sebab kata-kata buruk tu keluar gari diri awak.
:-D


Pada 24-03-10 22:57 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!


awak sebut pasal arak dan judi, awak ingat awak seorang saja k yang tahu pasal tu?
semua orang kat malaysia ni tahu tentang tu.


1. benarkah semua orang malaysia TAHU????hebat saudara ye..dah buat survey ke??atau dah telepon 23 juta rakyat malaysia, dah tanya mereka pasal isu arak ni??

2. bercakap lah mengikut logik saudara..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-03-10 00:42


Pada 24-03-10 23:12 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!



1. Memang tak boleh, tak pernah tengok iklan ke?


iklan bukan sahaja di tv atau media massa tuan,,iklan juga datang dari penjual2..saya biasa melihat para penjual mengatakan produk ni bagus,produk ni buruk,produk sana ada lemak bab.., produk itu tidak halal,

Pada 24-03-10 23:12 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!



2. (ii) Contoh Colgate tu pun tak betul, "heboh mengatakan bahawa colgate mengandungi lemak bab..", sekadar heboh saja? tidak ada bukti pun kan?sebab kebanyakannya tahu daripada forwarded emel yang entah siapa memulakan periwayatannya pun kita tak tahu. Sekadar heboh saja, kemudian kita pun "mengiklankan" keburukan produk Colgate tersebut..


colgate satu contoh sahaja tuan,,tapi banyak produk2 lain yang jelas membawa mudarat telah disebar luaskan oleh individu yang bertanggungjawap..peranan ini banyak dimain kan oleh PPIM dan CAP..atau saudara tidak mengenali dua badan ini???kalau saudara tidak kenal,,saya boleh jelaskan dengan terperinci..

Pada 24-03-10 23:12 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!


3. sejak bila pula rakyat menanggung dosa pemimpin? Bukan sebaliknya kah? apa tak baca sirah yang Saidina Umar pernah menangis memikirkan umatnya kerana takut dihisab di akhirat kelak.


sejak bila saya MAKSUDKAN rakyat menanggung dosa pemimpin??saya MAKSUDKAN begini saudara, RAKYAT sebagai PENGUNDI berkuasa memilih pemimpin dalam konteks hari ini,,sekiranya rakyat memilih pemimpin dari lembaga pengarah syarikat arak,,pemimpin yang rapat melantik zionis sebagai kontraktor sedangkan mereka tahu dan sedar,,bukan kah itu satu kesilapan????sirah mana yang membenarkan kita memilih kaki botol???kaki perempuan??kaki rasuah??ini sirah islam ke??

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

Husnatun
Warga Rasmi
Menyertai: 25.03.2010
Ahli No: 39562
Posting: 3

blank   avatar


posticon Posting pada: 25-03-10 08:26


Pada 22-03-10 23:41 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.



jadi segala bukti-bukti perlu disembunyikan ya atas sebab melayu islam ke????


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???
ish3 ada pula ya islam umno islam pas???? :-? :-? :-? mana dapat ayat ni ya???



:berfikir:

Bookmark and Share

    


  Member Information For HusnatunProfil   Hantar PM kepada Husnatun   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-03-10 21:26


Pada 25-03-10 08:26 , Husnatun posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 23:41 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.



jadi segala bukti-bukti perlu disembunyikan ya atas sebab melayu islam ke????


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???
ish3 ada pula ya islam umno islam pas???? :-? :-? :-? mana dapat ayat ni ya???



:berfikir:


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Husnatun
Warga Rasmi
Menyertai: 25.03.2010
Ahli No: 39562
Posting: 3

blank   avatar


posticon Posting pada: 26-03-10 10:40


Pada 22-03-10 21:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.


inilah rupa sebenar si mahadiaq

BAPA PELINGKUP UMAT ISLAM MALAYSIA merangkap BAPA MALAPETAKA MALAYSIA

makhluk ni berderet zionis di belakang dia....dulu bukan main nafi tak jumpa YITZHAK RABIN akhirnya mengaku juga sebab duduk dalam 1 hotel si rabin tu tingkat 2 dia tingkat 3 :lol: :lol: :lol: :lol:



Penipu rupanya mahathir ya :berfikir:

Boleh2 dia jadi PM

Dia tu bangsa mix india kan?

Boleh bagi biodata dia tak...dengan pendidikan nya sekali

Bookmark and Share

    


  Member Information For HusnatunProfil   Hantar PM kepada Husnatun   Quote dan BalasQuote

ikhwan_islam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.02.2009
Ahli No: 37043
Posting: 360
Dari: KUIS Bangi

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 26-03-10 10:48


Pada 25-03-10 21:26 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-03-10 08:26 , Husnatun posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 23:41 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:55 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Kenapa harus memburuk2kn pihak2 lain.
hingga saat ni trbukti masyarakat masih mengikuti dan menyokong UMNO,


KALAU pengikut PAS pun memburukkan UMNO, dan pengikut UMNO memburuk2kan PAS, so islam mana yang benar, UMNO or PAS?

kedua-dua pengikutnya saling memburukkan yang berarti sama-sama mempunyai sikap dan sifat buruk.

yang bukan islam tidak akan dapat meilhat islam lagi selain keburukan pemeluknya.



jadi segala bukti-bukti perlu disembunyikan ya atas sebab melayu islam ke????


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???
ish3 ada pula ya islam umno islam pas???? :-? :-? :-? mana dapat ayat ni ya???



:berfikir:


jawab soalan saya berapa banyak akta untuk lindungi umat islam malaysia????berapa banyak umat islam malaysia merempat???

jadi, umat islam kat malaysia merempat sebab UMNO k?atau sebab umat tu sendiri?

Bookmark and Share

    


  Member Information For ikhwan_islamProfil   Hantar PM kepada ikhwan_islam   Quote dan BalasQuote

sunan-faqih
Warga 5 Bintang
Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2338
Posting: 366
Dari: ::Hulu Klang, Selangor::

Perak   avatar


posticon Posting pada: 26-03-10 20:03


!!! QUOTE !!!


jadi segala bukti-bukti perlu disembunyikan ya atas sebab melayu islam ke????


Apa yang bukti, kesemuanya tuduhan berasaskan sangkaan semata-mata dan disebarkan melalui blog-blog picisan lalu dikutiplah untuk dicanangkan ke serata alam bahawa inilah kezaliman UMNO dan segala macamnya sehingga kan tidak ada kebaikan pun pada mereka.

Gambar palsu Tun Mahathir pun dirangkumkan bukti, apalagi yang boleh dipercayai daripada tulisan anda?

Ingat, dosa pemimpin pada rakyat akan dijawab sendiri oleh pemimpin tersebut pada Allah kelak, tapi sekiranya anda memfitnah, menuduh, mengutuk dan mengata bukan-bukan pada pemimpin tersebut yang bukan haknya, anda juga layak mendapat dosa juga.

tidak ada kaedah kutuk orang zalim dapat pahala.


-----------------
SEKRETARIAT K-FIQH
Layari www.k-fiqh.com
Like our page www.facebook.com/kfiqh


Bookmark and Share

    


  Member Information For sunan-faqihProfil   Hantar PM kepada sunan-faqih   Pergi ke sunan-faqih's Website   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 28-03-10 13:43


Pada 26-03-10 20:03 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!



Ingat, dosa pemimpin pada rakyat akan dijawab sendiri oleh pemimpin tersebut pada Allah kelak, tapi sekiranya anda memfitnah, menuduh, mengutuk dan mengata bukan-bukan pada pemimpin tersebut yang bukan haknya, anda juga layak mendapat dosa juga.


1. ya benar,,memfitnah dan mengata bukan2 kepada pemimpin adalah sesuatu yang SALAH..TAPI, perlantikan kontraktor yahudi oleh PM bukan lah suatu fitnah, ianya isu yang dibahaskan di PARLIMEN dan tiada penafian dari PM berhubung isu ini, malahan pengakuan syarikat APCO sendiri mengatakan kerajaan malaysia adalah pelanggan mereka.

2. begitu juga dengan isu mirzan mahathir menjadi pengarah syarikat arak, ianya satu fakta dimana syarikat arak tersebut mengeluarkan sendiri nama ahli pengarah syarikat miguel..kalau syarikat miguel menyalahgunakan nama mirzan,,sudah tentu mirzan akan mendapat saman berjuta-juta kerana namanya dijual,,lebih-lebih lagi dengan syarikat arak..

sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!


tidak ada kaedah kutuk orang zalim dapat pahala.


1. saya sedikit musykil dengan yang ini..

2. adakah mengutuk org yang zalim tidak mendapat pahala???

3. bagaimana dengan kegiatan mengutuk penulis karikatur Nabi saw di hadapan kedutaan sweden baru-baru ini..apakah perbuatan mereka sia-sia??begitu juga dengan mengutuk serangan amerika pada iraq??mengutuk mesir menutup sempadan mesir-palestin..apakah semua ini pekerjaan yang sia-sia??bukan kah semua ini kezaliman yang perlu dikutuk??

4. jadi, apakah kezaliman patut dibiarkan??dilihat sahaja terus berlaku??atau bersetuju dengan setiap kezaliman???ini ajaran agama mana??

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 28-03-10 23:02


.

fitnah orang agen yahudi tapi hakikatnya dia sendiri talibarut dan agen yahudi.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 28-03-10 23:04


Pada 26-03-10 10:40 , Husnatun posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 22-03-10 21:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

.


inilah rupa sebenar si mahadiaq

BAPA PELINGKUP UMAT ISLAM MALAYSIA merangkap BAPA MALAPETAKA MALAYSIA

makhluk ni berderet zionis di belakang dia....dulu bukan main nafi tak jumpa YITZHAK RABIN akhirnya mengaku juga sebab duduk dalam 1 hotel si rabin tu tingkat 2 dia tingkat 3 :lol: :lol: :lol: :lol:



Penipu rupanya mahathir ya :berfikir:

Boleh2 dia jadi PM

Dia tu bangsa mix india kan?

Boleh bagi biodata dia tak...dengan pendidikan nya sekali



yes mix india...ayah dia british import sini.....dia dulu belajar di kolej raffles yang kemudian jadi UM kampus singapura dan akhirnya jadi NUS


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 28-03-10 23:04


http://gemasuara.blogspot.com/

Keputusan kerajaan melantik Apco Worldwide sebagai syarikat perunding komunikasi 1Malaysia menyerlahkan Umno sebagai tali barut Israel.

Umno tidak mampu menyatakan komitmennya terhadap syarikat tersebut walaupun syarikat itu dikatakan umum sebagai pro zionis Israel.

Ini serlahkan bahawa Umno adalah tali barut Yahudi zionis kerana dia (Umno) tak boleh menyatakan pendirian (tentang Apco).

Tidak mustahil kerajaan Malaysia turut memberikan maklumat yang strategik pada Apco kerana Apco tidak berupaya memberikan nasihat yang strategik.

Kalau Umno tidak diberi maklumat yang strategik seperti demografi negara, bagaimana Apco nak beri nasihat supaya Najib dilihat baik, 1Malaysia direalisasikan.

Dengan maklumat strategik ini, bermakna keselamatan negara sendiri terdedah pada pihak luar.

Saya rasa curiga pada kerajaan kerana melantik Apco secara tender yang eksklusif sedangkan Apco dibayangi oleh beberapa pemimpin zionis Israel seperti Shimon Stein (bekas Duta Kehormat Israel ke Jerman), Profesor Ittamar Rabinovich (bekas Duta Besar Israel ke Amerika Syarikat), Doron Bergerbest-Eilon (bekas Jeneral Major di Agensi Keselamatan Israel, ISA), David Heral (anggota perisik di ISA), Oded Raz (bekas Pegawai Kanan di ISA) dan Elliott Abrams (proksi Yahudi, bekas pembantu khas kepada Presiden Amerika Syarikat, George W. Bush).

Kesemua mereka jelas pro zionis Israel, sebab itu rakyat perlu diberitahu atas asas apa mereka ini dipilih.

Dengan pemilihan Apco ini, apakah membabitkan individu di dalam kerajaan sendiri kerana ini bukan tender terbuka, dilanti khusus untuk perbaiki imej Najib.

Datuk Mahfuz Omar,
Naib Presiden PAS.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 29-03-10 20:47


HEHE.. da banyak cerita pasal umno saja kan...jom kita tengok pula kisahnya anwar dengan israel...jom terjah...

jom

!!! QUOTE !!!



Annapolis Summit : Anwar Ibrahim tandatangan cadangan Dua Negara kepada Presiden Bush

Anwar telah menandatangani Perjanjian Annapolis Summit pada tahun 2007 yang cukup jelas perjanjian itu mengiktiraf pembentukkan negara haram IsraeL

Surat berikut dihantar oleh lapan orang penandatangan asal pada 10 Oktober 2007 kepada Presiden George W. Bush dan Setiausaha Negara Condoleezza Rice, berkaitan dengan persidangan keamanan Timur Tengah, Annapolis Summit, Maryland, yang dijadual akan dilakukan pada akhir November 2007.

Sejak itu, ramai bekas pegawai awam dan intelektual Amerika telah menandatangani surat tersebut di atas kapasiti individu. Draf surat tersebut diusaha bersama oleh tiga badan iaitu New America Foundation/American Strategy Program (Yayasan Amerika Baru/ Program Strategi Amerika), International Crisis Group (Kumpulan Krisis Antarabangsa), dan US/Middle East Project, Inc, dan telah dicetak pada 8 November 2007 dalam terbitan New York Review of Books.

Berikut kandungan surat tersebut :

Yang Dihormati Presiden Bush dan Setiausaha Rice :

Persidangan Keamanan Israel-Palestin yang diumumkan oleh Presiden Bush baru-baru ini dan dijadualkan akan berlangsung pada November akan memberikan peluang yang tulen untuk kemajuan two-state solution (penyelesaian dua negara).

Timur Tengah kekal bergelumang dalam krisisnya selama bertahun-tahun, dan dengan persidangan ini akan memberi kesan positif ke arah menahan gelombang ketidakstabilan dan keganasan yang bakal meningkat. Kerana bimbang berlakunya risiko kegagalan persidangan itu, pengajaran daripada persidangan sebelum ini perlu dijadikan iktibar untuk memastikan kejayaan Annapolis Summit itu. Sebelum ini, percubaan terakhir rundingan berlaku tujuh tahun lepas di Camp David. Mereka berunding mengenai isu asas politik yang membahagikan dua pihak (two-state solution).

Kami percaya, dalam usaha untuk mencapai kejayaan, keputusan yang bakal diambil daripada persidangan itu mestilah substantif dan relevan dalam kehidupan seharian penduduk Israel dan Palestin .

Persidangan antarabangsa perlu berhadapan dengan pengisian keamanan yang kekal : Kerana itu satu persetujuan keamanan yang menyeluruh tidak dapat dicapai pada November ini, maka persidangan itu perlu memfokuskan ke arah langkah-langkah keamanan berkekalan, yang perlu termaktub dalam resolusi Majlis Keselamatan.

Pemimpin Israel dan Palestin perlu berusaha untuk mencapai perjanjian seperti itu. Sekiranya mereka gagal, Kumpulan Kuartet (A.S. , E.U. , Rusia dan Setiausaha Agung) –perlu melindungi mereka agar persidangan patut diadakan – serta perlu mempercepatkan garis panduan, berdasarkan Resolusi Majlis Keselamatan PBB 242 dan 338, Parameter Clinton 2000, Inisiatif Keamanan Arab 2002 dan Road Map 2003.

Garis panduan itu perlu mengandungi perkara berikut :

1. Matlamat Dua Negara (two-state solution), berdasarkan garis panduan yang pernah dibuat pada 4 Jun 1967, dengan proses pindaan kecil, antara satu sama lain dan dipersetujui bersama seperti yang dinyatakan dalam pertukaran tanah 1:1

2. Jerusalem sebagai rumah kepada dua ibu negara, dengan kawasan kejiranan Israel jatuh di bawah kedaulatan Israel manakala kawasan kejiranan Arab jatuh di bawah kedaulatan Palestin
...BACA SELANJUTNYA kat SINI... KLIK SINI


NI LAGI


Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 29-03-10 20:53


Pada 29-03-10 20:47 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

HEHE.. da banyak cerita pasal umno saja kan...jom kita tengok pula kisahnya anwar dengan israel...jom terjah...

jom

!!! QUOTE !!!



Annapolis Summit : Anwar Ibrahim tandatangan cadangan Dua Negara kepada Presiden Bush

Anwar telah menandatangani Perjanjian Annapolis Summit pada tahun 2007 yang cukup jelas perjanjian itu mengiktiraf pembentukkan negara haram IsraeL

Surat berikut dihantar oleh lapan orang penandatangan asal pada 10 Oktober 2007 kepada Presiden George W. Bush dan Setiausaha Negara Condoleezza Rice, berkaitan dengan persidangan keamanan Timur Tengah, Annapolis Summit, Maryland, yang dijadual akan dilakukan pada akhir November 2007.

Sejak itu, ramai bekas pegawai awam dan intelektual Amerika telah menandatangani surat tersebut di atas kapasiti individu. Draf surat tersebut diusaha bersama oleh tiga badan iaitu New America Foundation/American Strategy Program (Yayasan Amerika Baru/ Program Strategi Amerika), International Crisis Group (Kumpulan Krisis Antarabangsa), dan US/Middle East Project, Inc, dan telah dicetak pada 8 November 2007 dalam terbitan New York Review of Books.

Berikut kandungan surat tersebut :

Yang Dihormati Presiden Bush dan Setiausaha Rice :

Persidangan Keamanan Israel-Palestin yang diumumkan oleh Presiden Bush baru-baru ini dan dijadualkan akan berlangsung pada November akan memberikan peluang yang tulen untuk kemajuan two-state solution (penyelesaian dua negara).

Timur Tengah kekal bergelumang dalam krisisnya selama bertahun-tahun, dan dengan persidangan ini akan memberi kesan positif ke arah menahan gelombang ketidakstabilan dan keganasan yang bakal meningkat. Kerana bimbang berlakunya risiko kegagalan persidangan itu, pengajaran daripada persidangan sebelum ini perlu dijadikan iktibar untuk memastikan kejayaan Annapolis Summit itu. Sebelum ini, percubaan terakhir rundingan berlaku tujuh tahun lepas di Camp David. Mereka berunding mengenai isu asas politik yang membahagikan dua pihak (two-state solution).

Kami percaya, dalam usaha untuk mencapai kejayaan, keputusan yang bakal diambil daripada persidangan itu mestilah substantif dan relevan dalam kehidupan seharian penduduk Israel dan Palestin .

Persidangan antarabangsa perlu berhadapan dengan pengisian keamanan yang kekal : Kerana itu satu persetujuan keamanan yang menyeluruh tidak dapat dicapai pada November ini, maka persidangan itu perlu memfokuskan ke arah langkah-langkah keamanan berkekalan, yang perlu termaktub dalam resolusi Majlis Keselamatan.

Pemimpin Israel dan Palestin perlu berusaha untuk mencapai perjanjian seperti itu. Sekiranya mereka gagal, Kumpulan Kuartet (A.S. , E.U. , Rusia dan Setiausaha Agung) –perlu melindungi mereka agar persidangan patut diadakan – serta perlu mempercepatkan garis panduan, berdasarkan Resolusi Majlis Keselamatan PBB 242 dan 338, Parameter Clinton 2000, Inisiatif Keamanan Arab 2002 dan Road Map 2003.

Garis panduan itu perlu mengandungi perkara berikut :

1. Matlamat Dua Negara (two-state solution), berdasarkan garis panduan yang pernah dibuat pada 4 Jun 1967, dengan proses pindaan kecil, antara satu sama lain dan dipersetujui bersama seperti yang dinyatakan dalam pertukaran tanah 1:1

2. Jerusalem sebagai rumah kepada dua ibu negara, dengan kawasan kejiranan Israel jatuh di bawah kedaulatan Israel manakala kawasan kejiranan Arab jatuh di bawah kedaulatan Palestin
...BACA SELANJUTNYA kat SINI... KLIK SINI



:lol: :lol: :lol:

balik2 annapolis summit....anwar dah nafikan yang dia tak sign pun......lagipun bukan bidang kuasa dia pun nak sign walaupun dia dulu TPM...yang selalu sign tu bukan si tua tu ke


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 29-03-10 21:36


Pada 29-03-10 20:53 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



balik2 annapolis summit....anwar dah nafikan yang dia tak sign pun......lagipun bukan bidang kuasa dia pun nak sign walaupun dia dulu TPM...yang selalu sign tu bukan si tua tu ke



1. Anwar dah nafikan

2. najib bila pula nak nafikan yang dia lantik APCO??? :-D

3. Lagipun. Aku cari link yang saya ryn bagi,,rupanya hanya lah BLOG pencacai UMNO..tak ada link pulak..cuba bagi link sikit..

4. ni kenyataan MEDIA APCO pada website mereka

http://www.apcoworldwide.com/content/news/press_releases2010/kuala_lumpur0310.aspx

In 2009, the Government of Malaysia retained APCO, an international strategic communications company with 29 offices throughout the world, to assist in evaluating its capabilities to communicate through new media. APCO was also asked to assist the Malaysian government by sharing recent developments in strategic communication undertaken by governments in Europe, North America and Africa.

Bila najib nak nafikan ni???

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 29-03-10 22:02


Pada 29-03-10 20:53 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



balik2 annapolis summit....anwar dah nafikan yang dia tak sign pun......lagipun bukan bidang kuasa dia pun nak sign walaupun dia dulu TPM...yang selalu sign tu bukan si tua tu ke

.ala sekadar menafikan..semua org boleh buat dah...hehe...apa da...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 30-03-10 14:14


Pada 24-03-10 16:12 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 23-03-10 18:46 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

UMNO tak di burukkan memang sudah sedia ada jelik lagi jijik.
kalaumcm tu, xperlula kita buruk2kan kan?

kan memang dah buruk..

kalau kita buruk2kn, brmakna kita dah brbuat satu dosa.


Buruknya UMNO ni kena cerita kat org.... berdosa jika kita diamkan keburukan UMNO ni.

anda kena bezakan buruk 'orang' dan buruk 'pertubuhan yang menjalankan pemerintahan'....keburukan UMNO kesannya pada semua org...kezalimannya wajib diceritakan dan ditentang...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 30-03-10 15:51


Pada 30-03-10 14:14 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-03-10 16:12 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 23-03-10 18:46 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

UMNO tak di burukkan memang sudah sedia ada jelik lagi jijik.
kalaumcm tu, xperlula kita buruk2kan kan?

kan memang dah buruk..

kalau kita buruk2kn, brmakna kita dah brbuat satu dosa.


Buruknya UMNO ni kena cerita kat org.... berdosa jika kita diamkan keburukan UMNO ni.

anda kena bezakan buruk 'orang' dan buruk 'pertubuhan yang menjalankan pemerintahan'....keburukan UMNO kesannya pada semua org...kezalimannya wajib diceritakan dan ditentang...



boleh senaraikan semua keburukan UMNO seperti yang anda katakan dan boleh diceritakan....boleh?ni bukan cbr..ni permintaan,saya kena cakap jelas, nanti dickp bodoh lagi dengan org pandai ni..takut juga....hehe

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 30-03-10 18:12


Pada 29-03-10 22:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 29-03-10 20:53 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



balik2 annapolis summit....anwar dah nafikan yang dia tak sign pun......lagipun bukan bidang kuasa dia pun nak sign walaupun dia dulu TPM...yang selalu sign tu bukan si tua tu ke

.ala sekadar menafikan..semua org boleh buat dah...hehe...apa da...


1. kalau memfitnah,, siapa pun boleh buat..
2. Menunggu jawapan dan PENAFIAN kerajaan Malaysia terhadap perlantikan APCO dan bayaran yang dikenakan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 30-03-10 20:16


Pada 30-03-10 18:12 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 29-03-10 22:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 29-03-10 20:53 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!



balik2 annapolis summit....anwar dah nafikan yang dia tak sign pun......lagipun bukan bidang kuasa dia pun nak sign walaupun dia dulu TPM...yang selalu sign tu bukan si tua tu ke

.ala sekadar menafikan..semua org boleh buat dah...hehe...apa da...


1. kalau memfitnah,, siapa pun boleh buat..
2. Menunggu jawapan dan PENAFIAN kerajaan Malaysia terhadap perlantikan APCO dan bayaran yang dikenakan..


tau pun...hehe.. lepas itu dikata pula ada bukti apco kan, fasal anwar pun ada bukti juga...hehe

ni perkaitan 1 israel dengan 1 malaysia, cuba tengok balik lirik lagi MALAYSIA BERJAYA

Malaysia Berjaya

Malaysia kita sudah berjaya
Aman makmur bahagia
Malaysia abadi selamanya
Berjaya dan berjaya

Berbagai kaum sudah berikrar
Menuju cita-cita
Satu bangsa satu negara
Malaysia berjaya


Dari Perlis sampailah ke Sabah
Kita sudah merdeka
Negara makmur rakyat mewah
Kita sudah berjaya

Dengan semboyan kita berjaya
Menuju di angkasa
Satu bangsa satu negara
Malaysia berjaya


KLIK SINI UNTUK dengar KLIK LAGU MALAYSIA BERJAYA

lagu ni sudah lama berkumandang sejak tahun 1960-an lagi..walaupun tidak menyebut 1Malaysia menerusi Satu bangsa satu negara
Malaysia berjaya
, namun bibit2 itu sudah jelas apabila lirik lagu ini sudah menjelmakan matlamat 1Malaysia...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 30-03-10 20:57


Pada 30-03-10 20:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!



tau pun...hehe.. lepas itu dikata pula ada bukti apco kan, fasal anwar pun ada bukti juga...hehe

.


1. apa benda yang kau mengarut ni??

2. Isu APCO sudah di bawa ke PARLIMEN MALAYSIA,,dan anuar sendiri telah menyoal Kerajaan Malaysia..Mengapa APCO dipilih sebagai perunding komunikasi malaysia..TIADA SEORANG PUN AHLI UMNO di parlimen yang kata ini adalah satu FITNAH...yang anda kata ni FITNAH seolah-olah lebih sudu dari kuah..

3. Aku bukanya macam ahli UMNO yang nak sebar FITNAH suka-suka hati..aku baca dulu kenyataan2 yang dibuat, sebab dalam PAS kami diajar etika dalam berpolitik,,bukanya macam yang UMNO ajar kamu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 31-03-10 00:01


!!! QUOTE !!!

3. Aku bukanya macam ahli UMNO yang nak sebar FITNAH suka-suka hati..aku baca dulu kenyataan2 yang dibuat, sebab dalam PAS kami diajar etika dalam berpolitik,,bukanya macam yang UMNO ajar kamu..


leerrrrr...AMENO ke???...kuang .. kuang.. kuang..padan muka saya...

aduh buang karan betul saya selama ni....


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 31-03-10 00:04


Pada 30-03-10 15:51 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 30-03-10 14:14 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 24-03-10 16:12 , ikhwan_islam posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 23-03-10 18:46 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

UMNO tak di burukkan memang sudah sedia ada jelik lagi jijik.
kalaumcm tu, xperlula kita buruk2kan kan?

kan memang dah buruk..

kalau kita buruk2kn, brmakna kita dah brbuat satu dosa.


Buruknya UMNO ni kena cerita kat org.... berdosa jika kita diamkan keburukan UMNO ni.

anda kena bezakan buruk 'orang' dan buruk 'pertubuhan yang menjalankan pemerintahan'....keburukan UMNO kesannya pada semua org...kezalimannya wajib diceritakan dan ditentang...



boleh senaraikan semua keburukan UMNO seperti yang anda katakan dan boleh diceritakan....boleh?ni bukan cbr..ni permintaan,saya kena cakap jelas, nanti dickp bodoh lagi dengan org pandai ni..takut juga....hehe



bunuh ulama tu salah satunya...


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 31-03-10 22:05


Pada 31-03-10 00:01 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

3. Aku bukanya macam ahli UMNO yang nak sebar FITNAH suka-suka hati..aku baca dulu kenyataan2 yang dibuat, sebab dalam PAS kami diajar etika dalam berpolitik,,bukanya macam yang UMNO ajar kamu..


leerrrrr...AMENO ke???...kuang .. kuang.. kuang..padan muka saya...

aduh buang karan betul saya selama ni....



maaf, ada yang bermasalah dengan kenyataan ni?

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7871
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 31-03-10 23:58


ni dia dokumen yang membuktikan kerjasama apco dan kerajaan malaysia

http://www.fara.gov/docs/4561-Exhibit-AB-20090727-8.pdf


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.159806 saat. Lajunya....