Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 18-10-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kayu yang bengkok tak dapat hasilkan bayang-bayang lurus
-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: mengintaisyurga
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43096

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 22
Ahli: 0
Jumlah: 22




  Yang Masuk Ke Sini
halawatuliman: 1 hari, 2 jam, 32 minit yang lalu
nabilah: 1 hari, 2 jam, 37 minit yang lalu
aye: 2 hari yang lalu
tereturubuzu: 11 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 22 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: DAP sudah FAHAM ISLAM.TAHNIAH!!!!!


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» DAP sudah FAHAM ISLAM.TAHNIAH!!!!!

Please Mendaftar To Post


Oleh DAP sudah FAHAM ISLAM.TAHNIAH!!!!!

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 00:04


Nik Aziz anggap DAP mula faham Islam

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan kerjasama antara Pas dan DAP membuahkan hasil yang baik apabila pemimpin parti itu mula memahami agenda perjuangan Pas serta agama Islam.

Menurutnya, Pas bertanggungjawab melaksanakan agenda dakwah memandangkan budaya negara ini tidak mendekatkan orang Islam kepada masyarakat bukan Islam.

“Di Malaysia tak ada langkah nak perkenalkan Islam kepada orang bukan Islam. Tok guru dan tok lebai kita tak fikir bagaimana nak suruh orang masuk Islam, sekarang kita sudah dekatkan Islam kepada DAP, di mana salah kami?,” katanya ketika ditemui selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di Kota Darul Naim di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika mengulas dakwaan Pas lebih berminat bekerjasama dengan DAP berbanding UMNO.

Nik Aziz, yang juga Menteri Besar Kelantan berkata, DAP pernah bertindak keluar dari persefahaman satu ketika dahulu kerana tidak bersetuju dengan penggunaan nama Islam pada parti tersebut.

“Alhamdulillah mereka sekarang ini tidak marah. Dulu waktu kami dalam Angkatan Perpaduan Ummah (APU), DAP paksa kami buang Islam dari Pas, kami kata tak boleh, Alhamdulillah, (sekarang) tanda mereka faham apa yang kami bawa ni bukan agama Islam yang menakutkan,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Nik Aziz berkata, Kerajaan Negeri belum bercadang mengambil langkah mencatu bekalan air di negeri Kelantan berikutan keadaan kemarau, namun menasihatkan rakyat berjimat cermat.

http://www.sinarharian.com.my/com/content/story6918596.asp


sekarang ada siapa mahu nak nafikan lagi


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 00:08


terbukti adalah lebih baik bersama dan menerangkan islam kepada orang yang dianggap kiasu dari sesama islam tapi tolak hudud,hina nabi,bunuh ulama dan etc


.


.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 02:59


haha.. rasa gelak saja rasanya anda memaparkan tajuk yang sebelah petang tadi saya baca kat paper sinar harian edisi selangor masa balik kuliah.

saya bukan nak berprasangka buruk tetapi politik pas ni rasanya tak perlu lagi saya katakan. fhm2 sajalah macam mana kan.hehehe..sebelum ni pun dia pertahankan khalifah yang dia agungkan kat penang tu tentang isu baru-baru ni. lepas itu isu terdahulu tentang 16 september berkenaan dengan fatwa dia yang org BN boleh lompat sebab itu adalah demokrasi..hehe..lepas itu bila org PKR keluar parti pula, keluar pula knytaan org lompat parti ni mngkhianati rakyat, dianggap katak dan all lagi lah....hehe..tak hairan pun..da biasa...

p/s : Kenapa tak masukkn berita utama muka depan sinar harian tu, dalam keluaran yang sama..kat sebelah PC saya ni saya mnyelak helaian muka depan paper ni bertajuk Badut hingusan PAS yang dipetik melalui Ahli Parlimen Kulim bandar bhru(bks org PKR), Zulkifli Nordin..hehe..apa kata anda..
saya rasa nak tergelak ketika melintas kedai yang menjual paper ni, dr jauh nampak jlas tajuk utama ni. lepas itu beli dengan RM1, dan membaca kata-kata dia ni yang saya rasakan sungguh sadis untuk didengari..hehe..

" yang parahnya ada antara mereka, jika kutip derma jihad cukup hebat, tapi kalau tengok cara mereka memaki hamun dan mencaci, iblis pun menangis" Fuh...sungguh puitis kata-kata ni..bayangkan iblis boleh menangis..biasa iblis tersenyum saja agaknya, ni dah sampai tahap menangis..naya iblis tu... :berfikir:

maklumat lanjut layari blog Zulkifli nordin.. KLIK DAH

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 03:25


Pada 12-03-10 02:59 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

" yang parahnya ada antara mereka, jika kutip derma jihad cukup hebat, tapi kalau tengok cara mereka memaki hamun dan mencaci, iblis pun menangis" Fuh...sungguh puitis kata-kata ni..bayangkan iblis boleh menangis..biasa iblis tersenyum saja agaknya, ni dah sampai tahap menangis..naya iblis tu... :berfikir:

maklumat lanjut layari blog Zulkifli nordin.. KLIK DAH

salam,
macam mana dia boleh tau yang iblis sampai menangis? :sopan:

itulah yang saya nampak slack dalam arena politik kita sekarang, sepatutnya wakil2 rakyat yang claim "perjuangkan Islam" tidak mengamalkan budaya politik kutuk-mengutuk ni, kita sebagai orang yang nak tegakkan syariat Islam sepatutnya berdakwah secara berhikmah, maw`izah hasanah dan sebagainya...

kalau BN lawan kita guna api, kita patut lawan balik guna air, bukan lawan dengan api juga, nanti yang menang jadi arang, yang kalah jadi abu...

tentang Pas pula, pandangan saya lah, selagi pemimpin-pemimpin Pas ada yang mengamalkan politik kutuk-mengutuk, selagi itu rakyat tak percaya dengan Pas, sebab amalan sedemikian tak melambangkan ajaran Islam pun...

kita akan berjaya (insya'allah) jika kita menunjukkan akhlak yang baik kepada masyarakat, berbudi bahasa dan tidak berdendam, memaafkan pihak lawan, dan berdakwah secara yang berhikmah, lebih-lebih lagi menunjukkan keikhlasan demi agama Islam.

dalam berdakwah dan berpolitik, ikutlah "uswatun hasanah" kita yakni Rasulullah s.a.w., tengok akhlak baginda pun orang dah tertarik nak masuk Islam. tak perlu lah kita ikut cara berpolitiknya orang-orang BN secara jatuh-menjatuhkan malah silap-silap lebih teruk lagi...

sekadar renungan bersama, wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

  


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 04:40


Pada 12-03-10 03:25 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

/quote]
salam,
macam mana dia boleh tau yang iblis sampai menangis? :sopan:

tentang Pas pula, pandangan saya lah, selagi pemimpin-pemimpin Pas ada yang mengamalkan politik kutuk-mengutuk, selagi itu rakyat tak percaya dengan Pas, sebab amalan sedemikian tak melambangkan ajaran Islam pun...


itulah namanya keindahan ayat puitis, kalau nik ajis boleh tau DAP sudah terima Islam itu adalah sdkr hipotesis beliau sedangkan banyak lagi isu yang telh brgolak, ini bagi pdngn saya yang daif ini jika dibndingkn dengan seorang ulama. Kita nak yang literal. Tapi rasanya kita tau apa tujuan sebnar kenyataan sebgitu dikeluarkan.

tentang Pas yang suka mengutuk, antara sebab saya juga beralih arah. bukan 100% cuma hal inilah yang seakan-akan mengganggu proses ke arah nak mencpai apa yang mereka hasratkn.

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 07:47


!!! QUOTE !!!

salam,
macam mana dia boleh tau yang iblis sampai menangis? :sopan:


entah lah... sekarang dah boleh nampak iblis pulak....selalunya yang kawan dengan iblis saja boleh nampak iblis


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 07:59


!!! QUOTE !!!

itulah namanya keindahan ayat puitis, kalau nik ajis boleh tau DAP sudah terima Islam itu adalah sdkr hipotesis beliau sedangkan banyak lagi isu yang telh brgolak, ini bagi pdngn saya yang daif ini jika dibndingkn dengan seorang ulama. Kita nak yang literal. Tapi rasanya kita tau apa tujuan sebnar kenyataan sebgitu dikeluarkan.


saya rasa kalau kita jujur, kita boleh faham statement TGNA tu, DAP faham islam di sini tak mungkin lah sama macamana dengan saya dan saya ryn faham Islam....Kalau dia faham Islam setaraf kita , saya rasa ramai DAP dah mengucap shahadah kala ini.

Tapi sekurang-kurangnya ada ruang Islam itu diperkenalkan kepada muslim dan diperbincangkan dengan pimpinan di DAP. Kita pun tak harap penerimaan yang total serta drastik dari DAP, sedikit ruang untuk kita pulihkan pandangan prejudis pemimpin kafir itu terhadap islam, itu dikira lebih baik ...memandangkan Islam yang diperkenalkan oleh UMNO kepada DAP ternyata songsang dan menjadikan mereka rasa takut dan terancam.

pun begitu, sikap toleransi kita dengan pimpinan kafir ini kena cermat....kerana hubungan yang dibina dengan mereka asasnya adalah dakwah....jika sampai kepada tahap dakwah kita diancam, maka sikap tegas perlu kita tunjukkan. Cumanya saya lebih suka jika pimpinan kafir ini membuat sebarang spekulasi negetif tentang Islam, kita jangan mudah melenting, dahulukan dengan penjelasan dan penerangan kerana pandangan mereka ini adalah di atas kejahilan. Bila sudah dijelaskan dan mereka masih tunjuk sikap penolakan baru lah kita bertegas sekalipun sampai ke tahap kena bertegang.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 08:30


tahniah kepada PAS kerana berjaya memahamkan Islam kepada DAP. nak harapkan PKR... menipu sajalah kerjanya.

Bookmark and Share

  


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 08:30


!!! QUOTE !!!

tentang Pas yang suka mengutuk, antara sebab saya juga beralih arah. bukan 100% cuma hal inilah yang seakan-akan mengganggu proses ke arah nak mencpai apa yang mereka hasratkn.


ooooo.... ni kes lompat parti jugak lah ya :D.... masuk parti mana pulak sekarang ??

saya selalu ingatkan diri saya supaya tetap thabat dalam perjuangan....kekecewaan sering menjadikan manusia hilang pertimbangan dan mencari jalan mengatasi kekecewaan, sedang jalan yang dipilih tidak pula menguntungkan dirinya lebih-lebih lagi agamanya..... ini saya

dalam menyorot sokongan kepada pas.... saya rasa Pas tidak perlukan saya, bahkan saya lah perlukan Pas.....sepertimana Islam tidak perlukan kita, namun kitalah yang sangat-sangat memerlukan Islam sebenarnya.

jadi bersatu memperkuatkan dan memperbaiki jemaah....bukan lari meninggalkan jemaah jika ada sesuatu yang tak menepati kefahaman kita....ini juga saya.

saya rasa boleh dikira dengan jari pimpinan pas yang suka mengutuk atau mencaci. Anda boleh kemukakan nama mereka jika ada....saya mendengar di pihak pas sendiri ada 'gam' penceramah yang guna pendekatan mengutuk, mencaci dan mencerca lawan.Mereka ini di beri nasihat.....ada negeri2 yang black listedkan penceramah pas yang bawa pendekatan negetif dalam ceramahnya.
Jika kutuk pribadi saya memang tak setuju....tapi jika caci dan cemuh maksiat yang dilakukan saya setuju. Tak boleh serang keaiban dan cacian ke atas batang tubuh seseorang....serang kejahatan dan maksiat yang dilakukan..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 08:58


salam

tak kesahla mereka dah faham atau tak faham sebetulnya mereka harus hurmat agama Islam itu sahaja...


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

  


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 09:18


Pada 12-03-10 08:30 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada PAS kerana berjaya memahamkan Islam kepada DAP. nak harapkan PKR... menipu sajalah kerjanya.



nak tergelak membaca statement dangkal ini....PAS takkan dapat apa yang ada sekarang tanpa bantuan bekas TPM kita tu....sebab anwar PAS boleh duduk semeja dengan DAP dulu susah tahu tak??? ;-) ;-) ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 09:37


Pada 12-03-10 08:58 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

salam

tak kesahla mereka dah faham atau tak faham sebetulnya mereka harus hurmat agama Islam itu sahaja...




dan jangan terkejut nanti jika lim kit siang pun nak islam ;-) ;-) ;-)


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 10:16


Pada 12-03-10 09:37 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 08:58 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

salam

tak kesahla mereka dah faham atau tak faham sebetulnya mereka harus hurmat agama Islam itu sahaja...




dan jangan terkejut nanti jika lim kit siang pun nak islam ;-) ;-) ;-)



amiin...mudah-mudahan..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 10:19


Pada 12-03-10 09:18 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 08:30 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada PAS kerana berjaya memahamkan Islam kepada DAP. nak harapkan PKR... menipu sajalah kerjanya.



nak tergelak membaca statement dangkal ini....PAS takkan dapat apa yang ada sekarang tanpa bantuan bekas TPM kita tu....sebab anwar PAS boleh duduk semeja dengan DAP dulu susah tahu tak??? ;-) ;-) ;-)



anda rasakan begitu ???

haa kalau benar sekalipun baguslah.....Anwar dah setapak kedepan dalam usaha dakwahnya. Cuma saya harap bantuan dia untuk pas duduk semeja dengan DAP bukan niat sebagai pemangkin pada cita-citanya nak jadi PM Malaysia....itu gelojoh dan gila jawatan namanya.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 10:35


Pada 12-03-10 08:30 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

tentang Pas yang suka mengutuk, antara sebab saya juga beralih arah. bukan 100% cuma hal inilah yang seakan-akan mengganggu proses ke arah nak mencpai apa yang mereka hasratkn.


ooooo.... ni kes lompat parti jugak lah ya :D.... masuk parti mana pulak sekarang ??

saya selalu ingatkan diri saya supaya tetap thabat dalam perjuangan....kekecewaan sering menjadikan manusia hilang pertimbangan dan mencari jalan mengatasi kekecewaan, sedang jalan yang dipilih tidak pula menguntungkan dirinya lebih-lebih lagi agamanya..... ini saya
..

hehe.. kan da cakap, bukan 100%..cuma ada segenap ruang tu untuk tidak membolehkn saya menyokong pas..sekarang ni saya lebih kepada siapa yang rasa buat kebaikan saya sokonglah,begtu juga sebaliknya, tapi Acok dan rashdin glr saya pncacai umno sebab da selalu mmintas hujah mereka yang kdgkala sengal....hehe

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 10:42


Pada 12-03-10 10:19 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 09:18 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 08:30 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada PAS kerana berjaya memahamkan Islam kepada DAP. nak harapkan PKR... menipu sajalah kerjanya.



nak tergelak membaca statement dangkal ini....PAS takkan dapat apa yang ada sekarang tanpa bantuan bekas TPM kita tu....sebab anwar PAS boleh duduk semeja dengan DAP dulu susah tahu tak??? ;-) ;-) ;-)



anda rasakan begitu ???

haa kalau benar sekalipun baguslah.....Anwar dah setapak kedepan dalam usaha dakwahnya. Cuma saya harap bantuan dia untuk pas duduk semeja dengan DAP bukan niat sebagai pemangkin pada cita-citanya nak jadi PM Malaysia....itu gelojoh dan gila jawatan namanya.




dulu kan PAS dengan DAP bergabung dan kemudian membentuk BA....masa tu TGHA yang jadi ketua tapi disebabkan banyak selisih faham dan kurang penerangan tu yang DAP keluar dan membawa kepada kekalahan teruk pada 2004

myhoney,kerja pertama anwar lepas keluar penjara adalah memanggil dan menjadi orang tengah antara rundingan TGHA dan lim kit siang dan membawa sekali DAP,PAS dan PKR duduk satu meja

pada saya anwar gunakan juga pengalaman sebagai Timbalan Perdana Menteri untuk melakukan apa saja aktiviti sekarang cuma bezanya anwar bukan lagi dalam pejabat TPM jika masih lagi dah tentu anwar berada di kerusi PM


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 12-03-10 13:42


DAP sudah faham Islam?
apasalla mengarut sangat ni...

Bookmark and Share

  


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 14:11


Pada 12-03-10 13:42 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

DAP sudah faham Islam?
apasalla mengarut sangat ni...


sapa yang mengarut ?? :-o ....


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 15:43


nampaknya mendapat sambutan hangatlah khalifah ni...hehe...10, 000 orang tu..penuh sesak

/

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 15:48


Pada 12-03-10 15:43 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

nampaknya mendapat sambutan hangatlah khalifah ni...hehe...10, 000 orang tu..penuh sesak

/



tu dari sumber mana???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 18:16


apa kata anda cari sendiri? hehe...jangan pula anda katakn gambar ni diedit...haha..

kalau saya bagi, gambar ni diambil ketika LGE ni berucap kat balik pulau mingggu lepas.

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 22:06


Pada 12-03-10 09:18 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 08:30 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah kepada PAS kerana berjaya memahamkan Islam kepada DAP. nak harapkan PKR... menipu sajalah kerjanya.



nak tergelak membaca statement dangkal ini....PAS takkan dapat apa yang ada sekarang tanpa bantuan bekas TPM kita tu....sebab anwar PAS boleh duduk semeja dengan DAP dulu susah tahu tak??? ;-) ;-) ;-)



Bukan pas yang bagi Faham... Allah yang bagi faham

Bookmark and Share

  


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-03-10 22:25


Pada 12-03-10 18:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata anda cari sendiri? hehe...jangan pula anda katakn gambar ni diedit...haha..

kalau saya bagi, gambar ni diambil ketika LGE ni berucap kat balik pulau mingggu lepas.


ada orang atau tidak itu tak penting..sekurang2nya PR tidak berceramah dengan memaksa kakitangan kerajaan datang

saya kerja dengan kerajaan tahulah... kalau nak tahu.. bila menteri datang...mesti pengetua atau guru besar sekolah dapat arahan bertulis dengan mewajibkan pengetua tersebut menghantar sekian2 pelajar...kakitangan dari jabatan sekian2... apa hal ni.... kalau tak bagi kuota datang.... pecayalah... jangan katakan org tak datang...silab hb kursi pun tak datang....

Bookmark and Share

  


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-03-10 00:18


1. memaki orang yang menzalimi islam adalah wajar. siapa kata hikmah adalah dengan bercakap dengan lemah lembut sahaja???

2. kalau dah menghina hukum ALLAH memang layak pun kena maki free..

3. kalau zaman rasulullah dan sahabat, orang islam yang menolak hukum islam itu diperangi lagi..bukan setakat kena maki dan pulau..

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-03-10 00:27


Pada 12-03-10 10:35 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

hehe.. kan da cakap, bukan 100%..cuma ada segenap ruang tu untuk tidak membolehkn saya menyokong pas..sekarang ni saya lebih kepada siapa yang rasa buat kebaikan saya sokonglah,begtu juga sebaliknya, tapi Acok dan rashdin glr saya pncacai umno sebab da selalu mmintas hujah mereka yang kdgkala sengal....hehe


1. Aku belum balas pun posting anda, tapi kau sudah libat kan nama aku..

2. saudara, bersifat matang lah dalam berhujah, tidak perlu lah tuduh org lain sengal..macam lah diri saudara tu baik sangat. :jangan:

3. Aku tuduh kau pencacai umno sekiranya kau memuja pemimpin UMNO yang secara sengaja menghina hukum islam.


Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-03-10 00:41


Pada 12-03-10 22:25 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 18:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata anda cari sendiri? hehe...jangan pula anda katakn gambar ni diedit...haha..

kalau saya bagi, gambar ni diambil ketika LGE ni berucap kat balik pulau mingggu lepas.


ada orang atau tidak itu tak penting..sekurang2nya PR tidak berceramah dengan memaksa kakitangan kerajaan datang

saya kerja dengan kerajaan tahulah... kalau nak tahu.. bila menteri datang...mesti pengetua atau guru besar sekolah dapat arahan bertulis dengan mewajibkan pengetua tersebut menghantar sekian2 pelajar...kakitangan dari jabatan sekian2... apa hal ni.... kalau tak bagi kuota datang.... pecayalah... jangan katakan org tak datang...silab hb kursi pun tak datang....
hehe..muncul sudah kau. kerja kerajaan rupanya, baru pula aku tau. Aku pun pernah kerja kerajaan, ingat kau saja kah..hehe..kau kerja di tawau? jabatan apa. Aku kerja sarawak dulu. kerja bayar gaji kakitangan kerajaan macam kau..hehe..plan mahu transfer pergi putrajaya, akhirnya dapat study..babailah kerja..

pasal pncacai umno, alasan kau sebab belum bls lagi posting ni..tapi posting2 dr zaman dulu pun, memang kau ada cakap juga kan. nak matang berhujah?haha..jadi yang maki2, kutuk-kutuk tu matangkah? baru pula aku tau..sengal? hehe..terasa pula kau dikata sengal, betul ka sengal? hehe..

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 13-03-10 09:11


Pada 13-03-10 00:41 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 22:25 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 18:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata anda cari sendiri? hehe...jangan pula anda katakn gambar ni diedit...haha..

kalau saya bagi, gambar ni diambil ketika LGE ni berucap kat balik pulau mingggu lepas.


ada orang atau tidak itu tak penting..sekurang2nya PR tidak berceramah dengan memaksa kakitangan kerajaan datang

saya kerja dengan kerajaan tahulah... kalau nak tahu.. bila menteri datang...mesti pengetua atau guru besar sekolah dapat arahan bertulis dengan mewajibkan pengetua tersebut menghantar sekian2 pelajar...kakitangan dari jabatan sekian2... apa hal ni.... kalau tak bagi kuota datang.... pecayalah... jangan katakan org tak datang...silab hb kursi pun tak datang....
hehe..muncul sudah kau. kerja kerajaan rupanya, baru pula aku tau. Aku pun pernah kerja kerajaan, ingat kau saja kah..hehe..kau kerja di tawau? jabatan apa. Aku kerja sarawak dulu. kerja bayar gaji kakitangan kerajaan macam kau..hehe..plan mahu transfer pergi putrajaya, akhirnya dapat study..babailah kerja..

pasal pncacai umno, alasan kau sebab belum bls lagi posting ni..tapi posting2 dr zaman dulu pun, memang kau ada cakap juga kan. nak matang berhujah?haha..jadi yang maki2, kutuk-kutuk tu matangkah? baru pula aku tau..sengal? hehe..terasa pula kau dikata sengal, betul ka sengal? hehe..



adalah dikatakan dengan itu jika masih lagi sokong orang-orang yang terang-terang tolak huudud,bunuh/hina ulama,hina nabi dan etc itu memang boleh dihina pun


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-03-10 15:10


Pada 13-03-10 09:11 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!


adalah dikatakan dengan itu jika masih lagi sokong orang-orang yang terang-terang tolak huudud,bunuh/hina ulama,hina nabi dan etc itu memang boleh dihina pun.




modal politik sejak zaman dhulu kala..haha..itu saja modal anda ye. bila berhujah sbgitu, modal ini juga anda utarakan...

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-03-10 21:36


Pada 13-03-10 00:41 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 22:25 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 18:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata anda cari sendiri? hehe...jangan pula anda katakn gambar ni diedit...haha..

kalau saya bagi, gambar ni diambil ketika LGE ni berucap kat balik pulau mingggu lepas.


ada orang atau tidak itu tak penting..sekurang2nya PR tidak berceramah dengan memaksa kakitangan kerajaan datang

saya kerja dengan kerajaan tahulah... kalau nak tahu.. bila menteri datang...mesti pengetua atau guru besar sekolah dapat arahan bertulis dengan mewajibkan pengetua tersebut menghantar sekian2 pelajar...kakitangan dari jabatan sekian2... apa hal ni.... kalau tak bagi kuota datang.... pecayalah... jangan katakan org tak datang...silab hb kursi pun tak datang....
hehe..muncul sudah kau. kerja kerajaan rupanya, baru pula aku tau. Aku pun pernah kerja kerajaan, ingat kau saja kah..hehe..kau kerja di tawau? jabatan apa. Aku kerja sarawak dulu. kerja bayar gaji kakitangan kerajaan macam kau..hehe..plan mahu transfer pergi putrajaya, akhirnya dapat study..babailah kerja..

pasal pncacai umno, alasan kau sebab belum bls lagi posting ni..tapi posting2 dr zaman dulu pun, memang kau ada cakap juga kan. nak matang berhujah?haha..jadi yang maki2, kutuk-kutuk tu matangkah? baru pula aku tau..sengal? hehe..terasa pula kau dikata sengal, betul ka sengal? hehe..


1. kerja kerajaan??siapa yang kerja kerajaan..aku kerja swasta dengan syarikat tmpatan & luar negara..

2. posting ni kau tujukan pada addey atau aku???pasal isi posting kau seolah-olah menjawab posting aku, tapi kau quote kan posting addey..

3. takkan kerana terlalu gopoh menjawab sehingga tidak membaca siapa yang memposting.. :lucu:

4. kalau aku memaki org yang zalim adalah menunjukkan kematangan..yang menjadi tidak matang adalah org yang menghina hukum islam..

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

engrfeez
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.02.2010
Ahli No: 39324
Posting: 244
Dari: Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 00:52


Pada 12-03-10 15:48 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 15:43 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

nampaknya mendapat sambutan hangatlah khalifah ni...hehe...10, 000 orang tu..penuh sesak

/



tu dari sumber mana???



Aku bosan dengan Pakatan Rakyat...cakap berapi2...sama lah dengan pemimpin...nak perjuangkan rakyat konon...perjuangkan kepentingan sendiri saja...

Cakap pun tak serupa bikin...

tapi aku tetap sokong PAS dibawah pimpinan TGNA...sentiasa berdoa agar masih ada harapan untuk PAS memerintah Malaysia


-----------------
Ya Allah,Ampunilahku,Rahmatilahku,Kayakanku, Angkatlah Darjatku,Rezekikanlahku,Berilah Hidayah, Sihatkanlahku dan Maafkanlahku


Bookmark and Share

  


  Member Information For engrfeezProfil   Hantar PM kepada engrfeez   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 01:02


Pada 13-03-10 21:36 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!



1. kerja kerajaan??siapa yang kerja kerajaan..aku kerja swasta dengan syarikat tmpatan & luar negara..

2. posting ni kau tujukan pada addey atau aku???pasal isi posting kau seolah-olah menjawab posting aku, tapi kau quote kan posting addey..

3. takkan kerana terlalu gopoh menjawab sehingga tidak membaca siapa yang memposting.. :lucu:

4. kalau aku memaki org yang zalim adalah menunjukkan kematangan..yang menjadi tidak matang adalah org yang menghina hukum islam..


hehe. dia lain, dia pun dulu pernah juga macam kau. haha.

yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 20:15


Pada 13-03-10 00:41 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 22:25 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 18:16 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata anda cari sendiri? hehe...jangan pula anda katakn gambar ni diedit...haha..

kalau saya bagi, gambar ni diambil ketika LGE ni berucap kat balik pulau mingggu lepas.


ada orang atau tidak itu tak penting..sekurang2nya PR tidak berceramah dengan memaksa kakitangan kerajaan datang

saya kerja dengan kerajaan tahulah... kalau nak tahu.. bila menteri datang...mesti pengetua atau guru besar sekolah dapat arahan bertulis dengan mewajibkan pengetua tersebut menghantar sekian2 pelajar...kakitangan dari jabatan sekian2... apa hal ni.... kalau tak bagi kuota datang.... pecayalah... jangan katakan org tak datang...silab hb kursi pun tak datang....
hehe..muncul sudah kau. kerja kerajaan rupanya, baru pula aku tau. Aku pun pernah kerja kerajaan, ingat kau saja kah..hehe..kau kerja di tawau? jabatan apa. Aku kerja sarawak dulu. kerja bayar gaji kakitangan kerajaan macam kau..hehe..plan mahu transfer pergi putrajaya, akhirnya dapat study..babailah kerja..

pasal pncacai umno, alasan kau sebab belum bls lagi posting ni..tapi posting2 dr zaman dulu pun, memang kau ada cakap juga kan. nak matang berhujah?haha..jadi yang maki2, kutuk-kutuk tu matangkah? baru pula aku tau..sengal? hehe..terasa pula kau dikata sengal, betul ka sengal? hehe..


sengal?? hehe...ok saja bah.. saya ni ok saja... ok lupakanlah pasal sengal...

apapun anda jangan gaduh2... rileks... mana yang benar kita terima...mana yang salah kita cari jalan penyelesaian atau beri pandangan yang baik.. (maruah kawan-kawan perlu jaga) :-)

Bookmark and Share

  


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 21:16


Pada 14-03-10 00:52 , engrfeez posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 15:48 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 15:43 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

nampaknya mendapat sambutan hangatlah khalifah ni...hehe...10, 000 orang tu..penuh sesak

/



tu dari sumber mana???



Aku bosan dengan Pakatan Rakyat...cakap berapi2...sama lah dengan pemimpin...nak perjuangkan rakyat konon...perjuangkan kepentingan sendiri saja...

Cakap pun tak serupa bikin...

tapi aku tetap sokong PAS dibawah pimpinan TGNA...sentiasa berdoa agar masih ada harapan untuk PAS memerintah Malaysia



dan PAS bersertuju bersama dengan PR apa cerita???


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 22:19


Pada 14-03-10 20:15 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

sengal?? hehe...ok saja bah.. saya ni ok saja... ok lupakanlah pasal sengal...

apapun anda jangan gaduh2... rileks... mana yang benar kita terima...mana yang salah kita cari jalan penyelesaian atau beri pandangan yang baik.. (maruah kawan-kawan perlu jaga) :-)

sory geng, trcampur sudah posting ni..sepatutnya qoute lagi satu posting satu org geng kita juga.. :terliur:

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 22:28


lebih baik kita panggil orang yang menghina hukum islam sebagai SENGAL daripada panggil org dalam portal ukhwah ini sengal..

lebih baik memaki org yang menghina hukum Allah daripda memaki org dalam portal ukhwah ini..

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-03-10 22:33


Pada 14-03-10 01:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe


hanya Allah yang tahu, siapa yang sengal... :-D

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 15-03-10 20:40


Pada 14-03-10 22:33 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 01:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe


hanya Allah yang tahu, siapa yang sengal... :-D


yang jelasnya saya rasa....antara UMNO dan DAP....UMNO lebih sengal....


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sunan-faqih
Warga 5 Bintang
Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2338
Posting: 366
Dari: ::Hulu Klang, Selangor::

Perak   avatar


posticon Posting pada: 15-03-10 21:06


Berapa ramai orang DAP masuk Islam kerana kerjasama politik dengan PAS?


-----------------
SEKRETARIAT K-FIQH
Layari www.k-fiqh.com
Like our page www.facebook.com/kfiqh


Bookmark and Share

  


  Member Information For sunan-faqihProfil   Hantar PM kepada sunan-faqih   Pergi ke sunan-faqih's Website   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 15-03-10 21:14


Pada 14-03-10 22:33 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 01:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe


hanya Allah yang tahu, siapa yang sengal... :-D
hehe..inilah orang KITA apa kata si Abu Bakar Ellah artis sabah..hehe

perkataan sengal bukan ditujukan kepada org, kena faham tu. perkataan sengal ditujukan kepada HUJAH..hujah..kena faham tu. baca balik posting yang aku taip di atas...hehe..inilah orang kita ni, ndak baca bagus-bagus..main tuduh saja..hehe..

kepada myhoney, :-? ..umno lebih sengal ye dr dap..inilah orang kita..mngutamakn glongn yang bakal mrosakkn negara..hehe..umno juga salah..hehe...kalau saya cakap sesuatu tentang pas, marah..semua mahmudah pas ni, mazmumah juga kepada si umno...hehe...inilah orang kita.

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 00:00


Pada 15-03-10 21:06 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

Berapa ramai orang DAP masuk Islam kerana kerjasama politik dengan PAS?




ia tak dikira berapa ramai ahli DAP masuk islam tapi tahap kefahaman pada islam yang PAS terapkan.....sekarang ni ramai orang islam sertai DAP


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 12:18


!!! QUOTE !!!

kepada myhoney, :-? ..umno lebih sengal ye dr dap..inilah orang kita..mngutamakn glongn yang bakal mrosakkn negara..hehe..umno juga salah..hehe...kalau saya cakap sesuatu tentang pas, marah..semua mahmudah pas ni, mazmumah juga kepada si umno...hehe...inilah orang kita.


apa point nya ini ?...asyik hehe saja.....


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 12:21


Pada 15-03-10 21:06 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

Berapa ramai orang DAP masuk Islam kerana kerjasama politik dengan PAS?



salam,

berapa ramai yang anda harapkan DAP masuk Islam ?

kalau saya jadi anda, saya tebal muka dan malu sendiri nak menyindir usaha org yang mendekati manusia kafir dan kenalkan islam kepada mereka....lebih-lebih lagi jika saya sendiri tak ada usaha langsung ke arah itu melainkan pandai berkokok dan mencela usaha dakwah org saja.

kalau anda jenis yang ghairah sangat mengharap natijah dalam usaha dakwah pada non muslim, anda boleh cuba sendiri mendekati kafir dan berdakwahlah pada mereka kemudian ukurlah berapa org yang mampu anda Islamkan.

Hidayah untuk bersyahadah bukan urusan kita, tapi usaha untuk berdakwah itu bebanan kita yang dipersoalkan Allah nanti.

Jika usaha membawa kafir kepada shahadah begitu mudah sekali, Rasulullah paling patut anda persoalkan Kenapa gagal Islamkan Abu Talib ?

Kalau usaha membawa manusia kufur kepada mentauhidkan Allah memerlukan masa yang singkat sahaja, maka berbanding dakwah Pas pada DAP , anda sepatutnya perlu lebih persoalkan usaha dakwah nabi Nuh pada kaumnya yang memakan masa ratusan tahun lamanya itu tapi cuma berapa kerat sahaja kaumnya yang beriman.

anda berani ????


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 14:09


Pada 16-03-10 12:18 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

kepada myhoney, :-? ..umno lebih sengal ye dr dap..inilah orang kita..mngutamakn glongn yang bakal mrosakkn negara..hehe..umno juga salah..hehe...kalau saya cakap sesuatu tentang pas, marah..semua mahmudah pas ni, mazmumah juga kepada si umno...hehe...inilah orang kita.


apa point nya ini ?...asyik hehe saja.....

haha..hehe,,,hihi..tanya point pulak da...takkan tak faham agaknya..tu bukan setakat point, noktah pun ada, koma pun ada..penanda soal saja tak ada...hehe

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 17:52


Pada 15-03-10 21:06 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

Berapa ramai orang DAP masuk Islam kerana kerjasama politik dengan PAS?



1. ini kena buat bancian ni...rasanya tiada siapa disini mampu menjawapnya hatta saudara tanya kepada ketua penerangan PAS.

2. tapi, bagi saya ukuran kefahaman org kafir terhadap islam boleh dikatakan berjaya sekiranya kita dapat mengikis persepsi2 buruk mereka terhadap islam. sebagai contoh, komitmen kita menentang rasuah,salah guna kuasa,boros dll..

3. soal hidayah itu adalah ketentuan Allah.

4. cuma nak tanya saudara satu soalan lah..sepanjang saudara hidup, dah berapa banyak saudara buat usaha dakwah kepada bukan islam???, dan boleh tak saya tanya,, berapa ramai yang saudara dah islam kan??..(sekadar pertanyaan)

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

sunan-faqih
Warga 5 Bintang
Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2338
Posting: 366
Dari: ::Hulu Klang, Selangor::

Perak   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 19:39


myhoney, Kenapa sensitif sangat?mungkin kerana soalan ini ditanyakan secara tidak mempunyai suara lalu saudari membacanya dengan nada negatif dan berbaur sindiran. Benarkah ana menyindir?

adik acok_86, poin adik sudah bagus untuk 1,2, dan 3. Untuk 4 pula, ia tidak ada kena mengena dengan soalan ana. Kenapa bila ingin bertanya kepada orang, kita yang akan kena dulu, kita hanya berTANYA bukan mempertikaikan? ada nada memperTIKAIkah dalah soalan ana di atas?

Soalan itu soalan umum, tidak ada bunyi menyindir mahupun ingin memperlekeh. Namun kalau saudara-saudari terlebih sensitif nak bersikap defensif, semaklah sendiri sikap dan persepsi antum.


-----------------
SEKRETARIAT K-FIQH
Layari www.k-fiqh.com
Like our page www.facebook.com/kfiqh


Bookmark and Share

  


  Member Information For sunan-faqihProfil   Hantar PM kepada sunan-faqih   Pergi ke sunan-faqih's Website   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 20:18


Pada 16-03-10 19:39 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

myhoney, Kenapa sensitif sangat?mungkin kerana soalan ini ditanyakan secara tidak mempunyai suara lalu saudari membacanya dengan nada negatif dan berbaur sindiran. Benarkah ana menyindir?

adik acok_86, poin adik sudah bagus untuk 1,2, dan 3. Untuk 4 pula, ia tidak ada kena mengena dengan soalan ana. Kenapa bila ingin bertanya kepada orang, kita yang akan kena dulu, kita hanya berTANYA bukan mempertikaikan? ada nada memperTIKAIkah dalah soalan ana di atas?

Soalan itu soalan umum, tidak ada bunyi menyindir mahupun ingin memperlekeh. Namun kalau saudara-saudari terlebih sensitif nak bersikap defensif, semaklah sendiri sikap dan persepsi antum.

sabar saudara, kadang kala setiap orang mmberikan jawapan berdasarkan pemahaman sendiri dan sifat taksub kepada pimpinan tertentu (taksub dalam erti kata mudah, mengikut sahaja apa pihak itu cakap.BENARKAH?), ni saya jelaskan dalam erti kata mudah untuk faham, nanti ada pulak org salah faham,,ddikata lagi tak ada point,,dikta banyak HEHE...

yang saya pelik, ada DUA kenytaan berbeza pemimpin tu yang saya katakan, paku dulang paku serpih, mengata org, dia lagi berlebih2..tidak dihujah pulak oleh wakil2 pemimpin tu dalam ukhwah ni.

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 20:49


Pada 16-03-10 19:39 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

. Kenapa bila ingin bertanya kepada orang, kita yang akan kena dulu, kita hanya berTANYA bukan mempertikaikan? ada nada memperTIKAIkah dalah soalan ana di atas?

Soalan itu soalan umum, tidak ada bunyi menyindir mahupun ingin memperlekeh. Namun kalau saudara-saudari terlebih sensitif nak bersikap defensif, semaklah sendiri sikap dan persepsi antum.



1. saudaraku, soalan saya juga sebenarnya bernada sama sengan soalan yang dikemukakan oleh saudara sebelum ini.

2. bagi saya, soalan saya juga bersifat umum, dan tidak ada bunyi menyindir dan memperlekehkan..saya juga bertanya dan juga bukan mempertikaikan dan sebab itu saya tulis (sekadar pertanyaan) dalam kurungan terakhir..

3. maaf kalau pertanyaan ini sangat sensitif.. :oops:

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-03-10 20:51


semoga ALLAH menjaga kita dari org yang sengaja mengadu domba untuk menyemarakkan pergaduhan.. Amin..

Bookmark and Share

  


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-03-10 00:12


Pada 16-03-10 14:09 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 16-03-10 12:18 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

kepada myhoney, :-? ..umno lebih sengal ye dr dap..inilah orang kita..mngutamakn glongn yang bakal mrosakkn negara..hehe..umno juga salah..hehe...kalau saya cakap sesuatu tentang pas, marah..semua mahmudah pas ni, mazmumah juga kepada si umno...hehe...inilah orang kita.


apa point nya ini ?...asyik hehe saja.....

haha..hehe,,,hihi..tanya point pulak da...takkan tak faham agaknya..tu bukan setakat point, noktah pun ada, koma pun ada..penanda soal saja tak ada...hehe


tanda-tanda sengal ..... :bimbang:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 17-03-10 00:15


Pada 16-03-10 19:39 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

myhoney, Kenapa sensitif sangat?mungkin kerana soalan ini ditanyakan secara tidak mempunyai suara lalu saudari membacanya dengan nada negatif dan berbaur sindiran. Benarkah ana menyindir?

Soalan itu soalan umum, tidak ada bunyi menyindir mahupun ingin memperlekeh. Namun kalau saudara-saudari terlebih sensitif nak bersikap defensif, semaklah sendiri sikap dan persepsi antum.



salam, maaf jika saya telah silap tafsiran terhadap anda.

Apa-apa pun saya harapkan tulisan saya telah menjawab persoalan anda.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 17-03-10 09:05


Pada 17-03-10 00:12 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 16-03-10 14:09 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 16-03-10 12:18 , myhoney posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

kepada myhoney, :-? ..umno lebih sengal ye dr dap..inilah orang kita..mngutamakn glongn yang bakal mrosakkn negara..hehe..umno juga salah..hehe...kalau saya cakap sesuatu tentang pas, marah..semua mahmudah pas ni, mazmumah juga kepada si umno...hehe...inilah orang kita.


apa point nya ini ?...asyik hehe saja.....

haha..hehe,,,hihi..tanya point pulak da...takkan tak faham agaknya..tu bukan setakat point, noktah pun ada, koma pun ada..penanda soal saja tak ada...hehe


tanda-tanda sengal ..... :bimbang:

hehe. dah jelas siapa yang mengatakan org lain sengal. hehe.. terangkan pun tak fhm2...hehe JAWAB saja PERSOALAN bukan KATA tak ada POINTLAH, SENGALLAH.. ANALOGI yang DIBERIKAN PUN takkan tak nampak..hehe..ke memang tak ada POINT untuk MNJWB...hehe...

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-03-10 23:21


Pada 12-03-10 04:40 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 03:25 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

/quote]
salam,
macam mana dia boleh tau yang iblis sampai menangis? :sopan:

tentang Pas pula, pandangan saya lah, selagi pemimpin-pemimpin Pas ada yang mengamalkan politik kutuk-mengutuk, selagi itu rakyat tak percaya dengan Pas, sebab amalan sedemikian tak melambangkan ajaran Islam pun...


itulah namanya keindahan ayat puitis, kalau nik ajis boleh tau DAP sudah terima Islam itu adalah sdkr hipotesis beliau sedangkan banyak lagi isu yang telh brgolak, ini bagi pdngn saya yang daif ini jika dibndingkn dengan seorang ulama. Kita nak yang literal. Tapi rasanya kita tau apa tujuan sebnar kenyataan sebgitu dikeluarkan.

tentang Pas yang suka mengutuk, antara sebab saya juga beralih arah. bukan 100% cuma hal inilah yang seakan-akan mengganggu proses ke arah nak mencpai apa yang mereka hasratkn.

salam,
sya_ryn ni bekas penyokong Pas juga lah ye, baru tau...

kalau sya_ryn beralih dari Pas sebab ada sebahagian YB yang suka mengutuk, Kenapa anda beralih kepada parti lain yang juga ada pemimpin2nya yang suka mengutuk? hehe...

dalam Pas pun sebahagian sahaja yang suka mengutuk tu, sama macam dalam Umno juga. dari segi itu memang agak sama lah, tapi kalau nak dilihat dari segi perjuangan, memang jelas Pas yang perjuangkan Islam kan...

cuma pandangan saya, dakwah Pas akan lebih berkesan kalau mereka istiqamah dan tidak melawan api dengan api juga, maksud saya dakwah secara yang lebih berhikmah. insya'allah...

tentang DAP semakin faham Islam itu, dari segi dakwahnya memang bagus, menjadi tugas kita untuk memahamkan golongan non-Muslim kepada Islam tak kira dari parti mana pun.

sekadar pandangan yang tak seberapa dari saya, wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

  


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

pakdo_wee
Warga 1 Bintang
Menyertai: 13.03.2010
Ahli No: 39476
Posting: 21

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 17-03-10 23:31


Pada 17-03-10 23:21 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 04:40 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-03-10 03:25 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

/quote]
salam,
macam mana dia boleh tau yang iblis sampai menangis? :sopan:

tentang Pas pula, pandangan saya lah, selagi pemimpin-pemimpin Pas ada yang mengamalkan politik kutuk-mengutuk, selagi itu rakyat tak percaya dengan Pas, sebab amalan sedemikian tak melambangkan ajaran Islam pun...


itulah namanya keindahan ayat puitis, kalau nik ajis boleh tau DAP sudah terima Islam itu adalah sdkr hipotesis beliau sedangkan banyak lagi isu yang telh brgolak, ini bagi pdngn saya yang daif ini jika dibndingkn dengan seorang ulama. Kita nak yang literal. Tapi rasanya kita tau apa tujuan sebnar kenyataan sebgitu dikeluarkan.

tentang Pas yang suka mengutuk, antara sebab saya juga beralih arah. bukan 100% cuma hal inilah yang seakan-akan mengganggu proses ke arah nak mencpai apa yang mereka hasratkn.

salam,
sya_ryn ni bekas penyokong Pas juga lah ye, baru tau...

kalau sya_ryn beralih dari Pas sebab ada sebahagian YB yang suka mengutuk, Kenapa anda beralih kepada parti lain yang juga ada pemimpin2nya yang suka mengutuk? hehe...

dalam Pas pun sebahagian sahaja yang suka mengutuk tu, sama macam dalam Umno juga. dari segi itu memang agak sama lah, tapi kalau nak dilihat dari segi perjuangan, memang jelas Pas yang perjuangkan Islam kan...

cuma pandangan saya, dakwah Pas akan lebih berkesan kalau mereka istiqamah dan tidak melawan api dengan api juga, maksud saya dakwah secara yang lebih berhikmah. insya'allah...

tentang DAP semakin faham Islam itu, dari segi dakwahnya memang bagus, menjadi tugas kita untuk memahamkan golongan non-Muslim kepada Islam tak kira dari parti mana pun.

sekadar pandangan yang tak seberapa dari saya, wassalam.



ambe setuju...

Bookmark and Share

  


  Member Information For pakdo_weeProfil   Hantar PM kepada pakdo_wee   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3083
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 18-03-10 11:32


Pada 15-03-10 21:06 , sunan-faqih posting:

!!! QUOTE !!!

Berapa ramai orang DAP masuk Islam kerana kerjasama politik dengan PAS?



berapa pulak orang islam keluar dari islam selama 50 tahun pemerintahan umno...



Bookmark and Share

  


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 18-03-10 11:37


Nabi berlawan menggunakan mendekatan dakwah dan menawan hati..bukan menawan duit...

Pada basicnye tawan duit nampak ramai yang berminat tapi selalunya tidak lama dan lama kelamaan org mula membenci dan menyampah atas parti tersebut jika tidak ada duit...

Akan tetapi jika dakwah menuju kedalam hati dan sanubari menambat hati rakyat dengan akhlak dan perihal..membawa akan ajaran agama Islam yang bersih dan terpuji....adil dan saksama....maka sesuatu parti itu akan berada lama untuk pemerintahannya....

Bookmark and Share

  


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 18-03-10 11:38


Pada 14-03-10 22:33 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 01:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe


hanya Allah yang tahu, siapa yang sengal... :-D



tak dipertikaikan siapa sengal ke apa ke yang penting cara-cara nak bagi orang bukan islam dekat pada islam....bukan itu yang lebih bagus


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

  


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

znia80
Warga 1 Bintang
Menyertai: 18.03.2010
Ahli No: 39509
Posting: 38
Dari: petaling jaya, rantau panjang

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-03-10 10:42


untuk mengembalikan islam semula, kita semua perlu buat pengorbanan terhadap islam, tunjukkan akhlak yang baik, saling hormat antara satu sama lain, orang kafir tak mahu tengok ibadat kita, solat puasa haji dan sebagainya, tapi mereka tengok kita punya akhlak, hari ini akhlak orang islam sama dengan orang kafir, pemeritahan macam firaun, ekonomi macam qarun sosial macam masyarakat arab jahiliah,dari segi pemakaian, pergaulan, nikah kawin, muamalat dan sebagainya, jadi kawan-kawan semua kita tak perlula bergaduh pasal politik ni, banyak lagi ilmu islam yang boleh kita bahaskan, asas islam wujud bukan dengan politik,ekonomi, pembangunan malah dengan keimanan yang kukuh, pemerintahan datang selepas pembentukan kota madinah, tentera yang kuat dizaman saidina umar, tuan puan boleh rujuk sejarah islam,
disini saya luahkan apa yang berada dalam fikiran saya dan tidak berniat nak menyinggung mana-mana pihak

semoga Allah mengampuni sifakir yang berdosa ini

Bookmark and Share

  


  Member Information For znia80Profil   Hantar PM kepada znia80   Pergi ke znia80's Website   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 19-03-10 11:47


Pada 18-03-10 11:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 22:33 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 01:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe


hanya Allah yang tahu, siapa yang sengal... :-D



tak dipertikaikan siapa sengal ke apa ke yang penting cara-cara nak bagi orang bukan islam dekat pada islam....bukan itu yang lebih bagus



orang bukan islam hendak mengenali islam itu lebih bagus dari orang yang dah sememangnya islam tapi tak faham-faham dengan islam..



Bookmark and Share

  


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 19-03-10 21:16


Pada 17-03-10 23:21 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!


salam,
sya_ryn ni bekas penyokong Pas juga lah ye, baru tau...

kalau sya_ryn beralih dari Pas sebab ada sebahagian YB yang suka mengutuk, Kenapa anda beralih kepada parti lain yang juga ada pemimpin2nya yang suka mengutuk? hehe...

dalam Pas pun sebahagian sahaja yang suka mengutuk tu, sama macam dalam Umno juga. dari segi itu memang agak sama lah, tapi kalau nak dilihat dari segi perjuangan, memang jelas Pas yang perjuangkan Islam kan...

cuma pandangan saya, dakwah Pas akan lebih berkesan kalau mereka istiqamah dan tidak melawan api dengan api juga, maksud saya dakwah secara yang lebih berhikmah. insya'allah...

tentang DAP semakin faham Islam itu, dari segi dakwahnya memang bagus, menjadi tugas kita untuk memahamkan golongan non-Muslim kepada Islam tak kira dari parti mana pun.

sekadar pandangan yang tak seberapa dari saya, wassalam.


saya tak kata beralih kepada parti lain. anda baru tahu ye sedangkan da bertahun2 kita berdiskas perkara ni...hehe...mungkin sebab apa yang perkatakan tu lebih kepada parti tu agaknya...hehe...

Bookmark and Share

  


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 20-03-10 16:43


Pada 19-03-10 11:47 , halesolurun_84 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 18-03-10 11:38 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 22:33 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-03-10 01:02 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!


yang perenggan kedua tu baru ditujukan kepada kau...hehehe.. ndak sempat ambik quote..terlajak...hehe...terasa juga kau ah posting org lain, bagus-bagus..kau peka dengan keadaan walaupun bukan quote kau punya posting..hehe..ini menandakan kau terasa juga sebenarnya posting tu untuk kau...bagus-bagus...hehe


hanya Allah yang tahu, siapa yang sengal... :-D



tak dipertikaikan siapa sengal ke apa ke yang penting cara-cara nak bagi orang bukan islam dekat pada islam....bukan itu yang lebih bagus





orang bukan islam hendak mengenali islam itu lebih bagus dari orang yang dah sememangnya islam tapi tak faham-faham dengan islam..



haa yang ni saya setuju sangat...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

  


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.182796 saat. Lajunya....