Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 13-12-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Kita bergerak ke arah apa yang difokus
-- Dari filem Kung Fu Panda

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: shanejohnson
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43101

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 115
Ahli: 0
Jumlah: 115




  Yang Masuk Ke Sini
shanejohnson: 2 hari yang lalu
wadud: 7 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 24 hari yang lalu
muslimin23: 26 hari yang lalu
kasih_kekasih: 30 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: Zambry kekal Menteri Besar Perak....


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» Zambry kekal Menteri Besar Perak....

Please Mendaftar To Post


Oleh Zambry kekal Menteri Besar Perak....

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 14:25


Dalam penghakiman itu, Mahkamah Persekutuan memutuskan antara lain Nizar hilang jawatan Menteri Besar Perak sebaik saja dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan seorang Adun DAP keluar daripada parti masing-masing dan memberi sokongan kepada Barisan Nasional.

Ariffin berkata, tidak wujud dua Menteri Besar Perak ketika itu seperti yang didakwa Nizar kerana pelantikan Zambry dibuat selepas Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, berpuashati dengan sokongan semua Adun BN dan tiga Adun Bebas yang memberi kepercayaan kepada Zambry sebagai Menteri Besar.

Berhubung undi tidak percaya yang didakwa Mohammad Nizar perlu dibuat di Dewan Undangan Negeri (DUN), Ariffin berkata Mahkamah Persekutuan bersetuju dengan penghakiman Mahkmah Rayuan sebelum ini bahawa sokongan boleh diperolehi tanpa perlu diadakan sidang DUN.

Katanya, begitu juga jika hari ini Mohammad Nizar mempunyai sokongan majoriti, beliau boleh mengadap Sultan Perak mengemukakan bukti mendapat sokongan untuk dilantik menjadi Menteri Besar.

Panel hakim itu telah menangguhkan penghakimannya pada 5 November tahun lalu setelah selesai mendengar hujah peguam yang mewakili Dr Zambry dan Mohammad Nizar dalam kes berkenaan.

Rayuan itu dibuat Mohammad Nizar dalam cubaan terakhirnya mendapatkan semula jawatan Menteri Besar selepas Sultan Perak, Sultan Azlan Shah, pada 4 Februari 2009 menitahkan Adun Pasir Panjang itu melepaskan jawatan selepas mendapati beliau tidak memperoleh majoriti dalam Dewan Undangan Negeri.

Pada Mei tahun lalu, dalam keputusannya, Mahkamah Tinggi mengembalikan kedudukan Mohammad Nizar sebagai Menteri Besar Perak yang sah, sebelum Mahkamah Rayuan mengubah keputusan itu dan mengisytiharkan bahawa pelantikan Dr Zambry sebagai Menteri Besar Perak adalah mengikut perlembagaan.

Kepada XMB Nizar...Usaha lagi....
Kepada Dr Zamry... Kerja baik-baik...


-----------------
"Kejayaan yang sebenar ialah sejauh mana manusia taat perintahALLAH mengikut cara Nabi Muhammad SAW"


Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 14:31


Tahniah Dr Zamry.... ini kemenangan untuk anda... moga Rakyat Perak menerima Anda....

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 16:40


tahniah akhirnya kebenaran telah terbukti. yang bersalah telah ditunjukkan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 16:44


mudah-mudahan perak aman di bawah pemerintahan kerajaan yang hebat

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 19:01


alhamdulillah dah setel..
tak kira lah benar ke, gagah perkasa ke apa ke..
keputusan dah dibuat..akur dan tunggu ajela next battle (next PRU) . bukan lama mana lagi pun..

and hope sekarang dah boleh mula buat kerja untuk jaga negeri perak..
takdalah masa terbuang asyik dok naik turun mahkamah, meeting dengan lawyer tak habis-habis dan perah otak tak sudah macam mana nak menang..
selamat berbakti lah sepenuh masa bukan bergusti..


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

shah_hidayah86
Warga 3 Bintang
Menyertai: 01.03.2008
Ahli No: 32774
Posting: 84
Dari: SHAH ALAM

Perak   avatar


posticon Posting pada: 09-02-10 19:54


SALAM.........

Bangga dengan Dr. Zambry........Sangat peramah and mesra rakyat.........

Bookmark and Share

    


  Member Information For shah_hidayah86Profil   Hantar PM kepada shah_hidayah86   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 07:32


kadang-kadang aku lebih seronok hidup kat negara yang tiada undang-undang. mengaji tinggi-tinggi hanya untuk menyerlahkan kebebalan diri sendiri.. terima gaji mahal dari duit rakyat ..kemudian pijak kepala rakyat..macam yahudi rampas tanah palastine .

apapun selamat bekerja untuk rakyat perak .



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 11:12


TAhniah kepada Dr Zamry

saya pernah dengar Ulamak menyebut

"Jika tuan tanah dirampas tanahnya, maka yang salah ialah tuan tanah kerana tuan tanah tiada Taqwa dan Sabar"

Moulana Saad...

Bunyi macam pelik tapi fikirkan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

akis_zamani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 22.06.2007
Ahli No: 30351
Posting: 55
Dari: P44: Permatang Pauh

uk   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 12:05


Pada 09-02-10 16:40 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah akhirnya kebenaran telah terbukti. yang bersalah telah ditunjukkan.



siapa yang bersalah sebenarnya?Kalau tak kerana tiga ekor babun tu keluar dari pakatan jangan mimpi BN nak menang. tak apa..kalah tak semestinya terus kalah..PRU13 pasti perak dirampas kembali..



Bookmark and Share

    


  Member Information For akis_zamaniProfil   Hantar PM kepada akis_zamani   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 10-02-10 12:20


Rakyat yang memilih dan menetukan Menteri Besar..bukan hakim 5 org mahupun 10 org...

kalau berani bubarkan DUN, adakah piliharaya di Perak..biar rakyat tentukan apa kehendak rakyat..bukan hakim yang tentukan apa kehendak rakyat...

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

bezita
Warga 3 Bintang
Menyertai: 16.11.2009
Ahli No: 38270
Posting: 149
Dari: KL

maldives   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 13:29


bila berfanatik macam tulah jadinya.

cuba lihat 2 situasi dibawah dari perspektif pembangkang.

jika keputusan hakim mengatakan YB Nizar menang
komen-komen akan mengatakn yang sistem kehakiman betul dan telah berpihak kepada kita. kebenaran akhirnya terserlah. dan berbagai lagi pujian terhadap sendiri

jika keputusan hakim mengatakn YB Nizar kalah
kebanyakan seperti diatas.


kesimpulan : belajarlah menerima hakikat. cuba pada pilihanraya akan datang.

Bookmark and Share

    


  Member Information For bezitaProfil   Hantar PM kepada bezita   Quote dan BalasQuote

cruncing
Warga 1 Bintang
Menyertai: 09.02.2010
Ahli No: 39239
Posting: 29
Dari: Kuala Lumpur

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 13:59


Siapa yang menang pun, mereka tetap dah kaya.......
Kita yang sokong ni tetap macam ni. Kalau nak minta bantuan ke nak jumpa YB, jenuh tunggu, berpuluh borang nak kena isi.... Jadi sokonglah setakat yang patut, tak payah lah nak fanatik sangat. Jangan lah kita masuk dalam golongan ultra kiasu

Nak buat pilihanraya (pr) bukan senang, berjuta duit rakyat kena guna kalau nak buat pr, macam tahun lepas berapa puluh juta kita habis buat pr. Kan bagus Kalau duit yang berjuta-juta tu kita buat benda lain......

Dr Zambry dah menang, kenalah hormati keputusan mahkamah, bagi lah dia peluang nak tadbir Negeri Perak dengan tenang, yang kalah tu cubalah akan datang....


-----------------
Kita adalah apa yang kita fikirkan.......


Bookmark and Share

    


  Member Information For cruncingProfil   Hantar PM kepada cruncing   Quote dan BalasQuote

hasanrijal
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.11.2009
Ahli No: 38117
Posting: 201
Dari: LaNd bEloW ThE WinD

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 16:08


setuju dengan cruncing..

Tempoh 'perang' dah tamat buat masa ni..sekarang masa untuk berkerja.


-----------------
Somewhere, something incredible is waiting to be seen


Bookmark and Share

    


  Member Information For hasanrijalProfil   Hantar PM kepada hasanrijal   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 10-02-10 16:12


.... inilah indahnya demokrasi.
     membuat ramai yang jatuh hati padanya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 10-02-10 19:59


aku tak peduli sapa yang memang atau kalah tapi yang aku hairan Kenapa topik ni di letak dalam topik bincang agama dan bukan di topik isu semasa......

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 20:18


Pada 10-02-10 19:59 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

aku tak peduli sapa yang memang atau kalah tapi yang aku hairan Kenapa topik ni di letak dalam topik bincang agama dan bukan di topik isu semasa......


politik terkecuali dari urusan agama ke?

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 20:20


Pada 10-02-10 12:05 , akis_zamani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-10 16:40 , bezita posting:

!!! QUOTE !!!

tahniah akhirnya kebenaran telah terbukti. yang bersalah telah ditunjukkan.



siapa yang bersalah sebenarnya?Kalau tak kerana tiga ekor babun tu keluar dari pakatan jangan mimpi BN nak menang. tak apa..kalah tak semestinya terus kalah..PRU13 pasti perak dirampas kembali..



ingat tuan... yang tuan katakanbabun tu...ada orang islam tau... kena minta maaf dengan dia baru selamat di akhirat

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 20:47


Pada 10-02-10 16:12 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

.... inilah indahnya demokrasi.
     membuat ramai yang jatuh hati padanya.



hissss...teruk betul wuzara ni.
tak payah lah nak perli-perli...sebenarnya kalau betul-betul ikut demokrasi, tak ada lah keadaan jadi macam ni ... apa yang terjadi adalah kerana pencabulan terhadap prinsip-prinsip adil yang ada dalam demokrasi...maka 'rakyat' Perak dizalimi.


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 10-02-10 21:03


Pada 10-02-10 20:18 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-02-10 19:59 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

aku tak peduli sapa yang memang atau kalah tapi yang aku hairan Kenapa topik ni di letak dalam topik bincang agama dan bukan di topik isu semasa......


politik terkecuali dari urusan agama ke?


kalau macam tu tak payah susah MT buat sub topik semua letak dalam bincang agama saja sebab seluruh kehidupan kita ni berkaitan dengan agama....

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 10-02-10 22:03


Kan politik isu besar dalam agama? Pas kan perjuangkan ISLAM?
besar tu... kalau isu buang air, makan, minum, taklah kita letak dalam Forum agama

yang masalah furuk tu... nantilah

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 09:35


Pada 10-02-10 22:03 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Kan politik isu besar dalam agama? Pas kan perjuangkan ISLAM?
besar tu... kalau isu buang air, makan, minum, taklah kita letak dalam Forum agama

yang masalah furuk tu... nantilah


Tolonglah bagi komen yang berasas. Teguran sdr Izdham tu memang betul, postinglah pada ruang yang sepatutnya. Admin dan moderator pun ada banyak tanggungjawab lain. Tolong bagi kerjasama.

**Topik dialihkan ke Isu Semasa


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

akis_zamani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 22.06.2007
Ahli No: 30351
Posting: 55
Dari: P44: Permatang Pauh

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 11:58


Pada 10-02-10 12:20 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

Rakyat yang memilih dan menetukan Menteri Besar..bukan hakim 5 org mahupun 10 org...

kalau berani bubarkan DUN, adakah piliharaya di Perak..biar rakyat tentukan apa kehendak rakyat..bukan hakim yang tentukan apa kehendak rakyat...



setuju sangat-sangat dengan pendapat saudara..biar rakyat yang tentukan siapa yang layak...5 org hakim tu bukan mewakili keputusan majoriti rakyat perak.....



Bookmark and Share

    


  Member Information For akis_zamaniProfil   Hantar PM kepada akis_zamani   Quote dan BalasQuote

akis_zamani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 22.06.2007
Ahli No: 30351
Posting: 55
Dari: P44: Permatang Pauh

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 12:00


Pada 10-02-10 20:18 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-02-10 19:59 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

aku tak peduli sapa yang memang atau kalah tapi yang aku hairan Kenapa topik ni di letak dalam topik bincang agama dan bukan di topik isu semasa......


politik terkecuali dari urusan agama ke?



politik dan agama kenalah seiring....



Bookmark and Share

    


  Member Information For akis_zamaniProfil   Hantar PM kepada akis_zamani   Quote dan BalasQuote

akis_zamani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 22.06.2007
Ahli No: 30351
Posting: 55
Dari: P44: Permatang Pauh

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 12:04


Pada 10-02-10 19:59 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

aku tak peduli sapa yang memang atau kalah tapi yang aku hairan Kenapa topik ni di letak dalam topik bincang agama dan bukan di topik isu semasa......


ala..apa masalahnya..suruh lah admin tukarkan...settle problem lah..



Bookmark and Share

    


  Member Information For akis_zamaniProfil   Hantar PM kepada akis_zamani   Quote dan BalasQuote

akis_zamani
Warga 2 Bintang
Menyertai: 22.06.2007
Ahli No: 30351
Posting: 55
Dari: P44: Permatang Pauh

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 12:05


Pada 09-02-10 16:44 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

mudah-mudahan perak aman di bawah pemerintahan kerajaan yang hebat




hebat ke????



Bookmark and Share

    


  Member Information For akis_zamaniProfil   Hantar PM kepada akis_zamani   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 17:17


Pada 11-02-10 12:05 , akis_zamani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-10 16:44 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

mudah-mudahan perak aman di bawah pemerintahan kerajaan yang hebat




hebat ke????



hebat bah

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 17:20


Pada 11-02-10 09:35 , Hanan posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 10-02-10 22:03 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Kan politik isu besar dalam agama? Pas kan perjuangkan ISLAM?
besar tu... kalau isu buang air, makan, minum, taklah kita letak dalam Forum agama

yang masalah furuk tu... nantilah


Tolonglah bagi komen yang berasas. Teguran sdr Izdham tu memang betul, postinglah pada ruang yang sepatutnya. Admin dan moderator pun ada banyak tanggungjawab lain. Tolong bagi kerjasama.

**Topik dialihkan ke Isu Semasa



bearasas lah tu...

rasanya isuni bab agama juga...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 11-02-10 22:39


dah mng pun
puas hati ke? hehe..
biasalah tu. kalau tak memihak kat mereka..macam-macam lah..
kalau memihak baru cakap...mahkamah adil...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 12-02-10 11:50


Keptusan menang pun dah tau...puas hati ke tak puas hati ke..siapa nak dengar suara rakyat...

sapa balik ipoh dekat simpang pulai lebuhraya utara selatan , BN baru luluskan 4 huruf ' I P O H' ke empat huruf ini berharga RM800k yang aku rasa patutnya seribu saja....

satu lagi keputusan yang dah tau...anwar ibrahim...tengok kan sajalah...

ada CCTV,tapi tak ada pula gambar Anwar...macam-macam cerita pelik...

memang muak dengan politik Malaysia..tapi nak buat bagaimana?? layannnn saja lah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

solskjaer
WARGA SETIA
Menyertai: 25.08.2004
Ahli No: 10725
Posting: 2644
Dari: manchester united

saudiarabia  


posticon Posting pada: 12-02-10 16:22


aku suka dengan personaliti dr zambry..=)


-----------------
Manchester United Truly Fans


Bookmark and Share

    


  Member Information For solskjaerProfil   Hantar PM kepada solskjaer   Pergi ke solskjaer's Website   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-02-10 16:27


Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim pagi ini mengumumkan peletakan semua jawatannya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa serta-merta.

Beliau turut mengisytiharkan dirinya sebagai Ahli Parlimen Bebas..

haha...makin bercelaru dah PKR ni (mesti org Pembangkang takkan mengaku bercelaru lepas itu akan cakap, org keluar parti ni tak dapat imbuhan...hehe)

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

solskjaer
WARGA SETIA
Menyertai: 25.08.2004
Ahli No: 10725
Posting: 2644
Dari: manchester united

saudiarabia  


posticon Posting pada: 12-02-10 16:31


Pada 12-02-10 16:27 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim pagi ini mengumumkan peletakan semua jawatannya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa serta-merta.

Beliau turut mengisytiharkan dirinya sebagai Ahli Parlimen Bebas..

haha...makin bercelaru dah PKR ni (mesti org Pembangkang takkan mengaku bercelaru lepas itu akan cakap, org keluar parti ni tak dapat imbuhan...hehe)


hehe..tunggu komen dari rashdin dan co...lepas itu sya_ryn,jaga2 posting2 kita supaya tak dipadam oleh admin...kita ni nampaknya macam 'melawan arus'..hehe


-----------------
Manchester United Truly Fans


Bookmark and Share

    


  Member Information For solskjaerProfil   Hantar PM kepada solskjaer   Pergi ke solskjaer's Website   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 12-02-10 17:53


Tahniah Zahrain kerana membuat langkah bijak..

teruskam perjuangan anda

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

kakisamun
WARGA SETIA
Menyertai: 20.05.2003
Ahli No: 630
Posting: 2852
Dari: perut ibuku

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 02:38


.. aku ada duduk berbincang dengan kawan aku lah.. secara rasional banyak faktor rasanya yang telah dan perlu diambil kira.. pasal ekonomi antara salah satu faktornya.. (untuk rakyat juga).. tak apa lah.. pilihan telah ditetapkan.. berlapang dada.. lagi 2 tahun undi balik.. pilih yang terbaik.. dulu tak hendak pangkah UMNO.. pangkah PKR.. tup2 PKR jadi ahli bebas.. langsung kena babun.. kesian2.. biasalah caci maki mengata orang sana sini ni.. :lol:..

Bookmark and Share

    


  Member Information For kakisamunProfil   Hantar PM kepada kakisamun   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 08:52


Pada 12-02-10 11:50 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!


sapa balik ipoh dekat simpang pulai lebuhraya utara selatan , BN baru luluskan 4 huruf ' I P O H' ke empat huruf ini berharga RM800k yang aku rasa patutnya seribu saja....



salam..sory saya tak minat nak berbalah.. tapi bab huruf 4 ketul tu..bidang kerja saya tu.. hehe..
kalau saudara hafeezul dapat cari org yang boleh buat produk tu..sama sebijik material, man work, crane plus installation bukan dengan harga seribu.. sepuluh ribu pun tak apa, saya sanggu bayar cash untuk next time saya masuk tender..
kalau saya yang masuk tender untuk ipoh tu, dengan keadaan company yang masih belum mempunyai equipment yang secukupnya(terpaksa menyewa) i'll charge 880k for that particular item (sebab tu lah tak dapat tendernya..hehehe) :)

satu lagi, benda tu tak baru.. dah lama saya notify tentang benda tu malah sebelum pemasangan lagi.. sekitar waktu, proposal dikeluarkan.


tak apalah ini untuk menambah pengetahuan sama-sama...
saya kongsi sikit-sikit ya..

tahukah anda papan iklan(billboard) yang budus2 kat tepi jalan tu..contoh: kat highway..iklan zhulian, bio aura dan sebagainya..berharga more than 200k?

itu belum lagi digital billboard yang boleh mencecah hingga jutaan ringgit(memang itulah kosnya bukan main suap2 punya ye)


dan tahukah anda as simple as signboard dekat highway, yang bertiang kiri dan kanan jalan kemudian maklumat tentang jalan nya berada di tengah jalan(yang kita kena dongak kalau dah dekat sangat baru nak tengok.... atau kalau tahu namanya gantry pun dah boleh mencecah 90k? :)

sekadar untuk informasi rakan-rakan tentang 4Dbillboard,billboard dan signboard..
tiada niat mahu membangkang soal politik :)

wasalam


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 13-02-10 09:46


Pada 11-02-10 17:17 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 11-02-10 12:05 , akis_zamani posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 09-02-10 16:44 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

mudah-mudahan perak aman di bawah pemerintahan kerajaan yang hebat




hebat ke????



hebat bah


Ye, memang hebat.
Hebat menentang hukum Allah dan melaksanakan hukum kufur.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 13-02-10 09:48


Pada 12-02-10 16:22 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

aku suka dengan personaliti dr zambry..=)



Personaliti Islam ke yang dimaksudkan?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 10:27


Pada 13-02-10 08:52 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-02-10 11:50 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!


sapa balik ipoh dekat simpang pulai lebuhraya utara selatan , BN baru luluskan 4 huruf ' I P O H' ke empat huruf ini berharga RM800k yang aku rasa patutnya seribu saja....



salam..sory saya tak minat nak berbalah.. tapi bab huruf 4 ketul tu..bidang kerja saya tu.. hehe..
kalau saudara hafeezul dapat cari org yang boleh buat produk tu..sama sebijik material, man work, crane plus installation bukan dengan harga seribu.. sepuluh ribu pun tak apa, saya sanggu bayar cash untuk next time saya masuk tender..
kalau saya yang masuk tender untuk ipoh tu, dengan keadaan company yang masih belum mempunyai equipment yang secukupnya(terpaksa menyewa) i'll charge 880k for that particular item (sebab tu lah tak dapat tendernya..hehehe)

sekadar untuk informasi rakan-rakan tentang 4Dbillboard,billboard dan signboard..
tiada niat mahu membangkang soal politik :)

wasalam



RASANYA HAFEEZUL INGIN MEMPERTAHANKAN MARUAHNYA..

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Hanan

Menyertai: 13.05.2003
Ahli No: 4
Posting: 3991

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 11:10


Pada 12-02-10 16:31 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-02-10 16:27 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim pagi ini mengumumkan peletakan semua jawatannya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa serta-merta.

Beliau turut mengisytiharkan dirinya sebagai Ahli Parlimen Bebas..

haha...makin bercelaru dah PKR ni (mesti org Pembangkang takkan mengaku bercelaru lepas itu akan cakap, org keluar parti ni tak dapat imbuhan...hehe)


hehe..tunggu komen dari rashdin dan co...lepas itu sya_ryn,jaga2 posting2 kita supaya tak dipadam oleh admin...kita ni nampaknya macam 'melawan arus'..hehe



Apa tujuan posting sebegitu. Dah diberi peluang berbincang pun nak kaitkan admin juga. Kalau orang hentam kerajaan dikata tak bersyukur. Jadinya yang cari salah admin sedangkan portal ini langsung tak bercukai boleh dikategorikan tak bersyukur ke? Berbincang sahajalah tanpa perlu provokasi. Kalau terasa melawan arus, carilah portal yang searus..


-----------------



Hargai semasa ada....


Bookmark and Share

    


  Member Information For HananProfil   Hantar PM kepada Hanan   Pergi ke Hanan's Website   Quote dan BalasQuote

mazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.07.2008
Ahli No: 34011
Posting: 118
Dari: Bumi Darul Sunnah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 11:32


INI 1 KEPUTUSAN YANG SANGAT DURJANA & SANGAT TIDAK ADIL!!! Ya ALLAH, TUMBANGKANLAH KERAJAAN HARAM DI PERAK. KEMBALIKANLAH KEAMANAN NEGERI TERSEBUT & HAK RAKYAT MEREKA.

Kepada kerajaan pimpinan Zambry, bertaubatlah anda daripada berkuasa secara haram sebelum dicampak ke neraka jahanam. Allah Taala memerhatikan anda! Jangan kikis nilai khalifah dalam diri anda!!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For mazriProfil   Hantar PM kepada mazri   Pergi ke mazri's Website   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 12:47


Pada 13-02-10 10:27 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!


!!! QUOTE !!!


sekadar untuk informasi rakan-rakan tentang 4Dbillboard,billboard dan signboard..
tiada niat mahu membangkang soal politik :)

wasalam



RASANYA HAFEEZUL INGIN MEMPERTAHANKAN MARUAHNYA..


saya harap hafeezul tidak lah termakan hasutan2 untuk bertelagah dengan saya pula..and for others, tak payah lah provoke apatah lagi cari jalan menaikkan kemarahan org..
saya tidak menjatuhkan maruah sesiapa disini..jadi apa yang nak dipertahankan itu?

saya sendiri tidak mengatakan apa yang berlaku di ipoh tu bagus, saat2 ini projek2 sedemikian adalah TIDAK PERLU pun..banyak lagi perkara yang boleh dibuat dengan 800k.there's a lot of safety item yang boleh diperbaharui berbanding 4 ketul huruf.
apa yang saya nyatakan cuma sedikit pembetulan mengenai harga produk.

saya minta maaf tapi addey apa yang awak nak buktikan dengan mempertahankan maruah tu? nak kasi panas hafeezul ke?


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 19:13


Pada 13-02-10 12:47 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-02-10 10:27 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!


!!! QUOTE !!!


sekadar untuk informasi rakan-rakan tentang 4Dbillboard,billboard dan signboard..
tiada niat mahu membangkang soal politik :)

wasalam



RASANYA HAFEEZUL INGIN MEMPERTAHANKAN MARUAHNYA..


saya harap hafeezul tidak lah termakan hasutan2 untuk bertelagah dengan saya pula..and for others, tak payah lah provoke apatah lagi cari jalan menaikkan kemarahan org..
saya tidak menjatuhkan maruah sesiapa disini..jadi apa yang nak dipertahankan itu?

saya sendiri tidak mengatakan apa yang berlaku di ipoh tu bagus, saat2 ini projek2 sedemikian adalah TIDAK PERLU pun..banyak lagi perkara yang boleh dibuat dengan 800k.there's a lot of safety item yang boleh diperbaharui berbanding 4 ketul huruf.
apa yang saya nyatakan cuma sedikit pembetulan mengenai harga produk.

saya minta maaf tapi addey apa yang awak nak buktikan dengan mempertahankan maruah tu? nak kasi panas hafeezul ke?



bukan...nak dengar penjelasan hafeezul...
mana boleh dengar penjelasan 1 pihak (pihak awak) saja?

kita bukan budak-budak lagi.. matang lah ye

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 13-02-10 19:16


Pada 13-02-10 11:10 , Hanan posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-02-10 16:31 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 12-02-10 16:27 , sya_ryn posting:

!!! QUOTE !!!

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Hashim pagi ini mengumumkan peletakan semua jawatannya dalam Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa serta-merta.

Beliau turut mengisytiharkan dirinya sebagai Ahli Parlimen Bebas..

haha...makin bercelaru dah PKR ni (mesti org Pembangkang takkan mengaku bercelaru lepas itu akan cakap, org keluar parti ni tak dapat imbuhan...hehe)


hehe..tunggu komen dari rashdin dan co...lepas itu sya_ryn,jaga2 posting2 kita supaya tak dipadam oleh admin...kita ni nampaknya macam 'melawan arus'..hehe



Apa tujuan posting sebegitu. Dah diberi peluang berbincang pun nak kaitkan admin juga. Kalau orang hentam kerajaan dikata tak bersyukur. Jadinya yang cari salah admin sedangkan portal ini langsung tak bercukai boleh dikategorikan tak bersyukur ke? Berbincang sahajalah tanpa perlu provokasi. Kalau terasa melawan arus, carilah portal yang searus..


Presiden... rileks..

Pada yang lain-lain... jangan lah kaitkan dengan Admin... admin tahu apa kerja mereka..
kalian berposting sahaja tapi kawal bahasa dan perkataan..

mungkin kalian boleh cakap apa sahaja tapi yang kena tempiasnya nanti terutama dari pihak tertentu adalah ukhwah.com

jadi biarlah kitasemua matang dalam forium ni....

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-02-10 01:13


Pada 13-02-10 19:13 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-02-10 10:27 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!



RASANYA HAFEEZUL INGIN MEMPERTAHANKAN MARUAHNYA..



bukan...nak dengar penjelasan hafeezul...
mana boleh dengar penjelasan 1 pihak (pihak awak) saja?

kita bukan budak-budak lagi.. matang lah ye



kalau begitu anda pun harus lebih matang..jangan jadi budak-budak..sikit pun tak boleh terima teguran..macam budak-budak yang hentak2 kaki kat pasaraya ..nak jugak gula2 walaupun org dah nasihat nanti sakit gigi....org dah tegur pun.. buat tak peduli, jerit kuat2 nak menang jugak..hehehe


1st, saya beri fakta bukan penjelasan.. :)

2nd, cakap saja begini,
apa kata hafeezul? atau apa penjelasan hafeezul?


dengan mengatakan rasanya dia ingin mempertahankan maruah
cukup jelas untuk seluruh rakyat malaysia nampak..ciri-ciri tatabahasa yang digunakan adalah mampu untuk menimbulkan rasa kurang senang, seolah-olah memerli dia supaya dia jawablah balik..:)

tak nampak pulak soalan penjelasan di situ..?
atau mungkin standard bahasa melayu saya tak mencapai piawaian anda agaknya..hehe

tapi apa-apa pun awak nak jawab, ikut sukahati awak lah ye...seperti yang pernah saya katakan sebelum ini di topik lain..pembaca2 kita.. telah dikurniakan akal oleh Allah.InsyaAllah ramai dari mereka mampu berfikir... yang mana berlapang dada, yang mana fanatik, yang mana provoke, yang mana tak boleh terima teguran..:)

oklah ye..saya tak minat nak nak panjangkan benda yang kurang cerdik ini.. lagi pun saya rasa apa yang saya post dari awalnya.. just thing that i want to tell HIM (and maybe people who dont know) since he mention about the item.never expect others to bump in...

tapi kalau nak rasa order signboard kat saya boleh lah kalau nak menyampuk juga seround.. saya tersangatlah sudi..hehehe





ps:kadang-kadang kita tersasul, tak rugi pun sesekali renung balik kat mana diri sendiri yang tersasul dari sibuk mencari ketersasulan org lain..



ps-2:bab kerajaan yang konon hebat sangat tu .. kalau kerajaan tu hebat tak bermakna yang bernaung bawah dia semua hebat..


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-02-10 10:17


Pada 14-02-10 01:13 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-02-10 19:13 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 13-02-10 10:27 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!



RASANYA HAFEEZUL INGIN MEMPERTAHANKAN MARUAHNYA..



bukan...nak dengar penjelasan hafeezul...
mana boleh dengar penjelasan 1 pihak (pihak awak) saja?

kita bukan budak-budak lagi.. matang lah ye



kalau begitu anda pun harus lebih matang..jangan jadi budak-budak..sikit pun tak boleh terima teguran..macam budak-budak yang hentak2 kaki kat pasaraya ..nak jugak gula2 walaupun org dah nasihat nanti sakit gigi....org dah tegur pun.. buat tak peduli, jerit kuat2 nak menang jugak..hehehe


1st, saya beri fakta bukan penjelasan.. :)

2nd, cakap saja begini,
apa kata hafeezul? atau apa penjelasan hafeezul?


dengan mengatakan rasanya dia ingin mempertahankan maruah
cukup jelas untuk seluruh rakyat malaysia nampak..ciri-ciri tatabahasa yang digunakan adalah mampu untuk menimbulkan rasa kurang senang, seolah-olah memerli dia supaya dia jawablah balik..:)

tak nampak pulak soalan penjelasan di situ..?
atau mungkin standard bahasa melayu saya tak mencapai piawaian anda agaknya..hehe

tapi apa-apa pun awak nak jawab, ikut sukahati awak lah ye...seperti yang pernah saya katakan sebelum ini di topik lain..pembaca2 kita.. telah dikurniakan akal oleh Allah.InsyaAllah ramai dari mereka mampu berfikir... yang mana berlapang dada, yang mana fanatik, yang mana provoke, yang mana tak boleh terima teguran..:)

oklah ye..saya tak minat nak nak panjangkan benda yang kurang cerdik ini.. lagi pun saya rasa apa yang saya post dari awalnya.. just thing that i want to tell HIM (and maybe people who dont know) since he mention about the item.never expect others to bump in...

tapi kalau nak rasa order signboard kat saya boleh lah kalau nak menyampuk juga seround.. saya tersangatlah sudi..hehehe





ps:kadang-kadang kita tersasul, tak rugi pun sesekali renung balik kat mana diri sendiri yang tersasul dari sibuk mencari ketersasulan org lain..



ps-2:bab kerajaan yang konon hebat sangat tu .. kalau kerajaan tu hebat tak bermakna yang bernaung bawah dia semua hebat..



adoiii..... dahlah

kembali ke topik asal...

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-02-10 10:18


Tapi DR Zamry memang hebat...

hebatnya dia ialah beliau dapat mengaawal emosi walaupun mendapat tekanan yang hebat...

Apapun Sauara Ir. Nizar... orangnya tetap tenang dalam setiap keadaan...cuma kalua boleh komen, janganlah terlalu cepat mendedahkan perancangan kepada pihak BN..kerana orang-orang BN sedang mencari kelemahan dan berusaha menggagalkan apa sahaja perancagan pihak pembangkang kerajaan


Secara peribadi...saya menyokong perlantikan Zamry sebagai MB Perak yang Sah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-02-10 11:04


iklan sebentar ye kawan-kawan...


!!! QUOTE !!!

Telah dihantar: 14-02-10 10:14salam

hebat serangan awak pada sayadi Forum..

itulah kelemahan awak sebenarnya...

kalau nak serang peribadi... kat PM saja

berjuta ayat saya nak tundukkan awak tapi kasihan kat awak...nanti jatuh maruah awak kat forum

so jangan lebih-lebih.....

bersikap matanglah....

cuba awak baca semua posting awak... orgketawa tau... saya dengan kawan-kawan sekarang pun macam tak pecaya kaum hawa keluarkan perkataan macam yang awak buat

kelakarlah awak ni


:lucu: :lucu: :lucu: :lucu: :lucu:

tenkiu2..kerana telah menceriakan hari saya..
memang kelakar sangat mesej ni...
nak kutuk nak hina nak jatuhkan maruah saya hanya kerana satu teguran kerana awak telah manyampuk?? silakan..

barulah kita boleh kenal..siapa awak yang sangat hebat tahap jutaan ni.. :sopan: :sopan: :sopan: :sopan:


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

mimi_eniliana
WARGA SETIA
Menyertai: 27.10.2008
Ahli No: 35619
Posting: 766
Dari: ipoh kl melaka

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-02-10 11:14


ok masuk ke topik..
melainkan ada budak-budak nak sambung lagi hentak2 kaki kat sini..
kalau jejaka macho dia tahu cara yang gentlemen tapi kalau budak-budak apakan daya.layankan saja.. comel tengok budak lelaki panas.. kiut jew.. :lucu:

saya suka dengan barisan exco sekarang sebab boleh kata semuanya muslim..
walaubagaimanapun hanya untuk kali ini lah..sebab walaupun BN pernah menerajui sebelum ini..exco2nya adalah dari bukan Islam..
malah next PRU pun sah sangat-sangat exco2 nya akan dikembalikan pada yang asal..
hanya yang berpijak di bumi Perak,ipoh khususnya sahaja yang clear dengan fakta ini..ipoh bakal menjadi Penang kedua di Malaysia..cuma masih utuh disupport daerah2 yang masih diramaikan dengan warga muslim seperti, manjung, kk, bagan dato, bkt gantang dan sebagainya..

as for me, saya tak kisah siapa ..kerajaan demokrasi BN, PAS atau bukan demokrasi HT.asalkan yang memerintah itu terdiri dari org Islam..
kalau HT dapat take over lagilah syukur..
dapatlah pasar2 bab.., pusat2 judi yang berlambak(datang dan lihat sendiri), pekan night club yang ada...di hapuskan atau di kawal selia dengan ketat supaya org Islam tak gatal kaki pergi kesitu..
kerana selama Perak yang aman lagi damai yang ditadbir sekian lama oleh siapa entah berpuluh tahun selama ini..tidak mengurangkan perkara2 tersebut, bahkan menambah2 lagi... :)


-----------------
the key is ignorance to negativity..


Bookmark and Share

    


  Member Information For mimi_enilianaProfil   Hantar PM kepada mimi_eniliana   Pergi ke mimi_eniliana's Website   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 14-02-10 23:56


Pada 14-02-10 10:18 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Tapi DR Zamry memang hebat...

hebatnya dia ialah beliau dapat mengaawal emosi walaupun mendapat tekanan yang hebat...

Apapun Sauara Ir. Nizar... orangnya tetap tenang dalam setiap keadaan...cuma kalua boleh komen, janganlah terlalu cepat mendedahkan perancangan kepada pihak BN..kerana orang-orang BN sedang mencari kelemahan dan berusaha menggagalkan apa sahaja perancagan pihak pembangkang kerajaan


Secara peribadi...saya menyokong perlantikan Zamry sebagai MB Perak yang Sah....


Kalau betul hebat bubarkan DUN,biar rakyat Perak pilih...

Kalau setakat hakim 5 org atau pun org luar selain Perak bersuara memang aku tak layan........

Kepada Perakian..kalau berani jom sama-sama undi dan pilih siapa pemimpin..Siapa menang or majoriti boleh pimpin Perak...Kalah boleh cuba lagi...

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 15-02-10 00:08


IPOH, Dec 18 — Despite running a deficit budget, the Ipoh City Council this year built two giant signs spelling the city's name at entry points on the PLUS expressway for RM800,000.

Pakatan Rakyat (PR) politicians blamed the Perak palace for the signage, modelled on the famous Hollywood sign in the United States, saying they managed to reduce it to two from the initial four when it was built early this year.

The Ipoh City Council confirmed with The Malaysian Insider the whopping cost, which amounts to RM100,000 for each letter that spells out the words "Ipoh".

It is understood that the signs were erected in January this year for two reasons — to mark the Sultan of Perak Sultan Azlan Shah's silver jubilee celebration and to turn the city of Ipoh into a significant landmark to entice more tourist stopovers.

The RM800,000 spent on the two signs does not include maintenance work and the cost of electricity used to power up the spotlights at night.

A source from the ousted PR state government revealed to The Malaysian Insider yesterday that the proposal to erect the signs had come from the palace last year and the initial suggestion was actually to put up four such signs along the main arteries entering the city.

"The PR government rejected the idea when it was mooted because it was clearly a terrible waste of public funds," said the source, who declined to be named.


The source added that the signage also bore little aesthetic value and would not have helped to boost the city's economy in any way.

"In the first place, there are enough road signboards on the highway to inform people where Ipoh is.

"Not only that, before they allowed the continuous travel between Kuala Lumpur and Penang on the highway, motorists had to pay their toll in Ipoh before they proceeded on their journey.

"Everyone knows where Ipoh is," said the source.

The PR government was toppled when three of its lawmakers resigned to be independent, prompting the Perak royalty to name Barisan Nasional Pangkor assemblyman Datuk Seri Zambry Abd Kadir as mentri besar.

When contacted yesterday, Ipoh Mayor Datuk Roshidi Hashim admitted to The Malaysian Insider the cost of the two signs.

He said that the reason why the signs were so expensive was because each letter had to be lifted up to be erected on its lofty perch up on two separate hills.

"They had to bring in a skylift crane from Kuala Lumpur to erect the letters and this cost us quite a bit," he said.

He said however that the PR government had not completely rejected the idea but had merely voiced some disapproval.

"I also discussed it with (former Perak Mentri Besar Datuk Seri Mohammad) Nizar (Jamaluddin) and he did suggest putting it up along the Ipoh-Lumut highway," said Roshidi.

Meanwhile, the signs, which spell out the name "Ipoh" using white letters, already seems to be stained with dark blotches.

Roshidi said he was aware of this and had already assigned a city engineer to be in charge of maintaining the signs.

The maintenance work, he added, would include cleaning the letters as well as ensuring that the spotlights to light up each letter at night were working well.

"We also have to clean the undergrowth of the hills behind the signage and keep the place neat," he said.

Roshidi also agreed that the city was currently still running on a deficit budget of between RM7 million and RM10 million.

"But still, our arrears collection has improved tremendously by up to 36 apa cent this year alone.

"We also have a huge reserve so we can run without collections for at least six months," he said.

Before the giant Ipoh signs, motorists on the old federal road would know they were near the capital of the tin-rich state from the giant Mercedes Benz three-pointed star logo at the city's southern approach, signifying the wealth of its residents who favoured the German marque.

The only other city with a giant signage is Kuala Terengganu which has the word “Allah” on the hill after Pulau Duyong.

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

Addey
WARGA SETIA
Menyertai: 13.03.2005
Ahli No: 15105
Posting: 948
Dari: kota marudu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 15-02-10 07:48


Pada 14-02-10 23:56 , hafeezzul posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 14-02-10 10:18 , Addey posting:

!!! QUOTE !!!

Tapi DR Zamry memang hebat...

hebatnya dia ialah beliau dapat mengaawal emosi walaupun mendapat tekanan yang hebat...

Apapun Sauara Ir. Nizar... orangnya tetap tenang dalam setiap keadaan...cuma kalua boleh komen, janganlah terlalu cepat mendedahkan perancangan kepada pihak BN..kerana orang-orang BN sedang mencari kelemahan dan berusaha menggagalkan apa sahaja perancagan pihak pembangkang kerajaan


Secara peribadi...saya menyokong perlantikan Zamry sebagai MB Perak yang Sah....


Kalau betul hebat bubarkan DUN,biar rakyat Perak pilih...

Kalau setakat hakim 5 org atau pun org luar selain Perak bersuara memang aku tak layan........

Kepada Perakian..kalau berani jom sama-sama undi dan pilih siapa pemimpin..Siapa menang or majoriti boleh pimpin Perak...Kalah boleh cuba lagi...


Nizar.... Cuba lagi PRU akan datang

Bookmark and Share

    


  Member Information For AddeyProfil   Hantar PM kepada Addey   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 15-02-10 21:25


Pada 14-02-10 11:14 , mimi_eniliana posting:

!!! QUOTE !!!



as for me, saya tak kisah siapa ..kerajaan demokrasi BN, PAS atau bukan demokrasi HT.asalkan yang memerintah itu terdiri dari org Islam..
kalau HT dapat take over lagilah syukur..
dapatlah pasar2 bab.., pusat2 judi yang berlambak(datang dan lihat sendiri), pekan night club yang ada...di hapuskan atau di kawal selia dengan ketat supaya org Islam tak gatal kaki pergi kesitu..
kerana selama Perak yang aman lagi damai yang ditadbir sekian lama oleh siapa entah berpuluh tahun selama ini..tidak mengurangkan perkara2 tersebut, bahkan menambah2 lagi... :)



Salam..

HT tidak akan pernah jadi parti pemerintah.
HT hanya berjuang membimbing ummat menegakkan kembali Islam. Tetapi khilafah yang ditegakkan bukanlah diperintah oleh HT, tetapi struktur pemerintahan khilafah yang dipilih oleh umat sendiri.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

hajime_kindaichi
WARGA SETIA
Menyertai: 24.12.2003
Ahli No: 5955
Posting: 575
Dari: Bumi Allah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 22-02-10 12:24


biar lah dia jadi pun, asalkan memerintah secara islam dan tidak memilih kasih

Bookmark and Share

    


  Member Information For hajime_kindaichiProfil   Hantar PM kepada hajime_kindaichi   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.160958 saat. Lajunya....