Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 16-12-2019  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Jika perjuangan itu adalah kerana perut, nilai perjuangan itu sama dengan apa yang keluar dari perut.
-- Imam Syafie

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: studiosmilesnyc
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43104

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 20
Ahli: 0
Jumlah: 20




  Yang Masuk Ke Sini
studiosmilesnyc: 1 hari, 9 jam, 49 minit yang lalu
dentistinhouston: 1 hari, 11 jam, 45 minit yang lalu
ezequielvince: 1 hari, 13 jam, 7 minit yang lalu
shanejohnson: 5 hari yang lalu
wadud: 10 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 27 hari yang lalu
muslimin23: 29 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: Ustazah Selebreti


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» Ustazah Selebreti

Please Mendaftar To Post


Oleh Ustazah Selebreti

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 18-12-09 11:18


Pakaian dan solekan yang meriah.
Suara merdu mendayu2.


Perlukah menyanyi2 bila bercakap misalnya membaca ayat Quran?
Adakah membawa diri selaras sebagai ustazah selebreti?




p/s: saya tidak memandang sesiapa antara kita manusia sempurna


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

dziaulhaq
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2004
Ahli No: 12403
Posting: 563
Dari: perut IBU

singapore   avatar


posticon Posting pada: 18-12-09 18:25


Pada 18-12-09 11:18 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

Pakaian dan solekan yang meriah.
Suara merdu mendayu2.


Perlukah menyanyi2 bila bercakap misalnya membaca ayat Quran?
Adakah membawa diri selaras sebagai ustazah selebreti?




p/s: saya tidak memandang sesiapa antara kita manusia sempurna



:roll:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For dziaulhaqProfil   Hantar PM kepada dziaulhaq   Quote dan BalasQuote

ryuji88
Warga Rasmi
Menyertai: 02.12.2009
Ahli No: 38490
Posting: 8
Dari: Kolej Islam Antarabangsa,Kuala Lumpur

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 18-12-09 22:57


emm.saya pun pelik juga ye sebab zaman ini ada pulak ustazah selebriti.Memanglah kita boleh berdkwah dengan menyanyi tapi ianya haram bagi perempuan kerana suara merupakan aurat.Tak tahulah kalau ada yang cakap mubah atau makruh.


-----------------
ore sanjou.saishou ni kuraimaksutase


Bookmark and Share

    


  Member Information For ryuji88Profil   Hantar PM kepada ryuji88   Pergi ke ryuji88's Website   Quote dan BalasQuote

maisarahlisa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.12.2003
Ahli No: 6068
Posting: 466
Dari: Pahang~Selangor~Dubai

Pahang  


posticon Posting pada: 19-12-09 15:15


a'ah saya perasan.. solekan memang meriah.. kalau bercakap memang mendayu..siap berlagu.. isk isk..


-----------------
Keep Moving Forward


Bookmark and Share

    


  Member Information For maisarahlisaProfil   Hantar PM kepada maisarahlisa   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 19-12-09 16:22


Pada 18-12-09 11:18 , sakinahazzahra posting:

!!! QUOTE !!!

Pakaian dan solekan yang meriah.
Suara merdu mendayu2.


Perlukah menyanyi2 bila bercakap misalnya membaca ayat Quran?
Adakah membawa diri selaras sebagai ustazah selebreti?




p/s: saya tidak memandang sesiapa antara kita manusia sempurna



saya pun tak gemar dengan perkembangan ini. Kalau ustazah bertaraf hafizoh boleh tampil bersolek, mendendangkan alunan zikir, berkompang....apa pula pandangan orang ramai pada muslimah yang bersusah payah menjaga aurat, tak mekap dan sebagainya.....tentu dirasakan islam yang dibawa itu 'tak benar' sifatnya....yang hafizoh itulah lebih benar...


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

dziaulhaq
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2004
Ahli No: 12403
Posting: 563
Dari: perut IBU

singapore   avatar


posticon Posting pada: 19-12-09 21:45


!!! QUOTE !!!

saya pun tak gemar dengan perkembangan ini. Kalau ustazah bertaraf hafizoh boleh tampil bersolek, mendendangkan alunan zikir, berkompang....apa pula pandangan orang ramai pada muslimah yang bersusah payah menjaga aurat, tak mekap dan sebagainya.....tentu dirasakan islam yang dibawa itu 'tak benar' sifatnya....yang hafizoh itulah lebih benar...


..hafizoh hanya sebagai gelaran..tak amalkan apa yang di hafaz di dalam dada..


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For dziaulhaqProfil   Hantar PM kepada dziaulhaq   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 19-12-09 23:57


ustz bahyah? ustz mashitah? ustz syarifah hayati? ustz fatimah az-zahrah? smunya punya personaliti sebagai selebriti... ramai yang meminatinya..mungkin kerana ilmunya..mungkin juga kerana pembawaannya yang tidak begitu konservatif....er,..susah nak cakap..haha


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

samudra
WARGA SETIA
Menyertai: 06.12.2005
Ahli No: 20847
Posting: 721
Dari: Tanah Melayu

stkitts_nevis   avatar


posticon Posting pada: 20-12-09 05:24


macam penyu telurnya boleh dimakan , badanya haram dimakan..meluat.



Bookmark and Share

    


  Member Information For samudraProfil   Hantar PM kepada samudra   Quote dan BalasQuote

usop79
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.07.2004
Ahli No: 9983
Posting: 171
Dari: Kedah - Teluk Intan - Muar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 20-12-09 22:14


Sesungguhnya doa itu senjata mukmin, semoga kita sentiasa mendapat keredaannya... yang salah kita perbetulkan, dan yang baik haruslah diteruskan, wallahualam


-----------------
http://senikatalagu.blogspot.com/
http://selokamelayu.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For usop79Profil   Hantar PM kepada usop79   Pergi ke usop79's Website   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 20-12-09 23:30


Pada 19-12-09 23:57 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

ustz bahyah? ustz mashitah? ustz syarifah hayati? ustz fatimah az-zahrah? smunya punya personaliti sebagai selebriti... ramai yang meminatinya..mungkin kerana ilmunya..mungkin juga kerana 'pembawaannya yang tidak begitu konservatif....er,..susah nak cakap..haha



ada ustazah yang konsevatif ke sebelum ni ??...contohnya ??..


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 21-12-09 07:28


yang berkompang macam di tv oasis tu rasa lawak pula..hihi.


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

pencinta_yesus
Warga 2 Bintang
Menyertai: 10.12.2009
Ahli No: 38598
Posting: 57
Dari: sabah.labuan, yogyakarta,bandung.

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 23-12-09 14:08


wanita itu selalu ingin berkuasa dan bebas. jika sudah ada kedudukan, wanita ingin agar mereka trlihat oleh semua orang. wanita menuntut agar disamakan dengan lelaki.


-----------------
agamaku agama cinta, tiada kebencian yang ada hanya cinta. Aku tidak akan mengikuti agama yang mengajarkan kebencian dan permusuhan."islam, kristian, hindu


Bookmark and Share

    


  Member Information For pencinta_yesusProfil   Hantar PM kepada pencinta_yesus   Quote dan BalasQuote

myhoney
WARGA SETIA
Menyertai: 05.06.2008
Ahli No: 33649
Posting: 1324
Dari: malaysia

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 23-12-09 14:15


Pada 23-12-09 14:08 , pencinta_yesus posting:

!!! QUOTE !!!

wanita itu selalu ingin berkuasa dan bebas. jika sudah ada kedudukan, wanita ingin agar mereka trlihat oleh semua orang. wanita menuntut agar disamakan dengan lelaki.





wanita kristian ke yang kamu maksudkan ini ??

pening den... :roll: :roll: :roll: :roll:


-----------------
orang-orang yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati-hati mereka & apabila dibacakan pada mereka ayat-ayatNya, bertambah keimanan mereka. (Al-Anfal :2)


Bookmark and Share

    


  Member Information For myhoneyProfil   Hantar PM kepada myhoney   Quote dan BalasQuote

ardani
WARGA SETIA
Menyertai: 24.06.2008
Ahli No: 33778
Posting: 451
Dari: queensland lake

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 24-12-09 16:35


bhias sakan 2 kan dah jadi tabarruj ?? ni dah jadi senario biasa dalam malaysia yang kononnya sebuah negara islam..apa cerita pula dengan 'ustazah Qariah' yang dalam astro oasis 2?? make up tebal, mengaji mendayu2?



Bookmark and Share

    


  Member Information For ardaniProfil   Hantar PM kepada ardani   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 24-12-09 16:54


Antara mereka yang saya dapati paling daring dalam berpakaian adalah finalis Akademi Al Quran dan juga Juara Pertandingan Tilawah Antarabangsa, Sharifah Khasif. Beliau dikritik kerana pemakaiannya, jawapannya "hanya tuhan yang tahu keikhlasan kita".

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

dziaulhaq
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2004
Ahli No: 12403
Posting: 563
Dari: perut IBU

singapore   avatar


posticon Posting pada: 25-12-09 17:17


Pada 20-12-09 05:24 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

macam penyu telurnya boleh dimakan , badanya haram dimakan..meluat.




..iyakah??kalau telur halal Kenapa pulak badannya haram??? setahu saya penyu halal dimakan..saudara seIslam kita di pulau maldives makan penyu..bukankah semua hidupan laut halal di makan??


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For dziaulhaqProfil   Hantar PM kepada dziaulhaq   Quote dan BalasQuote

mariatul_qibtiah
Warga Rasmi
Menyertai: 07.01.2005
Ahli No: 13588
Posting: 9
Dari: Petaling Jaya

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 26-12-09 00:25


Pada 25-12-09 17:17 , dziaulhaq posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 20-12-09 05:24 , samudra posting:

!!! QUOTE !!!

macam penyu telurnya boleh dimakan , badanya haram dimakan..meluat.




..iyakah??kalau telur halal Kenapa pulak badannya haram??? setahu saya penyu halal dimakan..saudara seIslam kita di pulau maldives makan penyu..bukankah semua hidupan laut halal di makan??




    
Hukum makan telur penyu, biawak
    
    Harian Metro, 5 Mac 2004     
    

SAYA ingin meminta penjelasan Dr Salam mengenai perbezaan antara telur penyu yang boleh dimakan dan telur biawak yang tidak boleh dimakan, sedangkan kedua-dua haiwan itu haram dimakan oleh umat Islam.

ZAHIR ABU

Pulau Melaka, Kota Bharu.


HAIWAN terbahagi kepada dua iaitu haiwan darat dan haiwan laut (air). Ada haiwan itu yang halal atau ada yang diharamkan syarak untuk dimakan. Sesetengah haiwan diharamkan kerana zatnya dan sebahagian lagi kerana sebab yang terjadi padanya, umpamanya bangkai. Dalam keadaan ini setengahnya disepakati ulama dan setengahnya berlaku perselisihan.

Penyu pula diharamkan kerana hidup dua alam. Tetapi telur penyu halal kerana penyu mempunyai tabiat makan benda yang bersih. Manakala biawak pula tergolong dalam binatang liar yang haram dimakan. Tabiatnya pula memakan benda-benda kotor, bangkai dan daging. Dengan itu telurnya juga diharamkan.

Al-Quran menegaskan: “Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi, yang halal lagi baik dan janganlah kamu ikut jejak langkah syaitan;”(Q 2: 168).


-----------------
Sesungguhnya kita merancang,Allah juga merancang.Tetapi,perancangan Allah adalah yang terbaik kerana akal manusia tak tercapai dek hikmah yang akan mendatang.


Bookmark and Share

    


  Member Information For mariatul_qibtiahProfil   Hantar PM kepada mariatul_qibtiah   Quote dan BalasQuote

minnie
Warga 3 Bintang
Menyertai: 13.05.2005
Ahli No: 16491
Posting: 122
Dari: kedah

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 27-12-09 19:44


sekadar mencelah.alamak topik ustazah selebriti dah jadi topik penyu.huhu


-----------------
bersama meninggikan martabat ISLAM


Bookmark and Share

    


  Member Information For minnieProfil   Hantar PM kepada minnie   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.114188 saat. Lajunya....