Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 20-04-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Help Ever, Hurt Never
-- Tulisan di belakang lori

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 32
Ahli: 0
Jumlah: 32




  Yang Masuk Ke Sini
muslimin23: 27 hari yang lalu
ronniefinancehome: 38 hari yang lalu
MTMKi: 48 hari yang lalu
usop79: 49 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Mesir Halang Pemimpin Hamas Mengerjakan Haji


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Mesir Halang Pemimpin Hamas Mengerjakan Haji

Please Mendaftar To Post


Oleh Mesir Halang Pemimpin Hamas Mengerjakan Haji

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 11-11-09 15:45


Egypt blocks departure of 6 Hamas, Islamic Jihad leaders for Mecca

Egypt blocked six senior Hamas and Islamic Jihad leaders from leaving through Rafah Crossing to make the pilgrimage to Mecca, obligatory for Muslims at least once in their lives.

The Palestinians reported that Egypt blocked the departure of Dr. Mohammed al-Hindi, a senior Hamas official in the Gaza Strip, two Hamas parliament members, Zekariah Dugmush - head of the national resistance councils - and two other senior officials. (Ali Waked)

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3803374,00.html

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 11-11-09 15:52


dah mesir ada perjanjian dengan israel jadi tu yang boleh tahan orang nak pergi haji


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 11-11-09 17:40


Sebenarnya itulah gambaran sebenar pemimpin-pemimpin sekular umat Islam hari ini. Semuanya tunduk kepada arahan tuan mereka Amerika. Percayalah, andai diminta isteri mereka sekalipun, nescaya mereka sanggupnya menyerahkannya dari mereka kehilangan kuasa.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

marul
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30924
Posting: 648
Dari: Seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 12-11-09 10:54


Pada 11-11-09 15:52 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

dah mesir ada perjanjian dengan israel jadi tu yang boleh tahan orang nak pergi haji



Sedarkah mereka semua bahawa mereka telah berjanji dan beriman dengan kalimah syahadah kepada Allah s.w.t..Tiada yang berhak disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

Ini lah yang terjadi bila mana pemerintah yang mengaku islam tapi menentang agama islam itu sendiri.Mereka lebih takutkan kuasa-kuasa besar seperti Amerika dan anak angkatnya Israel berbanding takut mereka kepada Allah Azza Wajalla..Inilah seburuk-buruk pemerintah yang wajib ditumbangkan..Seperti firman Allah dalam surah Hud (11):113.

“Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka, dan sekali-kali kamu tiada mempunyai seorang penolongpun selain daripada Allah, kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan”

Begitu juga dengan sabda Nabi s.a.w hadith riwayat Thabrani,

“Akan ada pada akhir zaman para pemimpin yang zalim, para menteri yang fasik, para hakim yang khianat, dan para fuqaha yang pendusta. Maka barangsiapa di antara kamu yang mendapati zaman itu, janganlah sekali-kali dia menjadi pemungut harta mereka, atau menjadi kakitangan mereka, atau menjadi polis mereka.”

Sungguh agama Allah itu akan tertegak dan kemenangan itu adalah janji Allah s.w.t dan kita tidak memerlukan sedikit pun bantuan dari kafir laknatullah untuk menegakkan agama yang syumul ini.


-----------------
Assalamualaikum...salam ukhwahfillah...
www.marul-nashirassunnah.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For marulProfil   Hantar PM kepada marul   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 13-11-09 08:39


Kita perlukan khilafah sebagai entiti politik yang akan:

1) menerapkan aqidah Islam
2) mempertahankan Islam
3) menyebarluaskan Islam

Barulah segala permasalahan yang menimpa ummat hari ini, nampak jalan penyelesaian. Donald Rumsfeld dan Tony Blair menyatakan khilafah akan tertegak menjelang 2025, pada jangkaan saya insyaAllah lebih awal lagi. Apa pun hanya Allah yang akan menentukan, kita hanya berusaha sebaik mungkin.

Tetapi apakah kita benar-benar telah berusaha menegakkan khilafah? Apakah kita telah benar-benar faham struktur khilafah, dasar-dasarnya, sistem dan cara hidup dan budaya hidup dibawah naungan khilafah Islam? Atau kita sekadar menjadi orang yang mengiyekan aku nak khilafah tetapi apa itu khilafah pun kita tidak faham lagi.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 14-11-09 02:36


kalau ditakdirkan ALLAH khilafah ditegakkan dengan cara HTEE, maka saya yakin semua gerakan islam akan memberikan baiah kepada kamu..

tapi, kami harap jangan lah kamu buat khilafah macam taliban buat..mereka juga sudah isytihat bos mereka sevagai amirul mukminin, tapi tak ada negara yang dapat memberikan baiah kepada mereka kerana kekurangan dalam banyak aspek..hatta HTEE juga tidak memberikan baiah kepada mereka..

satu lagi, kalau gerakan islam lain yang dapat tegakkan khilafah, jangan lah pulak anda dengki..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 14-11-09 08:19


Pada 14-11-09 02:36 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!



satu lagi, kalau gerakan islam lain yang dapat tegakkan khilafah, jangan lah pulak anda dengki..


Adalah wajib membai'ah siapa pun khalifah yang pertama berjaya ditegakkan walaupun dari gerakan islam dengan minhaj yang berbeza. walaupun tidak bersetuju dengan persoalan minhaj, tetapi pembai'atan khilafah adalah hukum yang sama-sama kita persetujui, maka semua ummat Islam wajib membai'at khalifah yang dilantik tersebut.

adalah suatu perkara yang wajib kita fahami, gerakan yang berjaya menegakkan khilafah, tidak akan menjadi parti pemerintah seperi mana praktik dalam sistem demokrasi. Parti Islam tersebut hanya bergerak memacu ummat dan menunjangi pelbagai gerakan islam untuk menegakkan khilafah. Sedangkan khilafah yang dilantik adalah entiti tertinggi yang bukan berada dibawah mana-mana gerakan Islam.

Sebab itu wajib bagi kita yang faham, mengajarkan kepada ummat bagaimana strukutur dan perjalanan khilafah, agar ummat memahaminya. Jangan sampai terjadi, kerana khilafah ditegakkan oleh jamaaah lain, ada jamaah lain yang tidak mahu membai'atnya atau kerana berada pada sempadan geopolitik yang berbeza.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 16-11-09 10:29


dan sebab mesir meterai perjanjian damai dengan israel tu penyebab anwar sadat dibunuh....cuba cari ada gambar dia dengan menachem begin di washington dc


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.097103 saat. Lajunya....