Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 12-07-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Men are born to succeed, not fail.
-- Henry David

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 39
Ahli: 0
Jumlah: 39




  Yang Masuk Ke Sini
kasih_kekasih: 11 hari yang lalu
wyd1014: 19 hari yang lalu
haykal77: 27 hari yang lalu
Kakngah: 27 hari yang lalu
lidah-penghunus: 29 hari yang lalu


Suara Hatiku
Topik: salahkah saya?


Carian Forum

Moderator: Administrator, zulman
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Suara Hatiku
    »» salahkah saya?

Please Mendaftar To Post


Oleh salahkah saya?

sakinahazzahra
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 21.08.2007
Ahli No: 30733
Posting: 4295
Dari: rumahku syurgaku

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 20-02-09 18:03


semalam kawan serumah saya ada aktiviti teater p.ramlee kat kolej mereka

kawan saya ni menyanyi secara duet lah kat majlis tu. nyanyi lagu p.ramlee. majlis waktu malam

kawan ni sehari sebelum tu ajak saya datang tengok dia nyanyi. tapi saya tak pergi. housemate saya 3 orang datanglah. majlis tu.

sekarang ni kawan saya ni merajuklah dengan saya. saya terasa dengan cara dia cakap.

saya memang tak suka keluar malam dan saya tak janji apa-apa pada kawan ni saya nak datang.

salahkah saya tak pergi tengok dia nyanyi kat majlis tu? rasa nak nangis. tak suka betul keadaan macam ni. hati saya tak suka kena paksa buat apa yang saya tak suka termasuklah keluar malam p majlis tengok orang nyanyi.


-----------------
dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap alam nasyrah: 8


Bookmark and Share

    


  Member Information For sakinahazzahraProfil   Hantar PM kepada sakinahazzahra   Quote dan BalasQuote

lat-terang
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.03.2008
Ahli No: 32894
Posting: 156
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 20-02-09 18:07


tak semua benda yang kita suka org suka..begitu juga sebaliknya...yakinlah apa yang kita buat jika betul insya allah tak ada apa-apa...bahkan mungkin akan sedarkan mereka...kalau kawan yang ke arah tak baik tak mengapa pun tak ikut...tak rugi pun..yang kita cari keredhaan bukan manusia..tapi Allah ..so jika allah happy dengan kita buat tapi org tak happy peduli apa...buat saja janji kita pun bahagia...

Bookmark and Share

    


  Member Information For lat-terangProfil   Hantar PM kepada lat-terang   Quote dan BalasQuote

kayu_Manis86
Warga 2 Bintang
Menyertai: 14.11.2008
Ahli No: 35876
Posting: 65
Dari: Johor

Johor  


posticon Posting pada: 20-02-09 18:13


Salam..tak salah pun kalau awak tak nak pergi majlis tu..housemate awak saja yang tak memahami..hidup ni kenalah saling memahami dan tolak ansur..buat apa awak pergi kalau awak rasa tak selesa..saya pun pernah ada masalah macam ni juga..member ajak tengok wayang tapi saya tak nak sebab tak pernah dibiasakan untuk pergi ke tempat2 macam 2..mereka cakap saya ni kolot dan tak pandai bersosial..saya diam saja bila mereka cakap macam 2..itu masalah mereka nak cakap apa pun tentang diri saya,saya tak kisah pun..mereka boleh cakap apa pun tapi kita lebih berhak atas diri sendiri..buat macam biasa saja,lama-lama nanti mereka ok lah 2..:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For kayu_Manis86Profil   Hantar PM kepada kayu_Manis86   Quote dan BalasQuote

Nur_Din
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.04.2008
Ahli No: 33163
Posting: 81
Dari: kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 20-02-09 20:19


Assalamualaikum
saya pun setuju dengan tindakan awak tu..
ni menunjukkan yang yang awak berpegang teguh dengan prinsip sendiri..
syabas..!
tentang kawan awak tu, jangan lah sedih sangat..
sebagai kawan, at least dia patut memahami dan menjangka akan tindakan awak..
bukan awak saja yang perlu memahami dia..kan?
pujuk2 saja lah dia..lama-lama lembut hatinya..
Insya Allah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Nur_DinProfil   Hantar PM kepada Nur_Din   Quote dan BalasQuote

Meow

Menyertai: 09.12.2004
Ahli No: 12964
Posting: 2700
Dari: Serambi Madinah : Negeri Matahari Terbenam

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 20-02-09 22:18


Pada hemat saya, berdasarkan penceritaan saudari, tindakan saudari tu salah.. sebab saudari mengharapkan dia faham prinsip pegangan saudari, tanpa berusaha menyatakan kepada dia.. apa salahnya bagitau dia saudari tak berhajat nak pergi bukan sebab tak suka dia, tapi sebab saudari tak suka keluar malam dan sebagainya.. dah tentu dia akan faham setidak-tidaknya tidak terlalu berkecil hati dengan tindakan saudari kelak..

p/s: sekadar pandangan peribadi saja.. :-)


-----------------
~Yang Bodoh Akan Berdiam Diri, Tetapi Yang Paling Bodoh Akan Bercakap Sesuatu Yang Dia Sebenarnya Bodoh~


Bookmark and Share

    


  Member Information For MeowProfil   Hantar PM kepada Meow   Pergi ke Meow's Website   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 20-02-09 22:35


Pada 20-02-09 22:18 , Meow posting:

!!! QUOTE !!!

Pada hemat saya, berdasarkan penceritaan saudari, tindakan saudari tu salah.. sebab saudari mengharapkan dia faham prinsip pegangan saudari, tanpa berusaha menyatakan kepada dia.. apa salahnya bagitau dia saudari tak berhajat nak pergi bukan sebab tak suka dia, tapi sebab saudari tak suka keluar malam dan sebagainya.. dah tentu dia akan faham setidak-tidaknya tidak terlalu berkecil hati dengan tindakan saudari kelak..

p/s: sekadar pandangan peribadi saja.. :-)



setuju..setuju...

anda patutnya bagi reason kat dia yang..bukan menolak mentah2..


-----------------
:: NoBoDy iS PeRFeCT ::
______________________________________
http://www.mymindstories.blogspot.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

adieq85
Warga 5 Bintang
Menyertai: 27.08.2008
Ahli No: 34673
Posting: 358
Dari: dari Kuantan merantau ke Bangi

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 23-02-09 07:49


tak salah tindakan awak..patutnya kawan awak tu patut faham akan prisip awak..tak perlulah sampai nak merajuk macam tu..tapi dari sudut lain pula mungkin bila awak datang tengok dia nyanyi malam tu, dia rasa lebih bersemangat dan tanda sokongan awak pada dia..tak salah juga kalau sekali sekala awak pergi majlis macam tu..tapi terpulang lah pada diri awak nak macammana..kita tak boleh nak paksa diri buat apa yang kita tak suka..

Bookmark and Share

    


  Member Information For adieq85Profil   Hantar PM kepada adieq85   Quote dan BalasQuote

amilyn
WARGA SETIA
Menyertai: 02.10.2003
Ahli No: 3947
Posting: 822
Dari: johor

Johor  


posticon Posting pada: 23-02-09 14:31


salam
saya setuju dengan meow.
actually Kenapa saudari tak berani menyatakannya.apa salahnya jika saudari katakan tak dapat pergi sebab saudari memang tak keluar malam.saudari kena paham,tak semua org akan paham dengan tindakkan kita kecuali kita jelaskannya dan tidak semua org boleh membaca fikiran kita.

.Masih ingat kisah nabi khidir dan nabi musa.Tindakan nabi khidir di salah ertikan oleh nabi musa sehingga nabi Khidir memberikan penjelasan.

Saya pernah di ajak menonton wayang oleh kawan saya.Ketika itu kami keluar beramai2 dan memang prinsip saya tidak menonton wayang.Mereka memaksa saya untuk menonton tapi saya menolak dengan sekeras kerasnya.

Saya cakap ustazah saya cakap menonton wayang ini seperti melangkah sebelah kaki ke dalam neraka ketika saya masih kecil.kata-kata itu memang mempengaruhi diri saya.akhirnya mereka mengalah dan saya pergi membaca buku di kinakurniaya di temankan oleh kawan saya yang akhirnya tidak mahu menonton wayang juga kerana kesiankan saya keseorangan.


people will understand your principal if u explain it.awak jumpa dia and explain baik-baik.mungkin dia paham dengan prinsip awak.

Bookmark and Share

    


  Member Information For amilynProfil   Hantar PM kepada amilyn   Quote dan BalasQuote

Faizah_Azlan
Warga 2 Bintang
Menyertai: 12.02.2009
Ahli No: 37142
Posting: 44
Dari: Kulai, Johor

Johor  


posticon Posting pada: 23-02-09 15:26


salam...

sepatutnya kalau saudari tak nak pagi, jelaskan sebab-sebab Kenapa saudari tak nak pagi...
kalau kawan saudari faham mesti dia xmrajuk dengan saudari...
kawan saudari tu tak perlu lah mrajuk2... dia bukan budak kecil lagi...
saudari pujuk & jelaskan sebab Kenapa tak pergi... mungkin dia akan faham nanti...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Faizah_AzlanProfil   Hantar PM kepada Faizah_Azlan   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.087878 saat. Lajunya....