Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 23-10-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Dengan siapa anda bergaul, itulah ganmbaran masa depan anda
-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Kuyi
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43139

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 49
Ahli: 0
Jumlah: 49




  Yang Masuk Ke Sini
qudwah: 39 hari yang lalu
nadiahhazirah92: 49 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 50 hari yang lalu
eme86: 50 hari yang lalu
sunan-faqih: 55 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Satu lagi kenyataan kurang ajar Terese Kok


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Satu lagi kenyataan kurang ajar Terese Kok

Please Mendaftar To Post


Oleh Satu lagi kenyataan kurang ajar Terese Kok

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-01-09 11:02


'Hadiah terburuk' KDN kepada Kristian
Jan 2, 09 7:44pm


Tindakan Kementerian Dalam Negeri (KDN) menggantung penerbitan akhbar mingguan Kristian Herald edisi Bahasa Malaysia sebagai "hadiah terburuk" tahun ini kepada penganut agama itu, kata ahli parlimen Seputeh.

"Tindakan KDN itu sangat tidak adil dan tidak munasabah kepada penganut Kristian yang hanya boleh membaca Bahasa Malaysia,” kata Teresa Kok.

"Ramai penganut Kristian dapat memantapkan kepercayaan mereka melalui Bahasa Malaysia dan selama ini beribadat dengan bahasa kebangsaan."

Beliau, yang juga exco kerajaan Selangor, mengulas sikap kementerian itu baru-baru ini yang diambil sementara menunggu keputusan mahkamah berhubung pertikaian penggunaan kata 'Allah' dalam penerbitan itu dengan KDN.

Mingguan itu – diedarkan di kalangan 850,000 penganut Katolik di Malaysia – hampir ditarik balik lesen penerbitannya tahun lalu kerana menggunakan nama "Allah" sebagai terjemahan perkataan "Tuhan".

Pihak berkuasa melarang perkataan "Allah" digunakan dengan alasan ia hanya boleh digunakan oleh orang Islam.

Tarikh penggantungan tersebut yang berkuatkuasa kelmarin akan berakhir selepas mahkamah memutuskan sama ada akhbar tersebut boleh menggunakan “Allah” atau sebaliknya.

Teresa menyifatkan tindakan KDN itu mendahului mahkamah yang belum diketahui keputusannya dengan pasti.

"Penggantungan KDN itu sehingga mahkamah putuskan, yang tidak sesiapa tahu bila, ibarat meletakkan kereta kuda di depan haiwan itu, kerana kementerian telah merampas keputusan mahkamah itu!" tambahnya.

Beliau berkata, kementerian menafikan hak bersuara dan mengeluarkan pendapat apabila mencampuri kandungan sebuah akhbar Kristian yang hanya dijual kebanyakannya kepada penganut Katolik, dan bukannya untuk edaran umum.

Sehubungan itu, beliau menggesa menteri berkenaan Datuk Seri Syed Hamid Albar menyemak semula keputusan Unit Penerbitan dan Unit Kawalan Teks al-Quran yang disifatkannya melanggar perlembagaan negara dan menambahkan kebencian masyarakat Kristian terhadap kerajaan BN.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-01-09 11:05


Dalam Islam, semua agama lain tidak dibenarkan menyebarkan fahaman dan kepercayaan mereka. Mereka juga dilarang menzahirkan bentuk2 kepercayaan mereka ditempat awam. Walaubagaimana pun, mereka masih boleh mengamalkannya sesama mereka.

Sekali lagi Teresa Kok dengan kenyataan biadapnya. Kepada mereka yang mengundi dan menyokong beliau selama ini, dapat lah share kekufurannya.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 11:22


melampau betul teresa kokok ni... tak puas lagi kes azan, tambah kes baru pula... siapa lah yang undi teresa kokok tu ye.... :berfikir:

Bookmark and Share

    


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

MatBoo
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.11.2008
Ahli No: 36066
Posting: 98

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 05-01-09 12:18


si kok ni asyik berkokok saja kerjanya ye.. hmmm.. elok sembelih saja kapir laknat ni..

Bookmark and Share

    


  Member Information For MatBooProfil   Hantar PM kepada MatBoo   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 05-01-09 12:41


sokong lagi PKR, sokong lagi DAP.
Akhirnya memakan diri.
Ini kesan dari tahalluf siasi yang jelas keharamannya.

Jadikanlah ini pengajaran akibat tidak mengikut minhaj nabi dengan bekerjasama dengan parti kufur yang menentang Islam. Akhirnya si kafir itu menikam Islam, agama kita. Tinggalkan tahalluf siasi, tinggalkan demokrasi.

Jom kembali kepada minhaj nubuwwah.
Dari ghazwul fikri, kifahus siyasi dan akhirnya membawa kepada thalabun nusrah hingga tertegaknya daulah di Madinah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3083
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 12:46


Pada 05-01-09 11:22 , mas_ayu posting:

!!! QUOTE !!!

melampau betul teresa kokok ni... tak puas lagi kes azan, tambah kes baru pula... siapa lah yang undi teresa kokok tu ye.... :berfikir:


salam saudari..tahu ke kisah sebenar dari kes azan tempoh lalu???..kalau tak tahu dengan lebih lanjut..janganlah buat seperti tahu kesemuanya...

saya tak pun menyokong pendapat teresa tu...jangan salah faham jugak...adakala perkara yang salah diberitahu tetap salah....



Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

marul
WARGA SETIA
Menyertai: 04.09.2007
Ahli No: 30924
Posting: 648
Dari: Seremban

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 12:56


Kurang ajar Kafir Laknatullah ni...

Lenyapkan saja dari muka bumi...

Bookmark and Share

    


  Member Information For marulProfil   Hantar PM kepada marul   Quote dan BalasQuote

Jue_Effendy
WARGA SETIA
Menyertai: 10.11.2008
Ahli No: 35812
Posting: 760
Dari: Kota Kinabalu

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 12:56


pernah sekali jue pergi satu tempat rekreasi, dalam perjalanan ternampak kain rentang yang digantung depan gereja bertulis " selamat datang ke rumah Allah "... sekarang jue ada lalu kat sana juga tapi kain rentang tu dah tak ada....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Jue_EffendyProfil   Hantar PM kepada Jue_Effendy   Pergi ke Jue_Effendy's Website   Quote dan BalasQuote

sasuke-kun
WARGA SETIA
Menyertai: 21.09.2004
Ahli No: 11297
Posting: 525
Dari: klate-jepun

Kelantan  


posticon Posting pada: 05-01-09 13:40


tak tau Kenapa Kalau terdengar pasal teresa kok
hati rasa sakit sangat...dengan perempuan kapiaq ni....
tembak kang.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sasuke-kunProfil   Hantar PM kepada sasuke-kun   Quote dan BalasQuote

sya_ryn
WARGA SETIA
Menyertai: 25.09.2004
Ahli No: 11387
Posting: 3187
Dari: Tanjung Malim Perak

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 15:56


org ni tak habis-habis..berita tu da lama,baca saja memang geram juga lah dibuatnya...tak habis-habis buat hal...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sya_rynProfil   Hantar PM kepada sya_ryn   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 16:51


.. tulah kita.. bila da bkuasa satu psatu isu d timbulkan.. konon atas nama hak dan keadilan maka inilah yang kita dapat... ikutkan kita sebagai warga melayu sememangnya ada pelbagaia hak dan keistimewaan yang memang da termaktub dalam pelembagaan.. antara lain kaum lain tidak boleh sesuka hati menyentuh hak2 keistimewaan org melayu termasuk agama budaya adat dan sosial hidup mereka.. oleh kera abahasa melayu itu jelas kepunyaan org melayu yang diterima pakai menjadi bahasa rasmi dan kebangsaan maka sesunggungguhnya ia juga tidak boleh dipertikaiakan penggunaannya secara meluas..namun bilamana isu bahasa ini diperkaitkan dengan hal-hal keagamaan, kelihatan ia agak melampau. antara lain apa yang telah sinonim dengan org melayu tidak boleh dipisahkan dan dinafikan seperti melayu itu islam wlaupaun sememangnya terdapat sedkit drada golongan melayu yang terkeluar darpada term ini seperti murtad dan sebagainya. bukan kita nak mengatakan hanya islam untuk melayu atau sbaliknya namun iatulah hakikatnya samspaikan bangsa lain yang nak memeluk islam pun berasa risau dengan andaian keluarganya yang tebal menganggap masuk islam sama ertinya masik melayu sedangkan itu tdiak. namun di malysia itulah realitinya..sehinggakan bangsa lain akan turt sama bergelar melayu bila memeluk islam dengan disebabkan oleh perubahan hidup dan gaya mereka yang mirip kepada orang-orang melayu islam semata-mata mereka ingin bsama2 komuniti islam yang berbangsa melayu..

(aku tak tau nak sambung bagaimana lagi..tapi yang aku nak beritahu akhbar kristian berbahasa melayu itu akan mengelirukan pembacanya dan ia seolah-olah satu usaha bagi menyebarkan ajaran kristian di kalngan org melayu...soalnya bangsa mana yang nak sangat mmbaca paper kristian ni..org melayu??? noo..tentunya mereka ni islam -even murtad pun takkan lah mereka rajin nak baca paper kecuali mereka murtad dengan paksaan atau tanpa melalui pkajian membanding agama...Kalau yang intelektual pula murtad tentunya dia terpengaruh dengan dakyah2 dan penulisan berbahasa inggeris..maka mereka tentunya kan suka mmbaca makalah inggeris.. tak begitu??- atau org asli yang kat smanjung dan kepulauan borneo? - aku denganr2 orang-orang kadazan dayak dll hebat berbahasa inggeris..Kalau nak terbit bahsa dalam bm pun paper tu macam lah mereka reti sangat baca bm..erm..)

Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

JKK
Warga 1 Bintang
Menyertai: 18.10.2008
Ahli No: 35465
Posting: 39
Dari: Shah Alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 16:59


mana peginye golongan yang beriya-iya mmprtahankn si amoi ni dulu???
para pembangkang yang berlagak hero PR memprtahankn kes azan dulu?
sekarang ni tambah satu lagi....ada sapa lagi nak jadi hero PR?
Sokong lah lagi PR untuk memperbesarkan lagi kebebasan termasuk lah dalam isu agama....

Bookmark and Share

    


  Member Information For JKKProfil   Hantar PM kepada JKK   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 17:05


saya sokong PR tapi saya tak sokong statement ni...


isu azan tu khir toyo yang buat cerita...disambung oleh utusan
takkan lah saya nak sokong umno...dan juga saya tak sokong mca dan mic..


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

MatBoo
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.11.2008
Ahli No: 36066
Posting: 98

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 05-01-09 17:10


apabila ada yang memperjuangkan "hak kesamaan taraf" dengan org melayu...
ini lah jadinya... UMNO pula nak perjuangkan hal "kemelayuan"..
sepatutnya yang diperjuangkan adalah ISLAM, bukan MELAYU!!..

majoriti org melayu beragama ISLAM kat Malaysia ni, tapi berpecah belah angkara sapa? angkara pemimpin-pemimpin Melayu Islam Malaysia yang tak mengamalkan cara kepimpinan khalifah yang sebenarnya... dan satu pihak lagi cuma nak memperjuangkan kepentingan politik yang di sulami dendam dan kemarahan... yang teraniaya? rakyat malaysia islam.. yang menangguk di air keruh? tu dia... si bangsat bernama kok kok ni.. ni baru sekor, belum yang lain lagi berkokok.. si hero hindraf pula, dalam isu-isu macam ni ada ke dia bersuara?
senyap sunyi saja.. "forum memeluk islam" yang kita tau cuba nak menyentuh hak2 org islam pun dia sokong..apekebende nya ni?

Bookmark and Share

    


  Member Information For MatBooProfil   Hantar PM kepada MatBoo   Quote dan BalasQuote

JKK
Warga 1 Bintang
Menyertai: 18.10.2008
Ahli No: 35465
Posting: 39
Dari: Shah Alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 17:13


Pada 05-01-09 17:10 , MatBoo posting:

!!! QUOTE !!!

apabila ada yang memperjuangkan "hak kesamaan taraf" dengan org melayu...
ini lah jadinya... UMNO pula nak perjuangkan hal "kemelayuan"..
sepatutnya yang diperjuangkan adalah ISLAM, bukan MELAYU!!..

majoriti org melayu beragama ISLAM kat Malaysia ni, tapi berpecah belah angkara sapa? angkara pemimpin-pemimpin Melayu Islam Malaysia yang tak mengamalkan cara kepimpinan khalifah yang sebenarnya... dan satu pihak lagi cuma nak memperjuangkan kepentingan politik yang di sulami dendam dan kemarahan... yang teraniaya? rakyat malaysia islam.. yang menangguk di air keruh? tu dia... si bangsat bernama kok kok ni.. ni baru sekor, belum yang lain lagi berkokok.. si hero hindraf pula, dalam isu-isu macam ni ada ke dia bersuara?
senyap sunyi saja.. "forum memeluk islam" yang kita tau cuba nak menyentuh hak2 org islam pun dia sokong..apekebende nya ni?


hi..hi..hi... :-D
umno pula dipersalahkan....???kelakar betul....
yang berganding bahu dengan DAP tu sapa?parti mana yang kononnya lebih bebas dalam bersuara?


-----------------
Hidup Melayu Kena Bersatu....


Bookmark and Share

    


  Member Information For JKKProfil   Hantar PM kepada JKK   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 17:20


saya lebh suka dengan term melayu-islam.. jadi besar harapan kita untuk melihat agar UMNO dan PAS akan bersatu bagi mewujudkan sebuah penyatuan yang melaungkan harapan org melayu dan org islam.. ia satu keunikan pada kita bilamana melayu itu islam..bangsa lain tidak pula mendapat 'title' sebegini even bagsa arab pun.. bukan lah kita nak mengenepikan bangsa lain d malysia ni yang beragama islam tapi mereka kena akui bahawa tanah melayu ini adalah hak org melayu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

JKK
Warga 1 Bintang
Menyertai: 18.10.2008
Ahli No: 35465
Posting: 39
Dari: Shah Alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 17:25


Kepala penyamun dah bagi lampu hijau.....tu yang Keceluparan Terserlah...

http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2009/01/kalimah-allah-majalah-kristian-anwar.html

Bookmark and Share

    


  Member Information For JKKProfil   Hantar PM kepada JKK   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 17:31


Pada 05-01-09 17:13 , JKK posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-01-09 17:10 , MatBoo posting:

!!! QUOTE !!!

apabila ada yang memperjuangkan "hak kesamaan taraf" dengan org melayu...
ini lah jadinya... UMNO pula nak perjuangkan hal "kemelayuan"..
sepatutnya yang diperjuangkan adalah ISLAM, bukan MELAYU!!..

majoriti org melayu beragama ISLAM kat Malaysia ni, tapi berpecah belah angkara sapa? angkara pemimpin-pemimpin Melayu Islam Malaysia yang tak mengamalkan cara kepimpinan khalifah yang sebenarnya... dan satu pihak lagi cuma nak memperjuangkan kepentingan politik yang di sulami dendam dan kemarahan... yang teraniaya? rakyat malaysia islam.. yang menangguk di air keruh? tu dia... si bangsat bernama kok kok ni.. ni baru sekor, belum yang lain lagi berkokok.. si hero hindraf pula, dalam isu-isu macam ni ada ke dia bersuara?
senyap sunyi saja.. "forum memeluk islam" yang kita tau cuba nak menyentuh hak2 org islam pun dia sokong..apekebende nya ni?


hi..hi..hi... :-D
umno pula dipersalahkan....???kelakar betul....
yang berganding bahu dengan DAP tu sapa?parti mana yang kononnya lebih bebas dalam bersuara?



yang deal dengan mca dan mic ..ooh lupa ipf dan PPP....oh lupa PBS.. SAPP..tu siapa..


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 17:34


Pada 05-01-09 16:59 , JKK posting:

!!! QUOTE !!!

mana peginye golongan yang beriya-iya mmprtahankn si amoi ni dulu???
para pembangkang yang berlagak hero PR memprtahankn kes azan dulu?
sekarang ni tambah satu lagi....ada sapa lagi nak jadi hero PR?
Sokong lah lagi PR untuk memperbesarkan lagi kebebasan termasuk lah dalam isu agama....


Assalamualaikum JKK salam Maal Hijriah.

Ya sheikh ,Enta ada masalah apa sebenarnya? Sebelum menaip dah ambil wudhu' belum? Panas semacam hati tu, takut-takut Iblis tengah anjurkan BBQ hati enta... :sopan:

Bukan soal siapa jadi 'hero', tapi kebenaran tetap kebenaran. Enta dah jengok belum topik 'Teresa KOK'? Kalau belum ada baik sebelum klik buat sunat Istikharah bagi lembut hati dulu.

Statement Teresa kali ni macam biasa tak lekang kontroversi. Tengok sekali memang rasa nak bagi tapak kaki pada beliau. Cina biasalah, Bahasa Malaysianya memang ala kadar, nak cakap 'Alif' biasanya jadi 'Hamzah'... (tetapi ada pendapat bukan itu masalahnya bukan?)

Hamba pun melatah juga tengok apa yang beliau cakap, tapi cuba kawal lagi supaya hamba tak 'pengsan' kepenatan melatah.

Soalan Cepumas buat kita semua di Ukhwah:

-Berapa banyak dah kita lakukan Dakwah bil Hikmah?
-Berapa ramai kafir dah kita fahamkan apa itu HUDUD?
-Berapa ramai dah cuba pergi Gereja untuk bicara secara ilmiah Kenapa 'ALLAH' hanya untuk agama Islam?
-Berapa lagi.......... (sambung sendiri)


Beginilah, ada baik kita tunggu maklumat selanjutnya dari beliau. Sebagai muslim & daei, maklumat yang mencukupi amat penting sebagai peluru untuk 'menyerang' balik.

Kita disini setakat ini ada hampir 37000 ahli, pasti ada yang mampu kedepan berbicara secara dewasa isu-isu penting seperti ini. Bukan untuk membela sang kafir, tetapi untuk membela keluhuran Islam yang syumul.

Ayuh kita bawa berbincang isu ini dengan Iman, jika diakhirnya telah cukup segala bukti bahawa beliau kali ini betul-betul 'berani mati', kita buktikan juga pada beliau umat Islam sejuta kali lebih BERANI MATI!

Buangkan politik kepartian untuk isu ini, kita berbincang dalam Ruh Islam. (Hamba berharap semua termasuk JKK dapat menyumbang sesuatu yang konstruktif, bukan sekadar destruktif).

PR ke BN ke, atau NGO, kita bersatu atas satu kalimah. Sekian buat masa ini.

Pesanan penaja: ISRAEL TELAH MULA MELANCARKAN SERANGAN DARAT, BANYAKKAN QUNUT NAZILAH ANTUM.


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

MatBoo
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.11.2008
Ahli No: 36066
Posting: 98

KualaLumpur  


posticon Posting pada: 05-01-09 17:34


Pada 05-01-09 17:13 , JKK posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-01-09 17:10 , MatBoo posting:

!!! QUOTE !!!

apabila ada yang memperjuangkan "hak kesamaan taraf" dengan org melayu...
ini lah jadinya... UMNO pula nak perjuangkan hal "kemelayuan"..
sepatutnya yang diperjuangkan adalah ISLAM, bukan MELAYU!!..

majoriti org melayu beragama ISLAM kat Malaysia ni, tapi berpecah belah angkara sapa? angkara pemimpin-pemimpin Melayu Islam Malaysia yang tak mengamalkan cara kepimpinan khalifah yang sebenarnya... dan satu pihak lagi cuma nak memperjuangkan kepentingan politik yang di sulami dendam dan kemarahan... yang teraniaya? rakyat malaysia islam.. yang menangguk di air keruh? tu dia... si bangsat bernama kok kok ni.. ni baru sekor, belum yang lain lagi berkokok.. si hero hindraf pula, dalam isu-isu macam ni ada ke dia bersuara?
senyap sunyi saja.. "forum memeluk islam" yang kita tau cuba nak menyentuh hak2 org islam pun dia sokong..apekebende nya ni?


hi..hi..hi... :-D
umno pula dipersalahkan....???kelakar betul....
yang berganding bahu dengan DAP tu sapa?parti mana yang kononnya lebih bebas dalam bersuara?


anda baca sekali saja ke? posting aku kat atas tu aku bantai semua parti.. jangan lah sokong UMNO yang sekarang ni.. pemimpin-pemimpin atasannye dah kronik( jangan nak nafikan hal ni, semua org tau), melainkan ada yang betul-betul layak dan adil untuk duduk kat atas tu.. PKR? aduh ai... ni parti individu ke atau parti rakyat? tak nampak pun parti ni untuk rakyat.. PAS? memang memperjuangkan ISLAM, tapi boleh pula bersekongkol dengan DAP sekarang ni..dulu cakap lain, sekarang cakap lain..

cara terbaik gabungkan UMNO-PAS.. barulah MELAYU ISLAM kuat..
ada syaratnya juga.. Pemimpin atasan UMNO sekarang sila turun, beri pada ahli yang bersih (tapi ada lagi ke ahli yang tak corrupt dalam UMNO? harap ada lah)..

PAS pulak...sila singkirkan ahli parti yang suka "bersama" dengan pemimpin-pemimpin atasan DAP.. atas sebab ini lah pemimpin PAS takut nak buka mulut bila isu pasal agama ISLAM cuba di sentuh oleh DAP..

Bookmark and Share

    


  Member Information For MatBooProfil   Hantar PM kepada MatBoo   Quote dan BalasQuote

erwina
WARGA SETIA
Menyertai: 11.05.2004
Ahli No: 8917
Posting: 503
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 05-01-09 18:19


Pada 05-01-09 12:18 , MatBoo posting:

!!! QUOTE !!!

si kok ni asyik berkokok saja kerjanya ye.. hmmm.. elok sembelih saja kapir laknat ni..

Jom matboo sama-sama kita sembelih kok yang suka berkokok ni....

Bookmark and Share

    


  Member Information For erwinaProfil   Hantar PM kepada erwina   Pergi ke erwina's Website   Quote dan BalasQuote

swordofdeen
WARGA SETIA
Menyertai: 11.06.2003
Ahli No: 1307
Posting: 632
Dari: Somewhere on this earth

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 19:04


Aha...ada orang yang rasakan dirinya HOLIER THAN THOU di sini...

Kenapa?

Siyasah dia saja betul. Orang lain haram qat'ie (qati'e mengikut ulamak dia saja..beratus ribu ulama lain baginya penyebar fitnah)

Bookmark and Share

    


  Member Information For swordofdeenProfil   Hantar PM kepada swordofdeen   Pergi ke swordofdeen's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 05-01-09 19:08


Pada 05-01-09 17:31 , zulman posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-01-09 17:13 , JKK posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-01-09 17:10 , MatBoo posting:

!!! QUOTE !!!

apabila ada yang memperjuangkan "hak kesamaan taraf" dengan org melayu...
ini lah jadinya... UMNO pula nak perjuangkan hal "kemelayuan"..
sepatutnya yang diperjuangkan adalah ISLAM, bukan MELAYU!!..

majoriti org melayu beragama ISLAM kat Malaysia ni, tapi berpecah belah angkara sapa? angkara pemimpin-pemimpin Melayu Islam Malaysia yang tak mengamalkan cara kepimpinan khalifah yang sebenarnya... dan satu pihak lagi cuma nak memperjuangkan kepentingan politik yang di sulami dendam dan kemarahan... yang teraniaya? rakyat malaysia islam.. yang menangguk di air keruh? tu dia... si bangsat bernama kok kok ni.. ni baru sekor, belum yang lain lagi berkokok.. si hero hindraf pula, dalam isu-isu macam ni ada ke dia bersuara?
senyap sunyi saja.. "forum memeluk islam" yang kita tau cuba nak menyentuh hak2 org islam pun dia sokong..apekebende nya ni?


hi..hi..hi... :-D
umno pula dipersalahkan....???kelakar betul....
yang berganding bahu dengan DAP tu sapa?parti mana yang kononnya lebih bebas dalam bersuara?



yang deal dengan mca dan mic ..ooh lupa ipf dan PPP....oh lupa PBS.. SAPP..tu siapa..




Gerakam,Pasuk Momogun tu macam mana pula tu?banyak juga umno bergabung


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

lebai_y2k
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.09.2003
Ahli No: 3792
Posting: 176
Dari: Pokok Sena

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 06-01-09 08:03


Sekadar nak tanya lah kan,ada PAS menyokong ke isu ni?Ana malas nak cakap banyak..Senangnya gini,ada isu semua parti dalam PR bersama..Ada isu,hanya parti tertentu sahaja..tapi nanti ni mesti ada juga yang nak betah ayat ana ni..tunggu saja lah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For lebai_y2kProfil   Hantar PM kepada lebai_y2k   Quote dan BalasQuote

JKK
Warga 1 Bintang
Menyertai: 18.10.2008
Ahli No: 35465
Posting: 39
Dari: Shah Alam

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 06-01-09 09:08


hmmm....MCA,MIC,PPP & semua parti dalam BN duduk under sapa?bukan UMNO?
sebab tu mereka tak seCELUPAR DAP sebab UMNO masih jadi leader....
PR?sapa leader?sapa yang boleh tegah DAP daripada celupar?besar kepala?kat atas tu aku dah bagi link pasal si NUAR yang kecut telog (kata oghang utagha...)sanggup yes man bila kena soal agama....kononnya kesamarataan untuk semua kaum...
YE lah TU NUAR OIII.....

Bookmark and Share

    


  Member Information For JKKProfil   Hantar PM kepada JKK   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 06-01-09 09:16


Pada 06-01-09 09:08 , JKK posting:

!!! QUOTE !!!

hmmm....MCA,MIC,PPP & semua parti dalam BN duduk under sapa?bukan UMNO?
sebab tu mereka tak seCELUPAR DAP sebab UMNO masih jadi leader....
PR?sapa leader?sapa yang boleh tegah DAP daripada celupar?besar kepala?kat atas tu aku dah bagi link pasal si NUAR yang kecut telog (kata oghang utagha...)sanggup yes man bila kena soal agama....kononnya kesamarataan untuk semua kaum...
YE lah TU NUAR OIII.....


umno leader ke (atau berlagak leader saja)... mereka tak celuper..mana tuan tahu...
tuan-tuan.... name saja jkk.. politik langsung tak tau....yang tahu politik murahan saja..siapa lah lantik dia ni jadi jkk..atau sendiri lantik agaknya...


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

lebai_y2k
Warga 4 Bintang
Menyertai: 27.09.2003
Ahli No: 3792
Posting: 176
Dari: Pokok Sena

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 06-01-09 09:38


JKK ada dua sekarang kan..JKK negeri dan JKK Persekutuan.JKK Negeri dilantik kerajaan PR yang menang. JKKP pulak dilantik oleh parti yang kalah kat negeri tu,tapi tak sedar diri masih mengaku berkuasa. Buktinya...

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Wednesday/Mutakhir/20081231130727/Article/

Kerajaan negeri tak ada tabung bencana,tak ke tak logik tu? Lagipun, setakat yang diperhatikan,kalau duit sumbangan tu diberi kepada PAS,insya ALLAH sampai kat yang berhak..Kalau bagi kat BN,belum tentu.. Tengok saja lah sumbangan tsunami dulu tu,cuba kira berapa banyak yang sampai kat mangsa.. Yang masuk kat kocek depa berapa?

Bak kata Nabil, fikir lah sendiri


-----------------
Sesungguhnya solatku,amalku,hidup dan matiku adalah kerana ALLAH


Bookmark and Share

    


  Member Information For lebai_y2kProfil   Hantar PM kepada lebai_y2k   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 06-01-09 09:40


Pada 06-01-09 09:08 , JKK posting:

!!! QUOTE !!!

hmmm....MCA,MIC,PPP & semua parti dalam BN duduk under sapa?bukan UMNO?
sebab tu mereka tak seCELUPAR DAP sebab UMNO masih jadi leader....
PR?sapa leader?sapa yang boleh tegah DAP daripada celupar?besar kepala?kat atas tu aku dah bagi link pasal si NUAR yang kecut telog (kata oghang utagha...)sanggup yes man bila kena soal agama....kononnya kesamarataan untuk semua kaum...
YE lah TU NUAR OIII.....




ceh,memang tak ambil perkembangan.MCA dan MIC kan banyak mafia2 dan bekas2 komunis dalam parti ni tu pun tak tahu ke?.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 07-01-09 07:22


din, apa hukum Islam terhadap orang kafir yang kurang ajar begini?

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

zulman

Menyertai: 22.12.2004
Ahli No: 13229
Posting: 2786
Dari: dunia ini hanya sementara

Perak   avatar


posticon Posting pada: 07-01-09 08:49


Pada 07-01-09 07:22 , wuzaraa posting:

!!! QUOTE !!!

din, apa hukum Islam terhadap orang kafir yang kurang ajar begini?


hukuman dah ada..tapi malaysia ni negara islam ke...mahathir saja cakap malaysia ni negara Islam.
kalau ikut akta hasutan ..teresa kok ni hasut siapa..
kalau nak kata sumbat guna ISA...ISA ni bukan hukum Islam..tak boleh guna
emmm...


untuk lebih jelas tentang isu tabika KEmas
maklumat 'on the ground" dari orang kampung teman..

http://alhusseyn51.blogspot.com/


-----------------
Permudahkan dan jangan menyukarkan,gembirakan dan jangan menyusahkan, bersepakat dan jangan berpecah belah.


Bookmark and Share

    


  Member Information For zulmanProfil   Hantar PM kepada zulman   Quote dan BalasQuote

panahpena
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.11.2008
Ahli No: 35854
Posting: 160
Dari: Johor Bharu

Johor   avatar


posticon Posting pada: 09-01-09 10:27


Memandangkan pihak kafir telah mula mempergunakan demokrasi yang diamalkan serata dunia untuk mengembangkan agama kafir mereka, walaupun pimpinan atau negara itu memilih Islam agama rasmi mereka.

Setiap orang Islam yang mengharap keredhaan Allah setelah mati nanti, yang mempercayai bahawa hidup di dunia ini adalah ujian agar hidup selepas mati dikurniakan syurga, kita perlu berjihad fi sabilillah mulai sekarang dengan penubuhan pasukan penaja Gerakan Jihad Malaysia (Malaysian Martyr Movement {MMM}).

Untuk itu, kami memerlukan minimum RM1.00 daripada setiap muslimin dan muslimat di Malaysia. Sila masukkan ke akaun M Aminjaya di CIMB, Cawangan Pasir Gudang bernombor 0109 0086051 527. Berniatlah dan berdoalah atas setiap pemberian itu akan digunakan untuk tujuan Jihad Fi Sabilillah tanpa ada kaitan dengan mana-mana pemerintahan, kerajaan dan pertubuhan. Maka dengan itu, gerakan ini bebas bergerak di serata dunia untuk melindungi hak Islam yang kian terhakis.

Dengan ini juga, GeJiM membuka permohonan untuk Rekrut Sukarela Laskar Ilahi, Unit GFS, GeJiM. Kekosongan untuk semua pangkat. Semua resume hendaklah dihantar kepada:

M Aminjaya (GeJiM)
No 13, Jalan Serangkai 5
Taman Bukit Dahlia
Pasir Gudang Johor 81700.

Sekian.


-----------------
Sumbanglah kepada GERAKAN JIHAD MALAYSIA (MALAYSIAN MARTYR MOVEMENT). Hubungi 016 7156771


Bookmark and Share

    


  Member Information For panahpenaProfil   Hantar PM kepada panahpena   Quote dan BalasQuote

anakhasanah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 07.02.2004
Ahli No: 7077
Posting: 259

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 24-01-09 15:59


Pada 05-01-09 17:20 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

saya lebh suka dengan term melayu-islam.. jadi besar harapan kita untuk melihat agar UMNO dan PAS akan bersatu bagi mewujudkan sebuah penyatuan yang melaungkan harapan org melayu dan org islam.. ia satu keunikan pada kita bilamana melayu itu islam..bangsa lain tidak pula mendapat 'title' sebegini even bagsa arab pun.. bukan lah kita nak mengenepikan bangsa lain d malysia ni yang beragama islam tapi mereka kena akui bahawa tanah melayu ini adalah hak org melayu..


harapan tinggal harapan..UMNO tak kan bersatu demi islam...UMNO kan takut kalau islam tertegak dengan ISLAM sebenar..


-----------------
musafir ilmu...meningkatkn amal...melakukan dakwah..menyucikn hati dr segala sifat tercela...(KERANA ALLAH!!)


Bookmark and Share

    


  Member Information For anakhasanahProfil   Hantar PM kepada anakhasanah   Pergi ke anakhasanah's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-01-09 10:08


Pada 24-01-09 15:59 , anakhasanah posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-01-09 17:20 , syemarly posting:

!!! QUOTE !!!

saya lebh suka dengan term melayu-islam.. jadi besar harapan kita untuk melihat agar UMNO dan PAS akan bersatu bagi mewujudkan sebuah penyatuan yang melaungkan harapan org melayu dan org islam.. ia satu keunikan pada kita bilamana melayu itu islam..bangsa lain tidak pula mendapat 'title' sebegini even bagsa arab pun.. bukan lah kita nak mengenepikan bangsa lain d malysia ni yang beragama islam tapi mereka kena akui bahawa tanah melayu ini adalah hak org melayu..


harapan tinggal harapan..UMNO tak kan bersatu demi islam...UMNO kan takut kalau islam tertegak dengan ISLAM sebenar..



teringat kata TGNA kita menentang UMNO kerana UMNO tolak islam


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

shimaku
WARGA SETIA
Menyertai: 11.07.2008
Ahli No: 34002
Posting: 783
Dari: ~Below Da Wind Go To KL~

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-01-09 10:35


teresa kok...memang bengkok lah....entah apa nak jadi dengan dia ni..tak sudah2 berkokok dengan perkara2 yang menyesatkan...

Bookmark and Share

    


  Member Information For shimakuProfil   Hantar PM kepada shimaku   Pergi ke shimaku's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-01-09 10:38


Pada 25-01-09 10:35 , shimaku posting:

!!! QUOTE !!!

teresa kok...memang bengkok lah....entah apa nak jadi dengan dia ni..tak sudah2 berkokok dengan perkara2 yang menyesatkan...



sebab dia tak faham islam.cuba bagi penerangan sikit IA dia faham.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wafie
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2005
Ahli No: 15378
Posting: 517
Dari: Sabak Bernam Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 25-01-09 12:41


kita tunggu dan lihat apa jadi lepas ini,jangan terlebih melatah



p/s marilah sama-sama doakan kehancuran israel dan sekutunya,itu yang lebih baik :welcome:


-----------------



Bookmark and Share

    


  Member Information For wafieProfil   Hantar PM kepada wafie   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.156546 saat. Lajunya....