Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 28-10-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Seekor ikan di tangan lebih berharga dari dua ekor ikan di kolam
-- Kata Bijaksana

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: Kuyi
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43139

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 51
Ahli: 0
Jumlah: 51




  Yang Masuk Ke Sini
umy_1510: 19 jam, 11 minit yang lalu


Kaki Jiwang Karat!!
Topik: Mahligai Air Mata


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Kaki Jiwang Karat!!
    »» Mahligai Air Mata

Please Mendaftar To Post


Oleh Mahligai Air Mata

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 10-11-08 16:45


Izinkan diriku meluahkan rasa

Maafkanlah aku andai kau terasa
Biar kupaparkan apa yang terjadi
Moga engkau tak ulangi

Sungguh tak kusangka kau berpaling tadah
Setelah lamanya menjalinkan cinta
Dalam diam-diam kau sudah berpunya
Tanpa aku menyedari semuanya

Aku mendoakan agar kau bahagia
Bersama si dia insan yang kau suka
Percintaan kita tak sampai ke mana
Setakat di bibir saja sayang

Kau bina mahligai dari air mata
Yang jatuh berderai di wajah sepiku
Hancurnya hatiku bisa tak terkata
Terhumban rasa diriku

Oh aduhai ku masih ingati
Janji manis dan saat romantis
Kau pintaku supaya setia
Akhirnya kau yang berubah

Oh tuhanku tabahkan hatiku
Temukan ku dengan ketenangan
Jiwa ini dibelasah rindu tetapi apa dayaku
Kucuba pejam mata tapi tak terlena

Kerana ku masih teringat padamu
Begitu payahnya nak ku melupakan
Pernahkah engkau fikirkan oh sayang...

p/s

Ketenangan yang abadi adalah ketenangan yang sukar kita cari...
Ketenangan yang kadang-kadang tidak hendak kita temui...
Ketenangan yang sinis pada pandangan...

Apakah ketenangan itu?

Ketenangan itu ialah 'Ketenangan Yang Abadi'.


-----------------
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 10-11-08 18:03


Assalamualaikum
erk..ni macam lagu populer dedolu jeq...bukan lagu kumpulan Eye ke?? :berfikir:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 10-11-08 18:44


Yang di atas tu lagu dari Kumpulan Lestari yang bertajuk; Mahligai Mu Dari Air Mata ku

Teman minat lagu ni sejak dulu lagi, kalau tak salah dari teman duduk kat Hospital dulu. Masa teman sekolah tingkatan 2. Seingat teman lah....

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

Abdullah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 261
Posting: 248
Dari: Malaysia

blank  


posticon Posting pada: 10-11-08 21:10


Assalamualaikum,

Wah wah wah akhi Daeng...ada apa-apa ke ni?

Bookmark and Share

    


  Member Information For AbdullahProfil   Hantar PM kepada Abdullah   Quote dan BalasQuote

destinasi_abadi
WARGA SETIA
Menyertai: 31.12.2004
Ahli No: 13423
Posting: 496
Dari: Pulau Pinang

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 10-11-08 22:47


akhir2 ini daeng jiwang semacam saja....kenapa ye?

Bookmark and Share

    


  Member Information For destinasi_abadiProfil   Hantar PM kepada destinasi_abadi   Quote dan BalasQuote

NisaAdDeen
Warga 3 Bintang
Menyertai: 15.02.2008
Ahli No: 32631
Posting: 92
Dari: ulu kinta,perak

Perak   avatar


posticon Posting pada: 10-11-08 23:23


Assalamualaikum w.b.t

sekali baca macam lirik lagu saja..
tapi tak apa, yang penting mesej yang ingin disampaikan agar kita mencari ketenagan yang sememngnya milik Allah S.W.T
sukar dicaru dan dirasi, tapi tak musthil bagi hambaNya yang beriman dan mnghrpkan cintaNya..
InsyAllah..

Bookmark and Share

    


  Member Information For NisaAdDeenProfil   Hantar PM kepada NisaAdDeen   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 11-11-08 07:04


Dia insan pertama yang bertahta
Dia insan pertama yang ku cinta
Dia pernah membuat ku bahagia
Dia yang mengajarku
Tentang erti rindu

Dia yang dulu pernah ku sanjungi
Pergi seingga kini tak berganti
Hilang dari pandangan hidup ini
Membawa luka pedih tak terperi

Tiada ku duga
Permulaan yang jernih
Menjadi keruh dengan tiba-tiba
Bisa rintangan antaraku dan dia
Cinta terlarang oleh orang tua

Kini terkilan sungguh rasa hati
Dia tak pernah lagi ku temui
Dia ku abadikan dalam jiwa
Terima kasih atas segalanya

Kehidupan mesti diteruskan,
Jangan terjelepuk di kaki Cinta.
Liku bercinta mainannya emosi...
Berliku-liku jalannya, berduri-duri lorongnya...


-----------------
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 11-11-08 07:17


Pada 10-11-08 21:10 , Abdullah posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum,

Wah wah wah akhi Daeng...ada apa-apa ke ni?

Waalaikumusalam wbt,

ye, ada apa-apa ni, hai terkenang pula hamba dengan cinta orang dulu-dulu...

hai cinta dulu-dulu,
cinta malu-malu
cinta dulu-dulu
memang susah nak bertemu
bila sudah dapat bertemu
nak cakap apa pun tak tau
tegak berdiri tersipu-sipu
seram sejuk kaku membisu

sejak kecil sudah di asuh
pantang larang dipegang teguh
mulia sungguh cinta dulu
adat resam budaya melayu

alah cinta zaman sekarang
sudah terlupa pantang larang
cinta zaman sekarang
dikhalayak ramai
dia pegang-pegang
kalau ditegur dia meradang
macam harimau nak menerkam
maruah bangsa sudah terancam
kerana perbuatan segelintir orang

hidup penuh berpoya-poya
kalau kahwin pun tak kekal lama
bila dah dapat yang diidam
habis manis sepah dibuang

hai cinta dulu-dulu
ikut nasihat ayah dan ibu
cinta dulu-dulu
kalau nak kahwin bertanya lah dulu
merisik-risik bertanya-tanya
ayah dan ibu dan anak siapa
bila sudah berumah tangga
kekal hingga sampai ke tua

cinta dulu cinta mulia
ikut aturan budaya bangsa
hidup mereka sungguh bahagia
campur dan talak memisahkannya


-----------------
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

Abdullah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.05.2003
Ahli No: 261
Posting: 248
Dari: Malaysia

blank  


posticon Posting pada: 11-11-08 07:48


Assalamualaikum,

Daeng,

Sirih junjung menjadi saksi,
Sebentuk cincin sebagai bukti,
Mohon petunjuk dari Illahi,
Kotakan niat suci di hati.

Wallahua'lam

Bookmark and Share

    


  Member Information For AbdullahProfil   Hantar PM kepada Abdullah   Quote dan BalasQuote

mas_ayu
WARGA SETIA
Menyertai: 30.01.2007
Ahli No: 28444
Posting: 1063
Dari: :pAhaNG DaRuL MaKMuR:

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 11-11-08 08:12


Assalamualaikum

daeng macam tengah sedih juga.. :berfikir: Kenapa? daeng baru pas putus cinta ye...


-----------------
http://aisyahumaira-masayu.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For mas_ayuProfil   Hantar PM kepada mas_ayu   Pergi ke mas_ayu's Website   Quote dan BalasQuote

NaZa_FirmaN

Menyertai: 23.05.2004
Ahli No: 9138
Posting: 491
Dari: SEREMBAN

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 11-11-08 11:34


Kalau ketenangan yang kita nak cari,tak perlu penat fikir panjang2 sampai sakit kepala.
Kalau kebahagian yang kita idamkn,tak perlu jalan jauh berhabis masa dan harta benda.

kerana KETENANGAN dan KEBAHAGIAN itu akan lahir dari hati yang ikhlas dengan KEIZINAN DariNYA....oleh itu,jagalah hubungan baik dengan KEKASIH kita iaitu ALLAH s.w.t kerna perhatian dan kasih sayang darinya tak pernah alpa walau sedetik pun




p/s : teringat waktu mengerjakan umrah baru-baru ni...alhamdulillah,ketenangan yang tak pernah ku jumpa waktu dimalaysia rupanya kutemui di madinah munawarah jua di bumi mekah mukaromah....tapi bila difikirkn semula dari sudut hati yang paling dalam barulah kufahami bahawa ketenagan yang hakiki adalah pabila hati sering dekat mengingati rabbul izzati...barulah tersedar dengan kelalaian diri sendiri yang hanya menyibukkn diri untuk kerja dalam urusan duniawi....tapi lepas ni ku berjabji pada diri,akan ku peruntukkn walau sedikt waktu dalam sehari untuk ku mengingati mu Ya IlLaHi...


::: Semakin Jauh ku Dari Mu,Semakin Dekat pula kau menghampiri aku.Oh Tuhan yang Maha Pengasih Siapalah diriku dipandangan Mu :::

:roll: :roll: :kelip:

~ AmAl KeRaNa AlLaH,hIdUp MuLiA,mAtI sYaHiD~ ;-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For NaZa_FirmaNProfil   Hantar PM kepada NaZa_FirmaN   Quote dan BalasQuote

Maricella

Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 198
Posting: 275
Dari: gemas

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 11-11-08 13:14


hehe..yang memuler tu lagu kumpulan apa ek lupa..rock kapak....heehehee.jiwang ek..


-----------------
Cinta dunia ibarat madu yang beracun,
cinta akhirat bagai hempedu yang mujarab.





Bookmark and Share

    


  Member Information For MaricellaProfil   Hantar PM kepada Maricella   Quote dan BalasQuote

nurzakiah
Warga Rasmi
Menyertai: 06.10.2008
Ahli No: 35252
Posting: 13
Dari: terengganu

Terengganu  


posticon Posting pada: 11-11-08 13:30


ni lagu fevret lah...banyak kenangan yang ada dalam lagu ni..

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurzakiahProfil   Hantar PM kepada nurzakiah   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.104203 saat. Lajunya....