Array
Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 01-07-2022  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Semua masalah boleh diselesaikan dengan cemerlang, asalkan kita menumpukan pada penyelesaian, bukan pada masalah. Allah SWT menyertakan penyelesaian untuk setiap masalah.
-- Kang Razzi Armansur

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 61
Ahli: 0
Jumlah: 61




  Yang Masuk Ke Sini
muslimin23: 18 hari yang lalu
Daeng_Jati: 39 hari yang lalu
Kang: 43 hari yang lalu


Copy & Paste
Topik: usia bumi !!


Carian Forum

Moderator: Administrator
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Copy & Paste
    »» usia bumi !!

Please Mendaftar To Post


Oleh usia bumi !!

wafie
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2005
Ahli No: 15378
Posting: 517
Dari: Sabak Bernam Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 01-10-08 22:10


Subject: Usia bumi







Usia bumi

Assalamualaikum. ..
Mesti anda terkejut kan.apa pun, just
baca dulu dan evaluate it later....Allah
sahaja yang tahu kebenarannya. Bukti
kebenaran Al Quran. Fenomena ini telah
disebut dalam Quran 1400 tahun dahulu
dan 1999/2000 tahun gambar itu diambil
>>> oleh NASA.]
>>>
>>>
>>> a) Mengikut hadith umat Rasulullah akan
>>> hidup selama 1500 tahun... sekarang
>>> sudah 1439 =426 + 13 tahun hijrah...
>>> daripada ini kita ketahui kita akan
>>> bertahan dalam masa 61 tahun lagi..
>>> Jikalau ini benar, bumi akan kiamat
>>> pada
>>> tahun 2066
>>>
>>>
>>> b) Saintis telah menjumpai sebuah
>>> planet yang lebih kecil daripada bumi
>>> yang menghala ke bumi.. Ia telah
>>> dianggarkan bahawa planet itu akan
>>> melanggar bumi pada tahun 2014. Amerika
>>> akan cuba untuk menukarkan orbitnya
>>> dengan menembaknya dengan sebuah
>>> roket... Dan saintis juga telah
>>> menjumpai sebuah planet yang juga akan
>>> menghentam bumi... Ia dianggarkan akan
>>> melanggar bumi dalam masa 60 tahun
>>> lagi. Dan planet ini lebih besar
>>> daripada bumi... Jikalau ini benar,
>>> dunia akan musnah pada tahun 2065....
>>>
>>>
>>> c) Dan dikatakan kuasa Israel akan
>>> mencapai puncaknya pada tahun 2007..
>>> Dan kuasanya akan jatuh semula dalam 14
>>> tahun, iaitu tahun 2022, disebabkan
>>> oleh
>>> penurunan semula Nabi Isa... . Dan
>>> hadith mengatakan bahawa Nabi Isa hanya
>>> akan hidup selama 40 tahun dan dunia
>>> akan kiamat pada hari Nabi Isa wafat..
>>> Jikalau ini benar dunia akan kiamat
>>> pada
>>> tahun 2062... Dianggarkan Bumi Akan
>>> Kiamat Antara Tahun 2062-2066
>>> Wallahu'alam. ..
>>>
>>>
>>> Semua ini telah dikaji... Dan yang
>>> dipercayai paling tepat ialah hadith
>>> yang mengatakan bahawa umat Rasulullah
>>> akan bertahan selama 1500 tahun... Kita
>>> telah berada di bumi ini selama 1439
>>> tahun... Cubalah anda kirakan
>>> sendiri...
>>>
>>>
>>> Beribadatlah wahai umat Islam
>>> sekalian... Ini adalah antara
>>> berpuluh-puluh artikel di internet yang
>>> seperti ini. Dan jangan tunggu artikel
>>> seperti ini dikeluarkan baru kita nak
>>> buat amal. Benda ni dah diajar sejak
>>> kita kecil lagi. Kiamat pasti tiba.
>>> hanya orang yang leka dengan dunia sahaja
>>> yang akan rugi. berhibur tidak salah
>>> tapi jangan lupa apa yang disuruh oleh
>>> Allah. Patuhi suruhan Allah dan
>>> tinggalkan yang mungkar. dan anda
>>> jangan risaula.aman dunia
>>> akhirat..sama- sama kita doakan
>>> kesejahteraan untuk semua umat Islam.
>>>
>>>
>>> P/s : mmmm Kalau rajin pass lah kat
>>> kawan-kawan anda erk.. sian kawan-kawan anda
>>> Kalau tak tau ni...
>>> Wallahua'lam. .(ni pun aku copy dr
>>> org..tak salah Kalau ilmu
>>> disebarluaskan. .kan?)





between 0000-00-00 and 9999-99-99

Bookmark and Share

    


  Member Information For wafieProfil   Hantar PM kepada wafie   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 02-10-08 00:17


hmm..not too sure..so..pakar2 angkasa dan pakar2 hadis sila lah komen.. secara peribadi saya cuba untuk mmpercyainya walaupun rasa sukar nak percayainya..pasal..belum ada kesahihannya..lagi-lagi bende2cam i dibawah pngetahuan tuhan..so tak boleh nkkate apa lah.. tapi bila sumthing tu terbukti dengan kajian sains..sedikit sbnyak kita harus untuk percayainya..tak perlu sampai kepada mengiktikad sepenuhnya..hanya sekadar ambil pengethuan saja..adalah lebih baik kita bertawaqf pada saat ini...

(aku ni merapu saja kat sni..tak tau nak cakap apa sbanrnya..huhu)

Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 02-10-08 11:37


Assalamualaikum
memang bagus sangat..menyampaikan ilmu kepada orang lain..tapi kan..kan..kan...kalau ilmu tu belum tentu kesahihannya...jangan dengan suka hati sesedap rasa menyebarluaskan dongeng seperti ini..lebih┬▓ lagi perkara yang melibatkan akidah kita sebagai umat Islam..
kita tak dituntut untuk mencari bilakah tarikh kiamat akan berlaku, kerana pengetahuan tentang hari kiamat tu hanya berada di sisi Allah sahaja..cukup Allah memberikan kita petunjuk┬▓ yang membayangkan bahawa kiamat itu sudah telrlau hampir..sedang Rasulullah sendiri tak pernah memberikan tarikh yang spesifik (Rasulullah tu pesuruh Allah, seharusnya dan sewajarnya jika kita boleh mengetahui tarikh berlakunya hari kiamat tu, Rasulullah dah 10x lebih awal tahu daripada kita..:tak)
pengajarannya, pergi ambil wudhu'..banyakkan bertaubat...bukan hanya 'menyampaikan', then duduk rileks┬▓, makan kerepek time reraya ni...lepas tu bergelak ketawa di depan tibi...:jangan: :hammer:

P/S : hari kiamat/akhirat tu peringatan buat semua...



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

wafie
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2005
Ahli No: 15378
Posting: 517
Dari: Sabak Bernam Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 03-10-08 11:54


ini hanya sekadar peringatan yang dunia ni dah tua.sama-sama lah kita termasuk ana mempertingkatkan ketaqwaan dan amal soleh.moga-moga kita semua dijauhkan dari azab api neraka dengan rahmat allah,....

Bookmark and Share

    


  Member Information For wafieProfil   Hantar PM kepada wafie   Quote dan BalasQuote

Wawa_83
WARGA SETIA
Menyertai: 20.12.2004
Ahli No: 13173
Posting: 817
Dari: SeLaNgOR - My LoVeLy with ALLAH's LoVe..!

Selangor  


posticon Posting pada: 03-10-08 23:19


:-) Kagum dengan usaha Wafie menyampaikan in4 yang ..menarik untuk dibaca .. seterusnya membuat kita muhasabah diri ..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Wawa_83Profil   Hantar PM kepada Wawa_83   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 03-10-08 23:40


yeah..memang berguna..even bloom pasti kesahihannya tapi ia jadi ukuran kita untuk lebih memanfaatkan hidup ini sebagai hamba tuhan..jangan pula konon-konon da tau umur bumi lama lagi..depa buat-buat lupa tuhan dulu pula..hmm..

Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

zam_rizal
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 31
Posting: 1535
Dari: Terengganu+Selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-10-08 02:26


Kesahihan fakta di atas memang tidak diketahui lagi kebenarannya. Diharap setiap kali hantar posting berkenaan dengan ramalan2 seperti di atas, dapat juga disertakan dengan sumber maklumat ramalan itu diperolehi dan bukti2 yang berkaitan dengan ramalan itu. Sekadar mengikut pesan Rasulullah, jangan mudah percaya pada khabar angin :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For zam_rizalProfil   Hantar PM kepada zam_rizal   Quote dan BalasQuote

syemarly

Menyertai: 06.08.2004
Ahli No: 10520
Posting: 3181
Dari: PINGGIRAN WILAYAH

usa   avatar


posticon Posting pada: 05-10-08 11:08


Pada 05-10-08 02:26 , zam_rizal posting:

!!! QUOTE !!!

Kesahihan fakta di atas memang tidak diketahui lagi kebenarannya. Diharap setiap kali hantar posting berkenaan dengan ramalan2 seperti di atas, dapat juga disertakan dengan sumber maklumat ramalan itu diperolehi dan bukti2 yang berkaitan dengan ramalan itu. Sekadar mengikut pesan Rasulullah, jangan mudah percaya pada khabar angin :)


iya..benar begitu pak..
tapi pada hemat saya posting di atas itu telah di sertakan bersamanya beberapa bukti kajian oleh saintis2 barat..ramalan yang dinayatkan memang tak boleh dipercayai..namun untuk jadikan panduan dan pengetahuan tidak ada salahnya..walau dari sesiapapun jua kita harus mendengar dan menerima walaupun bukan smeua boleh dipercayai..sepertimana nabi yang membenarkan para sahabat menerima dan mendengar ksiah2 mengeni para nabi israil dan kisah2 brerkaitan nabi terdahulu daripada puak yahudi..para sahabat sememangnya menolak dr apa yang yahudi katakan namun nabi mengisyaratkan tidak mengapa mendengar..jangan membantah or menolak awal-awal..dengar dahulu..jika ada manfaatnya ambil jadikan panduan..jika tidak..buat tak tau sajalah..anyway..yang menyebar kena lah btaggungjawab..yang mendengar kena lah menapis2... :welcome:

Bookmark and Share

    


  Member Information For syemarlyProfil   Hantar PM kepada syemarly   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 05-10-08 13:00


Pada 05-10-08 02:26 , zam_rizal posting:

!!! QUOTE !!!

Kesahihan fakta di atas memang tidak diketahui lagi kebenarannya. Diharap setiap kali hantar posting berkenaan dengan ramalan2 seperti di atas, dapat juga disertakan dengan sumber maklumat ramalan itu diperolehi dan bukti2 yang berkaitan dengan ramalan itu. Sekadar mengikut pesan Rasulullah, jangan mudah percaya pada khabar angin :)

Kiamat pun khabar angin ke...? :-o


-----------------
Kerbau adalah kerbau... Lembu adalah lembu... Kambing adalah kambing... Dan..., Aku adalah aku...


Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

zam_rizal
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 31
Posting: 1535
Dari: Terengganu+Selangor

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 05-10-08 20:27


Pada 05-10-08 13:00 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 05-10-08 02:26 , zam_rizal posting:

!!! QUOTE !!!

Kesahihan fakta di atas memang tidak diketahui lagi kebenarannya. Diharap setiap kali hantar posting berkenaan dengan ramalan2 seperti di atas, dapat juga disertakan dengan sumber maklumat ramalan itu diperolehi dan bukti2 yang berkaitan dengan ramalan itu. Sekadar mengikut pesan Rasulullah, jangan mudah percaya pada khabar angin :)

Kiamat pun khabar angin ke...? :-o



nampaknya akhi mizie tak betul-betul memahami maksud ana tu...Semua orang tahu kiamat pasti akan terjadi. Budak tadika pun tahu tentang hal ni. Jadi tak usahlah akhi mizie menganggap bahawa ana ni tak percaya pada hari kiamat. Baca dulu betul-betul posting ana tu, kemudian faham betul-betul, barulah keluarkan kenyataan atau pertanyaan. Jangan sesedap hati mengeluarkan apa yang terlintas di kepala begitu saja.

Posting ini berkaitan dengan fakta bahawa kemungkinan kiamat akan berlaku antara tahun 2062-2066.Jadi, apa yang ana persoalkan adalah bagaimana ramalan ini diperolehi dan dari manakah sumber2nya. Bukan ana pertikaikan tentang akan berlaku atau tidak hari kiamat itu.

Persoalan yang akhi kemukakan itu seolah-olah menunjukkan yang ana ini tidak percaya akan berlakunya hari kiamat. Ana masih lagi seorang muslim yang beriman pada hari kiamat. Harap akhi dapat menjaga kata tutur akhi lepas ni.

Wassalam.


-----------------
:: Salam Persaudaraan Untuk Semua :) ::


Bookmark and Share

    


  Member Information For zam_rizalProfil   Hantar PM kepada zam_rizal   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
ę Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.100249 saat. Lajunya....