Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 13-08-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
We can't change the past, but we can change the future.
-- Anonymous

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 54
Ahli: 0
Jumlah: 54




  Yang Masuk Ke Sini
wyd1014: 1 hari, 20 jam, 7 minit yang lalu
lidah-penghunus: 5 hari yang lalu
muslimiman: 20 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 21 hari yang lalu
nur_tinta: 27 hari yang lalu


Pengetahuan Am
Topik: bilik terakhir...


Carian Forum

Moderator: Administrator, syemarly
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Pengetahuan Am
    »» bilik terakhir...

Please Mendaftar To Post


Oleh bilik terakhir...

ardani
WARGA SETIA
Menyertai: 24.06.2008
Ahli No: 33778
Posting: 451
Dari: queensland lake

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 25-09-08 13:52


berlaku di Penjara Pudu KL disuatu ktika dulu. Hanya boleh dsebarkn pada orang-orang ttentu sahaja..
sebelum Penjara Pudu dtutup dulu pernah dceritakn bahawa tdpt 1 bilik dpanggil "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnya berlaku kjadian plik sejak Penjara Pudu dtutup. Ia dinamakan "BILIK TERAKHIR" adalah kerana dulu ia mrupakn bilik kdiamn terakhir
bagi si psalah jenayah berat sebelum mjalani hukumn gantung sampai mati pada keesokn harinya dbilik gantung.

Di BILIK TERAKHIR inilah psalah dkatakn akan mratap, mnangis, mjerit, bcakap seorang diri & bbagai lagi plakuan kerana mnyesali ksalahn mereka yang lalu. mereka menjadi begitu kerana dkatakn tak kuat semangat mhadapi maut keesokn harinya yang telah dketahui mereka. Mnurut kata warden2 yang masih ada di Penjara Pudu swaktu proses pngosongn Penjara Pudu djalankn, mereka sering tdengar suara2 sayu mminta tolong, suara org mnangis & bmacam2 lagi dr Bilik Terakhir tersebut. tak kurang juga ada diantara warden yang tlihat seekor kambing hitam sering masuk mnembusi pintu bilik itu tanpa dibuka & kemudian tak pula klihatn kambing keluar semula.

ramai bomoh & pawang yang dpanggil bagi mmulihkn bilik tersebut mengatakan bahawa suara2 yang sering kdengarn dwaktu mlm dr Bilik Terakhir itu adalah akibat roh2 psalah yang mati dtali gantung tersebut tak tenteram kerana mati mereka dtali gantung.

Nak djadikn cerita pada suatu mlm Jumaat ktika hujan renyai2 seorang warden telah dtugaskn mngawal kawasam yang bhampirn dengan "Bilik Terakhir" itu. Ktika sedang bkawal kira-kira lebih kurang pukul 1 pagi beliau tdengar seperti tapak kaki sedang blari2 bhampirn bilik tersebut.

Ia cuba beranikn diri untuk melihat apakah bendanya itu. sedang ia mngamat-amati maka tlihatlah dalam ksamarn seekor kambing hitam sedang mnuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja. Ia brasa hairan bagaimana seekor kambing boleh ada dkawasn itu..

Oleh kerana ingin tahu ia beranikn juga dari mhampiri Bilik Terakhir itu. Alangkah tperanjatnya mdapati pintu bilik itu telah btukar menjadi pintu gua. Mulalah ia brasa gmentar, seram serta mgigil ktakutn namun dberanikn juga dari mmasuki pintu gua yang samar2 itu sambil meninjau2 ddalamnya jika tlihat akan kambing tdi. Apabila sampai saja ke dalam gua tersebut alangkah tperanjatnya ia bila ddapati banyak harta karun didlmnya. Ia cuba mngambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dr pandangan lalu
menjelmalah 1 lembaga yang mngerikn seraya bkata,
"Heyyyyyy manusiaaa. jangan engkau sentuh harta itu. Hartaaaa itu bukan kauuu yang punyaaaa.. tapi Ahmaaaaaad Albab yang punyaaaaaa. HaHaHaHaHa!! Yaaaaaaa..
Ahmad Albab yang punya..
hehe~

p/s: terima kasih kerana minat membaca!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ardaniProfil   Hantar PM kepada ardani   Quote dan BalasQuote

halesolurun_84

Menyertai: 14.08.2008
Ahli No: 34446
Posting: 1599
Dari: Jerantut

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 25-09-08 13:56


hehe... mula-mula cerita macam real.. bila dekat last last baca tu dapat agak dah.. ahmad albab rupanya.. :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For halesolurun_84Profil   Hantar PM kepada halesolurun_84   Quote dan BalasQuote

bintanghati2008
Warga 4 Bintang
Menyertai: 24.07.2008
Ahli No: 34147
Posting: 217
Dari: kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 25-09-08 14:06


assalammualaikum

apa lah ardani ini..buat orang terkejut..rupa-rupanya ahmad albab... tension2

Bookmark and Share

    


  Member Information For bintanghati2008Profil   Hantar PM kepada bintanghati2008   Quote dan BalasQuote

imni_1612
Warga 4 Bintang
Menyertai: 10.09.2008
Ahli No: 34904
Posting: 336
Dari: Kuala Lumpur

Perak   avatar


posticon Posting pada: 25-09-08 14:10


rasa macam pernah baca dalam mastika saja..
wallahua'lam..:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For imni_1612Profil   Hantar PM kepada imni_1612   Quote dan BalasQuote

Nil
WARGA SETIA
Menyertai: 28.10.2005
Ahli No: 20136
Posting: 435
Dari: Temerloh

Pahang  


posticon Posting pada: 25-09-08 14:24


Pada 25-09-08 14:10 , imni_1612 posting:

!!! QUOTE !!!

rasa macam pernah baca dalam mastika saja..
wallahua'lam..:-)


Memang dah ada dalam mastika. lepas itu lagi satu, macam tak sesuai saja rasanya posting dalam ni

Bookmark and Share

    


  Member Information For NilProfil   Hantar PM kepada Nil   Quote dan BalasQuote

ardani
WARGA SETIA
Menyertai: 24.06.2008
Ahli No: 33778
Posting: 451
Dari: queensland lake

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 25-09-08 14:51


mungkin ada..
saja nak kongsi dengan ahli ukhwah

Bookmark and Share

    


  Member Information For ardaniProfil   Hantar PM kepada ardani   Quote dan BalasQuote

arfah_razali
Warga 1 Bintang
Menyertai: 08.09.2008
Ahli No: 34855
Posting: 31
Dari: selangor

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 25-09-08 15:43


hehe....apa lah awak ini....mula-mula dah suspen saja...ingatkan bebetul tadi....
apa pun...nice story...
hhehehee

Bookmark and Share

    


  Member Information For arfah_razaliProfil   Hantar PM kepada arfah_razali   Quote dan BalasQuote

KIKO
Warga 4 Bintang
Menyertai: 03.02.2005
Ahli No: 14072
Posting: 251
Dari: Kota Kinabalu Sabah...

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-09-08 15:57


best cerita anda ni boleh buat org hilang akal pulih semula,)

Bookmark and Share

    


  Member Information For KIKOProfil   Hantar PM kepada KIKO   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 25-09-08 16:13


Assalamualaikum
satu lagi ardani...sebenarnya dah ada dah dalam ukhwah ni..cerita ni...kena rajin lagi explore ye...selamat berukhwah...



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.114366 saat. Lajunya....