Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 20-04-2021  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Tak semestinya melakukan apa yang anda sukai tetapi menyukai apa yang anda lakukan
-- Kang Razzi Armansur

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: navratan
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43152

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 33
Ahli: 0
Jumlah: 33




  Yang Masuk Ke Sini
muslimin23: 27 hari yang lalu
ronniefinancehome: 38 hari yang lalu
MTMKi: 48 hari yang lalu
usop79: 49 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: RM1 JUTA UNTUK PINGAT EMAS OLIMPIK!


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» RM1 JUTA UNTUK PINGAT EMAS OLIMPIK!

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 1 Of 2

Go To Page: 1 · 2

Oleh RM1 JUTA UNTUK PINGAT EMAS OLIMPIK!

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 00:19


Lagi sehelai 'kain kafan' untuk upacara PENGKEBUMIAN Malaysia!

Petikan dari malaysiakini;

Jun 24, 08 7:24pm
Atlit negara yang memenangi pingat emas di Sukan Olimpik di Beijing Ogos ini dan di temasya serupa di masa akan datang, akan menerima insentif RM1 juta berbanding hanya RM160,000 sebelum ini.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, walaupun hadiah itu dianggap besar, tetapi ianya wajar memandangkan standard Sukan Olimpik semakin meningkat.

"Untuk memenangi pingat emas ini juga bukanlah satu perkara yang mudah kerana pertandingan di Olimpik semakin sukar. Daripada satu Olimpik kepada Olimpik yang satu lagi, kita lihat standard semakin meningkat.

"Oleh itu kita haruslah meletakkan sasaran yang lebih besar, lebih menarik lagi," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Sukan di ibunegara.

Menurut laporan Bernama, Najib berkata negara-negara jiran juga seperti Singapura menawarkan insentif S$1 juta untuk atlit mereka yang meraih emas di temasya Olimpik.

Beliau berkata ganjaran RM1 juta adalah wajar dan berpatutan memandangkan temasya Sukan Olimpik itu "begitu gah" dan diadakan empat tahun sekali.

Najib berkata mesyuarat juga bersetuju untuk memberikan RM300,000 kepada pemenang pingat perak, dan RM100,000 untuk gangsa.

Bagi pasukan yang memenangi emas pula, kadar minimum yang ditentukan ialah RM150,000 untuk setiap pemain.

Pencen dinaikkan

Selain itu pencen bulanan yang diterima oleh pemenang pingat di Sukan Olimpik juga dinaikkan daripada RM3,000 kepada RM5,000 bagi pemenang pingat emas, RM3,000 bagi pingat perak (sebelum ini RM1,500) dan RM2,000 bagi gangsa (sebelum ini RM1,000).

Ia berkuatkuasa mulai bulan depan.

Tinggal lagi Imam Hari-hari nak bacakan talqin buat kita..


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

msaidins_85
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.11.2006
Ahli No: 27385
Posting: 218
Dari: http://www.msaidins.com/

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 00:21


entah apa-apa lah najib ni, kan elok suruh dia baca kitab fiqh keutamaan karya syeikh yusuf al qardahwy....rakyat makan terhimpit,dia suka-suka saja bagi imbuhan ntk atlet sukan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For msaidins_85Profil   Hantar PM kepada msaidins_85   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 00:29


Sekeping medal emas celup lebih bernilai dari sesuap nasi rakyat..
Bayangkan 20 buah rumah kos rendah nilainya sekeping emas olimpik!


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

alam_barzakh
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.05.2007
Ahli No: 30091
Posting: 137
Dari: Mantin-Nilai-Sepang-Salak Tinggi-KLIA-Kuching-Kota Samarahan-Serian

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 00:38


sekeping pingat emas = 1 juta!!!! nilai yang sungguh besar...
rakyat bersedih kelaparan, kemiskinan, kelaparan.....

Rakyat hendaklah mengubah cara hidup... itulah kata-kata seorang yang bergelar pemimpin....
cara hidup yang bagaimana lagi yang mereka maksudkan?

sedih..

Bookmark and Share

    


  Member Information For alam_barzakhProfil   Hantar PM kepada alam_barzakh   Pergi ke alam_barzakh's Website   Quote dan BalasQuote

farouks
WARGA SETIA
Menyertai: 27.05.2007
Ahli No: 30061
Posting: 433

blank   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 01:40


Pada 25-06-08 00:19 , Laskar_Allah posting:

!!! QUOTE !!!

Lagi sehelai 'kain kafan' untuk upacara PENGKEBUMIAN Malaysia!

Petikan dari malaysiakini;

Jun 24, 08 7:24pm
Atlit negara yang memenangi pingat emas di Sukan Olimpik di Beijing Ogos ini dan di temasya serupa di masa akan datang, akan menerima insentif RM1 juta berbanding hanya RM160,000 sebelum ini.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, walaupun hadiah itu dianggap besar, tetapi ianya wajar memandangkan standard Sukan Olimpik semakin meningkat.

"Untuk memenangi pingat emas ini juga bukanlah satu perkara yang mudah kerana pertandingan di Olimpik semakin sukar. Daripada satu Olimpik kepada Olimpik yang satu lagi, kita lihat standard semakin meningkat.

"Oleh itu kita haruslah meletakkan sasaran yang lebih besar, lebih menarik lagi," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Sukan di ibunegara.

Menurut laporan Bernama, Najib berkata negara-negara jiran juga seperti Singapura menawarkan insentif S$1 juta untuk atlit mereka yang meraih emas di temasya Olimpik.

Beliau berkata ganjaran RM1 juta adalah wajar dan berpatutan memandangkan temasya Sukan Olimpik itu "begitu gah" dan diadakan empat tahun sekali.

Najib berkata mesyuarat juga bersetuju untuk memberikan RM300,000 kepada pemenang pingat perak, dan RM100,000 untuk gangsa.

Bagi pasukan yang memenangi emas pula, kadar minimum yang ditentukan ialah RM150,000 untuk setiap pemain.

Pencen dinaikkan

Selain itu pencen bulanan yang diterima oleh pemenang pingat di Sukan Olimpik juga dinaikkan daripada RM3,000 kepada RM5,000 bagi pemenang pingat emas, RM3,000 bagi pingat perak (sebelum ini RM1,500) dan RM2,000 bagi gangsa (sebelum ini RM1,000).

Ia berkuatkuasa mulai bulan depan.

Tinggal lagi Imam Hari-hari nak bacakan talqin buat kita..



Apa ke gila ke orang ni...
Rakyat dah lah tersepit...

Duit rakyat, senang-senang saja nak dihabiskan...

itu bukan duit hang itu duit rakyat...
kembalikan kepada rakyat


-----------------
http://mykhilafah.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For farouksProfil   Hantar PM kepada farouks   Quote dan BalasQuote

ibnutuki
Warga 4 Bintang
Menyertai: 21.11.2005
Ahli No: 20410
Posting: 330
Dari: batu pahat

Johor  


posticon Posting pada: 25-06-08 02:16


Pada 25-06-08 01:40 , farouks posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 00:19 , Laskar_Allah posting:

!!! QUOTE !!!

Lagi sehelai 'kain kafan' untuk upacara PENGKEBUMIAN Malaysia!

Petikan dari malaysiakini;

Jun 24, 08 7:24pm
Atlit negara yang memenangi pingat emas di Sukan Olimpik di Beijing Ogos ini dan di temasya serupa di masa akan datang, akan menerima insentif RM1 juta berbanding hanya RM160,000 sebelum ini.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, walaupun hadiah itu dianggap besar, tetapi ianya wajar memandangkan standard Sukan Olimpik semakin meningkat.

"Untuk memenangi pingat emas ini juga bukanlah satu perkara yang mudah kerana pertandingan di Olimpik semakin sukar. Daripada satu Olimpik kepada Olimpik yang satu lagi, kita lihat standard semakin meningkat.

"Oleh itu kita haruslah meletakkan sasaran yang lebih besar, lebih menarik lagi," katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Pembangunan Sukan di ibunegara.

Menurut laporan Bernama, Najib berkata negara-negara jiran juga seperti Singapura menawarkan insentif S$1 juta untuk atlit mereka yang meraih emas di temasya Olimpik.

Beliau berkata ganjaran RM1 juta adalah wajar dan berpatutan memandangkan temasya Sukan Olimpik itu "begitu gah" dan diadakan empat tahun sekali.

Najib berkata mesyuarat juga bersetuju untuk memberikan RM300,000 kepada pemenang pingat perak, dan RM100,000 untuk gangsa.

Bagi pasukan yang memenangi emas pula, kadar minimum yang ditentukan ialah RM150,000 untuk setiap pemain.

Pencen dinaikkan

Selain itu pencen bulanan yang diterima oleh pemenang pingat di Sukan Olimpik juga dinaikkan daripada RM3,000 kepada RM5,000 bagi pemenang pingat emas, RM3,000 bagi pingat perak (sebelum ini RM1,500) dan RM2,000 bagi gangsa (sebelum ini RM1,000).

Ia berkuatkuasa mulai bulan depan.

Tinggal lagi Imam Hari-hari nak bacakan talqin buat kita..



Apa ke gila ke orang ni...
Rakyat dah lah tersepit...

Duit rakyat, senang-senang saja nak dihabiskan...

itu bukan duit hang itu duit rakyat...
kembalikan kepada rakyat




memang membazir...
nak bagi pun, bagi lah rumah ke tanah....
boleh juga atlet tu buat cucuk tanam bila dah tak boleh nak bersukan
ni bagi dwet banyak, banyak juga yang dibelanjakan
:berfikir:

Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnutukiProfil   Hantar PM kepada ibnutuki   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 25-06-08 04:51


Tahniah buat barisan nasional kerana menyalah gunakan duit rakyat...

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 05:14


kerajaan kan tengah banyak duit, minyak naik 78 sen seliter seluruh Malaysia, elaun keraian menteri dipotong, perbelanjaan kerajaan dihadkan, perjawatan baru dibekukan and so on...

sekarang tengah kurangkan itu dan ini, perbelanjaan berhemah lah apa lah, kerajaan dah tak mampu nak tanggung bla bla bla... tapi tiba-tiba nak bagi 1 juta kat mana-mana ahli sukan yang dapat pingat emas dalam sukan olimpik, mengigau ke apa?

duit kerajaan dah banyak balik dah ke? minyak bila nak turun??? :sopan:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

RuMaishaaa

Menyertai: 22.05.2003
Ahli No: 749
Posting: 1276
Dari: Kg.Batu Muda, KL

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 06:54


Riwayat dari Abu Musa .a katanya. Aku bertanya; Wahai Rasulullah! Apakah sifat orang Islam yang paling baik? Rasulullah saw bersabda; Seseorang yang menyelamatkan orang-orang Islam dengan lidah dan tangannya. (Sahih Bukhari & Muslim)

Berita baik bagi atlet sukan..
berita malang dan sensara bagi rakyat Malaysia..
sensara di kala nikmat hidup bagai ditarik-tarik..
sekarang ni baik kecil atau besar semua sedang merintih dan mengeluh dengan hidup..
dah sehabis daya menukar gaya hidup..
yang bergaji tetap mungkin tidak runsing.. meskipun ada catuan, tapi duit kekal ada..
yang bergaji tak tetap bagaimana? yang bergantung harap belas ihsan org lain untuk membantu..

hasil kerajaan bukan sedikit..banyak sangat hasilnya.. tapi..aliran wang tidak dijana dengan sebaiknya.. sampai bila rakyat nak tertipu dengan keadaan ni..

dan mereka pula akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya, dengan sebab mereka berdusta (dan mendustakan kebenaran)..-Al-Baqarah:10


-----------------

::KASIH SAYANG KUNCI KEAMANAN SEJAGAT::


Bookmark and Share

    


  Member Information For RuMaishaaaProfil   Hantar PM kepada RuMaishaaa   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 09:06


Pada 25-06-08 04:51 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Tahniah buat barisan nasional kerana menyalah gunakan duit rakyat...



tahniah dari saya.agaknya jalan mereka nak keluar putrajaya makin jelas


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

solskjaer
WARGA SETIA
Menyertai: 25.08.2004
Ahli No: 10725
Posting: 2644
Dari: manchester united

saudiarabia  


posticon Posting pada: 25-06-08 09:16


rasanya takkan ada sesiapa pemenang dalam olimpik tu..:-) jadi,tak perlu dirisaukan tentang duit tu...

Bookmark and Share

    


  Member Information For solskjaerProfil   Hantar PM kepada solskjaer   Pergi ke solskjaer's Website   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 11:03


Pada 25-06-08 09:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 04:51 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Tahniah buat barisan nasional kerana menyalah gunakan duit rakyat...



tahniah dari saya.agaknya jalan mereka nak keluar putrajaya makin jelas





ni lah contoh kepintaran dan kebijaksanaan gov dalam memimpin!!!!
bagi sejuta sebab harumkan nm negara,,tapi busuk di pandangan rakyat!!!

nak tanya ni kepada pemimpin-pemimpin....Kenapa suara rakyat antum semua tak nak ambil kisah?masalah rakyat thimpit antum buat ambil mudah?wajar ke bagi sjuta kat atlet yang menang olimpik 2?antum semua terpelajar,,,,ambil tindakan rasional lah sikit....rakyat da makin marah!!!!!

p/s;mana lah taukan khir toyo ke,,khairy ke,,lwt posting ni,,boleh juga jawab..ngeh ,,,ngeh,,ngeh,,,terutama pok lah dan ajib!



Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 11:09


Pada 25-06-08 11:03 , umar_khalil posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 09:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 04:51 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Tahniah buat barisan nasional kerana menyalah gunakan duit rakyat...



tahniah dari saya.agaknya jalan mereka nak keluar putrajaya makin jelas





ni lah contoh kepintaran dan kebijaksanaan gov dalam memimpin!!!!
bagi sejuta sebab harumkan nm negara,,tapi busuk di pandangan rakyat!!!

nak tanya ni kepada pemimpin-pemimpin....Kenapa suara rakyat antum semua tak nak ambil kisah?masalah rakyat thimpit antum buat ambil mudah?wajar ke bagi sjuta kat atlet yang menang olimpik 2?antum semua terpelajar,,,,ambil tindakan rasional lah sikit....rakyat da makin marah!!!!!

p/s;mana lah taukan khir toyo ke,,khairy ke,,lwt posting ni,,boleh juga jawab..ngeh ,,,ngeh,,ngeh,,,terutama pok lah dan ajib!



kepintaran yang mana akan membawa mereka keluar dari seri perdana.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

aierah_me
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.08.2004
Ahli No: 10685
Posting: 252
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 11:16


duit kita juga yang mereka guna tu...
masalahnya...atlet kita ni menang sekali lepas tu dah tak timbul2 lagi...
berbaloi ke tu??

kita nak fikir cara berjimat cermat...
sedap2 saja mereka nak buang duit...
tapi gov pandai juga, dia tau susah atlet2 kita nak capai gold medal...
nak tunjuk baik hati sangat lah tu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For aierah_meProfil   Hantar PM kepada aierah_me   Pergi ke aierah_me's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 13:56


Pada 25-06-08 11:16 , aierah_me posting:

!!! QUOTE !!!

duit kita juga yang mereka guna tu...
masalahnya...atlet kita ni menang sekali lepas tu dah tak timbul2 lagi...
berbaloi ke tu??

kita nak fikir cara berjimat cermat...
sedap2 saja mereka nak buang duit...
tapi gov pandai juga, dia tau susah atlet2 kita nak capai gold medal...
nak tunjuk baik hati sangat lah tu..



macam mana nak berjimat lagi?boleh bagi idea tak?.

apa kata kita biarkan isu ni dulu dan tumpukan usaha merampas kuasa negara dulu macam mana?.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

aye
WARGA SETIA
Menyertai: 03.04.2006
Ahli No: 23921
Posting: 2913
Dari: semerak

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:15


Pada 25-06-08 09:16 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

rasanya takkan ada sesiapa pemenang dalam olimpik tu..:-) jadi,tak perlu dirisaukan tentang duit tu...



:berfikir: belajar2 tinggi macam ni statemen yang dberi...
org duduk bbicang 'pembaziran' duit rakyat... satu jumlah yang 'lumayan' rela dhabiskan kepada pkr yang tak sberapa penting bbanding maslahat dr segi pendidikan, kesihatan, sosial malah masih ramai rakyat yang brada dtahap miskin tegar...


-----------------
"Cerahkan Mata Anda" http://buku2008.wordpress.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For ayeProfil   Hantar PM kepada aye   Pergi ke aye's Website   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:17


apa kata kita biarkan isu ni dulu dan tumpukan usaha merampas kuasa negara dulu macam mana?.






hurmmm.....kalau nak merampas kuasa negara ni dalam erti kata mgulingkan kerajaan lah ni....nak cara ganas ke cara diplomatik?



Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:25


Pada 25-06-08 13:56 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata kita biarkan isu ni dulu dan tumpukan usaha merampas kuasa negara dulu macam mana?.


macam mana nak rampas kuasa? siapa yang nak rampas? :berfikir:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:34


tu ana tanya tu,,nak rampas guna secara ganas ke or diplomatik?tapi elok lah peralihan kuasa tu berlaku secara aman,,kalau tengok kat dunia luar 2,,teruk juga,kat sebagai rakyat ada kuasa,,so gunekan kuasa kat sebagai rakyat untuk bsuara!!!!

p/s;tapi umpama anjing menyalak kat bukit saja lah.....huhuhuhu

Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

aye
WARGA SETIA
Menyertai: 03.04.2006
Ahli No: 23921
Posting: 2913
Dari: semerak

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:39


RM1 juta insentif atlet negara menang emas di Olimpik
KUALA LUMPUR 24 Jun – Atlet negara yang memenangi pingat emas pada Sukan Olimpik di Beijing, Ogos ini dan pada temasya serupa pada masa akan datang akan menerima insentif RM1 juta berbanding hanya RM160,000 sebelum ini.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, walaupun hadiah itu dianggap besar, ia wajar memandangkan standard Sukan Olimpik semakin meningkat.

“Untuk memenangi pingat emas ini juga bukan satu perkara mudah kerana pertandingan pada Olimpik semakin sukar. Daripada satu Olimpik kepada Olimpik yang satu lagi kita lihat standard semakin meningkat.

“Oleh itu, kita harus meletakkan sasaran yang lebih besar, lebih menarik lagi,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Pembangunan Sukan di bangunan Parlimen hari ini.

Najib berkata, negara-negara jiran seperti Singapura juga menawarkan insentif S$1 juta untuk atlet mereka yang meraih emas Olimpik.

Beliau berkata, ganjaran RM1 juta adalah wajar dan berpatutan memandangkan temasya sukan Olimpik itu ‘begitu gah’ dan diadakan empat tahun sekali.

Najib berkata, mesyuarat juga bersetuju memberi RM300,000 kepada pemenang pingat perak dan RM100,000 untuk gangsa.

Bagi pasukan yang memenangi emas, kadar minimum yang ditentukan ialah RM150,000 untuk setiap pemain.

Selain itu, pencen bulanan yang diterima oleh pemenang pingat Olimpik juga dinaikkan daripada RM3,000 kepada RM5,000 bagi pemenang emas, RM3,000 perak (sebelum ini RM1,500) dan RM2,000 gangsa (sebelum ini RM1,000). Ia berkuat kuasa bulan depan.

Buat masa ini hanya lima atlet negara pernah memenangi pingat Olimpik iaitu pasangan beregu lelaki badminton negara, Razif dan Jailani Sidek (gangsa Olimpik Barcelona 1992), beregu lelaki, Cheah Soon Kit-Yap kirim Hock (perak Olimpik Atlanta 1996) dan pemain perseorangan Rashid Sidek (gangsa Olimpik Atlanta).


Jawatankuasa itu juga bersetuju memberi insentif kepada atlet paralimpik negara iaitu RM300,000 (emas), RM200,000 (perak) dan RM100,000 (gangsa).

– Bernama

Bookmark and Share

    


  Member Information For ayeProfil   Hantar PM kepada aye   Pergi ke aye's Website   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:42


pembaziran betul lah ajib ni....apa yang pentingnya bawa balik madle emas 2?sebab duit lah binasa atlet tu nanti...


p/s;trigat kat arwah mokhtar dahari,,,bersukan betul-betul untuk negara....

Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 25-06-08 14:46


Ok lah tu... Takkan ada atlet Malaysia yang akan dapat pingat emas pada sukan Olimpik di Beijing nanti... Rakan- rakan forum tak payah risau...


-----------------
Kerbau adalah kerbau... Lembu adalah lembu... Kambing adalah kambing... Dan..., Aku adalah aku...


Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 14:51


Pada 25-06-08 14:46 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

Ok lah tu... Takkan ada atlet Malaysia yang akan dapat pingat emas pada sukan Olimpik di Beijing nanti... Rakan- rakan forum tak payah risau...




kat pun tak pasti lagi kan,,tapi perancangan yang belum pasti tu buat org sesak dada tahun marah!



Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 25-06-08 15:07


Pada 25-06-08 14:51 , umar_khalil posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 14:46 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

Ok lah tu... Takkan ada atlet Malaysia yang akan dapat pingat emas pada sukan Olimpik di Beijing nanti... Rakan- rakan forum tak payah risau...




kat pun tak pasti lagi kan,,tapi perancangan yang belum pasti tu buat org sesak dada tahun marah!


apa engkau merepek ni umar_khalil..? Engkau dah makan ke belum... Kalau belum, jom aku belanje engkau makan kepak ayam...


-----------------
Kerbau adalah kerbau... Lembu adalah lembu... Kambing adalah kambing... Dan..., Aku adalah aku...


Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 15:15


Pada 25-06-08 15:07 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 14:51 , umar_khalil posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 14:46 , mizie_hafiz80 posting:

!!! QUOTE !!!

Ok lah tu... Takkan ada atlet Malaysia yang akan dapat pingat emas pada sukan Olimpik di Beijing nanti... Rakan- rakan forum tak payah risau...




kat pun tak pasti lagi kan,,tapi perancangan yang belum pasti tu buat org sesak dada tahun marah!


apa engkau merepek ni umar_khalil..? Engkau dah makan ke belum... Kalau belum, jom aku belanje engkau makan kepak ayam...




budak mizi ni kang,,den copuk pulak kang.....tengah bengang ni dengan ajib tu....



Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 15:16


dr hari tu nak balajo den,,entah bilo entah nak blanjo,,cakap jo anta 2.......kopak ayam lah,,apo laei peh ni?focus kek topik ni ha...

Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

quick
Warga 2 Bintang
Menyertai: 17.10.2005
Ahli No: 19880
Posting: 65

blank  


posticon Posting pada: 25-06-08 15:42


yang tak nak ambil tau.. boleh duduk diam..
Kalau takdir tak menang.. mungkin tak melayang duit tu..

tapi itu bukan point..
yang jadi point, bila dah ada peruntukan begitu..maksudnya ada bajet..
cuba kalau tukar insentif yang lebih efektif..macam tanah selot dan sebagainya..

kita mengutuk pun bukan sebab dengki
tapi, duit yang digunakan tu, duit kita jugak..
senang-senang nak bagi sejuta..
minta derma bantu anak yatim pun belum tentu dapat sejuta..

Bookmark and Share

    


  Member Information For quickProfil   Hantar PM kepada quick   Quote dan BalasQuote

ABg_IMaM

Menyertai: 10.09.2003
Ahli No: 3444
Posting: 2187
Dari: Seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 25-06-08 15:46


mungkin sebagai motivasi kott...

tapi sebaiknya utamakanlah kepentingan rakyat....:-)

Bookmark and Share

    


  Member Information For ABg_IMaMProfil   Hantar PM kepada ABg_IMaM   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 25-06-08 15:48


Assalamualaikum
gila kentang... :jangan:
P/S : apakata kita semua jadi atlit nak?atlit muslim..huhu..menang..kita bagi pada rakyat..guna untuk dakwah.. 8-)
P/S : inilah akibatnya apabila Islam diasingkan dari dalam kehidupan..konsep riadah telah jauh berbeza..inilah sukan...kalau riadah..tak begini agaknya jadinya... :jangan:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 16:48


Membazir duit rakyat 1 hal, kesan sampingan yang ketara akan berlaku kepada atlet tu sendiri ialah;

Sanggup lagi ke mereka nak berpeluh, belengas di gelanggang bila dah dapat RM1 juta?

PASTI TIDAK! :jangan:


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

azemi
WARGA SETIA
Menyertai: 16.01.2004
Ahli No: 6494
Posting: 681
Dari: K.pilah Somban

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 17:06


Agaknya bagi pok jib satu juta tu macam sepuloh ribu saja agaknya..kita seratus pun berpeluh2 nak dapek..dia senang-senang dapat komisen..opps..maaf, tercakap pula..dengan satu juta rm, macam kita boleh manfaatkan..terutama untuk pendidikan atau pembinaan rumah org miskin..itu lagi pahala besar..setakat nak meraikan pingat emas olimpik atau sebab jasa harumkan nama negara tak padan langsung..bak kata org nogori..pobondo ekau merapek ni jang (pok jib)..

Bookmark and Share

    


  Member Information For azemiProfil   Hantar PM kepada azemi   Pergi ke azemi's Website   Quote dan BalasQuote

mechelmine
WARGA SETIA
Menyertai: 02.10.2006
Ahli No: 26702
Posting: 897
Dari: KeLaNtAn Ke KeDaH

Kelantan  


posticon Posting pada: 25-06-08 17:25


PM: Kita naikkan harga minyak!!! Rakyat kena ubah cara hidup.

Najib: Kita bagi Sejuta untuk pemenang pingat emas!! Rakyat Jutawan Segera.


-----------------
Hiasi Peribadi....


Bookmark and Share

    


  Member Information For mechelmineProfil   Hantar PM kepada mechelmine   Pergi ke mechelmine's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 25-06-08 17:38


Pada 25-06-08 14:25 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 13:56 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

apa kata kita biarkan isu ni dulu dan tumpukan usaha merampas kuasa negara dulu macam mana?.


macam mana nak rampas kuasa? siapa yang nak rampas? :berfikir:





gunakan kuasa rakyat,rakyat adalah hakim dan tuan.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 25-06-08 17:46


salam..
Benarlah apa yang dinyatakan oleh syeikh taqiyuddin AnNabhani dalam kitab Mafahim Hizbut Tahrir bahawa para ilmuwan dan pemimpin yang lahir dari rangka peninggalan penjajah bukanlah mereka yang memahami aspirasi ummat.

Mereka hanya berpura-pura memperjuangkan nasib ummat atau sesuatu bangsa padahal hakikatnya mereka hanya memenuhi kehendak hawa nafsu mereka. Mereka cuba merosakkan ummat dengan pemikiran sekular tetapi aqidah Islam yang tertanam pada ummat masih mampu meyemarakkan perasaan dan emosi Islam pada ummat.

Pemikiran sekular dah hawa nafsu syaitan membuatkan pemimpin sepertri najib sanggup melantak wang rakyat untuk sebutir emas Olimpik. Pemimpin sepertri ini j elas tidak merasai kesengsaraan yang sedang dilalui ummat kesan kenaikan inflasi dan harga minyak. Dia terus hidup dalam dunia sekularnya sedangkan ummat terus mempertahan aqidah Islamnya.

Kita bukan sekadar perlu menukar pemimpin, tetapi apa yang berlu ditukar adalah sistem kapitalisme ini perlu diganti dengan Islam sebagai satu tantanan kehidupan yang diredhai Allah swt.

wassallam.

Untuk analisa mendalam permaslahan minyak, sila ke
http://jemaah-islam.blogspot.com

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

diella
Warga 4 Bintang
Menyertai: 25.12.2006
Ahli No: 27880
Posting: 219
Dari: alor star

Kedah  


posticon Posting pada: 25-06-08 20:58


that`s too much..
huhuuu..
ramai lagi rkyat yang mnderita..
janganlah terlalu membazir..
huhuu..

bila lah pak lah nak baca portal ukhwah ni..
banyak message2 penting untuk dia dok dalam portal ni..
:(


-----------------
Every closed eye is not sleeping and every open eye is not seeing


Bookmark and Share

    


  Member Information For diellaProfil   Hantar PM kepada diella   Pergi ke diella's Website   Quote dan BalasQuote

alhikam
Warga 5 Bintang
Menyertai: 11.09.2007
Ahli No: 31028
Posting: 361
Dari: Syamal

Perlis  


posticon Posting pada: 25-06-08 21:00


Pada 25-06-08 09:16 , solskjaer posting:

!!! QUOTE !!!

rasanya takkan ada sesiapa pemenang dalam olimpik tu..:-) jadi,tak perlu dirisaukan tentang duit tu...


Bookmark and Share

    


  Member Information For alhikamProfil   Hantar PM kepada alhikam   Quote dan BalasQuote

mhan1f
Warga Rasmi
Menyertai: 24.06.2008
Ahli No: 33775
Posting: 3
Dari: Kelantan

Kelantan  


posticon Posting pada: 25-06-08 21:43


السلام عليكم
daripada bagi RM 1 juta kepada pemenang pingat emas, lebih baik duit tu digunakan sebagai subsidi kenaikan minyak, rakyat yang menanggung pemimpin senang-senang saja habiskan duit, mentang2 lah menang lagi

Bookmark and Share

    


  Member Information For mhan1fProfil   Hantar PM kepada mhan1f   Pergi ke mhan1f's Website   Quote dan BalasQuote

aierah_me
Warga 4 Bintang
Menyertai: 23.08.2004
Ahli No: 10685
Posting: 252
Dari: Johor

Johor   avatar


posticon Posting pada: 26-06-08 07:29


!!! QUOTE !!!

hurmmm.....kalau nak merampas kuasa negara ni dalam erti kata mgulingkan kerajaan lah ni....nak cara ganas ke cara diplomatik?


Bookmark and Share

    


  Member Information For aierah_meProfil   Hantar PM kepada aierah_me   Pergi ke aierah_me's Website   Quote dan BalasQuote

Laskar_Allah
WARGA SETIA
Menyertai: 15.05.2008
Ahli No: 33470
Posting: 928
Dari: Medan Operasi Asia Pasifik

saudiarabia   avatar


posticon Posting pada: 26-06-08 09:38


PKPIM bantah ganjaran satu juta sukan olimpik

Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malaysia (PKPIM) merujuk kepada pengumuman kerajaan untuk memberi ganjaran durian runtuh sebanyak RM 1 Juta kepada atlet Malaysia yang memperolehi pingat emas dalam acara sukan Olimpik di Beijing Ogos 2008 nanti. Pengumuman yang dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri itu juga menyebut, atlet yang mendapat pingat perak dinaikkan RM 300,000 dan pingat gangsa RM100,000.

PKPIM membantah keras cadangan kerajaan untuk mempertaruhkan duit yang begitu mewah kepada atlet yang berjaya nanti. Dalam situasi rakyat menempuh keperitan hidup akibat harga minyak naik, barang keperluan naik dan segala macam lagi, insentif kemewahan itu tidak melambangkan situasi sebenar kehidupan rakyat.

PKPIM mempersoalkan, apakah kewajaran kerajaan membuat keputusan yang semakin membangkitkan kemarahan rakyat? Apakah kerajaan tidak merasai nadi denyutan rakyat yang terus dihimpit kesusahan? Apakah benar dengan ganjaran mewah itu mampu mengangkat motivasi atlet negara untuk cemerlang nnati?

Ini persoalan besar yang harus dijawab oleh kerajaan. Dalam kesempitan hidup rakyat menanggung harga barang yang naik, kerajaan harus bijaksana menumpukan kepada kebajikan rakyat terbanyak.

Kerajaan tidak boleh membuat anggapan dengan ganjaran mewah itu atlet Malaysia mampu cemerlang dan konsisten dengan kecemerlangannya. Ganjaran mewah bukan jaminan atlet akan cemerlang. Kerajaan seharusnya tidak membudayakan nilai materialistik kepada atlet negara.

Seharusnya atlet negara dididik supaya mempunyai semangat juang yang tinggi, demi mengangkat martabat negara. Memberi ‘umpan’ mewah bukan cara terbaik untuk mendidik atlet negara. Berapa ramai yang kecundang dan hanyut akibat di’belai’ dengan kemewahan melimpah setelah menang dalam acara sukan?

PKPIM menggesa supaya kerajaan membuat keputusan bijak dalam soal ganjaran ini. Tidak salah memberi ganjaran, tetapi biar berpatutan. Jika dalam situasi kesempitan hidup sekarang kerajaan meminta rakyat mengubah gaya hidup, maka kerajaan harus mengubah cara perbelanjaan duit rakyat. Malah atlet seharusnya dididik supaya perjuangan dalam sukan Olimpik adalah perjuangan mati dan hidup sukan negara, bukan bersandarkan ganjaran semata!

MOHD HILMI RAMLI
Presiden
Persatuan Kebangsaan Pelajar Islam Malasyia (PKPIM)
Batu 6 Jalan Gombak
53100 Kuala Lumpur


-----------------
WAMAKARU WAMAKARULLAH WALLAHU KHAIRUL MAKIRIIN!
Photobucket


Bookmark and Share

    


  Member Information For Laskar_AllahProfil   Hantar PM kepada Laskar_Allah   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 26-06-08 13:32


semlm dalam parlimen MB perak dipersoalkan beli barangan keperluan untuk fakir miskin tanpa tender. Bab kata ahli parlimen Bn 'fakir miskin bukannya emergency bila2 boleh bagi".... ni 1 juta nak bagi macam tu saja.. ramai lagi yang lebih memerlukan..........

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 27-06-08 11:57


bila aqidahnya tauhidullah dia orang Islam
bila aqidahnya karuna dia orang Hindu
bila aqidahnya triniti dia kristian
bila aqidahnya dialetika materilisme dia adalah orang sosialisme/komunisme
bila aqidahnya sekularisme dia adalah orang kapitalisme

Kerajaan BN hari ini dalam aspek ruhiyah mereka terima Islam seperti dalam soal solat, puasa, berkhatan, haid dan nifas.
Tetapi dalam soal ideologi mereka beraqidah sekular. Sebab itu mereka mengatur soal sukan, ganjaran, penggubalan undang dan semuanya berdasarkan hukum kapitalisme.

Oleh itu tak peliklah kalau mereka sanggup beri RM1juta walaupun rakyat sengsara. Segalanya untuk kemegahan di Sukan Olimpik Khurafat.

-wuzara-
http:jemaah-islam.blogspot.com

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

rdwira
WARGA SETIA
Menyertai: 22.09.2007
Ahli No: 31169
Posting: 999
Dari: KL

uganda   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 12:24


tak silap kan ada email addres untuk PM... kita boleh menyuarakan pendapat ke..ketidakpuasan hati....

apa kata selain dr menaip disini...cuba emailkan ketidakpuasan hati tersebut kepada beliau... tak silap email dia warkah untukPM rasanya... saya lupa pula address penuh..

ha tu dia dah jumpa link tersebut

http://www.warkahuntukpm.com.my/index.php


-----------------
http://sukatolong.wordpress.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For rdwiraProfil   Hantar PM kepada rdwira   Quote dan BalasQuote

simpLe_sHida

Menyertai: 13.10.2003
Ahli No: 4313
Posting: 2504
Dari: greenland....

egypt   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 14:33


ish...ish..ish..
banyak sungguhlaa seJUta tu..
banyak benda lain boleh infaq lagi..

adusss.. dah banyak sangat duit ke Malaysia ni...?
tapi.. hutang kiri kanan ni...
aduhai.. apa nak jadi???

wajar saja bagi imbuhan setinggi itu?
iye.. memang tanda kita hargai kerna telah
mengHArum lagi mewangikan nama
malaysia di pelusuk DUNIA..

tapi...??? pembaziran melata..
ini kan pula.. ditambah bertimbun lagi..
aduhhhh.. sedihhhnye...huhuhu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For simpLe_sHidaProfil   Hantar PM kepada simpLe_sHida   Pergi ke simpLe_sHida's Website   Quote dan BalasQuote

littlemuslimah
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 15.05.2003
Ahli No: 100
Posting: 777
Dari: ::uia @ penang::

PulauPinang   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 14:55


PISA membantah Intensif RM1 juta Sukan Olimpik


Merujuk kepada pengumuman yang telah dibuat oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memberikan wang intensif RM1 juta kepada atlet Malaysia yang memenangi pingat emas pada Sukan Olimpik di Beijing 2008, Penang Muslim Students Association (PISA) membantah tindakan tersebut atas beberapa sebab yang munasabah. Ganjaran yang bakal diberikan pada kali ini meningkat terlalu tinggi berbanding RM160 000 sebelumnya.

Melihat kepada keadaan masyarakat Malaysia yang semakin terhimpit kerana peningkatan taraf hidup terutamanya setelah harga minyak naik, tindakan menambah ganjaran atlet sukan ini adalah tidak wajar. PISA tidak menafikan kepentingan atlet sukan dalam mengharumkan nama Malaysia di arena sukan dunia, tetapi ganjaran itu biarlah berpada dan mengambil berat kepentingan rakyat seluruhnya.

PISA menyoal kewajaran tindakan ini yang mana hanya akan menjadikan atlet negara berjuang hanyalah untuk ganjaran material berbanding kecintaan kepada negara. Atlet hanyalah kumpulan minoriti di Malaysia yang di'anak emas'kan sedangkan majoriti rakyat negara ini semakin dihimpit kesusahan dan lebih wajar diberi keutamaan.

Barisan kerajaan Malaysia disarankan untuk bertindak lebih baik dan berhati-hati dalam menguruskan kewangan negara. Kebajikan rakyat majoriti terutamanya golongan marhaen sepatutnya diberi tumpuan yang lebih. Kerajaan juga diharap agar mendengar suara rakyat dari akar umbi supaya tidak menimbulkan amarah mereka yang mungkin akan menggugat keamanan negara seterusnya menjadikan ekonomi Malaysia tidak stabil.


Nur Hazwani Hamid
Timbalan Presiden
PENANG MUSLIM STUDENTS ASSOCIATION (PISA)
Kepala Batas
Pulau Pinang

Bookmark and Share

    


  Member Information For littlemuslimahProfil   Hantar PM kepada littlemuslimah   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 15:03


wah hebat tui semua orang ukhwah ni, MPP ramai kat sni...

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

muslimin23
WARGA SETIA
Menyertai: 21.05.2003
Ahli No: 678
Posting: 3083
Dari: ~senawang ~ dublin ~ kl~

iran   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 15:28


emmm...
1 juta nilainya...sekiranya duit tu dibelanjakan untuk kepentingan rakyat kan lagi baik....bukan nak membantah pemberian imbuhan kepada atellit sekiranyan mampu membawa pulang pingat emas... tetapi agak besar nilai 1 juta tu dari mata masyarakat...huh..bayangkan kalau lah dapat a juta pada 1 atelit..maybe lah atelit tu terus saja bersara dari sukan...lihatlah betapa bangangnya pemimpin Barisan Nasional ni..(maaf terkasar bahasa)

Bookmark and Share

    


  Member Information For muslimin23Profil   Hantar PM kepada muslimin23   Pergi ke muslimin23's Website   Quote dan BalasQuote

sailormoon
WARGA SETIA
Menyertai: 20.07.2005
Ahli No: 17423
Posting: 2621
Dari: Application Layer^__^

iraq   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 15:39


Rakyat di suruh berjimat tapi pada masa yang sama kerajaan membazir duit...Cakap tak serupa bikin...

Bookmark and Share

    


  Member Information For sailormoonProfil   Hantar PM kepada sailormoon   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 27-06-08 18:15


Pada 27-06-08 12:24 , rdwira posting:

!!! QUOTE !!!

tak silap kan ada email addres untuk PM... kita boleh menyuarakan pendapat ke..ketidakpuasan hati....

apa kata selain dr menaip disini...cuba emailkan ketidakpuasan hati tersebut kepada beliau... tak silap email dia warkah untukPM rasanya... saya lupa pula address penuh..

ha tu dia dah jumpa link tersebut

http://www.warkahuntukpm.com.my/index.php



jazakallahu khairan kathira rdwira.
saya baru buka websitu tu.
sayangnya posting2 tak boleh dibaca oleh orang lain, tapi tak mengapalah.. dah namanya pun warkah untuk PM, jadi paklah saja lah yang baca.
mana tahu seruan sesiapa diantara kita membuka pintu hati PM untuk mengubah sistem sekular di Malaysia ini kepada sistem Islam, amin.

p/s: mengingati usaha thabun nusrah Rasulullah hingga mendapat dokongan kabilah dr Yathrib hingga tertegaknya Darul Muhajirin Madinah.

-wuzara-
http://jemaah-islam.blogspot.com

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

mizie_hafiz80
WARGA SETIA
Menyertai: 28.08.2003
Ahli No: 3144
Posting: 928
Dari: Malaysia

saudiarabia  


posticon Posting pada: 27-06-08 20:35


Pada 25-06-08 15:16 , umar_khalil posting:

!!! QUOTE !!!

dr hari tu nak balajo den,,entah bilo entah nak blanjo,,cakap jo anta 2.......kopak ayam lah,,apo laei peh ni?focus kek topik ni ha...

Hari tak sempat... Ekau cakap nak pergi out station kat Spanyol... Malam esok den blanjo... Makan masakan Siam...


-----------------
Kerbau adalah kerbau... Lembu adalah lembu... Kambing adalah kambing... Dan..., Aku adalah aku...


Bookmark and Share

    


  Member Information For mizie_hafiz80Profil   Hantar PM kepada mizie_hafiz80   Quote dan BalasQuote

wafie
WARGA SETIA
Menyertai: 28.03.2005
Ahli No: 15378
Posting: 517
Dari: Sabak Bernam Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 27-06-08 21:39


memang benci tengok muka najib..... tunggulah sedikit masa lagi akan datang bala dari allah pada pemerintah yang zalim

Bookmark and Share

    


  Member Information For wafieProfil   Hantar PM kepada wafie   Quote dan BalasQuote

hafeezzul

Menyertai: 07.03.2004
Ahli No: 7815
Posting: 2189
Dari: PERAK DARUL RIDZUAN

Perak  


posticon Posting pada: 28-06-08 00:29


tak baik benci org, bukan hak kita..muka kita pun bukan baik sangat...
berhati-hati dengan tulisan....

Bookmark and Share

    


  Member Information For hafeezzulProfil   Hantar PM kepada hafeezzul   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 28-06-08 09:33


Pada 27-06-08 21:39 , wafie posting:

!!! QUOTE !!!

memang benci tengok muka najib..... tunggulah sedikit masa lagi akan datang bala dari allah pada pemerintah yang zalim


Assalamualaikum
hepp... :jangan: Rasulullah pun rasanya tak ajar kita mendoakan sebegitu kepada org lain apatah lagi sesama Islam..cuba ungkit kembali kisah Jibrail dengan Rasulullah ketika penghijrahan baginda ke Thaif...



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 28-06-08 10:23


Pada 27-06-08 21:39 , wafie posting:

!!! QUOTE !!!

memang benci tengok muka najib..... tunggulah sedikit masa lagi akan datang bala dari allah pada pemerintah yang zalim



hmm,kes altantuya semakin menghantui


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

setanggi_syurga83
WARGA SETIA
Menyertai: 10.03.2006
Ahli No: 23348
Posting: 517
Dari: Negeri Sembilan-bumi Allah

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 01-07-08 19:11


Pada 25-06-08 17:06 , azemi posting:

!!! QUOTE !!!

Agaknya bagi pok jib satu juta tu macam sepuloh ribu saja agaknya..kita seratus pun berpeluh2 nak dapek..dia senang-senang dapat komisen..opps..maaf, tercakap pula..dengan satu juta rm, macam kita boleh manfaatkan..terutama untuk pendidikan atau pembinaan rumah org miskin..itu lagi pahala besar..setakat nak meraikan pingat emas olimpik atau sebab jasa harumkan nama negara tak padan langsung..bak kata org nogori..pobondo ekau merapek ni jang (pok jib)..


Merapek??ini cakap indon ke cakap negori..ehehe..tapi tepat lah sekali yang org kerajaan suka membazir duit disaat saat genting ni..lebih baik disalurkan pada perkara yang lebih memerlukan..takkan lah kerana menang emas olimpik sampai berjuta pula nak dihabiskan..setakat apa yang mampu lah kalau nak memberi..kalau duit pok jib sendiri tak apa lah..ehehe..jangan pakai duit keraajaan dan rakyat pulok...kalau setakat sejuta rupiah ok lah agaknya..janji sejuta..


-----------------
-StaIrWays To HeaVen-http://nurfazilah.hadithuna.com/


Bookmark and Share

    


  Member Information For setanggi_syurga83Profil   Hantar PM kepada setanggi_syurga83   Pergi ke setanggi_syurga83's Website   Quote dan BalasQuote

maestra_dila
WARGA SETIA
Menyertai: 26.10.2007
Ahli No: 31514
Posting: 404

spain   avatar


posticon Posting pada: 01-07-08 21:25


Assalamualaikum...

dulu masa kecil-kecil saya marah sangat sesiapa yang antikerajaan.. apa yang kerajaan buat semuanya betul pada saya. tapi bila dah boleh fikir sikit ni, tanggapan saya mula berubah.. pemimpin-pemimpin yang saya sanjung sebagai 'hero' malaysia semakin hari semakin hilang kepercayaan saya terhadap kemampuan mereka untuk memajukan negara dan meningkatkan taraf hidup rakyat.

RM 1 juta sepatutnya digunakan untuk membantu rakyat yang benar-benar memerlukan.. ada apa dengan nama kalau setakat melahirkan seorang dua atlet olimpik? harum semerbak sangat ke nama malaysia kalau atlet kita menang emas olimpik? Pada saya, kalau atlet kita menang pingat emas olimpik pun dunia takkan mengakui kita yang terbaik.. negara2 lain lebih ramai melahirkan atlet emas dalam arena olimpik..

Ganjaran biarlah setimpal dengan kemampuan negara.. rakyat disuruh bijak berbelanja.. pemimpin jugak perlu bijak berbelanja.. kadang-kadang hairan jugak saya, pemimpin negara kita sibuk membantu orang luar sedangkan ada lagi rakyat kita yang tak cukup makan.. memang menyedihkan...

saya tahu saya bukan baik sangat tapi saya cuba lakukan yang terbaik. saya harap 'hero2' saya juga begitu.. maaf andainya kata-kata saya menyinggung mana-mana pihak. Cuma menyatakan pendapat dan meluahkan rasa hati..


:-).
:bunga:

Bookmark and Share

    


  Member Information For maestra_dilaProfil   Hantar PM kepada maestra_dila   Quote dan BalasQuote

sirat82
WARGA SETIA
Menyertai: 17.04.2006
Ahli No: 24251
Posting: 869
Dari: Puncak Jalil

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 01-07-08 21:42


Aku setuju cadangan najib tu. Sian atelit tu.... kalau menang emas tak kaya-kaya.

ps:- najib jugak makin kaya....

Bookmark and Share

    


  Member Information For sirat82Profil   Hantar PM kepada sirat82   Quote dan BalasQuote

Daeng_Jati
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 17.02.2004
Ahli No: 7336
Posting: 9704
Dari: UKM, Bangi

brunei   avatar


posticon Posting pada: 02-07-08 07:13


Yang ada harapan dapat pingat kat sukan olimpik hanya badminton saja. Tapi,
atlit badminton dah kaya raya dah.... mereka setiap masa ada pertandingan.

Bookmark and Share

    


  Member Information For Daeng_JatiProfil   Hantar PM kepada Daeng_Jati   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 02-07-08 09:48


Pada 27-06-08 15:39 , sailormoon posting:

!!! QUOTE !!!

Rakyat di suruh berjimat tapi pada masa yang sama kerajaan membazir duit...Cakap tak serupa bikin...

rakyat saja yang makin miskin, tapi kerajaan dah semakin banyak duit... 8-)


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 02-07-08 12:07


negara kita dah bagi macam-macam kat atelit tapi harumnya cuma seketika... cuba tengok negara yang miskin seperti senegal dan lain-lain, kejayaan mereka sampai peringkat dunia walaupun serba kekurangan tak macam kita harapkan habuan saja tu ke namanya patriotit....

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

zam_rizal
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 31
Posting: 1535
Dari: :: Terengganu/Selangor ::

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 02-07-08 13:23


Kerajaan sebenarnya banyak duit...Kalau tak, takkan boleh bagi sampai 1 JUTA untuk 1 gold medal...Untuk harumkan nama negara sanggup keluar berjuta2, tapi tidak untuk membela nasib rakyat sendiri.

Rakyat semakin hari semakin tertekan..Kerajaan semakin hari semakin senang...


UBAH GAYA HIDUP....ATAU UBAH KERAJAAN?

fikir-fikirkanlah...

Wassalam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For zam_rizalProfil   Hantar PM kepada zam_rizal   Quote dan BalasQuote

nuhan
Warga 4 Bintang
Menyertai: 12.01.2004
Ahli No: 6399
Posting: 214
Dari: bangi

Perak  


posticon Posting pada: 02-07-08 18:03


salam..1 juta tuu...tak salah nak beri insentif kat atlet2..nak bagi mereka lagi bersemangat untuk mencapai kejayaan, tapi biarlah berpada2..besar sangat nilainyer tu..kalau setengah dr nilai nya dah boleh di salurkan ke bahagian2 yang memerlukan. tak perlu lah mbazir..entah-entah atlet tu dah dapat 1 juta, terus bersara..haaa...terlebih sudah :)

Bookmark and Share

    


  Member Information For nuhanProfil   Hantar PM kepada nuhan   Quote dan BalasQuote

aieyda
WARGA SETIA
Menyertai: 02.04.2004
Ahli No: 8177
Posting: 1241
Dari: jurassic park naungan puteri cik siti wan kembang

australia   avatar


posticon Posting pada: 11-07-08 12:56


Pada 25-06-08 11:09 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 11:03 , umar_khalil posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 09:06 , Rashdin posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 25-06-08 04:51 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Tahniah buat barisan nasional kerana menyalah gunakan duit rakyat...





kepintaran yang mana akan membawa mereka keluar dari seri perdana.



dan kepintaran itu akan disoal di mahsyar nanti..di hadapan berjuta manusia dan di hadapan ALLAH..



-----------------
-biar orang mengatakan kebaikan kita bukan mengutuk kejahatan yang kita lakukan -


Bookmark and Share

    


  Member Information For aieydaProfil   Hantar PM kepada aieyda   Pergi ke aieyda's Website   Quote dan BalasQuote

AinulYaqan
Warga 3 Bintang
Menyertai: 25.02.2007
Ahli No: 28907
Posting: 102

Johor   avatar


posticon Posting pada: 11-07-08 13:11


Assalamualaikum
hmm..ana sungguh-sungguh; tak puas hati dengan press statement tu.di saat rakyat sengsara menanggung beban kenaikan harga untuk bahan-bahan keperluan hidup, senang-senang saja nak bagi RM 1 juta kat atlet yang berjaya dapat gold medal?hahaha...berdasarkan perstasi atlet2 negara kita,rasanya takkan ada siapa yang dapat gold medal tu nanti, lebih-lebih lagi peringkt olimpik.bukan nak perlekeh depa, tapi kenyataan.ini juga satu doa dari ana lebih-lebih lagi hari jumaat ni.semoga ALLAH makbulkan doa ini,amin...
bukan apa,daripada bagi atlet RM1juta, lebih molek bagi duit tu kat rakyat yang ternyata lebih memerlukan.bukan kroni saudara/I YE.DIULANG.."rakyat yang memerlukan".


-----------------
"dan janganlah kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman" (al-Imran:139)


Bookmark and Share

    


  Member Information For AinulYaqanProfil   Hantar PM kepada AinulYaqan   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 11-07-08 15:50


Assalamualaikum
hmm...semalam terbaca pula pasala pengumuman pak lah nak bersara pada tahun 2010...Najib akan ambil tempatnya....apalah akan jadi eh.....:garu: aduss....tak dapat ku bayangkan...sekarang pun dah buat benda pelik².... :cry:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 11-07-08 15:54


Pada 11-07-08 15:50 , sayatetapsaya posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum
hmm...semalam terbaca pula pasala pengumuman pak lah nak bersara pada tahun 2010...Najib akan ambil tempatnya....apalah akan jadi eh.....:garu: aduss....tak dapat ku bayangkan...sekarang pun dah buat benda pelik².... :cry:


dahlah tu pak lah, malaysia dah cukup teruk dah ni... :jangan:

RM1 juta tu, kalau diagihkan kepada fuqara' dan masakin, agak-agak berapa orang dapat dibantu?

p/s: rakyat disuruh berjimat, pemimpin pula yang berbelanja boros :berfikir:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

mazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.07.2008
Ahli No: 34011
Posting: 118
Dari: Bumi Darul Sunnah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 13-07-08 21:21


Dah gila ke kerajaan ni? Baik sedekah duit sebanyak tu untuk anak yatim, golongan miskin & sesiapa sahaja yang perlukan duit. Dapat juga pahala.

Bookmark and Share

    


  Member Information For mazriProfil   Hantar PM kepada mazri   Pergi ke mazri's Website   Quote dan BalasQuote

mazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.07.2008
Ahli No: 34011
Posting: 118
Dari: Bumi Darul Sunnah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 13-07-08 21:31


Pada 25-06-08 04:51 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Tahniah buat barisan nasional kerana menyalah gunakan duit rakyat...


Tahniah juga kerana menzalimi rakyat tanpa belas. Terimalah balasan di akhirat nanti.

Bookmark and Share

    


  Member Information For mazriProfil   Hantar PM kepada mazri   Pergi ke mazri's Website   Quote dan BalasQuote

idie04
WARGA SETIA
Menyertai: 05.12.2005
Ahli No: 20831
Posting: 413
Dari: Seremban

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 13-07-08 22:30


salam alaik
saya ada satu cadangan....apa kata bagi hadiah satu juta pada sesiapa yang dapat buktikan anwar tak bersalah...heheh

Bookmark and Share

    


  Member Information For idie04Profil   Hantar PM kepada idie04   Pergi ke idie04's Website   Quote dan BalasQuote

umar_khalil
WARGA SETIA
Menyertai: 14.01.2008
Ahli No: 32313
Posting: 1204

NegeriSembilan   avatar


posticon Posting pada: 14-07-08 11:03


nicol ann david tu ada potensi boleh dapat 1 juta,....da lah dapat datuk..hurmmmm

Bookmark and Share

    


  Member Information For umar_khalilProfil   Hantar PM kepada umar_khalil   Quote dan BalasQuote

alam_barzakh
Warga 3 Bintang
Menyertai: 28.05.2007
Ahli No: 30091
Posting: 137
Dari: Mantin-Nilai-Sepang-Salak Tinggi-KLIA-Kuching-Kota Samarahan-Serian

Sarawak   avatar


posticon Posting pada: 14-07-08 12:31


Tahniah buat kerajaan Pak Lah yang semakin zalim terhadap rakyat..
semakin hari, negara semakin maju...
dan semakin hari, semakin zalim juga pemimpin kepada rakyat..
Pak Lah insan yang paling perihatin kepada rakyat sehingga menaikkan segala-galanya...

Tahniah!!


Didunia kami hanya mampu memprotes, membantah, ... tapi tidak dihiraukan...
Namun,, kami akan tuntut segala kezaliman diakhirat nanti...


-----------------
"Permata Idaman, Mutiara Syurga........"


Bookmark and Share

    


  Member Information For alam_barzakhProfil   Hantar PM kepada alam_barzakh   Pergi ke alam_barzakh's Website   Quote dan BalasQuote

alwalid
WARGA SETIA
Menyertai: 19.12.2004
Ahli No: 13142
Posting: 1229
Dari: seri iskandar

Perak   avatar


posticon Posting pada: 14-07-08 12:51


salah satu skim cepat kaya yang diiktiraf oleh Maha Zalim reloaded = Pak Lah...
supaya lebih ramai rakyat terlibat dengan sukan seterusnya lalai olehnya lantas tinggalkan kerja-kerja dakwah dan melupakan kezaliman reloaded yang dilakukan oleh Maha Zalim Reloaded a.k.a Pak Lah..............

Bookmark and Share

    


  Member Information For alwalidProfil   Hantar PM kepada alwalid   Pergi ke alwalid's Website   Quote dan BalasQuote

itqaan_muslim
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.08.2006
Ahli No: 25573
Posting: 353
Dari: tronoh

Kelantan  


posticon Posting pada: 14-07-08 15:37


seorang dapat emas dapat sejuta
2 orag kerajaan habis 2 juta
3 org pula ....emm berapa juta dah

nak baiki jalan berlubang tepi rumah ak yang 2 3 ringgt pun tak boleh nak bagi
apekehel

Bookmark and Share

    


  Member Information For itqaan_muslimProfil   Hantar PM kepada itqaan_muslim   Pergi ke itqaan_muslim's Website   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 21-07-08 13:32


Pada 02-07-08 18:03 , nuhan posting:

!!! QUOTE !!!

salam..1 juta tuu...tak salah nak beri insentif kat atlet2..nak bagi mereka lagi bersemangat untuk mencapai kejayaan, tapi biarlah berpada2..besar sangat nilainyer tu..kalau setengah dr nilai nya dah boleh di salurkan ke bahagian2 yang memerlukan. tak perlu lah mbazir..entah-entah atlet tu dah dapat 1 juta, terus bersara..haaa...terlebih sudah :)

kalau bersara pun masih dapat duit lagi. dulu sesiapa yang pernah dapat pingat emas olmpk akan dapat pencen rm3k sekarang dah naik rm5k . kasihan kat orang-orang yang kerja kuat majukan negara tapi tak dapat pencen macam tu..... rasanya elok rm 1juta bagi kat mereka-mereka yang berjaya mendapat pingat emas dalam penyelidikkan2 antarabangsa...

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

cikgu84
Warga 4 Bintang
Menyertai: 16.07.2008
Ahli No: 34057
Posting: 186
Dari: Bumi ALLAH

Johor   avatar


posticon Posting pada: 21-07-08 13:51


peruntukkan kewangan negara yang paling bodoh sekali!

Bookmark and Share

    


  Member Information For cikgu84Profil   Hantar PM kepada cikgu84   Quote dan BalasQuote

Far-Zie
Warga 2 Bintang
Menyertai: 05.09.2003
Ahli No: 3310
Posting: 52
Dari: Selangor

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 21-07-08 14:36


membazir, dan tak adil... kerajaan memang tak pandang masalah yang ditanggung oleh rakyat... tak serius untuk membantu rakyat.. sepatutnya ia disalurkan kepada yang benar-benar memerlukan.. ramai lagi rakyat di malaysia ni hidup dalam kesusahan..

Bookmark and Share

    


  Member Information For Far-ZieProfil   Hantar PM kepada Far-Zie   Pergi ke Far-Zie's Website   Quote dan BalasQuote

insangembira
Warga 1 Bintang
Menyertai: 16.07.2008
Ahli No: 34056
Posting: 27
Dari: Keningau, Sabah

Sabah  


posticon Posting pada: 22-07-08 19:08


hanya bersukan boleh dapat rm1juta?senang hidup jika begini.hantar sahaja anak2 bersukan,pendidikan tidak penting.kalau anak2 berjaya dalam sukan,pergi olompik,boleh dapat rm1juta kalau dapat emas

Bookmark and Share

    


  Member Information For insangembiraProfil   Hantar PM kepada insangembira   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 23-07-08 00:02


rasanya ada ke yang akan dapat RM 1 juta tu nanti... dan kalau dah dapat rm 1 juta tu nanti dia terus bersukan ke atau lepak2 dan enjoy lepas itu... kerajaan kena fikir bukan insentif besar saja tapi fikir kesan sampingan pada atlit malaysia...prestasi lepas jadi kaya...boleh ke kekalkan displin lepas kaya raya macam atlit eropah dan etc.

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 23-07-08 00:05


Pada 21-07-08 13:51 , cikgu84 posting:

!!! QUOTE !!!

peruntukkan kewangan negara yang paling bodoh sekali!


yang ni silap sebab yang paling bodoh tu adalahg jauh lebih bodoh dari yang ini...

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 23-07-08 09:19


Bagi saya ini adalah salah satu penyalahgunaan kuasa. tak sepatutnya membuat keputusan seperti ini...mereka dilantik sebagai wakil rakyat untuk mbela rakyat dan bukannya menyusahkan rakyat...

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

tasbih_30
WARGA SETIA
Menyertai: 27.02.2006
Ahli No: 23040
Posting: 1952
Dari: PERAK

congo  


posticon Posting pada: 24-07-08 16:44


Pada 23-07-08 09:19 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Bagi saya ini adalah salah satu penyalahgunaan kuasa. tak sepatutnya membuat keputusan seperti ini...mereka dilantik sebagai wakil rakyat untuk mbela rakyat dan bukannya menyusahkan rakyat...



saya kecewa dengan kabinet yang tak lebih dari kabinet rumah..... macam tu punya cadangan bodoh pun boleh lulus... memang betul kerajaan paklah ni bodoh tahap gaban sebab taknak popular.... memang sangat-sangat tak popular tindakan emas rm 1 juta itu....

Bookmark and Share

    


  Member Information For tasbih_30Profil   Hantar PM kepada tasbih_30   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 24-07-08 23:45


Pada 24-07-08 16:44 , tasbih_30 posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 23-07-08 09:19 , izdham posting:

!!! QUOTE !!!

Bagi saya ini adalah salah satu penyalahgunaan kuasa. tak sepatutnya membuat keputusan seperti ini...mereka dilantik sebagai wakil rakyat untuk mbela rakyat dan bukannya menyusahkan rakyat...



saya kecewa dengan kabinet yang tak lebih dari kabinet rumah..... macam tu punya cadangan bodoh pun boleh lulus... memang betul kerajaan paklah ni bodoh tahap gaban sebab taknak popular.... memang sangat-sangat tak popular tindakan emas rm 1 juta itu....

mereka ni suka dengan perabot2 kat rumah agaknya, kabinet macam kabinet kat rumah, koridornya pun dua kali lima... perabih duit rakyat saja, hasilnya...? :roll:

rakyat disuruh belanja berhemah, kerajaan pula belanja bersepah!!!


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

simpLe_sHida

Menyertai: 13.10.2003
Ahli No: 4313
Posting: 2504
Dari: greenland....

egypt   avatar


posticon Posting pada: 25-07-08 11:06


salam..
eh..ye ke IM..
bukan ke pak lah dah habaq mai..

ok..lepas ni kita kurangkan majlis-majlis jamuan makan yang besaq..
buat kecil-kecil..

cut off jawatan-jawatan yang kurang releven..
cut off juga untuk jawatan kosong yang bla..bla...

kursus-kursus dibudgetkan.. more to tempat yang begini..
bukan lagi begitu-begitu ( jangan salah tafsir..)
tafsiran ana.. begitu yang ala-ala hotel sokmo..
begini yang dewan kuliah ipta..kerajaan..dll..

terkenang kes pesawat di airport tganu..
hehe.. pengrekord video tak habaq nama..
lalu stesen media dok tayang ...
dah kena tembak hidung sendiri..

dunia..dunia..
ni aura mawi world ni..huhuu..

ups.. ada kaitan ke?? ish.. tak ada...tak ada..
cuma nak guna world saja..hihii..

OK.. wallahu'alam..


-----------------

::prAy hArd+wOrk sMarT::
bAraKalLahu Lakum..


Bookmark and Share

    


  Member Information For simpLe_sHidaProfil   Hantar PM kepada simpLe_sHida   Pergi ke simpLe_sHida's Website   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 25-07-08 16:47


Pada 25-07-08 11:06 , simpLe_sHida posting:

!!! QUOTE !!!

salam..


cut off jawatan-jawatan yang kurang releven..
cut off juga untuk jawatan kosong yang bla..bla...



bukan ke paklah yang tambah jawatan menteri dalam kabnet dapur tu? dulu menteri pendidikan dibagi 2 menteri pelajaran dan mntri pngajian ttggi. menteri alam sekitar dan sains dan teknologi, bagi kepada 2 jjuga.... rafidah aziz jadi penasihat bertaraf menteriii.. menteri punya ramai tapi kerja makin teruk dari zaman mahadhir dulu. buat bazir saja bayar puluh2 ribu seorang.



adakah wajar sebagai rakyat malaysia kita ramai doakan kegagalan atlit kita untuk mendapat kan pingat emas? any komen?

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 25-07-08 22:29


Pada 25-07-08 11:06 , simpLe_sHida posting:

!!! QUOTE !!!

salam..
eh..ye ke IM..
bukan ke pak lah dah habaq mai..

ok..lepas ni kita kurangkan majlis-majlis jamuan makan yang besaq..
buat kecil-kecil..

cut off jawatan-jawatan yang kurang releven..
cut off juga untuk jawatan kosong yang bla..bla...

kursus-kursus dibudgetkan.. more to tempat yang begini..
bukan lagi begitu-begitu ( jangan salah tafsir..)
tafsiran ana.. begitu yang ala-ala hotel sokmo..
begini yang dewan kuliah ipta..kerajaan..dll..

SS, kakitangan awam memang disuruh berjimat, tetapi para pak menteri pula yang berbelanja sakan tu :sopan:

yang ni kena potong, yang tu kena potong, perjawatan baru dibekukan bla bla bla... memang baik berjimat saya sokong, tapi kalau kita saja yang jimat lepas itu apa yang kita jimatkan tu depa yang tolong habiskan apa kes... huhuhu

tindakan depa tu seolah-olah negara kita dah bankrup dan tak ada duit, tapi bila turn depa, wahh macam harta negara berlimpah ruah :-o

erm, entahlah... bila lah kita nak dapat pemimpin yang betul-betul layak memimpin ye... wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 26-07-08 00:09


Assalamualaikum
sukan diagungkan...pendukungnya dijulangi..pengusahanya dikagumi...berjayalah makanya satu daripada matlamat kafir dalam menyesatkan orang Islam...iaitu....Sport.... :-(
P/S : sedihnya...di mana letaknya mereka yang mengusahakan tarbiyah? di manakah letaknya insan yang menggerakkan dakwah?? di manakah letaknya manusia yang membangunkan ummah?? ishk... :cry: :cry:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

insangembira
Warga 1 Bintang
Menyertai: 16.07.2008
Ahli No: 34056
Posting: 27
Dari: Keningau, Sabah

Sabah  


posticon Posting pada: 26-07-08 08:26


yang paling tidak puas hati,hanya elaun dipotong 10% dr pak menteri,apa sangatlah elaun itu,tak luak pun.padahal elaun2 tuhpon tak luak juga,semua majlis disponsor...duit2 depa itu boleh beli 2 tiga bijik merc tak payah guna duit kerajaan pun takpa

Bookmark and Share

    


  Member Information For insangembiraProfil   Hantar PM kepada insangembira   Quote dan BalasQuote

insangembira
Warga 1 Bintang
Menyertai: 16.07.2008
Ahli No: 34056
Posting: 27
Dari: Keningau, Sabah

Sabah  


posticon Posting pada: 26-07-08 08:29


harap maaf,saya tersilap topik disini.tapi inilah luahan hati segelintir masyarakat kecil yang rasa diri ditindas pemimpin

Bookmark and Share

    


  Member Information For insangembiraProfil   Hantar PM kepada insangembira   Quote dan BalasQuote

sayatetapsaya
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 12.05.2004
Ahli No: 8934
Posting: 5682

italy  


posticon Posting pada: 27-07-08 09:31


Assalamualaikum
tak mengapa..tak mengapa..boleh jeq berkongsi luahan hati...
P/S : maknanya insangembira ni tak gembira lah sekarang ye... :berfikir:



Bookmark and Share

    


  Member Information For sayatetapsayaProfil   Hantar PM kepada sayatetapsaya   Quote dan BalasQuote

mazri
Warga 3 Bintang
Menyertai: 12.07.2008
Ahli No: 34011
Posting: 118
Dari: Bumi Darul Sunnah

Selangor   avatar


posticon Posting pada: 27-07-08 13:13


Ini topik yang sangat baik untuk menghentam pak lah. Apa agaknya perasaan pak lah bila baca semua posting topik ini? :berfikir:



Bookmark and Share

    


  Member Information For mazriProfil   Hantar PM kepada mazri   Pergi ke mazri's Website   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 27-07-08 18:06


Pada 27-07-08 13:13 , mazri posting:

!!! QUOTE !!!

Ini topik yang sangat baik untuk menghentam pak lah. Apa agaknya perasaan pak lah bila baca semua posting topik ini? :berfikir:


Kenapa pula menghentam pak lah? bukan ke najib punya kerja ni :berfikir:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

rendah_diri
Warga Rasmi
Menyertai: 27.07.2008
Ahli No: 34174
Posting: 5

malaysia   avatar


posticon Posting pada: 28-07-08 07:28


Pada 27-07-08 18:06 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 27-07-08 13:13 , mazri posting:

!!! QUOTE !!!

Ini topik yang sangat baik untuk menghentam pak lah. Apa agaknya perasaan pak lah bila baca semua posting topik ini? :berfikir:


Kenapa pula menghentam pak lah? bukan ke najib punya kerja ni :berfikir:




1 juta untuk atlet dapat emas?semoga semua atlit negara kalah. macam tak ada semangat kesukanan pulak tapi peduli apa dengan semangat tu kalau masih ada rakyat yang tak cukup makan 2 kali sehari.

lebih baik bersusah payah turunkan harga minyak dari bersenang-lenang habiskan duit tanpa sebarang faedah.


-----------------
islamterindah.blogspot.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For rendah_diriProfil   Hantar PM kepada rendah_diri   Pergi ke rendah_diri's Website   Quote dan BalasQuote

Prof_Muslim

Menyertai: 15.07.2003
Ahli No: 2348
Posting: 3179
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 28-07-08 11:05


macam - macam protes ye.

Mana tahu ditakdirkan yang wakili negara nanti, ada 20 atlet dapat kutip emas..... fuh mungkin mustahil. namun soal mustahil tetapi janji RM 1 juta seorang. maka di situ fuh....RM 20 juta lah kena bagi.... bikin botak kepala Menteri Sukan....

p/s: Sukan negara kita sudah lama dipolitikkan. Bukan dalam bolasepak sahaja ada rasuah, tetapi juga badminton


-----------------


::> Produk Halal Tanggungjawab Bersama


Bookmark and Share

    


  Member Information For Prof_MuslimProfil   Hantar PM kepada Prof_Muslim   Quote dan BalasQuote

izdham
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 14
Posting: 1521
Dari: german

germany  


posticon Posting pada: 29-07-08 14:30


Pada 28-07-08 11:05 , Prof_Muslim posting:

!!! QUOTE !!!

macam - macam protes ye.

Mana tahu ditakdirkan yang wakili negara nanti, ada 20 atlet dapat kutip emas..... fuh mungkin mustahil. namun soal mustahil tetapi janji RM 1 juta seorang. maka di situ fuh....RM 20 juta lah kena bagi.... bikin botak kepala Menteri Sukan....

p/s: Sukan negara kita sudah lama dipolitikkan. Bukan dalam bolasepak sahaja ada rasuah, tetapi juga badminton



botak ke kepala menteri sukan??? mereka semua peduli apa, bukan duit mereka tapi duit kita yang duduk bayar cukai. mereka tu duduk perabiskan saja. mereka tak jalankan amanah mereka yang diberikan oleh rakyat... suka hati saja macam duit tu mereka yang punya....

Bookmark and Share

    


  Member Information For izdhamProfil   Hantar PM kepada izdham   Quote dan BalasQuote

wuzaraa
WARGA SETIA
Menyertai: 20.02.2008
Ahli No: 32664
Posting: 1829
Dari: Asia Tenggara

Johor  


posticon Posting pada: 17-08-08 21:13


salam...

Lama dah topik ni diam, ana ulas kembali pasal Lee Chong Wei sedang bertarung dengan Lin Dan. sama ada RM1juta atau RM300k duit kita semua yang akan dia akan bolot, bukan soalnya kerana dia bukan pembuat polisi dan keputusan.

Tetapi pemerintah yang melaksanakan sistem kufur inilah yang terus menzalimi rakyat. Mereka menjadi haiwan tunggangan kufar barat menjahanamkan Islam dan terus menzalimi rakyat.

Semoga Allah menghancurkan segala kekufuran ini dan kita istiqamah dalam perjuangan menegakkan agama Allah, tanpa kompromi walau sezarah.

Tinggalkan ru'syumaliah, istirakiah, demokratiah, kembali kepada Islam.

wuzara
http://jemaah-islam.blogspot.com

Bookmark and Share

    


  Member Information For wuzaraaProfil   Hantar PM kepada wuzaraa   Quote dan BalasQuote

nurkamar
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 35
Posting: 1798

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-08-08 21:39


tutup kes.

tak ada dah sesiapa yang dapat sejuta tu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurkamarProfil   Hantar PM kepada nurkamar   Pergi ke nurkamar's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 17-08-08 21:42


Pada 17-08-08 21:39 , nurkamar posting:

!!! QUOTE !!!

tutup kes.

tak ada dah sesiapa yang dapat sejuta tu.




hahahaahahahahaha padan muka


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

nurkamar
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 35
Posting: 1798

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-08-08 21:44


begitu pulak.....

dapat di amuk sakan.

tak dapat di gelak sakan.

** manusia... ;)

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurkamarProfil   Hantar PM kepada nurkamar   Pergi ke nurkamar's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 17-08-08 21:49


Pada 17-08-08 21:44 , nurkamar posting:

!!! QUOTE !!!

begitu pulak.....

dapat di amuk sakan.

tak dapat di gelak sakan.

** manusia... ;)



lain kali berlatih betul-betul jangan fikir duit saja.


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

nurkamar
:WARGA AWAL BERJASA:
Menyertai: 14.05.2003
Ahli No: 35
Posting: 1798

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 17-08-08 21:55


Kalau duit yang difikir kompem sejuta dah selamat diperoleh ;)

Tak apalah next olimpik rashdin pula lah yang kena dapat pingat ek...

Bookmark and Share

    


  Member Information For nurkamarProfil   Hantar PM kepada nurkamar   Pergi ke nurkamar's Website   Quote dan BalasQuote

Rashdin
-WARGA AMAT SETIA-
Menyertai: 31.03.2004
Ahli No: 8143
Posting: 7868
Dari: dekat pada PC

uk   avatar


posticon Posting pada: 17-08-08 22:00


Pada 17-08-08 21:55 , nurkamar posting:

!!! QUOTE !!!

Kalau duit yang difikir kompem sejuta dah selamat diperoleh ;)

Tak apalah next olimpik rashdin pula lah yang kena dapat pingat ek...




tak best pun olimpik :jangan:


kalau EPL tu ha baru best :-D ;-) :-P


-----------------
"It is better to dia for something than live for nothing" - Abraham Lincoln


Bookmark and Share

    


  Member Information For RashdinProfil   Hantar PM kepada Rashdin   Quote dan BalasQuote

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» RM1 JUTA UNTUK PINGAT EMAS OLIMPIK!

Please Mendaftar To Post

Mukasurat 1 Of 2

Go To Page: 1 · 2


Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
© Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.5856 saat. Lajunya....