Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 12-08-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Help Ever, Hurt Never
-- Tulisan di belakang lori

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 53
Ahli: 0
Jumlah: 53




  Yang Masuk Ke Sini
wyd1014: 11 jam, 42 minit yang lalu
lidah-penghunus: 3 hari yang lalu
muslimiman: 18 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 19 hari yang lalu
nur_tinta: 25 hari yang lalu


Bincang Agama
Topik: KENALI & AWASI HIZBUT TAHRIR


Carian Forum

Moderator: ibnu_musa, Administrator, ABg_IMaM
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Bincang Agama
    »» KENALI & AWASI HIZBUT TAHRIR

Please Mendaftar To Post


Oleh KENALI & AWASI HIZBUT TAHRIR

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 12:06


Assalamualykum..

HIZBUT TAHRIR (HT) satu angkatan @ ajaran baru yang bertopengkan politik islam tetapi pada hakikatnya TIDAK menerima pakai hukum islam ( antaranya isu bersalaman,cium laki perempuan ajnabiyah&berjalan menuju zina merupakan tidak haram bahkan harus lagi HALAL bagi Hizbut Tahrir)

HT sering menyebarkan ajaran mereka kepada persatuan2 islam dimalaysia termasuk JAKIM demi merialisasikan impian mereka iaitu kesemua manusia didunia ini WAJIB ikut dan sertai HT.

Dengan bertopengkan penegakan sistem Khilafah Islamiyah HT turut bertindak kurang ajar dengan menghukum seluruh umat islam yang bersemangat wataniyah sebagai KAFIR halal darahnya dan juga menghukum KUFUR terhadap semua umat islam dimalaysia dan indonesia yang beramal dengan demokrasi.

Selainya HT tidak mengutamakan ilmu agama HT turut menerapkan nilai2 penghinaan terhadap para nabi antaranya HT menyandarkan perbuatan syirik terhadap Nabi Ibrahim serta HT turut menghukum nabi Yusuf BERKEHENDAK DAN BERNIAT MELAKUKAN ZINA dengan ZULAIKAH.

Dan..dan..dan banyak lagi beribu-ribu kesongsangan ajaran baru Hizbut Tahrir yang tidak sempat diutarakan kesemuanya disini...
Umat islam tidak habis lagi dengan ajaran Mujassimah Moden
( yang mengatakan Allah Duduk & Membid'ah-bid'ahkan umat islam ) kini terpaksa menghadapi dengan pelbagai ajaran baru yang bertopengkan islam atau politik islam pula.

Dibawah ini saya menyatakan beberapa kesongsangan dan Hubbut Takfir ( HT ) iaitu gemar&suka menkafirkan umat islam yang wujud dalam ajaran Hizbut Tahrir ( HT ) merujuk kepada kitab asal atau risalah asal puak ajaran baru Hizbut Tahrir yang dipetik dari laman web HT sendiri dan ini bukanlah satu fitnah dan tuan2 boleh rujuk sendiri dari website HT sendiri.

( http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf )


1- HIZBUT TAHRIR MENGKAFIRKAN UMAT ISLAM.

Hizbut Tahrir Semakin Kurang Ajar Terhadap Islam dan Umatnya

Hizbut Tahrir ( HT ) merupakan satu angkatan perpaduan baru yang bertopengkan dengan nama politik islam.

Umat islam memang sedari bahawa Khalifah adalah perlu dan kerja kearah mewujudkan khalifah islam sebenar sememangnya diusahakankan oleh umat islam dan ulamanya dengan cara yang cukup rapi tanpa menghukum kafir terhadap umat islam lain tanpa hak.

HT Mengharamkan Patriotisme Bahkan Mengkafirkan Sesiapa sahaja yang menubuhkannya dan menganggotainya.

dalam kitab mereka ini http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf

pada mukasurat 3 jelas HT mengharamkan bahkan MENGKAFIRKAN sesiapa sahaja yang menubuhkan, menganggotai dan menyokong serta bersemangat Patriotisme.

Ini bererti HT telah menghukum KUFUR terhadap semua umat islam di malaysia dan diluar malaysia yang mencintai negara sendiri (berbatasan syariat), maka tiada yang muslim di dunia ini bagi HT kecuali puak mereka sahaja.

hari kemerdekaan merupakan hari kekufuran bagi semua umat islam ( inilah tanggapan HT berdasarkan dalam kitab mereka tersebut ).

nampak gayanya berasa lega sungguh puak HT ini bila dah kafirkan umat islam.


2- HIZBUT TAHRIR MEWAJIBKAN KEATAS UMAT ISLAM MENGIKUT DAN MENGANGGOTAI MEREKA ( walaupun kekadang mereka menafikannya tetapi kitab mereka membuktikannnya).

Wahai umat islam...lihatlah cara pendekatan HT ini dan saya berharap anda jangan tertipu dengan HT yang memang kurang ajar..dahlah tidak berhukum dengan hukum islam bila HT menghalalkan ciuman diantara lelaki dan perempuan dan persalaman antara mereka dalam risalah edaran HT di Tripoly.

lihat pada perenggan pertama pada mukasurat 6 http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf

Jelas! bahawa HT mewajibkan anda semua menganggotainya dan siapa yang tidak melakukan perkara yang wajib maka dia telah melanggar perintah 'islam' dan akan diazab dalam api neraka Allah.


3- HIZBUT TAHRIR MENGHUKUM KAFIR TERHADAP UMNO & PAS APABILA HT MENGKAFIRKAN SESIAPA yang BERAMAL,BERSETUJU & ADA apa-apa KAITAN DENGAN DEMOKRASI.

lihat http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf mukasurat 17

jelas bahawa HT gemar menghukum umat islam sekarang ini adalah kafir yang islam hanya HT sebab itu HT mewajibkan ikut mereka..rujuk semula m/s 6 http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Hizb-ut-Tahrir.pdf
.

BERSAMBUNG..........

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 13:07


Sila rujuk posting saya,semuanya dah terjawab.

http://ukhwah.com/viewtopic.php?topic=26924&forum=11&start=60
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 01-11-06 13:08 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 13:07


4- HIZBUT TAHRIR MENGANGGAP bahawa NABI&RASUL TIDAK MAKSUM ( TIDAK TERPILIHARA DARI KEKUFURAN ).
(mungkin yang maksum disisi HT hanya Taqiyuddin Nabhani).

Ketahuilah bahawa disisi agama islam yang dipelopori oleh Ahli Sunnah Wal Jamaah berpegang bahawa para nabi dan Rasul mereka adalah maksum( terpelihari) dari kekufuran,dosa besar & dosar kecil yang buruk pada SEBELUM kenabian dan kerasulam mereka serta SESUDAH kenabian dan kerasulan mereka. Inilah aqidah islam.

Malangnya HT beranggapan bahawa kemaksuman nabi & rasul dari kekufuran dan dosa besar HANYALAH SELEPAS dilantik oleh Allah sebagai nabi atau rasul.
Ini bermakna HT mengharuskan kekufuran berlaku pada nabi dan rasul sebelum kenabian sedangkan Allah tidak akan mengutuskan manusia sekeji itu ( iaitu yang melakukan kekufuran).

laman Hizbut Tahrir membuktikan perkara tersebut : http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Shakhsiyah1.pdf

lihat pada m/s 137 diakhir perenggan jelas HT mengatakan bahawa para nabi dan rasul tidak maksum dan harus melakukan seperti mana manusia lain melakukan ( dari perkara kufur,dosa besar dan selainnya).

nak tanya pada HT..taqiyuddin nabhani yang menentang ikhwan muslimin tu maksum ke tak?


BERSAMBUNG

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 16:23


5- HIZBUT TAHRIR MEMUJI GEREJA

Telah diketahui umum disisi ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah dan awamnya bahawa gereja adalah tempat melakukan kesyirikan dan kekufuran yang amat jelas dan agama islam mengharam terhadap umatnya untuk memuji atau memuja tempat peribadatan org kafir seperti gereja.

Malangnya golongan Hizbut Tahrir menganggap bahawa GEREJA adalah 'TEMPAT SUCI'..subhanallah...apa dah jadi dengan HT ini?!

kerana itulah saya menyeru kepada HT agar belajar ilmu agama islam bagaimana para sahabat mengutamakan ilmu islam bahkan kesemua para sahabat (ijmak sahabat) mementingkan ilmu islam dan mereka tidak pernah memuji tempat peribadatan kufur lagi syirik seperti mana HT memuji dan menamakan tempat peribadatan syirik (gereja) itu sebagai ' TEMPAT SUCI'.

Ini bukan satu fitnah tapi lihat website mereka sendiri : http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

sajalah HT menamakan tempat peribadatan syirik ( gereja ) sebagai 'TEMPAT SUCI'...
Ini taksnya : "Apbila seseorang menjejakkan kaki ke TEMPAT SUCI seperti masjid atau GEREJA."

Adakah HT mahu dirikan Khilafah Islamiah dengan memuji gereja?!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 16:49


Pada 01-11-06 16:23 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!


menamakan tempat peribadatan syirik ( gereja ) sebagai 'TEMPAT SUCI'...
Ini taksnya : "Apbila seseorang menjejakkan kaki ke TEMPAT SUCI seperti masjid atau GEREJA."




Assalamualaikum,

Ini satu lagi pendustaan oleh saudara ainul_qalby:

Beginilah orang yang suka mencari-cari kesalahan orang.Kalau saudara ainul_qalby baca betul-betul dan faham akan petikan tersebut,maka saudara akan dapati bahawa yang mengungkapkannya itu adalah para saintis yang membuat kajian bahawa di dalam diri setiap manusia,memang terdapat naluri beragama.

Namun tidak kira apa jua yang ditemukan oleh para saintis, yang jelas, Allah Subhanahu wa Ta’ala telahpun menjelaskan kepada manusia, di dalam Al-Kitab yang tidak ada keraguan di dalamnya bahawa naluri mencari Rabb (Tuhan) sememangnya wujud pada manusia sebagai salah satu dari naluri yang di kurniakan Allah ke atasnya..

“Dan apabila manusia ditimpa kesusahan, maka ianya memohon kepada Tuhannya dengan kembali kepadaNya” ( Surah Az-Zumar : 8 )


Ini petikan teks tersebut :


Para ahli sains percaya mereka telah menemui ‘Modul Ketuhanan’ (God Module) di dalam otak yang menyebabkan manusia percaya pada agama. Dikatakan bahawa terdapat saraf di dalam lobus temporal (temporal lobe) yang berkaitan dengan agama, bertujuan untuk mengwujudkan aturan dan keamanan dalam masyarakat (http://cas.bellarmine.edu). Sekumpulan pakar neuro (saraf) di Universiti of California di San Diego juga telah mengenal pasti kawasan di dalam otak manusia yang berkaitan dengan pemikiran spiritual (kerohanian) dan ibadah. Penemuan mereka mendapati bahawa manusia telah diprogramkan secara genetik untuk percaya kewujudan Tuhan. (www.parascope.com). Apabila seseorang menjejakkan kaki ke tempat suci seperti masjid atau gereja, perasaan ta’zim dan rendah hati ujud dalam diri. Lobus ini mempunyai kaitan dengan frontal cortex yang mengawal pusat penumpuan (attention centre) dan juga pusat kognitif (cognition centre) yang mengawal pemikiran logik (logical thinking). Eksperimen yang dijalankan mendapati wujud aktiviti elektrik di lobus temporal ini ketika para pesakit mengatakan mereka mengalami perasaan ‘ketuhanan’. Aktiviti elektrik turut dikesan di kawasan ini ketika pesakit mengalami krisis peribadi dan kekurangan gula dalam darah (hypoglycemia). (www.islamonline.net). Namun tidak kira apa jua yang ditemukan oleh para saintis, yang jelas, Allah Subhanahu wa Ta’ala telahpun menjelaskan kepada manusia, di dalam Al-Kitab yang tidak ada keraguan di dalamnya bahawa naluri mencari Rabb (Tuhan) sememangnya wujud pada manusia sebagai salah satu dari naluri yang di kurniakan Allah ke atasnya..

“Dan apabila manusia ditimpa kesusahan, maka ianya memohon kepada Tuhannya dengan kembali kepadaNya” ( Surah Az-Zumar : 8 )



Apapun,nampak sangat saudara ni tak membacanya,hanya ambil saja suka hati saja.lepas itu terus menghentam.

Saya harap saudara ni perlu mendapat penjelasan dari ahli mereka(Hizbut Tahrir) sendiri,agar tidak berlaku penyimpangan dalam menyampai dan menafsirkan idea-idea mereka.
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 01-11-06 17:45 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:02


Assalamualaikum,


Begitulah,sikap orang yang suka menimbulkan fitnah dan pemhongan serta pendustaan yang melampui semata-mata untuk melepaskan geramnya kepada beberapa ahli ukhwah.com yang menyokong perjuangan Hizbut Tahrir.

Dan lepas ni pun kita akan tengok,banyak lagi fitnah dan pendustaan yang akan dilemparkan kepada Hizbut Tahrir terutamanya saudara ainul_qalby.

Dengan cara itulah,dia dapat meluah dan melepaskan segala dendam dan kebenciannya terhdapat mereka(Hizbut Tahrir).

Sabarlah,wahai saudara ainul_qalby.Kalau,sahabat-sahabat dan sahabiah-sahabiah di ukhwah.com ini nak menyokong Hizbut Tahrir,janganlah pula saudara ainul_qalby melarangnya.

Itu hak mereka.Saudara ainul_qalby terpaksa akur.

~Salam Ukhwah Fillah Di Portal Ukhwah~

Moga dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara kita semua.

Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:02


Assalamualaikum,


Begitulah,sikap orang yang suka menimbulkan fitnah dan pembohongan serta pendustaan yang melampaui batas semata-mata untuk melepaskan geramnya kepada beberapa ahli ukhwah.com yang menyokong perjuangan Hizbut Tahrir.

Dan lepas ni pun kita akan tengok,banyak lagi fitnah dan pendustaan yang akan dilemparkan kepada Hizbut Tahrir terutamanya saudara ainul_qalby.

Dengan cara itulah,dia dapat meluah dan melepaskan segala dendam dan kebenciannya terhdapat mereka(Hizbut Tahrir).

Sabarlah,wahai saudara ainul_qalby.Kalau,sahabat-sahabat dan sahabiah-sahabiah di ukhwah.com ini nak menyokong Hizbut Tahrir,janganlah pula saudara ainul_qalby melarangnya.

Itu hak mereka.Saudara ainul_qalby terpaksa akur.

~Salam Ukhwah Fillah Di Portal Ukhwah~

Moga dapat mengeratkan lagi silaturrahim antara kita semua.
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 01-11-06 17:03 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:03


wahai saudara yang menaruk gambar perempuan yang mana HT menghalalkan persalam diantara lelaki dengan perempuan dan mengharuskan perciuman diantara lelaki dan perempuan ajnabiyah...saya nak nasihatkan saudara agar berpegang dengan aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah dan bukannya mempertahankan org yang kata gereja tu 'tempat suci'

saudara sendiri yang dah pastekan semuanya.jelas... HT kata gereja tu 'tempat suci'...: ( Apabila seseorang menjejakkan kaki ke TEMPAT SUCI seperti masjid atau GEREJA )
saudara nak mempertahankan mereka yang macam ini!? subhanallah...
[ Telah diedit oleh: ainul_qalby pada 01-11-06 17:05 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:10


Pada 01-11-06 17:03 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

bukannya mempertahankan org yang kata gereja tu 'tempat suci'

kata gereja tu 'tempat suci'...: ( Apabila seseorang menjejakkan kaki ke tempat suci seperti masjid atau GEREJA )
saudara nak mempertahankan mereka yang macam ini!? subhanallah...


Baca betul-betul: "pakar neuro (saraf) di Universiti of California di San Diego yang mengungkapkannya........."

Cuba perhatikan betul-betul : "Sekumpulan pakar neuro (saraf) di Universiti of California di San Diego juga telah mengenal pasti kawasan di dalam otak manusia yang berkaitan dengan pemikiran spiritual (kerohanian) dan ibadah. Penemuan mereka mendapati bahawa manusia telah diprogramkan secara genetik untuk percaya kewujudan Tuhan. (www.parascope.com).------rujuk website parascope tu." (http://cas.bellarmine.edu)
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 01-11-06 17:12 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:14


Tak usah menterbalitkan fakta yang dah jelas!
jangan kata org lain menimbulkan fitnah kalau saudara sendiri telah pastekan kenyataan memuji gereja dari HT.

dahlah....saya tak kisah sapa nak sokong sapa...yang penting golongan 'pemuji gereja' ini diperjelaskan dengan tepat..kalau saudara kata ini satu fitnah website HT tu fitnah jugak ke?ada org saja-saja buat ke menyamar jadi HT pada site HT itu?!!

Ya! memang ahli bid'ah yang memuji gereja ini akan diutarakan satu persatu kesongsangan mereka.
Demi menyelamatkan islam dan umatnya. Dan saya harap saudara usah memutarbelitkan...ini buka tugas saudara ..memutarbelit ini adalah tugas yahudi yang menentang khalifah2 islam!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:17


Bukannya Hizbut Tahrir yang kata wahai saudara ainul_qalby,tetapi itu dipetik dari ungkapan beberapa saintis barat.

Itu pun tak boleh nak faham ke?

Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 01-11-06 17:25


Pada 01-11-06 17:03 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

wahai saudara yang menaruk gambar perempuan yang mana HT menghalalkan persalam diantara lelaki dengan perempuan dan mengharuskan perciuman diantara lelaki dan perempuan ajnabiyah...saya nak nasihatkan saudara agar berpegang dengan aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah dan bukannya mempertahankan org yang kata gereja tu 'tempat suci'

saudara sendiri yang dah pastekan semuanya.jelas... HT kata gereja tu 'tempat suci'...: ( Apabila seseorang menjejakkan kaki ke TEMPAT SUCI seperti masjid atau GEREJA )
saudara nak mempertahankan mereka yang macam ini!? subhanallah...



ana dah lama perhatikan segala artikel enta..kebanyakannya dipetik dari internit yang nyata berunsur fitnah HT..enta sedar apa yang enta lakukan ni?enta tau ke yang ahli Ht juga mengucap kalimat 'LAILAHAILLALLAH MUHAMMADURASULALLAH'!!!!???

mereka juga muslim..mereka juga nak memartabatkan islam..mereka juga ahli sunnah wal jamaah..
mengapa enta begitu sakit hati dengan perjuangan mereka?
apa perjuangan yang enta bawa? cuba bagitau ana..
Rasulallah ajar kita memfitnah sesama islam ke?
atau memang dari azali enta suka memfitnah orang lain?

"jangan disangka air yang tenang tiada buaya"


-----------------
'memartabatkan ummah dengan menegakkan kembali daulah khilafah islamiyah.."


Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 01-11-06 17:30


ana nak bagitau disini..sesiapa yang percaya dengan segala tohmahan diatas yang dilemparkan kat HT..maka beliau juga terlibat sama mengiklankan fitnah diatas..

kata-kata diatas amatlah putar belit semata2 hanya kerana mengikut hawa nafsu, berlandaskan logik akal, dan kerana emosional yang menebal sehingga terkeluar fitnah yang amat dasyat sekali!dari mulut seorang yang bernama islam tetapi memecah belahkan islam!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:36


HIZBUT TAHRIR MEMUJI GEREJA

Telah diketahui umum disisi ulama Ahli Sunnah Wal Jamaah dan awamnya bahawa gereja adalah tempat melakukan kesyirikan dan kekufuran yang amat jelas dan agama islam mengharam terhadap umatnya untuk memuji atau memuja tempat peribadatan org kafir seperti gereja.

Malangnya golongan Hizbut Tahrir menganggap bahawa GEREJA adalah 'TEMPAT SUCI'..subhanallah...apa dah jadi dengan HT ini?!

kerana itulah saya menyeru kepada HT agar belajar ilmu agama islam bagaimana para sahabat mengutamakan ilmu islam bahkan kesemua para sahabat (ijmak sahabat) mementingkan ilmu islam dan mereka tidak pernah memuji tempat peribadatan kufur lagi syirik seperti mana HT memuji dan menamakan tempat peribadatan syirik (gereja) itu sebagai ' TEMPAT SUCI'.

Ini bukan satu fitnah tapi lihat website mereka sendiri : http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

sajalah HT menamakan tempat peribadatan syirik ( gereja ) sebagai 'TEMPAT SUCI'...
Ini teksnya : "Apabila seseorang menjejakkan kaki ke TEMPAT SUCI seperti masjid atau GEREJA."

PENTING :
Kenyataan Hizbut Tahrir tersebut bukanlah menukilkan kenyataan pakar neuro (saraf) di Universiti of California di San Diego atau selainnya akan tetapi kenyataan tersebut adalah datang dari Hizbut Tahrir sendiri kerana kenyataan tersebut bermula dengan sesudah noktah dan berakhir dengan noktah dan tidak dinyatakan dari site lain melainkan itu adalah benar-benar kenyataan HT.
Walau bagaimana mereka berbelit tapi wuduh kas syam ianya telah terang setarang matahari yang memancar. Maka pekung Hizbut Tahrir pun ternampak hanyirnya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:46


oklah...kepada HT yang mempertahankan pemujian gereja disini...
ana nak minta kenyataan tersebut yang jelas sekiranya ia kenyataan pakar neuro (saraf) di Universiti of California di San Diego ..

sila bagi site yang jelas dari pakar neuro tersebut yang menyatakan perkataan 'masjid dan gereja' dari site pakar neuro tersebut...

haati burnakum!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:48


Pada 01-11-06 17:36 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!




Malangnya golongan Hizbut Tahrir menganggap bahawa GEREJA adalah 'TEMPAT SUCI'..subhanallah...apa dah jadi dengan HT ini?!






Assalamualaikum,

Ini satu lagi pendustaan oleh saudara ainul_qalby:

Beginilah orang yang suka mencari-cari kesalahan orang.Kalau saudara ainul_qalby baca betul-betul dan faham akan petikan tersebut,maka saudara akan dapati bahawa yang mengungkapkannya itu adalah para saintis yang membuat kajian bahawa di dalam diri setiap manusia,memang terdapat naluri beragama.

Namun tidak kira apa jua yang ditemukan oleh para saintis, yang jelas, Allah Subhanahu wa Ta’ala telahpun menjelaskan kepada manusia, di dalam Al-Kitab yang tidak ada keraguan di dalamnya bahawa naluri mencari Rabb (Tuhan) sememangnya wujud pada manusia sebagai salah satu dari naluri yang di kurniakan Allah ke atasnya..

“Dan apabila manusia ditimpa kesusahan, maka ianya memohon kepada Tuhannya dengan kembali kepadaNya” ( Surah Az-Zumar : 8 )

Ini petikan teks tersebut :


Para ahli sains percaya mereka telah menemui ‘Modul Ketuhanan’ (God Module) di dalam otak yang menyebabkan manusia percaya pada agama. Dikatakan bahawa terdapat saraf di dalam lobus temporal (temporal lobe) yang berkaitan dengan agama, bertujuan untuk mengwujudkan aturan dan keamanan dalam masyarakat (http://cas.bellarmine.edu). Sekumpulan pakar neuro (saraf) di Universiti of California di San Diego juga telah mengenal pasti kawasan di dalam otak manusia yang berkaitan dengan pemikiran spiritual (kerohanian) dan ibadah. Penemuan mereka mendapati bahawa manusia telah diprogramkan secara genetik untuk percaya kewujudan Tuhan. (www.parascope.com). Apabila seseorang menjejakkan kaki ke tempat suci seperti masjid atau gereja, perasaan ta’zim dan rendah hati ujud dalam diri. Lobus ini mempunyai kaitan dengan frontal cortex yang mengawal pusat penumpuan (attention centre) dan juga pusat kognitif (cognition centre) yang mengawal pemikiran logik (logical thinking). Eksperimen yang dijalankan mendapati wujud aktiviti elektrik di lobus temporal ini ketika para pesakit mengatakan mereka mengalami perasaan ‘ketuhanan’. Aktiviti elektrik turut dikesan di kawasan ini ketika pesakit mengalami krisis peribadi dan kekurangan gula dalam darah (hypoglycemia). (www.islamonline.net). Namun tidak kira apa jua yang ditemukan oleh para saintis, yang jelas, Allah Subhanahu wa Ta’ala telahpun menjelaskan kepada manusia, di dalam Al-Kitab yang tidak ada keraguan di dalamnya bahawa naluri mencari Rabb (Tuhan) sememangnya wujud pada manusia sebagai salah satu dari naluri yang di kurniakan Allah ke atasnya..

“Dan apabila manusia ditimpa kesusahan, maka ianya memohon kepada Tuhannya dengan kembali kepadaNya” ( Surah Az-Zumar : 8 )



Apapun,nampak sangat saudara ni tak membacanya,hanya ambil sesuka hati saja.Kemudian terus menghentam.

Saya harap saudara ni perlu mendapat penjelasan dari ahli mereka(Hizbut Tahrir) sendiri,agar tidak berlaku penyimpangan dalam menyampai dan menafsirkan idea-idea mereka.
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 01-11-06 17:50 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 01-11-06 17:52


oklah...nak keluar dah. dan saya masih menunggu jawapan anda wahai PORTAL _UKHWAH!

soalan : SILA BERIKAN WEBSITE yang JELAS DAH TERTERA bahawa PARA NEURO (SARAF_ DI U OF CALIFORNIA DI SAN DIEGO YANG KATA
' GEREJA TEMPAT SUCI'..

saya mengatakan HT yang kata 'gereja itu tempat suci' kerana kenyataan tersebut AMAT JELAS DARI SITE HT DAN BUKANNYA NUKILAN DARI org KAFIR LAIN. ( http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf )

saya tunggu jawapan anda...

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 01-11-06 18:17


Pada 01-11-06 17:52 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

oklah...nak keluar dah. dan saya masih menunggu jawapan anda wahai PORTAL _UKHWAH!

soalan : SILA BERIKAN WEBSITE yang JELAS DAH TERTERA bahawa PARA NEURO (SARAF_ DI U OF CALIFORNIA DI SAN DIEGO YANG KATA
' GEREJA TEMPAT SUCI'..




Kan dah terpampang jelas kat atas tu,siap dengan website nya lagi.

Untuk pengetahuan saudara ainul_qalby,orang-orang kafir menganggap gereja tu sebagai tempat suci dia orang.Manakala umat ISLAM pula menganggap MASJID sebagai tempat suci bagi mereka.

Kalau ye pun Hibut Tahrir yang menulis sedemikian rupa,tak bermakna mereka(Hizbut Tahrir) memuji tempat peribadatan orang-orang kafir.Cuma untuk memperjelaskan kepada para pembaca bahawa tempat suci bagi umat ISLAM adalah MASJID.Manakala tempat suci bagi orang kafir pula adalah gereja.

Point yang nak disampaikan oleh mereka (Hizbut Tahrir) adalah bahawa setiap manusia tanpa mengira agama,warna kulit dan bangsa,semuanya ada naluri beragama.Kerana ini fitrah yang telah diberikan oleh Allah swt kepada setiap hambanya.


Yang jelasnya,Hizbut Tahrir bukan memuji tempat peribadatan mereka.Amat lah salah bagi kita sebagai umat Islam memuji tempat peribadatan orang-orang kafir.Sekiranya,kita memuji-muji tempat peribadatan orang kafir,bermakna kita telah redha dengan agamanya.Waliyazubillahiminzalik.

Walaupun gereja tersebut merupakan tempat suci bagi orang kafir,maka Islam melarang kita untuk merobohkannya.

Dan inilah yang telah dipesan oleh junjungan besar kita Nabi Muhammad saw kepada para sahabat ketika memerangi sesuatu kaum agar tidak merobohkan tempat-tempat peribadatan mereka,membunuh golongan wanita,kanak-kanak dan pohon-pohon kayu.
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 01-11-06 18:20 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 11:24


Hizbut Tahrii menyatakan :

Apabila seseorang menjejakkan kaki ke TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA.

portal_ukhwah ( HT ) : Amat lah salah bagi kita sebagai umat Islam memuji tempat peribadatan orang-orang kafir.Sekiranya,kita memuji-muji tempat peribadatan orang kafir,bermakna kita telah redha dengan agamanya.Waliyazubillahiminzalik.


saya menyatakan Ya memang HT salah dan seolah-olah redho dengan kekufuran. HT memuji gereja sedangkan itu tempat peribadatan syirik.

Maka bertaubatlah wahai HT dan pengikut 'buta'nya...!

Andai kata dakwaan anda itu adalah kata-kata ahli saintis, tapi HT telah meletakkannya dalam risalah HT dan mempersetujui pemujian gereja sebagai 'tempat suci'. na'uzubillah...

wahai portal_ukhwa dan alkhattab yang berfahamanHizbut Tahrir! kmbalilah ke pangkal jalan..ajaran islam amat murni..tak usah pergi gereja atau memujinya..pergi masjid lagi bagus!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

portal_ukhwah
Warga 2 Bintang
Menyertai: 28.10.2006
Ahli No: 27103
Posting: 62
Dari: singapura

singapore  


posticon Posting pada: 02-11-06 14:19


Pada 01-11-06 18:17 , portal_ukhwah posting:

!!! QUOTE !!!

Pada 01-11-06 17:52 , ainul_qalby posting:oklah...nak keluar dah. dan saya masih menunggu jawapan anda wahai PORTAL _UKHWAH!

soalan : SILA BERIKAN WEBSITE yang JELAS DAH TERTERA bahawa PARA NEURO (SARAF_ DI U OF CALIFORNIA DI SAN DIEGO YANG KATA
' GEREJA TEMPAT SUCI'..




Kan dah terpampang jelas kat atas tu,siap dengan website nya lagi.

Untuk pengetahuan saudara ainul_qalby,orang-orang kafir menganggap gereja tu sebagai tempat suci dia orang.Manakala umat ISLAM pula menganggap MASJID sebagai tempat suci bagi mereka.

Kalau ye pun Hibut Tahrir yang menulis sedemikian rupa,tak bermakna mereka(Hizbut Tahrir) memuji tempat peribadatan orang-orang kafir.Cuma untuk memperjelaskan kepada para pembaca bahawa tempat suci bagi umat ISLAM adalah MASJID.Manakala tempat suci bagi orang kafir pula adalah gereja.

Point yang nak disampaikan oleh mereka (Hizbut Tahrir) adalah bahawa setiap manusia tanpa mengira agama,warna kulit dan bangsa,semuanya ada naluri beragama.Kerana ini merupakan fitrah yang telah diberikan oleh Allah swt kepada setiap hambanya.


Yang jelasnya,Hizbut Tahrir bukan memuji tempat peribadatan mereka.Amat lah salah bagi kita sebagai umat Islam memuji tempat peribadatan orang-orang kafir.Sekiranya,kita memuji-muji tempat peribadatan orang kafir,bermakna kita telah redha dengan agamanya.Waliyazubillahiminzalik.

Walaupun gereja tersebut merupakan tempat suci bagi orang kafir,maka Islam melarang kita untuk merobohkannya.

Dan inilah yang telah dipesan oleh junjungan besar kita Nabi Muhammad saw kepada para sahabat ketika memerangi sesuatu kaum agar tidak merobohkan tempat-tempat peribadatan mereka,membunuh golongan wanita,kanak-kanak dan pohon-pohon kayu.
[ Telah diedit oleh: portal_ukhwah pada 02-11-06 14:20 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For portal_ukhwahProfil   Hantar PM kepada portal_ukhwah   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 17:50


- HIZBUT TAHRIR MEMUJI TEMPAT PERIBADATAN SYIRIK
( GEREJA )

Inilah sistem khilafah ala Hizbut Tahrir yang diidamkan oleh mereka. Iaitu memuji tempat peribadatan syirik (gereja). Bekerja untuk siapakah HT ini??.

setelah HT mengkafirkan sesiapa yang beramal dengan demokrasi (termasuk PAS & UMNO ) kini tiba giliran HT memuji tempat peribadatan syirik (gereja) pula.
Ayat yang selayaknya bagi HT adalah
“Yuharibun ahlal Iman Wa Yudafi’un Ahlal Syirki”.

Ini bukan satu finah terhadap HT tapi dipetik dari laman website Hizbut Tahrir sendiri ( http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf )

sila rujuk risalah SAUTUN NAHDHAH SN652406 pada mukasurat 2 yang tertera teksnya :

“Apabila seseorang menjejakkan kaki ke tempat suci seperti masjid atau gereja, perasaan ta’zim dan rendah hati ujud dalam diri”.

Sila perhatikan pemujian gereja oleh HT pada teks :

“ TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA”.

Penjelasan Penting Dari Dakwaan Kenyataan:
Kenyataan tersebut memang wujud dan ianya datang dari HT dan bukannya sekadar nukilan dari orang lain, bukan nukilan dari para saintis mahupun dari org lain!. Kenyataan tersebut jelas ianya dari HT.

Seandainya kenyataan memuji gereja tersebut bukan datangnya dari HT maka buktikanlah wahai HT teks tersebut dari pihak mana?buktikan dengan jelas secara teks sekiranya ia dari pihak lain!

Akan tetapi walau apapun alasan HT, HT tetap bertanggungjawab terhadap teks memuji gereja sebagai ‘tempat suci’ kerana : -
Sekiranya ia kenyataan dari pihak lain, Hizbut Tahrir telahpun meletakkannya dalam risalah mereka sendiri dalam keadaan mempersetujui kenyataan memuji tempat peribadatan syirik tersebut (gereja ).

Inilah Hizbut Tahrir sanggup memuji tempat peribadatan syirik serta menyamakan taraf gereja dengan masjid,
pada waktu yang sama HT mengkafirkan sesiapa yang beramal dengan demokrasi termasuk pemimpin-pemimpin PAS dan pemimpin-pemimpin UMNO walaupun tidak disebut nama mereka tetapi atas dasar manhaj HT jelas ianya sedemikian.

Umat Islam menyokong pemerintahan khalifah islam dan menolak Hizbut Tahrir yang memuji-muja gereja!
[ Telah diedit oleh: ainul_qalby pada 02-11-06 17:56 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 17:55


6- HIZBUT TAHRIR MENYANDARKAN SIKAP SYIRIK TERHADAP NABI IBRAHIM.    

Saudara seislam sekalian…

tidak cukup HT menafikan kemaksuman nabi dari kekufuran sebelum kenabian, kini HT sanggup menyandarkan sikap seakan syirik terhadap nabi Ibrahim.

Ketahuilah bahawa Nabi Ibrahim tidak pernah bersikap seakan bulan itu tuhan!
Dan Nabi Ibrahim tidap pernah mengadap matahari seolah-olah bersetuju dengan cara pemikiran org musyrik!
Tidak dan tidak pernah!

Akan tetapi HT telah menyandarkan perkara yang jelek itu terhadap Nabi Ibrahim…subhanallah..

Ini juga bukan satu fitnah terhadap HT tapi anda boleh rujuk pada website HT ( http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf )

Pada risalah mereka SAUTUN NAHDHAH SN652406
mukasurat 2 & 3.

Tidak pernahkan HT memahami firman Allah dalam surah Al-Imran ayat 67 Allah ta'ala menafikan nabi Ibrahim dari kalangan musyrikin!.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:00


7- DALIL GANJIL HIZBUT TAHRIR MENGHALALKAN MAKAN bab* DEMI UNTUK MENGELAK KEMUDARATAN.

Saya nasihatkan kepada HT agar terus mempelajari ilmu agama dari ahli ilmu agama dan bukannya dari Taqiyuddin Nabhani!
Agar anda dapat meletakkan dalil syarak ditempatnya dan bukan pakai tibai saja!

Pada website http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

& risalah Hizbut Tahrir SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 3,

Apabila HT menghalalkan makan bab* untuk mengelak kemudaratan, HT telah mengunakan ayat yang dipesongkan terjemahannya.

Cuba lihat bahawa ayat 106 dalam surah An-Nahl cukup panjang, malangnya HT yang tiada amanah dengan ayat Alquran telah meringkaskanya mengikut hawa nafsu mereka.

Kerja meringkaskan ayat Al-quran tidak dilakukan melainkan hanyalah kerja org jahil!

Ayat tersebut menyatakan mengenai hukum kekufuran dan org islam yang dipaksa untuk kufur tiada kaitan dengan halal makan bab*!

Demikian terjemahan sebenar ayat tersebut :
"Sesiapa yang kufur kepada Allah sesudah dia beriman (maka baginya kemurkaan dan azab dari Allah), kecuali orang yang dipaksa (melakukan kufur) sedang hatinya tenang tenteram dengan iman; akan tetapi sesiapa yang terbuka hatinya menerima kufur maka atas mereka tertimpa kemurkaan dari Allah dan mereka pula beroleh azab yang besar".

Qias yang digunakan oleh HT sering menyimpang kerana kejahilan mereka!

Adakah HT mahukan sistem khilafah ala meringkaskan ayat-ayat alquran dan dipotong-potong serta memutarbelit ayat-ayat Allah?!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:02


8- SIAPAKAH ‘PERAWI MAKHUL’ DISISI HIZBUT TAHRIR & TIADA HUKUM POTONG TANGAN DISISI HIZBUT TAHRIR??
( minta penjelasan ).

Dalam website HT http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

di risalah SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 3,
HT telah menyatakan sepotong hadis yang diterjemahkan oleh HT seperti berikut :
“ Tiada hukuman potong tangan”.
Di nyatakan oleh HT hadis tersebut adalah Hadis Riwayat Makhul.

Siapa Makhul tu wahai HT? ( sekadar nak tahu ).

Yang memusykilkan, dalam kitab HT Syakhsiyah Islamiah juzuk 3 dalam kurungan Usul Fiqh mukasurat 89 dinyatakan bahawa kitab-kitab hadis yang muktamad disisi HT dan tiada pula Hadis Riwayat Makhul….eemm.

Minta penjelasan siapakah MAKHUL dan apakah martabat hadith tersebut?
[ Telah diedit oleh: ainul_qalby pada 02-11-06 18:03 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

abdullah_syakir
Warga 2 Bintang
Menyertai: 30.10.2006
Ahli No: 27124
Posting: 49
Dari: MELAKA BANDAR BERSEJARAH

Melaka  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:03


Pada 02-11-06 17:50 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

- HIZBUT TAHRIR MEMUJI TEMPAT PERIBADATAN SYIRIK
( GEREJA )

Inilah sistem khilafah ala Hizbut Tahrir yang diidamkan oleh mereka. Iaitu memuji tempat peribadatan syirik (gereja). Bekerja untuk siapakah HT ini??.

setelah HT mengkafirkan sesiapa yang beramal dengan demokrasi (termasuk PAS & UMNO ) kini tiba giliran HT memuji tempat peribadatan syirik (gereja) pula.
Ayat yang selayaknya bagi HT adalah
“Yuharibun ahlal Iman Wa Yudafi’un Ahlal Syirki”.

Ini bukan satu finah terhadap HT tapi dipetik dari laman website Hizbut Tahrir sendiri ( http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf )

sila rujuk risalah SAUTUN NAHDHAH SN652406 pada mukasurat 2 yang tertera teksnya :

“Apabila seseorang menjejakkan kaki ke tempat suci seperti masjid atau gereja, perasaan ta’zim dan rendah hati ujud dalam diri”.

Sila perhatikan pemujian gereja oleh HT pada teks :

“ TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA”.

Penjelasan Penting Dari Dakwaan Kenyataan:
Kenyataan tersebut memang wujud dan ianya datang dari HT dan bukannya sekadar nukilan dari orang lain, bukan nukilan dari para saintis mahupun dari org lain!. Kenyataan tersebut jelas ianya dari HT.

Seandainya kenyataan memuji gereja tersebut bukan datangnya dari HT maka buktikanlah wahai HT teks tersebut dari pihak mana?buktikan dengan jelas secara teks sekiranya ia dari pihak lain!

Akan tetapi walau apapun alasan HT, HT tetap bertanggungjawab terhadap teks memuji gereja sebagai ‘tempat suci’ kerana : -
Sekiranya ia kenyataan dari pihak lain, Hizbut Tahrir telahpun meletakkannya dalam risalah mereka sendiri dalam keadaan mempersetujui kenyataan memuji tempat peribadatan syirik tersebut (gereja ).

Inilah Hizbut Tahrir sanggup memuji tempat peribadatan syirik serta menyamakan taraf gereja dengan masjid,
pada waktu yang sama HT mengkafirkan sesiapa yang beramal dengan demokrasi termasuk pemimpin-pemimpin PAS dan pemimpin-pemimpin UMNO walaupun tidak disebut nama mereka tetapi atas dasar manhaj HT jelas ianya sedemikian.

Umat Islam menyokong pemerintahan khalifah islam dan menolak Hizbut Tahrir yang memuji-muja gereja!


ASSALAMUALAIKUM,

cuba check balik:
http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/web/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul _allah.htm



Kenyataan ini dipetik dan diambil daripada www.islamonline.net,
bukan tulisan daripada pengarang SN-HT.

Tuduhan rambang semacam ini, dipandang agak berat.
Apatah lagi ia berkaitan dengan Aqidah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For abdullah_syakirProfil   Hantar PM kepada abdullah_syakir   Pergi ke abdullah_syakir's Website   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:05


9- HIZBUT TAHRIR MENYATAKAN NABI YUSUF BERMAKSUD MELAKUKAN ZINA.

Tabarakallah!...apa ini?!
Subhanallah…

Kejahilan mentafsir Alquran membuatkan HT menyandarkan terhadap nabi Yusuf sifat keinginan melakukan zina terhadap zulaikha.
Saya menyeru agar HT memerangi kejahilan dan pergi belajar balik cara tafsir Alquran sebenar kerana HT telah melakukan jutaan kesilapan dalam Alquran.
Adakah kejahilan Alquran asas Hizbut Tahrir bagi menyokong sistem khilafah?!.

Dalam website HT http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

pada risalah mereka SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 4, HT telah menerangkan ayat Alquran dengan salah sehingga menyebabkan HT menyandarkan terhadap nabi Yusuf sifat hendak melakukan seks dengan wanita itu.

tabarakallah allazi 'assoma ambiyaahu.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:11


10- HIZBUT TAHRIR MENGATAKAN BAHAWA AGAMA PARA NABI TERDAHULU BUKAN AGAMA ISLAM.


Dalam kitab HT berjudul Syakhsiyah Islamiah Juzuk Tiga Usul Fiqh di Mukasurat 406 & 407, http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Shakhsiyyah3.pdf

HT telah menafikan Islam sebagai agama para nabi-nabi terdahulu.

Ketahuilah bahawa seluruh para ambiya beragama Islam berdalilkan banyak ayat dan bukti lain..antaranya firman Allah dalam surah Al-Imran ayat 67.
Firman Allah bermaksud :
Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi dan bukanlah dia seorang pemeluk agama Kristian, tetapi dia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang MUSLIM (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah) dan dia pula bukanlah dari orang-orang musyrik.

Cuma syariat iaitu hukum-hakam para rasul sahaja yang berbeza, manakala agama adalah sama iaitu agama Islam yang beriman dengan Allah sebagai Tuhan yang disembah.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:27


wahai abdulllah syakir...anda ini HT ka?

Sila perhatikan pemujian gereja oleh HT pada teks :

“ TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA”.

Penjelasan Penting Dari Dakwaan Kenyataan:
Kenyataan tersebut memang wujud dan ianya datang dari HT dan bukannya sekadar nukilan dari orang lain, bukan nukilan dari para saintis mahupun dari org lain!. Kenyataan tersebut jelas ianya dari HT.

Seandainya kenyataan memuji gereja tersebut bukan datangnya dari HT maka buktikanlah wahai HT teks tersebut dari pihak mana?buktikan dengan jelas secara teks sekiranya ia dari pihak lain!

Akan tetapi walau apapun alasan HT, HT tetap bertanggungjawab terhadap teks memuji gereja sebagai ‘tempat suci’ kerana : -
Sekiranya ia kenyataan dari pihak lain, Hizbut Tahrir telahpun meletakkannya dalam risalah mereka sendiri dalam keadaan mempersetujui kenyataan memuji tempat peribadatan syirik tersebut (gereja ).

______________________________________________________________________________________________________________

HT : “ TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA”.

abdullah_syakir kata : Kenyataan ini dipetik dan diambil daripada www.islamonline.net

saya minta : SILA BAGI 'TEKS' DARI islamonline.net

kawang HT portak_ukhwah kata semalam pulak itu kenyataan dipetik dari http://cas.bellarmine.edu

MANA SATU ini!?

kalau benar ianya kenyataan dari pihak lain sila bagi teks tersebut yang jelas dari pihak lain..bukan bagi secara rambang begitu saja..
saya dah bagi secara detail tapi hangpa kasi rambang begitu apa fasal?

saya bukak http://cas.bellarmine.edu tak jumpa pun teks itu! dan saya tengok kat www.islamonline.net
pun tak jumpa...

OK sekarang saya nak SECARA JELAS TEKS TU DARI SIAPA DAN JELASKAN dengan DETAIL BUKAN PAKAI TARUK saja NAME SITE!
[ Telah diedit oleh: ainul_qalby pada 02-11-06 18:34 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 02-11-06 18:40


macam ini lah..saya dah nak keluar ini...

dalam SAUTUN NAHDHAH SN652406    :
" TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA "

seorang PEMUTARBELIT HT kat SINI KATA TEKS TERSEBUT DIAMBIL DARI http://cas.bellarmine.edu

DAN seorang LAGI HT yang MENYANGGAH HT PERTAMA TADI KATA TEKS TERSEBUT DIAMBIL DARI www.islamonline.net

saya memohon dan tolong lah beri secara ikhlas dan detail...
berikan teks tersebut dari website yang hangpa dua org dok dakwa itu!
kalau teks tersebut wujud dalam salahsatu site tersebut maka
SAYA AKAN TARIK BALIK KENYATAAN SAYA bahawa HT PUJI GEREJA!

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 02-11-06 22:18


apa yang kamu melalut wahai pemutar belit???

ana cabar enta! kalau enta berani dan benar segala dakwaan yang disebut diatas sila jumpa pimpinan HT minta penjelasan..nak buat majlis debat terpulanglah..

wahai ainul_qalby!!

bagi no telefon, alamat dimana nak jumpa bagi nama, ic sebenar sekrang!jangan hanya pandai mengutuk dilaman web saja buktikan anda benar secara berdepan!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 03-11-06 10:13


wahai alkhattab Al Hizbu Al Tahrir Al Pemuji Al Gereja!

jadilah seperti khalifah kedua saidina Umar Bin Alkhattab yang tegas dan detail dalam urusan agama.
Bukannya asyik nak kan khilafah tapi dok puji gereja!

memang saya dari awal dah minta denga Ht agar bersemua muka dengan kami ( Ahli Sunnah Wal Jamaah)! tapi HT Al Pemuji AlGereja senyap sepi dan turut tidak menjawab soalan saya mengenai teks memuji gereja dari pihak mana hangpa petik ..saya mahukan secara detail bukan pakai tibai saja.

10 kesesatan HIZBUT TAHRIR yang saya nyatakan dalam forum ini adalah secebis dari kepeningan HT banyak lagi risalah dan kitab2 hangpa penuh dengan Pentakfiran seluruh umat islam dan berhukum dengan hukum yang BUKAN hukum islam!

akan dibuktikan secara ilmiah dan detail lagi mengenai kesongsangan ajaran sesat HT ( Hizbut Tahrir atau lebih layak digelar HIZBUT TAKFIR )

KEPADA SAHABAT YANG LAIN.......

EDARKAN PEMBONGKARAN KESONGSANGAN AJARAN
HIZBUT TAHRIR DIWEBSITE-WEBSITE, SITE-SITE, BLOG-BLOG ANDA DAN APA JUA CETAKAN SEMUA AMATLAH DIALU- ALUKAN..DALAM HAL INI TIADA HAK CIPTA DALAM ISLAM.

saya masih menunggu geng HT bersemuka dengan kami! mana hangpa wahai HT!?
[ Telah diedit oleh: ainul_qalby pada 03-11-06 10:17 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

abdullah_syakir
Warga 2 Bintang
Menyertai: 30.10.2006
Ahli No: 27124
Posting: 49
Dari: MELAKA BANDAR BERSEJARAH

Melaka  


posticon Posting pada: 03-11-06 11:59


Pada 03-11-06 10:13 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

wahai alkhattab Al Hizbu Al Tahrir Al Pemuji Al Gereja!

jadilah seperti khalifah kedua saidina Umar Bin Alkhattab yang tegas dan detail dalam urusan agama.
Bukannya asyik nak kan khilafah tapi dok puji gereja!

memang saya dari awal dah minta denga Ht agar bersemua muka dengan kami ( Ahli Sunnah Wal Jamaah)! tapi HT Al Pemuji AlGereja senyap sepi dan turut tidak menjawab soalan saya mengenai teks memuji gereja dari pihak mana hangpa petik ..saya mahukan secara detail bukan pakai tibai saja.

10 kesesatan HIZBUT TAHRIR yang saya nyatakan dalam forum ini adalah secebis dari kepeningan HT banyak lagi risalah dan kitab2 hangpa penuh dengan Pentakfiran seluruh umat islam dan berhukum dengan hukum yang BUKAN hukum islam!

akan dibuktikan secara ilmiah dan detail lagi mengenai kesongsangan ajaran sesat HT ( Hizbut Tahrir atau lebih layak digelar HIZBUT TAKFIR )

KEPADA SAHABAT YANG LAIN.......

EDARKAN PEMBONGKARAN KESONGSANGAN AJARAN
HIZBUT TAHRIR DIWEBSITE-WEBSITE, SITE-SITE, BLOG-BLOG ANDA DAN APA JUA CETAKAN SEMUA AMATLAH DIALU- ALUKAN..DALAM HAL INI TIADA HAK CIPTA DALAM ISLAM.

saya masih menunggu geng HT bersemuka dengan kami! mana hangpa wahai HT!?



Assalamualaikum,

Saya hairan juga bagaimana setelah dijelaskan bahawa teks yang dipertikaikan itu dinukilkan dari www.islamonline.net tetapi masih ada lagi pihak yang tidak berpuas hati dan menuduh ht mengada-adakan petikan tersebut.

Kepada pihak yang masih meragui kejujuran ht dalam memetik sesuatu petikan sila klik http://www.islamonline.net/English/Science/2005/04/article02.shtml disana terpampang secara jelas petikkan yang dinukilkan oleh ht.

Teksnya berbunyi bergini:

Tune Into the Divine

Whenever any man sets foot in a holy place such as a mosque or a church, a feeling of reverence generates within him. Some scientists say there is a “God-spot” or a center for spirituality in the temporal lobe of the human brain (dysfunction of which may also cause seizures). This lobe has connections to the frontal cortex which also houses the attention center as well as the cognition center responsible for logical thinking. Al Ḥamdu Lillāh, some of us who do not believe in God at least possess a brain with the capacity to believe in God. The brain circuitry may amount to an antenna to make us tune in to the divine.

Saya harap pihak yang cuba mempertikaikan ht, konunnya tidak jujur dalam menukilkan sesuatu petikan, supaya belajar cara bagaimana menggunakan search engine dengan betul. ;di

Wasalam.


Saya harap saudara dapat tunaikan janji saudara balik,yang mengatakan saudara akan tarik kembali kenyataan bohong saudara terhadap HT memuji gereja.

Bookmark and Share

    


  Member Information For abdullah_syakirProfil   Hantar PM kepada abdullah_syakir   Pergi ke abdullah_syakir's Website   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 12:57


Pada 03-11-06 10:13 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

wahai alkhattab Al Hizbu Al Tahrir Al Pemuji Al Gereja!

jadilah seperti khalifah kedua saidina Umar Bin Alkhattab yang tegas dan detail dalam urusan agama.
Bukannya asyik nak kan khilafah tapi dok puji gereja!

memang saya dari awal dah minta denga Ht agar bersemua muka dengan kami ( Ahli Sunnah Wal Jamaah)! tapi HT Al Pemuji AlGereja senyap sepi dan turut tidak menjawab soalan saya mengenai teks memuji gereja dari pihak mana hangpa petik ..saya mahukan secara detail bukan pakai tibai saja.

10 kesesatan HIZBUT TAHRIR yang saya nyatakan dalam forum ini adalah secebis dari kepeningan HT banyak lagi risalah dan kitab2 hangpa penuh dengan Pentakfiran seluruh umat islam dan berhukum dengan hukum yang BUKAN hukum islam!

akan dibuktikan secara ilmiah dan detail lagi mengenai kesongsangan ajaran sesat HT ( Hizbut Tahrir atau lebih layak digelar HIZBUT TAKFIR )

KEPADA SAHABAT YANG LAIN.......

EDARKAN PEMBONGKARAN KESONGSANGAN AJARAN
HIZBUT TAHRIR DIWEBSITE-WEBSITE, SITE-SITE, BLOG-BLOG ANDA DAN APA JUA CETAKAN SEMUA AMATLAH DIALU- ALUKAN..DALAM HAL INI TIADA HAK CIPTA DALAM ISLAM.

saya masih menunggu geng HT bersemuka dengan kami! mana hangpa wahai HT!?



KAN ANA DAH BAGI TAU..NAK JUMPA BAGITAU DIMANA!MANA ALAMAT??MANA NO TEL?TAKKAN SEKADAR OMONG KOSONG DI POSTING DAH rasa BANGGA??TUNJUKKAN BUKTI KEBENARAN ENTA!!

ENTA TELAH MEMBUAT TUDUHAN yang AMAT BERAT SEKALI kepada HT..SEGALA KEBOHONGAN DAN FITNAH TERSEBUT INSYAALLAH AKAN TERJAWAB JUGA SATU HARI NANTI..

ENTA NI PAS KE??CAKAP banyak PUN TAK GUNA KALAU ASYIK FITNAH SEMACAM ORANG TAK BERPEDOMAN..INIKAH PEJUANG ISLAM??MERAPU RAPU ENTAH WEBSITE MANA DIBALUNNYA..KEDENGKIAN ENTA TERHADAP HT DAN ISLAM memang BEGITU TERSERLAH BILA TELITI GAYA PENULISAN ENTA..

DIHARAP SESIAPA yang CINTAKAN ISLAM..janganlah KAMU MEMUSUHI SAUDARAMU..BUANGLAH SIFAT SOMBONG, janganlah FITNAH SESAMA ISLAM..MENUDUH TANPA BUKTI yang KUKUH..janganlah KAMU LAYAN ARTIKEL seperti DIATAS yang HANYA BERNIAT MEMECAH BELAHKAN ISLAM..SIAPA yang BERSEKONGKOL MAKA TERIMALAH AKIBATNYA KELAK..NAUZUBILLAH


-----------------
'memartabatkan ummah dengan menegakkan kembali daulah khilafah islamiyah.."


Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 13:09


saya taknak sokong saudara ainul_qalbi di sini, tapi saudara alKhattab dari dulu asyik minta orang nak jumpa, apa faedahnya kalau kebenaran anda tak dapat perjelaskan di sini saja, apa bezanya kalau di luar.

oleh kerana kita sedang berforum, maka jawablah segalanya dalam forum ini, biar semua dapat tahu kebenaran, tak payah nak tukar tempat kalau betul kita ada hujah.

tak pasal2 masuk bab Pas pula, ada ainul_qalbi sebut pasal Pas? ada dia ambil artikel dari Pas? pernahkan Pas memusuhi HT? tiada kan... so, tak payah nak elak kepada pihak yang tidak berkaitan.

teruskan perbincangan, saya hanya menyelit sekejap saja, wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

abdullah_syakir
Warga 2 Bintang
Menyertai: 30.10.2006
Ahli No: 27124
Posting: 49
Dari: MELAKA BANDAR BERSEJARAH

Melaka  


posticon Posting pada: 03-11-06 14:34


Pada 02-11-06 18:40 , ainul_qalby posting:

!!! QUOTE !!!

macam ini lah..saya dah nak keluar ini...

dalam SAUTUN NAHDHAH SN652406    :
" TEMPAT SUCI seperti masjid ATAU GEREJA "

seorang PEMUTARBELIT HT kat SINI KATA TEKS TERSEBUT DIAMBIL DARI http://cas.bellarmine.edu

DAN seorang LAGI HT yang MENYANGGAH HT PERTAMA TADI KATA TEKS TERSEBUT DIAMBIL DARI www.islamonline.net

saya memohon dan tolong lah beri secara ikhlas dan detail...
berikan teks tersebut dari website yang hangpa dua org dok dakwa itu!

kalau teks tersebut wujud dalam salahsatu site tersebut maka
SAYA AKAN TARIK BALIK KENYATAAN SAYA bahawa HT PUJI GEREJA!



Assalamualaikum,

Saya hairan juga bagaimana setelah dijelaskan bahawa teks yang dipertikaikan itu dinukilkan dari www.islamonline.net tetapi masih ada lagi pihak yang tidak berpuas hati dan menuduh ht mengada-adakan petikan tersebut.

Kepada pihak yang masih meragui kejujuran ht dalam memetik sesuatu petikan sila klik http://www.islamonline.net/English/Science/2005/04/article02.shtml disana terpampang secara jelas petikkan yang dinukilkan oleh ht.

Teksnya berbunyi bergini:

Tune Into the Divine

Whenever any man sets foot in a holy place such as a mosque or a church, a feeling of reverence generates within him. Some scientists say there is a “God-spot” or a center for spirituality in the temporal lobe of the human brain (dysfunction of which may also cause seizures). This lobe has connections to the frontal cortex which also houses the attention center as well as the cognition center responsible for logical thinking. Al Ḥamdu Lillāh, some of us who do not believe in God at least possess a brain with the capacity to believe in God. The brain circuitry may amount to an antenna to make us tune in to the divine.

Saya harap pihak yang cuba mempertikaikan ht, konunnya tidak jujur dalam menukilkan sesuatu petikan, supaya belajar cara bagaimana menggunakan search engine dengan betul. ;di

HARAP SAUDARA AINUL_QALBY DAPAT BUAT PENGUMUMAN SECARA BESAR-BESARAN DI FORUM UKHWAH.COM INI TENTANG PENARIKAN BALIK TUDUHAN PALSU YANG MENGATAKAN BAHAWA HT MEMUJI GEREJA.



Wasalam.

Bookmark and Share

    


  Member Information For abdullah_syakirProfil   Hantar PM kepada abdullah_syakir   Pergi ke abdullah_syakir's Website   Quote dan BalasQuote

ainul_qalby
Warga 3 Bintang
Menyertai: 09.07.2004
Ahli No: 9914
Posting: 109
Dari: alam_sufly

turkey  


posticon Posting pada: 03-11-06 14:54


wahai alkhattab anggota Hizbut Tahrir yang gemar merapu.
bila pulak org islam dengki akan islam. tapi HT adalah agaknya buat macam itu.

Mengenai dakwaan HT memuji gereja dan menyama tarafkan dengan masjid yang dipetik oleh HT dari islamonline.com tidak harus dipandang remeh. Dalam risalah tersebut sememangnya bukan kenyataan SN tetapi ianya dipetik dari site tersebut.Dan bukannya sepeti dakwaan portal_ukhwah bahawa ianya dipetik dari site (http://cas.bellarmine.edu).
SAYA MENYATAKAN HT TIDAK MEMUJI GEREJA.
tapi,Walau apapun alasan HT, HT tetap bertanggungjawab terhadap teks nukilan site tersebut menyatakan gereja sebagai ‘tempat suci’ kerana : -
Hizbut Tahrir telahpun meletakkan teks tersebut dalam risalah mereka sendiri dalam keadaan mempersetujui kenyataan memuji tempat peribadatan syirik tersebut (gereja ).

DAN PULUHAN RIBU LAGI KEPINCANGAN HT DALAM HAL AGAMA
yang TELAH PUN DISENARAI HITAMKAN ANTARANYA :

-HIZBUT TAHRIR MENGANGGAP bahawa NABI&RASUL TIDAK MAKSUM ( TIDAK TERPILIHARA DARI KEKUFURAN ).
(mungkin yang maksum disisi HT hanya Taqiyuddin Nabhani).

Ketahuilah bahawa disisi agama islam yang dipelopori oleh Ahli Sunnah Wal Jamaah berpegang bahawa para nabi dan Rasul mereka adalah maksum( terpelihari) dari kekufuran,dosa besar & dosar kecil yang buruk pada SEBELUM kenabian dan kerasulam mereka serta SESUDAH kenabian dan kerasulan mereka. Inilah aqidah islam.

Malangnya HT beranggapan bahawa kemaksuman nabi & rasul dari kekufuran dan dosa besar HANYALAH SELEPAS dilantik oleh Allah sebagai nabi atau rasul.
Ini bermakna HT mengharuskan kekufuran berlaku pada nabi dan rasul sebelum kenabian sedangkan Allah tidak akan mengutuskan manusia sekeji itu ( iaitu yang melakukan kekufuran).

laman Hizbut Tahrir membuktikan perkara tersebut : http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Shakhsiyah1.pdf

lihat pada m/s 137 diakhir perenggan jelas HT mengatakan bahawa para nabi dan rasul tidak maksum dan harus melakukan seperti mana manusia lain melakukan ( dari perkara kufur,dosa besar dan selainnya).

nak tanya pada HT..taqiyuddin nabhani yang menentang ikhwan muslimin tu maksum ke tak?



-HIZBUT TAHRIR MENYANDARKAN SIKAP SYIRIK TERHADAP NABI IBRAHIM.    

Saudara seislam sekalian…

tidak cukup HT menafikan kemaksuman nabi dari kekufuran sebelum kenabian, kini HT sanggup menyandarkan sikap seakan syirik terhadap nabi Ibrahim.

Ketahuilah bahawa Nabi Ibrahim tidak pernah bersikap seakan bulan itu tuhan!
Dan Nabi Ibrahim tidap pernah mengadap matahari seolah-olah bersetuju dengan cara pemikiran org musyrik!
Tidak dan tidak pernah!

Akan tetapi HT telah menyandarkan perkara yang jelek itu terhadap Nabi Ibrahim…subhanallah..

Ini juga bukan satu fitnah terhadap HT tapi anda boleh rujuk pada website HT ( http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf )

Pada risalah mereka SAUTUN NAHDHAH SN652406
mukasurat 2 & 3.

Tidak pernahkan HT memahami firman Allah dalam surah Al-Imran ayat 67 Allah ta'ala menafikan nabi Ibrahim dari kalangan musyrikin!.


-DALIL GANJIL HIZBUT TAHRIR MENGHALALKAN MAKAN bab* DEMI UNTUK MENGELAK KEMUDARATAN.

Saya nasihatkan kepada HT agar terus mempelajari ilmu agama dari ahli ilmu agama dan bukannya dari Taqiyuddin Nabhani!
Agar anda dapat meletakkan dalil syarak ditempatnya dan bukan pakai tibai saja!

Pada website http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

& risalah Hizbut Tahrir SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 3,

Apabila HT menghalalkan makan bab* untuk mengelak kemudaratan, HT telah mengunakan ayat yang dipesongkan terjemahannya.

Cuba lihat bahawa ayat 106 dalam surah An-Nahl cukup panjang, malangnya HT yang tiada amanah dengan ayat Alquran telah meringkaskanya mengikut hawa nafsu mereka.

Kerja meringkaskan ayat Al-quran tidak dilakukan melainkan hanyalah kerja org jahil!

Ayat tersebut menyatakan mengenai hukum kekufuran dan org islam yang dipaksa untuk kufur tiada kaitan dengan halal makan bab*!

Demikian terjemahan sebenar ayat tersebut :
"Sesiapa yang kufur kepada Allah sesudah dia beriman (maka baginya kemurkaan dan azab dari Allah), kecuali orang yang dipaksa (melakukan kufur) sedang hatinya tenang tenteram dengan iman; akan tetapi sesiapa yang terbuka hatinya menerima kufur maka atas mereka tertimpa kemurkaan dari Allah dan mereka pula beroleh azab yang besar".

Qias yang digunakan oleh HT sering menyimpang kerana kejahilan mereka!

Adakah HT mahukan sistem khilafah ala meringkaskan ayat-ayat alquran dan dipotong-potong serta memutarbelit ayat-ayat Allah?!!


-SIAPAKAH ‘PERAWI MAKHUL’ DISISI HIZBUT TAHRIR & TIADA HUKUM POTONG TANGAN DISISI HIZBUT TAHRIR??
( minta penjelasan ).

Dalam website HT http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

di risalah SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 3,
HT telah menyatakan sepotong hadis yang diterjemahkan oleh HT seperti berikut :
“ Tiada hukuman potong tangan”.
Di nyatakan oleh HT hadis tersebut adalah Hadis Riwayat Makhul.

Siapa Makhul tu wahai HT? ( sekadar nak tahu ).

Yang memusykilkan, dalam kitab HT Syakhsiyah Islamiah juzuk 3 dalam kurungan Usul Fiqh mukasurat 89 dinyatakan bahawa kitab-kitab hadis yang muktamad disisi HT dan tiada pula Hadis Riwayat Makhul….eemm.

Minta penjelasan siapakah MAKHUL dan apakah martabat hadith tersebut?




-HIZBUT TAHRIR MENYATAKAN NABI YUSUF BERMAKSUD MELAKUKAN ZINA.

Tabarakallah!...apa ini?!
Subhanallah…

Kejahilan mentafsir Alquran membuatkan HT menyandarkan terhadap nabi Yusuf sifat keinginan melakukan zina terhadap zulaikha.
Saya menyeru agar HT memerangi kejahilan dan pergi belajar balik cara tafsir Alquran sebenar kerana HT telah melakukan jutaan kesilapan dalam Alquran.
Adakah kejahilan Alquran asas Hizbut Tahrir bagi menyokong sistem khilafah?!.

Dalam website HT http://www.mykhilafah.com/sautun_nahdhah/pdf/sn200615_istimewa_maulidur_rasul_1427_hijrah_mengapa_kita_perlukan_rasul_allah.pdf

pada risalah mereka SAUTUN NAHDHAH SN652406 di mukasurt 4, HT telah menerangkan ayat Alquran dengan salah sehingga menyebabkan HT menyandarkan terhadap nabi Yusuf sifat hendak melakukan seks dengan wanita itu.

tabarakallah allazi 'assoma ambiyaahu.


-HIZBUT TAHRIR MENGATAKAN BAHAWA AGAMA PARA NABI TERDAHULU BUKAN AGAMA ISLAM.


Dalam kitab HT berjudul Syakhsiyah Islamiah Juzuk Tiga Usul Fiqh di Mukasurat 406 & 407, http://www.hizb-ut-tahrir.org/PDF/AR/ar_books_pdf/Shakhsiyyah3.pdf

HT telah menafikan Islam sebagai agama para nabi-nabi terdahulu.

Ketahuilah bahawa seluruh para ambiya beragama Islam berdalilkan banyak ayat dan bukti lain..antaranya firman Allah dalam surah Al-Imran ayat 67.
Firman Allah bermaksud :
Bukanlah Nabi Ibrahim itu seorang pemeluk agama Yahudi dan bukanlah dia seorang pemeluk agama Kristian, tetapi dia seorang yang tetap di atas dasar Tauhid sebagai seorang MUSLIM (yang taat dan berserah bulat-bulat kepada Allah) dan dia pula bukanlah dari orang-orang musyrik.

Cuma syariat iaitu hukum-hakam para rasul sahaja yang berbeza, manakala agama adalah sama iaitu agama Islam yang beriman dengan Allah sebagai Tuhan yang disembah.


-----------------------

HIDUP KHILAFAH ISLAMIYAH BERDASAR ISLAM SEBENAR!
[ Telah diedit oleh: ainul_qalby pada 03-11-06 14:59 ]


Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_qalbyProfil   Hantar PM kepada ainul_qalby   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 15:08


perkara2 yang dibangkitkan oleh ainul_qalby memang menyimpang dari landasan Islam, saya nak pastikan dari orang HT adakah benar apa yang dibangkitkan itu?

wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

abdullah_syakir
Warga 2 Bintang
Menyertai: 30.10.2006
Ahli No: 27124
Posting: 49
Dari: MELAKA BANDAR BERSEJARAH

Melaka  


posticon Posting pada: 03-11-06 15:21


Pada 03-11-06 15:08 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

perkara2 yang dibangkitkan oleh ainul_qalby memang menyimpang dari landasan Islam, saya nak pastikan dari orang HT adakah benar apa yang dibangkitkan itu?

wassalam.




Assalamualaikum,

Sebenarnya,apa yang dilakukan oleh ainul_qalby itu,semata-mata hanyalah fitnah.

Dan segala fitnah-fitnah yang telah dilemparkan olehnya,telah dijawab oleh beberapa sahabat dan sahabiah kita di forum ini.

Untuk kepastian saudara ibnu_musa,saudara boleh minta penjelasan yang sebenar dari ahli-ahli HT dengan menghubungi mereka sendiri melalui email dibawah @ sms:

SMS : taip HTM & hantar ke 32244
Jika anda ingin mengemukakan persoalan, idea, maklumbalas atau cadangan.

Sila e-mail kan ke -

[email protected]    mykhilafah.com


Atau Sertakan Data-Data Berikut Untuk Di Hubungi:-

Nama:

E-mail:

No Tel:

No Faks:

Pertanyaan:

ATAUPUN BOLEH TANYA KEPADA MEREKA SENDIRI DALAM FORUM MEREKA di mykhilafah.com http://www.gooku.proboards40.com/index.cgi#general

INSYA-ALLAH,SAUDARA IBNU_MUSA AKAN DAPAT JAWAPANNYA DARI AHLI HT SENDIRI.MUDAH-MUDAHAN,DAPAT MERUNGKAI SEGALA FITNAH DAN KEKELIRUAN TERHADAP HT SENDIRI.

Bookmark and Share

    


  Member Information For abdullah_syakirProfil   Hantar PM kepada abdullah_syakir   Pergi ke abdullah_syakir's Website   Quote dan BalasQuote

shayuki

Menyertai: 05.12.2003
Ahli No: 5507
Posting: 164
Dari: Hira Shayuki

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 15:22


Assalamualaikum,

Sebenarnya, benda benda macam ni yang buat Islam pecah belah.

Bagi saya, untuk HT ni, kalau nak berdakwah dan mahu orang faham ajaran HT, buat cara yang betul. Cara HT ni kalau saya lihat :

1. Agressif
2. Tak beri ruang untuk orang beri pendapat
3. Cut paste banyak sangat. Manusia bukan thumbdrive. Nak dakwah buat slow slow
4. Ajar perkara asas dahulu. Tak semua orang kat sini tahu demokrasi 100% termasuk orang HT (yang baru). Beritahu slow slow.
5. Cara dakwah HT dalam forum ni macam missionary. Tergah forummers dengan gaya bahasa yang agresif.


Untuk orang yang tidak setuju dengan HT :

1. Berdebat pun kena slow slow
2. Apabila tidak ada kata sepakat, jangan tuduh macam macam. Pasal ben da yang benar Allah dan Nabi sahaja tahu. Dan hanya Allah sahaja yang tahu siapa kafir ke tak.

Untuk semua :

1. Kita percaya rukun Islam
2. Kita percaya rukun Iman
3. Adat kita berbeza dan Allah tahu kita semua berbeza.
4. Jangan kata puak ni salah, puak ni betul. Pasal kalau Allah nak tukar hidayah sekelip mata sahaja. Lebih risau kalau Allah matikan kita dalam kafir(nauzubillah).
5. Pihak HT jangan kata kita semua orang bukan HT salah. Pasal kalau ada unsur takbur, Allah boleh sesatkan kita.
6. Wali Allah, Syed Jalani, tak pernah sekali pandang remeh orang kafir, pasal hidayah datang dari Allah.
7. Dari nak bangkang orang Islam, lebih baik bangkang orang tak percaya tuhan. Macam website : gods4suckers.net
8. Dan kena ingat, Islam itu UNIVERSAL. Setiap tempat lain caranya. Islam bukan khas untuk satu kaum sahaja. Ada setengah tempat tak sesuai cara tertentu terutama apabila orang bukan Islam ramai.

Untuk diri saya sendiri :
1. Kuatkan Iman
2. Banyakkan Ibadah

Terima Kasih,

Bookmark and Share

    


  Member Information For shayukiProfil   Hantar PM kepada shayuki   Pergi ke shayuki's Website   Quote dan BalasQuote

abdullah_syakir
Warga 2 Bintang
Menyertai: 30.10.2006
Ahli No: 27124
Posting: 49
Dari: MELAKA BANDAR BERSEJARAH

Melaka  


posticon Posting pada: 03-11-06 15:22


Assalamualaikum

Kenapa SAUDARA AINUL_QALBY TAK BUAT PENGUMUMAN LAGI TENTANG FITNAH SAUDARA TERHADAP HT,KAN SAUDARA DAH JANJI.

MALU KE SAUDARA????


TAKKAN MALU NAK BUAT PENGUMUMAN,KALAU PASAL MEMFITNAH TAK MALU PUN.

KAN DAH NAMPAK DENGAN JELAS PEMBOHONGAN SAUDARA AINUL_QALBY,SEMUA ORANG DALAM UKHWAH.COM NI PUN TELAH MENYAKSIKANNYA.

JANGAN LUPA TARIK BALIK KATA-KATA FITNAH TU.

AHLI-AHLI UKHWAH.COM NI MENJADI SAKSI TENTANG KENYATAAN SAUDARA TERSEBUT BAHAWA SEKIRANYA TERBUKTI UCAPAN ITU BUKAN DARI KENYATAAN HT SEBALIKNYA DINUKIL DARI ISLAMONLINE.NET,MAKA SAUDARA AINUL_QALBY AKAN TARIK BALIK FITNAH YANG MEMAKAN DIRI SAUDARA SENDIRI TU.


BEGITULAH SUNNATULLAH,KEBENARAN PASTI MENUNDUKKAN KEBATILAN DAN KESESATAN.

Bookmark and Share

    


  Member Information For abdullah_syakirProfil   Hantar PM kepada abdullah_syakir   Pergi ke abdullah_syakir's Website   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 15:33


OK..TERIMA KASIH SAHABAT ANA ABDULLAH SYAKIR ..ANA MEMUJI SIKAP GENTLEMEN ENTA..

KALAU SESIAPA yang KURANG BERPUAS HATI dengan HT..SILA HUBUNGI HT TERUS..BUKAN HANYA PANDAI CAKAP TERUS LARI..MANA SIFAT KELAKIAN ANDA??

KEPADA IBNU_MUSA..ANA HARAP dengan BERJUMPA TAKKAN JADI MACAM dalam FORUM NI..BERBALAH TANPA PENGHUJUNG..CUBA KITA BERMUZAKARHHENTA DAPKE,UMNOKE,PASKE,HT KE SEMUANYA DUDUK BERBINCANG sama-sama..kenapa TAKUT SANGAT??

KANKE SAUDARA2 MENGUTUK HT KATA DIPIHAK yang BENAR..MAKA HUBUNGI HT SEGERA..BOLEH JUMPA..INSYAALLAH!

WASSLAM

Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 15:40


eh, ramai-ramai anggota HT kat sini tak cukup lagi ke nak pertahankan jemaah sendiri? kalau kita ikut jemaah itu berdasarkan ilmu, insyaAllah kita boleh jawab semua persoalan yang ditimbulkan.

tapi kalau kita sendiri tak mampu nak jawab, maksudnya kita sendiri tak yakin dengan apa yang kita pegang.

berdebat di sini, kita punya masa nak cari bahan dan rujukan, susun ayat elok-elok, kalau kat sini pun tak mampu nak berhujah, apalagi kalau berdepan, lebih teruk lagi gaduhnya, betul tak?

wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

alKhattab
Warga 5 Bintang
Menyertai: 02.01.2005
Ahli No: 13471
Posting: 374

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 15:51


Pada 03-11-06 15:40 , ibnu_musa posting:

!!! QUOTE !!!

eh, ramai-ramai anggota HT kat sini tak cukup lagi ke nak pertahankan jemaah sendiri? kalau kita ikut jemaah itu berdasarkan ilmu, insyaAllah kita boleh jawab semua persoalan yang ditimbulkan.

tapi kalau kita sendiri tak mampu nak jawab, maksudnya kita sendiri tak yakin dengan apa yang kita pegang.

berdebat di sini, kita punya masa nak cari bahan dan rujukan, susun ayat elok-elok, kalau kat sini pun tak mampu nak berhujah, apalagi kalau berdepan, lebih teruk lagi gaduhnya, betul tak?

wassalam.




minta maaf..tumpang tanya..bukankah saudara rasa membazir masa jika join posting begini?
kejap tak sokong org tu, kejap sekarang, kjp tidak..apa penderian enta sebenarnya?


-----------------
'memartabatkan ummah dengan menegakkan kembali daulah khilafah islamiyah.."


Bookmark and Share

    


  Member Information For alKhattabProfil   Hantar PM kepada alKhattab   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 03-11-06 15:59


hehe, salah ke saya masuk posting ni? ada saya berdebat dengan anda tentang demokrasi?

maaf, saya jawab ajakan dari abdullah_syakir, sebab dia ada sebut nick saya, cuba baca elok-elok, dah jelas?

kalau anda masih terasa nak berdebat dengan saya, silakan, saya tak takut sebab saya dah libatkan diri dalam perbincangan ni walaupun secara tak langsung, tapi kalau setakat nak copy paste artikel lagi baik tak payah, itu membuang masa namanya.

kalau kat sini pun dah tunggang langgang, buat apa nak bersemuka? sempat ke nak hafal semua artikel2 tu kalau face-to-face nanti? :lol:

wassalam.


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

shayuki

Menyertai: 05.12.2003
Ahli No: 5507
Posting: 164
Dari: Hira Shayuki

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-11-06 14:34


Assalamualaikum,

^_^

opsss .. ini pun dikira bazir ke ?

Terima Kasih,

Bookmark and Share

    


  Member Information For shayukiProfil   Hantar PM kepada shayuki   Pergi ke shayuki's Website   Quote dan BalasQuote

shayuki

Menyertai: 05.12.2003
Ahli No: 5507
Posting: 164
Dari: Hira Shayuki

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 05-11-06 14:40


Assalamualaikum,

Dan saya rasalah, representative HT yang masuk sini amat hebat orangnya. Cuma kelemahannya, mereka tidak tahu dan tidak ingin ambik tahu pasal orang yang ingin didakwahnya.

1. Banyak claim pasal demokrasi salah.
2. Orang Malaysia lemah lembut, maka dekati kami dengan lembut.
3. Orang Malaysia ni tak boleh nak ubah 100% dengan sehari.

Terima Kasih,

Bookmark and Share

    


  Member Information For shayukiProfil   Hantar PM kepada shayuki   Pergi ke shayuki's Website   Quote dan BalasQuote

aye
WARGA SETIA
Menyertai: 03.04.2006
Ahli No: 23921
Posting: 2913
Dari: semerak

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 19:08


Pada 03-11-06 15:22 , shayuki posting:

!!! QUOTE !!!

Assalamualaikum,

Sebenarnya, benda benda macam ni yang buat Islam pecah belah.

Bagi saya, untuk HT ni, kalau nak berdakwah dan mahu orang faham ajaran HT, buat cara yang betul. Cara HT ni kalau saya lihat :

1. Agressif
2. Tak beri ruang untuk orang beri pendapat
3. Cut paste banyak sangat. Manusia bukan thumbdrive. Nak dakwah buat slow slow
4. Ajar perkara asas dahulu. Tak semua orang kat sini tahu demokrasi 100% termasuk orang HT (yang baru). Beritahu slow slow.
5. Cara dakwah HT dalam forum ni macam missionary. Tergah forummers dengan gaya bahasa yang agresif.


Untuk orang yang tidak setuju dengan HT :

1. Berdebat pun kena slow slow
2. Apabila tidak ada kata sepakat, jangan tuduh macam macam. Pasal ben da yang benar Allah dan Nabi sahaja tahu. Dan hanya Allah sahaja yang tahu siapa kafir ke tak.

Untuk semua :

1. Kita percaya rukun Islam
2. Kita percaya rukun Iman
3. Adat kita berbeza dan Allah tahu kita semua berbeza.
4. Jangan kata puak ni salah, puak ni betul. Pasal kalau Allah nak tukar hidayah sekelip mata sahaja. Lebih risau kalau Allah matikan kita dalam kafir(nauzubillah).
5. Pihak HT jangan kata kita semua orang bukan HT salah. Pasal kalau ada unsur takbur, Allah boleh sesatkan kita.
6. Wali Allah, Syed Jalani, tak pernah sekali pandang remeh orang kafir, pasal hidayah datang dari Allah.
7. Dari nak bangkang orang Islam, lebih baik bangkang orang tak percaya tuhan. Macam website : gods4suckers.net
8. Dan kena ingat, Islam itu UNIVERSAL. Setiap tempat lain caranya. Islam bukan khas untuk satu kaum sahaja. Ada setengah tempat tak sesuai cara tertentu terutama apabila orang bukan Islam ramai.

Untuk diri saya sendiri :
1. Kuatkan Iman
2. Banyakkan Ibadah

Terima Kasih,


Adui... betul kata anta sayuki..... ana sdiri dah jemun nak myeru kepada sahabat HT untuk kembali kepada Islam sbnar.... Hanya Islam agama yang syumul.... so kalau jemaah kita dah tak syumul malah dpertikaikan...something wrong lah kan...
tapi yang ana dapat simpulkan takkan menang kita bbahas dengan HT... bukan nak pakat cari titik psamaan tapi asyik nak mmenangkan dia saja...yang kita ni semua salah... dahlah bhujah dengan mgunakan dalil sama dan entah apa-apa.... mungkin sebab ni agaknya golongan wahabi betul-betul anti dengan HT....dan sekarang ni pula kat malaysia golongan islah pula banyak mgkritik HT....Last2 pas juga di anggap musuh utama HT...kesannya orang-orang awam dalam dilema nak iku siapa.....daulah ke khilafah....benda same saja...sdangkan tak ada pula pas gangu HT....Sekadar teguran ssama muslim apa salahnya....adui...apa pula aku melalok ni....
Afuan...syok sdiri pula...
ohya.... akhi ainul_qalby..janganlah anta tegas sangat, dalam dakwah pkiraan uslub itu kan penting....ana akui anta ingin kmukakan kebenaran.....tapi ada cara lebih baik..... ok, maaf semua...ukhwah fillah...

"Serulah (manusia) kepada jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pelajaran yang baik dan bantahlah mereka dengan cara yang baik. Sesungguhnya Tuhanmu Dialah yang lebih mengetahui tentang siapa yang tersesat dari jalan-Nya dan Dialah yang lebih mengetahui orang-orang yang mendapat petunjuk."
an-nahl 125


-----------------
"Cerahkan Mata Anda" http://buku2008.wordpress.com


Bookmark and Share

    


  Member Information For ayeProfil   Hantar PM kepada aye   Pergi ke aye's Website   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 20:09


Pada 02-11-06 22:18 , alKhattab posting:

!!! QUOTE !!!

apa yang kamu melalut wahai pemutar belit???

ana cabar enta! kalau enta berani dan benar segala dakwaan yang disebut diatas sila jumpa pimpinan HT minta penjelasan..nak buat majlis debat terpulanglah..

wahai ainul_qalby!!

bagi no telefon, alamat dimana nak jumpa bagi nama, ic sebenar sekrang!jangan hanya pandai mengutuk dilaman web saja buktikan anda benar secara berdepan!!



rilek bang..jangan emosional..tak perlu lah bawa dia berdebat..berdebat sini saja lah..aku pun nak tingu ni..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 16-11-06 20:34


lupa pula..mahu tingu apa ulasan dari HT mengenai dakwaan2 si pemutar (gelaran yang diberikan oleh sdara alkhttab)

1.HIZBUT TAHRIR MENGANGGAP bahawa NABI&RASUL TIDAK MAKSUM ( TIDAK TERPILIHARA DARI KEKUFURAN

2.HIZBUT TAHRIR MENYANDARKAN SIKAP SYIRIK TERHADAP NABI IBRAHIM.

3.DALIL GANJIL HIZBUT TAHRIR MENGHALALKAN MAKAN bab* DEMI UNTUK MENGELAK KEMUDARATAN.

4.SIAPAKAH ‘PERAWI MAKHUL’ DISISI HIZBUT TAHRIR & TIADA HUKUM POTONG TANGAN DISISI HIZBUT TAHRIR??

5.HIZBUT TAHRIR MENGATAKAN BAHAWA AGAMA PARA NABI TERDAHULU BUKAN AGAMA ISLAM.

6.HIZBUT TAHRIR MENYATAKAN NABI YUSUF BERMAKSUD MELAKUKAN ZINA.


baru satu dakwaan yang terjawab pasal isu GEREJA...(jawab jangan copy paste artikel pjg2 pula) jawab ikut yang kamu diajarkan dalam usrah @halaqah HT...

Kenapa pula libatkan nama PAS ni??nanti org sangka PAS yang ajar ainul_qalby keluarkan dakwaan tu..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

acok_86
WARGA SETIA
Menyertai: 29.06.2006
Ahli No: 25020
Posting: 565
Dari: tawau,SABAH BAH

Sabah   avatar


posticon Posting pada: 20-11-06 13:08


maaf kalau terkasar bahasa..

Bookmark and Share

    


  Member Information For acok_86Profil   Hantar PM kepada acok_86   Quote dan BalasQuote

ainul_yakin
Warga Rasmi
Menyertai: 19.03.2007
Ahli No: 29226
Posting: 1

blank   avatar


posticon Posting pada: 19-03-07 02:38


Pada 16-11-06 20:34 , acok_86 posting:

!!! QUOTE !!!

lupa pula..mahu tingu apa ulasan dari HT mengenai dakwaan2 si pemutar (gelaran yang diberikan oleh sdara alkhttab)

1.HIZBUT TAHRIR MENGANGGAP bahawa NABI&RASUL TIDAK MAKSUM ( TIDAK TERPILIHARA DARI KEKUFURAN

2.HIZBUT TAHRIR MENYANDARKAN SIKAP SYIRIK TERHADAP NABI IBRAHIM.
..


Assalamualaikum;

saya ingin bertanya kepada acok_86, apakah ulama tidak ada perbezaan pendapat dalam perkara maksum ini. Mengikut pembelajaran saya Ulama berbeza pendapat dalam perkara kemaksuman Rasulullah dan para Rasul sebagai contohnya Nabi Musa pernah membunuh 2 orang dalam pertengkaran, ada Nabi yang ditelan oleh ikan Nun, di sini ada ulama berbeza pendapat tentang kemaksuman Rasul sebelum kenabian, setahu saya tidak menuduh Rasulullah saw Nabi akhir zaman itu syirik atau buat dosa SEBAGAIMANA TAMBAHAN AINUL QALBI (setelah saya merujuk kitab HT isu ini tidak ada, yang ada hanya perkataan kemaksuman adalaah setelah kenabian...), tapi saya ingin mengemukakan pendapat tentang adanya ulama yang mengatakan demikian. Adakah perbezaan pendapat ini dikatakan sesat?

Anda boleh rujuk kuliah di Fakulti pengajian Islam atau di Akademi Islam atau Reveal Knowlegde berkenaan pendapat ini....saya menunggu komen dari acok86.

Bookmark and Share

    


  Member Information For ainul_yakinProfil   Hantar PM kepada ainul_yakin   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.167799 saat. Lajunya....