Welcome To Portal Komuniti :: Ukhwah.com

  Create An Account Home  ·  Topik  ·  Statistik  ·  Your Account  ·  Hantar Artikel  ·  Top 10 03-08-2020  

  Login
Nickname

Password

>> Mendaftar <<

  Mutiara Kata
Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.
-- al-Baqarah: 286

  Menu Utama

  Keahlian Ukhwah.com
Terkini: wyd1014
Hari Ini: 0
Semalam: 0
Jumlah Ahli: 43135

  Sedang Online
Sedang Online:
Tetamu: 61
Ahli: 0
Jumlah: 61




  Yang Masuk Ke Sini
muslimiman: 10 hari yang lalu
IbnuKhaldun: 11 hari yang lalu
nur_tinta: 17 hari yang lalu
kasih_kekasih: 33 hari yang lalu


Isu dan Ehwal Semasa
Topik: Bolehkah Mawi mahu ubah imej belia Felda???


Carian Forum

Moderator: Administrator, hafeezzul
Portal Komuniti :: Ukhwah.com Indeks Forum
  »» Isu dan Ehwal Semasa
    »» Bolehkah Mawi mahu ubah imej belia Felda???

Please Mendaftar To Post


Oleh Bolehkah Mawi mahu ubah imej belia Felda???

mihar123
WARGA SETIA
Menyertai: 20.11.2005
Ahli No: 20396
Posting: 551
Dari: ::. Negeri Che Siti Wan Kembang .::

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 21-01-06 15:48


Apa pandangan anda mengenai hal ini.....


-----------------
~~~Bersusah-susah dahulu bersenang-senang kemudian~~~

My blog::: http://mihar.blogs.friendster.com/:::



Bookmark and Share

    


  Member Information For mihar123Profil   Hantar PM kepada mihar123   Quote dan BalasQuote

mawa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10790
Posting: 872
Dari: Atas Angin

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 21-01-06 16:22


Nampak kelabu lagi......

Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaProfil   Hantar PM kepada mawa   Quote dan BalasQuote

afieq_alkindi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 31.01.2005
Ahli No: 14026
Posting: 162
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 21-01-06 16:46


ana orang felda.... dari sehari ke sehari apa yang ana nampak budak2 muda felda makin teruk dan liar...tak tau nak cakap macam mana...ana akui...dekat felda lah macam2 ada...banyak yang tak elok daripada yang elok apa yang budak2 muda buat...contoh mudah, boleh kira dengan jari saja jemaah muda dekat masjid jika nak dibandingkan dengan konsert2 dan pasar malam...dengan trend pakaian yang macam2 dan tah hape2...

na'uzubillah..minta dijauhkan dari segala bencana dan azabNya....
kalau ALLAH nak murka, semua akan kena..tak ada yang terkecuali...

golongan yang tahu dan sedar nilah yang perlu menyedarkan mereka dari terus hanyut dibuai mainan dunia...

tepuk dada tanyalah iman..

wallahu'alam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For afieq_alkindiProfil   Hantar PM kepada afieq_alkindi   Quote dan BalasQuote

mihar123
WARGA SETIA
Menyertai: 20.11.2005
Ahli No: 20396
Posting: 551
Dari: ::. Negeri Che Siti Wan Kembang .::

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 22-01-06 00:37


sama-sama kita usahakannya....amal maaruf nahi mungkar

Bookmark and Share

    


  Member Information For mihar123Profil   Hantar PM kepada mihar123   Quote dan BalasQuote

putri_sufi
Warga 2 Bintang
Menyertai: 27.07.2005
Ahli No: 17600
Posting: 42
Dari: n9

NegeriSembilan  


posticon Posting pada: 22-01-06 00:40


insyaALLAH..berilah sokongn pada niat yang baik..

Bookmark and Share

    


  Member Information For putri_sufiProfil   Hantar PM kepada putri_sufi   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 22-01-06 01:02


Kenapa pula Mawi??? :lol:

apa-apa pun bukan kita yang tentukan, semuanya di bawah kudrat Allah s.w.t... sekalipun kita berjaya dakwah seseorang non-muslim masuk Islam, kita kena ingat bukan kita yang Islamkan dia, itu adalah kehendak Allah, tanpa hidayah dariNya kita takkan mampu buat apa-apa...

saya ulangi soalan: Kenapa pula Mawi??? :lol:


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

ilhammusafir
Warga 5 Bintang
Menyertai: 05.11.2005
Ahli No: 20222
Posting: 361
Dari: SeGaMat_JoHoR

Johor  


posticon Posting pada: 22-01-06 04:20


siapa mawi??yang dapat ubah imej felda......

sabda allah taala:sesungguhnya allah tidak akan mengubah sesuatu kaum sehingga dia mengubah dirinya sendiri

Bookmark and Share

    


  Member Information For ilhammusafirProfil   Hantar PM kepada ilhammusafir   Quote dan BalasQuote

mawa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10790
Posting: 872
Dari: Atas Angin

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 22-01-06 12:15


Tuan Guru Nik Aziz boleh jawab soalan ni rasanya...

Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaProfil   Hantar PM kepada mawa   Quote dan BalasQuote

anjang
Warga 4 Bintang
Menyertai: 17.09.2003
Ahli No: 3610
Posting: 342
Dari: Terengganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 22-01-06 12:19


nak ubah tang mana ek?

Bookmark and Share

    


  Member Information For anjangProfil   Hantar PM kepada anjang   Quote dan BalasQuote

ana_MUSLIMAH2606
Warga 4 Bintang
Menyertai: 19.03.2005
Ahli No: 15240
Posting: 215
Dari: i`m proud to be MALAYSIAN..

uk   avatar


posticon Posting pada: 22-01-06 13:21


tak perlu menuding jari..

ana:inna solati wa nusuki wa mahyaya wa mamati lillahi rabbil 'alamin..

Bookmark and Share

    


  Member Information For ana_MUSLIMAH2606Profil   Hantar PM kepada ana_MUSLIMAH2606   Quote dan BalasQuote

afieq_alkindi
Warga 4 Bintang
Menyertai: 31.01.2005
Ahli No: 14026
Posting: 162
Dari: Kuantan

Pahang  


posticon Posting pada: 23-01-06 18:39


betul tu.... kita tak perlu menuding jari kepada orang lain...

sebaliknya kita yang tahu nilah kena perbetul dan islah balik keadaan sekarang..... kita hanya ikhtiar, selebihnya tawakkal pada ALLAH sahaja.... semuanya 'ala qudratullah....

wallahu'alam...

Bookmark and Share

    


  Member Information For afieq_alkindiProfil   Hantar PM kepada afieq_alkindi   Quote dan BalasQuote

amir_haikal
Warga 3 Bintang
Menyertai: 30.12.2005
Ahli No: 21550
Posting: 79
Dari: Johor

malaysia  


posticon Posting pada: 23-01-06 19:35


insyaALLAH jika niat baik dan ikhlas akan dipermudahkan..
tapi kena betulkan diri sendiri dululah...

Bookmark and Share

    


  Member Information For amir_haikalProfil   Hantar PM kepada amir_haikal   Quote dan BalasQuote

ridwan_daie
WARGA SETIA
Menyertai: 26.06.2004
Ahli No: 9665
Posting: 1409
Dari: Kuantan

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 23-01-06 21:54


InsyaALlah, sama2la kita berdoa

Bookmark and Share

    


  Member Information For ridwan_daieProfil   Hantar PM kepada ridwan_daie   Pergi ke ridwan_daie's Website   Quote dan BalasQuote

akwa
WARGA SETIA
Menyertai: 23.11.2005
Ahli No: 20434
Posting: 729
Dari: tganu

Terengganu   avatar


posticon Posting pada: 24-01-06 01:55


buat dulu barula tahu...biar mawi jalankan dulu barula tahu berkesan ke tak..

Bookmark and Share

    


  Member Information For akwaProfil   Hantar PM kepada akwa   Pergi ke akwa's Website   Quote dan BalasQuote

SautulJannah
Warga 4 Bintang
Menyertai: 14.04.2005
Ahli No: 15806
Posting: 153
Dari: ippm

Kelantan  


posticon Posting pada: 24-01-06 16:34


tunggu dan lihat ajerla...di mana ada kemahuan,di situ ada jalan...semuanya bergantung kepada diri dia sendiri...buat apala kita susah nak fikir....betul tak?..

Bookmark and Share

    


  Member Information For SautulJannahProfil   Hantar PM kepada SautulJannah   Quote dan BalasQuote

eme86
WARGA SETIA
Menyertai: 13.07.2005
Ahli No: 17258
Posting: 2024
Dari: Temerloh, Pahang.

Kelantan   avatar


posticon Posting pada: 24-01-06 17:34


:-di :-di tengok la dulu.....tapi antum semua rasa boleh ke Mawi ubah budak2 felda ini...... :roll:
semuanya bermula dari diri sendiri,betul tak?? ;-)


-----------------
Sungguh sukar perjalanan menuju MU, jadikanlah aku orang-orang yang bersyukur dan hampir dengan MU...


Bookmark and Share

    


  Member Information For eme86Profil   Hantar PM kepada eme86   Quote dan BalasQuote

mawa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10790
Posting: 872
Dari: Atas Angin

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 01-02-06 11:19


Ada 'orang' dalam ukhwah.com ni cerita... Tuan Guru NA pegang/gosok2 bahu/belakang Mawi... dia kata/tahu mamat tu boleh bawak budak2 berubah jadi baik. Sebab tu dia buat konsert bersama Mawi kat KB hari tu... mmm! sekarang pun dah nampak memang ada perubahan kat budak2 dan orang tua pun banyak jugak yang dah berubah!

Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaProfil   Hantar PM kepada mawa   Quote dan BalasQuote

taufiq111
Warga 4 Bintang
Menyertai: 09.09.2004
Ahli No: 11035
Posting: 270
Dari: UKM

Pahang   avatar


posticon Posting pada: 02-02-06 00:07


Bagi saya, kekuatan yang ada pada MAWI adalah, dia mudah diterima masyarakat...dia mempunyai beberapa perkara yang mana perkara tersebut tidak ada pada orang lain...

Sejauhmana MAWI boleh mengubah masyarakat felda, itu tidak dapat diukur... kemungkinan untuk kedua-duanya, sangat tinggi...

namun, setakat ni MAWI dianggap sebagai satu ikon yang boleh mengubah masyarakat

Bookmark and Share

    


  Member Information For taufiq111Profil   Hantar PM kepada taufiq111   Quote dan BalasQuote

ibnu_musa

Menyertai: 11.05.2005
Ahli No: 16451
Posting: 5335
Dari: Putrajaya

KualaLumpur   avatar


posticon Posting pada: 02-02-06 00:11


Pada 01-02-06 11:19 , mawa posting:

!!! QUOTE !!!

Ada 'orang' dalam ukhwah.com ni cerita... Tuan Guru NA pegang/gosok2 bahu/belakang Mawi... dia kata/tahu mamat tu boleh bawak budak2 berubah jadi baik. Sebab tu dia buat konsert bersama Mawi kat KB hari tu... mmm! sekarang pun dah nampak memang ada perubahan kat budak2 dan orang tua pun banyak jugak yang dah berubah!
kalau mawi tak dapat ubah imej belia Felda, biarlah mawa yang buat :lol:

p/s: mawa tak suka ek Tuan Guru NA, Kenapa :-?


-----------------
|============================|
| ()"*"()
| ( 'o', )
|(,,)=(,,)=======================|


Bookmark and Share

    


  Member Information For ibnu_musaProfil   Hantar PM kepada ibnu_musa   Quote dan BalasQuote

aemanpsycho
WARGA SETIA
Menyertai: 07.06.2003
Ahli No: 1143
Posting: 434
Dari: dari Bangi ke OKC

Pahang  


posticon Posting pada: 02-02-06 00:14


harap2 mawi bawak perubahan yang baik...
sebagai orang felda jugak..sokong lah mawi..
walaupon tak sokong sangat..hehe..apa neh??

Bookmark and Share

    


  Member Information For aemanpsychoProfil   Hantar PM kepada aemanpsycho   Quote dan BalasQuote

mawa
WARGA SETIA
Menyertai: 29.08.2004
Ahli No: 10790
Posting: 872
Dari: Atas Angin

Kedah   avatar


posticon Posting pada: 02-02-06 23:58


!!! QUOTE !!!

!!! QUOTE !!!

Ada 'orang' dalam ukhwah.com ni cerita... Tuan Guru NA pegang/gosok2 bahu/belakang Mawi... dia kata/tahu mamat tu boleh bawak budak2 berubah jadi baik. Sebab tu dia buat konsert bersama Mawi kat KB hari tu... mmm! sekarang pun dah nampak memang ada perubahan kat budak2 dan orang tua pun banyak jugak yang dah berubah!
kalau mawi tak dapat ubah imej belia Felda, biarlah mawa yang buat :lol:

p/s: mawa tak suka ek Tuan Guru NA, Kenapa :-?


Tapi... betulkan ada perubahan selepas konsert tu... mmm! Kenapa mesti saya tak suka kat orang tua tu?Apa hebat sangat kah saya ni tak suka kat orang? hairan jugak tiba2 saja keluar soalan bonus!!!

Bookmark and Share

    


  Member Information For mawaProfil   Hantar PM kepada mawa   Quote dan BalasQuote

prince_84
Warga Rasmi
Menyertai: 27.01.2006
Ahli No: 22315
Posting: 6

blank   avatar


posticon Posting pada: 03-02-06 00:07


sama2lah kita berganding bahu ...ini bukan kerja seorang...dalam hal ini pun kita kenalah berjemaah...bersatu...pasti ada kesan walau xbanyakkk..

Bookmark and Share

    


  Member Information For prince_84Profil   Hantar PM kepada prince_84   Quote dan BalasQuote

nikmudkb
Warga 3 Bintang
Menyertai: 02.12.2005
Ahli No: 20630
Posting: 81
Dari: kuala balah

malaysia  


posticon Posting pada: 03-02-06 07:50


tak ada apa yang perlu dibanggakan dan dijadikan idola @ rule model pada dia
cukup laaa Nabi s.a.w dan para sahabat

Bookmark and Share

    


  Member Information For nikmudkbProfil   Hantar PM kepada nikmudkb   Quote dan BalasQuote

Member Messages

Forum Search & Navigation

 

Log in to check your private messages

Silakan Login atau Mendaftar





  


 

[ Carian Advance ]

Jum ke Forum 




Datacenter Solution oleh Fivio.com Backbone oleh JARING Bukan Status MSCMyPHPNuke Portal System

Disclaimer: Posting dan komen di dalam Portal Komuniti Ukhwah.com ini adalah menjadi hak milik ahli
yang menghantar. Ia tidak menggambarkan keseluruhan Portal Komuniti Ukhwah.com.
Pihak pengurusan tidak bertanggung jawab atas segala perkara berbangkit
dari sebarang posting, interaksi dan komunikasi dari Portal Komuniti Ukhwah.com.


Disclaimer: Portal Komuniti Ukhwah.com tidak menyebelahi atau mewakili mana-mana parti politik
atau sebarang pertubuhan lain. Posting berkaitan politik dan sebarang pertubuhan di dalam laman web ini adalah menjadi
hak milik individu yang menghantar posting. Ia sama-sekali tidak ada
kena-mengena, pembabitan dan gambaran sebenar pihak pengurusan Portal Komuniti Ukhwah.com

Portal Ukhwah
Hakcipta 2003 oleh Ukhwah.com
Tarikh Mula: 14 Mei 2003, 12 Rabi'ul Awal 1424H (Maulidur Rasul)
Made in: Pencala Height, Bandar Sunway dan Damansara Height
Dibina oleh Team Walasri




Loading: 0.128032 saat. Lajunya....